Vi söker nu en person med flerårig erfarenhet av köksarbete och ett brinnande intresse för matlagning. Minst 50% Vår meny skapas av vår lokala köksmästare och du som kock är en del av vårt team som bidrar med att kontinuerligt förbättra matupplevelsen för våra gäster. Utöver matlagning är du som kock med och ansvarar för att regelverken kring mathantering och hygien följs.
Om tjänsten Den här tjänsten passar dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, dvs studier eller annat arbete. Som anställd hos oss kommer du få prova på olika uppdrag hos våra kunder runt om i Hässleholm med omnejd. Arbetet kan variera i omfattning, allt från långa till korta uppdrag. På sikt kan det även leda till utvecklingsmöjligheter både hos oss och hos kund. Arbetstiderna hos våra kunder är dagtid 07.00- 16.00 måndagar- fredagar men kan även förekomma andra tider så vi ser gärna att du är flexibel när det kommer till arbetstider. Just nu söker vi truckförare med erfarenhet av Skjutstativtruck (B3). Vanligt förekommande arbetsuppgifter plock och pack terminalarbete med pakethantering truckkörning containerlossning Profil & bakgrund Den här tjänsten passar dig som tycker om att arbeta med hela kroppen och som gillar arbete i högt tempo. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och trivs bra med att ha varierande arbetsuppgifter. Som person tror vi att du är noggrann, initiativtagande och serviceinriktad. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning och bakgrundskontroll. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi växer så det knakar. Nu behöver vi en ledargestalt till vår enhet på IES Hässleholm som vill bidra till positiv stämning, god struktur och självklart – ta sig an ett helhetsansvar för såväl personal som kunder. Beskriver vi dig? Tveka inte på att höra av dig, ditt nya team längtar! Kort om tjänsten Som enhetschef hos oss ansvarar du för personal, leverans, kund och ekonomi. Tillsammans med ditt team ansvarar du för den dagliga leveransen där vi ständigt siktar på att ge skyhög service till våra kunder enligt våra värderingar: sprida glädje, överraska positivt och vara tillgängliga. I jobbet ingår även att delta på olika möten med kunder. En vanlig dag kan du exempelvis pyssla med: Löpande coaching, utveckling och uppföljning av dina medarbetare Säkerställa och utveckla servicekvalitet Upprätta mål samt löpande uppföljning av dessa Budget, prognos och bokslutsarbete Hur är stämningen på jobbet? ”Nordrest har en affärsidé som är lika genial som enkel – att servera en schysst måltidsupplevelse. Gör man det med hjälp av våra värderingar så har du ett vinnande koncept med gäster som återkommer gång på gång, på gång på… ” ”Varje år åker hela koncernen på en kick-off ihop där vi har chans att träffa medarbetare från andra delar av landet. Det brukar vara mycket skratt, mat och dans!” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ Vem är då vårt nya stjärnskott? Vi tror att du är en driven person med kundfokus och positiv attityd inkodat i ditt DNA. Det faller sig lika naturligt för dig att skapa starka och välmående team som att slå en hollandaise till det pocherade ägget. När du får leda dina trupper i en händelserik miljö där ni på ett strukturerat sätt betar av dagens prioriteringar mår du som bäst. Vi vill att du har: Utbildning inom restaurang management eller annan liknande utbildning/erfarenhet Goda kunskaper inom ekonomi och vad som ger en lönsam verksamhet Erfarenhet inom HACCP och utbildning inom livsmedelssäkerhet och hygien Flytande svenska i tal och skrift samt god datorvana Gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete, då restaurangen är/kommer att miljö- och kvalitetscertifieras enligt ISO 9001 samt ISO 14001. Om Nordrest Nordrest är Sveriges kaxiga uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Vi växer så det knakar och resan har bara börjat. Känner du dig redan som en i gänget? Vi ser med fjärilar i magen fram mot din ansökan! Anställningsform: Tillträde: Lön: Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Psykiatripartners söker nu fler psykologer till vår Allmänpsykiatriska Öppenvårds Mottagning i Hässleholm. Det är ett krav att du är villig att jobba på plats på mottagningen. Vår terapeutiska verksamhet är KBT-baserad, vilket innebär att alla som arbetar med psykologisk och psykoterapeutisk behandling på Psykiatripartners har KBT- kompetens. Vården sker enligt avtal med Region Skåne, det betyder att samma villkor gäller som i den offentliga vården. Arbetsbeskrivning Arbetet som psykolog hos oss innebär att få arbeta med självständiga bedömningar, utredningar och behandlingar av patienter. På vår mottagning i Hässleholm träffar vi vuxna med varierade psykologiska problem. Vi är måna om att skapa delaktighet och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi arbetar aktivt för att säkerställa att våra medarbetare har rätt och god kompetens för det arbete de utför. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Vi har flera mottagningar inom organisationen och det finns därigenom ett gott kollegialt stöd och möjlighet till erfarenhets- och idéutbyte. Kvalifikationer Du som söker är legitimerad psykolog, meriterande psykoterapeut, och trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kliniskt arbete vuxenpsykiatri. Som person är du positiv, trygg och empatisk och har förmågan att kunna organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett helhetstänk med patientens behov i fokus. Vår arbetsgrupp är ett glatt och engagerat team som präglas av god sammanhållning och en vilja att utvecklas. Vi respekterar och stöttar varandra och hos oss får man gärna komma med åsikter och nya idéer. Hos oss får du en varierande vardag där din kompetens får komma till sin rätt. Detta kommer att passa dig som gillar moderna, tvärprofessionella arbetssätt och som ser vikten av ett samarbete där vi alla är lika viktiga och lyfter varandra. Vårt arbete med videobesök innebär en möjlighet till en flexibilitet i förläggningen av arbetstid. Vi tror att en högre grad av självstyre minskar stress och ökar välbefinnandet. Och om du mår bra gör du också ett bra jobb vilket såklart är det bästa för våra patienter. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Anställningsform och sysselsättningsgrad Heltid/Deltid Önskat startdatum Löpande rekrytering Kontaktperson [email protected] 010-1821481
Vill du forma en hållbar framtid tillsammans med oss? När Eolus grundades 1990 var vi en föregångare i Sverige. Vi kan med ödmjuk stolthet konstatera att vi banade väg för kommersialisering av vindkraftsindustrin i Sverige. Från småskalig, innovativ energiproduktion i nära samarbete med visionära kunder har vi växlat upp mot nya horisonter där varken geografiska avstånd eller tekniska utmaningar stoppat oss. Över 30 år senare är vi ett av Sveriges mest etablerade börsbolag inom projektering av förnybar energiproduktion, med verksamhet i flera länder. Vi söker nu en redovisningsekonom, välkommen med din ansökan! I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med självständigt redovisningsarbete för externa vindkraftsbolag där Eolus är ansvariga för drift och förvaltning. Du kommer ha ett helhetsansvar för redovisningen och din roll innefattar främst: Löpande redovisning Upprättande av bokslut Årsredovisningar Deklarationer Kassaflödesprognoser Budgetering Rapportering samt kontakt med bank, bolagsverket och revisorer Redovisning enligt IFRS standard Vi söker dig som trivs i en kommunikativ roll där du har en löpande kontakt med kunder och andra samarbetspartners. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara noggrann, serviceminded och van vid att arbeta strukturerat mot deadlines. Vi tror att du kommer trivas hos oss om du uppskattar och bidrar till en arbetsmiljö som kännetecknas av ödmjukhet, engagemang och professionalism. Vi förväntar oss att du har minst 4 års erfarenhet från en liknande roll, en relevant postgymnasial utbildning samt goda kunskaper i excel och relevanta system. Då du i ditt arbete kommer arbeta med internationella kunder, ser vi även att du förutom svenska har goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Detta är en heltidstjänst med placering på vårt huvudkontor i Hässleholm. Eolus kontor är centralt beläget med goda pendlingsmöjligheter. Vi tillämpar en hybrid arbetsmodell och det finns även möjlighet att arbeta viss tid från vårt kontor i Malmö. Om du vill veta mer om denna roll, vänligen kontakta CFO Catharina Persson på 0709-32 97 77 och ansök med ditt CV via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Vi söker nu en utåtriktad person med flerårig erfarenhet av bar-/servisarbete. För att lyckas som servitör/servitris inom The Bishops Arms krävs stort intresse inom Öl, mat, dryck i allmänhet och en stor passion för service.Du bör vara stresstålig och kunna ta initiativ för att lösa de utmaningar som kan uppstå under arbetstid och bör ha erfarenhet av att läsa av olika gästers behov. Arbetstiderna är framförallt kvällar och helger då vi inte har någon verksamhet under dagtid.Utöver ordinarie servisarbete ansvarar du som servitör/servitris för att kassa- och alkoholhantering följs enligt gällande rutin och regelverk.
Om tjänsten Vi söker nu en driven och flexibellagermedarbetaretill VEABs utlastning vilket erbjuder en varierande roll i en trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor.I denna roll planerar du enskilt och i grupp dagens arbete. Arbetstider varannan vecka V1, Mån-tors 06-15, fre 6-12 V2, Mån- tors08-17, fre 8-15Profil & bakgrund Vi söker dig med rätt inställning och driv. Som person är du punktlig, har ett bra ordningssinne, är noggrann och kan hantera högt tempo.Krav Svenska tal och skrift, Bra med kunskap i engelska Tidigare erfarenhet från lagerarbete, gärna någon form av transportbokning Truckkort A2-A3 B1-B2 Körkort och bil Arbetsuppgifter Hantera in- och utlastning. Förbereda och packa gods för leverans, (förekommer byggande av träemballage smått som stort så det är bra om man är lite händig, är tunga lyft emellanåt.) Boka transporter. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda
Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Helsingborgsvägen i Hässleholm. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass. Om rollen Som vår juniora säljare kommer ditt huvudsakliga ansvarsområde vara att skapa nya kundrelationer och presentera våra produkter och tjänster. Arbetsuppgifterna innefattar att marknadsföra och sälja utbildningar via telefon, vilket kan innebära digitala självstudier, webbinarier eller fysiska träffar. Rollen innebär även att kunna erbjuda skräddarsydda lösningar. I uppföljningsprocessen ansvarar du även för att erbjuda ytterligare stöd och resurs vid behov. Du arbetar mot uppsatta mål på både individuell och teamnivå, där uppföljning av försäljning och utveckling görs. Vi söker dig som Vill påbörja en karriär inom försäljning Är resultatinriktad och strävar alltid efter att utvecklas så att du överträffar dina uppsatta mål. Har en god samarbetsförmåga och drivs av att skapa starka relationer. Tycker om att nätverka med andra människor och har en stark kommunikativ sida. Kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska och engelska. Du erbjuds Provisionsmodell utan tak med garantilön. En säljutbildning av försäljningscoach för att lära dig grundprinciperna av försäljning Goda karriärmöjligheter då bolagets utveckling är stark och omfattande. En karriärtrappa som innebär att du ständigt kommer utvecklas i din roll med nya titlar och bonusar. Det praktiska Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Om du uppfyller kraven för rollen kommer du att få genomföra två olika tester- logik och ett personlighetstest. Dessa ger oss en fördomsfri indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Urval sker löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka). Anställningen startas alltid med en 6 månaders provanställning som sedan går över till entillsvidareanställning. Eftersom vi verkar i säkerhetsbranschen kommer vi genomföra en säkerhetsprövning, vilket innebär en kontroll av ditt belastningsregister. För att ta dig vidare i processen behöver detta vara utan anmärkning. Start enligt överenskommelse. Placering:Norra Stationsgatan 2BHässleholmVid frågor om tjänsten kontakta:Jonas Johansson (säljledare)[email protected] Mer om PrestoEnligt statistik genomför 8 av 10 bolag inte rätt utbildningar kopplade till sin verksamhet och konsekvensen blir att det varje år sjukskriver sig över 39 000 personer till följd av arbetsmiljöolyckor. Detta vill vi på Presto ändra på. Sedan Presto grundades 1959 erbjuder vi företag och organisationer skydd mot brand och olycka. Vi drivs av att skapa trygghet för våra kunder och erbjuder heltäckande lösningar för att tillsammans rädda liv. Idag är vi marknadsledande med över 1000 medarbetare och verksamma i 5 länder. Vi utbildar mer än 80 000 personer om året och fortsätter att växa.
Välj ett jobb för att visa detaljer