Lediga jobb i Österåker

Sök totalt 218 lediga jobb i Österåker

Vi söker fler installatörer!
MicroGroup Europe AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Brinner du för IT och teknik? Vill du arbeta med den allra senaste tekniken på ett företag som dessutom har en grym sammanhållning? Då tycker vi att du ska läsa vidare!   MicroNät är en branschledande leverantör av luftburet bredband och intresset för våra produkter och tjänster är stort runtom i landet. I dagsläget finns vi i Skellefteå i norr till Norrtälje i söder. Just nu befinner vi oss i en spännande fas där vi expanderar kraftigt och för att kunna möta den stora efterfrågan söker vi nu en ny kollega.   Arbetsuppgifter Vi söker dig som är tekniskt kunnig, händig och har ett stort eget driv. Som installationstekniker är det du som ansvarar för att installera MicroNäts produkter och tjänster, där du både självständigt och i grupp utför mätningar, montering och installation av utrustning, samt löser eventuella problem som uppstår. Det är viktigt att du är serviceinriktad, professionell, social och lösningsorienterad. Det är också meriterande om du som söker har erfarenhet som elektriker, nätverksinstallatör, installationstekniker eller något annat liknande.   Jobbet i korthet ·         Arbetar tillsammans med kollega ute hos kund ·         Teamet förses med servicebil och nödvändig utrustning ·         Vanligtvis övernattning måndag-fredag, bekostas av MicroNät ·         Installerar Radio-Fiber hos kunder   En vanlig arbetsvecka inleds med morgonmöte på kontoret i Åkersberga där veckans schema presenteras, och du packar servicebilen med veckans material. Tillsammans med din team-kompis reser du till den ort där veckans installationer börjar. Du installerar Radio-Fiber hemma hos villakunder efter att ha kontrollerat signalstyrkan från masten.     Vi erbjuder arbete i en inspirerande och innovativ miljö tillsammans med trevliga och drivna kollegor, där du som medarbetare får möjlighet att jobba och utvecklas med den senaste tekniken.   Kvalifikationer ·         Gärna erfarenhet av att arbeta med teknisk installation ·         Minst gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik. ·         Mycket goda kunskaper i svenska och engelska ·         Baskunskaper i konfiguration av router och wifi-produkter ·         Körkort: B   Omfattning 100% Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse     Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Jonas Hellström 0660-660102.     Ansök redan idag med CV och personligt brev, vi gör löpande intervjuer.. Örnsköldsviksbaserade MicroNät har sedan 2010 byggt trådlösa bredbandsnät och finns idag representerade från Skellefteå i norr till Norrtälje i Stockholm i söder. Förutom sin långdistansprodukt 8XG och 10XG för privatkonsumenter, tillhandahåller MicroNät en kortdistansprodukt speciellt anpassad för företag och lägenhetshus i stadskärnor och tätorter, 6XG, som levererar hastighet upp till 1000 Mbit/s Krav: Körkort: * B (Personbil)

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025
C-chaufför inom renhållning till Åkersberga
Arena Personal Sverige AB
Lastbilsförare m.fl.

Om tjänsten I rollen kommer du att samla in och transportera avfall med lastväxlare. Du åker runt Stockholm och hämtar in sopor, ofta tillsammans med en medåkare. I rollen krävs att du kan arbeta effektivt och noggrant, arbetet kan vara något fysiskt krävande. Om dig Vi söker nu dig med tidigare erfarenhet från liknande arbete. Du bör vara i god fysisk form, och trivas i ett högt tempo. Vidare är du en serviceinriktad person som kan kommunicera med olika typer av människor, samt med en god samarbetsförmåga. Du trivs att arbeta som lastbilschaufför och vill gärna utvecklas i din roll. Krav för tjänsten - C-körkort och giltigt YKB - Goda kunskaper i svenska - Tidigare erfarenhet av liknande jobb Det är meriterande om du tidigare kört lastväxlare. Övrigt Arbetstider måndag-fredag kl. 6-15, observera att arbete även förekommer på röda dagar. Tjänsten är på heltid och du kommer utgå från Åkersberga, nordöstra Stockholm. Start omgående! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.  Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Igår
Sista ansökan:
18 juli 2025
Erfaren ventilationsmontör sökes till J.S. Vent Gruppen AB
J.S Vent Gruppen AB
VVS-montörer m.fl.

Om tjänsten: J.S. Vent Gruppen AB söker en erfaren och engagerad ventilationsmontör till vårt team! Vi är ett väletablerat ventilationsföretag som arbetar med både nyproduktion och renovering inom bostäder, kommersiella fastigheter och industri. Nu behöver vi förstärka vårt gäng med ytterligare en skicklig montör som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt. Arbetsuppgifter: Som ventilationsmontör hos oss kommer du bland annat att: Montera och installera ventilationssystem enligt ritningar och specifikationer Utföra service och underhåll av befintliga system Arbeta självständigt och i team på olika bygg- och installationsprojekt Ha kontakt med både kunder och kollegor inom olika yrkesgrupper Kvalifikationer: Vi söker dig som har: Flerårig erfarenhet som ventilationsmontör Goda kunskaper i ritningsläsning och montage Ett ansvarstagande arbetssätt och en vilja att leverera kvalitet Personliga egenskaper: Du är lösningsorienterad, pålitlig och trivs i en roll med variation och eget ansvar. Du har lätt för att samarbeta och har en positiv inställning till ditt arbete. Vi erbjuder: Trygg anställning i ett stabilt företag Bra arbetsmiljö och trevliga kollegor Möjligheter till vidareutbildning Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Igår
Sista ansökan:
18 juli 2025
Fordonstekniker Vikariat - Åkersberga
Kvdbil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av! Vi söker en driven och engagerad fordonstekniker till vårt team i Åkersberga! Är du redo för nästa utmaning? Har du erfarenhet av att arbeta med olika typer av fordon - bilar, motorcyklar eller husbilar? Då kan det vara just dig vi söker! Om jobbet Som fordonstekniker kommer du att tillhöra vår produktionsavdelning som ansvarar för att leverera högkvalitativa tekniska tester av fordon. Du blir en viktig del av vårt framgångsrika team. Genom våra testförfaranden och hantering av försäljningsobjekt skapar vi trygghet för både säljare och köpare. Vi arbetar märkesoberoende och hanterar en stor variation av modeller, årsmodeller och fabrikat. Våra huvudsakliga arbetsverktyg är iPads som används vid genomförandet av våra KVD-tester. Din profil Vi söker dig som trivs i ett högt arbetstempo, har ett starkt kvalitetstänk och en positiv attityd. Du har båda fötterna på jorden och en god förmåga att se möjligheter snarare än hinder. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och behåller lugnet även i pressade situationer. Du ser dig själv som en lagspelare med inställningen "laget före jaget", vilket gör dig till en pålitlig och uppskattad kollega. Om du dessutom är en glad och trevlig person som gillar att jobba – då kommer du att trivas hos oss. Vidare ser vi att du… Dokumenterad och godkänd fordonsutbildning. Hög teknisk kompetens och erfarenhet av problemlösning. God datorkunskap och vana vid att arbeta i IT-miljöer. Erfarenhet av felsökning av fordons elektroniska system med hjälp av diagnosverktyg, på olika modeller och fabrikat. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Så är det att jobba på Kvdbil Hos oss är du expert på ditt område, men du behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Väx med oss Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt utvecklas och verka i en föränderlig vardag, finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren. Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar.  Övrigt Tjänsten är ett vikariat på två år med eventuell möjlighet till förläning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För frågor om tjänsten kontakta Produktionschef Marcus Lindau, via mejl [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.

Igår
Sista ansökan:
21 december 2025
Barista
Staff by Five Moments AB
Kafé- och konditoribiträden

Är du en passionerad barista med en känsla för service i Åkersberga? Hos Staff by Five Moments får du chansen att arbeta på en mängd olika evenemang – från exklusiva banketter till trendiga caféer och specialbeställningar.  På uppdrag från vår kund, söker vi nu en erfaren barista som vill vara med och skapa minnesvärda kaffeupplevelser i Åkersberga.  Önskemål från kund är att du gärna bor i Åkersberga med omnejd. Om rollen Som barista kommer du att spela en central roll i att leverera högkvalitativa kaffedrycker och enastående service. Du ansvarar för att: - Tillreda och servera kaffe med precision och passion - Ge gästerna en personlig och professionell upplevelse - Hantera kassaarbete och enklare servering - Hålla arbetsstationen ren och organiserad Vad vi erbjuder: Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på varierande evenemang En inspirerande och stödjande arbetsmiljö Möjlighet till personlig och professionell utveckling Ett fantastiskt team där din passion för kaffe och service är i fokus Vad vi söker:  Du har tidigare erfarenhet som barista och goda kunskaper om kaffe och           bryggtekniker Du är serviceinriktad och trivs i en fartfylld miljö  Du har en positiv attityd och en förmåga att skapa en härlig atmosfär Du är noggrann, ansvarstagande och gillar att arbeta både självständigt och i team Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Läs mer om oss och ansök via vår hemsida: staffbyfivemoments.se. Vi ser fram emot att höra från dig!

Igår
Sista ansökan:
21 december 2025
Kontrakterat jourhem sökes
Österåkers kommun
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. När du arbetar här kan du vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vi utreder och beslutar om stöd till barn och ungdomar, familjer, äldre, personer med funktionsnedsättning samt människor i behov av stöd i olika livssituationer. Tillsammans arbetar vi för att ge den högsta kvaliteten på den service vi erbjuder. Alla barn och unga har rätt till en lugn och trygg miljö. Men ibland ser verkligheten annorlunda ut och barnet eller ungdomen kan behöva placeras. Då kan ett jourhem vara lösningen. Just nu söker vi ett nytt kontrakterat jourhem till Österåkers kommun. Det innebär kortfattat att du anställs av oss på uppdrag att kunna ta emot barn som är i akut behov av ett tillfälligt hem. Du som söker till att bli jourhem bör bo i Österåkers kommun. Uppdrag Som kontrakterat jourhem förväntas man kunna ta emot tillfälliga placeringar av barn och unga med mycket kort varsel, ofta så snabbt som samma dag. De barn och unga som behöver placeras i jourhem har ingen möjlighet att bo kvar hemma, då deras livssituation akut behöver utredas av socialtjänsten i kommunen. Som kontrakterat jourhem förbinder ni er att ta emot de barn som socialtjänsten bedömer har ett behov av placering. Som kontrakterat jourhem kan du få förfrågan om att ta emot ett barn eller syskon från samma familj. Barnet eller barnen placeras hos dig under en kortare period, ofta med kort varsel och när som helst under dygnet. Placeringslängden kan variera från en enstaka dag till några månader. Det kan också förekomma perioder utan några placerade barn. I uppdraget ingår det att se till att barnet får sin dagliga omvårdnad och att även möta behovet av känslomässigt stöd. Det är viktigt att lyssna till barnets synpunkter och önskemål.  Att ansvara för den dagliga omsorgen kan bland annat handla om att: • bidra till att barnet får en bra vardag • stödja barnet i dess skolgång och fritidsaktiviteter • bidra till att barnet får hälso- och sjukvård och tandvård • stötta barnet i kontakten med familj och kompisar. Stöd och handledning inför och under uppdraget ges av såväl kommunens egna familjehemssekreterare som av extern handledare. Den externa handledningen erbjuder också möjlighet att träffa andra kontrakterade jourhem för att utbyta erfarenheter och råd. Bra att veta att det är socialtjänsten som har huvudansvaret för barnet. Du kan alltid vända dig till oss för stöd. Vad krävs? Ett kontrakterat jourhem kan vara en ensamstående person eller ett par utan hemmaboende barn, som tar emot barn i sitt hem när socialtjänsten i kommunen behöver utreda barnets situation. Ni förväntas ha minst ett extra sovrum tillgängligt för det eller de barn som behöver placeras. För att kunna söka behövs att du eller ni är trygga och stabila vuxna och som har tid och energi att engagera sig i och kunna ta hand om ett barn eller en ungdom som befinner sig i en jobbig situation. Du behöver också kunna vara hemma på heltid samt ha körkort och tillgång till bil. Det är meriterande om ni har erfarenhet av barn med olika behov. Innan anställning kommer socialtjänsten att behöva utreda dina och eventuell partners förutsättningar att ta emot ett barn i ditt hem. Utredningen omfattar intervjuer, hembesök och referenstagning. I utredningen kommer socialtjänsten bland annat titta på: • vilka som bor i hemmet och er livssituation • hur boendet och närmiljön ser ut • dina personliga förutsättningar, livserfarenhet, egenskaper och omsorgsförmåga • anledningen till att du vill ta emot ett barn • din förmåga att hantera krisreaktioner hos barn • din förmåga att hantera upprepade separationer från barn • referenser från någon närstående eller kollega • uppgifter från socialtjänstens register i de kommuner du bott i • uppgifter från Kronofogdemyndigheten och Försäkringskassan • uppgifter från Polisens misstanke- eller belastningsregister. Stöd och ersättning Du får ersättning för uppdraget som kontrakterat jourhem. Ersättning ges i form av arvode och för omkostnader du har för barnet. Du får arvode även när det inte är något barn placerat hos dig. Belopp baseras på Sveriges kommuner och regioners (SKR) rekommendationer. Arvodet är skattepliktigt, sjukpenning- och pensionsgrundande. Däremot berättigar det inte till tjänstepension eller ersättning inom ramen för arbetslöshetsförsäkringen. Som kontrakterat jourhem har du rätt till 35 dagars ledighet per år, efter planering och överenskommelse med socialtjänsten. Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Barnskötare till Båtstorp och Sjöhästens förskola

I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot målet har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att vi ständigt arbetar för att höja vår undervisningsskicklighet så att våra barn ska lära sig och utvecklas. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som håller fokus på vårt uppdrag och kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och barn ska få arbetsro, uppleva våra pedagogiska lärmiljöer som trygga samt få vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag. Ditt nya jobb I vår enhet ingår tre förskolor: Båtstorp, Sjöhästen och Kantarellen. Samtliga förskolor har en stor fin gård med närhet till skog och fina naturområden. Vi har ett tematiskt och holistiskt arbetsätt som bidrar till ett lustfyllt lärande. Nu söker vi två barnskötare till Båtstorp och Sjöhästens förskola. Som barnskötare bidrar du tillsammans med arbetslaget till det omsorgsfulla lärandet som bygger på barns delaktighet. Tilllsammans med övriga kollegor på förskolan medverkar du till att en positiv, meningsfull och utvecklande lärmiljö skapas för varje barn och för hela barngruppen. Du deltar i det pedagogiska utvecklingsarbetet och använder dig av pedagogisk dokumentation i arbetet med barnen. Du är engagerad och deltar aktivt i planering och utvärdering av arbetet. I de dagliga kontakterna med vårdnadshavarna är du engagerad, barnfokuserad och serviceinriktad. Vi använder oss av Tempus och lärplattformen Unikum. Din profil  Vi söker dig som: • Har barnskötarutbildning  • Har ett medvetet förhållningssätt och förmåga att möta såväl barn som kollegor och vårdnadshavare på ett professionellt sätt • Förstår värdet av och tycker om att arbeta i arbetslag • Vill och kan arbeta med både yngre och äldre barn • Är intresserad av att utveckla pedagogiska lärmiljöer såväl inomhus som utomhus • Har vana eller intresse av att arbeta med digitala verktyg  Anställningarnas omfattning 75-100%  Anställningsform Visstidsanställning till 31december 2025  Tillträde  2025-08--04 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2025-07-18   Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

Igår
Sista ansökan:
18 juli 2025
Supply Chain Planner
Naturell AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Naturell AB utvecklar och tillverkar kosttillskott i form av tabletter och kapslar innehållande bland annat vitaminer, mineraler, örter, naturliga ingredienser och extrakt, adaptogener, nutraceutika och näringsämnen. Vårt huvudkontor och vår produktionsanläggning finns i Åkersberga utanför Stockholm. Vi är ISO-certifierade enligt FSSC 22000. Vi söker Supply Chain Planner till vårt team! Arbetsuppgifter: skapa prognoser för leverantörer av material och uppdatera dem i takt med förändrade behov fastställa och kontrollera optimal lagernivå skapa inköpsordrar i Pyramid-systemet och skicka dem till leverantörer bekräfta leveransdatum med leverantörer och uppdatera dessa i systemet för att säkerställa kontinuitet i produktionen skapa instruktioner och rutiner för tvärfunktionella processer förbättra inköpsprocesser organisera transporter beställa icke-produktionsrelaterat material samordna hantering av arbetskläder för personalen upprätta analyser, rapporter och sammanställningar på uppdrag av överordnad säkerställa datakvalitet i systemet samarbeta med andra avdelningar i företaget, leverantörer och kunder lösa löpande problem Kvalifikationer och krav: högskoleutbildning (företrädesvis inom logistik, supply chain management, ekonomi, produktionsteknik eller liknande) minst 1–3 års erfarenhet i en liknande roll inom supply chain planning, inköp eller logistik (gärna från tillverkningsindustrin) erfarenhet av ERP-system (gärna Pyramid) mycket goda kunskaper i MS Excel (analyser, rapporter, sammanställningar) förmåga att arbeta med stora datamängder samt analysera och tolka dem kunskap om lagerstyrning, transportorganisation och inköpsprocesser Personliga egenskaper: god förmåga att organisera arbetet och att prioritera uppgifter analytisk förmåga och problemlösningsförmåga noggrannhet och sinne för detaljer samt hög datakvalitet kommunikativ och trivs med att arbeta i team samt samarbeta med olika avdelningar och externa partners självständig och proaktiv i sitt arbete Språkkunskaper: goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift (ett krav vid kontakt med leverantörer samt hantering av dokumentation) Meriterande: erfarenhet av att skapa och implementera instruktioner och rutiner kunskap om tvärfunktionella processer inom tillverkningsmiljö erfarenhet av att förbättra processer och genomföra optimeringar inom supply chain-området kunskap om lagerhantering och transportprocesser Vi erbjuder: En stimulerande och utmanande arbetsmiljö Möjlighet till långsiktig anställning Konkurrenskraftig lön och förmåner Kontinuerlig utbildning och utveckling inom företaget

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
ICA Maxi Österåker söker butiksmedarbetare Färskvaror
Schiffli AB
Butikssäljare, dagligvaror

Tycker du om att träffa människor och ge kunder service i världsklass? Kul! Vi söker dig som gillar att jobba med färskvaror som mejeri, frukt & grönt och packade färskvaror. Vi vill att du ska ha rätt attityd och inställning samt gillar att arbeta i ett fartfyllt tempo. Det är viktigt att du vill göra kunderna nöjda och gör alltid ditt bästa för både kunderna och dina medarbetare. Du tycker om att sprida glädje på arbetet och som person är du även ödmjuk, driven och inspirerande. Vi uppskattar om du har en lokal kännedom och är öppen för att kunna arbeta under butikens alla öppettider. Vi erbjuder en rolig och stimulerande arbetsplats med fantastiska kollegor där du får möjlighet att arbeta i en spännande miljö nära våra kunder. Är du intresserade av att jobba tillsammans med oss? Vi söker dig som: - Är nyfiken och öppen och gillar att träffa nya människor - Strävar efter att alltid ge det lilla extra i mötet med kunder - Intresse och kunskap om mat och sortiment i butik - Trivs med att arbeta i en fartfylld miljö, är noggrann och har god samarbetsförmåga - Är kommunikativ, engagerad och har en positiv utstrålning - Du är tillgänglig och kan arbeta både dagtid och kvällar - Gärna har tidigare erfarenhet inom färskvaror i butik Tjänsterna vi söker är från 7-23 tim/veckan och passar att kombinera med studier. Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker genom att svara på några frågor och skickar därefter in en kort videointervju.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Skolkurator, Centrala elevhälsan, placering Solskiftesskolan

I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag. Skolkurator till Centrala elevhälsan åk 4-9 I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag. Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens elevhälsoarbete! Österåkers kommunala skolor arbetar för att varje elev ska lyckas optimalt utifrån sina förutsättningar. För att verka i denna anda arbetar vi i en central elevhälsoorganisation i kommunen. Detta för att öka likvärdigheten samt säkerställa kvaliteten på elevhälsan i alla skolor. En central samordning tydliggör uppdraget och möjliggör stöd och utveckling för de olika professionerna i elevhälsoteamen på skolorna. I elevhälsoteamen arbetar skolkuratorer, skolpsykologer, skolsköterskor, speciallärare och specialpedagoger alla på uppdrag av rektor i nära samverkan med skolchef och ledning för centrala elevhälsan.  Ditt nya jobb Kuratorerna samverkar med rektor på skolan men har biträdande elevhälsochef som närmaste chef. Rutiner, metoder och arbetssätt är centralt organiserade i samarbete med alla berörda yrkesgrupper och kuratorsgruppen har tät kontakt med varandra och övrig personal inom elevhälsan. Elevhälsan är den del av skolans organisation som ansvarar för att eleverna har en så väl fungerande undervisningssituation som möjligt. Verksamhet ska vila på vetenskaplig grund och/eller beprövad erfarenhet och ska främst bedriva ett hälsofrämjande och förebyggande arbete. Som kurator är ditt uppdrag att, utifrån din kompetens, skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas hälsa, utveckling och lärande. Arbetet bedrivs i samverkan med ledningen för centrala elevhälsan, skolledning samt övrig elevhälsopersonal. Arbetet innebär också samverkan med elever, vårdnadshavare, skolans personal samt organisationer och myndigheter utanför skolan. Tjänsten kommer vara fördelad på en av våra 4-9 grundskolor, Solskiftesskolan. Din profil Vi söker en kurator med hög kompetens och stort engagemang för våra elevers välbefinnande och som besitter följande kompetenser och erfarenheter: • Adekvat socionomutbildning • Vilja att arbeta engagerat för att våra elever ska nå kunskapsmålen. • Förmåga att arbeta självständigt. • Kunskap om och gärna erfarenhet av att utveckla den pedagogiska verksamheten. Vi önskar även att du är initiativrik, flexibel och har god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Anställningens omfattning 100 %  Anställningsform Tillsvidare. Tillträde 1/9 2025 eller enligt ö.k Sista ansökningsdag 5/8 2025 Kontaktperson Helene Petschler Selström Biträdande Chef Centrala Elevhälsan 0701485742 Under ansökningstiden har jag semester och därför kan urval och kontakt ske löpande samt att kontakt komma att dröja några dagar.   Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025