Personliga assistenter sökes i Åkersberga
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker personliga assistenter till en ung och mycket aktiv man i Åkersberga. Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhallen och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. De fördelas främst på dag- och kvällstid, under både vardagar och på helger. Arbetstiderna är mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Arbetspass som förläggs nattid kan bli aktuellt längre fram. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 3. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och vår kund. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Det är krav på att du: Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Innehar B-körkort för manuell växellåda, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

12 februari 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Rekryteringsträff i Danderyd

We are looking for new home cleaners to join our team in Täby och Danderyd. Are you our next star? Welcome to our recruitment meeting in Danderyd! We will have a recruitment meeting in Danderyd where you will get more information about Hemfrid and the position. (We will come back with more information, about time and place). Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Täby och Danderyd. Är du vår nästa stjärna? Välkommen till vår rekryteringsträff i Danderyd! Vi kommer att ha en rekryteringsträff i Danderyd där du kommer att få mer information om Hemfrid och tjänsten. (Vi kommer att återkomma med mer information, om tid och plats för träffen).

12 februari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Rekryteringsträff i Danderyd

We are looking for new home cleaners to join our team in Täby och Danderyd. Are you our next star? Welcome to our recruitment meeting in Danderyd! We will have a recruitment meeting in Danderyd where you will get more information about Hemfrid and the position. (We will come back with more information, about time and place). Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Täby ochDanderyd.Är du vår nästa stjärna? Välkommen till vår rekryteringsträff i Danderyd! Vi kommer att ha en rekryteringsträff i Danderyd där du kommer att få mer information om Hemfrid och tjänsten. (Vi kommer att återkomma med mer information, om tid och plats för träffen).

31 januari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Undersköterska med skyddad yrkestitel - Bli en av oss!
Attendo Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Attendo därdu kan göra skillnad Nu söker vi undersköterskor, tillsvidareanställning, till vårt nyrenoverade äldreboende i Åkersberga, Attendo Solskiftet. Attendo Solskiftet är ett äldreboende beläget i ett lugnt bostadsområde i Åkersberg nära naturen. Äldreboendet består av 36 lägenheter fördelade på 3 avdelningar. Vårt boende har platser för personer med somatiska diagnoser. Vi är ett trevligt team som består av undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor, samordnare, aktivitetsansvarig, arbetsterapeut, fysioterapeut och verksamhetschef. Hos oss får du möjlighet att påverka ochbygga upp vården och omsorgen påen av våra nyöppnade avdelningar. Beskrivning av tjänsten Vi har haft flertaletkunder som under kort till flyttat till ossoch vi behöver därförutöka vårt trevliga medarbetarteam med fler undersköterskor som arbetar dag/kväll/helg. Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt har/haftdelegering. Vi söker dig med undersköterskeutbildning och som innehar bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsensamt har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Undersköterskeutbildning om minst 1 350 poäng. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Utmärkta kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Om dig Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen.Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder.Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen Benify. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation uppvisas. Om du blir kallad till intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har giltigt medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen till oss – Tillsammans för framtidens omsorg!

28 januari 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Handledare - arbetslivsinriktad daglig verksamhet i Åkersberga
Funkisgruppen AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om jobbet Funkisgruppen strävar efter att skapa en ny dimension i vardagen för personer med funktionsnedsättning genom att vi fokuserar på de mjuka mervärdena. Funkisgruppen AB erbjuder insatser enligt SoL och LSS, placering i skyddat boende, personlig assistans sam arbetsmarknadsinsatser. De olika pusselbitarna i vår verksamhet bidrar till att skapa en helhet för individen – Vi löser livspusslet! Vårt styrdokument är lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Vi söker nu en Handledare till vår arbetslivsinriktade dagliga verksamhet i Åkersberga Målsättningen för oss är att erbjuda en arbetslivsinriktad daglig verksamhet för personkrets 1 som, utifrån deltagarens förmågor och önskemål, lyfter självkänslan och ökar självförtroendet. Den röda tråden i allt vi gör är att vi arbetar för att förverkliga deltagarens drömmar och att förbereda för livet på den öppna arbetsmarknaden. För att kunna skapa en meningsfullhet för våra deltagare kan man arbeta med riktiga arbetsuppgifter, enskilt eller i grupp, i våra egna lokaler eller ute på en extern praktikplats. Som handledare hos oss är du en central funktion i arbetet med våra deltagare. Du är ansvarig för att utveckla, anpassa och leda aktiviteterna på verksamheten och du ska aktivt arbeta för att våra deltagare ges möjlighet till en meningsfull och individuellt utformad daglig sysselsättning. Vad vi söker hos dig Du har tidigare arbetat med målgruppen. Relevant utbildning inom omsorg på gymnasienivå motsvarande minst 3 år. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande och utåtagerande beteende. Mycket god datavana och har lätt att lära dig olika datasystem. Din svenska är flytande i både tal och skrift. Du bör vara lösningsorienterad, ansvarstagande, strukturerad och en god lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så tveka inte med att lämna in din ansökan till oss redan idag. För arbetsuppgifter tillämpas kollektivavtalet för bransch Vård och behandlingsverksamhet sam omsorgsverksamhet (E) mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Meriterande Om du har arbetat på en daglig verksamhet eller som arbetscoach. Det är ytterligare meriterande om du har kunskaper inom IT/media, musik eller konstnärligt skapande. Registerutdrag Vid en anställning kommer vi att begära ett registerutdrag innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Arbetstid: 75%(30 timmar/vecka) Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Ann-Sofie Övergaard, uppdragschefpå telefon: 0733475567 Välkommen med Din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

28 januari 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personliga assistenter sökes till man med stroke i Åkersberga
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Åkersberga. Vi erbjuder en tjänst på 40% och en på 84% Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08.30-23.00 09.30-23.00 (På helgerna) Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 45-årsåldern som tidigare drabbats av stroke och har viss begränsat tal. Han behöver din hjälp som assistent i sin vardag med att ta hand om sitt hem och sin katt. Han har ett stort intresse för böcker och kultur. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Stötta kunden med att kommunicera med omgivningen Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi söker dig som vill stanna långsiktigt och har viljan att lära dig kommunicera med kunden. Du ska tåla pälsdjur då kunden har katt. Det är långa pass vilket innebär att du ska orka arbeta dessa timmar, men man får fler dagar ledigt per månad istället. Krav: Erfarenhet som personlig assistent eller annan vårderfarenhet Flytande kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift Meriter: Körkort Tillgång till egen bil Sysselsättningsgrad: 40%, 84% Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar För dig med Anställningsstöd Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Hantering av din ansökan Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia. Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

24 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025