Lediga deltidsjobb i Bräcke

Det finns totalt 6 lediga deltidsjobb att söka i Bräcke

Arbetsterapeut till kommunens rehabteam

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en Arbetsterapeut till vår HSL-enhet. Som Arbetsterapeut hos oss har du ett intressant och varierande arbete med patienter boende både i ordinärt boende, särskilt boende, kortvård samt LSS. Arbetet innebär frihet under eget ansvar, vilket innebär att du själv strukturerar hur du vill lägga upp ditt arbete och planerar utifrån patienternas och verksamhetens behov. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att göra bedömningar samt erbjuda, genomföra och utvärdera de hälso- och sjukvårdsinsatser som krävs utifrån den enskildes rehabiliteringsbehov. Andra arbetsuppgifter inkluderar: • Anpassning av vardagsmiljön och bostäder • Att vid behov handleda och utbilda närstående/omvårdnadspersonal • Förskriva olika tekniska hjälpmedel. • Kontakt med anhöriga, annan legitimerad vårdpersonal och omvårdnadspersonal som är knuten till patientens omvårdnad/rehabilitering. Du arbetar i rehabteamet tillsammans med 1 rehabassistent, 3 fysioterapeuter och 3 andra arbetsterapeuter som stöttar och hjälper varandra över gränserna. Rehabteamet har träffar kontinuerligt som ett naturligt nav för samarbete, utbyte inom den egna professionen och för att förändra och utveckla. Du kommer även att ha en viktig roll i teamarbetet tillsammans med övriga professioner sjuksköterskor, omvårdnadspersonal, biståndshandläggare och enhetschefer. Du har också möjlighet att konsultera med läkare. Teamträffar och vårdlagsträffar är forum ute i verksamheterna där du medverkar utifrån behov och önskemål. Bräcke kommun är uppdelat i kommundelarna Bräcke, Gällö och Kälarne och rehabteamet är uppdelat i dessa tre ansvarsområden. Dock är samarbetet mellan gränserna också viktigt där man som team hjälps åt och stöttar varandra efter behov. Söker du dig till oss välkomnas du av trevliga kollegor med olika lång erfarenhet inom kommunal vård och omsorg där vi tillsammans arbetar med att stötta och hjälpa varandra och tillsammans bildar ett bra team. Vi kan erbjuda dig friskvårdstimme, friskvårdscheck samt flextid och pendlingsmöjligheterna är också goda till vår kommun KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med ett genuint intresse för människor. I ditt arbete krävs att du är lyhörd för individuella behov, flexibel, ansvarstagande och samarbetsvillig samt har förmåga att leda personal och ge dem stöd och råd i frågor som rör yrkesområdet. Vi ser också att du har en positiv inställning och med ett gott bemötande mot såväl kollegor som patienter och anhöriga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Krav på B-körkort och att du har datorvana och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. ÖVRIGT Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Intresseanmälan timvikarier till kommunens verksamheter

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta i vår bemanningspool innebär att du med kort varsel får arbeta allt från några timmar till en längre period. Våra vikarier är en mycket värdefull tillgång för oss som täcker upp vid ordinarie personals frånvaro. Vi söker vikarier till följande verksamheter i Bräcke, Gällö och Kälarne: • Vård och omsorg (undersköterskor, vårdbiträden, personliga assistenter) • Skol och barnomsorg (förskollärare, fritidspedagoger, fritidsledare) • Skolkök (kockar, köks och måltidspersonal) Ansökningarna kommer att behandlas löpande. Varmt välkommen med din intresseanmälan! Upplysningar lämnas av bemanningsenheten på telefon 0693-16346 eller 0693-16366 KVALIFIKATIONER • Har du relevant utbildning för exempelvis vård och omsorg, barn och fritid, förskollärare, fritidspedagog, lärare är det meriterande. • Tidigare erfarenhet av arbete inom liknande verksamheter är meriterande. • För arbete inom hemtjänst och nattpatrull krävs B-körkort • Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift • För arbete inom skol och barnomsorg krävs ett utdrag ur belastningsregistret För att trivas som vikarie är det viktigt att du är flexibel och ansvarstagande. Du har en positiv inställning samt ett genuint intresse för människor. Du har lätt för att sätta sig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Du är säker i osäkra sammanhang, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Oavsett vilket område du arbetar inom så förväntas du agera som en god företrädare för kommunen. ÖVRIGT Vi ser gärna att du bifogar CV och personligt brev och berättar lite om dig själv. Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Personal till fast tjänst + semestervikarier sökes!

Är du en person som är glad, öppen och har barnasinnet kvar? Bra då kanske just du passar i mitt team. Nu söker vi en person till en fast tjänst på ca 70-80 %. Är du endast intresserad att arbeta som timvikarie är du också välkommen med din ansökan. Jag är en 6 årig kille som har en sällsynt sjukdom som heter crouzon syndrom med den så har jag trackastomi, knapp på magen och en shunt i huvudet. Jag har även autism och intellektuell funktionsnedsättning. Jag behöver hjälp och stöttning med det mesta i min vardag. Jag kan inte prata verbalt men använder mig av tecken som stöd, pecs och bildstöd för att visa vad jag vill. Att arbeta som assistent till mig är roligt och omväxlande, man får vara med mig på förskolan eller hemma tillsammans med min mamma, pappa och storasyster. Vi gör ganska mycket och är en aktiv, spontan familj. Vi gillar bus och mycket skämt. Jag gillar att vara ute när vädret tillåter, går gärna på promenader eller leker på vår gård. Bilar och bussar är ett stort intresse hos mig. Jag behöver assistans 24/7 365 dagar om året. Dag och natt med antingen vaken natt eller sovande jour. Ibland behöver jag mina assistenter med på resor till sjukhus i andra delar av Sverige så du måste kunna följa med på dessa, i bland planerade men det kan även förekomma att man får åka snabbt då jag kan bli snabbt sjuk. Erfarenhet av något ovanstående är en merit men inget krav, all utbildning ges av mitt team och assistans utförare. Körkort är ett krav då vi bor en bit utanför stan och tåg samt bussförbindelser är inte dom bästa. Utdrag ur belastningsregistret krävs för att arbeta med mig. Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 402). A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och KFO för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Nu söker vi vikarier till kvinna i Pilgrimstad!

Är du en pigg och glad kvinna så är det dig vi söker nu! Vi söker nu vikarier till en härlig kvinna i Pilgrimsstad. Arbetspassen kommer mestadels att ligga på vardagar mellan 08 - 18 men ibland kan det krävas att du behöver vara lite flexibel och kunna kliva in någon helg ibland. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie och kan arbeta vid ordinarie personals sjukdom och ledighet. Att arbeta som personlig assistent innebär att du som person vill jobba med att hjälpa andra till ett rikt och händelsefullt liv. Du bör vara flexibel och ha förmågan att se andras behov. All kunskap du behöver får du på plats. Du kommer att hjälpa mig med min dagliga livsföring med bland annat förflyttningar, matsituationer, viss personlig hygien samt med kommunikation. Eftersom jag själv behöver mycket stöd i min kommunikation är det ett krav att du behärskar svenska språket väldigt väl. Jag vill gärna hitta på saker om dagarna och din uppgift kommer också vara att följa med mig och stötta mig dessa aktiviteter. Passar beskrivningen in på dig? Tveka inte att söka! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 454) A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner..

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Nu söker vi sommarpersonal samt personal till en fast tjänst

Är du intresserad av ett spännande, annorlunda och jobb som varierar från dag till dag? Jag söker nu timvikarier som kan hoppa in vid behov samt personal inför sommaren. Jag bor i Erikslund så du bör kunna ta dig hit på egen hand då kollektivtrafiken går sällan. Jag söker dig som är glad, positiv, empatisk, plikttrogen, kan ta egna beslut. Flexibel, ansvarsfull och god förmåga att arbeta självständigt. Personlig mognad, lyhörd, ödmjuk och respekt för andra människors sätt att leva. Gärna har glimten i ögat och god social kompetens, positiv inställning och ser lösningar när andra ser problem. Du bör kunna prata bra svenska. Du kommer att jobba i mitt hem eller där jag befinner mig. Du kommer att jobba dagar, kvällar/nätter och helger enligt schema. Jag söker assistenter för all hjälp i mitt dagliga liv. Du kommer att hjälpa mig med bla allt från att ta en promenad, vara ute i naturen, matlagning, städning till hygien. Allt som ingår i livet. Du behöver inte ha någon vårdinriktad utbildning men det är ett plus. Det viktigaste är att vi trivs tillsammans. Du bör inte vara allergisk mot djur då detta finns i hemmet. Ett Krav är att du är vaccinerad mot covid och har B körkort. Ser fram emot din ansökan så vänta inte med att höra av dig. Passar beskrivningen in på dig? Tveka inte att söka! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens mo409) A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr, fika på arbetet och andra förmåner.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Räddningstjänstpersonal i beredskap

Om du är intresserad av att hjälpa människor och vill arbeta för ett tryggare samhälle kanske uppdraget som räddningstjänstpersonal i beredskap (RiB) är något för dig. Som RiB:are vet man aldrig vad som väntar och det är ett mycket omväxlande och spännande yrke. Du hjälper till vid bränder, trafikolyckor, vattenlivräddning, djurlivräddning, hjärtstopp och andra sjukvårdsfall. Du behöver bo och arbeta nära stationen Din tjänst som räddningstjänstpersonal i beredskap kombinerar du med ditt ordinarie arbete. När du har beredskap, var 3e eller 4e vecka, och larmet går rycker du ut och måste då kunna lämna hem eller jobb en tid. Du behöver bo och arbeta i närheten av en station så du kan ta dig dit på bara några minuter. Personliga egenskaper och mångfald I rekryteringen ser vi efter olika kvalitéer och personliga egenskaper som är viktiga i det komplexa arbetet som brandman. Vi värdesätter social kompetens högt. Bra samarbetsförmåga, förmåga att sätta dig in i andras situationer och att ha en naturlig fallenhet för ett serviceinriktat och respektfullt bemötande är viktigt för oss. Det är även mycket värdefullt att ha en god problemlösningsförmåga och att vara lugn och stabil även i stressade situationer. Det är också nyttigt att ha kunskaper inom hälso- och sjukvård eller praktisk teknik, som exempelvis olika hantverksyrken, bilmekaniker eller fastighetsskötare. Vi värdesätter också den kompetens som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Utbildningen står vi för och du behöver vara minst 18 år, simkunnig, frisk och ha en god kondition. Samt vara läs- och skrivkunnig och behärska svenska språket väl då tydlig kommunikation är mycket viktigt under insatserna. Lägst B-körkort, BC är meriterande. Gör en intresseanmälan Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, gör en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Du kan läsa mer om uppdraget, utbildning och ersättning via hemsidan som är länkad nedan. Om du har frågor kan du kontakta stationsansvarig eller områdesansvarig, kontaktuppgifterna hittar du nedan.

20 februari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024