Stödassistent för timanställning till daglig verksamhet
Värmdö kommun
Vårdare, boendestödjare

Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Vår verksamhet Söker du ett roligt och stimulerande jobb? Letar du efter ett meningsfullt arbete där du gör skillnad i personers vardag? Nu söker vi Stödassistenter till Värmdö daglig verksamhet LSS. Till vår verksamhet på Värmdö pendlar du enkelt och smidigt från Slussen på cirka 30 minuter, med direktbuss som går var tionde minut. Ditt uppdrag På Daglig verksamhet är ingen dag den andra lik, som stödassistent erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete. I arbetsuppgifterna ingår det att motivera och stödja personer på sin Dagliga verksamhet. Värmdö dagliga verksamhet är förlagd på olika adresser med olika inriktning centralt i Gustavsberg /Hemmesta. Vi arbetar alltid med målet att öka självständighet, stärka de egna resurserna och erbjuder ett individuellt utformat stöd. Din uppgift blir att stödja och hjälpa personer som har olika funktionsvariationer, samsjuklighet och/eller psykisk ohälsa. Din erfarenhet Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor och är utbildad/eller under utbildning som mentalskötare, undersköterska, sjuksköterska, socialpedagog, socionom eller har annan relevant utbildning som arbetsgivaren finner som likvärdig. Du bör dock ha erfarenhet av arbete inom daglig verksamhet, gruppboende inom LSS eller socialpsykiatri. Erfarenhet av AKK; alternativ och kompletterande kommunikation är en merit, likaså kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande och Mi. Du bör också kunna uttrycka dig med tydlighet och ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då vi har dokumentationsansvar. Din kompetens Flexibel Stabil Empatisk förmåga Kreativ Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Värmdö kommun erbjuder friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar osv. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Ansökan Intervjuer sker löpande så sök redan idag. Anställningarna avser visstidsanställning vid behov. För dessa anställningar är uppvisande av giltigt utdrag från polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Vill du veta mer  är du välkommen att kontakta Gruppchef Christina Fransson tel. 08-570 475 64. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

51 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Planeringsledare sökes till Attendo Hemtjänst Värmdö
Attendo Sverige AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi på Attendo Hemtjänst Värmdö söker nu en planeringsledare.  Hos oss arbetar engagerade och duktiga medarbetare veckans alla dagar. Vi är ett glatt gäng kollegor som hjälper och stöttar varandra för att våra kunder ska få den bästa möjliga omsorgen. Våra värderingar – Omtanke, Engagemang och Kompetens – fungerar som ledord och genomsyrar allt vi gör. Om rollen Som planeringsledare har du en central roll där du kommer vara spindeln i nätet för planering, bemanning, kvalitetssäkringen och omsorgsarbetet. Du blir en viktig drivkraft som, med din förmåga att se helheten och verksamhetsförståelse, bidrar till att optimera både produktiviteten och kundnöjdheten. Här får du möjlighet att använda din analytiska förmåga och detaljprecision för att utforma, styra och följa upp verksamhetens dagliga arbete. Din roll innebär ett övergripande ansvar för planering, bemanning och resursoptimeringen. Du arbetar i nära samarbete med biträdande verksamhetschef och verksamhetschef utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer. Tjänsten erbjuder en stimulerande blandning av administrativa uppgifter och praktiskt omsorgsarbete, vilket ger dig insikt i alla delar av verksamheten. Här kan du göra skillnad på riktigt och vara en del av ett engagerat team med kunden i fokus. Huvudsakliga arbetsuppgifter Planering, bemanning, styrning och uppföljning Coacha och följa upp verksamhetens medarbetare i syfte att nå mål och skapa god trivsel  Arbeta i olika system gällande ex planering, nyckeltal, beställningar och andra administrativa uppgifter Kontakt med biståndshandläggare, kunder, närstående och biståndshandläggare Delta i det systematiska kvalitets- och arbetsmiljöarbetet Vem är du? Du trivs med att jobba lösningsorienterat och har ett strukturerat arbetssätt där du värdesätter samarbete. Du är lyhörd och tar initiativ för att lösa uppkomna situationer och motiveras av att arbeta med löpande förbättringar. Att förmedla information på ett sätt som alla förstår kommer helt naturligt för dig. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du tycker att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer: Yrkeshögskoleutbildning inom exempelvis serviceinriktad vård- och omsorgsplanering, personalvetare eller annan relevant högskoleutbildning. Dokumenterad relevant arbetslivserfarenhet kan komma att jämställas med ställda utbildningskravet Erfarenhet av äldreomsorg God datorvana och teknikvana Behärska det svenska språket väl i tal och skrift B-körkort Meriterande: Kunskaper om datasystemen Epsilon, Medvind och Phoniro Tidigare erfarenhet av arbetsledning eller planering Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-08-30 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom hemtjänst och äldreboende. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Planeringsledare/Trainee planeringsledare Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Dagtid (vardagar) Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

51 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Undersköterska sökes till Attendo Hemtjänst Värmdö
Careerguide Media Group AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/underskoterska-sokes-till-attendo-hemtjanst-varmdo. Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Hemtjänst Värmdö erbjuder personcentrerad omsorg till våra kunder. Vi arbetar med utgångspunkt från individens behov och önskemål för att säkerställa att våra kunder får ett tryggt och självständigt liv i sitt eget hem. Beskrivning av tjänsten Somundersköterskainom hemtjänsten arbetar du nära våra kunder och hjälper dem i deras vardag. Dina huvudsakliga uppgifter består av omvårdnad, stöd med dagliga rutiner, enklare hushållsarbeten och förflyttningar. Du kommer att möta våra kunder i deras hemmamiljö där de har behov av olika insatser. Har du erfarenhet av äldreomsorg samt är utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen? Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitet, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss!: • Tillsvidaretjänst 100 % • Arbetstider dagtid 07.00-16.00 samt v.v. helg • Tillträdesdatum omgående eller enligt överenskommelse Kvalifikationer: • Utbildad Undersköterska med skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen. • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • Kunna cykla är ett krav • Erfarenhet från äldreomsorg Meriterande: • B-körkort är meriterande Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

57 dagar sedan
Sista ansökan:
15 september 2025
Tim och sommarvikarier till Attendo Ljung
Careerguide Media Group AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/tim-och-sommarvikarier-till-attendo-ljung. Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Ljung är ett modernt och mycket omtyckt äldreboende. Vi jobbar i digitala system såsom Epsilon (Alfa welfare) och Appva. Hos oss satsar vi mycket på aktiviteter, utomhusvistelse, kontaktmannaskap, livskvalitetoch personcentrerad vård och omsorg. Vi är ett Silviacertifierat boende som betyder att vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande. Alla våra måltider lagas av våra kockar och våra boende har stort inflytande på kosten. Vi har även personal som arbetar i tvättstugan. Allt detta gör att vår omvårdnadspersonal kan ge all sin arbetstid till våra boende och de arbetsuppgifter som berör kontaktmannaskap, livskvalitet och livsglädje. Du får introduktionsutbildning där du kommer få alla demkunskaper som du behöver inför ditt viktiga uppdrag. Vi kommer även bland annat att erbjuda dig ledarskapsutbildade chefer, stora utvecklings möjligheter och kollektivavtal, arbetskläder och förmånen att få jobba i vårt fantastiska team. För att jobba hos oss så vill vi att man ser varje individ och dess behov oavsett kultur levnadssätt och vanor. Du kommer att jobba i ett team bestående av undersköterskor, sjuksköterskor, rehab, gruppchefer, verksamhetschef, biträdande chef, planeringsledare, kockar och lokalvårdare. Beskrivning av tjänsten: • Timvikariat och/eller sommarvikariat • Goda kunskaper i svenskaspråket • God datorkunskap/datorvana Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för äldreomsorgen Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

57 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Timvikarie till vårt kök på Norlandia Förskolor Insikten
Norlandia Förskolor AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi på Norlandia Förskolor söker dig som vill jobba som timvikarie i köket på Norlandia Förskolor Insikten, Torsby Värmdö. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Beskrivning av tjänsten som kockvikarie Förskolan Insikten ligger i natursköna Torsby på Värmdö. Vår kock lagar måltiderna efter Norlandia Förskolors måltidskoncept Matmedsmak med råvaror av hög kvalité. En stor del av en dag på förskolan handlar om kost och måltider. Maten och måltiderna skall vara en viktig del av verksamheten på våra förskolor. För att skapa matglädje och en bra upplevelse är det fokus på måltiden, och inte endast maten på tallriken som är avgörande. Vi vill etablera livslånga positiva matvärderingar hos barnen på våra förskolor och väcka barns nyfikenhet kring spännande smaker och utveckla deras sensoriska förmåga. Det innebär att vi ibland utmanar barnen en aning när det gäller menyval och smaksättning. Vi söker nu fler kompetenta timvikarier till vårt kök som kan jobba vid behov, dvs om någon är sjuk eller ledig och detta kan innebära att du blir uppringd på kvällar eller morgnar. Vi ser gärna att Du är utbildad köksbiträde, meriterande är också att du har kunskap om specialkost och livsmedelshygien. Men det är inget krav. Du är en trygg och ansvarstagande person som har ett förhållningssätt och bemötande mot stora som små som stämmer väl överens med förskolans värdegrund. Du är en engagerad, positiv person och driven person med ambitioner och arbetsglädje! Du tycker om att ta ansvar och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett stort intresse för matlagning och kosthållning. Du är ansvarsfull, flexibel, kan arbeta självständigt och tar egna initiativ. Du är bra på att samarbeta och strävar alltid efter att ge ett gott bemötande till alla du möter i ditt arbete. Vi ställer höga krav på god kommunikation för att säkerställa att information kommer fram.   Exempel på förekommande arbetsuppgifter Arbetet i förskoleköken innebär att du hjälper till att laga och serverar mat på till barnen på våra förskolor, städning av köket och diskning av frukost, lunch samt mellanmålsdisk.   Kvalifikationer och personliga egenskaper             Du talar det svenska språket väl Du är flexibel och lösningsfokuserad Du är glad och tillmötesgående med fokus på alla barns bästa Du måste ha fyllt 18 år Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på förskolekök          Om Norlandia FörskolorVi är ett familjeägt företag som driver ett 100-tal förskolor från Dalarna i norr till Skåne i söder. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Välkommen till en fin gemenskap i en organisation som satsar på kvalitet, innovation och en god arbetsmiljö!   Övrig information  Anställningsform:  Timvikariat Omfattning:  Varierande, behovsanställning Arbetstid:  Varierande arbetstider, men dagtid mellan 07.00-15.30 Tillträde:  Omgående  Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Innan du anställs förväntas du kunna visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Innan eller när du kallats till intervju kan du beställa ett sådant intyg hos Polisen. Det ska avse förskola. Beställ utdrag ur belastningsregistret på Polisens webbplats Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag 9 maj 2025 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Moa Wahlquist, rektor, [email protected]    Varmt välkommen med din ansökan!

58 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Nattpersonal till Gustavsgården
Värmdö kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Gustavsgården är ett boende för äldre med ett stort omvårdnadsbehov. Boendet består av tre enheter med totalt 101 lägenheter. Varje boende har en kontaktperson i personalgruppen som kan bistå den boende i olika avseenden. I fokus för vår verksamhet står värdeorden: kompetens, flexibilitet, trygghet och tydlighet. Hos oss får du arbeta med något av det mest värdefulla som finns, att göra vardagen bättre för våra äldre medborgare. Du kommer till en verksamhet som bygger på respekt för människors självbestämmande och integritet, och får hjälpa våra boende till frihet i deras vardag. Vi arbetar utifrån en värdegrund där närvaro är viktigt och att vi ser och lyssnar på de människor vi möter. Rollen som undersköterska på Gustavsgården innebär att du ansvarar för att våra boende får all den vård och omsorg som gör deras vardag trygg, säker och meningsfull. Vi arbetar utifrån personcentrerad vård- och omsorg där vi lyssnar till den boendes egen uppfattning om sin hälsa och de behov som är viktiga att uppfylla. Vi arbetar med att erbjuda boende och anhöriga möjlighet att vara delaktiga i planering, genomförande och uppföljning av vård- och omsorgsinsatser. Som undersköterska samverkar du dagligen med sjuksköterskor, kollegor, paramedicinare och gruppchefer i det dagliga arbetet. I arbetet ingår även dagligen att dokumentera uppgifter i journalsystem kring de insatser du utfört samt boendes hälsotillstånd. Vi söker dig som i första hand är utbildad undersköterska men även du som är ny i rollen och brinner för målgruppen är välkommen att söka. Meriterande är om du har arbetat natt tidigare,  har erfarenhet ifrån akutsjukvården. Som person ser vi att du har ett stort intresse för att arbeta med äldre människor, du är positiv, kreativ och flexibel och du sätter alltid de boende i fokus. Du behöver kunna tala och skriva god svenska, då kommunikation är ett viktigt behov hos våra boende. Du behöver ha fyllt 18 år Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.  I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.  Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Anställningarna är visstidsanställningar med varierande sysselsättningsgrad. För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Språktest kan förekomma vid denna rekrytering.  Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Helena Adestedt  mailto:[email protected] Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

59 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vår dörr öppnar din framtid! Kom in till oss och bygg din karriär som farmaceut. Hos oss finns många möjligheter för dig som med omtanke och engagemang ser till varje individs behov och vill bygga relationer med kunder som varar länge.  Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut eller LMA att bli en del av något av våra fantastiska team på Apoteket Fyren, Skutan eller Gustavsbergs vårdcentral i Värmdö kommun. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder.   Unikt erbjudande - Karriär på Apoteket Om du väljer att flytta till Värmdö kommun för att bidra till Apotekets vision och vara en del av vårt gäng vill vi hjälpa dig till en så bra start som möjligt i din kommande karriär hos oss.  För oss är detta paket ett steg i att stärka vår vision Ett liv i Hälsa. Med vårt paket - Karriär på Apoteket får du förutom ett bidrag för inflyttning till kommunen om 30 000 sek även en bonus om totalt 90 000 sek (30 000 sek / år under 3 år) samt ett ytterligare tillägg om 3000 sek/ månad under en 3-årsperiod.  Total ersättning (Karriär på Apoteket) är 228 000 sek vid anställning i 3 år. Om rollen Som farmaceut hos oss kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Vi är ett härligt gäng som samarbetar väl mellan våra apotek. Du kommer vara en del av ett sammansvetsat team som alltid gör det lilla extra för varandra och för våra kunder. Våra 3 Apotek är lite utspridda i kommunen och vi hoppas att du kan hitta något som passar just dig. Apoteket Skutan ligger centralt i Värmdö Köpcentrum (busshållplats Mölnvik och Mölnviksrondellen), Apoteket Gustavsberg Vårdcentral ligger i Gustavsberg hamn samt Apoteket Fyren i Gustavsbergs centrum. Vi har fantastiska kunder som är en blandning av stammisar och nya och vi som team sätter alltid kunden i första rummet.  Det är enkelt att pendla till oss då det går bussar var 4.e minut raka vägen in till Slussen, ca 20-25 min. Vill du pendla med bil finns det möjlighet till parkering samt p-tillstånd för anställda. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Apoteket Skutan: Vardagar 9-19, Lördagar 10-17, Söndagar 11-17 Apoteket Fyren: Vardagar 9.00-18.00, Lördagar 10.00-15.00 Gustavsbergs vårdcentral: Vardagar 8.00-18.00 Välkommen till Apoteket!

62 dagar sedan
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Undersköterska till Slottsovalen i Gustavsberg
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Slottsovalen på Värmdö två undersköterskor för tillsvidare anställning. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss:  Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi.  Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris.  En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen.  Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb.  Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Slottsovalen Slottsovalen är ett litet hemtrevligt äldreboende i skärgårdsmiljö, vackert beläget vid Farstaviken. Vi har plats för 40 boende och har inriktning demensomsorg. Verksamheten är i ett plan vilket underlättar kommunikation och överblick. Vår fantastiska innegård möjliggör utevistelse alla årstider! Vardagas värderingar Respekt, Enkelhet, Ansvar och Kunskap är något som genomsyrar verksamheten på Slottsovalen.  Vi är ett Silviascertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Silviahemmet.   Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende.  Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.  Vi jobbar helt tiden för att hitta personcentrerade aktiviteter för våra boende. Sång och musik är ett av våra främsta verktyg för att skapa sammanhang och välmående. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. ”Jag känner mig hemma. Det är som familj, man lär känna dem. Du jobbar med hjärtat och med din känsla, med kärlek. Det gör jag!” Kanjana Buatang Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 2025-05-01 Sista ansökningsdag: 2025-08-04 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

62 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
🌟 Vi söker en engagerad farmaceut till vårt härliga team i Värmdö Marknad

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Värmdö Marknad Vi söker en engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad farmaceut till vårt apotek på Värmdö Marknad – ett expansivt handelsområde med liv och rörelse! Apoteket ligger smidigt inne på Stora Coop, vilket skapar ett naturligt kundflöde och en trygg arbetsmiljö. Apoteket är lättillgängligt både med bil 🚘 och kollektivtrafik. Från Slussen tar det endast ca 20 minuter med direktbuss till Värmdö Marknad, och för dig som kör finns det gott om gratis parkering precis utanför 🅿️ Området är i tillväxt, och när tunnelbanan till Nacka står klar kommer resvägen från city bli ännu smidigare. Området bjuder på ett levande utbud av butiker, caféer, restauranger, gym och till och med en djurklinik – vilket gör det enkelt att kombinera arbetsdagarna med vardagens ärenden eller en aktiv livsstil. Här arbetar du i en trivsam miljö med närhet till både service, natur och goda kommunikationer. Hos oss blir du en del av ett stöttande team där skratt och hjälpsamhet är en naturlig del av vardagen. Vi har ett nära samarbete i teamet och hjälps åt för att skapa en trivsam och utvecklande arbetsmiljö 💚 Tillsammans med dig kommer vi vara ett härligt team bestående av 6 kollegor som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. ⏰ Apoteket är öppet 09-19 på vardagar, 10-17 på lördagar och 10-17 på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid eller deltid och du välkomnas till apotekschef Anneli Fridells team. Önskad start omgående eller enligt överenskommelse 😊 Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Anneli Fridell på tel. 072-198 66 05 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

66 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Service Chef
Brohäll Marin AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Brohäll Marin är ett familjeägt företag beläget på Bullandö Marina, Värmdö. På Bullandö Marina finns det ca 1 400 bryggplaster och 1 300 vinterplatser och vi erbjuder och utför de flesta reparationer och nyinstallationer till våra varvskunder men även till utifrån kommande kunder under sommaren. Vi är auktoriserade för Volvo Penta, Mercury/Mercruiser, Yanmar och Vetus men utför reparationer på de flesta märken. Vi gör gelcoatreparationer och samarbetar med de flesta försäkringsbolagen. Vi är medlemmar i Sweboat och är en godkänd Marinverkstad sedan 2023. Vi söker nu en servicechef Som servicechef på Brohäll Marin AB arbetar du på kontoret tillsammans med företagets VD och ansvarar i huvudsak för: -Hjälpa våra mekaniker i det dagliga arbetet med reparationslösningar och beställning av delar -Ansvara och offerera arbeten till försäkringsbolag -Ansvara och planera arbeten tillsammans med våra underleverantörer -Tillsammans med våra kunder föreslå reparationer samt ta fram kostnadsförslag -Ansvara för att vårt lager är uppdaterat och beställa delar -Delta i konferenser tillsammans med auktoriserade samarbetspartners Som person ser vi att du har följande egenskaper; Du har erfarenhet från den marina branschen. Kanske har du varit mekaniker under en längre tid men vill nu ta steget till kontoret och utvecklas. Du har goda kunskaper i offertarbete, prioritera och planera din arbetsdag. Du är kvalitetsinriktad och arbetar aktivt med rutiner som säkerställer kvalité. Ett krav är att du har goda datakunskaper (vi arbetar i Visma), och B-körkort. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet av att lyfta båtar är det meriterande. Vi erbjuder dig; Ett starkt företag i den marina branschen med god lönsamhet. En dynamisk arbetsmiljö där du får påverka och utvecklas. Ett flexibelt och ödmjukt team som kännetecknas av en familjär stämning där vi alla hjälper varandra och accepterar varandras olikheter. Intervjuer sker löpande. Tjänsten är 100% tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Beräknad start 1 september 2025. Ansökan mailas till [email protected]

70 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025