Lediga jobb i Heby
Sök totalt 38 lediga jobb i Heby
Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Vill du arbeta med att stärka familjer och ge dem det bästa stödet? Trivs du i en roll där du har kollegialt stöd och arbetar i team men också möjlighet att arbeta självständigt? Då kan det här vara en tjänst för dig! Välkommen att bli en del av vårt Familjeteam! Vår verksamhet Vi i Familjeteamet vänder oss till barn och ungdomar 0-20 år och deras familjer. Arbetet som familjebehandlare är varierat; du arbetar både på kontor, hemma hos familjer och möter familjer i olika forum. Du samverkar med olika aktörer i samhället, till exempel förskola och skola. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll över tid. Ditt uppdrag Rollen som familjebehandlare innebär att arbeta med barn och ungdomar och deras familjer utifrån egenansökningar och biståndsbeslut samt med stöd till familjer genom förebyggande arbete. Du kommer att ingå i arbetet med barnsäkert och familjecentraler som sker i samverkan mellan kommun och region. Du kommer även att ha möjlighet att ingå i arbete som riktar sig till personer som levt med våld i nära relation, både vuxna och barn. För att vi ska kunna vara det bästa stödet för barn och unga och deras familjer arbetar vi med ett flertal olika metoder och stödinsatser som passar just den aktuella situationen och som vi ständigt utvecklar. Vi arbetar fokuserat med tidiga insatser och förebyggande arbete och erbjuder flera olika föräldrautbildningar såsom exempelvis Tryggare barn och PYC. Vi arbetar också med att ge familjer stöd genom metoder såsom FFT och Trappan-samtal. För dig som familjebehandlare innebär det att du får metodtid och fortbildning, bra handledning och du förväntas vilja bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Att arbeta hos oss innebär att du som medarbetare också bland annat har möjlighet till kompetensutveckling och reflektionstid en halvtimme per dag. Din profil Du har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har även erfarenhet av arbete med familjebehandling. Kunskaper i svenska i tal och skrift samt B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du också har: • vidareutbildningar/tidigare yrkeserfarenhet inom områden som rör familjer/barn eller våld i nära relationer • systemteoretisk utbildning/förhållningssätt • utbildning inom Signs of Safety • erfarenhet av arbete med familjebehandling Som person är du empatisk och har förmåga att snabbt sätta dig in i andras perspektiv eller situation. Du är flexibel som person och ser möjligheter i förändringar. Dessutom är du bra på att skapa nya kontakter samt att underhålla och utveckla relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Innan erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. Välkommen med din ansökan! Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet. Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi. Du som anställs som månadsavlönad, oavsett anställningsform, blir krigsplacerad i Heby kommun om du inte redan är krigsplacerad av annan aktör. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Hos oss arbetar drygt 1000 medarbetare och vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.
Har du passion för att stötta chefer och ledare i deras arbete och vill vara en nyckelperson i att säkerställa att våra HR-processer fungerar smidigt och efterlevs? Vi söker nu en engagerad HR-generalist på 50% för att ta över och förvalta viktiga HR-områden, samt stötta chefer i deras roller som ledare. Om rollen Hos oss får du möjlighet att vara en nyckelperson där du får utvecklas i en förvaltande roll med potential att påverka och förbättra befintliga HR-processer. Rollen är flexibel där du arbetar med en blandning av operativt ansvar och strategiska inslag. Du får en varierande roll där du ansvarig för vårt HR-arbete samt stöttar chefer och ledare på olika sätt i deras ledarroller. I din roll säkerställer du att befintliga HR-processer fungerar effektivt och efterlevs i organisationen, men du kommer även att arbeta med utveckling och anpassning av befintliga rutiner, policys och arbetssätt. Rollen innebär även huvudansvar för efterlevnad och upprätthållande av vår arbetsmiljöcertifiering enligt ISO 45001. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Stöd till chefer och ledare i deras dagliga arbete inom HR-frågor. Rehabiliteringsärenden samt arbete med förebyggande friskvård. Ansvar för företagets personalhandbok. Ansvar för introduktionsprogram och uppföljning av detta för nyanställda. Aktivt arbete med arbetsmiljöfrågor i skyddskommitté såväl som löpande frågor. Förebyggande arbete för att skapa en så säker arbetsplats som möjligt. Kontakter med skolor och andra aktörer gällande utbildning och praktik. Vem söker vi? Vi letar efter dig som har erfarenhet av brett HR-arbete och som trivs i en roll där du har tätt samarbete med chefer och ledare i organisationen. Du har ett strukturerat arbetssätt och en naturlig förmåga att samordna flera processer samtidigt. Vidare ser vi gärna att du har ett genuint intresse för arbetsmiljöfrågor och en vilja att arbeta förebyggande för att skapa en hållbar och trygg arbetsmiljö. Krav Relevant utbildning inom HR eller personalvetenskap, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av HR-arbete på operativ nivå, gärna med minst 3-5 års erfarenhet av att stötta chefer och ledare i HR-relaterade frågor. Meriterande Erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöstandarder. Vi erbjuder Zetterbergs är ett företag som kombinerar nytänkande med starka traditioner. Hos oss får du arbeta med ett starkt varumärke. Made In Sweden är vårt signum. Det är vi extra stolta över. När fler konkurrenter väljer att lägga produktionen utomlands går vi åt andra hållet. Vi vill fortsätta utveckla vår verksamhet i Sverige. Möjlighet att vara en nyckelperson där du får chansen att utvecklas i en förvaltande roll med potential att påverka och förbättra befintliga HR-processer. Flexibilitet att arbeta med en blandning av operativt ansvar och strategiska inslag. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%. Tillträde samt upplägg/arbetstider enligt överenskommelse. Placering: Östervåla Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Erfäldt 0292-705 06 Facklig kontakt, Unionen Martin Öhman, 0292-705 11 Rekryteringsprocessen sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om arbetsgivaren - Zetterbergs Industri AB Zetterbergs har funnits sedan 1923. Vi tillverkar lastbilspåbyggnader och är idag en viktig del av Sveriges fordons- och verkstadsindustri. Här kombineras hantverksskicklighet med automatiserad produktionsteknik. Under ett och samma tak finns hela produktionsflödet. Företagsledningen har gjort ett mycket aktivt val att fortsätta utveckla och satsa på företagets verksamhet belägen i Östervåla i norra Uppland och vi kan stolt sätta "Made in Sweden" på våra produkter.
Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Vill du ha ett varierande arbete i en härlig arbetsgrupp? Sök jobbet som undersköterska på Korttidsenheten! Vår verksamhet Korttidsenheten ligger i det nybyggda vård- och omsorgsboendet Lövsta, med gångavstånd till tåg och buss. Enheten är fördelad på två avdelningar med 10 platser på varje avdelning. Till korttidsenheten kommer brukare med fysiska skador, kognitiv svikt och brukare som vårdas i livets slut. Ditt uppdrag Du som undersköterska har en viktig roll för att brukaren ska uppnå sina mål under korttidsvistelsen. Arbetet kan stundvis vara utmanande och till stöd har du trygga kollegor som värdesätter gemenskap i arbetsgruppen och att tillsammans hitta lösningar för brukarens bästa. Som undersköterska på korttidsenheten har du ett nära samarbete med sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, samordnare och chef. Du utför omvårdnadsåtgärder och delegerade HSL-insatser från sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. Korttidsenheten samverkar även med biståndsenheten och med regionen. Beslutsvägarna är korta och samverkansklimatet öppet. Tjänsten är på heltid, med största delen av sysselsättningsgraden utlagd på ett grundschema. Övrig tid planeras som resurspass och utförs vid frånvaro, framförallt inom den egna verksamheten. Din profil Vi söker dig som har undersköterskeutbildning och erfarenhet i yrket. Du kan behöva uppvisa ett giltigt yrkesbevis för undersköterska från Socialstyrelsen. Du behöver förutom medicindelegering kunna ta delegering för insulin, fragmin, sond och stomi. Tidigare delegering inom något av dessa områden är meriterande. Som person behöver du vara stabil och flexibel. Korttidsenheten tar emot brukare med kort varsel och har ibland flera inskrivningar per dag. Det innebär situationer med mycket ny information och en tillfälligt ökad arbetsbelastning, samt flera nya relationer på kort tid. I en föränderlig verksamhet behöver du vara strukturerad för att kunna planera din egen dag tillsammans med dina kollegor och få arbetet utfört med god kvalitet. Du behöver ha en god samarbetsförmåga. Kontakterna är många och teamarbetet är en förutsättning för att brukarna ska nå sina mål och komma vidare i processen. Du kommer att delta i olika typer av möten med teamet, där både muntlig och skriftlig rapportering är av stor vikt. Goda kunskaper i svenska språket är därför ett krav. Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet. Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi. Du som anställs som månadsavlönad, oavsett anställningsform, blir krigsplacerad i Heby kommun om du inte redan är krigsplacerad av annan aktör. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Hos oss arbetar drygt 1000 medarbetare och vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.
Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Vill du arbeta för att förebygga ungdomar och unga vuxnas utanförskap? Då är detta ett uppdrag för dig! Om projektet Vi söker medarbetare till projektet ISA 2. Projektet är ett ESF projekt, ISA – insatser i samverkan för unga - och Heby kommun är en av åtta delprojekt i Region Uppsala som under 33 månader ska arbeta för att minska antalet unga som varken arbetar eller studerar i Uppsala län. Projektets målgrupp är unga kvinnor, unga män och unga med annan könstillhörighet i åldrarna 13 - 29 år som avbrutit studier eller som riskerar studieavbrott och som behöver stöd för att fortsätta sina studier eller återgå till sina studier eller arbete. Målgruppen i Heby är främst elever i högstadiet, med extra fokus på målgrupperna elever i högstadiet som är placerade i kommunen och elever med hög frånvaro. Projekt syftar till att stödja unga människor i deras väg mot utbildning och arbetsmarknaden. Du kommer att få stöd och fortbildning från Region Uppsala som är projektägare. Ditt uppdrag En del av uppdraget innebär att du tillsammans med berörda arbetar fram rutin för samverkan mellan socialtjänst, skola och kultur- och fritids gällande placerade skolbarn i kommunen. Rutinen ska på en mer detaljerad nivå tydliggöra hur samverkan ska ske för att barn och unga som är placerade ska få det stöd de behöver för att kunna nå kunskapskraven i skolan. En annan del av uppdraget innebär att du i samarbete med närvaroteam, socialtjänst och Heby kommuns skolor arbetar för att främja närvaro, förebygga frånvaro och minska studieavbrott i grundskolan och gymnasieskolan. Arbetet innebär ett fokus på att stödja skolans organisation för att främja närvaro, att stödja skolorna i att skapa en god lärmiljö som främjar närvaro samt stödja skolorna i att skapa trygghet och delaktighet för och med eleverna för att främja närvaro. Arbetet innebär ett fokus på såväl uppsökande-, relationsskapande- och framåtsyftande insatser där det övergripande målet är att stödja varje individ mot studier eller arbete och självförsörjning. Projektets inriktning ESF-rådet efterfrågar tillämpningsprojekt som bidrar till att arbetslösa kvinnor och män kommer i arbete, studier eller närmar sig arbetsmarknaden. Utlysningen är också öppen för projekt som vänder sig till unga från 13 år som avbrutit eller riskerar att avbryta sina studier. Ett tillämpningsprojekt är ett projekt som ska tillämpa befintliga metoder. Förväntade resultat av projektet Att fler individer slutför reguljära utbildningar på grundskola-, gymnasial- och eftergymnasial nivå. Att organisationer bättre möter målgruppernas samlade förutsättningar och behov. Att utveckla samverkan med individens förutsättningar i fokus. Att fler individer kommer i arbete och/eller studier. Din profil Du som söker är utbildad pedagog, beteendevetare, socionom/skolkurator eller har en annan för uppdraget lämplig bakgrund och utbildning. Vi ser det meriterande att du arbetat i projektbaserat uppdrag tidigare samt att du har kunskap och erfarenhet av arbetsmetoder och förhållningssätt som Motiverande intervjuteknik (MI) eller liknande. Du har en god förmåga att samarbeta med olika aktörer och intressenter och har en stark kommunikationsförmåga och förmåga att motivera och engagera unga människor. Vi ser även att du har en god förmåga att dokumentera projektarbetet. Det är meriterande om du har har erfarenhet och kunskap om målgruppen, offentlig verksamhet samt den lokala eller regionala arbetsmarknaden. B-körkort ett krav då resor förekommer i tjänsten. Arbetsplats Projektet kommer att bedrivas i Heby och ingå i Heby kommuns centrala elevhälsa. Arbetsplatsen erbjuder en dynamisk och stödjande arbetsmiljö med fokus på samarbete och utveckling. Du kommer att arbeta nära andra engagerade kollegor och samarbetspartners för att uppnå projektets mål. I våra skolor och förskolor jobbar engagerade pedagoger med att lära våra barn och unga det de behöver. Skolorna och förskolorna präglas av småskalighet, närhet och goda relationer mellan pedagoger och elever. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen med din ansökan! Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet. Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi. Du som anställs som månadsavlönad, oavsett anställningsform, blir krigsplacerad i Heby kommun om du inte redan är krigsplacerad av annan aktör. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Hos oss arbetar drygt 1000 medarbetare och vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.
Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Östervåla med två barn (2 & snart 5 år) önskar hjälp med barnpassning på måndagar mellan kl. 17:00-21:00 samt sporadiskt vid behov på helger. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet Kurs i barn-HLR Försäkring till, från och under arbetet Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 127.38 - 159.48 kr/timme inkl. semesterersättning. Ob-tillägg samt storhelgstillägg Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan.
We are looking for new home cleaners to join our team in Enköping. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Enköping.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Administratör / innesäljare - Deltid 50% För kunds räkning så rekryteras en administratör som kommer att vara en nyckelperson och högra hand mot ägare och ledning i tillverkande industri. Rollen kräver viss kunskap gällande administration, ekonomi, försäljning och datorvana. Noggrann, flexibel och serviceinriktad, gärna äldre person som är rutinerad från tidigare arbetsliv, försäljning och personkontakter är Varmt Välkommen in med Din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte för länge med din ansökan. Provanställning 6 månader tillämpas med god möjlighet till förlängning. Deltid 50% som kan komma att utökas. Lön enligt ö.k. avtal finns. Ev frågor om tjänsten besvaras av, Susanne Brindstedt Mobil: 076-036 31 06. E-post: [email protected]
Är du en erfaren svetsare, eller nyutbildad inom området, och är redo för nästa steg i din karriär? Just nu söker vi svetsare till vår kund inom verkstadsindustrin. Ta chansen att bli en viktig lagspelare på en arbetsplats med god gemenskap och stor kunskap - ansök idag! Kort om anställningen Placeringsort: Heby kommun Typ av anställning: visstidsanställning, heltid Tillsättning: så snart som möjligt Arbetsuppgifter Som svetsare kommer du att ansvara för att utföra svetsarbeten enligt givna instruktioner och kvalitetskrav. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att svetsa och skära material med precision och skicklighet. Arbetet sker främst i MIG/MAG och det är viktigt att du kan läsa och tolka ritningar. Vid behov kan du även behöva göra reparationer och genomföra underhåll av svetsutrustningen. Den vi söker Vi söker dig som har en svetsutbildning och som gärna även har praktisk erfarenhet av svetsning. Vi ser också att du: • Har erfarenhet av MIG/MAG • Har kunskap inom svetsritning • Förstår svenska i både i tal och skrift • Innehar B-körkort • Innehar traverskort Meriterande är om du tidigare har jobbat i verkstadsindustri/industri samt har materialkännedom och svetslicenser. Ansökan och kontaktuppgifter För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och bifogar ditt CV samt fyller i formuläret. Vänligen kontakta rekryterare Oscar Sahlin via telefonnummer 072-204 84 03 om du har några frågor eller funderingar. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Forma framtiden med oss! Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,5 miljarder kronor 2023 och finns över hela landet från syd till norr på ca 100 orter. Vi utbildade och coachade 18 400 personer och förmedlade 10 900 bemanningskonsulter. 12 000 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Lingon Energi är ett utav Sveriges snabbast växande elbolag. Vi har dessutom ett systerbolag i form av en mobiloperatör som heter Lingon Mobil som är en stor aktör på virtuell mobiloperatör marknaden. I dagsläget så jobbar det cirka 20st personer på våran Energi säljavdelning och vi har planer på att utöka det här teamet till 40st personer inom kommande halvåret. Produkten teamet säljer är Lingon Energis elavtal till privat personer. Vi söker därför efter kompetenta ledare med erfarenhet av dörr knack försäljning. Som vill vara med och bygga upp resande säljare team som jobbar över hela Sverige. Det innebär att tjänsten är till stor del på resande fot, med utgångsläge i din hemstad. När du reser tillsammans med ditt team så står företaget för alla resekostnader i form av hotell , tågbiljetter, bilar och bensin. Varje månad så har vi en Fest / Tillställning med tillhörande prisutdelning för Bästa Säljare , Bästa Teamleader och Bästa Kvalité. Under den festen så samlas hela företaget för ett mega partaj och därefter så får hela företaget en extra dag ledigt för en lång helg. Vad vi erbjuder: Garanterad lön på minst 30 000kr/mån 1200kr Provision / per eget sålt abonnemang 200kr Provision / per av teamet sålt abonnemang Firmabil till jobbet som får användas privat som förmån Arbetstider 13 - 21 Möjligheten till att se hela Sverige En ledarroll med stora möjligheter att växa Vad vi kräver utav dig: Är beredd på att sälja själv för att visa vägen för teamet. (Är du säljtrött så sök inte jobbet.) Du klarar av att jobba under budget press Du har giltigt B-körkort som kan uppvisas Du är beredd att resa måndag till fredag Arbetstider 13-21 Må - Tors , 13-19 Fre Du är en ansvarstagande person Positiv och framåt attityd Är en människokännare som har lätt för att komma överens med folk i din omgivning Har erfarenhet av dörr knackning (Måste inte vara el abonnemang , men såklart extra meriterande om du har sålt el mot privat personer) Hur man söker: Om du känner dig träffad och är redo att dig an ditt livs utmaning. Skicka i så fall in en ansökan via mail så hör våran rekryterings avdelning av sig inom kort. [email protected]
Vi på Nordecta AB söker ständigt duktiga svetsare och smeder, montörer som vill vara ute hos våra kunder. Kunderna finns runt hela Sverige så det är bra om du kan åka på res jobb och sova borta. Din Profil Du som söker till oss har vana av svetsning i dom flesta material grupper på både vita och svarta material. Om du kan kål båga så är detta en merit. Du bör lägga stor vikt på noggrannhet i ditt utförda arbete. Att lämna ifrån sig ett väl utfört arbete med känslan av stolthet samt en nöjd kundgarantiStor vikt läggs på personliga egenskaper. Ditt arbete kommer att innebära arbete med svetsning, montage, du bör kunna arbeta både ensam och i grupp, ta egna initiativ är en merit likaväl som ritningsläsning. Arbetet gäller både detaljsvetsning, svetsning, montage inom industri, svetsning ute på fält kan förekomma. Krav: Svetsare, manuell - 2-4 års erfarenhet, B-Körkort tillgång till egen bil licens Svetsmetod 138= MAG-svetsning med metallpulverfylld rörelektrod. Meriter: Truck A1-A4/B1-B4 – C2 Travers MAG-svetsning TIG-svetsning Ritningsläsning SSG Grundkurs Heta Arbeten Språk: Förstå och göra sig förstådd på svenska Vi tar endast emot ansökan via länken Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personlighet. Vi ser därför att du är positiv och lösningsorienterad. Lagarbete är en förutsättning för oss och en självklarhet för dig. Trivs du med att arbeta i ett högt tempo är detta jobb för dig! Nordecta AB är ett serviceföretag inom bemanning. Vi bemannar inom alla områden, men är speciellt nischade inom främst industri, verkstad, lager och logistik. Sedan Nordecta AB startade 2010 har ett antal företag gett oss sitt förtroende med vår personal
Visar 1 till 10 av 38 jobb