Statens Servicecenter jobb

Lediga jobb hos Statens Servicecenter

Ekonomikonsult till Statens servicecenter, Stockholm

Är du en stjärna på redovisning och vill arbeta i en viktig roll i statsförvaltningen? Vill du jobba med många spännande myndigheter och bidra till en effektiv statsförvaltning?  Statens servicecenters uppdrag är att öka effektiviteten och minska administrationskostnaderna i statsförvaltningen, bland annat i rollen som samarbetspartner och leverantör av ekonomitjänster. Vi levererar ekonomitjänster till omkring 80 olika myndigheter både genom outsourcing men också genom de eftertraktade konsulttjänster vi erbjuder.  Hos oss får du möjligheten att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter och att kontinuerligt utvecklas i din roll. Även om du arbetar självständigt i dina uppdrag finns stöd nära till hands från kunniga och erfarna kollegor på avdelningen som gärna delar med sig av sina erfarenheter.  Du kommer få möjlighet att arbeta med många olika myndigheter i frågor som rör kvalificerad redovisning, budgetering, ekonomistyrning och förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter Som ekonomikonsult på Statens servicecenter kommer du få möjligheten att arbeta med varierande uppgifter inom de tjänster vi erbjuder våra kunder. Du kommer att ha kortare eller längre uppdrag på andra myndigheter som uthyrd konsult. Uppdragens karaktär är varierande och kommer ge dig möjlighet att utvecklas i den riktning du önskar. I dag har vi flera konsulter med uppdrag som ekonomichef, controller och redovisningsansvarig. Du kommer också att arbeta med de kunder som köper komplett redovisningstjänst av oss. Du ansvarar för månads- och kvartalsavstämningar och upprättar de finansiella delarna till årsredovisningen för flera myndigheter. Ekonomikonsulten fungerar som kundernas bollplank i kvalificerade ekonomi- och controllerfrågor. Du ger stöd i redovisning, budgetering, uppföljning samt utvecklar ekonomistyrningen. I rollen ingår även att ingå i interna projekt och arbetsgrupper vid behov samt att aktivt delta i förbättringsarbete. Vem är du? Vi söker dig som brinner för ekonomi- och redovisningsarbete och kan förklara det för andra. Du trivs i en roll där arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag och kund. Att hitta effektiva lösningar genom att dra nytta av nya möjligheter i systemen är något som engagerar dig. Kvalifikationer • Akademisk examen inom ekonomi och redovisning • Minst 5 års erfarenhet av statlig redovisning så som redovisnings- och bokslutsarbete samt avstämningar som omfattar allt från löpande redovisning till årsavslut • Erfarenhet av arbete som controller på statlig myndighet • Goda kunskaper i Unit4 ERP med fokus på systemadministration och rapporter • Erfarenhet av att både skriftligt och muntligt kommunicera ekonomifrågor med verksamhetsansvarig, ledningsgrupp eller motsvarande. • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Förmåga att • Självständigt planera, driva och slutföra ditt arbete med många varierande uppgifter och kunna göra rätt prioriteringar med bibehållet kundfokus • Samarbeta mycket väl med kunder och kollegor • Analysera och utvärdera ekonomisk data och sätta den i relation till helheten • Vara utvecklingsorienterad, se förbättringsmöjligheter och kunna föreslå lösningar • Pedagogisk och kunna anpassa kommunikationen beroende på mottagare Det är meriterande om du har • Erfarenhet av arbete som konsult inom ekonomitjänster Övrigt Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Placering Stockholm, resor kan förekomma. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 5 maj 2024. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter erbjuder service och bidrar till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR. Vi ansvarar även för servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som bland annat rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Vår verksamhet finns i hela landet med huvudkontor i Gävle. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

24 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lönekonsult till Statens servicecenter, Norrköping

Som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Vårt arbetssätt är teambaserat och fordrar att du uppskattar att arbeta i grupp mot gemensamma mål. Du kommer att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera runt 500-1000 löner per månad för flera olika myndigheter. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet där lönehandläggning har varit den huvudsakliga arbetsuppgiften. Vidare ska du ha följande förmågor: • Att skapa struktur i ditt arbete • Att säkerställa kvalitet och leverans • Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift • Att ge god service • Att engagera och driva arbetet framåt • Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter • Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning • Arbetat med lönesystemet Heroma • Arbetat med lönesystemet Palasso • Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom löneområdet Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning och på heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning Anställningen är placerad i Norrköping. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 12 maj, 2024. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 21-23.  Varmt välkommen med din ansökan! Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Vikarierande lönekonsult till Statens servicecenter, Östersund

Som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Vårt arbetssätt är teambaserat och fordrar att du uppskattar att arbeta i grupp mot gemensamma mål. Du kommer att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera runt 500-1000 löner per månad för flera olika myndigheter. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet där lönehandläggning har varit den huvudsakliga arbetsuppgiften. Vidare ska du ha följande förmågor: • Att skapa struktur i ditt arbete • Att säkerställa kvalitet och leverans • Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift • Att ge god service • Att engagera och driva arbetet framåt • Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter • Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning • Arbetat med lönesystemet Primula • Arbetat med försystemet BeSched • Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom löneområdet Övrigt Anställningen är ett vikariat tom 2025-08-31 och på heltid. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning. Anställningen är placerad i Östersund. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 12 maj, 2024.  För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 20-21.  Varmt välkommen med din ansökan! Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lönekonsult till Statens servicecenter, Östersund

Som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Vårt arbetssätt är teambaserat och fordrar att du uppskattar att arbeta i grupp mot gemensamma mål. Du kommer att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera runt 500-1000 löner per månad för flera olika myndigheter. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet där lönehandläggning har varit den huvudsakliga arbetsuppgiften. Vidare ska du ha följande förmågor: • Att skapa struktur i ditt arbete • Att säkerställa kvalitet och leverans • Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift • Att ge god service • Att engagera och driva arbetet framåt • Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter • Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning • Arbetat med lönesystemet Primula • Arbetat med försystemet BeSched • Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom löneområdet Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning och på heltid. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning. Anställningen är placerad i Östersund. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 12 maj, 2024.  För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 20-21.  Varmt välkommen med din ansökan! Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lönekonsult till Statens servicecenter, Gävle

Som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Vårt arbetssätt är teambaserat och fordrar att du uppskattar att arbeta i grupp mot gemensamma mål. Du kommer att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera runt 500-1000 löner per månad för flera olika myndigheter. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Yrkeshögskoleexamen som lönekonsult eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet där lönehandläggning har varit den huvudsakliga arbetsuppgiften. Vidare ska du ha följande förmågor: • Att skapa struktur i ditt arbete • Att säkerställa kvalitet och leverans • Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift • Att ge god service • Att engagera och driva arbetet framåt • Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter • Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning • Arbetat med lönesystemet Heroma • Arbetat med lönesystemet POL • Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom löneområdet Övrigt Anställningen är 100% och tillsvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Startdatum enligt överenskommelse Placeringsort Gävle För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 12 maj, 2024 .  För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Intervjuer kan komma att hållas löpande under annonseringstiden.   Varmt välkommen med din ansökan! Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Enhetschef till Controllerenheten, Gävle

Din placering är på avdelningen ekonomi och inköp och som chef för controllerenheten är du direkt underställd ekonomidirektören och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Verksamheten ingår i verksamhetsområdet styrning och verksamhetsstöd som ansvarar för Statens servicecenters stöd till övriga verksamhetsområden. Här ges du möjligheten att komma in och vara med i utvecklingen av controllerenheten där din värdefulla erfarenhet tas tillvara på. Controllerenheten arbetar i nära samarbete med myndighetsservice som levererar mycket av det administrativa tjänsterna inom lön och ekonomi till vår egen myndighet. Controllerenheten består idag av controllerchef som kommer att gå i pension samt sju controllers. Enheten arbetar operativt och strategiskt inom hela ekonomiområdet, t ex myndighetens verksamhetsplanering och uppföljning, redovisningsmodell samt redovisningsprinciper, årsredovisning, budgetunderlag, projektekonomi, kostnadsfördelningsmodell, analyser och controllerstöd till övrig verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter I uppdraget ingår att övergripande driva utveckling av de strategiska frågorna inom ekonomiområdet, verksamhetsplanering och uppföljning för Statens servicecenter i nära samarbete med verksamheten. Du ingår i ledningsgruppen för avdelningen ekonomi och inköp, där du aktivt bidrar till avdelningens utveckling. Som myndighetens controllerchef leder, planerar, samordnar och utvecklar du din enhet. Du har personal-, budget- och resultatansvar samt ansvarar för att din enhet når de mål som är uppsatta. Kvalifikationskrav Vi söker dig som har: • Relevant akademisk examen inom ekonomiområdet eller motsvarande utbildning • Minst 5 års erfarenhet som ekonomichef, chefcontroller eller motsvarande • Minst 3 års erfarenhet av personalledning • Erfarenhet från förändringsledning och effektiviseringsarbete inom området • Erfarenhet från statlig verksamhet inom ekonomiområdet Vidare ska du ha följande förmågor: • Att på ett strukturerat sätt driva arbetet framåt • Att prova nya perspektiv och nya idéer • Att arbeta mål- och resultatorienterat med god förmåga att verkställa planer och att skapa resultat • Att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare genom att engagera, återkoppla och skapa delaktighet • Att bygga och vidmakthålla förtroendefulla samarbeten internt och externt • Att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso • Erfarenhet av ledningsgruppsarbete på central nivå • Minst tre års erfarenhet av affärsdrivande verksamhet • Erfarenhet av BI-system (Qliksense) • Erfarenhet av inköp/e-handelssystem (Proceedo) Övrigt Anställningen är 100% och tillsvidare. Anställningen är placerad i Gävle. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 5 maj, 2024. Vi planerar att påbörja intervjuerna senast under v.20. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.   Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024