Kreativa assistenter sökes till rockig kvinna i Nacka sommar och extrajobb
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Söker du ett kul extrajobb och sommarjobb? Vi på Vår Omtanke söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna i Nacka. I rollen kommer du göra skillnad i en människas liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker just nu kvinnliga assistenter till en härlig och glad 50 åring kvinna nära Nacka Strand. Hon sitter i rullstol och du hjälper till med matlagning, städ, tvätt, personlig hygienetc men det finns även möjligheter att hitta på roliga saker som att göra utflykter och lyssna på musik. Hon bor tillsammans med två chinchillor som du är med och sköter tillsammans med henne.Hon tycker om att gå på rockkonserter och museum så det är ett plus om du också tyckerom det. Vem är du? Vi söker digsom är kvinna,kan ta egna initiativ, är förstående och helst inte stressar. Viktigt är att du trivs att jobba med människor samt kan lösa problem. Det här är inget jobb där du tar order och utför dessa, snarare handlar det om att göra saker tillsammans med vår kund – därför är personkemin viktig. Du bör inte vara pälsallergiker då det finns två chinchillor i hemmet. Du behöver vara minst 23 år, men gärna äldre för att matcha kunden. Kundens tal är påverkat så du behöver prata helt flytande svenska för att kunna förstå kunden. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Vi har kollektivavtal. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstider är vardagar och helger kl. 11-23/00. Vi söker dig som gärna kan jobba 1-2 lördagar per månad. Under juli och augusti finns det möjlighet till ytterligare 2pass/vecka. Vid intresse kommer det även finnas fler pass under året vid ordinarie assistenters frånvaro. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!Kunden ser fram emot att lära känna dig!

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
E-commerce Coordinator
Presto AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi söker nu en proaktiv och detaljinriktad E-commerce Coordinator med minst 1 års erfarenhet till vårt affärsområde ”First Aid” (Första hjälpen). Presto förvärvade sedan ett tag tillbaka Dahl Medical för att stärka sitt erbjudande inom första hjälpen Om rollen Med visionen Tillsammans räddar vi liv kommer du somE-commerce Coordinatorattspela en nyckelroll i att utveckla och implementera e-handelsstrategier för att driva tillväxt inom online försäljning. Du samarbetar nära det svenska teamet och Group Marknad för att sätta mål, övervaka mätvärden, och identifiera möjligheter för ökad försäljning. Rollen är både strategisk och taktisk, där du även bidrar till SEO-optimering och publicering av innehåll för att driva organisk trafik. Taktiska ansvarsområden: Hantera e-handelsplattformens dagliga drift och kundupplevelse. Överse produktlistningar och säkerställa korrekt produktinformation. Samordna kampanjer och produktlanseringar med marknadsföringsteamet. Skapa och skicka ut nyhetsbrev och e-postkampanjer. Arbeta med annonser och innehåll på sociala medier för att driva trafik. Övervaka webbplatsens prestanda och lösa problem snabbt. Samordna med logistik för att säkerställa effektiv orderuppfyllelse. Analysera försäljningsdata och rapportera för att optimera försäljningen. Vi söker dig som Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt. Är du passionerad kring e-handel, mycket organiserad och kapabel att hantera flera projekt samtidigt? Då är denna roll för dig. Vi söker någon med minst 1 års erfarenhet av en e-handelsroll. Starkakommunikations- och interpersonella färdigheter är ett måste, liksom förmågan att arbeta självständigt men även som en del av ett team. Detaljorienterad med starka organisatoriska färdigheter. Viss förståelse inom SEO/SEM Stark förståelse för e-handelsplattformar och verktyg. Kunskap i Microsoft Office Suite, särskilt Excel. Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat Det är meriterande men inget krav för tjänsten om du: Har kunskap inomUX och grafisk design. Kan övriga språkex spanska och tyska. Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge. Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden. Kollektivavtal med Unionen, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension. Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget. Vill du jobba tillsammans med oss? Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald. Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag! Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest. Tjänsten är på heltid (40 tim/vecka) och utgår huvudsakligen ifrån vårt kontor i Nacka.Anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Ida Bernhardsson rekryterare på Presto, [email protected]

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Restaurangmedarbetare, Nacka Forum
Holy Greens AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Har du energi, tycker om att ta initiativ och är ansvarstagande? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld!Brinner du för kundrelationer och försäljning? Vi söker nu dig som ä utåtriktad och har en hög servicenivå.Utöver sedvanliga restauranguppgifter innefattar rollen ett stort fokus på försäljningsaktiviteter, event och företagsbesök. Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. Kollektivavtal – för att säkerställa schyssta arbetsvillkor. En rolig arbetsplats med fantastiska kollegor. Friskvård. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Deltid med varierade arbetstider dag, kväll, helg och röda dagar Plats: Nacka Forum, Nacka Lön: Timlön - vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Extra jobb avlösare sökes till 3-åring i Nacka
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare som har både utbildning ocherfarenhet av att arbeta med barn med autism.Du kommer att spela en viktig roll genom att vara närvarande och stötta i hans vardag. Tjänsten ärendast 8 timmar per månad och delas upp till 2-3 tillfällen. Arbetsuppgifter: Leka och ta promenader Ge omsorg och tillsyn i hemmet eller i närområdet. Möjliggöra avlastning för anhöriga och ge dem möjlighet till egna aktiviteter eller vila. Kvalifikationer: Intresse av att arbeta med människor och skapa meningsfulla upplevelser. Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Utbildning och erfarenhet av att arbeta med barn med autism Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa dina registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer dessa med mobil bank IDpå polisens webbplats Dessa två ska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr... https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden

150 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Leg läkare till Danviksgeriatriken och Danviksrehab

Om oss Familjeläkarna är en vårdgivare som själva arbetar inom vården. Det tror vi gör skillnad. Vi har ett brett vårdutbud inom Primärvård, Äldrevård, Geriatrik och Palliativ vård. Vi vill ge den vård som vi vill ge vår egen familj. Familjeläkarna är en lärande och nyfiken organisation som hela tiden arbetar för att utveckla vården. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar, med god samverkan och gemenskap mellan våra verksamheter. Hos oss finns arbetsglädje och energi. Vi arbetar i team och du får möjlighet att använda din medicinska kompetens för att organisera och planera vården. Vi har väl fungerande arbetssätt som ger dig stöd i att koncentrera dig på patienten. Hos oss kan du fortsätta utveckla din yrkesskicklighet. Danviksgeriatriken/ Danviksrehab Familjeläkarna Familjeläkarna Danviksgeriatriken/ Danviksrehab söker dig som är leg läkareoch vill bli en del av teamet. Danviksgeriatriken/ Danviksrehab ligger vid Danvikstull, ett stenkast från Södermalm. Arbetet bedrivs i vackra lokaler med en av huvudstadens vackraste vyer. Beskrivning av tjänst Vi söker dig som är leg läkare ochsom vill arbeta med akutgeriatrisk vård samt specialiserad rehab på Danviksgeriatriken/ Danviksrehab i ett multiprofessionellt team bestående av sjuksköterska, undersköterska, läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut och kurator. Vi söker dig som har svensk läkarlegitimation med stort intresse för geriatrik och specialiserad rehab och behärskar det svenska språket motsvarande nivå C1. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av geriatrisk vård. Du har en hög personlig mognad, trivs med självständigt arbete kombinerat med att samarbeta över professionsgränserna och har ett gott bemötande av patienter och kollegor. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care Krav Legläkare Meriterande Erfarenhet av teamarbete och klinisk arbete inom geriatrik samt specialiserad rehab är meriterande. Ett genuint intresse för den äldre patienten är en förutsättning. Vidare är du flexibel, ansvarstagande och lösningsfokuserad med en god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs på personlig lämplighet för tjänsten. Som person har du förmåga att se helhet, vill arbeta tvärprofessionellt och har god samarbetsförmåga. Framförallt vill du vara med och utveckla den geriatriska vården samt omställningsarbetet till en mer nära vård med patientens behov i fokus. Du kommer att ha ett nära samarbete med andra specialiteter och sektioner. Samarbetet är tätt och bedömningar, inskrivningar och träning utförs gemensamt där det behövs. Arbetet kräver god interaktions- och kommunikationsförmåga med kollegor, andra professioner samt patienter och närstående. Då vårdtiderna är korta krävs god förmåga att prioritera, göra snabba bedömningar, insatser och ta beslut. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

150 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vi söker dig som är Undersköterska/Vårdbiträde till vår hemtjänst
Annelies Hemtjänstteam AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du utbildat Vårdbiträdeeller Undersköterskaoch har längre erfarenhet från arbete i hemtjänst?Är du redo för nya utmaningar och vill jobba i ett av Nackas mest engagerade ochprofessionella hemtjänstteam?Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från våra kontor i Ektorp Centrum i Nacka ellervårt kontor på Igelbodaplatåni Saltsjöbaden. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande grundkrav: Du är utbildad Vårdbiträde enligt skolverkets nationella yrkespaket på 800 poäng. Du har en giltig legitimation från Socialstyrelsenom skyddad yrkestitelUndersköterska. Du har erfarenhet från att ha jobbat i hemtjänsten. Du har B-körkort alternativt kan du cykla/köra el-moped (klass 2om du inte har körkort). Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Andra viktiga egenskaper: Du bor helst i Nacka kommun eller i en grannkommun. Du är van att arbeta självständigt. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du är stresstålig och van att ta ansvar. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om hjälp med: Omsorg och personlig hygien Stöd medpå- och avklädning Socialt stöd Måltider Städning och tvätt Inköp Tillsyn Följeslagning till läkare Ledsagning till aktiviteter utanför hemmet Avlösning anhörigstöd där vi tillfälligt avlastar anhörig Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder antingen dag- eller kvällsschema med tjänstgöring varannan helg i ett rullande tvåveckors schema. Det finns även möjlighet att arbeta på behov. Arbetstider dagschema: 07:15-ca 16:15 eller kvällsschema: kl 15:45- ca 22:45. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Vi har två kontor i Nacka Kommun för att vara nära våra kunder. Ett kontori Ektorp centrum i Nacka och ett kontor i Saltsjöbaden. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Ange om du föredrar att arbeta utifrån kontoret Nacka eller Saltsjöbaden eller om det inte spelar någon roll. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger om du är intresserad av att arbeta dag eller kväll. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Annelies Hemtjänstteam är ett privat företag grundat 2003 och som bedriver hemtjänst i Nacka på uppdrag av Nacka Kommun. Idag är vi ca 120 medarbetare.Vi har två kontor som vi utgår ifrån, ett i Ektorp Centrum i Nacka och ett på Igelbodaplatån i Saltsjöbaden. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering.På kontoren har vi administrativ personalsom planerar medarbetare och kunderi olika geografiska team/områden i hela Nacka Kommun. Vi är på gång att nå en Stjärnmärkninginom demenssjukdomar där våra medarbetare just nuutbildas via Svenskt Demenscentrums utbildningsprogram. Vår målsättningen äratt ha en spetskompetens inom området. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar och el-cyklar, arbetskläder, friskvårdsbidrag, moderna massagestolar på kontoren där du kan få individuellt anpassad massage före eller efter ditt arbetspass. Viarbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Tjänstepension erbjuds till alla tillsvidareanställda utbildade undersköterskor.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Behandlingsfamilj - Trygga barn
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet. Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj! OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte. I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande: Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete. Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT. Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an! Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats Du kan erbjuda barnet ett eget rum. I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande: Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök. Ansökan Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor: Berätta lite kort om din nuvarande livssituation? Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj? Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta? Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete? Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot! Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback? Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget? Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6? Kan du erbjuda barnet ett eget rum? Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla. Rekrytering sker löpande. Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Behandlingsfamilj - Trygga barn
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet. Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj! OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte. I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande: Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete. Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT. Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an! Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats Du kan erbjuda barnet ett eget rum. I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande: Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök. Ansökan Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor: Berätta lite kort om din nuvarande livssituation? Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj? Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta? Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete? Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot! Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback? Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget? Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6? Kan du erbjuda barnet ett eget rum? Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla. Rekrytering sker löpande. Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025