Apotekschef
Apoteket AB
Apotekare

Apotekschef till Apoteket Bjuv Vi söker nu en engagerad och utvecklingsdriven Apotekschef till vårt apotek i Bjuv. Här får du möjlighet att kombinera ledarskap, struktur och teamutveckling i en viktig roll där du gör skillnad, varje dag. Välkommen till Apoteket Bjuv Apoteket Bjuv är ett mindre apotek med ett sammansvetsat team på fyra medarbetare. Apoteket ligger centralt i Bjuv och har en stabil verksamhet med nöjda kunder. Nu söker vi en ledare som kan ta nästa steg med teamet genom att stärka strukturer, coacha medarbetarna och skapa ännu mer engagemang i vardagen. Inom kort väntas även rollen utökas med ett bredare ansvar i takt med att verksamheten utvecklas, vilket gör detta till ett extra spännande läge att kliva in i rollen. Ditt uppdrag som Apotekschef Som Apotekschef ansvarar du för den dagliga driften av apoteket, med fokus på såväl resultat som arbetsmiljö och teamutveckling. Du leder, fördelar och följer upp arbetet tillsammans med dina kollegor, och har ett helhetsansvar för både verksamheten och personalen. I denna roll kommer du särskilt att fokusera på: Att motivera och coacha medarbetarna i det dagliga arbetet Att utveckla och implementera tydliga strukturer och arbetssätt Att skapa delaktighet och ansvarstagande i teamet Att driva apoteket mot uppsatta mål Detta är en roll för dig som trivs med att kombinera operativt arbete med strategiskt ledarskap och som vill vara med och påverka på riktigt. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från apoteksbranschen och som vill utvecklas som ledare. Du behöver inte vara farmaceut, men du har god förståelse för apoteksverksamhet och vad som krävs för att få ett team att fungera i vardagen. Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande, dock inget krav. Viktigast är att du är trygg i dig själv, gillar struktur och har förmågan att skapa engagemang runt dig. Vi ser gärna att du är: En trygg ledare med bakgrund från apoteksbranschen Strukturerad och tydlig, med förmåga att skapa ordning och riktning Engagerad och lösningsorienterad, med ett starkt driv att utveckla både team och verksamhet En kommunikativ och coachande person som trivs med att motivera andra När det känns rätt Det här är en roll för dig som vill vara med och påverka, leda och skapa värde, både för kunder och medarbetare. Hos oss får du möjlighet att driva utveckling i en verksamhet med stor potential, där ditt ledarskap gör verklig skillnad. Rollen passar dig som trivs i ett mindre team men som också är redo att ta ett större ansvar i takt med att uppdraget växer. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

98 dagar sedan
Sista ansökan:
6 september 2025
Distriktssköterska/ sjuksköterska till Solklart vård i Bjuv 
Prima Vård Sverige AB
Distriktssköterskor

Vi söker dig som är distriktssköterska. Vill du vara med och arbete tillsammans med oss på vår fina mottagning, som kännetecknas av kompetens och hjärta? Då ser vi fram emot att välkomna dig i rollen som distriktssköterska! Vad erbjuds du? I rollen som distriktssköterska arbetar du med telefonrådgivning och mottagningsarbete. Du deltar i den medicinska bedömningen och arbetar nära andra yrkeskategorier vid mottagningen. Vi ser gärna att du har astma/KOL utbildning. Vi använder journalsystemet PMO och vi ser gärna att du kan hantera detta system. Vi vill gärna att du är med och arbetar med processer och rutiner. På vårdcentralen har vi diabetesmottagning, äldremottagning, astma och KOL och hypertonimottagning.    Vår syn på primärvård är att vi arbetar tillsammans med samtliga kompetenser och där alla delar är lika viktiga.  Till oss kommer man lätt med allmänna kommunikationer. Vi ser det som en självklarhet att du vill vara med och bidra med arbetsglädje! Vem söker vi? Vi söker en kompetent och positiv distriktssköterska och ser gärna att du har erfarenhet av primärvård sedan tidigare.  Vi lägger stor vikt vid att du tillsammans med dina kollegor bidrar till ett öppet och positivt arbetsklimat. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har lätt för att arbeta självständigt samt har en god samarbetsförmåga med de övriga i teamet. Självfallet har du alltid patienten i fokus och du värnar om ett gott bemötande både i telefon och i det personliga mötet.    Anställning och ansökan: Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras med rätt kandidat. Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag! Om du har frågor är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef,Christina Friman, mail:[email protected]  tel: 0724018690 Vi ser verkligen fram emot din ansökan! Mottagning Våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent beskriver oss som företag, vår personal, hur vi möter våra barn och familjer, varandra och vår omvärld. Vårdcentralen Solklart vård i Bjuvs mål är att vara en arbetsplats som främjar en god arbetsmiljö och värnar om ett gott bemötande och tillhandahålla vård med hög kompetens, kvalitet och kontinuitet. Allas delaktighet och inflytande på arbetsplatsen är högt prioriterat. Av största vikt är ett lokalt ledarskap med korta beslutsvägar och lyhördhet för personalens synpunkter och önskemål. Vårdcentralen Solklart vård är en privat driven vårdcentral och en del av Prima Vård. Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard

98 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Sommarens roligaste jobb? - Vi söker Hallvärd till Forsbergs i Bjuv
Forsbergs Fritidscenter i Hyssna AB
Butikssäljare, dagligvaror

Visste du att varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn? Vår marknad har inte bara växt de senaste åren, vår kundgrupp har också breddats - och idag ser vi likväl pensionärer, småbarnsfamiljer eller inbitna golfare som våra kunder och under alla årstider. Vår bransch är i förändring och vi på Forsbergs Fritidscenter vill leda den utvecklingen. Är du redo att vara med? Vi söker en positiv och driven Hallvärd till vårt center i Bjuv! Tycker du om att arbeta med människor, är lösningsorienterad, drivs av ordning och reda samt att arbeta mot tydligt uppsatta mål? Då passar du in hos oss. Som Hallvärd på Forsbergs… … är du en viktig del i Forsbergs möte med kund. Du arbetar med försäljning, lagerhantering, inköp och sortimentsexponering gällande artiklar som berör tillbehörsavdelningen. Du ser till att kunderna blir behjälpta på bästa sätt och att våra kundytor ser trevliga, säljande och inbjudande ut. Då du arbetar både med interna kollegor samt externa kunder, förväntas du kunna kommunicera på ett bra sätt och vara handlingskraftig för att skapa effektiva processer och en förstklassig kundupplevelse. Du förväntas därtill ta eget ansvar i att säkerställa att du under arbetats gång ser till att hela tiden lära dig så att du har rätt kunskap och de verktyg du behöver för att representera Forsbergs på bästa sätt och bidra till att uppnå företagets mål. Det finns väldigt många tillbehör och reservdelar till en husvagn/husbil och du blir aldrig fullärd! Du ingår i Eftermarknadsavdelningen och rapporterar till Servicechef. På plats i Bjuv har du både Servicechef, ett gäng Fordsonstekniker, Servicerådgivare och Säljare som närmsta kollegor och ni samarbetar över avdelningarna Eftermarknad och Försäljning för att få till en så sömlös och smidig kundresa som möjligt. Utöver kollegorna på centret i Bjuv får du ett stort gäng duktiga kollegor på våra andra 6 center samt huvudkontoret. Vi söker dig som... ... är nyfiken, handlingskraftig och serviceminded. Du är inte rädd för att ha flera bollar i luften samtidigt och du ser det som en självklarhet att hjälpa våra kunder och dina kollegor på bästa möjliga sätt med ett leende på läpparna och en positiv attityd, oavsett om det handlar om en reklamation, ta betalt i kassan, ett råd kring en liten reservdel eller ett större inköp av ett nytt tält. Du är noggrann och organiserad, tycker om att lära dig nya saker och söker ständiga förbättringar och effektiviseringar i vardagen. Ett affärsmässigt tänk och förmågan att se vad som behöver göras och hjälpa till där det behövs kommer naturligt för dig. Praktisk information om tjänsten: Tjänsten som Hallvärd är en säsongsanställning för att täcka upp bemanningen under vår högsäsong. Arbetstiden är heltid, dagtid samt helg och anställningen sträcker sig mellan 1 maj - 30 september. Tillträdesdatum/slutdatum kan diskuteras och anpassas efter dialog, men då tjänsten ska täcka upp bemanningsbehovet när vi har som mest att göra och under semesterperiod förväntas du kunna arbeta hela juni, juli och augusti, och vi kommer inte heller kommer kunna bevilja någon längre ledighet under dessa månader. Låter det som ett jobb för dig? Vi arbetar med löpande urval, sök därför redan idag! För frågor om tjänsten, kontakta Peter Andersson, på [email protected] Varför Forsbergs Fritidscenter? På Forsbergs lever vi våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. Vi hjälper varandra och våra kunder, och vi ser att det är tillsammans som vi kan bli snabbare, starkare och bättre. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den. Vi har ett bra kollektivavtal, ett schysst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största importör och återförsäljare av husbilar och husvagnar. Vi har en bred produktportfölj med starka varumärken som Hobby, Frankia, Niesmann Bischoff, Polar, Pilote, Sunlight och Concorde. Vi har funnits i 30 år och finns idag på sju orter i landet. Totalt är vi strax under 100 anställda och stolt del av KVD-koncernen. Läs gärna mer om oss på www.forsbergsfritidscenter.se Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester. Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll samt ett drogtest innan eventuellt avtal om anställning träffas, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare, trygga arbetsmiljön för våra medarbetare och möta regelkrav.

100 dagar sedan
Sista ansökan:
4 september 2025
Looking for a part-time job? Welcome to Insitepart!
Insitepart AB
Lager- och terminalpersonal

About the job We are looking for warehouse workers for an exciting part-time position in Bjuv at a food warehouse where the vision is to deliver fresh produce to customers' homes. We offer a well-paid extra job where you control your availability, allowing you to earn some extra income without risking missing any exams. To succeed in this role as a temporary worker, we are looking for someone who is humble, positive, efficient, meticulous, and organized. We believe this job is ideal for someone who is flexible, as the tasks may vary. As a warehouse worker on this assignment, you will mainly work in a refrigerated food warehouse with a temperature of about 2-4C. Of course, appropriate clothing for the temperature will be provided, but you should still be comfortable working in a cold environment. You will pick, pack, and quality control food items. We are looking for extra staff with a start date by agreement. The working hours vary and are scheduled between 06:00-18:00, most often 06:00-15:00 or 09:00-18:00. We Offer You As an employee with us, you will have an employer who strives to give you the opportunity to develop and reach good results. We are an authorized staffing company, which means that we follow all applicable laws and offer you secure working conditions and collective agreements. Our flexible employees are the core of our business and an important factor in our strong growth. Requirements Must be 18 years old A driver’s license and access to a car to reach the workplace Ability to work daytime shifts 2-3 days a week, including some weekdays Must have another primary occupation (full-time studies or another job) and provide proof of this We conduct a background check before employment Does this sound like your next challenge?Here at Insitepart everybody is welcome to apply for a job regardless of age, sex or ethnic background. We emphasize personal suitability when we recruit, because we that the right employee at the right spot creates great added value both for you and for the customer As we manage the application continuously we strongly encourage to apply for the position as soon as possible. Please notice that we only manage your application through this ad, applications through e-mail will not be accepted

126 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Looking for a part-time job? Welcome to Insitepart!
Insitepart AB
Lager- och terminalpersonal

About the jobWe are looking for warehouse workers for an exciting part-time position in Bjuv at a food warehouse where the vision is to deliver fresh produce to customers' homes. We offer a well-paid extra job where you control your availability, allowing you to earn some extra income without risking missing any exams. To succeed in this role as a temporary worker, we are looking for someone who is humble, positive, efficient, meticulous, and organized. We believe this job is ideal for someone who is flexible, as the tasks may vary. As a warehouse worker on this assignment, you will mainly work in a refrigerated food warehouse with a temperature of about 2-4C. Of course, appropriate clothing for the temperature will be provided, but you should still be comfortable working in a cold environment. You will pick, pack, and quality control food items. We are looking for extra staff with a start date by agreement. The working hours vary and are scheduled between 06:00-18:00, most often 06:00-15:00 or 09:00-18:00. We Offer YouAs an employee with us, you will have an employer who strives to give you the opportunity to develop and reach good results. We are an authorized staffing company, which means that we follow all applicable laws and offer you secure working conditions and collective agreements. Our flexible employees are the core of our business and an important factor in our strong growth. Requirements Must be 18 years old A driver’s license and access to a car to reach the workplace Ability to work daytime shifts 2-3 days a week, including some weekdays Must have another primary occupation (full-time studies or another job) and provide proof of this We conduct a background check before employment Does this sound like your next challenge?Here at Insitepart everybody is welcome to apply for a job regardless of age, sex or ethnic background. We emphasize personal suitability when we recruit, because we that the right employee at the right spot creates great added value both for you and for the customer As we manage the application continuously we strongly encourage to apply for the position as soon as possible. Please notice that we only manage your application through this ad, applications through e-mail will not be accepted

164 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025