Bli en nyckelspelare i vår tillväxt – vi söker en Säljande Konsultchef till Expario Consulting i Ljungby! Har du erfarenhet av bemanning eller rekrytering och ett skarpt affärssinne? Är du en relationsbyggare som motiveras av att skapa resultat? Då kan det här vara din nästa utmaning! Expario Consulting är ett entreprenöriellt bemannings- och rekryteringsföretag i tillväxt. Vi söker nu en driven och affärsinriktad Säljande Konsultchef som vill vara med och bygga något större tillsammans med oss. Du kommer ha en nyckelroll i att etablera och utveckla kundrelationer, samtidigt som du ansvarar för våra konsulter och säkerställer att både kund och kandidat trivs och utvecklas. I rollen kommer du att: Driva aktiv nykundsbearbetning och bygga långsiktiga affärsrelationer. Ansvara för hela rekryteringsprocessen – från behovsanalys till matchning och uppföljning. Vara en närvarande chef för dina konsulter – coacha, stötta och utveckla. Arbeta med digitala verktyg och processer som effektiviserar din vardag. Bidra till vår fortsatta expansion genom att tänka nytt, testa och förbättra. Vi erbjuder dig: En nyckelroll i ett snabbväxande företag med stark entreprenörsanda. Fast lön + generösa bonusmodeller – du påverkar din inkomst. En modern och digital arbetsmiljö där idéer snabbt blir verklighet. Möjlighet att växa med företaget – vi satsar på din utveckling. En inkluderande och prestigelös kultur där vi firar framgång tillsammans. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av bemanning, rekrytering eller liknande roll. Brinner för försäljning och älskar att skapa nya affärsmöjligheter. Är en relationsskapare med stark kommunikativ förmåga. Trivs med ansvar, är självgående och får saker att hända. Motiveras av att nå mål och ser utmaningar som möjligheter Placering: Ljungby Omfattning: Heltid/Deltid Start: Enligt överenskommelse Redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande!
Vi söker dig som vill ha jobb på timtid/deltid hos oss. Vi har ett 20-tal olika fordon och släp samt även andra maskiner som behöver service, även baklyft, fyrhjuling, gräsklippare mm. Vi håller till i Dörarp i en industrifastighet. Du kan även jobba hemifrån om du har egen verkstad. www.uthyres.eu www.rentalhome.se/ www.billebro.se
Vi på salong Klippcenter söker dig som är driven glad frisör, behöver en omgående dam och herr frisör till vårt gäng. Erfarenhet efterfrågas och du ska kunna allt inom yrket ..anställningsvillkor kan diskuteras. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Teknopress i Ljungby söker ställare inom formsprutning Kort fakta om jobbet: Omfattning Heltid (Direkt rekrytering till kund) Varaktighet Tillsvidare Anställningsform Tillsvidare Teknopress är ett företag inom plastindustrin med en frammarsch som komplett leverantör av hårdplast sedan starten 1995. Företaget har en modern maskinpark som bland annat består av 17 formsprutor. Teknopress arbetar med både små och stora kunder inom branschen som tex: elektriska applikationer (hög-och lågspänning), lastbilar, bussar, tåg, signalsystem för tåg, bilar och andra fordon, försvars och svetsindustri, lamphus, pumphus, köksutrustning, medicin, vatten och luftrening. Din framtida arbetsplats: I din roll som ställare hos Teknopress är din huvudsakliga uppgift riggning och körning av verktyg i formsprutningsmaskiner för tillverkning av plastdetaljer. Produktionen är till stor del automatiserad, vilket innebär att du får arbeta med datoriserade maskiner och robotar. Vi ser att du känner dig bekväm med igångkörning av nya artiklar avseende maskin och robotprogrammering. Du arbetar i team med övriga ställare men behöver kunna ta eget ansvar och beslut. Detta är ett varierande arbete då formsprutning ofta består av problemlösning. Dina kvalifikationer: Vi ser gärna att du har erfarenhet av minst två av följande områden Plastindustri Robotar Formsprutor Formverktyg, tekniskt underhåll, reparationer och problemlösning Är du Teknopress nya stjärna? För ett långsiktigt och bra samarbete är det viktigt att du är flexibel, noggrann, ansvarsfull och en ambitiös medarbetare. Vi letar efter individer för denna tjänst som är självgående och inte främmande för att ta egna initiativ när det behövs. Du behöver kunna arbeta under tidspress och du har en stark vilja att utvecklas och bli säker i din roll. Som person behöver du ta vara trygg och trivas med att samarbeta i grupp. För att du ska lyckas framgångsrikt i rollen förväntar vi oss att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du bör också ha en stark teknisk problemlösningsförmåga. Hur söker jag tjänsten? Teknopress har valt att samarbeta med Jobcenter Recruitment för en direkt rekrytering till tjänsten som ställare. Jobcenter Rekrytering är ett företag som finns lokalt förankrade på ca 40 kontor runt om i Sverige där vi har starka och lokala nätverk. Vi arbetar noggrant med kvalité, passion och hjärta för att både kund och kandidat ska trivas långsiktigt tillsammans.
Erfaren Svetsare Sökes till Ljungbyföretag. Om Företaget Vår kund, ett ledande företag inom tillverkningsindustrin, ska nu att förstärka sitt team med duktiga svetsare. Arbetsbeskrivning Vi söker en skicklig svetsare med följande kompetenser: Gedigen erfarenhet av manuell och/eller robotsvetsning Ritningsläsning och mätteknik är ett krav Bra lagspelare, samt att kunna arbeta på egen hand. kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet är ett krav Kvalifikationer Den ideala kandidaten besitter: Omfattande arbetslivserfarenhet inom svetsning, företrädesvis från tillverkningsindustrin Djupgående förståelse för tekniska ritningar och specifikationer Anställningsvillkor Heltidsanställning efter provanställning (detta är en rekrytering till kund) Svetsprov hos kundföretaget Tillträde omgående eller enligt överenskommelse Ansökningsprocess Rekryteringsprocessen sker löpande. Vi uppmanar därför kvalificerade kandidater att inkomma med sin ansökan snarast. Kontaktinformation För ytterligare upplysningar om tjänsten, vänligen kontakta: Peter Johansson Rekryteringsansvarig Tel: 070 - 857 87 76 Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt dynamiska team.
Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning. Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är en särskildvisstidsanställning på 4h/v under perioden 2025-06-30 - 2025-08-29 Placering: City OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift. MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd. Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer. VAD VI HAR ATT ERBJUDA • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling. • En positiv och familjär arbetsmiljö. • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 30/6 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!
Är du en lagspelare som värdesätter arbetsglädje? Trivs du i en händelserik vardag där du får göra skillnad på riktigt? Akutmottagningen i Ljungby välkomnar dig till en spännande vardag med ständig utveckling och härliga kollegor! Akuten är händelsernas centrum! Vi erbjuder en arbetsplats med puls, fart och fläkt där sjuksköterskor jobbar i team, tätt tillsammans med undersköterskor och läkare, för att ge den bästa vården till våra akut sjuka och skadade patienter. Vi är en mindre akutmottagning, med ungefär 14 000 besök varje år, och har ett tätt samarbete inom avdelningen samt ett nära samarbete med övriga kliniker på sjukhuset. Som stöd finns alltid en ledningsansvarig sjuksköterska (LAS-A). Eftersom våra patienter är människor i alla åldrar, med olika bakgrund, finns en stor variation i arbetet och bred kompetens hos våra medarbetare. Här är varje teammedlem viktig för patientsäker vård i livsavgörande ögonblick! Vi erbjuder ett brett utbud av personalförmåner för dig som väljer att arbeta i Region Kronoberg. Här är några av de förmånerna vi har att erbjuda: - Förhöjd OB -ersättning: extra ersättning för dig som jobbar obekväma arbetstider. - Höjt nattindex: ger luft i schemat och mer tid för återhämtning för alla medarbetare som varvar dag- och nattarbete. - Föräldrapenningtillägg: extra ersättning under föräldraledigheten. Om du vill läsa mer om våra förmåner kan du besöka länken https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/sjukskoterska/ I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". ARBETSUPPGIFTER Vi tar emot patienter med varierande sjukdomstillstånd inom specialiteterna medicin, kirurgi och ortopedi. Inom kirurgi och ortopedi tar vi även emot barn, vilket bidrar ytterligare till variation i arbetet. På akuten blir din roll central som patienternas första vårdkontakt när vi genomför kontroller och bedömningar för att få en bild av vårdbehov och eventuellt behov av inläggning för vidare vård. Det här är ett arbete där prioriteringar kan behöva göras omedelbart och vi gör, på riktigt, skillnad för människor när varje sekund räknas! Vi är stolta över våra medarbetare och deras kompetens! Personalen på akutmottagningen kompetensutvecklas kontinuerligt med, bland andra, följande utbildningar: - AMLS, Advanced Medical Life Support, för att identifiera, åtgärda och handlägga akut sjuka patienter. - ATSS, Akut TraumaSjukvård för Sjuksköterskor med fokus på omhändertagandet under den första timmen efter trauma. - A-HLR. Påbyggnadsutbildning till S-HLR. - Ultraljudsledd PVK-sättning. - Röntgenutbildning som omfattar utökad kunskap gällande undersökning av extremiteter för att självständigt skriva röntgenremiss vid misstanke om fraktur. Som nyanställd på akutmottagningen får du en gedigen och skräddarsydd introduktion samt en mentor. Blir du nyanställd i Region Kronoberg får du också en regionövergripande introduktion. KVALIFIKATIONER Till den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska. Du trivs bäst i en händelserik miljö och ser utmaningar som guldkant på arbetslivet. Har du redan erfarenhet från akut- och/eller sjukhusvård är det meriterande. För att lyckas och trivas hos oss på akuten tror vi att du: - är lösningsfokuserad och noggrann i ditt arbete. - anpassar dig väl till nya situationer och är flexibel. - värdesätter gott samarbete och arbetar för goda relationer. - drar lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen. - ser nya arbetssätt som en möjlighet och vill bidra till att utveckla verksamheten. ÖVRIGT Är du intresserad av att komma till oss för att hospitera är du välkommen att höra av dig! Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan, vi är nyfikna på dig! Region Kronoberg minskar kraftigt ner andelen hyrpersonal för att förbättra arbetsmiljön för våra medarbetare och säkerställa en god hälso- och sjukvård för invånarna. Minskningen av hyrpersonal sker i steg och innebär att pengarna som idag används till att betala hyrpersonal istället kan investeras i den egna personalen och i utveckling av vården. Du som arbetar som hyrsjuksköterska idag kan läsa mer om hyroberoende vård på vår hemsida: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/sjukskoterska/. Om du flyttar till Kronoberg och blir ny medarbetare i Region Kronoberg kan vi bistå med inflyttarservice. Det kan exempelvis handla om att hjälpa dig att hitta bostad genom våra nätverk. Vi erbjuder även information om aktiviteter, sevärdheter och övergripande om platsen du planerar att bosätta dig i. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Läs mer: Jobba hos oss i Region Kronoberg!
Tecnau är ett internationellt tillverkande företag med en komplett produktportfölj för pappershantering, övervakning, bearbetning och efterbehandling för den digitala tryckeribranschen. Vi är dedikerade till att leverera integrerade lösningar som stödjer ett brett spektrum av applikationer inom bland annat Transactional Printing, Publishing, Graphic Arts, Book-on-Demand och korta produktionsserier. Med avancerade system för matning, skärning och vikning av papper för digitala skrivare, kvalitetssäkringslösningar samt in-line efterbehandlings- och konverteringsmoduler erbjuder Tecnau teknik som är avgörande för olika digitala utskriftsapplikationer. Det är kombinationen av stolthet för produkterna, djup branscherfarenhet och starka tekniska resurser som gör att Tecnau kan ligga steget före konkurrenterna och förutse kundernas framtida behov. Verksamheten i Ljungby omsätter ca 200 miljoner kronor och har ca 60 anställda. Vi söker en engagerad och resultatinriktad ledare till Tecnau i Ljungby Engineering Manager Om rollen I rollen som Engineering Manager spelar du en nyckelroll i Tecnaus fortsatta utveckling. Du leder teknikavdelningens arbete i Ljungby, stöttar koncernledningen i att definiera och driva projekt och utvecklingsinsatser samt samordnar arbetet med tekniska ledare och kollegor inom koncernen. Du ansvarar för att driva tekniska projekt i mål, med hög kvalitet och inom uppsatta tidsramar – från utveckling till marknadsintroduktion. Du har ett övergripande ansvar för teknikavdelningen på siten med ca15 direktrapporterande medarbetare inom mjukvara, elektronik, mekanik, automation och testning. Du ingår i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till Group Product Development Director (PDD). Tjänsten är placerad i Ljungby och kräver en hög närvaro på plats. Huvudsakliga ansvarsområden Leda och utveckla teknikavdelningen, med personal- och budgetansvar I samarbete med koncernledningen ta fram och implementera koncernens tekniska strategier och mål i operativa projekt och handlingsplaner Följa upp och rapportera projektens utveckling, med fokus på leverans och resurseffektivitet Samarbeta och koordinera med andra avdelningar, både internt och externt Utveckla och införa standarder, processer och arbetssätt som bidrar till flexibilitet och proaktivitet Förvalta och kontinuerligt vidareutveckla produktportföljen, inklusive hantering av teknisk dokumentation Kvalifikationer Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet, samt flera års erfarenhet från en ledande roll inom tillverkande industri, gärna inom produktutveckling och projektledning. Du har ett genuint intresse för människor och ledarskap. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att arbeta strategiskt med helheten, prioritera projekt och resurser med fokus på resultat och leverans, samt agera snabbt vid avvikelser. Erfarenhet av systemlösningar inom automation, mekanik eller elektronik är meriterande. Eftersom företaget är en del av en internationell koncern krävs mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Personliga egenskaper Du är en engagerad och tydlig ledare som trivs med att bygga starka team och skapa engagemang omkring dig. Med öppenhet för nya lösningar och en god förmåga att se helheten, prioritera rätt och delegera effektivt, skapar du proaktivitet och leveransförmåga i organisationen. Du kommunicerar på ett förtroendeingivande sätt och har lätt för att bygga starka relationer, både internt och externt. Vi erbjuder En spännande roll i ett företag där du får arbeta tillsammans med engagerade kollegor med hög specialistkompetens och ett starkt kundfokus. Här blir du en del av ett team i en arbetsmiljö där trivsel, kunskapsutbyte och gemenskap står i centrum. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För mer information om rollen, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Classon på 070–397 31 40. Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!
Resande servicetekniker till AriVislanda, för dig som vill ha ett varierande och självständigt arbete AriVislanda är ett snabbväxande bolag med kunder över hela Sverige och delar av Europa. Nu söker vi en servicetekniker som vill vara med och stärka deras service- och montörsteam. Detta är en roll för dig som gillar frihet under ansvar, tekniska utmaningar och att skapa goda kundrelationer. Mer information om företaget hittar du längre ner i annonsen. AriVislanda har valt att samarbeta med TopWork i denna rekrytering. Det innebär att frågor om tjänsten besvaras av ansvariga rekryterare, Linnéa Furudahl. Om tjänsten Som servicetekniker arbetar du med installation, service och reparation ute hos AriVislandas kunder. Arbetet innebär mycket resande, ofta med kort varsel, eftersom vissa kunduppdrag uppstår akut. Det är vanligt att arbete sker på kvällar och helger, då många kunder vill utföra underhåll när deras egen produktion är pausad. När du inte är ute på uppdrag arbetar du med montering på plats i Vislanda. Vi söker dig som har B-körkort Goda kunskaper i ritningsläsning Flytande svenska i tal och skrift Erfarenhet av mekaniska reparationer och felsökning Förmåga att arbeta självständigt och lösningsfokuserat Meriterande kompetenser Certifikat för heta arbeten Erfarenhet från sågverksindustrin Truck- och traverskort God kommunikativ förmåga i engelska (tal och skrift) För att du ska trivas i rollen och lyckas i ditt arbete ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av montering inom hydraulik, pneumatik och kullager. Vi erbjuder En omväxlande roll med stort eget ansvar Möjlighet att arbeta både hos kund och i verkstad En plats i ett växande företag med hög teknisk kompetens Start: Omgående eller enligt överenskommelse Vi har valt att ha en löpande urvalsprocess, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Lämna därför gärna in din ansökan redan i dag! AriVislanda Våra kontor ligger i Vislanda och Växjö, i Vislanda finns även vår fabrik. På dessa ställen har vi samlat alla företagsfunktioner såsom utveckling konstruktion, inköp, tillverkning, montering, test provning, eftermarknad, lager, försäljning, företagsledning, osv. Förutom verksamheterna i Vislanda och Växjö har vi även ett servicekontor i Örnsköldsvik. Med över 100 års historia är vi idag starkare än någonsin. Våra installationer finns över hela världen och är kända för sin kvalitet och pålitlighet. AriVislanda erbjuder allt från enstaka maskiner för uppgradering i en befintlig såglinje, till en komplett nyckelfärdig såglinje. Tillsammans med våra samarbetsparter kan vi även erbjuda allt från timmersortering till leveransklara virkespaket. Vi arbetar i en innovativ anda och mot att ständigt förbättra oss själva och våra produkter, för att därigenom kunna bidra till att öka våra kunders lönsamhet.
Har du erfarenhet av lagerarbete och truckkörning? Är du noggrann, strukturerad och trivs i ett högt tempo? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten: Vår kund söker nu en engagerad och pålitlig medarbetare till sitt lagerteam. I rollen kommer du att arbeta med sedvanliga lageruppgifter som godsmottagning, orderplock, packning och truckkörning. Arbetet kräver att du är flexibel, kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och har ett öga för ordning och reda. Kundföretaget finns 30 min norr om Ljungby, så du behöver har körkort och tillgång till bil. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av lagerarbete Är van att köra truck (truckkort är ett krav) Är noggrann, strukturerad och lättlärd Trivs i ett fartfyllt arbetsklimat där det händer mycket Har god samarbetsförmåga men också förmåga att arbeta självständigt Vi erbjuder: Ett varierande och utvecklande arbete Möjlighet till långsiktigt uppdrag för rätt person Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande! Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
Välj ett jobb för att visa detaljer