Sommarvikarier sökes till 16årig tjej i Tibro
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker just nu en timvikarie till ett uppdrag i Tibro. Krav: erfarenhet av sond och epilepsi samt körkort och tillgång till bil. Meriterande om du är undersköterska

22 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Miljö- och Kvalitetsansvarig till Westerstrand Urfabrik i Töreboda
NearYou Sverige AB
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Om företaget Westerstrand Urfabrik AB startades 1906 och är ett av Törebodas äldsta och mest kända företag. Företaget utvecklar, marknadsför och tillverkar moderna tid, resultat och displayprodukter för offentlig miljö såsom sjukhus, skolor, industrier, järnväg och idrottsarenor. Exempel på produkter är analoga och digitala klockor, tidcentraler, fasadur, resultattavlor och informationsskyltar. Huvudkontor och fabrik ligger i Töreboda där 60 medarbetare är anställda. Westerstrand har även kontor i Örebro och Stockholm samt dotterbolag i Belgien. All tillverkning sker i fabriken i Töreboda där företaget har elektronik-, mekanik och slutproduktion. Cirka 50 % av produkterna levereras utomlands. Känner du en passion för att arbeta med miljö och kvalitet? Vår kund erbjuder en unik möjlighet att leda deras Miljö- & Kvalitetsarbete och påverka framtidens produkter. Bli en nyckelspelare i ett anrikt företag med global räckvidd, där dina idéer och ditt engagemang gör skillnad varje dag. Tjänstebeskrivning Som Miljö- och kvalitetsansvarig hos oss får du en nyckelroll i att uppfylla miljö- och kemikalielagstiftning i våra produkter och processer, samt att säkra hög kvalitet i desamma. Miljö: • Kartlägga och analysera kemiskt innehåll i samtliga ingående komponenter och material ner till minsta del (t.ex. ytbehandling, elektronikkomponenter, plaster metaller) • Hantera bedömningsprocesser och vara kontaktperson gentemot SundaHus, Byggvarubedömningen och andra myndigheter. • Arbeta med deklarationer som SDS, BVD, BASTA, SCIP och GHG • Kommunicera och inhämta kemikaliedata från leverantörer och underleverantörer – t.ex. 100%-iga innehållslistor (CAS-nr och haltangivelser) • Skapa och uppdatera produktdatablad och miljövarudeklarationer (EPD, BVD3) • Arbeta aktivt med att fasa ut oönskade ämnen samt identifiera komponenter som kräver förbättring eller utbyte för att nå godkänd bedömning • Delta i utvecklingsprojekt för att säkerställa miljöanpassade materialval redan i designfasen • Utveckla vårt Miljöledningssystem 14001 Kvalitet: • Säkerställa hög kvalitet i vår produktion. • Vidareutveckla och förvalta vårt kvalitetsledningssystem. • Genomföra och följa upp interna och externa revisioner. • Arbeta med leverantörsbedömningar, avvikelsehantering och förbättringsprocesser. • Utbilda medarbetare i kvalitets- och förbättringsarbete. • Driva kvalitetsfrågor i nära samarbete med produktion, utveckling och inköp. Tjänstgöringsort: På plats i Töreboda Kvalifikationer Vi söker dig som: • Har utbildning eller erfarenhet inom miljö/kemi/teknik, gärna från tillverkande industri. • Har god förståelse för miljöbedömning på komponentnivå och kemikalielagstiftning. • Gillar att samarbeta med både teknikteam och externa aktörer. • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Som person är du strukturerad, flexibel, nyfiken, kommunikativ och hjälpsam. Du är en relationsbyggande person som har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer till kollegor. Jobbet innebär stort eget ansvar så du måste kunna driva och ta ansvar för ditt löpande arbete. Då tjänsten inte finns idag så förutsätter vi att du är självgående i din roll, du kommer även att ha stor påverkan att utforma tjänsten. Meriterande om du arbetat med: • SundaHus, Byggvarubedömningen, SCIP, BASTA, EPD • REACH, RoHS, CLP, ISO 9001/14001 Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Jimmy Harryson via e-post: [email protected] eller telefonnummer 0724 – 02 46 10. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi ser fram emot din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

23 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Töreboda kommun söker Stödassistenter ,LSS
Töreboda kommun
Vårdare, boendestödjare

Välkommen till Töreboda kommun, en plats för både professionell och personlig utveckling! Här erbjuder vi en arbetsmiljö präglat av gemenskap, möjligheter och närhet till varandra. Inkludering och mångfald är lika självklart för oss som för dig och vi vill att fler blir en del av vårt stora team som driver kommunen framåt. Tillsammans utgör vi grunden för en trygg och hållbar kommun i en spännande utveckling! Idag finns drygt 200 anställda inom LSS, socialpsykiatri och personlig assistans i Töreboda kommun. Tillsammans arbetar vi för att kunna ge bästa stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Som anställd blir du en viktig beståndsdel i verksamhetens team bestående av Stödassistenter /barnskötare Stödpedagoger Sjuksköterska Arbetsterapeut Sjukgymnast Enhetschef Arbetet utgår från IBIC och dokumentation sker i verksamhetssystemet LifeCare. Vi söker nu stödassistenter till flera gruppbostäder och till daglig verksamhet. Arbetsplatserna är utspridda inom kommunen. Är du en person som brinner för att göra skillnad i människors liv och vill arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsterna Särskilt boende enligt LSS ska verka för goda och jämlika villkor för de boende. Målet är att den enskilde får möjlighet att leva som andra. Daglig verksamhet enligt LSS är en insats enligt 9 § 10 och vänder sig till vissa personer med funktionsnedsättning i yrkesverksam ålder som saknar förvärvsarbete och som inte utbildar sig. Arbetsuppgifterna i daglig verksamhet kan vara detsamma som hos arbetsgivare på den reguljära arbetsmarknaden, men den dagliga verksamheten kan innehålla både aktiviteter med habiliterande inriktning och mer produktionsinriktade uppgifter. Skillnaden är bland annat att daglig verksamhet inte är en anställningsform och att syftet med den dagliga verksamheten inte är att producera varor eller tjänster. Med ett helhetsperspektiv i vårt arbete utgår vi från den enskildes resurser och förmågor. Det är av yttersta vikt att värna om den enskildes rättigheter till delaktighet och inflytande över den insats du som stödassistent gör. Vi jobbar aktiverande men inte minst motiverande med stöd och hjälp utifrån den enskildes egna resurser och förmågor. Du kommer att vara en viktig del av den enskildes vardag och bidra till att skapa en trygg och meningsfull tillvaro. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: Stöd i personlig omvårdnad och planering/genomförande av dagliga aktiviteter Planering/genomförande av fritidsaktiviteter Samarbete med anhöriga och andra professionella Dokumentation och uppföljning av insatser Du arbetar självständigt, har gott omdöme och samarbetar med övriga yrkesgrupper inom området. Utgångspunkten för hela ditt arbete är den enskildes genomförandeplan och du ansvarar för att den lagstadgade dokumentationen kring den enskilde upprätthålls. Kvalifikationer Relevant utbildning inom vård och omsorg, barn- och fritid eller likvärdig utbildning Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Personlig lämplighet där förmåga till att ta ansvar, planera, strukturera och ta initiativ är avgörande Professionellt förhållningssätt, alltid med den enskildes behov i största fokus Lugnt och tryggt bemötande God kommunikationsförmåga Grundläggande förståelse för uppdraget inom lagrummet Flexibel och lojal mot kollegor och arbetsgivare Töreboda kommun erbjuder dig som anställd En stimulerande arbetsmiljö Kompetensutveckling och fortbildning Kollektivavtal och förmåner Ett engagerat och stödjande arbetslag där samarbete och gemenskap står i fokus En positiv och inkluderande arbetskultur där dina idéer och initiativ värderas Om ansökan Inom vår verksamhet skall du som blir erbjuden tjänst kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret och ett utdrag ur kontroll av egna uppgifter. Om du av något skäl inte kan söka (tex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser B-körkort krävs. Bank-ID krävs. ÖVRIGT Arbetstid avser dag, kväll, sovande jour samt helg. Vi tillämpar individuell lönesättning. TILLTRÄDE Enligt överenskommelse. OM ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Töreboda kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in fullständiga ansökningshandlingar. Vi undanber oss all kontakt med annons försäljare och rekryteringsföretag. Intervjuer kan komma ske fortlöpande under rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag 2025 06 30. Vill du veta mer om vad Skaraborg och Töreboda kommun har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/toreboda Om anställningen Lön Månadslön Anställningsvillkor Tjänstgöringsgrad 100 %, Tillsvidare och anställer fortlöpande

31 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Daloc AB Töreboda söker produktionstekniker
Daloc AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Varenda dörr vi tillverkar har flera viktiga syften. Att stoppa tjuvar och oväsen, eldsvådor och dödliga brandgaser. Att öka trivseln och tryggheten i hem och skolor, på hotell och arenor. Att rädda liv. Det betyder att alla som jobbar hos oss fyller en viktig funktion – även arbetet har ett syfte. Brinner du för teknik och letar efter nya utmaningar? Då tror vi att du kommer trivas på Daloc! Vad innebär tjänsten? Som produktionstekniker hos oss har du en nyckelroll i att förbättra våra tillverkningsprocesser och utveckla nya metoder. Du driver projekt med stöd i LEAN-filosofin och arbetar för ständiga förbättringar i hela produktionskedjan. Våra produktionsanläggningar är kundorderstyrda, flödesorienterade och har en hög automationsgrad. Du blir en del av ett teknikteam på tio personer som rapporterar till produktionsteknisk chef, och du samarbetar tätt med kollegor från både andra avdelningar och övriga företag inom koncernen. Är det dig vi söker? Vi söker dig som har ett starkt produktionstekniskt intresse och drivs av att bidra till utveckling och förbättring. Du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och har förmågan att driva projekt från idé till resultat. Du trivs med varierande arbetsdagar, där både praktiskt arbete och teknisk problemlösning ingår.  Du har: • Högskoleutbildning inom produktionsteknik eller automation – alternativt annan relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig • God datorvana, särskilt i Office-paketet, och har lätt för att sätta dig in i nya system • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort Om Daloc: Daloc tillverkade sin första branddörr 1942. Sedan dess har varje dörr vi bygger haft ett tydligt syfte – att skydda människor och skapa trygghet. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen, med ett starkt fokus på kvalitet, hållbarhet och utveckling. I dag är vi Skandinaviens ledande tillverkare av dörrar och portar med särskilda krav inom brand, ljud och säkerhet. För att behålla vår position behöver vi fler engagerade medarbetare – kanske är du en av dem? Har du frågor om tjänsten? Kontakta produktionsteknisk chef Julia Hellberg på 010-3519344. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.   Varmt välkommen med din ansökan!

34 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Nattpersonal sökes till 16årig tjej i Tibro
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en lekfull och busig person? Då är det kanske dig jag söker som en av mina kvinnliga assistenter. Jag är en 16-åring tjej som bor i utkanten av Tibro men min familj. Jag behöver hjälp med toalettbestyr, vaka över mig när jag sover, intag av mina mediciner, hjälpa mig så jag kommer iväg till olika aktiviteter och vara mitt stöd i vardagen, där mitt funktionshinder sätter gränser helt enkelt. Jag har en muskelnedsättning som gör att jag måste göra stretchövningar regelbundet. Jag har inget talat språk utan kommunicerar med hjälp av bilder, kroppsspråk, gester, min kommunikationsbok PODD och mitt digitala kommunikationshjälpmedel. Har även en peklampa till min hjälp. Jag har även epilepsi så jag behöver ha hjälp om och när jag får anfall. Jag äter via en sond/knapp på magen och det är bra om du har erfarenhet av det, annars lär jag dig det. Har du erfarenhet eller utbildning är det ett plus. Vi önskar att du som söker är en kvinna som har lätt för att samarbeta och har förmågan att hantera många uppgifter samt. Du ska självklart tycka att det är roligt att jobba med barn. Vi ser helst att du har minst undersköterskeutbildning eller motsvarande och även tidigare erfarenhet av att arbeta med barn. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av autism, knapp och sondmatning. Teamet kring vår kund är viktig, därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att det ”klickar” mellan dig och vår kund. Körkort och tillgång till bil är ett krav.

49 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Töreboda. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Töreboda kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Töreboda har en central placering i Törebodas innerstad med en jämn kundström över hela dagen. Då vi är ett småorts Apotek består våra besök till mestadels av stamkunder. Dock är Töreboda en populär ort på sommaren och då förekommer de en del turister i vår lilla stad. Vi är fem personer där vi alla har olika ansvarsområden och som säkerställer en jämn bemanning. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 09.00-18.00 & Lördagar 09.00-13.00. Välkommen till Apoteket!

57 dagar sedan
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Töreboda kommun Hemvården söker undersköterskor
Töreboda kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Om jobbet Töreboda Kommun, Vård och omsorg, Hemvård, söker undersköterskor Vill du vara delaktig och ha möjlighet att påverka ditt dagliga arbete och även din arbetstid? Då ska du söka denna tjänst. För i Hemvården Töreboda fokuserar vi på delaktighet, självständighet samt teamarbete. ARBETSPLATS: Töreboda är en liten kommun med smått fantastiska möjligheter. I Töreboda är avstånden korta och naturen närvarande. Töreboda Kommun är en arbetsplats där vi utgår ifrån våra tre T: Tillväxt, trygghet och tillsammans. Vi har närhet till varandra och det skapar en fin ’vi’ känsla. Hemvården i Töreboda och Moholm består av flera arbetsgrupper där undersköterskor och omvårdnadspersonal arbetar med att hjälpa brukare i vardagen. Transportmedel varierar mellan gång, cykel och bil beroende på vilket område. I Hemvården arbetar du självständigt men också i ett multiprofessionellt team där fokus är brukarens självständighet och oberoende. Vi arbetar med flexibel arbetstidsförläggning som helgtjänster, kvällstjänster, varierad arbetstid samt viss del dagtidstjänster. I hemvården har vi även årsarbetstid och valfri tjänstgöringsgrad vilket gör att du har möjligheter att påverka din arbetstid. ARBETSUPPGIFTER: All personal är delaktiga i den vardagliga planeringen utifrån brukarens behov i verksamhetssystemet Life Care. Arbetssättet präglas av ett aktiverande/rehabiliterande synsätt där individens egna kunskaper och förmågor sätts i första hand. Träning, motivering och social gemenskap är viktiga ingredienser. · Tillgodose brukarnas individuella behov av omsorg och omvårdnad i deras hem · Genomföra delegerade sjukvårdsinsatser som sker enligt hälso- och sjukvårdslagen · Vård i livets slut · Dokumentation och andra administrativa uppgifter KVALIFIKATIONER: Du är en ansvarstagande och serviceinriktad undersköterska som sätter individens behov i centrum. Du är bra på att samarbeta med kollegor, brukare, anhöriga och andra samarbetspartners både inom och utom den egna organisationen. Vi förutsätter att du har lätt för att skapa relationer och att du har ett respektfullt bemötande. Det förutsätts också att du är mycket flexibel med ett gott tålamod och ett positivt förhållningssätt. · Bevis om skyddad yrkestitel för undersköterska från Socialstyrelsen alternativt intyg från tidigare arbetsgivare som styrker att du 1 juli 2023 hade en tillsvidareanställning som undersköterska. · Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse. · Grundläggande digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning, 75-100 % Vikariat, 75-100% Då vi jobbar för att tillgodose önskade sysselsättningsgrader kan man utöver grundschemat behöva arbeta flexibelt utifrån verksamhetens behov i alla hemvårdsgrupperna både i Töreboda och Moholm. TILLTRÄDE: Efter överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Törebodas kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan senast digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vill du veta mer om vad Skaraborg och Töreboda kommun har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/toreboda

92 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025