Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag inom tillverkningsindustrin? Vi på Backer AB söker nu engagerad produktionspersonal för att stärka vårt team och möta framtidens utmaningar. Om tjänsten Som produktionspersonal på Backer AB kommer du att arbeta med tillverkning av våra högkvalitativa produkter. Du kommer att vara en viktig del av vårt produktionsteam och säkerställa att vi levererar pålitliga lösningar till våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på avdelning, men kan inkludera övervakning av maskiner, montering, kvalitetskontroll och underhåll av utrustning. Vi söker dig som: • Har erfarenhet av arbete inom industri, produktion eller liknande arbetsmiljö (meriterande men inte ett krav) • Är praktiskt lagd och har ett tekniskt intresse • Är noggrann, ansvarstagande och van att arbeta i ett högt tempo • Har god samarbetsförmåga och gillar att arbeta i team • B-körkort är meriterande Vi erbjuder dig: • En spännande roll inom ett växande företag med lång tradition av innovation • Möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling • En dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik • Tillsvidareanställning med möjlighet till fast anställning efter provanställning • Kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor Låter det här som något för dig? Ansök idag och bli en del av vårt härliga team på Backer AB! Om Backer AB Backer AB är en ledande aktör inom tillverkning av komponenter och system för temperaturreglering. Med över 75 års erfarenhet inom branschen är vi stolta över att leverera innovativa och högkvalitativa lösningar till kunder över hela världen. Ansökningar behandlas löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan! Besök vår karriärsida på https://jobb.backer.se/ för att utforska våra lediga befattningar och ansök redan idag. Tillsammans kan vi forma en framtid fylld av innovation, framgång och möjligheter. Välkommen till Backer AB - där din karriär tar fart!
Administrativ assistent Är du en person som gillar struktur, tar ansvar och har en naturlig servicekänsla? Vill du vara en viktig del i ett sammansvetsat team som hanterar kundservice, frakter och ekonomi – och samtidigt utvecklas i ett expansivt företag? Då vill vi gärna träffa dig. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, positiv och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, men tummar aldrig på kvalitet. Du är en person som gillar att ha flera bollar i luften och som med självklarhet hugger i där det behövs. Du är prestigelös, självgående och vill känna yrkesstolthet. Om NTG Logistics NTG Logistics AB är ett växande tredjepartslogistikföretag med sju stora lagerenheter i norra Skåne och öppnar snart upp en ny lagerenhet i Boråstrakten. Vi hanterar varje dag tusentals order åt våra kunder – allt från internationella koncerner till snabbväxande e-handlare. Med över 65 års erfarenhet bygger vi långsiktiga relationer genom lyhördhet, flexibilitet och närhet. Vår personal är vår viktigaste resurs, och vi tror starkt på utveckling, delaktighet och laganda. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en bred och omväxlande roll i hjärtat av vår verksamhet – administrationsavdelningen. Här ingår kundtjänst, trafik, ekonomi, IT och säkerhet. Tjänsten är nyckelroll i ett mindre team där du blir ett viktigt stöd till flera funktioner. Du får arbeta nära kollegor med olika expertis och utvecklas i takt med att företaget växer. Ingen dag är den andra lik – men hos oss vet du alltid att du gör nytta. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att arbeta brett inom tre områden: 1. Kundtjänst och support – Hantera inkommande ärenden från våra kunder – Ge snabba och tydliga svar kring orderstatus, leveranser och produkter – Vara en länk mellan kund och lagerpersonal – Arbeta i vårt WMS-system Ongoing 2. Trafik och transportbokningar – Boka transporter (inrikes och utrikes) – Följa upp frakter och vara kontaktperson mot transportörer – Hantera tullfakturor och enklare frågor kring förtullning – Arbeta i vårt TA-system och i vissa fall kunders externa system 3. Ekonomi (administrativt stöd) – Registrera, kontera och betala leverantörsfakturor – Skapa och skicka kundfakturor – Läsa in och prissätta frakter – Följa upp inbetalningar och hantera påminnelser – Avlasta ekonomiavdelningen vid månadsbokslut Kvalifikationer (krav) – Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom administration, kundtjänst eller ekonomi – Vana att arbeta med transportbokningar och kundkontakt – God systemvana – särskilt i Office-paketet (främst Excel) – Erfarenhet av något TA-system – Flytande svenska och engelska i tal och skrift – Mycket god struktur och känsla för ordning och reda Meriterande – Erfarenhet av ekonomiarbete (kund-/leverantörsreskontra) – Erfarenhet av WMS-system (gärna Ongoing) – Erfarenhet av affärssystem (t.ex. Axapta, Business Central) – Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik Personliga egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du: – Har god samarbetsförmåga och trivs i team – Tar ansvar för helheten och bidrar till ett bra arbetsklimat – Är stresstålig och kan prioritera när det behövs – Är nyfiken, lyhörd och vill lära dig mer – Har lätt till skratt och vill bli en del av vår kultur Start: Enligt överenskommelse (gärna omgående) Omfattning: Heltid Arbetstid: 07:30 – 16:30 Placering: NTG Logistics AB, Norra Vägen 43, 282 61 Bjärnum Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Kontaktperson: Rickard Wutzler, VD – 0708-29 06 27, [email protected]
Vi söker nu en personlig assistent till vår glada, envisa och goa 30-åring i Sösdala. En aktiv tjej som älskar att befinna sig i en livlig och energifylld miljö. Hennes största intressen är bland annat hästar, att bada samt att vara utomhus. Tillsammans med ett glatt och härligt arbetsteam har du möjlighet att påverka och förgylla denna tjejs vardag! Inledningsvis blir du anställd på timmar med god möjlighet till förlängning av en större tjänst (förutsatt att allt känns bra för både dig och kunden). Tjänsten innefattar dygnspass (8.00-8.00 med väntetid mellan 23.00-04.20) samt vissa dagpass. Vi ser det alltid som fördelaktigt om du är flexibel och har möjlighet att ställa upp vid behov. Det handlar såklart om att ge och ta för varandra, vilket vi hoppas är en självklarhet även för dig! Tjejen sitter i rullstol och har således ett behov av hjälp och stöttning under samtliga moment i vardagen. Du som assistent behöver alltid vara närvarande. Hygien, omvårdnad, förflyttningar (med lift), stretching, matning, insulin och nöjesaktiviteter är exempel på uppgifter som ingår i ditt arbete. Därtill förekommer städning, tvätt och andra vanliga hushållssysslor som hör till för att hålla ett hem rent och snyggt. Kommunikation sker via kroppsspråk och ljud, du behöver på så sätt vara lyhörd för att förstå och kunna tolka tjejens kroppssignaler och ljud. Vi söker dig, en tjej, som är engagerad, ansvarsfull och har en god förmåga att ta egna initiativ. Dessutom förutsätter vi att du är glad, utåtriktad och positiv. Du arbetar både ensam och med dubbelassistans. Arbetsrutiner finns att följa och på så sätt är det fördelaktigt om du är lättlärd och har en god förmåga att ta till dig ny information. Om du har erfarenhet inom vårdyrket sedan tidigare är det meriterande men inget krav - Vi kommer lägga störst vikt vid personliga egenskaper. Vi ser gärna att du utstrålar empati, värme och trygghet då det i slutändan är kemin mellan dig och tjejen som kommer avgöra. Vårt enda krav är att du är rökfri! Om tjänsten låter fortsatt intressant och du ser dig själv i beskrivningen ovan är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).
Är du en social och serviceinriktad person med ett stort tekniskt intresse? Vill du vara med och stötta våra användare och få möjlighet att utvecklas tillsammans med oss? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som IT-supporttekniker på Backer får du en varierande vardag där du är en viktig del i att säkerställa hög servicenivå i hela organisationen. Du arbetar med first-line support och hjälper användare med allt från PC och klienter till skrivare och telefoni. Du hanterar användarkonton och supporterar teknisk utrustning. I rollen arbetar du nära både vårt IT-team och NIBE IT och blir en viktig del i ett större sammanhang. Vi söker en person som är: • Serviceminded och social – du gillar att möta människor och lösa problem. • Tekniskt intresserad – du är självlärd eller har utbildning inom området och älskar att nörda ner dig i teknik. • Stresstålig – du hanterar många olika arbetsuppgifter och kan prioritera när det behövs. Vi tror att du har: ✅ Gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning. ✅ Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande är meriterande. ✅ Kunskaper i Windows och Microsoft 365. ✅ Erfarenhet från IT-support eller liknande arbete är meriterande, men inte ett krav. ✅ En vilja att utvecklas och växa tillsammans med Backer. Om teamet och möjligheterna Du kommer att arbeta på plats i Sösdala och vara en del av vårt IT-team som hanterar flera bolag inom NIBE Element. Här är det mycket kommunikation – både internt och externt – och ofta på engelska. Vi erbjuder både interna och externa utbildningar och stora möjligheter att utvecklas beroende på ditt intresse. Just nu står vi också inför att starta upp en ny fabriksdel – en spännande möjlighet för dig att vara med från start! Om Backer Backer AB är en del av NIBE Industrier – en global koncern inom energiteknik. Vi utvecklar och tillverkar intelligenta värmelösningar som används över hela världen, i allt från industriprocesser till fordon och hushållsapparater. I Sösdala, där vårt huvudkontor finns, är vi cirka 300 medarbetare, och inom affärsområdet NIBE Element finns vi på över 100 platser globalt. Praktisk information: Plats: Sösdala – nära tågstation. Arbetstid: Dagtid med flex. Beredskap: På sikt beredskap var 4:e helg. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande rekrytering. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan redan idag!
Om oss På Capio Vårdcentral i Hässleholm har vi samlat all vår kunskap under samma tak vilket gör att vi skapar en stark och kompetent personalgrupp med många års erfarenhet av primärvård. Vi är ett härligt gäng på ca 30 medarbetare som tillsammans gör skillnad för våra drygt 7 200 listade patienter – idag och genom hela livet. Vårdcentralen är centralt belägen i Hässleholm och tågstationen ligger mitt emot så det är lätt att ta sig till oss med tåg och lokalbuss. Hos oss ser vi vår teamkänsla som ett ledord och har ett nära samarbete mellan alla våra olika professioner. Vi är stolta över vår höga tillgänglighet, lägger stort fokus på bemötande och har ett flexibelt arbetssätt för att få hitta en välfungerande vardag och kunna möta våra patienters behov. En öppen dialog och korta beslutsvägar gör att idéer och förbättringsförslag varmt välkomnas och vill att alla är delaktiga i vårdcentralens utveckling. Din roll Dina arbetsuppgifter är omväxlande och kommer bland annat att bestå av telefonrådgivning, chatt, mottagningsarbete samt bedömning av akuta patienter. Arbetet är till stor del självständigt vilken innebär att kunna göra egna bedömningar och fatta egna beslut samtidigt som kollegor alltid finns till hands. På vår enhet arbetar vi dagligen med sambedömning där du som sjuksköterska tillsammans med läkaren och andra professioner bedömer patienterna vid behov. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktigt från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Vi erbjuder också: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag enl. avtal • Frukost varje dag med lite extra onsdag och fredag, i samband med APT bjuder vi på lunch • Fri tillgång till vårt gym • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra • Nätverk inom ditt område Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska/distriktssköterska, gärna med primärvårds-erfarenhet. Du är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Har du arbetat på vårdcentral tidigare är det meriterande. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo och arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Känn Dig varmt välkommen till Skånes mitt! Hos oss kan jobbet bli Ditt! Publicerat: 2025-06-03 Sista ansökningsdag: 2025-07-06 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Jag är en energisk, social 12-årig tjej som bor tillsammans med mina föräldrar och min lillebror på en gård i Farstorp. Jag har nyligen blivit beviljad dubbelassistans och söker nu två assistenter till mitt härliga assistansteam. Kanske är du en av dom? Under dagarna går jag i skolan och annars trivs jag bäst hemma. Jag tycker om att leka med leksaker och jag är mycket påhittig. Jag tycker även mycket om att vara utomhus och att åka lådcykel. Eftersom jag har begränsad kommunikation och kan ha svårt att visa vad jag vill behöver du vara lyhörd, tålmodig och nyfiken för att förstå mig och mina uttryck. Jag har en neurologisk krampsjukdom samt epilepsi och får olika typer av kramper. Därför behöver jag dig i min närhet hela tiden som är beredd att stötta mig om jag behöver. Det är en fördel om du är fysiskt stark eftersom jag ibland behöver hjälp med förflyttningar. Du behöver även vara rökfri samt prata flytande svenska för att vi skall förstå varandra. Det är viktigt för mig att du har ett genuint engagemang för arbete med människor, att du är trygg i dig själv och ser uppdraget långsiktigt. Erfarenhet är meriterande men är inget krav. Det viktigaste för mig är att vi trivs tillsammans! Eftersom vi bor på landet behöver du ha körkort och tillgång till bil. Tjänsterna: 1 tjänst ca 50%, varierade pass under vardagar 13.30-19.30 och varannan helg 09.00-19.00 Under lovdagar och sommaren finns möjlighet att arbeta mer, även dagtid. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde efter överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig assistanskoordinator Linnea Bengtsson ([email protected]
Frida Kvinnojour söker en samordnare vuxen Vi kvinnojourer befinner oss i ett spännande och utvecklande skede där det sedan den 1 april 2024 krävs tillstånd från IVO för att få driva ett skyddat boende. Frida kvinnojour är en ideell förening som arbetar på uppdrag av socialtjänsten. Vi erbjuder skydd, stöd och vägledning till de personer som kommer till oss. Frida Kvinnojour är medlem i Unizon och vi arbetar för ett jämställt samhälle fritt från våld. Frida Kvinnojour har skickat in en tillståndsansökan till IVO och den är under handläggning. En av våra samordnare för vuxna ska vidare på nya äventyr och vi letar efter just DIG som vill göra skillnad för de våldsutsatta. Som samordnare är du spindeln i nätet för de vuxna du får ansvar för. Du upprättar en genomförandeplan med den vuxna utefter socialtjänstens uppdrag och arbetar sedan utefter den. Det kan till exempel innebära stödsamtal, riskbedömningar, stöttning i ekonomisk situation och hjälp i att söka en ny bostad. Vi arbetar holistiskt och anpassar oss efter den placerades behov. Om dig Vi söker dig som innehar en socionomexamen. Det är ett krav att du har kunskap om våldets mekanismer. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och vad det innebär att arbeta på ett skyddat boende. Vi ser gärna att du har kompetens att tala flera olika språk. Det är viktigt att du har en förmåga att möta personer i kris. Som person är du öppen mot alla människor, ansvarstagande, flexibel, har stor social kompetens samt värdesätter goda samarbeten både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort (ej endast automat) är ett krav. Arbetstiden är förlagd dagtid 8-16:30, kvällstid 11:30-20:00, samt beredskapsvecka med kväll- och helgtjänstgöring på rullande schema. Inställelsetid under beredskapen är 30 minuter. Vi har kollektivavtal, extern handledning och friskvårdsbidrag. Inför anställning vill vi att du lämnar in ett utdrag (HVB) från polisen. Fast anställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökningar behandlas löpande så varmt välkommen med ditt CV och personliga brev redan idag! Skickas till: [email protected]
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett intresse för kardiologi och letar efter ett varierande och utvecklande arbete? Då kan du vara den vi söker! I Hässleholm finns det lilla sjukhuset med det stora drivet. Här ger vi trygghet när hälsan sviktar. Här finns närhet och det lilla sjukhusets fördelar kombinerat med kunskap och ödmjuk stolthet. Hos oss finns vilja, engagemang och utvecklingslust. Vi är måna om att våra arbetssätt ska vara de bästa möjliga utifrån både arbetsmiljö och patienternas behov. På Hässleholms sjukhus ska patienternas behov tillgodoses i rätt tid samt med hög kvalitet och patientsäkerhet. Ambitionsnivån är hög inom sjukhusets alla områden, där bland annat verksamheterna inom ortopedi, strokevård och smärtrehabilitering håller toppklass. Hos oss bedrivs en omfattande forskningsverksamhet i förhållande till sjukhusets storlek. På Hässleholms sjukhus arbetar cirka 600 personer med planerad ortopedi, rehabiliteringsmedicin och internmedicin. Vår akutmottagning har öppet dagligen för medicinpatienter från klockan 08.00 till 20.00. Kvälls- och nattetid kommer våra patienter för direktinläggning framför allt via ambulans. På akutvårdsavdelningen (AVA) som är vår övervaknings- och intagningsavdelning, behandlas patienter med hjärtinfarkt, hjärtsvikt, arytmier och andra akuta internmedicinska tillstånd. Akutmottagningen ingår numera i förvaltningen Nära vård och hälsa, men våra läkare tjänstgör även där och samarbetet är tätt mellan enheterna. Det finns även ett nära samarbete med sjukhuset i Kristianstad där angiografi utförs. Vid behov av akut intervention jourtid eller planerad hjärtoperation, behandlas patienten i Lund. Till oss går det utmärkt att pendla med tåg och buss. Direkttåget från Malmö tar 44 minuter och det tar en halvtimme från Lund. Stadsbussen till sjukhuset tar några minuter och du promenerar på cirka tio minuter. ARBETSUPPGIFTER Nu välkomnar vi en ST-läkare inom kardiologi till oss! Kardiologmottagningen är en betydande del av öppenvårdsverksamheten. Här finns en välfungerande sjuksköterskemottagning och ett välutvecklat teamarbete mellan de olika yrkeskategorierna. Som ST-läkare arbetar du med att diagnostisera och behandla patienter med kardiologiska sjukdomar i akut- och öppenvård. Du får tidigt möjlighet att lära dig och självständigt utföra exempelvis ekokardiografi. På mottagningen bedrivs bland annat hjärtultraljud inkluderat TEE, arbetsprov, tolkning av Holter-EKG och vanliga hjärtuppföljningar. Det finns en specialiserad hjärtsjuksköterska och biomedicinsk analytiker som kan göra ultraljudsundersökningar. Vi har också ett samarbete med diabetesmottagningen för att optimera behandlingen för diabetespatienters kardiologiska vårdresa. Läkarna har nära till varandra och många problem löses över specialitetsgränserna på ett smidigt sätt, då vi har gemensamma möten och APT. I din ST-tjänstgöring ingår placering på universitetssjukhuset i regionen för att du ska kunna fullgöra målbeskrivningen för kompetensen. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten krävs att du genomfört svensk AT alternativt att du har intyg om godkänd BT från Socialstyrelsen eller förväntas vara klar med din BT inom de närmsta månaderna. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och som vill ta ett gemensamt ansvar för hjärtsektionen. Du är en god kollega som gärna samarbetar med andra och som bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket driv och en vilja till att ständigt utveckla och effektivisera det egna och teamets arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Gör skillnad. Varje dag. Nu söker vi dig som vill utvecklas och fördjupa dig inom neurologi. Välkommen till Hässleholms sjukhus! Neurologimottagningen samt neurologi- och rehabiliteringsavdelningen på Hässleholm sjukhus är specialistverksamheter som är inriktade på utredning och behandling inom neurologiska sjukdomar hos patienter i olika åldrar. Båda enheterna har ett väl utbyggt teamarbete kring patienterna. Teamen arbetar i nära samarbete med primärvård, kommun och övriga specialister inom verksamhetsområde medicin på Hässleholms sjukhus. De korta kommunikationsvägarna och kollegialiteten är en stor fördel i det dagliga arbetet och gör stor patientnytta. Vi strävar efter ett patientnära teamarbete där arbetsuppgifterna är integrerade och medarbetarna kompletterar varandra. Hos oss arbetar vi gentemot patienternas kontaktnät i samhället såsom närstående, arbetsförmedling, försäkringskassa, arbetsgivare och primärvård. Vi bedömer att det är av stor vikt att du som medarbetare har lätt för att samarbeta med andra yrkeskategorier mot de gemensamma mål som patienterna har satt upp. Vår målsättning är delaktighet och medverkan hos våra patienter, därför sker arbetet utifrån ett personcentrerat perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är intresserad av nervsystemets sjukdomar och vill nå en fördjupning i detta utvecklingsintensiva område genom att göra en specialisttjänstgöring inom neurologi. Du uppskattar att arbeta i samverkan såväl med övriga läkare som med andra yrkeskategorier och ser mervärdet detta ger både för verksamheten och patienten. Neurologimottagningen bedriver utredning, diagnostisering och behandling av nervsystemets sjukdomar och har även mindre sektioner i form av Parkinsonmottagning och Strokemottagning. Utöver detta finns en konsultverksamhet gentemot övriga enheter på Hässleholms sjukhus och mot primärvården i vårt upptagningsområde. Då Hässleholms sjukhus är ett så kallat närsjukhus, kommer en del av din utbildning genomföras på annan ort, företrädelsevis på vårt universitetssjukhus i regionen. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Därtill har du språkkunskaper i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Du som söker är intresserad av ett varierande och utvecklande arbete. Därtill är du en god kollega som gärna samarbetar med andra och som bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen. Vidare har du ett stort intresse för människor och du ser det som en självklarhet med ett gott bemötande mot patienter och kollegor. Du har ett självklart intresse av teamarbete och långvariga patientprocesser. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket driv och en vilja till att ständigt utveckla och effektivisera det egna och teamets arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Gör skillnad. Varje dag. På Hässleholms sjukhus arbetar cirka 600 personer med planerad ortopedi, rehabiliteringsmedicin samt internmedicin där vårt område benämns verksamhetsområde medicin. Akutmottagningen ingår numera i förvaltningen Nära vård och hälsa, men våra läkare tjänstgör även där och samarbetet är tätt mellan enheterna. Slutenvården består av tre avdelningar: akutvårdsavdelning (Ava), medicinavdelning och rehabiliteringsavdelning. Akutmottagningen har öppet dagligen för medicinpatienter mellan 08.00-20.00. Kvälls- och nattetid kommer våra patienter för direktinläggning framför allt via ambulans. Det finns också en mottagningsverksamhet med tonvikt på hjärt- och kärlsjukdomar, endokrinologi och neurologi men även allergimedicin. I Hässleholm finns det lilla sjukhuset med det stora drivet. Här ger vi trygghet när hälsan sviktar. Här finns närhet och det lilla sjukhusets fördelar kombinerat med kunskap och ödmjuk stolthet. Här finns vilja, engagemang och utvecklingslust. Vi är måna om att våra arbetssätt ska vara de bästa möjliga utifrån både arbetsmiljö och patienternas behov. På Hässleholms sjukhus ska patienternas behov tillgodoses i rätt tid, med hög kvalitet och patientsäkerhet. Ambitionsnivån är hög inom sjukhusets alla områden, där bland annat verksamheterna inom ortopedi, strokevård, smärtrehabilitering håller toppklass. Hos oss bedrivs en omfattande forskningsverksamhet i förhållande till sjukhusets storlek. Hässleholm med omnejd erbjuder bra och prisvärd boendemiljö nära naturen. Vill du pendla går det utmärkt med tåg och buss. Direkttåget från Malmö tar 44 minuter och en halvtimme från Lund. Stadsbussen till sjukhuset tar några minuter, du promenerar på cirka tio minuter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en specialistläkare i internmedicin både till verksamheten i slutenvård och till vår mottagning. För tillfället har allergisektionen ett lite större behov av en kollega. Har du någon annan relevant subspecialitet, så kan det bli aktuellt med tjänstgöring på motsvarande sektion. I tjänstgöringen ingår också arbete i jourlinjen. Vi har ett stort utbildningsuppdrag och vi ser gärna att du deltar i handledning av våra AT-, BT- och ST-läkare på kliniken. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård och som har specialistkompetens inom internmedicin. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga och att du är beredd på att ta ett gemensamt ansvar för patienterna inom vårt verksamhetsområde. För att trivas hos oss är det därtill viktigt att du har ett stort intresse för internmedicin och håller dig à jour med ny kunskap inom området. Du ser fördelarna med att arbeta på det lilla sjukhuset och har en vilja att bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Förutom den elektroniska ansökan vill vi gärna att du scannar in en kopia på legitimation, specialistkompetensbevis och övriga handlingar som du önskar åberopa. Vid eventuella frågor maila till: [email protected] Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer