Lediga deltidsjobb i Lomma
Det finns totalt 13 lediga deltidsjobb att söka i Lomma
Kvinnan du ska assistera är i 50-års åldern och lever med MS. Hon bor i Lomma och har bra kommunikationsmöjligheter nära till hands, vilket gör det smidigt för dig att ta dig till och från jobbet även utan körkort! Arbetet kommer att vara på deltid. Arbetsuppgifter: • Hjälp med stöd i vardagen, hemma och vid aktiviteter. Såsom tex hjälp med personlig hygien & styling, hushållsnära arbete i hem & trädgård samt stöd vid sociala sammankomster av skilda slag. • Uppdragsgivaren använder rullstol och elmoppe älskar att vara ute i naturen och röra på sig, så se framemot promenader och vistelse utomhus. • Hjälp vid matlagning. Uppdragsgivaren lever hälsosamt och gör bla sin egen juice och äter ren mat gjord från grunden, vilket hon behöver hjälp med. Vi söker dig som: • Har en mycket god förståelse för det svenska språket och kommunicerar obehindrat i både tal och skrift. • Är lyhörd och tålmodig, med förmåga att hantera olika situationer lugnt och effektivt. • Är närvarande och ger sin fulla uppmärksamhet åt den aktuella situationen och personen. • Är flexibel när det gäller arbetstider, då passen kan variera mellan dag, kväll och helg. • Har erfarenhet eller är villig att lära sig om assistans för personer med MS. • Är punktlig och pålitlig, positiv, glad och öppen. Vem är du? Vi söker kvinnliga kandidater som är noggranna, ansvarsfulla och har ett genuint intresse för att ge stöd i vardagen. Kan du hantera snabba förändringar och vara flexibel är ett stort plus. Om uppdraget låter intressant för dig: Vänligen skicka in din ansökan snarast. Vi ser fram emot att träffa dig och diskutera hur du kan bli en del av vårt team och göra skillnad i uppdragsgivarens vardag. STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Välkommen till vårt fina apotek nära havet i Lomma! Vi är fyra farmaceuter och en apotekstekniker som jobbar tillsammans för att nå våra mål. Nu söker vi en kollega för att utöka vårt team så att vi kan fortsätta att ge våra trevliga kunder i alla åldrar fin service med hög kvalitet! För mig som apotekschef är det viktigt att du trivs på jobbet, att arbetsmiljön är god och att du tycker om att arbeta för att ge våra kunder den bästa upplevelsen. Pendlar du finns både tåg- och busstation nära. Vi har öppet 9-18 på vardagar, 10-14 på lördagar och på söndagar har vi stängt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid, men tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Provanställning kan komma att tillämpas. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Under sommaren och semesterperioden kan vår återkoppling på din ansökan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och återkommer så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktperson: Carolina Josefsson, 072-570 25 40 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Är du en person som tycker om att umgås med människor, hitta på aktiviteter men samtidigt vara en hjälpande hand, då är detta jobbet för dig. Att vara en personlig assistent är som att vara en vän och individens armar och ben samtidigt som man är lyhörd och ansvarstagande. Kvinnan föddes med en flerfunktionsnedsättning vilket innebär att hon bland annat har epilepsi och sondmat. Har du ingen erfarenhet kring detta är det inga bekymmer då man blir upplärd av erfarna assistenter på plats. Kvinna är beviljad dubbelassistans dygnets alla timmar, vilket innebär att det alltid är två som jobbar samtidigt. Kvinnan är 19 år och din uppgift som assistent är att hon ska få känna sig som vilken 19 åring som helst. Hon tycker om att fylla sina dagar med aktiviteter, som till exempel simning, ridning och musikterapi som hon gör flera gånger i veckan. Att umgås med vänner, hitta på andra fartfyllda aktiviteter eller bara ha en lugn och mysig dag är något som uppskattas väldigt mycket. Är du intresserad så berättar vi gärna mer vid en intervju. Välkommen! På Björka är vi alla ett team med ett och samma mål – att leverera den bästa assistansen för dig. För oss är du som kund eller anställd aldrig en i mängden. Vi vet vem du är när du kontaktar oss. Det viktigaste för oss är dialogen med kunder och anställda. Det är nyckeln till en välfungerande assistans. Du kan alltid nå oss, och vi återkommer alltid om vi var upptagna. Vi ligger i absoluta framkanten avseende de system som används för att göra arbetet så effektivt som möjligt för dig.
Information om arbetsplatsen Vi har vunnit 2:a pris av Region Skånes utmärkelse, Glasäpplet. Vår vårdcentral ligger mitt i Bjärreds centrum. Vi har ljusa fina lokaler. Vi är ca 35 anställda och har ca 10.000 listade patienter. Nu behöver vi en DSK till vårt härliga team. Vi arbetar i team och har ett nära samarbete mellan våra olika professioner. Vi är stolta över vår höga tillgänglighet och vi lägger stort fokus på bemötande. Vi har ett flexibelt arbetssätt och korta beslutsvägar som göra att vi kan hitta en välfungerande vardag och möta våra listade patienters behov på bästa sätt. Arbetsuppgifter Som distriktssköterska arbetar du självständigt, du har din egen mottagning och ansvar för ditt schema och dina patienter. Vi har alltid en läkare som kan hjälpa till med bedömningar och råd. En dag består av omläggningar, provtagningar, infusioner och mycket annat. Kvalifikationer Du är leg.dsk med ett genuint intresse för patienter. Tillsammans med oss, arbetar för en god vård av hög kvalitet. Att bidra till verksamhetens utveckling ser du som en naturlig del av ditt arbete och du har lätt för att skapa bra möten med både patienter, arbetskamrater och samverkansparter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förväntar oss att du är en person som bidrar med engagemang och arbetsglädje. Personliga egenskaper Du ska var trygg i din roll som distriktssköterska och person, ha ett patientfokuserat förhållningssätt. Övrig information Intervjuerna sker löpande Tjänsten är på 80-100%, beroende på dina önskemål Arbetstiderna är mellan 8-17, vardagar. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Kvinnan du ska assistera är i 50-års åldern och lever med MS. Hon bor i Lomma och har bra kommunikationsmöjligheter nära till hands, vilket gör det smidigt för dig att ta dig till och från jobbet även utan körkort! Arbetet kommer att vara på deltid. Arbetsuppgifter: • Hjälp med stöd i vardagen, hemma och vid aktiviteter. Såsom tex hjälp med personlig hygien & styling, hushållsnära arbete i hem & trädgård samt stöd vid sociala sammankomster av skilda slag. • Uppdragsgivaren använder rullstol och elmoppe älskar att vara ute i naturen och röra på sig, så se framemot promenader och vistelse utomhus. • Hjälp vid matlagning. Uppdragsgivaren lever hälsosamt och gör bla sin egen juice och äter ren mat gjord från grunden, vilket hon behöver hjälp med. Vi söker dig som: • Har en mycket god förståelse för det svenska språket och kommunicerar obehindrat i både tal och skrift. • Är lyhörd och tålmodig, med förmåga att hantera olika situationer lugnt och effektivt. • Är närvarande och ger sin fulla uppmärksamhet åt den aktuella situationen och personen. • Är flexibel när det gäller arbetstider, då passen kan variera mellan dag, kväll och helg. • Har erfarenhet eller är villig att lära sig om assistans för personer med MS. • Är punktlig och pålitlig, positiv, glad och öppen. Vem är du? Vi söker kvinnliga kandidater som är noggranna, ansvarsfulla och har ett genuint intresse för att ge stöd i vardagen. Kan du hantera snabba förändringar och vara flexibel är ett stort plus. Om uppdraget låter intressant för dig: Vänligen skicka in din ansökan snarast. Vi ser fram emot att träffa dig och diskutera hur du kan bli en del av vårt team och göra skillnad i uppdragsgivarens vardag. STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.
Institutionen för sydsvensk skogsvetenskap Vi söker en engagerad student som vill arbeta extra hos oss på SNS och NKJ med upp till 20% tjänstgöring av heltid. Om jobbet Arbetsuppgifterna består av: • Digitalisering och arkivhantering: Ansvara för att digitalisera dokument och material i NKJ:s arkivsystem. • Koordinering av studentnätverk: Stödja underhållet av SNS och NKJ:s nordiska studentnätverk. • Kommunikationsstöd: Hjälpa till vid framtagning av mäss- och informationsmaterial, samt enklare uppgifter kopplat till events. • Administration: Hjälpa till med praktiska uppgifter som, utskick och sammanställningar vid behov. SNS och NKJ:s sekretariat består av ett litet och engagerat team. Arbetet utförs på plats vid sekretariatet som är placerat vid SLU i Alnarp, vilket ger en nära koppling till både akademi och nordiskt samarbete. Din bakgrund Formella krav: • Du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. • Du studerar ett program eller kurs med koppling till skog, lantbruk, livsmedel eller bioekonomi. Meriterande: • Erfarenhet av administrativt arbete eller arkivering. • Intresse för nordiskt samarbete, forskning eller hållbar utveckling. • Erfarenhet av att arbeta i projektform eller i mindre team. • God kommunikationsförmåga på engelska och svenska, både i tal och skrift. • Vana att arbeta med digitala verktyg (t.ex. Officepaketet). Om oss SNS (Samnordisk Skogsforskning) och NKJ (Nordisk kommitté för jordbruks- och livsmedelsforskning) är två nordiska samarbetsorgan kopplade till Nordiska ministerrådet. Båda har SLU som värdorganisation och vi har vår placering vid Institutionen för sydsvensk skogsvetenskap på SLU i Alnarp. Institutionen är en tvärvetenskaplig institution, där man forskar och undervisar i många ämnen som berör uthålligt skogsbruk. Forskningsområden inkluderar skogsskötsel, skoglig ekologi, patologi, policy och planering. Vårt uppdrag på SNS och NKJ är att stärka det nordiska samarbetet inom skogsbruk, lantbruk, livsmedel och bioekonomi – främst genom att initiera och stödja forskningssamarbeten, nätverk och kunskapsutbyte. Detta är en möjlighet för dig som vill få inblick i nordiskt samarbete och forskning, samtidigt som du får värdefull erfarenhet av att arbeta i en liten och dynamisk organisation med stort kontaktnät. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Alnarp Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 4 månader, med möjlighet till förlängning. Omfattning: 20% Tillträde: 1 september 2025, eller enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-09. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning Vi söker två kursadministratörer, med tjänstgöring upp till 50% av heltid, för arbete med undervisningsstöd och administration inom grundutbildningen vid institutionen för Landskapsarkitektur, planering och förvaltning. En anställning som kursadministratör kan ge möjlighet att kombinera arbete med studier i slutskedet av din utbildning eller fungera som en språngbräda ut i yrkeslivet efter examen. Arbetet ger fördjupade kunskaper i de kurser du är involverad i, praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin och pedagogiska erfarenheter. Arbetet kan kombineras med exempelvis ditt examensarbete. Om jobbet I arbetsuppgifterna ingår kursadministration i olika kurser vid institutionen, att assistera inom undervisningsverksamheten samt att fungera som ett stöd för studenter och kursledning. Du har ett tätt samarbete med olika kursledare och fungerar som en länk mellan studenter och lärarlag. Din bakgrund Behöriga att anställas är studenter som nyligen examinerats från eller studerar i slutskedet av en utbildning vid LTV-fakulteten. Krav för anställningen är: • samarbetsförmåga, självständighet, initiativförmåga, engagemang och en pedagogisk nyfikenhet • kunskaper om landskapsarkitekturens metoder för analys, gestaltning, kommunikation och visuell representation, analogt och digitalt • goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande är: • goda kunskaper om lignoser, perenner och marklära • goda kunskaper i de digitala verktygen AutoCAD och ArcGIS • goda kunskaper i akademiskt skrivande • att ha genomfört någon av kurserna LK0443 Studioprojekt – Rum, plats mobilitet eller LK0299 Planeringens grunder Bifoga i din ansökan: • kortfattat personligt brev • kortfattat CV • resultatintyg från Ladok Student som visar alla dina avklarade kurser och eventuell examen, https://www.student.ladok.se/student/app/studentwebb/ Om oss Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning (LAPF) vid SLU Alnarp är en internationellt ledande akademisk miljö för utbildning, forskning och samverkan i frågor som rör förändring och utveckling av landskapet. Institutionen ansvarar för ett stort antal kurser inom grund- och forskarutbildning Mer information om institutionen på https://www.slu.se/institutioner/landskapsarkitektur-planering-forvaltning/ Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Alnarp Anställningsform: Tidsbegränsad anställning under perioden 25 augusti 2025 till 25 december 2025, eller enligt överenskommelse. Omfattning: Enligt överenskommelse, max 50%. Arbetstiderna kan variera inom 8-17 måndag till fredag. Tillträde: 25 augusti 2025, eller enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-09. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning Vi söker en forskningsassistent i landskapsplanering med inriktning mot indikatorer för biologisk mångfald i urbana miljöer. Om jobbet Biologisk mångfald är en viktig resurs för människan och värdefull att bevara. Den pågående minskningen av biologisk mångfald är utmanande och det finns internationella och nationella målsättningar att hejda förlusten av arter och ekosystem. För att kunna bedöma tillstånd av biologisk mångfald behövs övervakning för att identifiera trender i artantal, beståndsutveckling inom arter, förändring i arealer av vissa ekosystem och annat. Detta görs med hjälp av olika indikatorer för biologisk mångfald (till exempel indikatorarter, strukturella indikatorer eller areal av vissa biotoper). I det projektet som du kommer att jobba i, undersöks vilka indikatorer för biologisk mångfald svenska kommuner använder i urbana miljöer. Studien baseras först och främst på en dokumentanalys (till exempel kommunala strategidokument, hållbarhets/miljöprogram, grönstrukturplaner, planeringsunderlag) baserat på internetsökningar med några uppföljande intervjuer på distans. Projektet genomförs inom SLUs fortlöpande miljöanalys (FOMA) inom programmet för bebyggd miljö. Din bakgrund Vi söker dig som är insatt i svensk kommunal planering och har baskunskaper inom biologisk mångfald. Du är en mycket motiverad person, som arbetar noggrant och väl strukturerat. Det är viktigt att du har mycket god förmåga att arbeta självständig och att du har en bra organisationsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din motivation. Krav för anställningen: • avlagt mastersexamen i Landskapsarkitektur, eller annat för anställningen relevant ämne, såsom planering, hållbar stadsutveckling eller motsvarande inriktning som vi bedömer som relevant • mycket goda kunskaper i svenska språket på professionell nivå Det är meriterande om du har: • arbetat med frågor rörande biologisk mångfald särskild i urbana miljöer • erfarenhet av medverkan i forskningsprojekt • erfarenhet av kommunal planering Om oss Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning är en del av fakulteten för landskapsarkitektur, trädgårds- och växtproduktionsvetenskap. Forskningen och undervisningen inom institutionen bedrivs inom 4 tematiska ämnesområden: Design av urbana landskap, Landskapsplanering, Landskapets governance och förvaltning samt Vegetationsbyggnad. Forskningen och undervisningen på institutionen är multidisciplinär och inkluderar humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap, design och teknik. Institutionen består av ungefär 85 medarbetare aktiva inom undervisning och/eller forskning och utveckling. Mer information om institutionen på https://www.slu.se/institutioner/landskapsarkitektur-planering-forvaltning/ Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Alnarp Anställningsform: Tidsbegränsad anställning ca 3 månader. Omfattning: 70 % Tillträde: 2025-09-15 eller enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-15. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet. I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som ledsagarservice innebär att du stöttar en person med en funktionsnedsättning att kunna leva som andra och delta i samhällslivet och samhällets gemenskap. Ledsagarservice kan innebära att man stöttar den enskilde att till exempel kunna komma till och från en aktivitet eller ta del av kulturlivet. Som avlösare i hemmet avlastar du den som i vanliga fall har den huvudsakliga omvårdnaden kring en person med funktionsnedsättning i den enskildes hem eller närmiljö. Det innebär att du, i den enskildes hem, hjälper den enskilde med det som den anhörige annars hade gjort. Som kontaktperson är du en person att kunna umgås med när personen med funktionsnedsättning har svårt att upprätthålla kontakter och riskerar att isolera sig och inte ha gemenskap med någon annan. Uppdraget är att fungera som en medmänniska i personens vardag. Ni kan t.ex träffas och fika, gå promenad, smsa eller ha på annat sätt så den enskilde känner del av en gemenskap. KVALIFIKATIONER Arbetet kräver lyhördhet och stort engagemang från din sida. Du ska kunna arbeta självständigt men också trivas med att samarbeta med andra. Vi söker dig som är driven, kreativ och har ett stort intresse av att arbeta med människor. Uppdraget kan ibland även omfattas av omvårdnadsinsatser och av förflyttningsstöd samt dokumentation. Pedagogisk eller beteendevetenskaplig utbildning samt erfarenhet och kunskap av att arbeta med människor inom NPF eller IF är meriterande men inte ett krav. PAN-anställning för ledsagarservice och avlösarservice i hemmet Arvode för kontaktperson i enlighet med SKR. Uppdragens omfattning ser olika ut och är baserade på individens behov av insats. ÖVRIGT I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster. Om du har skyddade personuppgifter och vill söka ett arbete hos Lomma kommun hänvisar vi dig till vår hemsida under lediga jobb. Där erbjuder vi dig olika alternativ att välja bland för att lämna in din jobbansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 13 jobb