Lediga deltidsjobb i Sala
Det finns totalt 7 lediga deltidsjobb att söka i Sala
Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning. Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 3h/v med 6 månaders provanställning, start 2025-07-14 Placering: Galleria Sala Torg OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift. MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd. Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer. VAD VI HAR ATT ERBJUDA • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling. • En positiv och familjär arbetsmiljö. • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 13/7 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!
Är du en kreativ och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som Visual Merchandiser i Kappahl Sala! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som Visual Merchandiser ansvarar du för att förverkliga Kappahls koncept och för att skapa köplust genom en inspirerande, föränderlig varuvisning. Du planerar och följer upp kampanj- och aktivitetsexponeringar samt utbildar och delegerar uppgifter till dina kollegor. Du medverkar även aktivt i den dagligen försäljningen ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Genom din kunskap om produkter, material, mode och trender påverka försäljningsarbetet i mötet med kunden. Tillsammans med ditt team arbetar du proaktivt för att nå uppsatta försäljningsmål. Att stötta dina kollegor i det dagliga arbetet är en viktig del av rollen. Tjänsten är tillsvidare på 30 h/veckan med start enligt överenskommelse. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Utbildning och erfarenhet inom butikskommunikation eller visual merchandising - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen.Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 360 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 20 marknader i Europa och Asien. Vi vill göra skillnad i modevärlden och vara en föregångare i branschen genom att alltid hålla våra löften: att ta hand om världen omkring oss, minimera miljöpåverkan för varje plagg och samtidigt uppfylla vårt medarbetarlöfte: " We promise you the right to always be yourself - a place to belong".Idag består Kappahl-teamet av cirka 4 000 kollegor i åtta länder, alla med olika bakgrund, ålder, kunskaper och stil. Vår gemensamma motivation är att skapa en ansvarsfull modevärld och erbjuda mode till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för bäraren och för den värld vi lever i. Idag är mer än 85 % av produkterna tillverkade av certifierade och/eller spårbara material. Vårt mål är att nå 100 procent år 2025 tillsammans med Kappahl-gruppens övergripande klimatmål om att halvera värdekedjans klimatutsläpp till år 2030. Läs mer på kappahl.se.
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse där du dessutom får möjlighet att vara utomhus under ditt arbetspass? Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega! CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Sala Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort eller förarbevis för moped trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främst elcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
Är du en trygg pedagog med en stark förankring i läroplanen och en vilja att utveckla fritidshemmets verksamhet tillsammans med kollegor och elever? Vill du arbeta i en miljö där kreativitet, lärande och omsorg går hand i hand? Då är du den vi söker! Om arbetsplatsen Kila skola är en F-6 skola med ca 110 elever som ligger strax utanför Sala tätort. Till skolan hör även ett fritidshem. Skolan har stora grönområden och nära till skogsmiljö, vilket vi gärna använder oss av i vår undervisning. Vi har elever som är trivselledare och driver rastaktiviteter med stöd av pedagoger i fritidshemmet. Om tjänsten Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem eller har en likvärdig pedagogisk utbildning. I din roll har du ett tydligt uppdrag att tillsammans med arbetslaget planera, genomföra och utveckla en meningsfull fritidsverksamhet som vilar på läroplanens mål och intentioner. Du har en central roll i att skapa struktur, progression och kvalitet i verksamheten – alltid med elevens bästa i fokus. Du är van att arbeta systematiskt med pedagogisk dokumentation, och du drivs av att utveckla både innehåll och arbetssätt. Hos oss får du möjlighet att påverka och sätta riktning för fritidshemmets framtid. Som pedagog hos oss är det viktigt att du arbetar lösningsfokuserat och har en positiv syn på uppdraget. Du är en självklar teamspelare som ser det som en styrka att arbeta i arbetslag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: • Har lärarutbildning mot fritidshem eller annan relevant pedagogisk examen • Har god kännedom om och arbetar tryggt utifrån läroplanens mål för fritidshemmet • Vill vara en nyckelperson i att driva utveckling och kvalitet • Har en tydlig ledarroll i barngruppen och kan skapa trygga, inkluderande lärmiljöer • Är en lagspelare som trivs med att samarbeta och reflektera tillsammans med kollegor • Har idéer, mod och engagemang för att göra skillnad – varje dag Vi erbjuder: • Ett engagerat arbetslag som vill utvecklas tillsammans • Möjlighet att påverka innehållet och forma framtidens fritidshem • En skolledning som stöttar och har höga ambitioner för fritidshemmets roll • Fortbildning och pedagogiska forum med fokus på kvalitet och progression • En arbetsmiljö där barnens nyfikenhet och trygghet står i centrum Anställningsvillkor Vikariat 1 år med möjlighet till förlängning, deltid ca 60-80% Tillträde enligt överenskommelse inför hösttermin Individuell lönesättning Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning. Detta enligt lagen om registerkontroll inom skol-, fritidshem och förskoleverksamhet. Rikspolisstyrelsens belastningsregister, RPS 442.5 (14-01-14) Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 13 juli 2025. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vänligen bifoga din examen/legitimation i ansökan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Rektor, Marianne Ericsson 0224-74 80 27, [email protected] eller bitr rektor Elisabet Bernhardt, 0224-74 85 12, [email protected] Facklig kontakt: Sveriges Lärare: 0224-74 70 93 , 070-249 93 49 Kommunal: tel: 010-442 81 83 Om Sala kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör. Läs mer om Sala på www.sala.se. Välkommen med din ansökan! Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsbeskrivning Vi söker nu medarbetare för att förstärka vår uthyrningsavdelning. Som uthyrare/assistent på Avesta Invest och Åsbo handelscentrum kommer du främst att arbeta med uthyrning av bostäder och lokaler. I rollen ingår också övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer också att ansvara för vår marknadsföring i sociala medier. Arbetsuppgifter och ansvar I rollen som uthyrare/assistent kommer du i första hand att ansvara över hyreskontrakt, publicering av lägenheter, registrering av nya hyresgäster samt hyresavtal. Du kommer marknadsföra, upprätta och teckna hyresavtal för bostäder, lokal/förråd, bil-och garageplatser. Du hanterar också felanmälningar, visningar och enklare kontroller av lägenheter. Du sköter fakturering, påminnelser, inkassohantering och enklare ekonomiadministration. Under vissa perioder jobbar vi i ett högt tempo så det är viktigt att du är självgående och kan arbeta självständigt med ett eget driv och effektivitet. Ingen dag är den andra lik. Vissa dagar är det stort fokus på administration och andra är det på att marknadsföra oss via sociala medier och annonsering. Den tredje dagen besiktar du lägenheter samt sköter visningar och intresseanmälningar. Du tar också mot felanmälningar och fördelar dem till fastighetsskötarna. Vidare ser du till att kontoret har allt det behöver för att fungera. Skrivarpapper, toners, kaffe eller annat kontorsmaterial får ju inte ta slut. Vår önskelista För att vara en toppenkandidat för den här tjänsten har du genomgången gymnasieutbildning, några års arbetslivserfarenhet och erfarenhet av administrativt arbete samt är en fena på sociala medier. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det ett plus, men det är dock inget krav då dina personliga egenskaper är det viktigaste. Vi tror att du är en strukturerad person som har förmågan att säkerställa hög kvalitet i ditt arbete. Du arbetar proaktivt, är självgående, flexibel och lösningsorienterad, har god affärsmässig förståelse och lika god kommunikativ förmåga. Vi tror också att du är en nyfiken och positiv person med stor initiativförmåga som kan skapa positiva kontakter både internt och externt. B-körkort, bra svenska i tal och skrift, god datavana är annat som behövs för den här tjänsten. Tjänsten kan tillsättas innan slutdatum så vänta inte med din ansökan. Skicka din ansökan till [email protected] Bifoga CV och ansökningsbrev där du beskriver dig själv och dina meriter. Bifoga gärna betyg, utbildningsbevis, kursdiplom, mm.
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Är du student eller har en annan sysselsättning och vill jobba extra? Det här är ett jobb för dig som är flexibel med arbetspass som oftast sker med kort varsel. Du kommer att jobba mellan 0 och 39,9 % av en heltidstjänst och kommer att kunna bli erbjuden arbetspass under dagtid, måndag till fredag med varierande arbetstider inom spannet 08.00-16.00. Du kommer att utgå från Gruvgatan 12, Sala. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Är du en omtänksam och nytänkande tandhygienist som söker nya möjligheter? Är det viktigt för dig med varierande arbetsuppgifter, korta beslutsvägar och att få möjlighet till vidareutveckling? Då ska du söka tjänsten hos oss på Esplanadens Tandvård. Om verksamheten Vi är en väletablerad 5-rums klinik i fina, ljusa lokaler med centralt läge i Sala nära kommunikationer. Vi har även fri parkering för dig som färdas med bil. Här utför vi det mesta inom tandvård och sätter alltid våra patienter i centrum med ett personligt bemötande. Vi arbetar i två team enligt sologroup- modellen som innebär att vi jobbar varierat, förmiddagar eller eftermiddagar med tidigare fredagar. Det är vi i Team Linn och Alexandra som nu söker en ny kollega och teamet består av två tandläkare, två tandsköterskor och en tandhygienist. Arbetsuppgifterna Hos oss har du sedvanliga tandhygienistuppgifter samtidigt som vi ser det som positivt om du vill ta del av andra arbetsuppgifter i verksamheten för ett varierat och teambaserat arbetssätt. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du ser helheten och trivs med att vara en del av ett team. Du vill ha ett om växlande arbete, är ansvarsfull, noggrann och lägger stor vikt vid kvalité. För dig är det viktigt att alltid sätta patienten i fokus och du har förmågan att lyssna in varje individs behov. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi erbjuder En trygg anställning i en bra arbetsmiljö. Fina förmåner, korta beslutsvägar, möjlighet att utvecklas och regelbundet få fortbildning. Här kan du läsa mer om oss och verksamheten: https://www.ptj.se/esplanadens-tandvard/team-linn/ Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60–100% beroende på dina önskemål. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Sandra Berggren på [email protected] eller 010-128 38 81. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb