UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommunala verksamheter under sommar perioden Lediga uppdrag via SÄBO, Hemsjukvården , regioner alt kriminalvården, du väljer själv vilket område du önskar. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
Säljande receptionist till Nordic Wellness Norrtälje Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmare 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra anläggningar och ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu söker vi en säljande receptionist till Nordic Wellness Norrtälje. Är du en serviceinriktad person med driv och engagemang? Vill du vara med och skapa en inspirerande träningsmiljö där våra medlemmar känner sig välkomna och motiverade? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker dig som vill arbeta: Deltid på en av våra anläggningar I en roll där service, försäljning och medlemskontakt står i fokus Med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger Om rollenSom säljande receptionist är du klubbens ansikte utåt och ansvarar för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö. Du ser till att varje medlem får en förstklassig träningsupplevelse och att anläggningen alltid håller högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Välkomna och hjälpa medlemmar samt gäster Skapa en ren, fräsch och trivsam miljö på anläggningen Hantera försäljning av medlemskap och produkter Bidra till en familjär och positiv atmosfär Säkerställa ordning och reda i receptionen och på gymmet Arbetet är varierande och kräver att du är flexibel och självgående. Ingen dag är den andra lik, och du kommer att spela en viktig roll i att skapa den bästa möjliga träningsupplevelsen för våra medlemmar. Vem söker vi?Vi letar efter dig som: Är 18 år eller äldre Trivs i mötet med människor och skapar goda relationer Har en positiv och serviceinriktad inställning Är flexibel och kan arbeta både dagtid, kvällar och helger Är självgående, tar egna initiativ och ser vad som behöver göras Trivs i ett högt tempo och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är din inställning, energi och vilja att utvecklas! Vad erbjuder vi? En inspirerande arbetsmiljö fylld med träningsglädje och teamkänsla Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Chansen att engagera dig i gruppträning och andra delar av verksamheten Ett roligt och omväxlande jobb i en växande organisation AnsökanSom en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Erfaren lokalvårdare med körkort till ISS – Väddö, Norrtälje kommun. Till vår verksamhet hos Försvarsmakten i Norrtälje söker vi på ISS två stycken engagerade och positiva lokalvårdare med körkort som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Lokalvårdare på ISS! Om rollen Som Lokalvårdare har du en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler genom att se till att deras lokaler hålls fräscha och rena. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning av Försvarsmaktens lokaler. Tjänsten är på deltid, tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare och har en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift. ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Krav för tjänsten: • B-körkort • Erfarenhet av lokalvård • Behärska svenska språket i tal och skrift Meriterande • Erfarenhet av golvvård Om Försvarsmakten Försvarsmakten är en svensk myndighet med ansvar för landets försvar. Du måste behärska svenska språket i tal och skrift. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt. Preliminär start mitten av juni. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Vi vill göra dig uppmärksam på att vi skickar en länk med tester till dig så snart du har ansökt till tjänsten. Detta mail hamnar ibland i skräpposten, håll därför gärna utkik där. Vid eventuella frågor om processen, kontakta rekryterande chef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Om mig Jag är en 22-årig kille som bor i egen lägenhet. Jag är kreativ och tycker om musik och djur. Jag har just nu fullt fokus på rehab, träning och aktiviteter. Det är viktigt för mig att få pepp att göra detta och utmana mig att nå ett steg längre. Jag behöver assistans med all daglig livsföring såsom personlig hygien, tvätt, städ, matlagning mm. Om dig: Jag söker sig om är aktiv, tycker om att röra på dig, vara ute och promenera samt tycker att träning är kul. Det är ett plus om du är kreativ och tycker om att hitta på "pyssliga" aktiviteter. Jag ser även att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Jag uppskattar att du är empatisk, omtänksam och kan arbeta lika bra ensam som tillsammans med andra. Bemanning: Det ingår ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten som innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Tjänsten: Är på 80%. Arbetet är förlagt på 12-timmars pass, dag eller vakennatt och eventuellt någon helg, på rullande schema. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. ARBETSUPPGIFTER Som skolbussförare möter du framtidens medborgare där du bidrar med säkra och trygga transporter mellan skolan och hemmet. Detta gör du tillsammans med dina kollegor och skapar en trygghet, inte bara för barnen utan också för föräldrar och skola. Du brinner för yrket och förmedlar en positiv känsla av att åka buss. Förutom skoltrafiken kommer tjänsten även att bestå av beställningstrafik och eventuellt närtrafik. Beställningstrafiken kan vara olika typer av uppdrag och varierar i omfattning. Inom beställningstrafiken är det viktigt att se resenärernas behov och ge dem den bästa upplevelsen. För oss är det viktigt att du är engagerad och ansvarstagande både för dina resenärer och för bussarna du framför. KVALIFIKATIONER Vi ser föraryrket i första hand som ett serviceyrke där god social förmåga är mycket viktigt. Självklart är du en duktig förare med formell utbildning (D-kort och YKB). God svenska är en förutsättning för att klara av jobbet. ÖVRIGT Bergkvara är en av de största aktörerna inom den svenska kollektivtrafiken. Vi bedriver busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av fordonsservice för tunga nyttofordon. Koncernen är etablerad på ett 40-tal orter runt om i Sverige, har drygt 2000 medarbetare och omsätter ca 2,5 mdkr. Läs mer på: bergkvara.se
Är du nyutbildad C-chaufför så är vi nyfikna på dig! Vi söker nu en renhållningsarbetare med c-körkort till vårt team för att stärka upp inför sommaren med chans till förlängning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att dra och tömma kärl på bilen samt att köra renhållningsfordon. Som chaufför arbetar du med insamling av avfall, återvinningsmaterial och transport avfallet. Du ska gilla fysiskt arbete utomhus då arbetet till störta delen är utanför bilen. Arbetsuppgifter • Insamling av hushållsavfall och återvinningsmaterial. • Hantering av fordonsdatorer • Avvikelserapportering • Daglig underhåll/kontroll av fordon • Du ansvarar för att din tilldelade tur genomförs med god kvalitet och hög servicegrad Kvalifikationer • C-körkort och erfarenhet av att köra tunga fordon • YKB • Språk svenska Personliga egenskaper • Som person är du fokuserad, lösningsorienterad, kreativ och engagerad. • Du tar stort ansvar och gillar att arbeta tillsammans i team i en fysisk roll. Placering Norrtälje Anställningsform Visstid behovsanställning Tillträde omgående Vår värdegrund På Nordisk Återvinning Service är det alltid viktigt att våra medarbetare mår bra och trivs tillsammans oavsett roll. Vi är ett härligt gäng kollegor och vårt framgångsrecept består av gott samarbete, god kvalitet och kundfokus. Vi ser lösningar, inte problem. Kunden står i fokus och vi gör gärna det lilla extra för att förgylla både kundernas och vår uppdragsgivares vardag. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Inför ev anställning genomför vi referenstagning och bakrundskontoll.
Preventia Assistans är ett företag i snabb tillväxt och med många spännande utmaningar framför oss. Hos Preventia Assistans får du ennära och lättillgänglig kontakt med din närmaste chef och en trygg arbetsmiljö. Vi har kollektivavtal och tillstånd att bedriva assistans från Inspektionen från vård och omsorg. Jag är en glad och positiv rullstolsburen kvinna på 60+år Till mina intressen hör bla shopping, inredning, att pyssla och skap samt att umgås med släkt och vänner. Jag behöver hjälp med alltifrån personlig omvårdnad, matlagning, städning, påklädning, hårfix m.m Du som söker detta arbete bör ha glimten i ögat, vara lyhörd och gärna se vad som behöver göras. Jag lägger stor vikt vid att personkemin stämmer. Du bör ej vara pälsdjursallergiker då det finns katter i hemmet. Då jag bor en bit från busshållplatsen (ca 5km), så måste du ha körkort och tillgång till bil. Just nu söker jag timvikarier. Arbetstiden är förlagd dag, kväll, natt samt helg. Bifoga personligt brev och ditt CV För anställning hos Preventia Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Vi kommer behöva ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Du hittar blanketten på polisens hemsida. Varmt välkommen med din ansökan
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna som bor i Rimbo. Tjänsten är en timanställning för arbete vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, hushållssysslor, tunga lyft och förflyttningar av olika slag, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiden är förlagd enligt följande: 07:00-19:00, på både vardagar och under helger. Om kunden Denna kvinna tycker om att vara i sitt hem med sin familj i en lugn miljö. Hon gillar också att titta på TV ibland. Hjälpmedel finns att tillgå i hennes hem och har du erfarenhet av att ha arbetat med det, ser vi det som positivt. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Du behöver kunna se var du behövs och vad som behöver göras själv. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift, Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil, Inte är pälsdjursallergiker, då det finns djur i kundens hem, Är rökfri. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom personlig assistans. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vill du jobba fritt, aktivt och med ett tydligt resultat? Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag och en trivsammare vistelse. Vi arbetar med tjänster inom bland annat städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare hantverksuppdrag – och nu söker vi fler stjärnor till vårt team i Väddö! Vi söker dig som är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Du tycker om att städa och att ge våra kunder absolut bästa service. På Hemrex är det viktigt att både kunder och medarbetare känner sig sedda – vi vill att du ska trivas och känna dig uppskattad på jobbet 💛 Uppdraget gäller stugstädning i och omkring Väddö och utförs vid behov, främst under helger. Det passar dig som har möjlighet att hoppa in med kort varsel och gillar ett flexibelt jobb där ingen dag är den andra lik. Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som: - Gärna har erfarenhet av städning – men det är inget krav - Har rätt attityd och en vilja att göra ett bra jobb - Är bekväm med att möta olika typer av kunder - Kan arbeta självständigt och gillar att ta ansvar - Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel - Förstår värdet av god service och gärna gör det lilla extra ✨ - Har B-körkort och gärna tillgång till egen bil 🚗 Hemrex erbjuder Hos Hemrex är medarbetaren alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med marknadens bästa villkor. Du får en ordentlig introduktion och utbildning innan du går ut på uppdrag, och vi ser till att du har allt du behöver för att lyckas i din roll. Dina arbetsdagar är varierande och du möter olika typer av kunder – men alltid med samma mål: att leverera service i toppklass. För oss är det viktigt att du trivs, känner dig trygg och tycker att det är roligt att gå till jobbet. Vi erbjuder: ✔️ Timanställning med möjlighet till fast tjänst ✔️ Kollektivavtal och friskvårdsbidrag ✔️ Arbetskläder och utrustning anpassad efter uppdraget ✔️ Körersättning vid användning av egen bil Vi vill att du som jobbar hos oss ska känna stolthet i det du gör – och känna dig som en del av Hemrexfamiljen 💛 Välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande på vårt kontor i Uppsala.
Välj ett jobb för att visa detaljer