Lediga jobb i Orust
Sök totalt 30 lediga jobb i Orust
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: Barnskötare, Vikariat 100% Referensnummer: 20250124 Placering: Ängsbergets förskola Ängsbergets förskola ligger centralt Henåns samhälle. Vi har en härlig utemiljö och nära till skogen som ligger alldeles utanför. Dina arbetsuppgifter Med läroplanen som bas arbetar du tillsammans med kollegor med barn i grupp, men ser samtidigt till att varje barn får utmaningar som passar deras ålder, erfarenheter och kunskaper. Det sker genom att skapa möjligheter till utforskande lek och lärande där barnens inflytande ges utrymme. Lärandet sker i ändamålsenliga lokaler med väl förberedd miljö. Som barnskötare på förskolan hos oss ingår du i ett team tillsammans med andra pedagoger. Förskolans läroplan Lpfö 18 ligger som en grund i ditt uppdrag med dess skrivningar om arbetslagets ansvar för undervisningen. Ditt arbete som barnskötare bidrar till arbetslagets systematiska kvalitetsarbete i undervisningen. Du är med och utformarlärandemiljöer och genomför undervisning. Du har också kontakt och dialogmed barnens vårdnadshavare Om dig Vi söker dig med barnskötarexamen eller dig som läser till barnskötare och som har goda kunskaper och medvetenhet om hur du entusiasmerar barn i deras utveckling och lärande. Goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift är ett krav i tjänsten. Som person tar du ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och barnens bästa i fokus. Vi vill även att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. För att trivas i rollen bör du även kunna balansera olika krav och behålla lugnet i olika situationer som uppstår på en förskola. Vi tror även att du är en flexibel person som inte har problem att anpassa sig när förutsättningarna ändras. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid 100% 2025-08-18 till 2026-06-30 Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: 2025-08-18 Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Körkort: B krävs ej men ska kunna öppna 6:00 och kunna stänga kl 18:00. För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Nu söker vi servicetekniker till området södra Bohuslän / västra Västergötland med omnejd som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag! Om DeLaval DeLaval är världsledande inom mjölkningsutrustning. De har 4 300 anställda på över 100 marknader. I snart 130 år har lösningar och service för effektiv mjölkproduktion utvecklats. Forskningen och utvecklingen syftar till att ge lantbrukare tillgång till pålitliga och hållbara system som främjar djurhälsa och produktion av kvalitetsmjölk. DeLaval är ett företag i Tetra Laval-gruppen. DeLaval Sales AB ingår i Region Norra Europa och tar hand om försäljningen på den svenska marknaden. Företaget har ca 180 anställda. Huvudkontoret finns i Tumba söder om Stockholm, intill forsknings- och utvecklingsgården Hamra. Här ligger även koncernens huvudkontor och fabrik för mjölkningsrobotar. Om rollen I rollen som servicetekniker arbetar du främst med att utföra service, felsökning och reparationer på DeLavals olika produkter som exempelvis mjölkningsanläggningar och mjölkningsrobotar. Du har en egen kundstock och arbetar självgående i DeLavals säljverktyg där du kontaktar dina kunder för att boka in ett möte för att exempelvis genomföra service eller ett enklare montage. En del av tjänsten handlar också om försäljning där du genom att analysera kundens behov säljer tillbehör, reservdelar och förbrukningsartiklar. Du utgår hemifrån och arbetar i södra Bohuslän och västra Västergötland med omnejd. Beredskapsarbete i ett större geografiskt område samt resor och övernattningar förekommer i tjänsten och vid behov kan du behöva arbeta på kringliggande orter. Dina dagar består av att besöka kunder i möten som du själv bokar in. Vi ser gärna att du också tar eget initiativ och besöker dina kunder spontant för att ytterligare förstärka kundrelationer och kanske även skapa relation med nya kunder. För att lyckas i tjänsten och bli långsiktig hos DeLaval får du en omfattande grundutbildning vid Hamra gård i Tumba, samresor med erfarna kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning. Din profil Det här är tjänsten för dig som trivs med ett flexibelt arbete där du har stor frihet att lägga upp och planera dina egna dagar. Du har en stor portion av driv och arbetar målinriktat och självgående med alla uppgifter. Tjänsten som servicetekniker innebär en stor del administrativt arbete till exempel gällande fakturahantering men också i säljverktyget där du planerar och bokar dina egna kundbesök, så det är viktigt att du har goda datakunskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du är praktiskt lagd med arbetslivserfarenhet som elektriker, mekaniker eller från liknande tekniska roller. Du har ett gediget tekniskt intresse som exempelvis visar sig i ditt stora intresse för fordon, fordonsmekanik och datorer. Vidare har du hög social kompetens, älskar det personliga mötet där du säljer in dig själv som kundens personliga servicetekniker och du värdesätter att ge god service enligt högsta standard. Krav för tjänsten Gymnasieutbildning, gärna el- / teknikprogram eller arbetslivserfarenhet inom relevant område för tjänsten Ett stort tekniskt intresse och att du brinner för att ge kunder god service God datorvana B-körkort Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Meriterande för tjänsten Erfarenhet av lantbruk, djurhållning och/eller mjölkproduktion Övrigt Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Ort: Du utgår hemifrån i tjänsten och jobbar i området södra Bohuslän / västra Västergötland. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: Stödassistent Referensnummer: 20250123 Placering: LSS-boende, Svanesund Arbetsplatsens grundplacering är på en LSS-bostad i Svanesund men vi stöttar även upp på andra LSS-bostäder inom kommunen om det behövs. Bostaden ligger centralt i Svanesund med närhet till hav, skog, affär och fina promenadvägar samt kollektivtrafik. Det bor fem personer på boendet och arbetsgruppens uppgifter är att finnas där och stötta personerna och ge dem goda levnadsvillkor och utifrån varje individs enskilda behov. Vi arbetar för personernas självbestämmande, delaktighet, integritet och lika villkor i samhället. Vi söker nu 1-2 nya stödassistenter då vi har förändringar i personalstyrkan. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är att se till så personerna på boendet får sina behov tillgodosedda. Det innebär bland annat att hjälpa till och stötta individen med det som individen själv inte klarar av att utföra samt att arbeta motiverande till delaktighet på ett pedagogiskt sätt. Du kommer att hjälpa den enskilde i sin vardag med att stötta vid matsituationer, tvätta, städa, personlig hygien samt bidra med att stötta den enskilde att komma iväg på jobb och fritidsaktiviteter. Vi vill skapa en meningsfull vardag för personerna som bor på boendet. Vi strävar efter ett gott samarbete med alla personer kopplade till den enskilde individen, så dina arbetsuppgifter kommer innebära mycket samarbete och samverkan. En stor del i arbetet är även att dokumentera, arbeta utifrån och följa upp genomförandeplaner. Vi arbetar utifrån målarbete kring den enskilde samt från kommunens uppsatta mål. Att vara medarbetare i Orust kommun innebär ständig utveckling, vi förutsätter att du är engagerad i både utveckling av din egen yrkesroll såväl som i verksamhetsutveckling. Som stödassistent arbetar du på schema dag, kväll och varannan helg. Målet med arbetet är att få den enskilde att leva som andra! Vi arbetar utefter ett lågaffektivt bemötande. Personalen på gruppbostaden har blivit utbildade inom PERMA som står för: Positiva känslor, Engagemang, Relationer, Meningsfullhet och Att lyckas. PERMA är ett fokusområde som vi ständigt eftersträvar. Målgrupperna du kommer att arbeta med kan komma att variera över tid. På boendet finns personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska diagnoser. Om dig Vi söker dig som ser arbetet med människor som meningsfullt, klarar att jobba både självständigt och ihop med kollegor samt kan ta egna initiativ. Vi ser gärna att du har kunskaper om låg affektivt bemötande. Meriterande är också om du har kunskaper om AKK samt att du har ett intresse för olika digitala hjälpmedel. Stödassistent: Vi söker dig som har grundutbildning på gymnasienivå, motsvarande barn- och fritids- eller vård- och omsorgsprogrammet med fördjupning inom funktionshinder- eller psykiatriområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Det krävs även att du har en god kunskap inom Social dokumentation samt erfarenhet från dokumentationssystem, Orust kommun använder sig av Lifecare. Tidigare erfarenhet och kunskap inom nedanstående kompetensområden värderas som starka meriter. · AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation) · Tydliggörande pedagogik med inriktning för personer med kognitiva nedsättningar. · Hjälpmedel till personer med kognitiva nedsättningar. · Bildstöd - gärna erfarenhet från bildstödsprogrammen Inprint & Symwriter. · Seriesamtal & sociala berättelser · Lågaffektivt bemötande · Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar · ESL (ett självständigt liv) · MI (motiverande samtal). Tjänsten kräver god kunskap och erfarenhet av arbete med målgruppen. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-20 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Älskar du hur det känns att hjälpa andra? I din roll som säljare på Key Solutions kommer du att få möjligheten att representera och samarbeta med Sveriges största varumärken och produkter. Arbetet kommer att innebära kontakt med både varma och kalla kunder där telefonen kommer vara ditt främsta verktyg. Vi erbjuder: - Samtliga medarbetare har fast timlön och marknadens bästa bonusprogram! - Arbetstider är måndag-fredag mellan kl. 10.00-19:00 - Goda chanser att utvecklas och klättra inom företaget - Inspirerande kontorslokaler mitt i Centrala Göteborg (vid Liseberg) - Prisbelönt utbildningsprogram med personlig coachning - Möjlighet till tjänstebil och andra förmåner Vilka är Key Solutions? - Årets #1 Partner enligt Telia, Eon och Global Connect - Team på +200 människor från ~35 nationaliteter, fördelade på 5 kontor i landet - Utsedda till en av Sveriges & Europas Bästa Arbetsplatser 13 år i rad (av Great Place to Work) - Ett av Sveriges största företag på Tiktok med +30 000 följare Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans på jobbet! Vi söker dig som: - Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor - Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet - Tävlingsinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre - Pratar svenska obehindrat - Tidigare erfarenhet inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav. Har du ingen tidigare säljerfarenhet? Ingen fara! Då vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande, samt erbjuder säljutbildning i Key Business School, så har vi inget krav på tidigare säljerfarenhet. Vi tar ansvaret för att ge dig de bästa verktygen för att lyckas inom din karriär.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Ängås skola är en F-9 skola Ängås Skola F-9 är en skola med ca 500 elever. På Ängås skola finns goda digitala förutsättningar för personal och elever. Vi har smartboards i alla klassrum. Från år 3 får eleverna en egen Chromebook och för de yngre eleverna finns god tillgång till olika digitala verktyg (Chromebook och Ipads). På F-3 arbetar vi med utomhuspedagogik och ser många vinster i att ha lektioner ute där eleverna får använda alla sina sinnen på lektionstid. Hos oss arbetar vi med aktiviteter för eleverna på lunchrasten utifrån den pedagogiska inriktningen R.A.S.T. Detta ansvarar vi på fritids för. Vi har också under de senaste åren implementerat värdegrundsarbetet PALS på hela skolan. I detta arbeta är alla medarbetare delaktiga – för elevernas bästa. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta både i klass och på fritidshemmet. Det innebär att du behöver vara trygg i att planera egna projekt och teman, samt ta ansvar för avdelningens planering tillsammans med kollegor. Du samverkar med läraren i klassen och är aktiv i den gemensamma och övergripande planeringen för samtliga fritidshem på skolan. Du bidrar också i det systematiska kvalitetsarbetet på enheten, vilket innefattar planering, genomförande, uppföljning och analys. Du blir en del av fritidsarbetslaget och kommer, tillsammans med oss, att erbjuda eleverna R.A.S.T.-aktiviteter. Om dig Det är önskvärt att du är legitimerad fritidspedagog eller lärare mot fritidshem och har god kunskap om läroplanens innehåll och mål – både i teori och praktik. Du är självständig, ansvarstagande och trygg i att arbeta ensam i barngrupper. Samtidigt är du en lagspelare som visar respekt för kollegor, delar med dig av din kunskap och tar del av andras. Vi arbetar utifrån mottot ”Alla barn är allas barn”, och vi hoppas att du delar vår syn på detta. Välkommen till oss! Hos oss möts du av ett härligt gäng bestående av både män och kvinnor, i olika åldrar, som trivs med såväl eleverna som med varandra. Ärlighet, glädje och humor är viktiga byggstenar i vår arbetsmiljö, och vi är medvetna om att vi alla bidrar till varandras trivsel. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team! Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: 100%, tillsvidare eller ev vikariat Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk. Tillträdesdag: 2025-08-12 eller efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-03. Intervjuer sker löpande. Körkort: Krävs ej För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Som köksmästare har du ett övergripande ansvar för köket på Hotel Strana. Du leder och inspirerar köksteamet i det dagliga arbetet, men också i det långsiktiga utvecklingsarbetet. Tillsammans formar vi våra olika matkoncept – från konferensluncher, bröllopsmiddagar och à la carte till snacksmeny för vår nyöppnade spa-anläggning och den vedugnsbakade pizzan vi vill bli kända för. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla köksteamet i det dagliga arbetet Ansvara för köksekonomi, inköp och lagerhantering Säkerställa kvalitet och effektivitet i matproduktion Utveckla nya meny- och matkoncept Personalansvar, schemaläggning och arbetsmiljö Arbeta med egenkontroll och följa hygienrutiner Vara kulturbärare och skapa ett positivt arbetsklimat Stärka och utveckla våra varumärken Vem är du? Vi söker dig som har: Flerårig erfarenhet i en ledande roll inom restaurang eller hotellkök Goda kunskaper i köksekonomi och personalledning En lösningsorienterad inställning och hög ambitionsnivå Ett strukturerat arbetssätt och öga för detaljer Förmåga att inspirera andra och skapa en god laganda God kommunikativ förmåga i svenska och/eller engelska Minst 2–3 års relevant yrkeserfarenhet Vi erbjuder dig: En chans att vara med på en spännande tillväxtresa En varierad, kreativ roll med ansvar och utvecklingsmöjligheter Ett team med högt i tak och stort engagemang Tillsvidareanställning, start enligt överenskommelse Lön enligt överenskommelse Varierade arbetstider: dag, kväll och helg Vill du bli en del av något större? Skicka din ansökan till [email protected] och berätta varför just du är rätt person för rollen. Vi ser fram emot att höra från dig!
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Sektor Omsorg är en verksamhet med cirka 600 medarbetare, uppdelad i fyra verksamhetsgrenar: Äldreomsorg, Socialt stöd, Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Vård och omsorg. Kommunal primärvård är en del av Vård och omsorg som också innefattar Korttidsenheten, Personalpoolen, sektor omsorgs Verksamhetsstöd samt en Projekt- och utvecklingsledare med fokus på hälso- och sjukvård. Kommunal primärvård består av Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten med upptagningsområde inom hela Orust kommun. Rehabenheten utgår från Henån där arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehab assistenter arbetar medan Sjuksköterskeenheten utgår från fyra lokaler fördelade mellan Svanesund, Ellös och Henån där distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor verkar. Ansvaret för Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten fördelas mellan två enhetschefer där justering av ansvarsområden kan ske efter behov. För närvarande är ansvaret fördelat så att en enhetschef ansvarar för Rehabenheten och sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende och den andra enhetschefen ansvarar för nattsjuksköterskor och sjuksköterskor som arbetar mot särskilt boende. Dina arbetsuppgifter Sektor Omsorg är en verksamhet med cirka 600 medarbetare, uppdelad i fyra verksamhetsgrenar: Äldreomsorg, Socialt stöd, Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Vård och omsorg. Kommunal primärvård är en del av Vård och omsorg som också innefattar Korttidsenheten, Personalpoolen, sektor omsorgs Verksamhetsstöd samt en Projekt- och utvecklingsledare med fokus på hälso- och sjukvård. Kommunal primärvård består av Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten med upptagningsområde inom hela Orust kommun. Rehabenheten utgår från Henån där arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter arbetar medan Sjuksköterskeenheten utgår från fyra lokaler fördelade mellan Svanesund, Ellös och Henån där distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor verkar. Ansvaret för Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten fördelas mellan två enhetschefer där justering av ansvarsområden kan ske efter behov. För närvarande är ansvaret fördelat så att en enhetschef ansvarar för Rehabenheten och sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende och den andra enhetschefen ansvarar för nattsjuksköterskor och sjuksköterskor som arbetar mot särskilt boende. Om dig Sektor Omsorg är en verksamhet med cirka 600 medarbetare, uppdelad i fyra verksamhetsgrenar: Äldreomsorg, Socialt stöd, Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Vård och omsorg. Kommunal primärvård är en del av Vård och omsorg som också innefattar Korttidsenheten, Personalpoolen, sektor omsorgs Verksamhetsstöd samt en Projekt- och utvecklingsledare med fokus på hälso- och sjukvård. Kommunal primärvård består av Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten med upptagningsområde inom hela Orust kommun. Rehabenheten utgår från Henån där arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter arbetar medan Sjuksköterskeenheten utgår från fyra lokaler fördelade mellan Svanesund, Ellös och Henån där distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor verkar. Ansvaret för Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten fördelas mellan två enhetschefer där justering av ansvarsområden kan ske efter behov. För närvarande är ansvaret fördelat så att en enhetschef ansvarar för Rehabenheten och sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende och den andra enhetschefen ansvarar för nattsjuksköterskor och sjuksköterskor som arbetar mot särskilt boende. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: 2025-10-01 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-27 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Inom Sektor Lärande finns ca 400 medarbetare i olika verksamheter som kulturskola, förskola, fritidshem, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt sektorns ledning och administration. På Lärandekontoret arbetar totalt 7 personer med administration, utveckling och politiska processer på huvudmannanivå. Då en av kommunens trafikhandläggare nu går i pension söker vi en efterträdare, som tillsammans med sin kollega ska arbeta med handläggning av skolskjuts, färdtjänst och parkeringstillstånd. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta med kommunens skolskjuts- och färdtjänstfrågor. I arbetet planerar och beslutar du, tillsammans med en kollega, om skolskjuts. Detta innebär att du bedömer rätten till skolskjuts för varje elev, planerar linjedragningar och andra moment som skolskjutshanteringen innefattar. Trafikhandläggarna gör också utredningar och tar beslut kring färdtjänst och parkeringstillstånd. I förekommande fall hanterar ni eventuella överklaganden. Det kan komma att ske förändringar i arbetsinnehållet beroende på kompetensen hos den sökande Om dig Vi söker dig med högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan jämförbar utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning eller kommunal handläggning är en fördel. Du behöver ha ett gott kundbemötande, vara strukturerard samt gilla problemlösning och samarbete. Vidare behöver du ha goda datakunskaper, lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift, samt god förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare. Lön: Individuell lönesättning. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Fröken Trulls Cafe & Antik ligger i Ellös. Här driver vi året runt restaurang och café i en unik och härlig miljö med antika möbler och inredning. Vi söker dig som besitter en stor passion för matlagning och som är kreativ och nyfiken. Vi tillagar all mat från grunden med högkvalitativa råvaror. Du får gärna vara nyutexaminerad men något eller några års erfarenhet är ett plus, dock ej något krav. För oss är det viktigaste är att du har passion, viljan att utvecklas, samt att du har nyfikenhet och glädje. Vi erbjuder dig ett mycket bra schema företrädesvis med jobb dagtid men vissa kvällar kan förekomma. Vi har öppet året runt och söker nu söker nu dig som vill jobba sommarsäsongen med goda möjligheter till extra jobb under vår samt höst. Viktigt är att du kan ta dig till jobbet för egen maskin, d v s bil, moped, cykel eller liknande då det ej går bussar som passar jobbtider. Är du intresserad ber vi dig att maila oss en ansökan redan nu då rekrytering sker löpande. Vid frågor är du välkommen att ringa eller maila. Vi kan EJ erbjuda boende så bor du på annan ort i Sverige kan vi ej erbjuda dig jobb. Sökord: köksbiträde, Orust, Stenungsund, Tjörn, Uddevalla
Orust Montessoriskola söker nu en slöjdlärare på ca 20 % till vår fina skola i Henån, Orust kommun. Orust Montessoriskola är en friskola med förskola, skola och fritids för ca 100 barn i åldrarna 1–12 år. Verksamheten ligger i Henån på Orust med närhet till skog och hav. Skolan drivs som en ekonomisk förening och har allt sedan starten 1993 erbjudit stort engagemang och pedagogisk kompetens i arbetet med att ge barn bästa möjliga start i livet – med trygghet, nyfikenhet, kunskaper och självkänsla i bagaget. Montessoripedagogikens syn på lärande och utveckling formar vår verksamhet. Arbetsuppgifter: Vi söker nu en lärare i ämnet slöjd (trä-, metall- och textil-) för åk 3-6, som brinner för att vägleda unga till ett kreativt skapande. Som lärare hos oss kommer du självständigt planera, utvärdera och följa upp din undervisning, samt säkerställa ett kvalitativt lärande för eleverna utifrån våra styrdokument. Undervisningen sker i grupper om ca 7-8 barn, förlagd till en dag per vecka (fn torsdagar), alternativt två halvdagar. Kvalifikationer: Du är behörig och legitimerad lärare inom aktuellt ämne. Du har erfarenhet av att planera, genomföra samt följa upp undervisningen och elevernas resultat. Du har god förmåga att organisera ditt arbete. Du har ett tydligt ledarskap i klassrummet och en förmåga att skapa en trygg och varierad inlärningsmiljö som präglas av hög kvalitet, studiero och lust till lärande. Du har god förståelse för människors olika förutsättningar för att ta sig an kunskaper. Du är en trygg och stabil person med självinsikt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du har ett positivt förhållningssätt med utgångspunkt i att alla elever är vårt gemensamma ansvar har intresse för ditt ämne och kontinuerligt utvecklar dina kunskaper och dina undervisningsmetoder är entusiasmerande, öppen, lyhörd och prestigelös är nyfiken, engagerad och flexibel och ser samarbete som en självklar förutsättning för verksamhetens utveckling har erfarenhet av differentierad undervisning är väl förtrogen med skolans styrdokument Meriterande kvalifikationer Montessoriutbildning Anställningsvillkor Befattningen är en tillsvidareanställning på ca 20 %. Tillträde höstterminen 2025. Har du behörighet i andra ämnen finns möjlighet att utöka anställningens omfattning. Övrigt För den som erbjuds tjänsten krävs, enligt Lagen om registerkontroll, utdrag från Rikspolisens belastningsregister. Intervjuer sker löpande och kan komma att påbörjas före sista ansökningsdag. Välkommen att söka tjänsten!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 30 jobb