Lediga deltidsjobb i Östra Göinge
Det finns totalt 10 lediga deltidsjobb att söka i Östra Göinge
Om oss Välkommen till Capio Vårdcentral Broby! Vi är den lilla vårdcentralen med det stora hjärtat. Till oss kommer du med buss eller för dig som kommer med bil finns gratis parkering. Vi som jobbar här är ett glatt gäng på 20 personer som tar hand om ca 5 400 listade patienter – idag och genom hela livet. Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss – både i våra yrkesroller och som personer. Vår arbetsgrupp är trygg och stabil med ett tätt samarbete mellan de olika professionerna. Vi arbetar tillsammans och du kan förvänta dig ett stort stöd från läkargruppen och övriga kollegor - hos oss är du aldrig ensam! Din roll Vi söker just nu en medicinsk sekreterare som känner sig lockad av att få vara med och driva framtidens primärvård tillsammans med oss. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete som är omväxlande och händelserikt. I uppdraget som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med vanligt förekommande arbetsuppgifter så som medicinsk dokumentation, om- och avbokning av patienter, receptionsarbete, journalhantering scanning mm. De flesta av våra läkare använder TIK (taligenkänning) vilket innebär att våra journaldiktat är färre. Som medicinsk sekreterare har du också egna ansvarsområden inom t.ex. IT ansvar, ansvar för PMO, Pasis, Lissy, ansvar för digitala kontakter samt kontakt med vårdgivarservice. Som en del av vår verksamhet har du möjlighet att aktivt arbeta för att förbättra rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Vi försöker anpassa oss efter hur vårt samhälle ser ut och lägger stor vikt på att våga tänka nytt! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Tjänsten avser tjänstgöring på 75% eller enl överenskommelse. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje dag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Vi välkomnar nu dig som är utbildad inom hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY) eller 400p (YH) alternativt motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Du har goda språkkunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Kunskap i PMO, Medspeech, PASiS, och QlikView är meriterande likaså om du har ett intresse för digitalisering. Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna så kräver. Som person är du positiv och ansvarstagande med ett flexibelt förhållningssätt och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Tillsammans med oss delar du Capios värderingar och använder dem i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är på deltid, 50% och ett vikariat om ca 6 månader. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2025-03-24 Sista ansökningsdag: 2025-04-20 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Jag är en kvinna som bor i Östra Göinge/Broby. Jag söker dig som är intresserad av att arbeta som personlig assistent. Jag har MS och är rullstolsbunden. Arbetet innebär att hjälpa till med den personliga omvårdnaden samt att utföra de dagliga sysslorna i mitt hem. Du kommer även att stödja mig vid olika vardagliga situationer och fritidsaktiviteter. Jag söker nu en semestervikarie som vill arbeta hos mig i sommar när mina ordinarie assistener ska vara lediga. Arbetspassen är förlagda på dagtid samt varannan helg.Körkort är ett krav. Bussförbindelser finns men det är rekommenderat att ha tillgång till bil. Utbildning och erfarenhet är inget krav, det viktiga för mig är att personkemin stämmer. Jag ser gärna kvinnliga sökanden i åldersgruppen 40-50 år. Vi garanterar minst en bredvidgång á 4 timmar. För den här tjänsten krävs giltigt utdrag ur polisens belastningsregister, detta kan du begära genom att klicka här. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Jag är en kvinna som bor i Östra Göinge/Broby. Jag söker dig som är intresserad av att arbeta som personlig assistent. Jag har MS och är rullstolsbunden. Arbetet innebär att hjälpa till med den personliga omvårdnaden samt att utföra de dagliga sysslorna i mitt hem. Du kommer även att stödja mig vid olika vardagliga situationer och fritidsaktiviteter. Jag söker nu en assistent som vill arbeta hos mig på en tjänst på 63%. Tjänsten är förlagd på dagtid samt varannan helg.Körkort är ett krav. Bussförbindelser finns men det är rekommenderat att ha tillgång till bil. Utbildning och erfarenhet är inget krav, det viktiga för mig är att personkemin stämmer. Jag ser gärna kvinnliga sökanden i åldersgruppen 40-50 år. Vi garanterar minst en bredvidgång á 4 timmar. För den här tjänsten krävs giltigt utdrag ur polisens belastningsregister, detta kan du begära genom att klicka här. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Wanås Konst söker en pedagog med start den 1 juni 2025. Tjänsten är ett vikariat på 40 % (med möjlighet till högre sysselsättningsgrad) från den 1 juni 2025 till den 31 januari 2026. Skicka ditt CV och ett personligt brev via e-post. Ofullständiga ansökningar eller ansökningar via andra plattformar kommer inte att behandlas. Intervjuer sker 22 och 23 april. Wanås Konst söker dig som har erfarenhet av att jobba med konstpedagogisk verksamhet och som kan arbeta självständigt med att följa upp den pedagogiska verksamheten. Du kommer att arbeta i en anda där konsten alltid är utgångspunkten och där tillgänglighet genomsyrar alla aktiviteter. Du för en nära dialog med ansvarig pedagog, intendent, verksamhetsledare och konstnärlig ledare. Tjänsten innefattar både praktiskt pedagogiskt arbete och administrativa uppgifter, inklusive projektledning. Du kommer att arbeta med att förmedla samtida konst till en bred publik med fokus på att skapa engagerande och inkluderande upplevelser. Det förmedlande arbetet är en betydande del i verksamheten och rollen är därför central. Specifika arbetsuppgifter i urval: Administrativt: Huvudsakligt administrativt ansvar för att följa upp, projektleda samt redovisa pågående pedagogiksatsningar och specialprojekt. Du kommer bland annat att ha huvudansvar för Wanås Konst Ungdomsråd, som är en del av den långsiktiga ungdomssatsningen "Unga Medskapare". Täcka upp på kontoret under sommaren (juli). Planering och genomförande: Vid behov hoppa in och täcka upp för sjuka guider. Planera projekt och verkstadsupplägg för olika målgrupper i dialog med ansvarig pedagog och intendent. Delta i utvecklingsarbete inom programgruppen. Projektleda WK Studio (3 pedagogiklokaler) tillsammans med ansvarig pedagog och intendent. Planera och genomföra en utvärdering för guideteam. Arbeta administrativt uppsökande gentemot samarbetspartners, skolor och barn- och ungdomsgrupper. Kommunikation av pedagogisk verksamhet: Skriva textunderlag till Instagram, nyhetsbrev, hemsida, foldrar och kommunala kalendarier rörande pedagogisk verksamhet. Fotografera aktiviteter för sociala medier och andra kommunikationskanaler. Hålla samarbetspartners, som kommunen, orienterade och leverera underlag till kommunala kalendarier. Omvärldsbevakning: Hålla sig uppdaterad om skolornas förutsättningar, läroplaner, forskning och Skapande skola-bidrag. Kvalifikationer Erfarenhet av konstpedagogiskt arbete God administrativ förmåga och dokumenterad erfarenhet av projektledning Stort intresse för konst, konstpedagogik och dess samhälleliga betydelse Förmåga att bygga och underhålla lokala nätverk Då det inte går någon kollektivtrafik till Wanås Konst är B-körkort och tillgång till bil ett krav. Arbetstider och omfattning Tjänsten omfattar 40 % med möjlighet till ökad omfattning (upp till 60-80 %) under de mest intensiva perioderna (mitten på augusti t.o.m. mitten på oktober). Arbetet sker huvudsakligen på vardagar, men du förväntas även vara på plats under större evenemang som Art & Words-festivalen den 4 oktober samt vissa aktiviteter kopplade till utställningsprogrammet under höstlovet. Du arbetar på kontoret tillsammans med nio fastanställda kollegor, varav tre arbetar i parken. Om Wanås Konst Wanås Konst är en erkänd konstdestination som årligen besöks av 70 000 lokala, svenska och internationella turister. De kommer för att uppleva den unika kombinationen av vacker natur, internationella samtidskonstutställningar och den permanenta samlingen i skulpturparken, kreativa verkstäder och café. Wanås Konst driver en väletablerad pedagogisk verksamhet som tar emot ca 10 000 barn och unga per år i bokade aktiviteter genom skolan men också på fritiden så som konstkollo, lovaktiviteter och Wanås Konstklubb 15+ för unga mellan 15-18 år. Vi erbjuder öppna verkstäder för alla åldrar och för vuxna fördjupade möten med konstnärer och en konstcirkel för seniorer. Samtidskonsten är alltid i centrum i allt vi gör och vi arbetar med alla åldrar. På Wanås är konstupplevelsen aktiv, vi utforskar och ställer frågor. Vi samarbetar med varandra och konstnärer när vi tillsammans utforskar vår kreativitet. Aktiviteterna genomsyras av att låta processen vara i centrum.
Är du som tandhygienist intresserad av att utvecklas inom privattandvård? Hos oss får du chansen att arbeta med en varierad patientgrupp i alla åldrar, vilket skiljer oss från många andra privata aktörer. Här på Tandläkarna Björnsson får du erfarenhet av att behandla både vuxna och barn. På vår mindre klinik samarbetar vi tätt, vilket skapar en dynamisk arbetsmiljö där alla bidrar till klinikens framgång. Varmt välkommen med din ansökan med eller utan CV. Vi erbjuder dig En arbetsmiljö med varierade arbetsuppgifter. Ett brett patientklientel - allt från barn till vuxna patienter. Inget krav på intäkter. Mentorskap för den nyexaminerade tandhygienisten. Kurser för vidareutveckling, både interna och externa. Friskvårdsbidrag 2000 kr per år. Kvalifikationer Krav - Obligatoriskt för att anses som behörig kandidat Svensk yrkeslegitimation som tandhygienist (utfärdad av Socialstyrelsen). Goda kunskaper i svenska, både muntligt och i skrift. Meriterande - Önskemål, dock inget krav Mer än 2 års arbetserfarenhet som tandhygienist. Intresse av digitalt arbetsflöde. Erfarenhet av delegerat arbete. Om dig och tjänsten Som person är du flexibel, noggrann och vill lära och utvecklas. Du är social, har lätt för att samarbeta samt har ett trevligt bemötande mot patienter och personal. Vi värdesätter ett engagerat och drivande förhållningssätt vilket gör att vi utvecklar verksamheten och känner oss delaktiga i vårt gemensamma arbete. Arbetsuppgifter: Som tandhygienist arbetar du självständigt med egna patienter, genomför undersökningar av barn och vuxna samt ansvarar för parodontala behandlingar och uppföljningar. Arbete inom steril och reception ingår. Stöd för att fylla tidboken ges. Du får utföra behandlingar du känner dig trygg med, exempelvis fyllningsterapi och avtryck. Assistans till tandläkare utgör cirka 15-20% av arbetstiden. Arbetsschema: Det utformas i samråd med arbetsgivaren. Klinikens öppettider: Mån-tors: Kl 07:30-16:30. Fre: Kl 07:30- 14:00. Bra att veta Patientklientel: Både vuxna och barn i alla åldrar. Journalsystem: Frenda. Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård, stor fokus på protetik, kirurgi och implantatoperationer. Ort: Knislinge. Anställningsform: Tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Omfattning: Mellan 70-90%. Du väljer själv. Lönemodell: Fast lön. Kollektivavtal: Ja. Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Adress: Påls väg 4, 289 31 KNISLINGE. Om Tandläkarna Björnsson i Knislinge (Göinge Privattandvård) Tandläkarna Björnsson är ett privat tandvårdsföretag som vuxit de senare åren, men behållit sin närhet till patienter och personal. Vi har två kliniker, en i Knislinge och en i Vinslöv. Teamet på Knislinge består av fem tandläkare, två tandhygienister och sex tandsköterskor. Knislingekliniken är nyrenoverad med sex behandlingsrum. Vi är ett härligt gäng med en familjär stämning vilket patienter ofta påpekar som positivt när de kommer till oss. Vi arbetar för att vi ska ha en trevlig och öppen arbetsplats där alla hjälps åt för att skapa god stämning. Vi lägger stor kraft på att utveckla och förbättra kliniken och satsar därför kontinuerligt på kompetensutveckling och ny teknik. Dessa investeringar gör vi för att kunna erbjuda våra patienter toppkvalitet när de kommer till oss. (Bild: Vår fina klinik i Knislinge). Varför ska du välja oss? Arbetsgivaren har ordet"Vi är övertygade om att framgång bygger på ett starkt och effektivt teamwork. Genom att samarbeta nära och stötta varandra skapar vi en arbetsmiljö där varje individs bidrag är avgörande för vårt gemensamma resultat". AnsökanSök med eller utan CV via Odonti I denna rekrytering samarbetar Tandläkarna Björnsson (Göinge Privattandvård) med Odonti, det ledande rekryteringsföretaget inom tandvård. Detta är en direktrekrytering (Du blir anställd av arbetsgivaren) Samtliga ansökningar måste ske via Odonti och dess rekryteringsverktyg, för en professionell hantering av alla kandidater i processen. Obs! Direktkontakt med arbetsgivaren undanbedes vänligt men bestämt! Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare för tjänsten. Odonti kommer att genomföra de initiala intervjuerna och urvalet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatumet 2025-03-31, så visa ditt intresse idag! Ansvariga rekryterare Jashar Samadi & Van Cao Mail: [email protected] / [email protected] Mobil: 0709220250 / 0709220253
Är du som tandhygienist intresserad av att utvecklas inom privattandvård? Hos oss får du chansen att arbeta med en varierad patientgrupp i alla åldrar, vilket skiljer oss från många andra privata aktörer. Här på Tandläkarna Björnsson får du erfarenhet av att behandla både vuxna och barn. På vår mindre klinik samarbetar vi tätt, vilket skapar en dynamisk arbetsmiljö där alla bidrar till klinikens framgång. Varmt välkommen med din ansökan med eller utan CV. Vi erbjuder dig En arbetsmiljö med varierade arbetsuppgifter. Ett brett patientklientel - allt från barn till vuxna patienter. Inget krav på intäkter. Mentorskap för den nyexaminerade tandhygienisten. Kurser för vidareutveckling, både interna och externa. Friskvårdsbidrag 2000 kr per år. Kvalifikationer Krav - Obligatoriskt för att anses som behörig kandidat Svensk tandhygienistexamen. Svensk tandhygienistlegitimation. Goda kunskaper i svenska, både muntligt och i skrift. Meriterande - Önskemål, dock inget krav Mer än 2 års arbetserfarenhet som tandhygienist. Intresse av digitalt arbetsflöde. Erfarenhet av delegerat arbete. Om dig och tjänsten Som person är du flexibel, noggrann och vill lära och utvecklas. Du är social, har lätt för att samarbeta samt har ett trevligt bemötande mot patienter och personal. Vi värdesätter ett engagerat och drivande förhållningssätt vilket gör att vi utvecklar verksamheten och känner oss delaktiga i vårt gemensamma arbete. Arbetsuppgifter: Som tandhygienist arbetar du självständigt med egna patienter, genomför undersökningar av barn och vuxna samt ansvarar för parodontala behandlingar och uppföljningar. Arbete inom steril och reception ingår. Stöd för att fylla tidboken ges. Du får utföra behandlingar du känner dig trygg med, exempelvis fyllningsterapi och avtryck. Assistans till tandläkare utgör cirka 15-20% av arbetstiden. Arbetsschema: Det utformas i samråd med arbetsgivaren. Klinikens öppettider: Mån-tors: Kl 07:30-16:30. Fre: Kl 07:30- 14:00. Bra att veta Patientklientel: Både vuxna och barn i alla åldrar. Journalsystem: Frenda. Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård, stor fokus på protetik, kirurgi och implantatoperationer. Ort: Knislinge. Anställningsform: Tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Omfattning: Mellan 70-90%. Du väljer själv. Lönemodell: Fast lön. Kollektivavtal: Ja. Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Adress: Påls väg 4, 289 31 KNISLINGE. Om Tandläkarna Björnsson i Knislinge (Göinge Privattandvård) Tandläkarna Björnsson är ett privat tandvårdsföretag som vuxit de senare åren, men behållit sin närhet till patienter och personal. Vi har två kliniker, en i Knislinge och en i Vinslöv. Teamet på Knislinge består av fem tandläkare, två tandhygienister och sex tandsköterskor. Knislingekliniken är nyrenoverad med sex behandlingsrum. Vi är ett härligt gäng med en familjär stämning vilket patienter ofta påpekar som positivt när de kommer till oss. Vi arbetar för att vi ska ha en trevlig och öppen arbetsplats där alla hjälps åt för att skapa god stämning. Vi lägger stor kraft på att utveckla och förbättra kliniken och satsar därför kontinuerligt på kompetensutveckling och ny teknik. Dessa investeringar gör vi för att kunna erbjuda våra patienter toppkvalitet när de kommer till oss. (Bild: Vår fina klinik i Knislinge). Varför ska du välja oss? Arbetsgivaren har ordet"Vi är övertygade om att framgång bygger på ett starkt och effektivt teamwork. Genom att samarbeta nära och stötta varandra skapar vi en arbetsmiljö där varje individs bidrag är avgörande för vårt gemensamma resultat". AnsökanSök med eller utan CV via Odonti I denna rekrytering samarbetar Tandläkarna Björnsson (Göinge Privattandvård) med Odonti, det ledande rekryteringsföretaget inom tandvård. Detta är en direktrekrytering (Du blir anställd av arbetsgivaren) Samtliga ansökningar måste ske via Odonti och dess rekryteringsverktyg, för en professionell hantering av alla kandidater i processen. Obs! Direktkontakt med arbetsgivaren undanbedes vänligt men bestämt! Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare för tjänsten. Odonti kommer att genomföra de initiala intervjuerna och urvalet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatumet 2025-03-31, så visa ditt intresse idag! Ansvariga rekryterare Jashar Samadi & Van Cao Mail: [email protected] / [email protected] Mobil: 0709220250 / 0709220253
Om oss Välkommen till Capio Vårdcentral Broby! Vi är den lilla vårdcentralen med det stora hjärtat. Till oss kommer du med buss eller för dig som kommer med bil finns gratis parkering. Vi som jobbar här är ett glatt gäng på 20 personer som tar hand om ca 5 650 listade patienter – idag och genom hela livet. Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss – både i våra yrkesroller och som personer. Vår arbetsgrupp är trygg och stabil med ett tätt samarbete mellan de olika professionerna. Vi arbetar tillsammans och du kan förvänta dig ett stort stöd från läkargruppen och övriga kollegor - hos oss är du aldrig ensam! Din roll Vill du vara vårt ansikte utåt? Vi söker just nu en medicinsk sekreterare som känner sig lockad av att få vara med och driva framtidens primärvård tillsammans med oss. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete som är omväxlande och händelserikt. I uppdraget som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med vanligt förekommande arbetsuppgifter så som medicinsk dokumentation, om- och avbokning av patienter, receptionsarbete, journalhantering scanning mm. De flesta av våra läkare använder TIK (taligenkänning) vilket innebär att våra journaldiktat är färre. Som medicinsk sekreterare har du också egna ansvarsområden inom t.ex. IT ansvar, ansvar för PMO, Pasis, Lissy, ansvar för digitala kontakter samt kontakt med vårdgivarservice. Som en del av vår verksamhet har du möjlighet att aktivt arbeta för att förbättra rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Vi försöker anpassa oss efter hur vårt samhälle ser ut och lägger stor vikt på att våga tänka nytt! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Tjänsten avser tjänstgöring på 50% eller enl överenskommelse. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje dag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Vi välkomnar nu dig som är utbildad inom hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY) eller 400p (YH) alternativt motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Du har goda språkkunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Kunskap i PMO, Medspeech, PASiS, och QlikView är meriterande likaså om du har ett intresse för digitalisering. Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna så kräver. Som person är du positiv och ansvarstagande med ett flexibelt förhållningssätt och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Tillsammans med oss delar du Capios värderingar och använder dem i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2025-02-24 Sista ansökningsdag: 2025-03-30 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Om oss Välkommen till Capio Vårdcentral Broby! Vi är den lilla vårdcentralen med det stora hjärtat. Till oss kommer du med buss eller för dig som kommer med bil finns gratis parkering. Vi som jobbar här är ett glatt gäng på 20 personer som tar hand om ca 5 650 listade patienter – idag och genom hela livet. Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss – både i våra yrkesroller och som personer. Vår arbetsgrupp är trygg och stabil med ett tätt samarbete mellan de olika professionerna. Vi arbetar tillsammans och du kan förvänta dig ett stort stöd från läkargruppen och övriga kollegor - hos oss är du aldrig ensam! Din roll Vill du vara vårt ansikte utåt? Vi söker just nu en medicinsk sekreterare som känner sig lockad av att få vara med och driva framtidens primärvård tillsammans med oss. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete som är omväxlande och händelserikt. I uppdraget som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med vanligt förekommande arbetsuppgifter så som medicinsk dokumentation, om- och avbokning av patienter, receptionsarbete, journalhantering scanning mm. De flesta av våra läkare använder TIK (taligenkänning) vilket innebär att våra journaldiktat är färre. Som medicinsk sekreterare har du också egna ansvarsområden inom t.ex. IT ansvar, ansvar för PMO, Pasis, Lissy, ansvar för digitala kontakter samt kontakt med vårdgivarservice. Som en del av vår verksamhet har du möjlighet att aktivt arbeta för att förbättra rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Vi försöker anpassa oss efter hur vårt samhälle ser ut och lägger stor vikt på att våga tänka nytt! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Tjänsten avser tjänstgöring på 75% eller enl överenskommelse. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje dag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Vi välkomnar nu dig som är utbildad inom hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY) eller 400p (YH) alternativt motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Du har goda språkkunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Kunskap i PMO, Medspeech, PASiS, och QlikView är meriterande likaså om du har ett intresse för digitalisering. Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna så kräver. Som person är du positiv och ansvarstagande med ett flexibelt förhållningssätt och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Tillsammans med oss delar du Capios värderingar och använder dem i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2025-02-24 Sista ansökningsdag: 2025-03-30 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Om uppdraget Jag är 20 år och bor i ett hus tillsammans med min familj och vår katt. Just nu går jag på gymnasiet och därefter väntar daglig verksamhet. Jag har ett omfattande funktionshinder och söker dig som kan se möjligheterna istället för hinderna. Du behöver vara ansvarsfull, ha tålamod och stötta mig i min utveckling så jag kan få ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Min rörelseförmåga är begränsad, jag kan gå, men har rullstol som hjälpmedel. Detta innebär att du exempelvis behöver kunna hoppa studsmatta med mig fast jag själv inte kan. Jag badar minst två dagar i veckan året om, så det är en fördel att du gillar att bada. Jag gillar böcker om du läser dem för mig. Sång och musik är också ett intresse, lika så tecknade filmer och serier. Din roll som assistent innebär blandannat: * Sondmatning med tillhörande medicinering. * All hjälp med personlig hygien * Hjälpa mig vid förflyttningar * Vara min röst och tolka min kommunikation. * Vara min följeslagare till skolan, familjetillställningar, på mina fritidsaktiviteter, läkarbesök, utflykter, shopping och på olika semesterresor mm. * Vara samarbetsvillig och flexibel Arbetstiderna är förlagda på dagar, kvällar och var tredje helg. Under Introduktionen, på ca 2-4 veckor, lär vi känna varandra och skapar trygghet hos oss båda två. Du får samtidigt kunskap om epilepsi, utvecklingsstörning och tyst kommunikation. Tjänstgöringsgrad ca 80%. Två tjänster där den ena är ett 6 månaders vikariat och den andra ett långtidsvikariat, som kan bli en fast tjänst. Jag har inga krav på att du måste ha arbetat som assistent tidigare. Det viktigaste är att du är genuint intresserad av att hjälpa andra. Klickar vi två så faller de andra bitarna på plats av sig självt. Du måste ha B-körkort. Detta för du och jag ofta kör iväg själva i min handikappanpassade bil och för jag bor i Hästveda där det är svårt att ta sig till och från jobbet med kollektivtrafiken. Hoppas jag har fångat ditt intresse! Tveka inte på att ansöka för viktigaste är att just du och jag passar ihop. Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.
Vi välkomnar en sjuksköterska som vill bli en del av vårt fantastiska team! I rollen som sjuksköterska i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och din kompetens och trivsel värdesätts högt. Vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs, du ges därmed goda möjligheter att växa och utvecklas med oss. Du får en arbetsledande roll i teamet med möjligheter att påverka verksamheten Här kommer du att arbeta Solglimman är ett litet boende med 25 boendeplatser. Våra platser är till stor del demens och somatik, men vi har även 4 korttidsplatser. På Solglimman arbetar vi som ett team mellan vårdbiträden, undersköterskor, rehab personal, sjuksköterska, samordnare och verksamhetschef. Vem är du? Du är ansvarstagande, självständig och trygg med att göra prioriteringar och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor, är prestigelös och motiveras av, att tillsammans med dina kollegor, organisera omvårdnaden på bästa sätt. I din roll ingår att ha kontinuerlig dialog med närstående och informera vid förändringar i hälsotillståndet. Du samarbetar med kollegor, läkare och eventuellt andra, både interna och externa, kontakter för att säkerställa en god omvårdnad Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu entimvikarieomgående Legitimerad sjuksköterska Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. För att trivas i tjänsten är du engagerad och bryr du dig om dina medmänniskor samtidigt som du är bra på att skapa goda relationer och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care ForenedeCare är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Sista ansökningsdag Sökande intervjuas löpande Kontaktperson Michaela Brolin E-post: [email protected] Telefonnummer: 076-7770112 Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb