Lediga jobb i Malung-Sälen

Sök totalt 99 lediga jobb i Malung-Sälen

Elektriker

Sedan 2012 utgör Vamas en viktig pusselbit i Malung-Sälens kommun. Som Nordens största turistkommun, präglad av stora variationer i befolkningsmängd över året, ser vi till att rena spillvatten, tillhandahålla rent dricksvatten och erbjuda effektiva lösningar för en hållbar avfallshantering och återvinning för de som verkar, bor och gästar Malung-Sälen. I våra uppgifter ingår också att inspirera till en mer hållbar vardag. Vår uppgift på Vamas är att se till att din vardag fungerar, samtidigt som vi långsiktigt värnar om vår gemensamma miljö. Varje år renar vi cirka 3 miljoner kubikmeter spillvatten, samlar in cirka 17000 ton avfall och levererar cirka 1,3 miljoner kubikmeter friskt och gott dricksvatten. Bakom dessa grundläggande samhällstjänster, ligger gedigen kompetens, noggrann planering och hårt jobb. Vi är cirka 60 medarbetare med kontor i Malung och Sälen. Vi spelar dessutom en avgörande roll i kommunens långsiktiga utveckling. Där har vi ett stort ansvar för att säkra en god samhällsservice och en hållbar miljö också för framtida generationer. För att möta de ständigt ökande miljökraven, måste vi kontinuerligt utveckla och förbättra verksamheten tillsammans med en rad olika aktörer. Allt det här är ett uppdrag vi tar oss an med stolthet, varje dag, året runt. ARBETSUPPGIFTER Vamas behöver stärka upp vårt team med en industrielektriker. Vi arbetar med ständig utveckling för att säkerställa dricksvatten av hög kvalitet och ändamålsenlig rening av spillvatten. Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med Vamas. Industrielektriker är ett brett yrke med stora möjligheter till personlig utveckling. Du ingår i en grupp med erfarna medarbetare där ni tillsammans utvecklar arbetssätt, kompetens och utrustning. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar såväl akut felsökning som delaktighet i projekt och förebyggande underhåll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en el-teknisk utbildning. Vi ser att du har en stark förmåga att lösa olika sorters problem. Vidare har du även en god samarbets- och initiativförmåga och har lika lätt för att arbeta i grupp som självständigt. Du har lätt för att kommunicera med personer såväl internt som med externt. Du har en god förmåga att planera, organisera och genomföra tilldelade uppgifter utifrån ställda krav. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Pistmaskinsmekaniker till Prinoth i Sälen

Prinoth - ett varumärke av absolut högsta klass. Våra pistmaskiner är kända världen över och står för nyskapande teknologi och tilltalande design. Detta i kombination med utmärkt prestanda, ekonomi och effektivitet gör att vi kan erbjuda våra kunder bästa möjliga kvalitet. Vi tillverkar, säljer och underhåller pistmaskiner och spårmaskiner. Prinoth har ett omfattande utbud av maskiner och bandfordon. Det händer otroligt mycket spännande hos oss just nu då vi fortsätter att rusta, satsa och bygga för framtiden. Till vår organisation i Sverige och teamet i Sälen söker vi nu fler Pistmaskinsmekaniker. Högkvalitativa och moderna produkter i kombination med förstklassig service gör att våra kunder blir fler och fler. För att vi tillsammans ska kunna fortsätta att växa, utvecklas och göra alla våra kunder lika nöjda även i framtiden behöver vi nu rekrytera fler duktiga mekaniker till team Prinoth i Sälen. VÅR ARBETSPLATS Uppskattar du teamarbete och att ingen dag är den andra lik? Då har du kommit rätt. Här bidrar vi med varandras kunskaper och egenskaper. Vi gör varandra bättre och vi vill utvecklas tillsammans. På vår arbetsplats lär man sig ständigt nya saker så utvecklingsmöjligheterna är en del av alla fördelar med att jobba här. Vi är en liten arbetsgrupp som trivs väldigt bra ihop. Här finns passionen för teknik, moderna maskiner och att vi alltid vill göra våra kunder nöjda med vår unika service. TJÄNSTEN Älskar du att göra kunder nöjda - brinner du för teknik och kvalitet? Ja då är vi övertygade om att du kommer trivas hos oss. I vår verksamhet är ständiga förbättringar och en bra arbetsmiljö A och O. Vårt arbete består av att hjälpa våra kunder med service, underhåll, felsökning och reparationer av deras maskiner. Vi sköter dessa uppdrag antingen på plats hos oss i vår fina anläggning eller på plats ute hos våra kunder runt om i Sverige. Den här spännande tjänsten erbjuder en variationsrik och rolig vardag. Vissa dagar teamarbete på hemmaplan, andra dagar leverera god service och kunskap ute hos våra kunder. Den här resan kommer innebära att du får besöka flera av Sveriges absolut finaste fjälldestinationer och skidområden. DIN PROFIL Vi tror att du har någon form av tekniskt inriktad gymnasieutbildning alternativt annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du trivs och drivs av att göra kunder nöjda och god service ligger dig varmt om hjärtat. Här erbjuds en perfekt mix av både teamarbete och självständigt arbete så ditt engagemang och din energi kommer att bidra till vår grupps fortsatta utveckling. Varmt välkommen att söka tjänsten! Hoppas du blir en del av oss och att vi snart ses... VI ERBJUDER DIG En spännande, rolig och utvecklingsbar tjänst på en trivsam arbetsplats med god sammanhållning. För oss är det också viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och att du tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar Prinoth med Lundin & Boström och du lämnar in din ansökan på hemsidan www.lundinbostrom.se Har du frågor så kontaktar du Per Männikkö, 070-592 90 80. Vi intervjuar löpande men sista ansökningsdag är 2024-05-27. Vi ser fram mot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Socialsekreterare barn och unga

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen att söka jobb hos oss! ARBETSUPPGIFTER Individ- och familjeomsorgen i Malung-Sälen är samlad under socialnämnden, innehållande försörjningsstöd, missbruk/vuxna, barn och familj samt öppenvård. Verksamheten består av en personalgrupp på 21, med öppet och trevligt klimat där det är självklart att vi hjälps åt och stöttar varandra inom och mellan grupperna. Tillsammans skapar vi vägar framåt för vidareutveckling och kunskapsutbyte. Vi söker två socialsekreterare till barn och unga, där man kommer ingå i en arbetsgrupp som består av fem socialsekreterare. Du och dina kollegor ingår även i gruppen barn och familj som utöver er består av en mottagningssekreterare, en familjerättssekreterare och en familjehemssekreterare samt leds av en samordnare. Inom gruppen stöttar vi varandra i den dagliga verksamheten och genom mentorskap skapar vi vägar för vidareutveckling och kunskapsutbyte. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer bestå i att handlägga utredningar och insatser för barn 0-17 år utifrån Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om vård av unga (LVU). Du arbetar med myndighetsutövning utifrån aktuell lagstiftning och ditt uppdrag är att arbeta utifrån barnet i centrum. Arbetet innefattar samverkan med såväl interna som externa parter. Låter det som ett arbete för dig? Urval och intervju sker fortlöpande så vänta inte med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker personer med socionomexamen i enlighet med Socialstyrelsens riktlinjer SOSFS 20014:7 för arbete med barn. Du ska ha kunskaper inom aktuell sociallagstiftning, gärna med arbetslivserfarenhet inom socialtjänsten, men det är inget krav. Vi erbjuder våra nyanställda ett introduktionsprogram med mentorskap. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, ta egna initiativ och vara lyhörd mot både dina kollegor men även mot dem du möter i tjänsten. Din goda förmåga att ha "många bollar i luften" samt positiva inställning ser vi som egenskaper att högt värdera. Du ska ha ett genuint intresse för barn och unga samt deras föräldrar. Meriterande är att du har erfarenheter från arbete med stöd av BBIC. När du arbetar hos oss har du stora möjligheter till att påverka och vara delaktig i verksamhetens framtida utveckling. Då resor förkommer i tjänsten är körkort ett krav. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt. Rekrytering sker löpande.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Socialsekreterare beroende och våld

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen att söka jobb hos oss! ARBETSUPPGIFTER Individ- och familjeomsorgen i Malung-Sälen är samlad under socialnämnden, innehållande ekonomiskt bistånd, beroende och våld, barn och familj samt bistånd SoL, LSS och socialpsykiatri. Verksamheten består av en personalgrupp på 28 medarbetare, med öppet och trevligt klimat där det är självklart att vi hjälps åt och stöttar varandra inom och mellan grupperna. Vi söker en socialsekreterare till vuxengruppen med inriktning beroende och våld. Du kommer ingå i en arbetsgrupp som består av två socialsekreterare beroende och våld, en mottagningssekreterare, en socialsekreterare vuxen och tre socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd samt leds av en samordnare. Inom gruppen stöttar vi varandra i den dagliga verksamheten och genom mentorskap skapar vi vägar för vidareutveckling och kunskapsutbyte. Som socialsekreterare hos oss arbetar du med myndighetsutövning i huvudsak områdena missbruk/beroende, våld i nära relationer och socialt kontrakt. Dina arbetsuppgifter innefattar att på ett rättssäkert sätt utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser inom aktuella områden enligt socialtjänstlagen (SoL) och Lag om vård av missbrukare i vissa fall (LVM). Strukturerade insatser på hemmaplan, förebyggande arbete och arbete gentemot vår öppenvård är även viktiga delar av dina arbetsuppgifter. Arbetet förutsätter en hög grad av rättssäkerhet och effektivitet i handläggningen och innefattar samverkan med såväl interna som externa parter. Låter det som ett arbete för dig? Urval och intervju sker fortlöpande så vänta inte med din ansökan! KVALIFIKATIONER Du ska ha en socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi söker dig som har kunskaper inom aktuell lagstiftning, gärna med arbetslivserfarenhet inom socialtjänsten, men det är inget krav. Vi ser gärna att du är stresstålig och har lätt för att fokusera. Du är ansvarstagande, initiativrik och tycker om att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegorna i arbetsgruppen. Som person är du flexibel, strukturerad, serviceinriktad och har ett respektfull bemötande. Du bör tycka om ett omväxlande arbete och ha en god administrativ förmåga. Arbetet kräver god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt datorvana. Rättssäkerhet och god kvalitet i arbetet är självklart för dig. När du arbetar hos oss har du stora möjligheter till att påverka och vara delaktig i verksamhetens framtida utveckling. Erfarenhet av arbete utifrån nationella riktlinjer missbruk samt utbildning i ASI, SARA eller FREDA är meriterande. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Då resor förekommer i tjänsten är körkort är ett krav. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt. Rekrytering sker löpande.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Familjehemssekreterare

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen att söka jobb hos oss! ARBETSUPPGIFTER Letar du efter ett spännande och varierande arbete där du får möjligheten att vara med och göra skillnad? Individ- och familjeomsorgen (IFO) är en del av socialförvaltningen i Malung-Sälens kommun, vi arbetar evidensbaserat och har alltid klienten i fokus. Hos oss arbetar 22 engagerade medarbetare och nu söker vi en kollega för tjänsten som familjehemssekreterare till gruppen barn och familj (BoF). Inom BoF arbetar samordnare, mottagningssekreterare barn och unga, socialsekreterare barn och unga, familjehemssekreterare och familjerättssekreterare. Dina arbetsuppgifter är att matcha barnet, den unge eller den vuxnas behov mot olika uppdragstagare såsom familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. I tjänsten kan just du göra skillnad och ge bra förutsättningar för att klienten ska få stöd och hjälp utifrån sina behov. En viktig del i arbetet är att fungera som råd och stöd till de som har uppdrag som familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer, likaså att rekrytera och utreda medmänniskor som vill bli uppdragstagare. Du ansvarar för att uppdragstagarna får utbildning och regelbunden handledning. Planering och uppföljning av insatsen sker i samarbete med socialsekreterare, vilket sker i enlighet med BBIC gällande placerade barn och unga. En annan del av dina arbetsuppgifter innefattar även att hitta lämpliga alternativ vid placering såsom HVB och stödboende samt kontrollera och följa upp insatsen. Andra arbetsuppgifter innefattar att upprätta avtal och sköta ekonomiska rutiner i ärenden kring ersättning. En viktig del i uppdraget är samverkan både internt och externt. Vi har en hög grad av samverkan med olika aktörer, kollegor, uppdragstagare och klienter. Vi utgår från ett tätt samarbete med socialsekreterare inom IFO. Vi förväntar oss att du har en drivkraft i arbetet och kan arbeta mot uppsatta mål. KVALIFIKATIONER Du ska ha en socionomexamen. Du har erfarenhet av familjehemsvård och kunskaper om socialtjänstens ansvar vad gäller arbetet kring placerade barn, unga och vuxna. Du har utbildning i samtalsmetoden motiverande samtal och någon form av handledarutbildning. Du har goda kunskaper i lagstiftning som berör verksamhetsområden. Du tycker om ett omväxlande arbete och är flexibel eftersom arbetet innehåller resor i hela Sverige både planerade och oplanerade. En god administrativ förmåga som kräver god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Rättssäkerhet och god kvalitet i arbetet är självklart för dig. Det är även meriterande om du tidigare arbetet med socialstyrelsens material Ett hem att växa i, BRA-fam och vinjetter men inget krav. Vi söker dig som: • Är lugn och stabil i stressiga situationer • Kan prioritera och strukturera • Håller god dokumentation i ärenden och har en bra förmåga att formulera dig • Kan arbeta självständigt och tar ansvar för ärenden i sin helhet • Har en god samarbetsförmåga med klienter, uppdragstagare, samverkanspartners och kollegor • ett professionellt bemötande och förhållningssätt • är nyfiken, lyhörd och flexibel • tycker om att vara på resande fot Som person vill vi att du trivs med att vara en del i en arbetsgrupp som har nära samarbete med varandra. Du är positiv, nyfiken på andra och tycker om ett arbete med varierande arbetsuppgifter med klientens och uppdragstagarens bästa i fokus. Eftersom en stor del i arbetet handlar om att skapa och upprätthålla långvariga relationer vill vi att du har en god förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har ett gott bemötande och är tydlig i din kommunikation till såväl klienter, uppdragstagare som dina kollegor. B-körkort är ett krav eftersom resor är vanligt förekommande i arbetet. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Utvecklingsledare Socialförvaltningen

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen att söka jobb hos oss! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och skapa en effektiv och kvalitetsmedveten organisation? Vi söker dig som har intresse av att framgångsrikt bedriva utvecklingsarbete i politiskt styrd verksamhet. Som utvecklingsledare arbetar du tätt tillsammans med enhetscheferna för äldreomsorg och funktionshinder samt individ- och familjeomsorg. Du arbetar med att stödja, inspirera och utveckla arbetet med kvalitet, processer, arbetsmetoder. I uppdraget ingår det att tillsammans med chef och stödfunktioner systematiskt följa upp verksamheterna. Arbetet varierar utifrån de behov som finns i verksamheterna. Arbetet kräver att du kan arbeta både självständigt och i team samt kan representera socialförvaltningen i både interna och externa sammanhang. Du bevakar att antagna styrdokument efterföljs och uppdateras. Arbetet kräver en god förmåga att leda uppdrag och arbeta metodiskt med att driva förändrings- och utvecklingsfrågor. Organisatoriskt ligger tjänsten under socialchef. KVALIFIKATIONER Akademisk kandidatexamen är ett krav. Tänkbara utbildningar är inom juridik, stads-, beteende- eller samhällsvetenskap. Arbetet kräver god kunskap om gällande lagstiftning, du ska ha dokumenterad erfarenhet med arbete inom SoL och/eller LSS. Erfarenhet från liknande utredningsarbete samt arbete med personalekonomi ses som meriterande. För att lyckas i arbetet hos oss krävs det att du är drivande, strukturerad, bra på att samarbeta, ansvarstagande, analytisk och pedagogisk samt med god språkförmåga som syns i både muntlig och skriftlig framställan. Du behöver vara socialt aktiv och trygg i yrkesmässiga sammanhang och ha förmågan att knyta kontakter. Vi kommer lägga stor vikt på personlig lämplighet då du blir en viktig medspelare i vårt lag. Rekryteringsarbetet kommer att påbörjas under ansökningstiden. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.

25 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Busschaufför Sälen

Just nu söker Jobb55 bussförare! Vi söker dig som har möjlighet att arbeta som visstidsanställd/timanställning. Vill du jobba i Sälen, se hit. Som busschaufför har du ett roligt och omväxlande jobb. Vi söker dig som tycker om att möta människor och ge god service. Du trivs med att vara företagets ansikte utåt och samarbeta med nya människor. Du gillar att vara med där det händer och få vara en del av människors vardag. Du har god körförmåga, är punktlig och hjälper gärna till. Som person är du ansvarsfull och sätter alltid säkerheten främst. Andra beskriver dig som utåtriktad och lösningsorienterad och du tycker att det är roligt att utvecklas och bli bättre på ditt yrke. Krav för tjänsten: D – körkort YKB Svenska i tal och skrift Jobbet är i Sälen. Sök redan idag då rekrytering sker löpande!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
VD till Vamas i Malung-Sälens kommun

Vamas är ett kommunalägt bolag som arbetar med några av samhällets viktigaste funktioner. Som anställd hos oss får man i god samverkan med kommunens koncernbolag vara med att representera, forma och utveckla Malung-Sälens kommun. Vi ska, varje dag året runt rena spillvatten, tillhandahålla rent dricksvatten och erbjuda effektiva lösningar för en hållbar avfallshantering och återvinning. Ett stort och viktigt ansvar för att säkra en god samhällsservice och vår miljö nu och för framtida generationer. Med den snabba utveckling som sker i Malung-Sälens kommun måste vi kontinuerligt utveckla och förbättra verksamheten. Hos oss kan alla bidra med sin innovationskraft och tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle. Vi erbjuder det bästa av två världar, en bra arbetsplats nära naturen och ett rikt friluftsliv med närhet till härlig fjällmiljö. Vår strävan är att ge medarbetaren möjlighet till att påverka sitt arbete och skapa en god balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Vi erbjuder en tjänst med fokus på framtid och utveckling. Hos oss får man varje dag göra skillnad för de som bor, verkar och besöker Malung-Sälens kommun. TJÄNSTEN SOM VD Det händer mycket på vårt bolag just nu och vi står inför en spännande resa. Hos oss på Vamas blir du som VD ytterst ansvarig för såväl strategiska som operativa frågor men det finaste av allt är förmånen att leda vår verksamhet och alla kompetenta medarbetare. Vi söker en naturligt trygg och engagerad ledare som trivs med ett närvarande ledarskap och ett övergripande ansvar. Här finns en väl fungerande ledningsgrupp, stödfunktioner samt medarbetare i olika roller och ansvarsområden. I ditt ansvar ingår att på bästa sätt driva företagets ledningsgrupp och dess arbete. Här sker också en stor del av det strategiska arbetet. Vi söker en ledare som vill ta ansvar och vara en del av följande: • Du är föredragande i styrelsen samt ansvarig för att styrelsens beslut verkställs • Tillsammans med styrelsen utarbeta mål och strategier • Ansvarar för affärs- och verksamhetsplaner samt säkerställer att strategier genomförs • Ett långsiktigt och hållbart arbetsmiljö-, resultat- och personalansvar för våra verksamheter • Ansvarar för att verksamheterna i bolaget bedrivs på ett effektivt och utvecklande sätt • Är bolagets ansikte utåt vad avser den löpande verksamheten Vi ser framför oss flera intressanta projekt samt större investeringar dom närmaste åren. Vamas är en viktig aktör i kommunens samhällsbyggande och vi vill fortsätta att driva utvecklingen av våra verksamheter för ett ännu mer modernt och hållbart samhälle. Du har ett stort hjärta och engagemang för våra frågor. DIN PROFIL Du trivs med att röra dig i miljöer och i en mix av strategiskt tänkande och operativt genomförande och du tilltalas av att hantera frågor som behöver lösas för att flytta verksamheten framåt. Ditt naturligt närvarande och kommunikativa ledarskap är egenskaper vi värdesätter tillsammans med förmågan att upprätta goda relationer med kollegor, kunder och samarbetspartners. I din ledarstil är du lyhörd för andras idéer men utmanar gärna andra att utvecklas samtidigt som du fungerar som en förebild och kulturbärare vilket bidrar till att dina kollegor trivs och vill vara en del av ditt ledarskap. Du är kunnig och har ett starkt engagemang för både människor, utveckling och ekonomi. Du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dina tidigare erfarenheter från liknande uppdrag i ledande ställningar har bidragit till din förmåga att bygga, leda och utveckla lag och relationer. Vi tror att du blir särskilt lyckosam om du har god branschkännedom och stort intresse för våra frågor. Meriterande är erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar Vamas med Lundin & Boström och du lämnar in din ansökan på hemsidan www.lundinbostrom.se Har du frågor så kontaktar du Per Männikkö, 070-592 90 80. Vi intervjuar löpande men sista ansökningsdag är 2024-05-20. Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Färdtjänstförare Sälen

Sälen Buss söker chaufför till våra taxibilar inom färdtjänst och servicetrafik stationerade i Sälen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Varierande körningar med sjukresor, färdtjänst, servicetrafik och skoltrafik. Under vintersäsongen kör vi även flygtransfer till och från Sälens flygplats. Vi försöker alltid hålla högsta möjliga standard mot våra resenärer så ser därav att du är serviceinriktad, social, har god arbetsmoral, talar flytande Svenska och har grundläggande Engelska kunskaper. Om oss. Sälen Buss AB är ett familjeföretag som är verksamma i Sälen, Malung och Mora. Vi bedriver både beställningstrafik och linjetrafik med cirka 40 bussar och har även cirka 12 taxibilar. Idag är det ungefär 70 medarbetare på företaget.

25 april 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Busschaufför Sälen

Sälen Buss AB söker chaufförer till våra depåer i Sälen. Körningen är i första hand linjetrafik men viss beställningstrafik kan även förekomma. Tjänsterna är fasta tjänster på heltid. Provanställning tillämpas. Erfarenhet är inget krav men meriterande. Samt att vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om du ej har möjlighet till eget boende så kan vi vara behjälpliga med detta. Om oss. Sälen Buss AB är ett familjeföretag som är verksamma i Sälen, Malung och Mora. Vi bedriver både beställningstrafik och linjetrafik med cirka 40 bussar och har även cirka 12 taxibilar. Idag är det ungefär 70 medarbetare på företaget.

25 april 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024