We are looking for new home and office cleaners to join our team in Växjö. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 70 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hem- och kontorsstädare till vårt team i Växjö. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 70 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Vi söker en nattreceptionist till Elite Park Hotel i Växjö. Hotellreceptionen har en central funktion på våra hotell. De flesta gäster har någon form av kontakt med receptionen under sin vistelse och det är viktigt att du är bekväm i rollen med att vara ansiktet utåt. Vi söker dig som har en bra känsla för god service, kvalitet och värdskap. I arbetsuppgifterna ingår in- och utcheckning, bokningar, mejl, hantering av telefonväxel, samt att hålla god ordning i receptionen. Meriterande är om du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter tidigare och även om du har erfarenhet av att arbeta i något hotellsystem. Praktikaliteter: Arbetstider: 22.30-07.15, vardagar och helger Omfattning: Sysselsättningsgrad cirka 65% Start: Enligt överenskommelse, start med upplärning Behov: Sommarvikariat Ålder: Du behöver vara över 20 år Lön: enligt kollektivavtal För frågor om tjänsten kontakta: Stina Ingvarsson via mail, [email protected] Sista ansökningsdag: Urval kommer att ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!
Nu söker vi på Olearys i Växjö rätt person för att ta vår nattklubb och livescen till nästa nivå. Tjänsten är från 50-75% beroende på person och tidigare erfarenhet. Låter nedan som du så tveka inte att skicka in din ansökan nu! Intervjuer och rekrytering kommer ske löpande. Rollbeskrivning Denna roll ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av nattklubbs- och eventverksamhet. Fokus ligger på bokning av artister, marknadsföring, näraro i driften och genomförande av evenemang samt att säkerställa gästnöjdhet och efterlevnad av gällande lagar och regler. Denna roll kräver en organiserad och kreativ person med förmåga att arbeta självständigt samt i team. Ett starkt nätverk och god förståelse för eventplanering och marknadsföring är avgörande för framgång i rollen. Rollen kräver egna initiativ men erbjuder stöd och bollplank i Venue Manager och övriga event och nattklubbsansvariga på andra O’Learys enheter. Rollen innebär ett helhetsansvar från planering till genomförande, budgetarbete och deltagande i ledningsgruppen. Erfarenhet och kvalifikationer Ingen formell utbildning krävs, men minst 4 års erfarenhet av liknande tjänster är ett krav. Meriterande erfarenheter: Marknadsföring och sociala medier Eventbokningar och artistkontakt Nätverkande och relationsbyggande inom branschen Budgethantering och affärsutveckling Erfarenhet av att DJ:a Arbetstider Obligatorisk närvaro vid större evenemang och nattklubbstillfällen Genomsnittligt arbete 3 av 4 helger, med ökad närvaro under högsäsong Onsdagar 15.00-23.00 (Mötesdag kan korrigeras om möte flyttas). Arbetstider kommer att variera och innefattar både kvällar och helger.
Har du energi, tycker om att ta initiativ och är ansvarstagande? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Nu söker vi dig som vill arbeta enstaka dagar på Holy greens i Växjö. Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. Kollektivavtal – för att säkerställa schyssta arbetsvillkor. En rolig arbetsplats med fantastiska kollegor. Friskvård. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Anställning för enstaka dagar Plats: Växjö Lön: Timlön - vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
När någon får stopp på vägen – då får vi upp farten. På Redgo Småland i Växjö söker vi nu dig som vill rycka ut när andra behöver hjälp som mest. Du har C-körkort, YKB och ett lugn i stressade situationer. Resten lär vi dig. Vill du bli en del av vårt bärgarteam på timmar, kvällar och helger? Vad innebär jobbet? Du jobbar med bilbärgning, vägassistans och transporter runt Växjö med omnejd. Ena dagen hjälper du en barnfamilj med punktering. Nästa dagen bogserar du en lastbil. Det är omväxlande, praktiskt och viktigt – varje uppdrag gör skillnad. Du kommer att: Köra tung bärgningsbil Rädda dagen för människor i knepiga lägen Samarbeta med SOS Alarm, räddningstjänst och polis Representera Redgo – med värme, trygghet och handlingskraft Vad krävs? För att söka behöver du ha: C-körkort YKB (yrkeskompetensbevis) God körvana och stresstålighet Förmåga att jobba självständigt och ta egna beslut Möjlighet att arbeta kvällar, helger och vid behov Tidigare erfarenhet av bärgning är meriterande, men inte ett krav. Vi letar efter rätt person – resten kan vi lära dig. Vad erbjuder vi? Ett meningsfullt extrajobb där du verkligen gör skillnad Ett starkt team och stöd från erfarna kollegor Intern introduktion och utbildning Möjlighet att växa i rollen Variation, frihet och ett jobb som aldrig blir tråkigt Om anställningen Timanställning Arbetstider: kvällar, helger och vid behov Stationeringsort: Växjö Rekrytering och anställning Rekryteringsprocessen hanteras av Workforce Rekrytering & Bemanning, men din anställning sker hos vårt juridiska bolag: Smålands Bilbärgning AB – en del av Redgo Småland. Är du redo?Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Har du frågor? Kontakta Workforce, så berättar de mer. Redgo Småland – trygghet på väg. Alltid redo.
Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta ungefär 6 timmar i veckan i våra butiker i Växjö. Den här tjänsten passar därför perfekt för dig som studerar eller har en annan flexibel sysselsättning vid sidan av. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Eleonora, Kjell & Company
Har du ett brinnande intresse för språk, pedagogik och integration? Då vill vi komma i kontakt med dig! Vi på SpeakCharlie har siktet inställt på att förbättra integrationen för internationella talanger i Sverige. Det här gör vi genom att erbjuda skräddarsydda kurser i det svenska språket och svensk kultur. Just nu förstärker vi utbildningsteamet i Växjö och söker dig som vill använda och utveckla dina kunskaper inom pedagogik, retorik och ledarskap. Om rollen Som språkcoach hos oss får du utbilda och coacha internationell talang i det svenska språket och samtidigt guida dem genom vardags- och arbetslivet i Sverige på ett engagerat och kreativt sätt. Vi erbjuder både grupp- och privatkurser genom klassrumsbaserad undervisning. En eller flera gånger i veckan träffar du dina deltagare på våra kunders kontor och hjälper dem att lära sig svenska med hjälp av vårt skräddarsydda material. En standardkurs hos oss är 16 lektioner à 90 minuter. Förfrågan för nya kurser förmedlas smidigt via vår kursportal där du enkelt anmäler intresse på de kurser som passar dig och som du har möjlighet att fullfölja från start till slut. Arbetet är flexibelt och på timbasis, och passar därför utmärkt för dig som har någon annan huvudsaklig sysselsättning. För att förtydliga är detta således ett extrajobb där arbetstiderna oftast ligger måndag-fredag inom kl. 8-17. Som start brukar vi rekommendera att börja med två kurser för att komma in i rollen på ett bra sätt, vilket innebär 2-4 lektioner i veckan. Vem är du? Vi söker dig som har passion för att lära ut och ett nyfiket förhållningssätt. Du har god problemlösningsförmåga och gillar att vara kreativ i ditt arbete. Vi ser att du har svenska som modersmål, och mycket goda kunskaper i engelska. Meriterande är avslutad eller pågående utbildning inom exempelvis lingvistik, språk, pedagogik, eller retorik. Har du erfarenhet av att bo och/eller resa i olika länder samt erfarenhet av att själv ha studerat flera språk kommer det att vara till din fördel i tjänsten. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi just nu söker språkcoacher till alla kommande spännande uppdrag. Varmt välkommen med din ansökan!
Har du ett brinnande intresse för språk, pedagogik och integration? Då vill vi komma i kontakt med dig! Vi på SpeakCharlie har siktet inställt på att förbättra integrationen för internationella talanger i Sverige. Det här gör vi genom att erbjuda skräddarsydda kurser i det svenska språket och svensk kultur. Just nu förstärker vi utbildningsteamet i Växjö och söker dig som vill använda och utveckla dina kunskaper inom pedagogik, retorik och ledarskap. Om rollen Som språkcoach hos oss får du utbilda och coacha internationell talang i det svenska språket och samtidigt guida dem genom vardags- och arbetslivet i Sverige på ett engagerat och kreativt sätt. Vi erbjuder både grupp- och privatkurser genom klassrumsbaserad undervisning. En eller flera gånger i veckan träffar du dina deltagare på våra kunders kontor och hjälper dem att lära sig svenska med hjälp av vårt skräddarsydda material. En standardkurs hos oss är 16 lektioner à 90 minuter. Förfrågan för nya kurser förmedlas smidigt via vår kursportal där du enkelt anmäler intresse på de kurser som passar dig och som du har möjlighet att fullfölja från start till slut. Arbetet är flexibelt och på timbasis, och passar därför utmärkt för dig som har någon annan huvudsaklig sysselsättning. För att förtydliga är detta således ett extrajobb där arbetstiderna oftast ligger måndag-fredag inom kl. 8-17. Som start brukar vi rekommendera att börja med två kurser för att komma in i rollen på ett bra sätt, vilket innebär 2-4 lektioner i veckan. Vem är du? Vi söker dig som har passion för att lära ut och ett nyfiket förhållningssätt. Du har god problemlösningsförmåga och gillar att vara kreativ i ditt arbete. Vi ser att du har svenska som modersmål, och mycket goda kunskaper i engelska. Meriterande är avslutad eller pågående utbildning inom exempelvis lingvistik, språk, pedagogik, eller retorik. Har du erfarenhet av att bo och/eller resa i olika länder samt erfarenhet av att själv ha studerat flera språk kommer det att vara till din fördel i tjänsten. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi just nu söker språkcoacher till alla kommande spännande uppdrag. Varmt välkommen med din ansökan!
Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta ungefär 6 timmar i veckan i våra butiker i Växjö. Den här tjänsten passar därför perfekt för dig som studerar eller har en annan flexibel sysselsättning vid sidan av. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Eleonora, Kjell & Company
Bli en del av Linné Hemvård – Timvikarie i Växjö! Vill du ha ett meningsfullt jobb där du gör skillnad i människors vardag? Vi söker nu timvikarier till vår verksamhet i Växjö! Hos oss får du möjligheten att växa, utvecklas och arbeta tillsammans med fantastiska kollegor. Om Linné Hemvård Vi är Kronobergs största privata aktör inom hemtjänst och hemsjukvård, med verksamheter i Växjö, Ljungby, Värnamo och Gislaved. Våra tre kärnvärden – enkel kommunikation, samhörighet och individens villkor – genomsyrar allt vi gör. Hos oss är du en del av ett team där vi sätter omsorgstagarens behov och trygghet i fokus. Vi ser till att hemtjänsten är anpassad efter individens önskemål och skapar livskvalitet i hemmet. Om tjänsten Som timvikarie hos Linné Hemvård arbetar du med att hjälpa våra omsorgstagare i deras hem. Arbetsuppgifterna varierar men kan inkludera: Personlig omvårdnad – Hjälpa till med hygien, dusch, påklädning. Hushållssysslor – Städning, tvätt, inköp och matlagning. Ledsagning & social samvaro – Promenader, samtal och aktiviteter. Medicinska insatser – Efter delegering från sjuksköterska. Dokumentation – Skriva och rapportera insatser digitalt. Arbetstider: Varierande (morgon 7-16, kväll 13-21). Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Vi söker dig som: Vill arbeta med att göra vardagen trygg och meningsfull för våra omsorgstagare. Är flexibel och trivs med varierande arbetsdagar. Har gymnasial utbildning inom vård och omsorg (meriterande men ej krav). Har B-körkort och kan cykla . Har god svenska i tal och skrift. Är ansvarsfull, positiv och har en god samarbetsförmåga. Erfarenhet inom hemtjänst är meriterande men inget krav – vi ger dig en gedigen introduktion! Krav: Utdrag ur belastningsregistret. Det här får du hos oss: Lön enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag & personalaktiviteter. Möjlighet till utbildning & utveckling. Ett jobb där du gör skillnad – varje dag! Är du den vi söker? Intervjuer sker löpande, så ansök redan idag! Rekryteringen hanteras av WorkForce, och anställningen sker direkt hos Linné Hemvård. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team i Växjö!
Välj ett jobb för att visa detaljer