Lediga deltidsjobb i Hässleholm
Det finns totalt 62 lediga deltidsjobb att söka i Hässleholm
Har du några års erfarenhet inom ekonomi och administration och vill vara vår ekonomichefs högra hand? Då kan tjänsten som ekonomikoordinator hos Guard med placering på vårt kontor i Hässleholm vara något för dig! Läs mer och ansök nedan. Om rollen Som ekonomikoordinator är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att stötta vår ekonomichef Maria med diverse uppgifter och projekt. Några vanligt förekommande arbetsuppgifter: Hantering av löpande bokföring och redovisning. Administration av löner och relaterade uppgifter. Användning av Visma Global för ekonomiska transaktioner och rapportering. Utföra diverse administrativa uppgifter. Vem är du? Du är strukturerad och självgående och har en förmåga att driva projekt framåt. Med din positiva attityd och ditt lösningsorienterade förhållningssätt har du lätt för att samarbeta med såväl kollegor som kunder. För att möta våra kunders krav är det viktigt att du kan kommunicera på svenska, både skriftligt och muntligt Vi söker dig som har: Utbildning till redovisningsekonom eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av löneadministration Tidigare erfarenhet av löpande redovisning Erfarenhet av Visma programvaror (Lön 600, Global, Bokslut etc) Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet (Word, Excel, Outlook). Vad kan vi erbjuda dig? Som ekonomikoordinator hos oss blir du en del av ett engagerat och framåtsträvande företag som arbetar med den senaste tekniken. Vi erbjuder en provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning på ca 50 % med konkurrenskraftiga villkor och goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Vår organisation präglas av korta beslutsvägar och hög flexibilitet, vilket innebär att du kan påverka och bidra till vårt gemensamma mål. Ansökan I denna tjänst samarbetar Guard med HR Kompetens i Malmö och du blir anställd direkt av Guard. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Lewerentz via [email protected]. Du skickar ditt personliga brev och ditt cv till [email protected] Vi tillämpar löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 28 februari. Varmt välkommen med din ansökan! Om Guard Automation AB Guard Automation AB är tillsammans med sitt moderbolag i Norge, en oberoende leverantör av industriell automation, systemintegration, IoT, el- och IT-tjänster. Våra primära fokusområden är Vatten & Miljö, Energi & Industri, Industriell El & IT & Industriell IoT & AI. Hos oss möter du en ambitiös och social miljö med stor arbetsglädje och passion för teknikutveckling. Bland våra 180 medarbetare varav 50 i Sverige med hög yrkeskompetens finns det alltid någon som kan hjälpa till med både stora och små uppgifter. För det är genom gott samarbete som vi uppnår vår starka genomförandeförmåga och konkurrenskraft. Bolaget har sitt huvudkontor i Sandefjord med filialer i Langhus, Bergen, Arendal, Trondheim samt Vara, Stockholm, Kristianstad, Hässleholm och Svenljunga i Sverige. Företagets ledningssystem är certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och ISO 27001 (informationssäkerhet). Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.guardab.se
Vi söker dig som är utåtriktad, positiv och gillar utmaningar samt har servicekänslan i blodet och som brinner för varje gästs välbefinnande. Att jobba hos oss innebär hårt arbete, ofta i ett högt tempo med ett stort engagemang. I gengäld erbjuder vi dig goda möjligheter till en berikande karriär, varierande arbetsuppgifter och ett helt gäng nya vänner. Tjänsten avser 20 timmar/vecka, måndag till söndag, både dagtid och kvällstid! Är du intresserad ? Maila till [email protected], bifoga CV, personligt brev samt foto. Markera ämnesraden MA 20 timmar
Vill du vara en del av ett framgångsrikt lagerteam? Här är chansen att bli en viktig länk i vår kunds verksamhet som orderplockare i Hässleholm. Bli en del av vårt dynamiskt och växande företag. Sök nu och ta steget mot en spännande karriär! ArbetsuppgifterSom orderplockare hos oss kommer du att: Köra truck, plocka och packa, färdigställ beställningar. Arbeta i olika temperaturer. Kolonialavdelningen (rumstempererad), färskavdelningen (+4 grader) och frysavdelningen (-26 grader). Som medarbetare kommer du att vara på den avdelning behov finns för dagen. Vara fysiskt aktiv, du kommer att arbeta med kroppen och tunga lyft är vanligt förekommande. Arbetstider Arbetsdagarna är måndag-lördag, dagtid och kvällstid. Kan förekomma jobb på söndagar. Arbetstiderna är 06:00-14:40 och 14:35-23:00. Finns även längre arbetspass som är 06:00-16:40 och 08:00-18:40. Arbetet inleds med en veckas betald utbildning som sker på heltid måndag-fredag under dagtid, cirka kl. 07:00 - 15:45, obligatoriskt. Vi erbjuder alla vår konsulter en truckutbildning om man ej har truckkort. Man lägger sig tillgänglig vecka för vecka. Vilket gör jobbet väldigt flexibelt. Till sommaren kommer vi erbjuda upp mot heltidsjobb. Start för tjänsten sker omgående. Krav För att anställas samt vara anställd i denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), annat arbete där du är garanterad arbete minst 50%, eget företag eller elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst. Truckutbildning, arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska vilket innebär att du behöver behärska det svenska språket bra. Personliga egenskaper Vi söker dig som har god fysik och som trivs med att arbeta med kroppen eftersom arbetet här består av många och tunga lyft. Du bör ha ett gott sinne för ordning och noggrannhet. Att du sedan kan kombinera dessa egenskaper med ett högt arbetstempo är av stor vikt. I arbetet ingår det att hantera alla sorters livsmedel. Vikt kommer även att läggas vid dina övriga personliga egenskaper. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Bra att veta är att Dagab har nolltolerans mot alla former av diskriminering och kränkande särbehandling. Eftersom Dagab värnar extra mycket om goda arbetsmiljöförhållanden utförs slumpvisa drogtester på arbetsplatsen Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Om Dagab Inköp & LogistikDagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Dagab utvecklar också egna varumärken, bland annat Garant, Eldorado och Såklart. Verksamheten vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur Dagab agerar mot sina medarbetare. På så sätt ger Dagab sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Dagab driver och utvecklar koncernens sortiment, inköp och logistik. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet. Dagab ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm AB:s Large Cap-lista. Varmt välkommen!
Vi söker en kvinnlig assisten till en lugn och trevlig 67-årig man som bor med mindre familj och hundar i ett hus 1,5 mil norr om Hässleholm. Uppdragsgivaren är rullstolsburen och har funktionshinder till följd av stroke och behöver därför hjälp med det mesta i sin vardag. Bland annat handlar det om hjälp med förflyttning, kommunicera, sköta hemmet, hygien och träning. Mannen har afasi, saknar egen verbal kommunikation och behöver därför ditt stöd med kontakter i sin omgivning för att göra sig förstådd. Du som söker ska vara flexibel och positiv, samt vilja hjälpa mannen till ett så innehållsrikt liv som möjligt. Ett av de stora intressena är motorfordon. Om du har erfarenhet av att jobba med personer med förvärvade hjärnskador och afasi är det ett extra plus, men inget måste. Du bör inte ha pälsdjursallergi eller vara rädd för hundar. Hushållets hundar är trevliga men omsorg om dessa ingår inte som en del av assistansen. Körkort och tillgång till bil är ett krav för att kunna ta sig hem till uppdragsgivaren. Företagsinformation Det är en standardtext som står på alla våra annonser, så du kan alltid kopiera den från någon gammal eller någon som ligger ute. Skickar den här: Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer med funktionsnedsättning i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter. På Sydassistans erbjuder vi våra anställda utbildningar som är relevanta för arbetet med just din uppdragsgivare. Den personliga assistentens insats är av mycket stor betydelse för vår uppdragsgivares totala levnadssituation. I rollen som personlig assistent hjälper du din uppdragsgivare med de delar av livet som denne själv skulle ha gjort om möjligheten fanns. Som personlig assistent blir du mycket betydelsefull i uppdragsgivarens liv.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vår kund lever med en förvärvad hjärnskada. Han har ett stort travintresse och åker gärna på olika evenemang runt om i Skåne. Han tycker om att åka en runda med sin bil eller bara åka ut en runda på stan med sin permobil. Kunden har även ett trädgårdsintresse och tillbringar gärna en del tid på sin trädgårdslott. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 47 års åldern bosatt i centrala Hässleholm har b-körkort och bil har erfarenhet av lågaffektivt bemötande har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift har möjlighet att stötta och träna med kunden kring kommunikation Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen för trav och trädgårdsarbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är vikariat (2025 01 01 - 2025 09 30) och tjänsten är på 40%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid på vardag och helg. Arbetstiderna är kl. 08:00-18:00 och kl. 18:00-08:00 med 6 h jourtid Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025 01 01 Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Marina Dahlin [email protected]
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Vill du vara personlig assistent till en sport- och musikintresserad kille? Vår medlem är en 30 årig kille med down syndrom som bor i Hässleholm och Bjärnum(varannan vecka). Han har ett stort musik- och sportintresse. Du behöver inte dela hans intressen men skulle du gör det så är det ett stor plus. Vi söker nu en personlig assistent som är glad, ansvarsfull och påhittig. Vi söker två personliga assistenter till tim- och vikarieanställningar på ca 65-85%. Arbetstiderna varierar och är ibland förlagda som kortare pass på morgon och eftermiddag, innan och efter daglig verksamhet. Men passen kan också vara förlagda som dagtidspass mellan 7:00-17:30. Det kan även bli aktuellt med natt- och helgpass. Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent är meriterande men det viktiga är att personkemin stämmer. Din arbetsplats kommer att vara där medlemmen är, alltså hemma hos honom, hos en kompis, på karateträning eller på ett musikläger tex. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du några frågor kan du kontakta Katarina på [email protected].
Vi söker dig som vill vara en del av våra fina verksamheters arbete med att skapa utvecklande och trygga lärmiljöer, goda undervisningssituationer och många skratt tillsammans med barn, vårdnadshavare och kollegor! Söker du ett team som ständigt vill utvecklas, har du kommit rätt! Vårt förskoleområde består av förskolorna Mio, Bergmanska och Frö & Freja som i över 20 år har arbetat utifrån Reggio Emilias filosofi och dess förhållningssätt. Vilket präglas av respekt för barnet samt att alla barn föds rika och intelligenta med en inneboende kraft att utforska världen. Vi har fint samarbete mellan förskolornas personal, rektor och specialpedagog, där det kollegiala utbytet och det kollektiva lärandet är i fokus. Där vi hjälps åt att arbeta för att våra värdeord ska vara väl synliga i vår utbildning. Vi vill att våra förskolor ska vara Välkomnande, där man känner sig Delaktig, upplever Tillit till varandra och sig själv. Att såväl barn som vuxna känner Glädje och Framtidstro. Att Lekfullhet och Utforskande genomsyrar vår utbildning och undervisning Vad erbjuder vi dig? Som barnskötare hos oss skapar du en pedagogisk miljö som utmanar och stimulerar barns utveckling och lärande samt erbjuder barnen en trygg omsorg och lärandemiljö, utifrån Reggio Emilias förhållningssätt. Den pedagogiska verksamheten utgår från varje barns förutsättningar och bygger på undervisning som utformas i enlighet med läroplanens mål och mynnar ut i olika projekt tillsammans med barn och kollegor. Arbetet organiseras utifrån ett helhetsperspektiv som bygger på bedömning och dokumentation av det enskilda barnets behov i kombination med hela förskolans kvalité. Rollen innebär även att vara en tydlig och entusiasmerande ledare som hanterar förändrade situationer och olika människors agerande. Barnskötaren skapar relationer till barn, vårdnadshavare och kollegor som karaktäriseras av ömsesidig respekt och förtroendefullt förhållningssätt samt positiva förväntningar. Du är delaktig i arbetslaget och bidrar till en god arbetsmiljö och kollegialt utbyte och kollektivt lärande. Vem är du? Vi ser gärna att du har utbildning i teckenkommunikation, TAKK. Erfarenhet av arbete som barnskötare är meriterande liksom erfarenhet av arbete inom skola eller omsorg samt ledarerfarenhet från barnverksamhet. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i arbetslag. Din förmåga att leda och stimulera barn i deras utveckling och att anpassa den pedagogiska verksamheten efter varje barns förutsättningar och behov krävs för arbetet. Du bemöter vårdnadshavare och kollegor på ett lyhört, respektfullt och professionellt sätt. Kunskap kring barns språkutveckling och andra uttrycksformer såsom tex bild, musik, rörelse är förutsättningar för arbetet, erfarenheter kring flerspråkighet är meriterande. Du kan integrera digital teknik i den dagliga utbildningen, tillsammans med barnen och i ditt enskilda arbete. Vi vill att du har goda kunskaper i det svenska språket och uttrycker dig väl i tal och skrift. Är du flerspråkig ser vi det som meriterande. Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy, medarbetar - och ledarpolicy Övrigt Utdrag ur belastningsregister ska uppvisas före anställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För dig med skyddade personuppgifter så ber vid dig kontakta HR-administratör Simon Priebe. Om oss Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad skola och kulturskola. Vi arbetar gemensamt för en lärmiljö där barn, elever och personal lyckas. Vår gemensamma vision är: Alla ska få bli sitt bästa. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Björkhaga äldreboende är uppdelat på 5 avdelningar och har totalt 49 lägenheter. Avdelning Eken, Gläntan och Aspen har 29 lägenheter sammanlagt och är inriktat mot somatisk sjukdom. Boken och Kastanjen har 10 lägenheter vardera och är inriktade för personer med kognitiv svikt (demens sjukdom). Björkhaga ligger i Sösdala söder om Hässleholm, tågförbindelser finns. Det här erbjuder vi dig! Att arbeta som undersköterska på ett boende innebär att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att ge omsorgstagarna en meningsfull vardag. Personlig omvårdnad och social aktivering är några av dina viktiga arbetsuppgifter. Vi jobbar efter att varje person efter egen förmåga ska klara så mycket som möjligt själv. Du kommer att vara kontaktperson och tillsammans med den enskilde planera hur insatserna ska utföras. I rollen ingår att ge läkemedel vilket innebär att du behöver ta emot delegering från legitimerad personal. En annan viktig arbetsuppgift är dokumentation, för att säkerställa god kvalité och säker vård. Ett av jobben vi erbjuder är en tillsvidareanställning på 75 % med start 2025-05-01 eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är schemalagd med arbete dag, kväll och helg. Hässleholms kommun vill tillvarata hela din kompetens och erbjuder dig heltidsanställning. Vid behov samarbetar vi med verksamheter i vår närhet, det innebär att arbete på mer än en arbetsplats kan förekomma. Du har alltid en huvudarbetsplats där du är den största delen av din arbetstid. Har du inte möjlighet att arbeta heltid är du välkommen att söka ändå. Vi erbjuder även ett vikariat på 75 % med start 2025-06-09, till och med 2026-07-31. Arbetstiden är schemalagd med arbete dag, kväll och helg. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som tillexempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Du som söker är utbildad undersköterska. Har du erfarenhet från omvårdnadsarbete inom demensvård ses det meriterande, då tjänsterna är förlagda på avdelningar för personer med demenssjukdom. Du har ett stort intresse och vill vara med och utveckla äldreomsorgen. Du visar respekt för individen med ett gott bemötande och förståelse för andra människors behov och känslor. Eftersom du arbetar nära människor i behov av våra insatser, är det viktigt att du är lugn och trygg. Du kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel och initiativrik samt har en god förmåga att skapa relationer och samarbeta med andra. Eftersom läkemedelsdelegering samt dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du ha god kunskap i svenska, både i tal och skrift, samt god datorvana. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Från och med 1 juli 2023 krävs ett bevis från Socialstyrelsen om skyddad yrkestitel för att få använda titeln undersköterska, alternativt intyg från tidigare/nuvarande arbetsgivare som styrker uppgifter om tillsvidareanställning per 1 juli. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Vill du bli en av oss och tillsammans med oss fortsätta att utveckla vår verksamhet med fokus på eleverna! Det här erbjuder vi dig! Välkommen med din ansökan till ett utvecklande jobb som lärare på grundläggande vuxenutbildningen, komvux i Hässleholms kommun. Vi erbjuder dig en arbetsplats präglad av öppenhet och kollegialt lärande, där vi tillsammans arbetar med att stödja, coacha och stimulera våra elever i sitt lärande så de kan nå sina individuella mål. I arbetsuppgifterna som lärare ingår, förutom det sedvanliga för- och efterarbetet samt examination och bedömning, ansvar för elevernas hela studiesituation. Undervisningen är individanpassad efter varje elevs behov och förutsättningar. Vi har kontinuerlig antagning och avslut av elever. Arbetet med kollegor samt undervisningen av eleverna kräver digitalt arbetssätt och digitala verktyg är en viktig del av arbetet. Vissa administrativa uppgifter ingår samt att delta i möten av olika slag. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som är en semestertjänst på deltid, 50%, med start den 17 mars. Du kommer att undervisa i ämnet svenska som andraspråk på grundläggande nivå i fyra delkurser. Vi undervisar våra elever i grupp samt flexibelt och individuellt. Din arbetsplats kommer att vara på komvux som är en del av Arbetsmarknadsförvaltningen. Vi har våra lokaler på gamla regementsområdet T4 i Hässleholm med gångavstånd till både buss och tåg. Tjänsten kan komma att utökas med ytterligare 50% i augusti då gymnasiets yrkesutbildningar till köksbiträde samt kock förväntas ha behov av lärare i svenska som andraspråk. Därav meriterande om erfarenhet av detta finns hos sökande. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Hos oss har du möjlighet till en flexibel arbetsplats, vilket innebär att du kan arbeta på distans när verksamheten tillåter det. Vem är du? Vi söker dig som har svensk lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska som andraspråk motsvarande minst grundläggande nivå, 45 hp. Du behöver intyg från kursen "Svenska som andraspråk" om den inte ingår i din lärarlegitimation. Du har gärna erfarenhet av att undervisa i ämnet inom vuxenutbildningen med tillhörande för- och efterarbete såsom planering, bedömning och betygsättning. Vidare är det en fördel om du har erfarenhet av digitala arbetssätt och digital undervisning samt har arbetat med och i olika pedagogiska digitala verktyg/lärplattformer. För jobbet behöver du behärska svenska i tal och skrift och har du kunskaper i ytterligare språk är det meriterande. Dessutom har du god digital kunskap. Du ska kunna undervisa i samtliga fyra delkurser i ämnet svenska som andraspråk. Du är intresserad av att arbeta flexibelt med nya arbetssätt och ser digitala verktyg som en viktig del av undervisningen. För dig är det självklart att måna om ett gott samarbete, se till helheten och att dela med dig av din kunskap. Du är intresserad av att driva pedagogiskt utvecklingsarbete, att arbeta i team och tycker att kollegialt lärande är viktigt. Vidare är du flexibel och har lätt för att anpassa dig efter olika situationer och möten med människor. Som en viktig del i en ständigt utvecklande verksamhet välkomnar vi alla sökande då vi vill spegla Hässleholms kommuns alla invånare. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi har planerat att ha intervjuer den 28 februari och den 3 mars. Intervjuerna kommer äga rum i våra lokaler på Löjtnant Granlunds väg 16. Till ansökan vill vi att du bifogar din lärarlegitimation och intyg från kursen "Svenska som andraspråk" (om kursen inte ingår i lärarlegitimationen). Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar, vilket innebär att vi i denna rekrytering valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan där du bifogar ditt CV! Om oss Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadspolitiska insatser och kommunens vuxenutbildning. Vi arbetar strategiskt med insatser som möter medborgarens och arbetsmarknadens behov. Förvaltningens övergripande huvuduppdrag är att samordna processer för att bidra till att fler individer når egen hållbar försörjning. I förvaltningen finns Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsenheten, Komvux och Yrkeshögskolan Syd. Komvux uppdrag är att stödja och stimulera vuxnas lärande genom att erbjuda ett brett utbildningsutbud genom särskild utbildning för vuxna, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning, yrkesutbildningar samt ett lärcenter. Vi arbetar med att utifrån flexibelt lärande ge förutsättningar att möta eleven utifrån dennes förutsättningar och behov. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Malmö Personal arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting samt Karriärändring. Malmö Personal är också samarbetspartners till Norlandias familjetjänster.Vi utgår från våra kontor i Malmö och Stockholm.Malmö Personal erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal. . Malmö Personal söker Byggnadsinspektör till kommunal förvaltning NV Skåne Uppdraget, initialt 40 timmar/månad (120h) under (3) månader med sannolik förlängning. Efter den initiala perioden kommer konsultens tjänster att kunna nyttjas enligt behov, med en maximal arbetsbelastning om 80 timmar per månad. Arbetet kan utföras på distans men det finns även möjlighet att vara på plats i aktuell kommun. Kompetenskrav Högskoleingenjörsutbildad med inriktning inom bygg, alternativt ha Ingenjörsutbildning inom bygg, konstruktion eller VVS, minst 2 år eftergymnasial utbildning, eller likvärdigt. Med likvärdigt menas gymnasieutbildning i kombination med 10 års erfarenhet som byggnadsinspektör. Konsulten ska ha minst två (2) års erfarenhet av att arbeta som byggnadsinspektör i en politisk styrd organisation, samt ha kompetens inom digital ärendehantering genom erfarenhet av självständigt arbete med systemet ByggR eller likvärdigt ärendehanteringssystem. Inneha B-körkort Vi söker nu dig som vill axla konsultrollen i första hand Anställningsformer: Anställd hos Malmö Personal eller inhyrd som underkonsult dvs. att du fakturerar överenskommet arvode Skicka din CV till länken nedan Eller ring Connie Winsborn 072 313 88 00 för mer information Lön/arvode: Anges senare Anställningsformer: Anställd hos Malmö Personal eller inhyrd som underkonsult dvs. att du fakturerar överenskommet arvode Skicka din CV till länken nedan Eller ring Connie Winsborn 072 313 88 00 för mer information Lön/arvode: Anges senare
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 62 jobb