Lediga jobb i Östra Göinge
Sök totalt 34 lediga jobb i Östra Göinge
Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och här växer stolta göingar! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu arbetsterapeut till vår ReHabgrupp. Som arbetsterapeut hos oss har du ett förebyggande synsätt, ett tydligt rehabiliterande förhållningssätt samt arbetar med att möjliggöra för den enskilde att leva ett så självständigt liv som möjligt. Du har det övergripande habiliterings-och rehabiliteringsansvaret tillsammans med fysioterapeut. Vidare ansvarar du för ADL-bedömning, handledning och utbildning till personal, samt utprovning och uppföljning av tekniska hjälpmedel utifrån arbetsterapeutens förskrivningsprocess. I Östra Göinge kommun använder vi oss av beslutsstöd i våra bedömningar. Arbetet sker i nära teamarbete med övriga professioner som finns omkring patienten såsom fysioterapeut, sjuksköterska, dietist, omvårdnadspersonal, rehabassistent och biståndshandläggare. Hjälpmedelsförråd finns centralt för att underlätta ditt arbete. Vi erbjuder en trivsam arbetsplats med många hjälpsamma och glada kollegor som träffas på daglig basis. Vi försöker sätta en guldkant på vår arbetsdag och våra möten bjuder ofta på goda skratt, entusiasm och delaktighet. Det finns stora möjligheter för dig att hjälpa oss att tänka nytt och att utveckla innehållet i tjänsten tillsammans med oss. Här finns även goda möjligheter till egen utveckling då möjlighet finns att delta i utbildningar. Är du ny i yrkesrollen finns möjligheten till en mentor för att skapa de bästa förutsättningarna för dig att komma in i rollen som arbetsterapeut. Välkommen till vår Rehabgrupp! KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad arbetsterapeut som tycker om att arbeta med människor och möter varje individ utifrån individens behov och förutsättningar. Erfarenhet av kommunal verksamhet, kunskaper i MyLoc beställningssystem samt erfarenhet av Treserva dokumentationssystem är meriterande. Som person är du trygg i dig själv och bekväm med att arbeta självständigt och fattar egna beslut men har en god förmåga att samarbeta. Du ser samverkan som en naturlig del av arbetet och ett gemensamt ansvar. Du har ett stort intresse för att utveckla och förbättra för våra kommuninvånare. Du är engagerad, lyhörd, kommunikativ och har ett gott bemötande. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datavana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav. ÖVRIGT Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Vi går igenom ansökningarna löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och här växer stolta göingar! Göinge utbildningscenter är Östra Göinge kommuns center för vidare studier efter grundskolan. Vi erbjuder bland annat viss gymnasialutbildning, vuxenutbildning, särskola, lärcentrum för högskolestudier. Det är en skola där lagandan och individen är lika viktiga. Här hittar du en stor entusiasm och samhörighet bland lärare och elever. Vår styrka är att individualisera och ta hänsyn till elevens starka och svaga sidor. Göinge utbildningscenter är Östra Göinge kommuns center för vidare studier efter grundskolan. Vi erbjuder bland annat viss gymnasialutbildning, vuxenutbildning, särskola, lärcentrum för högskolestudier. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som lärare i Svenska & Svenska som andraspråk i kombination med Engelska på IM (Introduktionsprogrammen). I din roll som pedagog på IM ingår även mentorskap. Som hjälp till din roll som mentor har vi ett väl fungerande elevhälsoteam, samt ett närvaroteam som stödjer sig i det dagliga arbetet i kontakter med elever, myndigheter och vårdnadshavare. Du kommer att ingå i ett arbetslag som ständigt utvecklas tillsammans för att skapa en stabil grund för våra studerande att stå på. Under perioder har vi även träffar i ämneslag. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera undervisningen i svenska/svenska som andraspråk och Engelska. Dokumentation kopplat till skolans styrdokument och elevers kunskapsutveckling ingår i ditt uppdrag. Du kommer att ha ett nära samarbete och dialog med vårdnadshavare och elevhälsa. Vi kan erbjuda dig en spännande tjänst, där du kan göra skillnad varje dag. Vi lägger stor vikt vid att arbeta språkutvecklande i alla ämnen. KVALIFIKATIONER Du har en adekvat lärarutbildning med behörighet att undervisa i både svenska/svenska som andraspråk och Engelska för grundskola. Erfarenhet att arbeta med G-Suite är meriterande. Som person är du social med en positiv människosyn och förmågor att skapa goda relationer. Du är lugn och trygg i din lärarroll och utstrålar ett ledarskap i klassrummet. Du har förmåga att planera och organisera både ditt eget arbete och elevernas arbete på effektivt sätt. Din pedagogiska och didaktiska förmåga är god. Vidare har du god kunskap om skolförfattningar och aktuell läroplan och känner ett starkt engagemang för skola och skolutveckling. Vi ser det även som meriterande att du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar- och elever med särskilda behov. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet, vilket för oss innebär att du är en kreativ person som gärna utmanar gamla sanningar och inte är rädd för att hitta på annorlunda lösningar. ÖVRIGT Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Vi tillämpar löpande rekrytering, så låt inte din ansökan vänta! Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Om uppdraget Hej på er. Jag söker nu fler assistenter till mitt assistansteam i Sibbhult. Jag som söker assistenter är en man i 35-års åldern med en förvärvad hjärnskada sedan flera år tillbaka. Då min förvärvade hjärnskada givit mig flera funktionsnedsättningar behöver jag hjälp med allt i min vardag. Det är personlig omvårdnad, förflyttningar, mat, mediciner, sjukgymnastik, hjälp i mitt hem med allt vad det innebär. Jag bor i eget boende och det är också där din arbetsplats är förlagd. Hos mig bor också 2 marsvin som du tar det huvudansakliga ansvaret över. Hundar är också något jag tycker om. Som min personliga assistent bör du vara glad och positiv, se möjligheter istället för problem, ta ansvar och vara noggrann. Att kunna hantera mina olika sinnesstämningar och min epilepsi med ett lugnt agerande och tänkande är viktigt. Jag gillar att vara ute i samhället, utflykter, promenader i skogen. Min rullstol är inget hinder. Jag har en stor portion av humor och skrattar gärna åt dina skämt, men jag kan också vara allvarsam och fundera över livet. Du är viktig i min vardag. Jag behöver assistans alla dygnets timmar. Du arbetar dagar, kvällar och nätter hos mig. Alla hjälpmedel som behövs finns hos mig och du kommer få en bra introduktion tillsammans med mina assistenter som arbetat hos mig sedan lång tid tillbaka. Jag söker 1-2 personer som kan tänka dig att vara vikarie i gruppen när det behövs. Låter detta intressant för dig? Tveka då inte utan sök tjänst hos mig idag. Jag behöver din hjälp snarast. Varmt välkommen till mig. Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.
Om tjänsten Ikett Personalpartner söker nu efter MIG/MAG svetsare som kan starta omgående till en av våra kunder i Östra Göinge kommun. Är du en självständig och erfaren svetsare som är redo att hoppa in direkt och ta ansvar i redan planerade uppdrag? Du som söker kan antingen bo lokalt nära arbetsplatsen eller resa i tjänsten med övernattning – vi är flexibla utifrån vad som passar dig bäst. Övernattningsmöjlighet finns vid verksamhetens kontor. Din profil Vi söker dig som är ansvarstagande, lösningsorienterad och redo att hoppa in där det behövs. Du får gärna vara social och trivas med att jobba både själv och i team – ibland arbetar du tillsammans med kollegor, ibland mer självständigt. För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av svetsning, MIG/MAG - Ritnigsläsning och god teknisk förståelse - B-körkort Har du tidigare Svetscertifikat, ser vi det som väldigt meriterande. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Vi på Färe Montessoriskola söker dig som är specialpedagog eller speciallärare. Vi väljer att gå ut med annonsen igen efter att vi haft intervjuver med några stycken. Utbildad eller underutbildning. Vi söker dig som vill arbeta på en friskola där eleven är i fokus. Detta är en mindre skola på 145 elever F-9 och du kommer tillsammans med vår speciallärare Markus jobba sida vid sida. Ser dig som är öppen, lyhörd, driftig och villig att ta sig an en utmaning. Då är detta rätt ställa för dig.
Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och här växer stolta göingar! ARBETSUPPGIFTER Är du en serviceinriktad, kreativ och driftig person som söker nya utmaningar? Nu har du möjlighet att bli en del av Funktionsstöd i Östra Göinge kommun! Som planerare kommer du att arbeta med ett engagerat team bestående av fyra enhetschefer, en administratör och avdelningschefen. Tillsammans gör vi skillnad och skapar en meningsfull vardag för många människor och du kommer vara vår nyckelspelare i det dagliga arbetet. Vi söker dig som älskar att ge service och hitta lösningar. Du är strukturerad, påhittig och trivs med att vara spindeln i nätet för att lösa bemanningen ute på våra enheter. Med din kompetens, helhets tänk och lyhördhet ansvarar du för att schemaplanera och bemanna enheterna inom Funktionsstöd. Som en viktig del av teamet är du både en lagspelare som tar ansvar för helheten och en självgående stjärna som hanterar dina arbetsuppgifter på ett proaktivt och effektivt sätt. Vi värdesätter din förmåga att kombinera noggrannhet med problemlösning utifrån helhet. Din personliga lämplighet kommer att vara avgörande för oss. Som planerare har du ett självständigt och omväxlande arbete med uppgifter som varierar från dag till dag. I din roll ingår att prioritera, hantera information och skapa struktur. Du arbetar nära enhetschefer med olika administrativa uppgifter såsom bemanning på kort och lång sikt, planering av verksamheten, schemaläggning, semesterplanering samt andra administrativa arbetsuppgifter. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett kompetent, roligt och framåtsträvande team som värnar om kvalitet, nytänkande och gemenskap. Välkommen till oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av arbete med bemanning och schemaläggning. Grundläggande datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system är ett krav. Det är meriterande med kunskap i Visma, Medvind, Intraphone, Treserva. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du god förmåga att uttrycka dig på svenska språket i tal och skrift. Tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till bil. Vi söker dig som trivs med att jobba i en verksamhet med ständiga utmaningar där förändring och nytänkande är viktiga inslag. Som planerare bidrar du med nytänkande för att systematiskt utveckla verksamheten. Ditt engagemang är stort och du har god förmåga att samarbeta med medarbetare, ledning och kunder. Att jobba med andra människor, att lyssna, visa empati och respekt tycker du är viktigt. Du har god förmåga att prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du är prestigelös, lyhörd och förstår vikten av att följa rutiner. Vidare vill vi att du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du är också duktig på att följa instruktioner, processor, lagstadgade krav, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner Självklart bidrar till en god arbetsmiljö och förstår vårt gemensamma uppdrag och bidrar till kommunens helhets tänk. ÖVRIGT Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om företaget KLF, Kristianstadsortens Lagerhusförening, är en ekonomisk förening som ägs av 660 lantbrukare i Skåne och Blekinge. Vår omsättning uppgår till ca 900 mkr och vi är 27 anställda. Vi säljer foder, utsäde, gödning, växtskydd och olja kombinerat med en hög grad av rådgivning och service. Vi köper in cirka 175 000 ton spannmål årligen som säljs både inom landet och på exportmarknaden. KLF är medlem i DLA-gruppen och gruppen omsätter tillsammans cirka 40 miljarder kronor. Dina arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Fyllning och tömning av magasin. - Lastning av lastbilar med spannmål. - Mottagning, lagring, torkning, kylning och förädling av spannmål. - Processtyrning via PC. - Tillsyn och underhåll av maskiner. - Dokumentation för att säkerställa spårbarhet enligt ISO-rutiner. - Städning och underhåll av anläggningen enligt fastställda rutiner. - Kundservice och logistik, samt utfärda följesedlar - Lastning och lossning av lastbilar med truck och hjullastare. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är positiv, social och har lätt för att samarbeta! Du är inte rädd för att ta tag i saker, gillar att ha ordning och gör gärna jobbet noggrant från början. Flexibilitet och ansvar är något du känner dig hemma med, och du har inga problem att växla mellan olika uppgifter när det behövs. Har du dessutom ett par års erfarenhet av liknande arbete i bagaget? Då är det ett stort plus! Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett starkt ansvarstagande. Dessutom är du initiativrik och har lätt för att anpassa dig till olika arbetsuppgifter och miljöer. Vi ser gärna att du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet. Krav för tjänsten: - B-körkort - Truckkort - Erfarenhet av att köra lastmaskin - Svets- och reparationskunskaper - God datorvana - Minst två års arbetslivserfarenhet - Ansvarstagande med god initiativförmåga - Noggrann och kvalitetsmedveten - Trivs i kontakt med kunder och leverantörer Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en processtyrd verksamhet. Information och kontakt Arbetsplatsen omfattar samtliga av KLF:s anläggningar, med huvudsaklig placering i Karpalund och Rödaled. Tjänsten är på heltid, dagtid, med tillträde senast den 1 september eller enligt överenskommelse. Vid fler frågor eller funderingar - tveka inte att höra av dig till Hanna Nyberg, 044-590 65 14. Sista ansökningsdag är 13/7, vi tillämpar löpande urval. Tjänsten inleder med en provanställning som sedan förväntas övergå i en tillsvidareanställning. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Känner du att du vill göra skillnad för en härlig individ, tveka inte, välkommen med din ansökan redan idag! Kunden i fråga är en positiv och aktiv tjej i 30-års åldern som kräver assistans vad gäller det mesta i vardagen, så som stöd vid påklädning, städning, personlig hygien, matlagning med mera. Kunden gillar att åka på utflykter, rita och kramas. Kunden behöver assistenter som är raka och tydliga i sin kommunikation, verbalt samt med kroppsspråket. Otydlighet och slarv med rutiner kan göra att kunden blir utåtagerande. Arbetsuppgifterna kan vara väldigt varierande och innebär assistans i och utanför hemmet vilket ställer höga krav på din flexibilitet. Du kommer att vara del i en stor arbetsgrupp som består av engagerade, positiva assistenter som alla jobbar med gemensamma mål för kundens fortsatta utveckling. Du kommer att jobba efter tydligt framtagna rutiner samt genomförandeplan vad gäller allt som förekommer i vardagen. Du som söker ska vara mogen i ditt sätt att bemöta olika situationer, både krävande och mindre krävande. Humor, förståelse och eget initiativtagande är viktigt för kunden. Det krävs att du som personlig assistent är trygg i dig själv, du är lyhörd, flexibel, handlingskraftig och har ett genuint intresse för ditt arbete. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Arbetstiden är förlagd om dygn med journatt samt dagspass. Körkort är ett krav. Hund förekommer på arbetsplatsen. Erfarenhet av personlig assistans är ett krav men personlig lämplighet kommer att väga tyngst. Erfarenhet av diabetes är meriterande. Iustitia Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Iustitia Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. I och med att du söker arbete hos Iustitia assistans ger du ditt medgivande för arbetsgivaren att även kontrollera dig i kronofogdens register. Iustitia Assistans har tillstånd från Socialstyrelsen och driver en rättvis, öppen och ärlig assistans med fokus på att ge våra kunder möjlighet till delaktighet och självbestämmande. Iustitia Assistans ska ge kunden de verktyg kunden behöver för att själv styra sitt liv och sin assistans.
Arbetslivsresurs söker nu en handledare till Rusta och Matcha 2 i Knislinge Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som handledare kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt att hitta möjliga praktikplatser till dem. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på vårt kontor i Knislinge. Som handledare hos Arbetslivsresurs kommer du att arbeta med Rusta & Matcha 2 vilket är en upphandlad tjänst från Arbetsförmedlingen. Ditt uppdrag är att förenkla och korta vägen till nytt jobb för våra deltagare. Vi söker dig som är lyhörd och en god kommunikatör. Du är van att använda LinkedIn och sociala medier som professionellt verktyg. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lycka komma ut på arbetsmarknaden. Huvudsakliga arbetsuppgifter; · Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer. · Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande. · Skapa jobbsökarplaner till deltagare. · Kontinuerlig bearbetning av arbetsgivarkontakter för att skapa bra matchningar · Matcha praktikplats med deltagare · Uppföljning av deltagarnas praktikplats Vi söker dig som har förmåga att planera och organisera ditt arbete och alltid levererar med kvalitet. Rollen är placerad i Knislinge men du behöver vara flexibel och ha möjlighet att stötta kollegor på andra kontor om det behövs. Har du körkort och tillgång till bil ser vi det som meriterande. Utöver nedan listade skall-krav fäster vi i denna rekrytering stor vikt vid din personlighet. För att få arbeta med tjänsten Rusta & Matcha 2 krävs att du har; Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren. Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren. Anställningsvillkor Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Suna Cicek 0724-010955 på [email protected] Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-31. Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Bifoga följande dokument till din ansökan CV Tjänstgöringsintyg Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Knislinge
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 34 jobb