Lediga jobb i Malung-Sälen
Sök totalt 51 lediga jobb i Malung-Sälen
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024! Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för en dagligvarukedja som växer snabbare än branschen för sjunde året i rad som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Vi söker nu butiksäljare till ett sommarvikariat, deltid 20 h/vecka! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften. Detta innefattar uppgifter som: • Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda • Säkerställa färskhet och slutdatum på varor • Hålla rent och fräscht i butiken • Betjäna kunder i kassan • Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång. • Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch • Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Tjänsten är ett sommarvikariat på 20 timmar i veckan mellan juni till augusti. Det finns möjlighet att omgående börja jobba som timvikarie fram till sommaren. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: o Klicka på “Sök nu” o Fyll i formuläret o Bifoga CV Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som apotekschef för Kronans Apotek i MalungVi söker en driven och engagerad Apotekschef till vårt stora apotek i Malung. Apoteket ligger centralt och är ensamt apotek på orten och i närområdet finns det både mataffärer och restauranger. Som Apotekschef kommer du att leda- och arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 3 farmaceuter samt 2 egenvårdsspecialister. Du behöver vara en ledare med ett driv, engagemang och resultatfokus. Arbetet är både strategiskt men framförallt operativt. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Styrka verksamheten, inspirera och motivera dina medarbetare. - Erbjuda bästa möjliga patientrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass. - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning. - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten. - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket. - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning. - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna på apoteket. - Leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik. Apoteket är öppet 09:00-18:00 på vardagar, 10:00-14:00 på lördagar och stängt på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning och du välkomnas till regionchef Cristina De Melos team. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare alternativt apotekstekniker. Kanske har du tidigare erfarenhet som apotekschef eller är nyfiken och redo att axla rollen som apotekschef hos oss. För att trivas i rollen har du lätt för att inspirera andra och skapa engagemang. Då du kommer arbeta efter högt uppsatta mål ser vi gärna att du är strukturerad, positiv, handlingskraftig och lösningsfokuserad. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. Och är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba som apotekschef hos oss? - Klicka dig in här och lär känna en av våra apotekschefer! I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regionchef Cristina De Melo tel. 070-198 18 90. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Vi söker dig som har relevant teknisk bakgrund och som är villig att utvecklas inom området. Vi ser också att du är positiv och serviceinriktad och vill bidra till att våra gäster får en minnesvärd fjällupplevelse. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som lifttekniker arbetar du huvudsakligen med att säkerställa driften av våra liftar i anläggningen. På våra destinationer finns alla varianter av liftar; släplift, stolbana och rullband. Tjänsten innefattar också utförande utav service, reparationer, felsökningar, underhåll av verksamhetens liftar. Optimering av driften samt planering av arbeten i vårt underhållsystem och kontinuerlig måluppföljning är också en viktig del i det dagliga arbetet. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du är professionell, noggrann och ser till helheten. Du har också en god samarbetsförmåga och smälter fort in i teamet. Vidare tror vi att du är flexibel, ärlig, lyhörd och serviceinriktad. Förkunskapskrav - B-körkort för bil med manuell växellåda. - Du uppfyller kraven för att kunna ta mastintyg för arbete på hög höjd. Meriterande - Snöskoterkörkort - Tidigare erfarenhet av liknande arbete. - Erfarenhet av att arbeta med kopplingsbara liftar, hydraulik, svets eller el. - Erfarenhet av heta arbeten och säkra lyft. - Erfarenhet av att jobba på hög höjd. Anställningsperiod & anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstider Heltid, tjänsten innebär att du kommer jobba både dag- och kvällstid, vardagar och helger. Att få jobba med minnesvärda fjällupplevelser året runt tycker vi är det bästa som finns! Vår personal är vår absolut största tillgång. Ett gemensamt engagemang och en strävan efter att skapa en bra fjällupplevelse för våra gäster är en stor del av vår framgång. Hos oss kan du vara dig själv och ha kul, samtidigt som du levererar ett betydande resultat tillsammans med fantastiska kollegor. På SkiStar är vi fler än 600 helårsanställda som tillsammans jobbar med bland annat försäljning, ekonomi, drift, aktiviteter, It, administration, logiförmedling, fastighetsservice och marknadsföring. Under vintersäsong har vi dessutom över 2500 säsongsanställda.
Vi söker dig som gillar att träffa folk och vill ha ett fritt arbete. Som produktambassadör står du i en livsmedelsbutik och bjuder på smakprover. Ofta får du jobba torsdagar och/eller fredagar, och vi kan erbjuda löpande varje vecka. Du är timanställd och kan välja ifall du vill ta uppdraget eller inte. Vi betalar fast timlön, semesterersättning och milersättning när du använder din bil. Du får tydliga instruktioner och trevligt stöd från en regionsansvarig hos oss. Skriv ett par rader om dig och skicka dina kontakter till oss, så kontaktar vi dig inom kort :) Hoppas vi hörs! //Brand Impact Teamet
Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi nya kollegor till vårt team på Skålmogården. Som undersköterska arbetar du med vård- och omsorgsuppgifter kring de boende varje dag. Vi arbetar också verksamhetsutvecklande med exempelvis såväl kvalitetsråd och aktivitets råd. Ditt uppdrag innebär att göra varje dygn så bra som möjligt för dem som bor hos oss likväl som för dina kollegor. Vi är varandras arbetsmiljö i våra boendes hem. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg samt säker personlig vård och omsorg. Du stödjer de äldre i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge brukarna en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med brukaren i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: • Personlig omvårdnad och omsorg. • Att tillvarata brukarens egna resurser. • Aktivering och social samvaro med brukarna samt utevistelse. • Servera måltider. • Tvätt av kläder och städ i brukares lägenhet. • Dokumentation enligt SoL. • Medicin delegering. • Samarbeta med sjuksköterska (vid t.ex. såromläggning KVALIFIKATIONER Du har undersköterskeutbildning eller annan likvärdig utbildning eller erfarenhet. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i liknande verksamheter. Därutöver är det viktigt att du kan hantera digitalt journalsystem samt att du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Meriterande är om du har vidareutbildning inom områden som demensvård, palliativ vård eller multisjuka äldre. För att trivas hos oss är det en förutsättning att du tycker om att arbeta tillsammans med människor. Tjänsten kräver att du självständigt kan planera ditt arbete för att tillgodose våra boendes behov. Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt som präglas av ett gott bemötande och av respekt för den enskilde. Jobbet förutsätter flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga och förmåga till problemlösning. Du kommer att ingå i ett team där vi strävar efter att bli bättre och lära tillsammans. Målet hos oss är att de som bor på Skålmogården alltid ska få det bästa vi kan ge för att skapa en värdefull vardag och ett gott mående. Arbetet innebär rullande schema med arbete dagar och kvällar under alla veckans dagar. I denna rekrytering kommer vi löpande intervjua och anställa rätt kandidat till tjänsten, så ansök redan idag. Vi ser fram emot att få arbeta och utvecklas tillsammans med just Dig! ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.
Vill du ha det roligaste sommarjobbet? Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2025. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Vill du vara med och lösa en viktig uppgift i sommar? Vi söker flertalet sommarvikarier till våra verksamheter på Fagerström Miljö! Vi erbjuder dig ett roligt, fritt men ansvarsfullt arbete, där du får känna att du verkligen bidrar och gör nytta för våra kunder. Fagerström Miljö är ett företag där vi värdesätter vår familjära känsla bland våra härliga kollegor. Vår historia sträcker sig mer än 40 år tillbaka och vi ingår i den familjeägda transportkoncernen Fagerströmbolagen. Fagerström Miljö en av MaserFrakts större delägare och vi är verksamma inom flera former av miljötransporter, med allt ifrån sugtransporter för de flesta kommunerna i Dalarna, spolbilar för avloppsunderhåll och filmning av avlopp till sopbilar för hushållssopor och NPA (tidigare FTI). Vi söker chaufförer över sommaren inom flera verksamhetsområden under v. 23-33 Sug- & spolbilschaufför Malung-Sälen Som sug- och spolbilschaufför Malung-Sälen utgår du från Malung eller Sälen och arbetet utförs i Malung/Sälen med omnejd. Uppdraget består av att du åker ut med sug-/spolbil och hjälper våra kunder med olika problem som uppstått. Oftast är dessa problem kopplade till avlopps- eller dagvatten/dräneringsledningar och tömning av brunnar samt fett- och oljeavskiljare. Vi söker även (se respektive annons på Platsbanken): -Sug- & spolchaufförer (Hedemora, Borlänge, Rättvik och Mora) -Kranbilschaufför, Återvinning NPA (Borlänge) -Renhållningschaufför (Hedemora) Om dig Tjänsten kräver C-körkort YKB Digitalt färdskrivarkort Förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift Meriterande kvalifikationer Erfarenhet från branschen CE-körkort ADRTank Som person är det viktigt att du har förmågan att arbeta självständigt. Du tycker om att samarbeta och du bidrar till ett gott arbetsklimat tillsammans med transportledning och dina kollegor. Eftersom arbetet innebär att du är vårt ansikte utåt i mötet med våra kunder behöver du ha en gedigen känsla för service med stort lösningsfokus för att lösa de problem som våra kunder har. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom branschen, CE-körkort och ADR Tank men vi lägger stor vikt vid att du är rätt person med god arbetsmoral, en vilja att lära dig och förmågan att anpassa dig när det uppstår nya situationer. Då arbetet är fysiskt krävande är en god fysik viktigt. Anställningsvillkor Sommarperioden sträcker sig ungefär mellan v 23-33. Heltid (100%). Arbetstiderna är vardagar 07.00-16.00. Tillträde enligt överenskommelse. Vi omfattas av Miljöarbetareavtalet och är certifierade enligt Fair Transport. Intresserad? För oss är rätt person viktigare än ett proffsigt CV, men skicka ändå gärna in detta och skriv några rader om dig själv. Sista ansökningsdag är den 30 mars, men skicka in Din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Frågor SUG-OCH SPOL/RENHÅLL: Operativ chef Henrik Lundback, [email protected] eller telefon 010-264 54 13. HR: HR-ansvarig Sofia Bimer, [email protected] eller telefon 010-264 54 05. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Det perfekta extrajobbet! För mer information, besök gärna vår hemsida www.betterbusiness.se/for-shoppers/ Nu söker vi dig som är intresserad av att utföra mystery shoppinguppdrag i form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Enligt krav från vår uppdragsgivare behöver du vara mellan 20 – 24 år. Passar du inte in i just denna profil går det ändå bra att registrera sig hos oss för andra uppdrag. Vi erbjuder även uppdrag i butik, restaurang, webb och telefon som anonym kund/gäst. Som mystery shopper är du noggrann, är bra på att observera, har datorvana samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Uppdragens omfattning och arbetstiden varierar från 30 minuter till ca. 3 timmar att utföra. En shopper väljer själv hur många uppdrag den vill utföra. Att vara mystery shopper är inget heltidsarbete utan ett perfekt extrajobb som går utmärkt att kombinera med annat arbete eller studier. Du får betalt per utfört uppdrag. Vi på Better Business hjälper företag att förbättra sin kvalitet och sin service genom att erbjuda dem verktyg för att utvärdera sitt kundbemötande. Ett av våra viktigaste verktyg är anonyma kundbesök i olika serviceinrättningar, så kallat mystery shopping. Better Business Sweden är specialister på mystery shopping och våra shoppers är tillsammans med våra kunder företagets viktigaste personer. Registrera dig som mystery shopper på vår hemsida www.beonline1.com , där du fyller i ditt CV och relevanta uppgifter. Vi tar inte emot ansökan via mail men du får gärna höra av dig vid fler frågor. Välkommen med din ansökan!
Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad och ansvarstagande undersköterska till dagverksamheten Solhagen i södra kommundelen. På Solhagen arbetar vi med brukare med fokus på att skapa en meningsfull och stimulerande vardag. Verksamheten riktar sig till personer med demenssjukdom och de som har behov av social samvaro. Genom olika aktiviteter bidrar vi till en aktiv och innehållsrik dag, samtidigt som vi erbjuder avlastning för anhöriga. Som undersköterska på Solhagen kommer du att: Planera och genomföra aktiviteter utifrån brukarnas behov och intressen Ge omvårdnad och social omsorg enligt biståndsbeslut Främja brukarnas funktionella förmåga och sociala kontakter Medverka vid vårdplanering och ha kontakt med anhöriga Dokumentera i Treserva och följa gällande rutiner och föreskrifter I rollen arbetar du tillsammans med en kollega och ansvarar gemensamt för verksamhetens dagliga planering, varubeställningar och samverkan med hemtjänsten. Vi söker dig som har utbildning som undersköterska och erfarenhet av att arbeta med äldre. Du är lyhörd, initiativtagande och har ett genuint engagemang för att skapa en meningsfull tillvaro för brukarna. Tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande, men om du har arbetat inom service och trivs med att möta människor och stötta dem i deras behov, kan det vara en bra start på en karriär inom vården hos oss. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift då dokumentation är en del av arbetet. Erfarenhet av social dokumentation är meriterande. Vi söker dig som är flexibel, ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Du har empati och ser värdet i att arbeta med människor som är i behov av omsorg och vård. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och goda referenser. Vi söker dig som är: Trygg och stresstålig Serviceinriktad och lyhörd för omsorgstagarnas behov Empatisk och värdesätter olikheter samt har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka både individ och grupp Samarbetsvillig, delar med dig av kunskap och erfarenhet samt är öppen för att lära dig av andra. Kommunikativ och social, med förmåga att engagera de äldre i aktiviteter och utevistelse Vi söker en initiativrik person som bidrar till en meningsfull och stimulerande vardag för våra brukare. Vi rekryterar och kallar till intervjuer löpande vänta därför inte med att skicka in din ansökan! ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vid en eventuell anställning behöver du lämna ett utdrag ur belastningsregistret till Malung-Sälen kommun. Se gärna till att du vid intervjutillfälle har detta med dig. Du beställer detta själv via: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.
Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara en del av en inspirerande miljö där varje dag innebär möjligheten att forma framtiden? Malung-Sälens Kommun söker nu två engagerad förskollärare till förskolan i Sälen och Rörbäcksnäs som brinner för att skapa en trygg och lärorik miljö för våra barn. Vi arbetar efter att varje barn förtjänar en start som lägger grunden för ett livslångt lärande. Vi strävar efter att erbjuda en verksamhet som är både rolig, trygg och lärorik för alla våra barn. Vi värdesätter samarbete där vi tillsammans strävar efter att uppnå de bästa förutsättningarna för varje barn. Som förskollärare har du en central roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för barnen. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: • Att skapa och utveckla förtroendefulla relationer med både barn, kollegor och vårdnadshavare. • Att utforma en miljö som tar hänsyn till barnens individuella behov och intressen, vilket stimulerar till lek, samspel, utveckling och lärande. • Att integrera vardagliga aktiviteter och rutinsituationer på ett lekfullt och omsorgsfullt sätt i undervisningen. • Att tillsammans med dina kollegor planera, genomföra, utvärdera och utveckla den pedagogiska verksamheten utifrån förskolans styrdokument. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad förskollärare. Med din utbildningsbakgrund förstår du förskolans mål och uppdrag enligt styrdokumenten och kommer att spela en viktig roll i vårt systematiska kvalitetsarbete och utvecklingen av vår dagliga verksamhet. Om du är under utbildning till förskollärare eller har annan adekvat utbildning för uppdraget hälsar vi dig också välkommen att söka tjänsten som då är en visstidsanställning med hänvisning till Skollagens behörighetskrav för anställning. Vi värdesätter god samarbetsförmåga både internt i teamet, gentemot chefer och mot vårdnadshavare. Om du är lösningsorienterad och trivs med förändringar kommer du att passa bra hos oss. B-körkort är meriterande. Vi uppskattar din förmåga att främja lustfyllt lärande och lek i undervisningen samt att du välkomnar nytänkande och kreativitet. Du kommunicerar förtroendeingivande och har en förmåga att förstå andra perspektiv. Vi söker dig som är ödmjuk, lyhörd och flexibel med en stark samarbetsförmåga. Du har ett professionellt förhållningssätt och visar engagemang för förskolans uppdrag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vid en eventuell anställning behöver du lämna ett utdrag ur belastningsregistret till Malung-Sälen kommun. Se gärna till att du vid intervjutillfälle har detta med dig. Du beställer detta själv via: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 51 jobb