Lediga deltidsjobb i Sigtuna
Det finns totalt 76 lediga deltidsjobb att söka i Sigtuna
Vi söker en engagerad och ansvarstagande nattreceptionist som är intresserad av ett utvecklande jobb där yrkesstoltheten är ledordet. Som nattreceptionist kommer du att vara hotellets ansikte utåt och ansvara för att gästerna får en trygg och smidig vistelse under nattens timmar. Arbetsuppgifter: Hantera in- och utcheckning av gäster, betalningar och kassahantering, bokningar, besvara telefonsamtal och e-post, administrativa uppgifter, ansvara för brand och säkerhet under natten. Tjänsten innebär nattskift- och helgarbete. Vem är du: • Du har förmågan att ge bra service • Förmåga att arbeta självständigt och fatta snabba beslut • Du är driven, lyhörd och flexibel • Lösningsorienterad och tar eget ansvar • Gillar att jobba natt • Du har goda datorkunskaper Du som söker ska uppfylla följande kvalifikationer: • Erfarenhet av arbete inom hotellbranschen, gärna som receptionist eller liknande roll • Tidigare erfarenhet från andra servicerelaterade yrken • Utbildning inom hotell och turism är meriterande • Goda kunskaper i olika digitala verktyg och system • Meriterande kunskaper inom Opera, Cenium, Hotsoft, Mews, HMS eller liknande bokningsystem) • Vara ostraffad • Är trygg med att jobba ensam • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift (övriga språk är meriterande) Om du trivs med att arbeta i en nattlig miljö och har ett genuint intresse för gästservice, är du varmt välkommen att söka tjänsten som nattreceptionist. Vi ser fram emot din ansökan! Top Solution är ett entreprenadföretag inom hotell och nattreception.
Vår kund är en positiv och nyfiken kille på 13 år som bor i Märsta tillsammans med sin familj. Han har mycket barnasinne och gillar att gunga, hoppa studsmatta och vara utomhus på promenader i rullstol. Han behöver mycket hjälp, stöttning och vägledning i sin vardag där du som assistent finns med hela vägen. Assistentens roll och erfarenhet Som assistent till vår kund är det viktigt att du är trygg i dig själv, att du är lugn, ansvarstagande, tålmodig och noggrann. Det är mycket uppskattat om du har barnasinnet kvar och kan bjuda på dig själv. Har du erfarenhet av alternativ kommunikation eller teckenspråk är det ett stort plus men inte ett krav. Det viktigaste är att du är positiv, nyfiken och vill lära dig nya saker! Är du rätt person kommer vi att utbilda dig i taktilt teckenspråk. Personlig lämplighet är mycket viktigt, liksom att du är ansvarstagande och har en bra kommunikation med alla runtomkring dig. Meriterande erfarenheter • Rök och parfymfri • Erfarenhet av vård och omsorg • Tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent/arbeta med barn • Erfarenhet eller intresse av taktilt teckenspråk/alternativ kommunikation • Det är viktigt att du kan läsa och tala det svenska språket obehindrat • Erfarenhet av Epilepsi och sondmatning (PEG) Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Deltid 30–36 h/ vecka • Start snarast. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
ELFA Assistans i Sverige AB söker nu engagerade och ansvarsfulla personliga assistenter till en av våra kunder i Sigtuna. Här får du chansen att bli en del av ett team som tillsammans skapar en meningsfull, trygg och aktiv vardag för vår kund. Vi söker nu en kvinnlig assistent i åldern 25–50 år (på kundens önskemål) till en ung tjej som är i behov av stöd och hjälp dygnet runt. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda till dag- och kvällspass både vardagar och helger, men flexibilitet är viktigt – särskilt vid sjukdom eller under semestertider. Om tjänsten Som assistent är din främsta uppgift att bidra till en meningsfull, trygg och utvecklande vardag för kunden, med fokus på hennes individuella behov och förutsättningar. Arbetet innebär stöd med bland annat personlig hygien, träning, sondmatning samt på- och avklädning. Du fungerar som ett stabilt stöd i vardagen och bör vara i god fysisk form. Arbetstiderna är förlagda mellan kl 08-21 och vi söker just nu personal för att tillsätta tre tjänster med följande tjänstgöringsgrader: 63,75% 75% 80% Vi är även intresserade av dig som vill arbeta som timanställd vid behov, exempelvis vid sjukfrånvaro eller under semestertider. Kvalifikationer och önskemål Erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är ett stort plus Du är ansvarsfull, lyhörd och har ett genuint engagemang för att hjälpa andra Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga Referenser kommer att efterfrågas Du ska kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställning Tillträde: 25/6 Anställningsform: Tjänsterna omfattas av kollektivavtal
Är du en person som är lekfull, engagerad som assistent och brinner för barn och ungdomar som behöver extra stöd i sin vardag? Då är det jobbet för dig! Vår kund är en positiv och nyfiken kille på 13 år som bor i Märsta tillsammans med sin familj. Han har mycket barnasinne och gillar att gunga, hoppa studsmatta och vara utomhus på promenader i rullstol. Han behöver mycket hjälp, stöttning och vägledning i sin vardag där du som assistent finns med hela vägen. Assistentens roll och erfarenhet Som assistent till vår kund är det viktigt att du är trygg i dig själv, att du är lugn, ansvarstagande, tålmodig och noggrann. Det är mycket uppskattat om du har barnasinnet kvar och kan bjuda på dig själv. Har du erfarenhet av alternativ kommunikation eller teckenspråk är det ett stort plus men inte ett krav. Det viktigaste är att du är positiv, nyfiken och vill lära dig nya saker! Är du rätt person kommer vi att utbilda dig i taktilt teckenspråk. Personlig lämplighet är mycket viktigt, liksom att du är ansvarstagande och har en bra kommunikation med alla runtomkring dig. Meriterande erfarenheter • Rök och parfymfri. • Svenska i tal och skrift. • Erfarenhet av vård och omsorg. • Tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent/arbeta med barn. • Erfarenhet eller intresse av taktilt teckenspråk/alternativ kommunikation. • Erfarenhet av Epilepsi och sondmatning (PEG). Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Start snarast. • Sommarschema, deltid. • Chans till förlängning efter sommaren. Om lön Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Är köra truck och stapla pallar din grej? Eller ska det kanske bli din grej? Vill du vara med och bidra till att våra butiker alltid är välfyllda med fantastiska varor? I #teamlidl hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad lagermedarbetare som vill rocka ett sommarjobb på 30 timmar i veckan med oss! Din roll Våra lager står aldrig still! Du som lagermedarbetare ser till att våra butiker får rätt varor när de behöver det. Om du älskar att vara produktiv och få varje sekund att räknas, kommer du att älska livet på Lidl. Rollen innefattar uppgifter som: • Plocka butikens beställda varor så som kött, frukt & grönt, kyl- och frysvaror • Se till att dina leveranser är perfekt staplade och säkra • Märka upp pallar för utleverans • Rapportera eventuella skadade varor • Hjälpa till med teamets övriga uppgifter, tex rengöra utrustning Din profil Vi söker dig som är flexibel, har ett gott siffersinne och har lätt för att lära dig. Du har en god förmåga att fokusera på detaljer, även när du arbetar snabbt. Att du kan jobba självständigt är en självklarhet och du lägger stolthet i att alltid göra ett bra jobb och avsluta det du påbörjat. • Du har en vilja att arbeta i alla olika typer av lagerområden, dvs även kyl- och frystemperatur • Du behärskar grundläggande svenska i både tal och skrift • Har du truckkort, minst behörighet A, så är det väldigt meriterande Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vill du vara med på vår resa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär: • Klicka på “Sök nu” • Fyll i formuläret • Bifoga CV Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Hör av dig till oss om du har ett särskilt behov av anpassning när det kommer till urvalstesterna. Tjänsten är ett sommarvikariat på 30 timmar i veckan med start omgåend och som sträcker sig till slutet av augusti. Vi värnar om en säker och trygg arbetsmiljö, därför genomförs drogtest inför anställning. Detta sker i enlighet med vår policy och i samarbete med vår företagshälsovård. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Om jobbet: Vi på RA Hospitality söker duktig och erfaren personal inom hotellstäd till vårt grymma städteam på Arlanda. Vem är du? har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo Om tjänsten städning av hotellrum du kommer att arbeta på ett av Arlandas många hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Vi söker en lugn och omtänksam personlig assistent åt en kvinna i övre 60-års åldern. I arbetet ingår sedvanliga arbetsuppgifter såsom personlig hygien, måltider, av- och påklädning, hushållssysslor samt övriga behov som uppstår i vardagen. Andra aktiviteter kan vara att följa med på diverse utflykter eller bara promenera i närområdet. Kvinnan talar utan problem och kan själv berätta vad hon behöver hjälp med. Vi söker dock en person som snabbt kan sätta sig in i hennes rutiner och som är lyhörd och har ansvarskänsla. Du som söker jobbet får gärna vara kvinna och över 40 år. Du behöver kunna tala och förstå svenska obehindrat. Önskvärt är att du bor i Märsta med omnejd. Parkeringsplats finns att tillgå om du kör bil till jobbet. Du måste kunna jobba både dagar, kvällar och nätter. Under natten har vår uppdragsgivare väntetid, vilket innebär att du har möjlighet att sova under natten men assisterar vid behov. Vi söker dig som vill och kan hoppa in extra vid behov, men som kan tänka dig få en rad med ca 2 kvällar/nätter per vecka framöver. Om du är intresserad av att göra en positiv skillnad i någons vardag, vänligen skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!
Trivs du med fysiskt arbete och gillar att arbeta strukturerat? Vill du ha ett flexibelt extrajobb i en spännande logistikmiljö? Då kan detta vara jobbet för dig! I denna roll arbetar du med sortering och hantering av paket hos vår kund DHL Express som har en stor terminal vid Arlanda flygplats. De har avancerade system och det krävs att du har en viss förmåga att jobba tekniskt. Vi erbjuder arbetstider på morgonen (05:30–09:30), och letar efter personer som kan jobba minst 3 pass i veckan med start omgående. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs i ett team med högt arbetstempo. Eftersom tjänsten är placerad på Arlanda flygplats, ett säkerhetsklassat område, krävs en omfattande bakgrundskontroll. Som ansökande behöver du kunna styrka dina sysselsättningar de senaste 5 åren. Anställningen kommer vara en konsultanställning, vilket innebär att du är anställd av StudentConsulting men jobbar ute hos vår kund. DETTA SÖKER VI · Är studerande eller har en annan sysselsättning på minst 50% och kan uppvisa intyg på detta. · Anmärkningsfritt belastningsregister · Mycket goda kunskaper i svenska och engelska · En positiv attityd och en förmåga att hantera stress · Inga skador eller hinder för att jobba fysiskt · Flexibelt schema – möjlighet att arbeta 3-4 pass per vecka Meriterande: · Truckkort och erfarenhet av lagerarbete sedan tidigare. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Är du en engagerad person som är duktig på att bygga relationer och vill vara med och se till att göra matematik tillgänglig för fler? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Urvalet kommer ske löpande så tveka inte att söka redan idag. OM TJÄNSTEN Academic work söker just nu en kandidat som vill jobba deltid som projektledare för Mattecentrums räkning. Ditt ansvar som projektledare är att vid sidan av dina studier eller annan syselssättning på minst 50 %, är att vara med och bidra till Mattecentrums tillväxt lokalt. Mattecentrum är en ideell förening som hjälper tusentals elever varje år att bli bättre på matematik – helt gratis. Deras räknestugor runt om i landet är trygga platser där elever kan få stöd av engagerade volontärer. Här får du en meningsfull roll där du bidrar till att skapa möjligheter för elever att lyckas i matematik – och i livet ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som projektledare på deltid blir du en viktig del av Mattecentrums verksamhet. Ditt ansvarsområde inkluderar: - Öka antalet besökare: Besöka skolor och informera elever om våra räknestugor. - Värdskap: Vara på plats i räknestugorna för att ta emot elever, registrera nya medlemmar och skapa en välkomnande atmosfär. - Marknadsföring: Hjälpa till med att sprida information om Mattecentrum och deras aktiviteter genom exempelvis affischering och lokala nätverk. VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50 % eller har den dokumenterad annan sysselsättning på minst 50 % - Läser eller har läst någon form av matematik på eftergymnasial nivå - Har möjlighet att jobba 35-40 h / månaden - Behärskar svenska i både tal och skrift - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av föreningsliv, pedagogiskt arbete eller volantärarbete. För att lyckas i rollen har du följande ser vi att du, utöver att vara relationsbyggande och anpassningsbar, är : * Hjälpsam * Ordningsam * Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: - ett personlighetstest och - ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Till vår fina anläggning Kämpasten i Sigtuna alldeles nere vid Mälarens strand söker vi extra servitriser/servitörer. Kämpasten är en konferensanläggning med 116 hotellrum och möteslokaler för upp till 75 personer. Vi erbjuder en professionell och personlig service med högsta kvalitet på mat och dryck samt ett gott och hållbart värdskap. Vi har två matsalar som tillsammans kan välkomna 160 gäster och ett modernt, välutrustat kök. Handelshögskolan i Stockholm, en av Europas största och ledande aktörer för verksamhets –och ledarutveckling, äger anläggningen som invigdes 1982 och som drivs av Sodexo AB sedan 2008. Vem vi söker Vi söker dig vars mål är att varje gäst skall få en unik upplevelse. Din förmåga att se varje gästs speciella förväntningar är nyckeln till vårt goda värdskap. Ditt intresse för helheten av mat, dryck samt service och att kommunicera denna är en viktig faktor. Vi söker dig som: - vill jobba på en hög servicenivå - alltid sätter gästen i fokus - har ett genuint mat- & dryckesintresse - tycker om att arbeta i team - är tillgänglig för morgon, lunch och kvällstjänstgöring - är flexibel och är van att arbeta i ett tidvis högt tempo - är lyhörd och har god kommunikationsförmåga Krav på dig som söker: - att du har körkort och bil - att du har goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande om du: - har kunskaper i dryck, kanske en dryckesutbildning, vinkällan eller RA - har utbildning inom hotell & restaurang - har språkkunskaper utöver svenska och engelska Vårt erbjudande - möjligheten att utvecklas i ett professionellt och passionerat team - att vi alltid sätter gästen som nummer 1 - en fantastisk arbetsmiljö - branschens bästa arbetstider (mestadels mån-fre) Om tjänsten Som sagt, kanske branschens bästa arbetstider. Vi tillsätter tjänster löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontaktuppgifter: Maya Wahab Adolfsson, restaurangchef 073–7460620, [email protected] Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska genomgå en identitetsvalidering innan anställning påböras. Välkommen att söka! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 76 jobb