Hej, nu söker vi en flexibel person som kan jobba med kassa och i köket. Du som vill söka, tänk på att det är en uzbekisk restaurang. Grill och uzbekiska traditionella köket.
Vi på NordicaGolf söker nu en självgående och affärsdriven digital marknadsförare som älskar att optimera, analysera och skapa konkret tillväxt i e-handeln. I den här rollen blir du en nyckelperson i vårt marknadsteam, med ansvar för våra mest affärskritiska digitala kanaler – från Google Ads och Meta till nyhetsbrev och innehåll på sajten. Det här är en roll för dig som trivs i ett snabbfotat bolag där insikter snabbt blir till handling. Du är konverteringsfokuserad, datadriven och gillar att se ditt arbete ge mätbara resultat. Vi värdesätter nyfikenhet, ansvarstagande och viljan att utvecklas – både som individ och som team. Extra plus om du är golfnörd, precis som vi. Rollen i korthet: Det här är i grunden en operativ roll där du är hands-on i våra digitala kanaler – du exekverar, optimerar, testar och följer upp. Samtidigt jobbar vi i en platt organisation med korta beslutsvägar, där du får stort inflytande i vår kanalstrategi, kampanjplanering och marknadsutveckling. Du rapporterar till vår marknadschef, men arbetar tätt tillsammans med produktansvariga, kundtjänst och ledningen – inklusive vår vd, som är starkt involverad i såväl resultat som marknadsföring och varumärkesutveckling.. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Driva våra performance-kanaler (Google Ads & Meta) med fokus på konvertering och ROAS Planera, skapa och optimera nyhetsbrev tillsammans med marknadschef (DotDigital) Uppdatera och hantera innehåll i vårt CMS – banners, bilder, kampanjcopy Följa upp kampanjer i Google Analytics, affärssystem och andra analysverktyg Säkerställa ett datadrivet arbetssätt och bidra till en test- och förbättringskultur Vara delaktig i kanalstrategi, kampanjidéer och utveckling av vår digitala närvaro Vi tror att du har: Minst 3 års erfarenhet av performance marketing – särskilt Google Ads & Meta Tidigare erfarenhet av e-handel och förstår hur kanaler samverkar för att driva försäljning Gedigen kunskap i Google Analytics / GA4 och vana att fatta beslut baserat på data Vana att arbeta i CMS och e-postverktyg Ett tydligt resultatfokus – du jobbar mot försäljning, marginal och ROAS Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en stark lagspelare Meriterande: Erfarenhet av DotDigital/Klaviyo, Canva, Arbete i CMS (vi använder Magento och ett headless CMS), GTM, Looker Studio, bild- och videoredigering samt copy Förståelse för design och layout i annonser och nyhetsbrev Intresse för eller erfarenhet av att arbeta med AI-verktyg – eller en stark nyfikenhet att utforska hur AI kan effektivisera och förbättra marknadsarbetet Intresse för golf – eller åtminstone nyfikenhet! Låter det här som något för dig? Skicka in ditt CV och personliga brev så snart som möjligt – vi intervjuar löpande och tillsätter tjänsten när vi hittar rätt person. Ansökningar skickas till [email protected] Märk din ansökan med "Digital Marketing Specialist" Frågor? Kontakta Oscar Träff på [email protected] och märk dit mail med "Digital Marketing Specialist" Om oss på NordicaGolf NordicaGolf är ett entreprenörsdrivet e-handelsföretag som växt kraftigt de senaste åren – och tillväxtresan har bara börjat. Vi är idag en av Europas ledande aktörer inom golfkomponenter och custom-utrustning, och vi breddar kontinuerligt vårt erbjudande inom golfsegmentet. Vi driver i dagsläget åtta lokalanpassade e-handelssajter för Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna, Frankrike och Storbritannien – vilket innebär att du arbetar i en internationell kontext där både språk, innehåll och kampanjupplägg anpassas efter marknad. All vår marknadsföring sker helt inhouse, vilket innebär att du jobbar nära både affären och besluten – utan byråled eller långa väntetider. Här är det snabba puckar, högt tempo och stort ägarskap som gäller. Vi sitter samlade i Sollentuna där du hittar kontor, butik, lager, simulatorhall och custom fitting-studio under samma tak. Du blir en nyckelperson i ett engagerat team där både du och bolaget har stor utvecklingspotential
Arbetsbeskrivning Nu söker vi en skolsköterska till en f-9 skola i Sollentuna. Om du utmanas av att arbeta nära eleverna i deras varierande vardag, då är det här skolan för dig. Hör av dig om du vill veta mer! Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. För dig som är lite nyare i rollen erbjuder vi stöd och extra handledning. När du arbetar på våra vårdgivarskolor är du en del i våra team. Tillsammans med dina kollegor skapar ni en tryggare vardag med kompetens- och erfarenhetsutbyte. Inom vår vårdgivarorganisation har vi en tydlig struktur med ett väluppbyggt metodstöd och ledningssystem. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din medicinskt regionansvariga och medicinska verksamhetschef. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn och ungdomar - Ett genuint intresse för förebyggande elevhälsa Om oss Ambeas verksamhetsområde Klara SkolPool är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom skola. Klara SkolPool arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara SkolPool är ett närvarande personalföretag med kvalitet, flexibilitet, engagemang och eleven i fokus. Vi är det personliga företaget, hos oss på Klara SkolPool får du en egen konsultchef som känner dig, vet hur du önskar arbeta och kan din kompetens. Vi erbjuder varierade uppdrag och samarbetar med skolor, koncerner och kommuner i hela Sverige. Våra uppdrag löper oftast terminsvis eller längre, men vi har också kortare uppdrag under läsåret. Vi kan skolan och arbetar med alla personalgrupper inom elevhälsan. Viktigt för oss är att vår personal får stöd i vardagen. Vi erbjuder: - Marknadsmässig lön - Tillsvidareanställning eller anställningsform enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal - Personlig utbildningspott - Bidrag för sociala aktiviteter Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Vi vill bidra till elevernas möjligheter att lära och växa. Om du också vill bidra till detta, så ser vi fram mot att lära känna dig. Klara SkolPool ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Välkommen till Klara SkolPool!
Är du legitimerad psykolog med KBT-utbildning med ett engagemang i att utveckla den barn- och ungdomspsykiatriska öppenvården? Vill du pröva din ledarförmåga? Vi söker en legitimerad psykolog som också vill vara biträdande enhetschef inom BUP Sollentuna. BUP Sektion Specialiserad öppenvård består av elva öppenvårdsenheter och en dagakut. Öppenvårdsenheterna, däribland BUP Sollentuna, har uppdraget att genomföra bedömning, psykologisk och farmakologisk behandling främst för ångest och depression samt neuropsykiatrisk diagnostik. Under hösten 2025 kommer BUP Sollentuna även att få ett subspecialiserat uppdrag med fokus på insatser för PTSD och ätstörning. Vården ska ges med hög tillgänglighet och kompetens, med ett välfungerande samarbete inom hela BUP Stockholm samt med vårdgrannar, skola och socialtjänst. På BUP Sollentuna arbetar medarbetare med att utveckla arbetssätt tillsammans för patienternas bästa och för att gemensamt skapa en trivsam och positiv arbetsplats. På mottagningen arbetar cirka 32 medarbetare med specialiserad kompetens inom barnpsykiatri - psykologer, läkare, sjuksköterskor, kuratorer, arbetsterapeut och administrativ personal. BUP Sollentuna ligger nära Sollentuna Centrum, ca 300 m från Sollentuna pendeltågsstation. Arbetsbeskrivning Biträdande enhetschef ingår i enhetens ledningsgrupp tillsammans med enhetschef, specialistpsykolog och medicinskt ledningsansvarig läkare. Som biträdande enhetschef utgör du ett stöd till enhetschefen i att samordna vårdflödet på enheten tillsammans med övriga i ledningsgruppen, samt i budget-, arbetsmiljö- och miljöfrågor. Du har ett nära samarbete med enhetschefen i att se till att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagar, riktlinjer och rutiner. Som biträdande enhetschef engagerar du medarbetarna i frågor som rör kompetens- och organisationsutveckling. Du är en representant för enheten och ersätter enhetschef vid frånvaro/ledighet. I ditt kliniska arbete som psykolog är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ge barnpsykiatrisk vård i enlighet med enhetens uppdrag och BUP Stockholms processkartor. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning i KBT. Minst tre års erfarenhet av kliniskt arbete inom barn- och ungdomspsykiatri eller annat psykiatriområde är ett krav. Erfarenhet av ledningsuppdrag, projektledarskap och strukturerat utvecklingsarbete är meriterande, liksom erfarenhet av behandling med TF-KBT och FBT. Personliga egenskaper Personlig lämplighet har stor betydelse vid tillsättning av uppdraget. Du behöver kunna samarbeta väl med enhetschef, ledningsgrupp och övriga medarbetare på enheten. Du behöver kunna kommunicera tydligt och följa upp att förväntningar och budskap har tagits emot. Som biträdande enhetschef är det viktigt att vara strukturerad och kunna planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du är även flexibel vilket krävs i en verksamhet som alltid är i utveckling. Anställningsform Tjänsten som psykolog är en tillsvidareanställning, på heltid. Uppdraget som biträdande enhetschef är till att börja med på ett år. Uppdraget förlängs därefter om båda parter är överens. Tillträde efter överenskommelse. Vi erbjuder BUP Stockholm utvecklar biträdande enhetschefer genom utbildning i ledarskap, kompetensbaserad rekrytering och annat som kan vara relevant för uppdraget. BUP Stockholm skapar goda förutsättningar för att du ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Som medarbetare har du förmåner såsom fri offentlig sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, tjänstepension samt försäkringar. Vi erbjuder också flexibla arbetstider, en friskvårdstimme per vecka samt friskvårdsersättning (5.000 kr per år). Övrig information Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi ser fram emot din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
OM FÖRETAGEN Corem förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter i attraktiva lägen i Sverige, Danmark och USA. De har ett långsiktigt perspektiv där dem förvaltar fastigheter med egen personal i syfte att vara en riktigt bra affärspartner till sina hyresgäster. COREM ERBJUDER Corem erbjuder dig ett brett arbetsfält i ett av Nordens största fastighetsbolag. Du kommer till ett kontor där det händer mycket. De har ett starkt varumärke med mycket kundfokus, god anda och du ges stora möjligheter att påverka inte bara din egen vardag utan även verksamheten i stort. Företagskulturen präglas av öppenhet och nyfikenhet där Corem ger sina medarbetare stort förtroende och eget ansvar. Välkommen till Vetenskapsvägen 10 På Vetenskapsvägen 10 i Sollentuna hittar du en unik fastighet som kombinerar charm, trivsel och ett perfekt läge. Här, i hjärtat av ett lugnt och inbjudande bostadsområde, ligger en dynamisk och inspirerande arbetsplats som ägs och förvaltas av Corem. Med fem mycket trevliga och rymliga konferenslokaler är detta en naturlig mötesplats för allt från kreativa brainstorming-sessioner till styrelsemöten. Är du vår nya stjärna i receptionen? Drömmer du om ett jobb där din servicekänsla får glänsa och dina administrativa sidor kommer till väl användning? Vi söker nu en positiv och självgående receptionist som vill bli hjärtat i verksamheten! Här får du en central roll – både bokstavligt och bildligt – där du med din energi och struktur skapar en välkomnande och smidig upplevelse för alla våra besökare och hyresgäster. Några av dina arbetsuppgifter Hälsa besökare välkomna med ett varmt leende och registrera deras ankomst. Koordinera administration kring lånebilar och konferensrumsbokningar. Vara ett tryggt stöd för hyresgästerna i deras dagliga behov. Ansvara för administrativa uppgifter och se till att vardagen fungerar smidigt. Tillsammans med din kollega bemanna receptionen och skapa en plats där professionalism möter glädje och omtanke. Är det dig vi letar efter? Vi tror att du är en person som älskar att ge förstklassig service och har förmågan att sprida positiv energi omkring dig. För att lyckas och trivas i rollen tror vi också att du: Har erfarenhet från servicebranschen och en känsla för detaljer. Är flexibel, lösningsorienterad och alltid redo att ta tag i saker. Är bekväm med administrativa uppgifter och duktig på Office-paketet. Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du är personen som ser möjligheter där andra ser hinder och som med din värme och ditt engagemang gör skillnad för både gäster och kollegor. Tjänsten är en vikariat på ca ett år med start i slutet på augusti 2025. Arbetstiderna är förlagda till vardagar under kontorstid. Du kommer att vara anställd av Carotte Staff och uthyrd till kund. Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. Välkommen med din ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på [email protected]. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Om arbetsplatsen Silverdalsskolan är under avveckling och kommer att vara aktiv fram till juni 2027. Vi kommer under avvecklingen ha ungefär 230 elever fördelade på åk F-9 och en kommungemensam särskild undervisningsgrupp för elever inom autismspektrat. Silverdalsskola är belägen i södra Sollentuna med närhet till grönområden, sport- och friluftsliv. Till skolan tar du dig enkelt och smidigt med pendeltåg, buss eller andra transportmedel och du parkerar utan kostnad precis vid skolan. Tjänsten omfattar 100% och är en tidsbegränsad anställning på ett läsår med chans till förlängning. Arbetsuppgifter Som lärare i Ma/No på Silverdalsskolan kommer ditt arbete innebär att skapa och genomföra inspirerande lektioner som väcker intresse för dina ämnen. Du kommer att: - Planera och leverera lektioner som är både kreativa och strukturerade, anpassade efter elevernas olika behov och förutsättningar. - Främja ett positivt lärandeklimat genom att bygga relationer och engagera eleverna i deras kunskaper kring ämnet No/Ma. - Bedöma och följa upp elevers kunskapsutveckling, samt ge konstruktiv feedback som hjälper dem att växa. - Delta i kollegialt samarbete för att utveckla och förbättra undervisningen, samt bidra till skolans övergripande pedagogiska mål. Undervisning kommer främst att ske i år 7-9 där också mentorsansvar i en klass på högstadiet ingår tillsammans med en annan lärare. Kvalifikationer Vi söker en lärare med ett engagemang att utveckla och lyfta våra elever! För att trivas och lyckas i denna roll ser vi gärna att du har följande kvalifikationer: - Jämlikhet och självständighet: Du arbetar självständigt, organiserar ditt arbete och planerar undervisningen på ett strukturerat sätt. - Samverkande förmåga: Du har förmåga att samarbeta med kollegor och är öppen för att dela idéer och metoder, vilket bidrar till en stimulerande arbetsmiljö. - Relationsskapande: Du bygger relationer med dina elever och skapar en trygg och inkluderande klassrumsmiljö där alla känner sig sedda och hörda. - Tydlig kommunikation: Du uttrycker dig klart och tydligt i din undervisning samt ger konstruktiv feedback till dina elever. - Helhetssyn: Du ser till helheten i utbildningen och arbetar för att både elevernas och skolans mål uppnås. - Kreativitet: Du är innovativ i ditt undervisningsspråk och använder olika metoder för att engagera och motivera eleverna. Om du känner att du uppfyller dessa kvalifikationer och är redo att bli en del av vårt engagerade team, ser vi fram emot din ansökan! Vi värdesätter samarbete och relationer, och ser fram emot att välkomna en entusiastisk och tydlig lärarprofil som brinner för sina ämnen. Tillsammans skapar vi en inspirerande lärandemiljö där varje elev känner sig sedd och hörd! Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
Vi söker en markingenjör till vår nybildade markgrupp på samhällsplaneringsenheten, som tillsammans med oss vill var med och utveckla Sollentuna genom ett aktivt förvaltande av det kommunala markinnehavet. Samhällsplaneringsenheten arbetar proaktivt för att främja fullmäktiges övergripande uppdrag om inga utsatta områden, fler arbetstillfällen och ett klimatneutralt Sollentuna till 2030. Du bidrar till att kommunens markreserv förvaltas och utvecklas på ett klokt sätt och du är en av de som förhandlar och upprättar kommunens markupplåtelser och markavtal. Det innebär att svara på remisser och göra yttranden som kommunens markägare till andra myndigheter. Köp och försäljning av hela och delar av fastigheter ingår också i uppdraget. Du kommer att ha många externa kontakter och du är en god representant för Sollentuna kommun. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: - Upprättande och omförhandling av arrenden, nyttjanderätter, markavtal och tomträtter. - Genomföra försäljningar av planlagda tomter. - Representera kommunen som fastighetsägare i den ekonomisk/juridiska förvaltningen av marken inklusive avtal och förhandlingar. - Diverse lantmäteri- och fastighetsjuridiska frågor - Göra yttranden och svara på remisser till andra myndigheter både externt till t ex Lantmäteriet och internt till t ex Bygglovsenheten - Samverka med kommunens andra verksamheter i gränsdragningsfrågor mellan verksamheternas uppdrag - Samt andra uppgifter kopplade till markförvaltning Kvalifikationer Vi söker dig som är ingenjör inom samhällsbyggnad/lantmäteri med fastighetsjuridisk inriktning eller annan akademisk examen som bedöms likvärdig. Du behöver goda kunskaper i relevant lagstiftning såsom fastighetsjuridik och PBL, god förhandlingsvana samt god svenska i tal och skrift. Vi önskar också att du har erfarenhet av arbete med: - markförvaltning eller exploatering i kommunal eller privat verksamhet. - fastighetsrätt och fastighetsrättsliga avtal - tomträtts- och arrendefrågor. - förvärv och försäljning av fastigheter. I den här rollen kommer du att ställas inför problemställningar som du ska lösa i samförstånd med en rad olika aktörer. Vi tror att du självständigt behöver kunna arbeta med komplexa frågor och ta ansvar för din uppgift. Vidare ser vi att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågorna. Övrigt Vi kommer att göra bakgrundskontroll på slutkandidat. Vi erbjuder Som markingenjör jobbar du i samhällsplaneringsenhetens nystartade markgrupp med ca 4 vassa kollegor där du rapporterar till markchefen. I samhällsplaneringsenheten, bestående av ca 35 medarbetare finns även en exploateringsgrupp, en plangrupp och en strategisk grupp. Du blir en del av samhällsbyggnadsavdelningen som ansvarar för att förvalta och utveckla vackra, funktionella och hållbara livsmiljöer för dagens och kommande generationers boende och verksamma i Sollentuna. Vi ansvarar för alla delar i samhällsbyggnadsprocessen – från idé till förvaltning. Det ger oss en bra översikt och större förståelse för helheten. Vi tänker nytt och vågar testa! Vi tror på att de bästa idéerna föds ur ett samarbetsklimat där alla känner sig hörda. Din utveckling är viktig och vi ser fram emot att se dig växa tillsammans med oss. För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, distansarbetsmöjligheter, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobba-i-sollentuna-kommun/formaner/ Arbetsplatsen ligger i vårt nyrenoverade kommunhus i centrala Sollentuna Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
Vi söker en administrativ chef som vill ta ansvar för det administrativa ledningsstödet och det praktiska dagliga stödet inom samhällsbyggnadsavdelningen på kommunledningskontoret. Att vara administrativ chef hos oss är ett brett uppdrag och ska bidra till att samhällsbyggnadsavdelningens processer kännetecknas av hög kvalitet och ständiga förbättringar. Du kommer att ha fullt chefsansvar för den administrativa gruppen inom stabsenheten, du ingår i enhetsledningen och rapporterar till ekonomichef. Administrativa gruppen består av 10 medarbetare med olika funktioner såsom kommunantikvarie, IT-förvaltningsledare, arkivarie/informationshanterare, trygghet- och säkerhetssamordnare samt samhällsbyggnadskoordinatorer. Stabsenheten är en av fyra enheter på kommunledningskontorets samhällsbyggnadsavdelning som totalt omfattar drygt 100 medarbetare. Enheten har cirka 23 medarbetare fördelat på tre grupper. Exempel på arbetsuppgifter som ingår: - Leda den administrativa personalens arbete och tillse att verksamhetens kvalitet, effektivitet och resultat upprätthålls och utvecklas genom ett löpande förbättringsarbete - Samhällsbyggnadsvdelningens företrädare i digitaliseringsfrågor, i kommunens administrativa chefsnätverk, samt kontaktperson för samarbetet med de centrala stödfunktionerna såsom HR, IT, kanslienhet, internservice och kontaktcenter - Ansvar för avdelnings gemensamma rutiner och huvudansvar för kontorets miljö och säkerhet - Planering, presentation och representation av samhällsbyggnadsavdelningen både internt och externt, i samband med genomförande av konferenser och event, samt i olika externa samarbeten - Krisberedskap och civilt försvar - Ledning av remisshantering för avdelningen Som chef i Sollentuna kommun tar du ansvar för att din verksamhet levererar i rätt tid och med rätt kvalitet och i linje med politiska beslut. Du arbetar aktivt för att utveckla samarbetet inom kommunkoncernen och identifiera helhetslösningar med kunden och platsen i fokus. Som chef utvecklar du också våra externa relationer och dialogen med intressenter inom samhällsbyggnadsprocessen samt är en god representant för Sollentuna kommun. Du säkerställer en attraktiv arbetsplats och en god arbetsmiljö genom ett utvecklande ledarskap. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleexamen, eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du behöver chefserfarenhet eller arbetsledning i liknande roll i mer än ett år och erfarenhet av verksamhetsutveckling och digitalisering samt mycket god svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du också har: - Erfarenhet av att leda på strategisk och operativ nivå - Erfarenhet av politiskt styrd organisation, eller offentlig verksamhet - Arbete med att ta fram beslutsunderlag inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av samhällsbyggnadsverksamhet - Kunskaper och erfarenhet av arbete med verksamhets och teamutveckling - Kunskaper i Stratsys Ledarskap i Sollentuna kännetecknas av att nå resultat och få andra med sig i arbetet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är stabil som person, har ett gott ledarskap, är affärsmässig, har hög samarbetsförmåga och kommunicerar tydligt. Övrigt Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande under annonseringstiden. Vi erbjuder Stabsenheten är navet på samhällsbyggnadsavdelningen. Här hålls avdelningens budget- och verksamhetsplanering ihop. Vi ansvarar för kvalitativ uppföljning och analys av avdelningens verksamhet med syfte att nå en sammanhållen samhällsbyggnadsprocess av hög kvalitet och kostnadseffektivitet. Staben erbjuder service och stöd till övriga enheter i nära samverkan med centrala stabsfunktioner i kommunen. Vi samordnar avdelningens informationshantering och arbetet med en digital samhällsbyggnadsprocess. Liksom tar ansvar för att samordna avdelningens arbete med krisberedskap och att svara upp mot kommunfullmäktiges utvecklingsuppdrag Inga utsatta områden 2030. Staben har ett övergripande ansvar för kommunens arbete med geografiska informationssystem och geografiska analyser och utför mät- och kartuppdrag. Medarbetarna har kompetenser inom geografiska informationssystem, mätnings- och kartteknik, informationshantering, systemförvaltning, administration, krisberedskap och kulturmiljö. För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, distansarbetsmöjligheter, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobba-hos-oss/formaner/ Arbetsplatsen ligger i vårt nyrenoverade kommunhus i centrala Sollentuna. Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
Serwent är ett ledande företag inom den samhällskritiska vatten- och avloppsbranschen och befinner sig i stark tillväxt. Nu söker vi en erfaren och engagerad HR & Qhse Manager Sweden till vårt svenska team. Du blir en nyckelperson i både HR- och KMA-arbetet, ingår i ledningsgruppen och får personalansvar. Du samarbetar nära med våra befintliga specialister – en HR Business Partner, en HR-administratör och en KMA-specialist. Företagskulturen präglas av högt i tak, entreprenörsanda och en öppenhet för nya idéer. Här får du påverka, göra skillnad och utvecklas. Som HR- och KMA-ansvarig i Sverige ingår du även i vårt nordiska HR- och HSE-nätverk tillsammans med kollegor från Norge och Danmark. Rollen har ett tydligt nationellt fokus men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CHRO. Start omgående – urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Dina huvudsakliga ansvarsområden HR-stöd till chefer: Coachning, rådgivning och utbildning i HR-frågor samt stöd i HR-processer och arbetsrätt. Arbetsrätt och fackliga relationer: Hantera arbetsrättsliga frågor, avtalstolkning, förhandlingar och facklig samverkan. Arbetsmiljö och hälsa: Driva systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM), samt arbeta förebyggande med hälsa och sjukfrånvaro. HR-administration: Säkerställa korrekt HR-data, löner, anställningsavtal och pensionsfrågor. Strategiskt HR-arbete: Implementera HR-policys, driva mångfaldsarbete, uppföljning av medarbetarundersökningar, succession, statistik och ledarskapsutveckling. Delta i nordiska HR-projekt. Rekrytering: Ansvara för en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess och stöd till chefer. KMA (Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljö): Säkerställa att KMA-arbetet följs, utveckla ledningssystem, stötta i ISO- och lagkrav samt driva hållbarhetsinitiativ i samverkan med KMA-specialist. Kvalifikationer – Mer om dig som söker Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom HR och trivs i en bred roll där du får arbeta både operativt och strategiskt. Högskoleutbildning inom HR, arbetsmiljö, juridik, eller motsvarande Minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna i en ledande roll Erfarenhet av KMA-ansvar eller nära samarbete med KMA-funktion God kunskap i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning Vana att arbeta med HR-system och Officepaketet B-körkort (resor mellan kontor förekommer) Personliga egenskaper Du är trygg, lyhörd och tydlig. Du trivs i en bred roll där du växlar mellan strategi och operativt genomförande. Du är strukturerad, förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen. Du driver förändring med energi och professionalism – alltid med människan och hållbarhet i fokus. Hos Serwent värderas engagemang och öppenhet högt – vi söker dig som vill vara nära verksamheten, bygga relationer och bidra med idéer även inom ramarna för globala riktlinjer. Placering är med fördel i Stockholm, men samarbete sker även med kollegor i Uppsala. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Vidareutveckling i form av interna och externa utbildningar Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Serwent, med 6 mån inledande provanställning. Tjänsten är på heltid med arbetstider 7-16, med flexibilitet. Du kommer att utgå från kontoret i Rotebro eller Uppsala med möjlighet att ibland arbeta på distans. Start så snart som möjligt! Alkohol- och drogtester genomförs vid nyanställning. Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu en engagerad personlig assistent till en av våra kunder i Sollentuna. Tjänsten inleds som timvikariat, med möjlighet till en fast schemarad på cirka 50 % framöver. Start sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. Arbetspassen är förlagda enligt följande: Måndag–onsdag kl. 16:30–20:30 (arbetspass på andra vardagar kan förekomma vid behov) Varannan helg, antingen kl. 08:00–14:00 eller kl. 14:00–20:30 OM KUNDEN Vår kund är en glad, busig och aktiv 11-årig flicka som bor i Sollentuna tillsammans med sin familj. Hon har balans- och koordinationssvårigheter samt autism och kommunicerar genom gester, ljud, bilder och tecken som stöd. Du som assistent kommer att stötta henne med bland annat personlig hygien, av- och påklädning, vid måltidssituationer och att utveckla kommunikationen. En viktig del av arbetet är att skapa en aktiv och meningsfull vardag med aktiviteter som hon tycker om. ÄR DU DEN VI SÖKER? Som personlig assistent i detta uppdrag krävs ett genuint intresse för att arbeta med människor. Det är viktigt att vara lyhörd, ansvarsfull, tålmodig och positiv. Vi söker dig med barnasinnet kvar, som kan stimulera till lek och lärande samt engagerar sig i fritidsintressen såsom bad och idrott. Rollen som personlig assistent innebär ett stort ansvar och kräver respekt för både kundens och familjens integritet. Kunden önskar enbart kvinnliga assistenter. KVALIFIKATIONER Goda kunskaper i svenska språket Rökfri Erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning Utdrag från belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning krävs MERITERANDE Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent till barn Erfarenhet av att arbeta med autistiska personer Pedagogisk förmåga Kunskap i TAKK (tecken som alternativ och kompletterande kommunikation) Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Välj ett jobb för att visa detaljer