På Derome är vi stolta över att vara ett tryggt, familjeägt företag där gemenskap och omtanke genomsyrar vår kultur. Här får du möjlighet att växa både professionellt och personligt, alltid med stöd från engagerade ledare och kollegor. Hos oss förenas en stark gemenskap med en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter långsiktighet, enkelhet och ansvarstagande. Vi erbjuder flexibilitet i arbetet, men uppskattar att de flesta av oss gärna väljer att vara på plats tillsammans. Nu söker vi medarbetare som delar våra värderingar och vill vara med och driva vår utveckling framåt. Beskrivning Vi brukar hävda att vägen till ett tryggt och kärleksfullt hem går genom skogen, och så är det faktiskt. För på Derome har vi kontroll på kvaliteten i alla led, från det att träden fälls och hämtas i skogen tills de kommer ut ur vår fabrik i form av färdiga planelement. Konstruktörerna på Projekts Planelementsavdelning jobbar med stycke-, par-, rad- och kedjehus samt även flervåningshus på upp till åtta våningar med en stomme av trä. Nu söker vi en Konstruktörer till vårt kontor i Anneberg, som främst ska fokusera på att tillhandahålla produktionshandlingar till vår fabrik och montagehandlingar till byggplats för prefabricerade hus i trä. Sommaren är snart här och vi värnar om möjligheten till härliga aktiviteter och återhämtning – därför startar vi urval och återkoppling under vecka 34. Arbetsuppgifter - Grundritningar med lastnedräkning - Ritningar till vår produktion - vi har en automatisk produktionslinje och kaputrustning (sågar) som vi förser med information/styrfiler via vårt CAD-verktyg för dess drift - Montageritningar till byggplats - Statik - Upprättande av standardritningar - Delaktighet i utveckling av vårt byggsystem och tekniska plattform Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har en byggnadsingenjörsutbildning eller liknande, samt har arbetslivserfarenhet inom området. Vi ser det som meriterande om du kan CAD:a i Vertex samt har kunskaper inom statik-beräkningar och lastnedräkning Har du erfarenhet av trähusproduktion i industriell miljö, är det meriterande. Då vi även arbetar i Vertex, DDS, AutoCad, StatCon, FEM-design, Monitor och Officeprogrammen är kunskaper i dessa program givetvis också meriterande. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper som analytisk och har en stark förmåga att tänka logiskt. Du gillar att lösa komplexa problem och ser detaljerna som bidrar till helheten. Din analytiska skärpa gör att du snabbt identifierar utmaningar och hittar effektiva lösningar. Du har även ett högt driv och tvekar inte att ta initiativ när det behövs. Med ett starkt fokus på att få saker att hända, tar du aktivt plats i diskussioner och tvekar inte att säga "vi kör!" när möjligheter uppstår. Din kombination av logiskt tänkande och beslutsamhet gör att du trivs i en roll där du kan påverka och driva projekt framåt, samtidigt som du alltid har ett öga för detaljer och kvalitet. Vill du dessutom arbeta i ett expansivt företag med ambitiösa tillväxtplaner, korta beslutsvägar och en jordnära kultur? Då kan detta vara rätt för dig! Vi ser framemot din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. För att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö på Derome genomför vi alltid referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll vid nyanställning. Vi rekryterar löpande, så om detta låter som rätt möjlighet för dig – vänta inte, skicka in din ansökan redan idag! Om oss Derome löser bostadspusslet. Vi utvecklar mark och bygger fullständiga bostadsområden med varierat boende. Genom våra varumärken A-hus och Varbergshus erbjuder vi även småhus till våra privatkunder. I vårt husbolag blir du en del av ett drivet team som brinner för att få samhällen att växa - Tillsammans bygger vi för framtiden. Läs mer på derome.se
Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst? Vi söker engagerade och kvalificerade medarbetare till vår socialtjänst i Kungsbacka. För att möta kraven i den nya socialtjänstlagen ställer vi om verksamheten och utökar vår personalstyrka. Förflyttningen mot ett mer förebyggande och tillgängligt socialt arbete är redan igång. Vi tar initiativ nu för att skapa en bättre framtid för våra medborgare. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där ditt engagemang och din kompetens verkligen gör skillnad. Rollen som Case Manager hos oss Som Case Manager hos Boendeenheten samordnar du insatser som ges av kommun och samverkansparter till personer med samsjuklighet som är boende i Vuxenenhetens interna träningslägenheter. Målet är att stötta den enskilde till de insatser som denne är i behov av för att komma vidare ut i eget boende samt stöd utifrån problematik avseende samsjuklighet. Med hjälp av ett mer flexibelt stöd ska de personer som Boendeenheten identifierar ha behov av extra och flexibelt stöd ges större möjlighet att utvecklas i vårdkedjan mot ett mer självständigt boende. Arbete som Case Manager innebär även insatser utan föregående behovsprövning som ges i 1:a linjens socialtjänst utifrån behov av stödinsatser i bostadssökande. Uppdraget innebär bland annat att: - Stötta individer boende i Boendeenhetens interna träningslägenheter utifrån bistånd från boendesekreterare. - Stöd till kommuninvånare i behov av stöd i bostadssökande. Stöd till personer med samsjuklighet i myndighet- och vårdkontakter för att upprätta samt bibehålla sådana. - Arbetsuppgifterna för Case Manager stannar inte vid en stödjande roll utan ska vara mer aktiva i form av aktiv igångsättning. Samtidigt som Case Manager inte ska göra saker åt den enskilde. På Boendeenheten bedriver vi ett kontinuerligt utvecklingsarbete med syfte att säkerställa ett rättssäkert och professionellt arbete under goda arbetsvillkor. Vårt mål är att utveckla arbets- och förhållningssätt som understödjer och möjliggör att vi kan erbjuda våra klienter insatser i egen regi, i vår kommun, i nära samverkan med andra lokala aktörer och i rätt tid, så långt som det är möjligt. Din profil Som person arbetar du bra tillsammans med andra samt är tillmötesgående och lyhörd i ditt bemötande. Du ansvarar och driver ditt arbete framåt och levererar resultat samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du anpassar dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du ser att det är av vikt att ha ett flexibelt förhållningssätt för att stötta den enskilde individen framåt i sin process. Du tar egna initiativ och kommer ofta med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Arbetet som Case Manager utgår från alliansen med den enskilde individen vilket ställer höga krav på struktur och samarbetsförmåga då du ofta blir ”spindeln i nätet” i samverkan och samarbete med flera samverkansparter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - relevant eftergymnasial utbildning såsom behandlingsassistent/behandlingspedagog eller annan vård/beteendevetenskaplig utbildning som bedöms likvärdig - god kännedom om socialtjänstens arbete med boendefrågor och samsjuklighet - erfarenhet av att arbeta med personer som har en aktiv beroendeproblematik och psykisk ohälsa, detta ofta i kombination med hemlöshet - B-körkort Det är meriterande om du har: - Utbildning i vård- och stödsamordning - Erfarenhet av att bedriva behandlingsarbete för missbruk Läs gärna mer om oss Boendeenheten består av boendesekreterare, case managers och en 1:e socialsekreterare med fokus boendefrågor som arbetsleder teamet. Den nya socialtjänstlagen, som träder i kraft i juli 2025, syftar till att göra socialtjänsten mer förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad. Vi genomför förändringar för att säkerställa att vi kan erbjuda god hjälp och stöd till våra invånare. Exempel på förändringar inkluderar: - Utökning av personalgrupper för att stärka vår kapacitet och kompetens. - Införande av första och andra linjens socialtjänst för att bättre kunna hantera olika typer av ärenden och ge mer skräddarsydd hjälp. - Minskning av trösklar för att vara där medborgarna behöver oss och göra våra tjänster mer tillgängliga. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-individ--familjeomsorg Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Observera att belastningsregister kommer att behöva uppvisas i samband med anställning. Du kan beställa ett registerutdrag, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 29 juni. Urval och intervjuer sker löpande. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Asian restaurang söker en diskare. Behöver inte erfarenhet. Kontakta o skicka ensökningen via email. [email protected]
Vi söker en ny kollega till vårt team och där vi tillsammans vill skapa Sveriges bästa alkohol- och tobakstillsyn i Kungsbacka och Mölndal. Med din insats kommer vi att kunna nå vårt mål. Är du den vi söker? Rollen som alkohol- & tobakshandläggare hos oss För oss är det viktigt att invånare och besökare i Kungsbacka och Mölndal har tillgång till säkra och trygga krogmiljöer. Som alkohol- & tobakshandläggare har du en viktig roll för att vi ska uppnå detta. Du kommer tillsammans med dina kollegor handlägga servering- och tobakstillstånd och utföra tillsyn på serveringsställen och tobakshandlare. Vi är inne i spännande förändringsarbete och därför kommer du spela en viktig roll i att utveckla våra arbetssätt kring handläggning och tillsyn. Du kommer att ingå i ett team med tre alkohol- & tobakshandläggare, där du bland annat kommer att ha följande arbetsuppgifter: - Handlägga ansökan servering- och tobakstillstånd - Inre och yttre tillsyn på serveringsställen och tobakshandlare - Samverkan med Polis, Räddningstjänst, Skatteverket, Tullverket och Länsstyrelsen - Utreda klagomål och missförhållanden - Föredra dina beslut i nämnd - Ge information till krögare och tobakshandlare - Vara med och bidra till teamet och förvaltningens årsplanering och utveckling - Utveckla handläggning och tillsyn tillsammans med teamet Din profil Rollen som alkohol- & tobakshandläggare ställer höga krav på förmåga att bemöta människor och kunna planera och prioritera arbetet. Det innebär att du ska kunna kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt, skapa och behålla goda relationer med såväl företagare som kollegor samt vara driven i ditt eget och gruppens utvecklingsarbete. Det är även av stor vikt att du har modet att tänka och testa nya sätt samt förmågan att se helheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - Högskoleexamen som socionom, ekonom eller jurist alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt - Erfarenhet av myndighetsutövning och/eller utrednings- och tillsynsarbete - Vana att arbeta digitalt - B-körkort - Skriva och tala svenska flytande Det är meriterande om du har via erfarenhet fått kunskap om: - Offentlighet och sekretesslagen - Alkohol- och tobakslag - Företagsrevision och/eller ekonomisk redovisning Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 31 juli. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Älskar du att möta människor, sprida kunskap och skapa inspirerande miljöer? Vill du arbeta på en plats där biblioteket är mer än en samling böcker – en levande mötesplats för alla? Då är detta chansen du har väntat på! Rollen som medarbetare hos oss Du kommer vara en viktig del av ett kreativt och engagerat team. Tillsammans arbetar ni för att göra biblioteket till en öppen, inspirerande och inkluderande plats där alla har möjlighet att utforska, lära och mötas. Vi erbjuder en grundlig introduktion till biblioteksarbete. I din roll kommer du att: - Möta invånare i alla åldrar och hjälpa dem att hitta rätt information och litteratur. - Skapa engagerande arrangemang och aktiviteter som stärker bibliotekets roll som en arena för dialog och kultur. - Stötta invånarna i att navigera i den digitala världen, från informationssökning till källkritik. - Bygga nätverk och skapa samarbeten utanför bibliotekets väggar för att stärka biblioteket som en central del av samhället. Din profil Du sätter besökaren i centrum och brinner för service och ett gott bemötande, vilket gör att du alltid strävar efter att skapa en positiv upplevelse för dem som besöker biblioteket. Du är också flexibel och trivs i ett högt tempo, där du ser förändring som en spännande möjlighet att utveckla och förbättra verksamheten. Dessutom är du kreativ och nytänkande, med en vilja att testa nya arbetssätt och utveckla bibliotekets verksamhet på innovativa och effektiva sätt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - Har C-körkort - Har en relevant högre utbildning, exempelvis inom biblioteks- och informationsvetenskap, journalistik, litteraturvetenskap eller pedagogik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig Det är meriterande om du har: - erfarenhet av biblioteksarbete Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 70-100% med start enligt överenskommelse. Hos oss får du: - En spännande och varierad vardag där ingen dag är den andra lik. - Möjlighet att vara med och utveckla biblioteket som en modern mötesplats för kunskap, kultur och demokrati. - Ett härligt team där vi samarbetar, inspirerar varandra och har roligt på jobbet Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Observera att det är semestertider så längre svartid kan förekomma. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vi söker en engagerad fritidspedagog som brinner för meningsfull fritidsverksamhet Är du utbildad fritidspedagog och vill arbeta på en skola där fritidshemmet ses som en viktig och självklar del av elevernas hela skoldag? Då kanske det är dig vi söker! Om oss Vi är en F-6 skola som värnar om barnens trygghet, inflytande och intressen. Fritidsverksamheten är en central del av vår helhetssyn på lärande och utveckling. Vi vill att alla elever ska känna sig trygga, sedda och delaktiga – också på fritids. Därför satsar vi på en meningsfull och utvecklande fritidsverksamhet som kompletterar skoldagen på ett stimulerande sätt. Om tjänsten Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog och vill vara med och skapa en trygg, rolig och lärorik miljö för våra elever på fritidshemmet. Du kommer att arbeta både självständigt och i team tillsammans med engagerade kollegor, och ha möjlighet att påverka verksamhetens innehåll och arbetssätt. Vi söker dig som: Är utbildad fritidspedagog. Brinner för att arbeta med barn i fritidsverksamheten. Är flexibel och har lätt för att fatta egna beslut när det behövs. Är trygg, lugn och har god förmåga att skapa relationer. Har lätt för att samarbeta med andra i arbetslaget. Har ett barnfokus och vill skapa en meningsfull fritid för varje elev. Vi erbjuder: En arbetsplats där fritidshemmets roll tas på allvar. Ett arbetslag med engagerade kollegor som stöttar varandra. Möjlighet till delaktighet och inflytande i verksamhetens utveckling. En skola där trygghet, elevinflytande och varje barns bästa står i centrum. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Tycker du om att arbeta med människor och har ett stort intresse och engagemang för målgruppen autism eller liknande funktionsnedsättningar? Då är du den vi söker! Nu välkomnar vi en till medarbetare på för arbeta vaken natt till Gällingevägens gruppbostad, Kungsbackas kommun största gruppbostad som vi är så stolta över! Som medarbetare hos oss kommer du få ett schema på Gällingevägen där vi gärna stöttar upp så mycket vi kan hos våra andra gruppbostäder utifrån behovet. Vi har ett fint samarbete och ett gott team här som vi värnar starkt om. Rollen som stödassistent hos oss I rollen som stödassistent vaken natt hos oss på Gällingevägens gruppbostad arbetar du och en till kollega (ni är normalt alltid två som jobbar nattetid) utgångspunkten att varje hyresgäst som bor här får möjlighet till utveckling, blir delaktig och har möjlighet att påverka och skapa sig en meningsfull vardag och fritid. Detta är ett arbete natt-teamet är med i, och är högst delaktig i. Du ger regelbunden stöttning, normalt kvälls-och morgonrutin, till exempel stötta vid laga mat, sköta sin hygien och att övriga behov. Om du inte jobbat med läkemedel innan i Kungsbacka kommun, kommer du erbjudas en sådan utbildning, med utgångspunkten att kunna få delegering. Eftersom många av våra hyresgäster saknar utvecklat tal får du lära dig vilket kommunikationssätt som passar i olika situationer och miljöer. AKK (Alternativ och Kompletterande Kommunikation) som det förkortas är en av de viktigaste grunderna i vår verksamhet för att nå målet med att förstå och stötta varje hyresgästs behov. Hyresgästerna på gruppbostaden Gällingevägen har oftast stort behov av struktur och tydliga rutiner men också en förutsägbarhet vilket kräver ett metodiskt arbetssätt. Det förekommer utmanande beteenden, självskadebeteenden och kan vara en hög ljudnivå, även vissa delar av nattpassen. Oavsett om du jobbat med liknande eller inte, är det viktigt för oss att du får tid att lära känna våra arbetssätt men också att hyresgästerna lär känna dig. Vi erbjuder en tydlig introduktionsplan så du får möjlighet att lära känna våra rutiner, vårt bemötande och framförallt våra hyresgäster som bor här och som vi stöttar i alla delar av vardagarna och helgerna. Du kan även ha pass som förläggs på andra gruppbostäder utifrån behovet, så du behöver vara intresserad av att kunna ställa upp o stötta på andra enheter också. Din profil Som person är du ansvarsfull för både de gemensamma och de enskilda arbetsuppgifterna och du har ett bemötande som visar respekt och hänsyn till dem vi är till för. Du tycker om att samarbeta med både kollegor, chef och andra samverkanspartners och du är intresserad och vill skapa förståelse i din omgivning för att på så vis bidra till ett respektfullt arbetsklimat. Du har förmåga att balansera olika krav samtidigt som du behåller lugnet i svåra situationer. Du har även förmåga att skilja på beteende och person. Det är positivt om du även har intresse för utemiljö då vi har många som har behov av utomshusaktiviteter och promenader. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - har en pedagogisk- eller vårdutbildning, till exempel undersköterska, barnskötare, fritidspedagog eller stödassistent. Alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - har kunskap och/eller arbetslivserfarenhet om autism Det är meriterande om: - du har utbildning i metoden LAB och/eller kommunikationsverktygen AKK och TAKK - du har B-körkort och tillgång till bil. Dels på grund av att kollektivtrafiken inte är fullt utbyggt till gruppbostaden. Om du inte har B-körkort men kan ta dig till gruppbostaden på framförallt helger och sena kvällar med hjälp av annat sätt, är du såklart välkommen ändå att söka. Läs gärna mer om oss Gällingevägens gruppbostad ligger i en lantlig miljö i Gällinge, Fjärås. Platsen för boendet har valts utmed omsorg för målgruppen utifrån behovet av så få intryck som möjligt och en lugn och stressfri miljö med både grönska och promenadmöjligheter. Målgruppen är unga vuxna med autism och fler funktionsnedsättning och gruppbostaden har sex lägenheter. Arbetsgruppen består idag av en stor arbetsgrupp som arbetar på ett rullande schema med dag, kväll och varannan helg samt medarbetare som arbetar vaken natt. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-individ--familjeomsorg?mark=Förvaltningen+för+Individ+&+Familjeomsorg Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid under 1 år med arbetstid förlagt nattetid med start enligt överenskommelse. Observera att belastningsregister kommer att behöva uppvisas i samband med anställning. Du kan beställa ett registerutdrag, här:https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss?mark=jobba+hos+oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 27 juni. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vi söker dig som vill ha en spännande och fartfylld arbetsplats! Du gillar att träffa nya människor, prestera på arbetsplatsen och har kundservice i fokus. Få chansen att bli en del av Sveriges effektivaste flytt-team. Hos oss kommer du få köra flyttbil (B-körkort), hjälpa våra kunder att flytta och packa ner sina hem och företag och deras kontor. Du arbeta med ett härligt, positivt gäng som utför professionellt arbete med hög kundservice. Vi har 2 depåer, VARBERG (Signalvägen 9) och KUNGSBACKA (Faktorvägen 2) och vi arbetar huvudsakligen längs med hela västkusten! Vi flyttar även på långdistans som sträcker sig över flera nätter som Stockholm, Oslo, Köpenhamn där du får chansen att uppleva vår fina nord. Skicka in din ansökan idag på https://www.brodernaflytt.se/jobba-hos-oss/ om du tror att du är rätt person för arbetet! Ser fram emot att se om vi kan vara en match
Vi har möjlighet att rekrytera ytterligare en lärare fritidshem. Vi letar efter en skicklig lärare till Gullregnsskolan. Värdesätter du en välkomnande och nyfiken kultur samt delar våra värderingar i att vilja samarbeta, våga tänka nytt och kunna inspirera? Då kan det här vara rollen för dig. Som lärare i Kungsbacka Kommun blir du en bärande del i vårt arbete och vår ambition i att skapa en skola i världsklass. Vi ser fram emot ditt bidrag. Rollen som lärare hos oss I denna roll bidrar du till en dela-kultur där vi tillsammans ansvarar, inspirerar, samarbetar och stödjer varandra. Tillsammans med dina kollegor förväntas du såväl planera och genomföra, som att analysera och utvärdera verksamheten utifrån skolans styrdokument. Läraren på Gullregnsskolan: - ansvarar för planering, genomförande och uppföljning. arbetar utifrån en helhetssyn på elevens utveckling och lärande. - samarbetar i olika konstellationer både inom den egna professionen och tillsammans med andra. har förmåga att arbeta självständigt. - ser praktiska lösningar på pedagogiska problem och arbetar systematiskt för en ökad måluppfyllelse. - har ett nära samarbete med elevernas vårdnadshavare. - är tydlig och skapar hållbara relationer. Din profil Som lärare fritidshem är du kreativ och entusiasmerande med en positiv syn på varje elevs unika förmågor. Ditt ledarskap kännetecknas av engagemang och delaktighet. Du är tydlig i din kommunikation och skicklig på att samspela med såväl elever, kollegor och vårdnadshavare. Du skapar hållbara relationer som bygger på ömsesidig respekt. Att samarbeta är en självklarhet för dig. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Nu vänder vi och våra elever oss till dig som är: - legitimerad lärare fritidshem. Läs gärna mer om oss Gullregnsskolan erbjuder en nytänkande och kreativ lärmiljö för såväl elever som personal. Skolan har i dagsläget cirka 120 elever fördelade på årskurs F-3. Vår utemiljö inspirerar till lärande genom lek och rörelse. Det centrala läget bjuder tillgång till bland annat kulturhuset Fyren, kommunens idrottsanläggningar men även natur inpå knutarna. Skolan genomsyras av ett välkomnande klimat; vi ser varandra, vi hälsar på varandra, vi gör det där lilla extra för skolan och för varandra. Vår styrka ligger i det kollegiala och tvärprofessionella samarbetet. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-forskola--grundskola?mark=Förvaltningen+för+Förskola+&+Grundskola Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid från höstterminen 2025. Tillsättning sker den 18 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Observera att belastningsregister kommer att behöva uppvisas i samband med anställning. Du kan beställa ett registerutdrag, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss?mark=att+jobb Intresserad? Kul! Välkommen med din ansökan senast söndagen den 10 augusti 2025. Notera att intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsperioden. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Kullavik med två barn på (3 & 5 år) önskar hjälp med barnpassning vid dejtkvällar och vid krissituationer. Familjen är flexibla med dagar och tider, men oftast mellan 17:00-20:00. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet Kurs i barn-HLR Försäkring till, från och under arbetet Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 127.38 - 159.48 kr/timme inkl. semesterersättning. Ob-tillägg samt storhelgstillägg Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer