Tillsvidareanställning: Anställningsform: Provanställning 6 mån, sedan tillsvidare Deltid/Heltid Gärna deltid, även heltid Anställningsform: Provanställning 6 mån, sedan tillsvidare eller ev. andra förslag. Arbetstid: Flexibel enl. ök vardagar mellan kl 8.00-17.00 Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Tillsvidareanställning: Anställningsform: Provanställning 6 mån, sedan tillsvidare Arbetsuppgifter Vi söker en ordningsam administratör med kunskap i bokföring och lönearbete samt orderhantering. Hos oss kommer du att hantera 3 företag och du ansvarar för kund- och leverantörsreskontra, hyreskontrakt, löpande bokföring, avstämningar, skattekonto, momsdeklaration, lönearbete, krav- och inkassohantering samt andra administrativa sysslor inom företagen, ex. digital uppdatering av prislistor Företagspresentation Vi säljer värmeprodukter och har en del uthyrningsverksamhet. Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande arbete och som trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar. Du sitter ensam på kontoret och därför är det viktigt att du hanterar egna prioriteringar och är van vid att jobba självständigt. Gärna äldre sökanden Arbetslivserfarenhet Administrativ assistent med datorvana och flerårig erfarenhet inom bokföring och lönearbete och har vana vid att jobba självständigt. Kompetenser Bokföringsvana (Krav), Visma/SPCS 1000 eller 2000, Visma 500 Löneadministration, Samt ev. önskvärd kunskap om Bokio och Fortnox affärssystem. Excel och Word Språk : Svenska (Krav) Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Anställningsvillkor Deltid/Heltid, gärna deltid, även heltid Var ligger arbetsplatsen? Backagården 302, 28193 Finja, Hässleholms kommun, Skåne län Körkort och tillgång till egen bil eller liknande krävs då arbetsplatsen ligger ca 2km från närmsta busshållplats. Arbetsgivaren FinjaBo AB, webbplats www.finjabo.se Kontaktperson: Ace Stepanofski Ansökan endast via mejl : Mejla din ansökan till [email protected] Sista ansökningsdag: Snarast Ange referens Kontor-25 i din ansökan Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker nu en utåtriktad person med flerårig erfarenhet av bar-/servisarbete. För att lyckas som servitör/servitris inom The Bishops Arms krävs stort intresse inom Öl, mat, dryck i allmänhet och en stor passion för service. Du bör vara stresstålig och kunna ta initiativ för att lösa de utmaningar som kan uppstå under arbetstid och bör ha erfarenhet av att läsa av olika gästers behov. Arbetstiderna är framförallt kvällar och helger då vi inte har någon verksamhet under dagtid. Utöver ordinarie servisarbete ansvarar du som servitör/servitris för att kassa- och alkoholhantering följs enligt gällande rutin och regelverk.
Jobbet finns i Finja. Vår medlem är en 30 årig kvinna med autism, intellektuell funktionsnedsättning, epilepsi och AD/HD. Hon kommunicerar bara med bilder. Hemma hos henne arbetar vi med lågaffektivt bemötande och noggrann struktur för att hjälpa henne att få en meningsfull och fungerande vardag. Arbetet består av att stötta henne i vardagen genom olika aktiviteter, rutiner och att sköta om hemmet. Vår medlem är intresserad av att bada, spela Ipad, laga mat, baka och att åka ut på utflykter eller bara en runda med bilen. Hon är aktiv och har ett högt tempo så det är därför viktigt att du som assistent är flexibel och anpassningsbar för att ta beslut och snabbt kunna ändra i planering av dagen. Vi söker sommarvikarier och timvikarier för ev. fast anställning till hösten när vårt schema ska läggas om. Vår medlem har fått fler timmar och efter sommaren läggs schemat om för att innefatta dubbelassistans alla timmar. Nattetid enstaka timmar jour. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen som ligger strax utanför Hässleholm. Under arbetspassen använder vi oss av medlemmens egen bil. Skicka din ansökan till [email protected] och ange refnr: 160-2025 i din ansökan. Rekrytering sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
HOTEL STATT söker dig som älskar värdskap, och vars energi och glädje smittar av sig! Vi söker en stjärna till vår hotellreception. Vi söker dig som är modig, glad, strukturerad med en stark känsla för värdskap och försäljning. Din huvuduppgift är att ge våra gäster en upplevelse över förväntan. Våren 2017 bytte anrika Stadshotellet ägare och därmed bytte vi även skepnad från ett gammalt Stadshotell till moderna mötesanläggningen Hotel Statt med internationell och pulserande atmosfär. Hotellet ägs av bolaget Room Republic där även V Hotel (Hbg), Grand Hotel (Halmstad), Åhus Seaside (Åhus) samt Hotel Feliz och Palma Suites (Palma) ingår. Vi ingår i Best Western, Sure Hotels Collection. Ägarna Kjell och Karin Jakobsson har under 2017 och 2018 totalrenoverat 93 rum, restaurang Lobbybar, lobby, festvåning och konferensavdelning- d.v.s hela hotellet! Arbetsuppgifter Receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, hantera fakturering, besvara mail m.m. Hålla högsta service- och kompetensnivå se till att gästerna alltid blir bemötta med glädje och lekfullhet Alltid föregå med gott exempel och vara förebild för övriga kollegor. Vara insatt, uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner Arbeta för att gästen ska få det bästa värdskapet hen kan få. Jobba aktivt och engagerat för att nå dina individuella, avdelningens och hotellets mål Enklare servering på frukost, fikor, luncher & middagar Aktivt deltagande på avdelnings-/informationsmöten Vem är du? Stor fördel om du har erfarenhet av nattarbete och kan starta omgående. Vi förväntar oss att du genomför ditt arbete med värme, entusiasm och glädje. Du uttrycker dig genom att vara utåtriktad, sprudlande, påhittig och med en positiv utstrålning. Du uppskattar självständighet, ett ägande av problem och en "våga fråga" attityd. Du har passion för yrket, är nyfiken och engagerad och tar dig an dina uppgifter med glädje. Du är van att arbeta snabbt och flexibelt och som sagt, alltid med ambitionen att överträffa gästers och medarbetares förväntningar. Du har stort gästfokus, är lyhörd och lösningsorienterad och kombinerar kvalitetstänk med noggrannhet och engagemang Du trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo, du vågar fråga och tar gärna egna initiativ Du har god samarbetsförmåga och värdesätter teamarbete Du är en ödmjuk, prestigelös glädjespridare med glimten i ögat och mycket JA-attityd Du har erfarenhet av nattarbete. Du har god datorvana och gärna erfarenhet av bokningssystem, extra plus för Hotsoft. Du är flytande svenska och engelska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet av service inom hotell, konferens eller restaurang Fyllt 20 år (en del av de förekommande arbetsuppgifterna kräver enligt lag att man är minst 20 år) Vi erbjuder dig En arbetsplats som utvecklas och ser varje dag som en möjlighet att komma närmare målet. Utvecklingsmöjligheter inom Room Republic Likasinnade kollegor som kommer att vilja lära sig av DIG Nya bekantskaper, massor med underbara gäster och kollegor Är du redo att hoppa på? Tillsammans ska vi skapa en av Skånes mest attraktiva mötesplatser med en hög ambition och en självklar målsättning att Hotel Statt ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen, med kreativa och personliga talanger som kan leverera värdskap utöver det vanliga. Anställningstyp: Tillsvidare anställning Anställningsgrad: 50-75% Arbetstider: Nattarbete och ibland kvällar Skicka din ansökan senast den 2025-05-22. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan! Med vänlig hälsning, Hotel Statt i Hässleholm Camilla Bengtsson Receptionschef [email protected]
Är du intresserad av ett roligt, viktigt, meningsfullt och varierande jobb som timvikarie? Välkommen att söka till oss inom Funktionsnedsättning stöd och service! Vi jobbar med människor i alla åldrar med olika funktionsvariationer med psykiatriska diagnoser och psykisk ohälsa som vi stöttar och hjälper i deras vardag utifrån deras behov och önskemål i våra verksamheter som finns i hela Hässleholms kommun På kommunens hemsida kan du läsa mer om att jobba hos oss: Jobba med vård och omsorg Vad erbjuder vi? Möjlighet att lära känna många intressanta personer, vara en del av deras vardag genom att stötta i daglig omsorg och omvårdnad, stötta dem att vara delaktiga i samhället samt ha en meningsfull vardag och fritid, följa med dem på roliga aktiviteter, men också att lotsa, vägleda och motivera i utmanande situationer Vill du veta mer? Sök timvikariat hos oss så berättar vi! Vem är du? Nyfiken och intresserad av människor Har ett lugnt sätt, är bra på att lyssna och du förstår att alla är olika och har olika behov Bra om du har någon form av utbildning eller erfarenhet inom området Gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller barn och fritid Studerar till socionom eller på någon pedagogisk högskoleutbildning/yrkeshögskola Eller så är du bara är nyfiken på vilka vi är och vad vi gör! God kunskap i svenska språket, både i tal och skrift God digital kompetens För att få jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år, men du behöver inte vara 18 när du söker jobb. Du behöver vara myndig för att arbeta hos oss, då det i våra verksamheter förekommer arbetsuppgifter som minderåriga inte får utföra. Helst har du körkort, men om inte - sök ändå! Så här gör du om du är intresserad Intervjuer och jobberbjudande sker löpande - Ansök redan idag! När du klickat på länken får du svara på några frågor - CV behövs inte Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar och ledarpolicy: Vår medarbetar- och ledarpolicy | Hässleholms kommun (hassleholm.se) Övrigt Innan du får en anställning på omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i ett oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Går du vidare i processen kommer via att skicka ut ett brev med en länk för begäran. Du behöver även kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska, så en digital språkbedömning görs i samband med rekrytering. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till någon av kontaktpersonerna för vidare information kring hur du ansöker. I vissa jobb kan du komma i kontakt med pälsdjur eller tobaksrök, då vi arbetar i enskild persons bostad. Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Nu söker omsorgsförvaltningen i Hässleholms kommun timvikarier till våra äldreboenden, vårt korttidsboende och till vår hemtjänst. Våra verksamheter finns utspridda i hela kommunen. Du behövs hos oss och vi arbetar för att ge våra omsorgstagare god vård och omsorg. Vi erbjuder dig ett varierande och lärorikt jobb som timvikarie där du får möjlighet att göra skillnad i en människas vardag. För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år, men du behöver inte vara 18 när du söker jobb. Du behöver vara myndig för att arbeta hos oss, då det i våra verksamheter förekommer arbetsuppgifter som minderåriga inte får utföra. Arbetstiden för timvikarier varierar och kan innebära arbete både dag, kväll, natt samt helg. Det här erbjuder vi dig! Arbetet innebär att: du ersätter en ordinarie medarbetare, som är ledig eller sjuk. du ger omsorgstagarna fin vård, omsorg och social aktivering. du är behjälplig med vardagsrehabilitering. du stöttar och hjälper omsorgstagarna bl.a. med personlig hygien, måltidshjälp- och servering, städning och ger läkemedel. du blir erbjuden bredvidgång och introduktion. du får information kring bland annat förflyttningsteknik, läkemedelshantering, dokumentation och kunskap om våra hygienrutiner. På kommunens hemsida kan du läsa mer om att jobba hos oss: Jobba med vård och omsorg Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Om du vill ha ett meningsfullt arbete och en värdefull erfarenhet är du den vi söker. Som person är du: intresserad av äldreomsorg noggrann, lugn och flexibel samarbetsvillig Det är meriterande om du har läst vård- och omsorgsprogrammet eller har annan likvärdig vårdutbildning. Så här gör du om du är intresserad Intervjuer och jobberbjudande sker löpande - Ansök redan idag! När du klickat på länken får du svara på några frågor - CV behövs inte. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Innan du får en anställning på omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i ett oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Går du vidare i processen kommer via att skicka ut ett brev med en länk för begäran. För att få jobb inom omsorgsförvaltningen behöver du kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska, så en digital språkbedömning görs i samband med rekrytering. För arbete inom hemtjänsten krävs B-körkort. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. I vissa jobb kan du komma i kontakt med pälsdjur eller tobaksrök, då vi arbetar i enskild persons bostad. Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Söker du ett spännande och praktiskt arbete? Gillar du varierande dagar med teamarbete och mycket kundkontakt? Då kan du vara den vi söker! Om jobbet Just nu söker vi sommarhjältar som vill stärka upp våra team i Ryds Bilglas verkstäder runt om i Sverige. Hos oss kommer du att hjälpa ordinarie personal med reparation och byte av bilglas, mottagande av kunder samt även visst administrativt arbete. På jobbet hos oss blir ingen dag den andra lik. Vi gillar utmaningar och testar gärna nya idéer för att hitta de mest effektiva och bästa lösningarna. Vi värdesätter samarbete och att alla ställer upp för varandra när det behövs. Om oss Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Vi grundades som ett familjeföretag, och den känslan lever kvar i hela vår verksamhet – det är en del av vår kultur. Vi hjälps åt när det behövs och ställer upp för varandra – inom teamet, med andra verkstäder och i övriga delar av organisationen. Vi peppar, inspirerar och lär av varandra hela tiden, för tillsammans blir vi starkare och bättre. Arbetstid: Måndag-Fredag, 7-16 eller 8-17 Placering: Tjänsten finns på orter i hela Sverige. Du anger i din ansökan vilken ort du är intresserad av att arbeta i. Är du intresserad av att arbeta på flera verkstäder - skicka in en separat ansökan per verkstad! Kvalifikationer För oss är dina personliga egenskaper viktigare än din tidigare arbetslivserfarenhet. Det viktigaste är att du är intresserad, serviceinriktad, driven och vill utvecklas tillsammans med oss. Du har alltid kundens bästa i fokus och strävar efter att leverera service och kvalitet på hög nivå. Därför är det viktigt att du inte bara trivs med praktiskt arbete, utan även uppskattar kundkontakt och kan hantera vissa administrativa uppgifter. Vi värdesätter en stark laganda och ser gärna att du har förmågan att samarbeta med dina kollegor genom att dela erfarenheter och stötta varandra i det dagliga arbetet. Du är flexibel, initiativtagande och räds inte att ta ansvar, samtidigt som du är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Dessutom behöver du trivas med ett fysiskt och rörligt arbete. Inför tjänsten som sommarhjälte hos Ryds Bilglas söker vi dig som är: - Serviceinriktad - Driven - Initiativtagande - Samarbetsvillig Krav - B-körkort (manuell växellåda) - God svenska i tal och skrift Meriterande - Minst ett (1) års erfarenhet av tidigare serviceyrke - Gått/går en fordonsrelaterad utbildning - God vana av att arbeta med verktyg - Tidigare erfarenhet av att arbeta med fordon Vi arbetar aktivt med våra rekryteringsprocesser och tillsätter tjänster löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Företaget grundades 1947 i Sundsvall av familjen Ryd och är idag verksamt över hela Sverige, med fler än 170 verkstäder och ca 500 anställda. Ryds Bilglas är en del av koncernen Cary Group AB. Med närhet till kunden, högkvalitativa produkter och smarta lösningar hjälper Cary Group kunden att göra enkla och hållbara val. Cary Groups resa startade med Ryds Bilglas och idag tjänar vi kunder genom Europa, med flera kända och framgångsrika varumärken.
Är du redo att ta ditt träningsengagemang till nästa nivå? Fitness24Seven söker inte bara gruppträningsinstruktörer - vi letar efter energiska ledare som brinner för att inspirera andra till att nå sina träningsmål. Älskar du svett och träning till bra musik? Då har du kommit till rätt plats. Om rollen Du är rytmen, ledaren och hjärtslagen på våra gruppass. Som gruppträningsinstruktör är det din uppgift att leda såväl erfarna som oerfarna deltagare genom passet – i varje puls och varje rörelse. Vi tror på att träning ska vara rolig, inspirerande och tillgänglig för alla – och det är här du kommer in i bilden. Tjänsten innebär en timanställning på 1 till 5 timmar i veckan på Fitness24Seven Hässleholm Centrum. Har du ingen utbildning som instruktör? Ingen fara - är du rätt person för oss så ingår det i din anställning. Vi söker dig För att trivas och utvecklas i rollen som gruppträningsinstruktör söker vi dig som är engagerad, har lätt för att inspirera och med tydlighet kan vägleda andra genom sin träning. Vi ser gärna att du har gått på gruppass tidigare och innehar viss erfarenhet från det koncept/kategori av pass som du är intresserad av att bli instruktör i. Vi söker just nu instruktörer inom Pilates och Hiit-klasser. Givetvis har du lätt för att leda andra och stå inför ett peppat gäng deltagare och prata. Ditt intresse för träning och hälsa ser vi som en självklarhet. Vad erbjuder vi? Som anställd på Fitness24Seven erbjuder vi en rad olika förmåner. Gratis gymkort som gäller på alla våra gym i 5 olika länder. Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget genom såväl interna som externa utbildningar. Vara med och hjälpa andra till ett hälsosammare liv – tillsammans med andra entusiastiska kollegor. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal. Om Fitness24Seven För oss är det enkelt - oavsett vem du är ska du ha möjlighet att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt unika koncept gör det möjligt för alla medlemmar att träna när som helst på dygnet, och så nära hemmet eller arbetsplatsen som möjligt - till ett attraktivt pris. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym i medlemskapet utan extra kostnad. Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 270 anläggningar i 5 länder – Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven.
Vi söker nu en person med flerårig erfarenhet av köksarbete och ett brinnande intresse för matlagning. Minst 50% Vår meny skapas av vår lokala köksmästare och du som kock är en del av vårt team som bidrar med att kontinuerligt förbättra matupplevelsen för våra gäster. Utöver matlagning är du som kock med och ansvarar för att regelverken kring mathantering och hygien följs.
Vi söker nu en utåtriktad person med flerårig erfarenhet av bar-/servisarbete. För att lyckas som servitör/servitris inom The Bishops Arms krävs stort intresse inom Öl, mat, dryck i allmänhet och en stor passion för service.Du bör vara stresstålig och kunna ta initiativ för att lösa de utmaningar som kan uppstå under arbetstid och bör ha erfarenhet av att läsa av olika gästers behov. Arbetstiderna är framförallt kvällar och helger då vi inte har någon verksamhet under dagtid.Utöver ordinarie servisarbete ansvarar du som servitör/servitris för att kassa- och alkoholhantering följs enligt gällande rutin och regelverk.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 31 till 40 av 40 jobb