Lediga deltidsjobb i Sigtuna

Det finns totalt 73 lediga deltidsjobb att söka i Sigtuna

Sigtuna vårdcentral söker medarbetare
Vårdval Sigtuna AB
Fotterapeuter

Sigtuna vårdcentral den lilla mysiga mottagningen i Sigtuna behöver fler medarbetare. Vi söker Fotterapeut/Fotvårdsspecialist med erfarenheter av primärvård. Vi har jobbat oerhört hårt sedan övertagningen av vårdcentralen maj 2017 för att ha en traditionell, fungerande, välutrustad samt modern vårdcentral med kopplingar till den stora omvärlden med bl a videolösningar. Sigtuna vårdcentral har blivit utvald som en utav de bästa vårdcentralerna i hela Stockholm enligt nationella patientenkäten 2019-2021. Vi har tillgång till flera kompetenser på våra mottagningar bl a KOL/Astma, diabetes-mottagning. Vårdcentralen har expanderat och vi finns centralt i Sigtuna. Vi erbjuder en dynamisk och trevlig arbetsmiljö och möjligheten att vara med och utveckla. Välkommen med din ansökan till oss! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

20 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Timvikarier till Arhem
Sigtuna kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Vård- och omsorgsförvaltningen ger service, stöd, vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ansvarar för myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Förvaltningen bedriver verksamhet inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, anhörigstöd och myndighetsutövning. Allt arbete utförs med invånaren i fokus med utgångspunkt i värdegrunden; bemötande, delaktighet, förtroende och trygghet. Tillsammans gör vi varandra bra och arbetar för att uppnå vård- och omsorgsförvaltningens vision livskvalitet hela livet. Arhem är ett äldreboende i utkanten Sigtuna som består av 80 lägenheter. Boendet är inriktat på enbart kognitiv svikt/demenssjukdom. Alla våra särskilda boenden för äldre är profilboenden och Arhem har profilen Trädgård. Vi har även en finsk enhet där vi fokuserar på finska traditioner och mat, och vi strävar efter att skapa en välkomnande atmosfär för våra finska medborgare, där deras kultur och seder får en central plats. ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med dina kollegor är du en viktig person i omsorgen om de boende. Som undersköterska/vårdbiträde motiverar och stimulerar du de äldre utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål. Du ger god omsorg, service och omvårdnad genom att se det friska hos de boende. I arbetsuppgifterna ingår att planera, genomföra, dokumentera samt följa upp omsorgsarbetet med de boende. Det ingår även att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser samt rehabiliterande insatser på delegering från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Arbetstiden är schemalagd efter de verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet inom äldreomsorg. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska eller har längre erfarenhet från äldreomsorgen. Som person är du trygg i dig själv, vågar stå upp för dina åsikter och kan skilja på sak och person även i utmanande situationer. Samtidigt visar du hänsyn och empati, har lätt för att lyssna och sätta dig in i andras perspektiv, vilket skapar ett inkluderande och respektfullt arbetsklimat. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Före erbjudande om anställning ska ett giltigt utdrag ur belastningsregistret uppvisas. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

20 maj 2025
Sista ansökan:
13 juni 2025
Lärare i Idrott och hälsa
Sigtuna Friskola AB
Grundskollärare

Skolan Bergius är en fristående högstadieskola med ca 200 elever i Märsta centrum, Sigtuna kommun. Skolan är en idéburen verksamhet där kunskap står i centrum. Vi arbetar i ett arbetslag och har nära samarbete med varandra. Vi söker en utbildad och legitimerad lärare i Idrott och Hälsa för årskurserna 7, 8 och 9. Vi ser gärna att du är erfaren, dedikerad och vill jobba i en aktiv och stimulerande verksamhet. För att öka elevers intresse att även börja träna på sin fritid samarbetar vi med Arlanda Jets och ser då särskilt att du har en bakgrund inom amerikansk fotboll och då specifikt flaggfotboll. Du ska ha befäst utbildning i olika träningsformer inriktade mot bodypump, spinning, yoga och de olympiska lyften ryck, frivändning och stöt. Då du kommer att behöva transportera mycket utrustning är det ett krav att du har körkort. Tjänsten är deltid på 90%. Vi tillämpar semestertjänst. Mentorskap ingår. Första arbetsdag efter överenskommelse i god tid innan lektionerna startar läsåret 25/26. Vi vill att du skickar in ditt CV och personligt brev till [email protected], skriv Idh i meddelandefältet. Har du några frågor så mejla dem gärna till [email protected]

20 maj 2025
Sista ansökan:
19 juni 2025
Hotellstädare till Arlanda

Om jobbet: Vi på RA Hospitality söker duktig och erfaren personal inom hotellstäd till vårt grymma städteam på Arlanda. Vem är du? har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo Om tjänsten städning av hotellrum du kommer att arbeta på ett av Arlandas många hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?  Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!  Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!  Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.   Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!   Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.  Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.  Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Psykiatrisjuksköterska sökes till Sommar uppdrag!!
Viraliv AB
Psykiatrisjuksköterskor

UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu psykiatri sjuksköterskor till olika bemanningsuppdrag inom regionerna i Sverige. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050

20 maj 2025
Sista ansökan:
19 juni 2025
Modersmålslärare i azerbajdzjanska
Sigtuna kommun
Grundskollärare

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. Mångkulturella enhetens ansvarar för modersmålsundervisning och studiehandledning för nyanlända elever i Sigtuna och Knivsta kommun. I vår verksamhet sätter vi eleven i centrum med fokus på att utifrån elevens modersmål stärka elevens identitet och främja elevens kunskapsutveckling. I vår verksamhet arbetar vi för en trygg och öppen stämning som gör att alla vågar säga sin mening, lyfta fram sina idéer och prova nya idéer. I förtroende ska barn/elever, föräldrar och personal samverka kring jämställdhet, demokrati och allas lika värde. ARBETSUPPGIFTER Azerbajdzjanska är ett nytt modersmål för Mångkulturella enheten. Arbetet innebär att starta upp modersmålet i åk 1 till åk 6 genom att kartlägga elevernas grundläggande kunskaper. Därefter planeras omfattningen av undervisningen och antal modersmålsgrupper. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med arbetslivserfarenhet som modersmålslärare. Har du lärarutbildning eller annan pedagogisk utbildning ser vi det som ett stort plus. Likaså om du har utbildning i språket. Du ska vara väl förankrad i Lgr 22 och kunna arbeta med digitala verktyg i undervisningen för att främja lärandet. Det är meriterande om du har planerat och genomfört distansundervisning tidigare. Som person är du positiv, engagerad och vill bidra till en god språkutveckling hos våra elever. Du tycker om att arbeta med barn och unga och kan skapa goda relationer med såväl elever som deras föräldrar. Du kan arbeta självständigt men också arbeta i nära samarbete med andra. Du är en trygg vuxen, har god kommunikativ förmåga och vill utveckla dig i din lärarroll. Varmt välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 maj 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
Vi söker en Personlig assistent till kvinna i Sigtuna kommun
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Märsta! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Du som assistent förväntas kunna planera, organisera och strukturera dagen på ett självständigt sätt i samarbete med kunden. Du följer med kunden i vardagen i allt som händer. Krav på körkort, samt tillgång till bil. Du förväntas kunna orientera dig i okända miljöer. Krav på svenska och engelska i tal och skrift då brukarens uppdrag kräver detta. Du har möjligheten att vara delaktig och kunna påverka vardagen Som assistent är det avgörande att kunna visa tålamod, vara lyhörd och flexibel i ditt arbetssätt.  Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Gärna egen företagare som, vill jobba extra. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande.  I familjen finns en hund och två katter. Krav Mot bakgrund av ansvaret avseende arbetsuppgifterna, bör den sökande vara i medelåldern. Arbetet ställer uttalade krav på samarbete/samverkan. Kunskap och erfarenhet kring diabetes Arbetet ställer uttalade krav på ett strukturerat arbetssätt och god ordning. Flytande svenska i tal och skrift. Körkort B. Mycket god kännedom av Stockholm. Kunna följa GPS samt orientera sig i okänd miljö. Du behöver ha egen bil för att kunna ta dig till och från arbetsplatsen. I tjänsten används brukarens bil. Matlagningskunnig, dvs matlagning från råvara till färdig rätt. Utdrag ur Belastningsregister. Vad får du? Friskvård, utbildning och introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timanställning/vid behov  Möjlighet till fasta pass på sikt Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde:  Enligt överenskommelse  Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.  Din ansökan läses endast av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!  Välkommen med din ansökan!

16 maj 2025
Sista ansökan:
2 november 2025
Butikssäljare till Synsam Sigtuna 75%
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!  För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

16 maj 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
Drifttekniker till Swedavia för park och renhållning!
Swedavia AB
Fastighetsskötare

Har du servicekänsla och vill vara med och bidra till en flygplats i världsklass? Vi söker nu flera medarbetare för säsongsanställning som vill vara med i arbetet för en flygplats med förstklassig servicegrad och atmosfärsnivå. Vad innebär rollen? Vill du vara en del av teamet som håller flygplatsens yttre miljöer rena och välskötta? Vi söker dig som trivs med ett fysiskt arbete utomhus och vill bidra till ett positivt första intryck för våra resenärer och besökare. Som en del av Landside Field Operations ansvarar du för: Parkförvaltning och trädgårdsskötsel. Renhållning av områden utanför behörighetszoner. Säkerställa en trivsam och välkomnande miljö för alla våra resenärer. Tjänsten innebär skifttjänstgöring under dygnets alla timmar, vilket innebär att du behöver kunna ta dig till flygplatsen även när kollektivtrafiken inte är i gång. Vem är du? Vi söker engagerade och motiverade medarbetare med ett intresse för fordon och maskiner. Vi söker dig som har: B-körkort. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Grundläggande kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet eller kunskap inom anläggning, underhåll och/eller parkarbete. Meriterande med erfarenhet/kunskap inom något av dessa områden: Stark känsla för service. Arbetat med underhållsarbete och/eller parkarbete. Erfarenhet av att ha arbetat med maskiner. Genuint intresse för att arbeta med lastmaskiner, städning och sophantering. Som person ser vi att du är flexibel och kan hantera varierande arbetsuppgifter. Du har en god planerings- och organisationsförmåga där du drivs av att omsätta mål till verksamhet. Fördelaktigt om du trivs av att arbeta både självständigt och i grupp.   Vad erbjuder vi dig? En spännande möjlighet att få sommarjobba i en dynamisk och operativ miljö med flygplatsen i fokus. Här får du arbeta i ett team som präglas av gemenskap och en stark laganda.  Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kenneth Skoog på [email protected]  Sista ansökningsdag är den 8 juni, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

16 maj 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
Personlig assistent sökes i Sigtuna
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en vänlig, ung man med autism som bor i Sigtuna. Tjänsten är på ca 40-50 % på ett 4 veckors rullande schema, som varierar något mellan veckorna. Tjänsten kan eventuellt komma att utökas med tiden (men det är inget måste eller löfte), men bör i dagsläget gå utmärkt att kombinera med till exempel högskolestudier. Som assistent följer du med och stödjer och motiverar under olika aktiviteter som simning och skogspromenader. Du blir en viktig person för hans möjlighet att kommunicera med andra och för att kunna uttrycka vad han vill och behöver. I sociala sammanhang är du en trygg punkt som förutser och planerar för att förebygga onödig stress. Du fungerar som ett stöd under olika typer av vardagssysslor som till exempel vid måltider. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 1-3 kvällspass per vecka med start klockan 15.10 på vardagar, samt en lördag eller söndag ungefär varannan helg. Viss flexibilitet finns. Om kunden Några av hans intressen är att baka och laga mat, läsa Bamse, spela pingis, röra på sig och gå på den lokala bion i lugn miljö. Han går i ett anpassat gymnasium och bor i en trivsam och lugn miljö med sina föräldrar och ett syskon.  Om dig Du är omtänksam och lyhörd och bra på att kommunicera tydligt. Du behöver vara bra på att känna in en situation, läsa av behov och anpassa dig därefter. Som person är du ansvarstagande, flexibel och trygg. Du har lätt för att planera, skapa struktur och ligga steget före. Du gillar att ta egna initiativ och utvecklas inom ditt jobb. Personkemin mellan dig och honom är viktig. Det är en lugn och fin ung man som är följsam och som behöver en assistent som är mån om honom och ser behov han inte uttrycker själv. Det är krav på att du Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, så att stödet i kommunikationen fungerar, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Ser detta som ett varaktigt arbete flera år framåt i tiden och inte som ett tillfälligt extrajobb, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Beställ i god tid. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbete med eller har en anhörig med autism och/eller IF, Har erfarenhet av arbete inom vården, i synnerhet av personlig assistans, LSS-insatser, inom anpassad skola (särskola), socialt arbete eller motsvarande, Innehar B-körkort. Omfattning: Deltid.  Antal tjänster: 1.  Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kommer att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

15 maj 2025
Sista ansökan:
1 november 2025