JENSEN förskola Silverdal är en fristående förskola som är belägen i Helenelund i Sollentuna kommun. Förskolan har plats för 72 barn och har fyra avdelningar, vår förskola kännetecknas av engagerade pedagoger, god hälsosam mat och daglig kommunikation med föräldrar. Vi söker nu en driven och ansvarsfull barnskötare som vill bli en del av vårt team och precis som vi brinner för varje barns utveckling och lärande! Träning för verkligheten och bildning som mål är den röda tråden i hur vi utbildar våra elever/barn. Vår företagskultur präglas av höga ambitioner, professionalitet, hälsoprofil och även en uttalad dresscode. Vi har en positiv teamkänsla där alla medarbetare bidrar i att ta ansvar för helheten. På vår senaste nationella medarbetarenkät rekommenderar hela 93% JENSEN som arbetsplats! Bildningsresan börjar här På JENSEN förskola står barnens kunskap, hälsa och trivsel i centrum och vår ambition är att barnens bildningsresa börjar hos oss. Trygghet & självkänsla är grunden för hur vi arbetar med alla barn och vår egen utbildningsmodell med minilektioner sätter barnens kunskaper i fokus. Vi arbetar med en uttalad hälsoprofil och rikligt med utepedagogik – för barnens välmående. Vi är mycket stolta över att 96% av våra tusentals föräldrar under de senaste fem åren har rekommenderat JENSEN förskola i regelbundna enkäter. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett tydligt och närvarande ledarskap, två timmars reflektionstid varje vecka samt möjlighet till extra lediga dagar från 40 års ålder - allt för att ge dig så goda förutsättningar som möjligt i ditt arbete. Du får även arbetskläder. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är utbildad barnskötare eller har erfarenhet av pedagogiskt arbete. Vi söker dig som trivs med att jobba i team och ger energi till både barn, vårdnadshavare och kollegor för att skapa en positiv arbetsmiljö för alla. Kunskaper inom idrott, konst, musik eller hantverk är meriterande. Vi lägger stor vikt vid att alla pedagoger bidrar till barnens språkutveckling, därför är mycket goda kunskaper i svenska språket ett krav i såväl tal som skrift. Eftersom vi har en tydlig hälsoprofil är du troligtvis inne på samma spår. Anställningsform Tjänsten är ett vikariat på 100% mellan augusti 2025 t.o.m. juni 2026, med placering på JENSEN förskola Silverdal. Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem via vår hemsida. Där kan du också hitta mer information om vår rekryteringsprocess. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer hålls löpande. Vi tar enbart emot ansökningar via webben; ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Inom förskolan måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget görs via polisen.se med digitalt BankID. Om du inte har BankID, så kan du beställa hem blanketten, gör detta så snart som möjligt då manuell hantering av blanketten tar lång tid. Första steget i vår rekryteringsprocess är att genomföra två tester (Mint och Matrigma). Testlänkar skickas på mail direkt efter inskickad ansökan och du får återkoppling på testerna direkt efter att du har genomfört dem. Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta rektor Therese Lilja på [email protected] alt. 073- 773 32 29. Vill du veta mer om hur det är att jobba på JENSEN förskola? Läs mer här!
Vi på Work Education Sverige AB befinner oss på en spännande tillväxtresa. Med högt i tak, genuin tro på individens potential och ett hjärta för förändring, har vi snabbt etablerat oss som en aktör att räkna med inom Arbetsförmedlingens valfrihetssystem Rusta och Matcha 2. Vår första mätning gav oss 3 av 4 stjärnor – nu siktar vi mot full pott, och vi vill ha med dig som vill vara med och göra skillnad från grunden och upp. Varför Work Education? Du blir del av ett växande företag där din röst räknas. Vi har ambitionen att öppna fler kontor och söker dig som vill växa tillsammans med oss. Du får påverka människors liv på riktigt, varje dag. Vi är en arbetsplats med frihet, ansvar och hjärta. OM TJÄNSTEN Du kommer att arbeta med både individuellt och gruppbaserat stöd. Din roll kombinerar coachning, struktur och matchning. alltid med individens väg till arbete eller studier i fokus. I DITT UPPDRAG INGÅR ATT: Hålla individuella samtal och leda workshops. Stödja deltagare i att hitta jobb, praktik eller studier. Sätta upp tydliga mål tillsammans med varje individ och följa upp. Etablera och vårda kontakter med arbetsgivare och andra aktörer. Dokumentera professionellt enligt Arbetsförmedlingens krav. DU ÄR: Självständig, strukturerad och lösningsfokuserad. Professionell och prestigelös i ditt bemötande. Van att arbeta resultatinriktat mot tydliga mål. Trygg i att möta människor från olika bakgrunder. En engagerad coach som brinner för att lyfta andra. FORMELL KOMPETENS – DU UPPFYLLER NÅGOT AV FÖLJANDE: Alternativ 1 Högskoleutbildning, minst 180 hp (120p enligt äldre system) Minst 2 års arbetslivserfarenhet (heltid) Eller Alternativ 2 Minst 1 års eftergymnasial utbildning (YH, militär, polis etc.) Minst 3 års heltid i något av följande: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete Studie- och yrkesvägledning Handläggning av personalfrågor (ej enbart administration) Arbetsmarknadsarbete eller socialpsykologi Karriärvägledning Du ska kunna styrka erfarenhet med skriftliga tjänstgöringsintyg Utländska utbildningar ska vara validerade via UHR PLACERING & OMFATTNING Arbetsplats: På vårt kontor i centrala Sollentuna (ingen distans) Omfattning: 75%, med möjlighet till utökning i höst Tillträde: Enligt överenskommelse VILL DU VARA MED OCH BYGGA FRÅN GRUNDEN? Detta är mer än bara ett jobb. Det är en möjlighet att forma framtidens vägledningstjänst. tillsammans med ett litet men drivande team. Vi letar efter dig som vill växa med oss. Ansök genom att mejla CV + kort personligt brev till: [email protected] Telefonsamtal undanbeds. Har ni frågor kring tjänsten ber jag er maila in dem.
About Samsung At Samsung, we believe in building genuine connections — not just campaigns. As our Nordic Influencer Marketing Coordinator, you’ll be a key part of our mission to lead with relevance, authenticity, and community. We believe in creating tailored, long-term partnerships rooted in shared values, co-creation, and passion points. From curating brand experiences and community events to coordinating high-impact campaigns, you’ll help bring our influencer strategy to life across the Nordics. About the role as Influencer Marketing Coordinator To support the execution and coordination of Samsung’s value-driven influencer marketing activities across the Nordic region — focusing on long-term partnerships, co-created campaigns, and community building.The role supports Samsung’s influencer marketing across all product categories (mobile, TV, home appliances) and all Nordic markets. It involves close collaboration with agencies, content creators, and internal teams to ensure high-quality and impactful campaign execution. Areas of responsibility Campaign Coordination: Support the planning and execution of influencer campaigns — from product collaborations and photo shoots to brand trips and offline events. Relationship management: Build and maintain meaningful partnerships with influencers, based on shared values and long-term collaboration. Event & Experience Execution: Coordinate logistics for influencer activations, including brand trips, events, and other community meet-ups. Creative Briefing: Producing campaign briefs, ensuring influencer content aligns with our brand tone, visual identity, and campaign objectives. Community Building: Help nurture our local influencer network, ensuring they feel like a valued part of the Samsung community. Reporting & Follow-Up: Campaign performance tracking, data collection, and recap presentations for events and activations. Operational & Admin Support: Handle logistics, product send-outs, contracts & NDA’s, invoicing, and internal coordination to ensure smooth and timely campaign delivery. About you Fluency in English, knowledge of an additional Nordic language is an asset Bachelor's degree in Marketing, Communications, Media, or similar field (or equivalent experience). Excellent organizational skills and attention to detail 2-3 years of experience in influencer marketing, events, PR, or social media Experience with creator outreach, campaign coordination, or event logistics Strong knowledge of the Nordic influencer landscape Soft skills Passion for creators, culture, and brand storytelling Strong interpersonal and communication skills Commercial acumen — able to interpret campaign data, evaluate ROI, and contribute to budget planning and tracking Highly organized and detail-oriented — thrives in a fast-paced, ever-changing environment A team player with a proactive mindset and “no task too small” attitude Curious, creative, and eager to grow within influencer marketing Driven by relationships, not just results — but understands how the two connect Practical details Salary: Fixed, monthly Contract: ASAP – until further notice Vacation: 30 days, no overtime pay Notice period: 2 months, mutual
Om Oss Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 skolor i nio länder över hela världen. Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Vi har en viktig roll och vill att du är med! Dibber International har glädjen att meddela att vi söker en behörig speciallärare som vill bli en del av vårt team! Befattning: Specialärare 80% tjänst Startdatum: Augusti Om skolan: Belägen i Sollentuna, endast ett stenkast från den vackra Norrvikensjön och Stockholms pendeltåg. Vi är en F-9-skola och med vårt fokus på Lgr22 och IB:s pedagogiska program har vi en internationell profil där våra elever kan växa som individer och världsmedborgare. Vi är en skola som lägger grunden för livslångt lärande, med stor vikt på både akademiska och estetiska ämnen, och där modern teknik är en självklarhet. För mer information om skolan, besök www.dibber.se/sv/skola/dibber-international-school-sollentuna/. Vill du bidra till att få alla elever att känna sig värdefulla? Trivs du med ett engagerat team och utvecklande arbetsdagar? Då är det dig vi söker! Är du den vi söker? * Du delar Dibbers pedagogiska förhållningssätt som handlar om att arbeta med omsorg för att utveckla egenvärde, empati och inkludering. * Du uppmärksammar, sätter ord på och stärker situationer som bygger förtroendefulla relationer och arbetar för att bygga en positiv gemenskap såväl kring eleverna i undervisningen och i mötet med vårdnadshavare, som i ditt arbetslag. * Du bidrar med kunskap och kreativitet, engagemang för lärande och visar tålamod. Du firar dina elevers och kollegors framgångar, stora som små och glädjs med deras nya lärdomar och upptäckter. Om rollen Som speciallärare hos oss kommer du att arbeta nära elever i mindre grupper, med fokus på språkutveckling och anpassad undervisning. Rollen är praktiskt orienterad och mindre administrativ, vilket ger dig möjlighet att fokusera på det pedagogiska arbetet. Undervisningen sker främst på svenska, men eftersom vi är en internationell skola är goda kunskaper i engelska en viktig del av arbetet. Vi söker dig som: * Är legitimerad speciallärare eller har motsvarande kompetens. * Brinner för språkutveckling och att stödja elever på deras läranderesa. * Har djup ämneskunskap och är en entusiastisk pedagog som trivs med att arbeta nära elever. * Är positiv, lösningsorienterad och en lagspelare som värdesätter samarbete och engagemang. * Har goda kunskaper i både svenska och engelska.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nator Personal Idag är vi ett 30-tal medarbetare på Nator Personal som arbetar inom diverse yrkesområden. Att arbeta tillsammans med oss ska vara enkelt, att skapa bra relationer med våra medarbetare och kunder är och har varit nyckeln till vår framgång. Är du en person som brinner för service och är lösningsorienterad i ditt arbete är vi rätt arbetsgivare för dig! För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta i en varierad roll där ingen dag är sig lik. Du behöver vara duktig på att samarbeta och inte vara rädd för fysiskt arbete. Start omgående. Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, noggrann, ansvarstagande och har en hög arbetsmoral. Du är lösningsorienterad, trivs med att arbeta i ett högt tempo och bidrar till god stämning på arbetsplatsen. Du är socialt skicklig och gillar att kommunicera med människor i din omgivning. Din tidigare yrkesbakgrund spelare mindre roll, i denna rekrytering värdesätter vi dina personliga egenskaper. God kommunikativ förmåga på svenska är ett krav. Tjänsten Anställningen är på heltid, arbetstider är 7-16, mån-fre, placering är främst på norra sidan Stockholm. Lön enligt kollektivavtal. Ansökan: Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected] Jobb från jobbify.se
Vi söker två erfarna plattsättare för omgående start! Vi letar efter dig som har erfarenhet inom plattsättning och är redo att börja arbeta direkt. 📧 Skicka ditt CV till [email protected] 📞 Eller ring 076-585 17 26 för mer information.
🚀 SharePoint-konsult till Fujitsu – forma framtidens digitala arbetsplats! Uppdragsgivare: Uppdrag hos Fujitsu Sweden via Barona Professionals Start: 1 juli 2025 (eller enligt överenskommelse) Slut: 31 december 2025 Omfattning: 100 % Plats: Solna, med möjlighet till hybridarbete (40 % remote) 🌐 Uppdraget: Fujitsu söker en erfaren SharePoint-konsult med djup kunskap inom Microsoft 365 – främst SharePoint, Teams och Viva. Du blir en nyckelspelare i arbetet med att skapa smarta, moderna lösningar som förenklar vardagen för både administrativa och operativa team. 🔧 Arbetsuppgifter: I rollen kommer du att arbeta med att skapa och konfigurera Teams-mallar samt integrera nyhetsflöden från SharePoint till Teams. Du bygger dashboards i Viva och skapar startsidor i Teams anpassade för produktionsmiljöer. Vidare ansvarar du för att sätta upp multifaktorautentisering (MFA), hantera dynamiska grupper och konfigurera behörigheter inom Microsoft 365. Du testar och kvalitetssäkrar lösningar och dokumenterar processer för att möjliggöra en smidig överlämning till relevanta team. Arbetet sker i nära samarbete med interna team och intressenter, där du kommunicerar tekniska lösningar på ett tydligt och pedagogiskt sätt. ✅ Vi söker dig som har: Mycket god kunskap i SharePoint, Teams och Viva Erfarenhet av adminportaler inom Microsoft 365 Praktisk erfarenhet av Teams-mallar och nyhetsflödesintegration Kunskap om MFA, dynamiska grupper och alternativa lösningar Förmåga att testa, säkra kvalitet och dokumentera lösningar Starka kommunikationsfärdigheter i både svenska och engelska En lösningsorienterad och samarbetsinriktad personlighet ⭐ Meriterande: Erfarenhet av att införa Microsoft 365-verktyg och leda förändringsarbete Tidigare arbete i agila team och projekt Vill du vara med och skapa framtidens digitala arbetsplats? Skicka in din ansökan senast den 16 juni 2025! INDTECH
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till våra butiker i Stockholm city och söderort! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. I den här rollen kommer du arbeta som ambulerande optiker och jobba i våra butiker runt om i Stockholm innerstad samt söderort. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Elin Hägglund på 076 111 07 97. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Jag är en 45-årig kvinna som bor i Sollentuna med min familj och söker en personlig assistent som vill bli en del av mitt team. Utöver att vara assistent hos mig söker jag dessutom en person som vill bli min arbetsledare. Arbetet som arbetsledare innebär att tillsammans med befintlig arbetsledare och bemanningsansvariga ansvara för att säkerställa bemanningen, schemalägga, planera och genomföra rekryteringar samt delta i arbetsmiljöarbetet. Dina Arbetsuppgifter: Personlig assistans med avancerad kvalificerad sjukvård. Schemaläggning och planering av personalens arbetspass. Rekrytering av nya medarbetare. Säkerställande av bemanning tillsammans med bemanningsansvariga. Arbetsmiljöarbete och förbättringsarbete. Vi Söker Dig Som: Är alert och villig att lära dig nytt. Har erfarenhet av kvalificerad omvårdnad. Är bra på att läsa av subtil kommunikation. Är uppmärksam och flexibel inför mina behov. Har god fysik och är 25 år eller äldre. Är vaccinerad och öppen för att hålla dig uppdaterad kring exempelvis säsongsinfluensan. Har goda kunskaper i svenska språket. Utbildning och Introduktion: Kvalificerad omvårdnadsutbildning inom respiratorvård. 5 dagars introduktion i uppdraget på Remeo i Stora Sköndal. Heldagsutbildning på Danderyds sjukhus i respiratorvård i hemmet. Meriterande Erfarenheter: Respiratorvård eller annan erfarenhet av andningshjälpmedel. Alternativ kommunikation (AKK). Arbetstider: Arbetspass är förlagda under dygnets alla timmar, med dag-, kväll-, natt- och helgpass. Det finns möjlighet att arbeta både deltid, heltid och extra vid behov. Tillträde: Du måste vara tillgänglig omgående och flexibel inför introduktionen. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE
Jag är en 45-årig kvinna som bor i Sollentuna med min familj och söker en personlig assistent som vill bli en del av mitt team. Utöver att vara assistent hos mig söker jag dessutom en person som vill bli min arbetsledare. Arbetet som arbetsledare innebär att tillsammans med befintlig arbetsledare och bemanningsansvariga ansvara för att säkerställa bemanningen, schemalägga, planera och genomföra rekryteringar samt delta i arbetsmiljöarbetet. Dina Arbetsuppgifter: - Personlig assistans med avancerad kvalificerad sjukvård. - Schemaläggning och planering av personalens arbetspass. - Rekrytering av nya medarbetare. - Säkerställande av bemanning tillsammans med bemanningsansvariga. - Arbetsmiljöarbete och förbättringsarbete. Vi Söker Dig Som: - Är alert och villig att lära dig nytt. - Har erfarenhet av kvalificerad omvårdnad. - Är bra på att läsa av subtil kommunikation. - Är uppmärksam och flexibel inför mina behov. - Har god fysik och är 25 år eller äldre. - Är vaccinerad och öppen för att hålla dig uppdaterad kring exempelvis säsongsinfluensan. - Har goda kunskaper i svenska språket. Utbildning och Introduktion: - Kvalificerad omvårdnadsutbildning inom respiratorvård. - 5 dagars introduktion i uppdraget på Remeo i Stora Sköndal. - Heldagsutbildning på Danderyds sjukhus i respiratorvård i hemmet. Meriterande Erfarenheter: - Respiratorvård eller annan erfarenhet av andningshjälpmedel. - Alternativ kommunikation (AKK). Arbetstider: Arbetspass är förlagda under dygnets alla timmar, med dag-, kväll-, natt- och helgpass. Det finns möjlighet att arbeta både deltid, heltid och extra vid behov. Tillträde: Du måste vara tillgänglig omgående och flexibel inför introduktionen. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Välj ett jobb för att visa detaljer