Nordea Bank Abp, Filial i Sverige jobb

Lediga jobb hos Nordea Bank Abp, Filial i Sverige

Customer Adviser, Nordea Finans

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 23655 Vi söker dig som vill arbeta med oss på Nordea Finans. Vi är ett dotterbolag till Nordea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa de bästa kundupplevelserna. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du vill att din arbetsdag ska innehålla problemlösning, ett högt tempo och mycket skratt med såväl kunder som kollegor så är detta en perfekt arbetsplats för dig. Om tjänsten Gemensamt för samtliga medarbetare på Nordea Finans är att vi ger förstklassig service och ger tips och råd kring finansbolagets olika tjänster och produkter. Som Customer Advisor inom Receivables Finance har du dagligen kontakt med våra kunder gällande deras avtal inom fakturabelåning eller fakturaköp. Utöver den dagliga kontakten via mejl och telefon ansvarar du även för ett flertal administrativa uppgifter såsom monitorering av risker, förfallna fakturor, inkassoärenden, utbetalningar och inbetalningar. Vad din arbetsdag kommer att innehålla: * Ge förstklassig service via mejl och telefon både till våra kunder (klienter) och deras slutkunder * Baserat på våra fakturabelånings- och fakturaköpsklienters behov fastställa att vi erbjuder rätt tjänster för att bygga framgångsrika kundrelationer * Du tar ett stort eget ansvar för din klientstock samtidigt som vi tar hjälp av varandra dagligen * Utföra riskbedömningar baserat på klienternas engagemang och aktivt arbeta med administration av våra klienters reskontror * Säkerställa att våra nya kunder får en riktigt bra start hos oss genom att ta emot och registrera nya avtal och guida kunderna genom starten * Löpande hitta förbättringsmöjligheter i vårt dagliga arbete så att vi kan bli ännu mer proaktiva, effektiva och relevanta för våra kunder * Ansvara för att våra arbetsrutiner är aktuella och uppdaterade Rollen är en tillsvidareanställning och är placerad i moderna lokaler i Lindhagen i Stockholm. Vi är ett team som jobbar nära varandra, och nu söker vi dig! Vem du är Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunder i fokus och har ett genuint intresse för service och reskontrahantering. Du: * Har tidigare arbetat i roller med direkt kundkontakt inom bank/finans * Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd * Har ett eget driv och gillar att harmonisera och förenkla processer * Utvecklar kontinuerligt dina digitala kompetenser och professionella färdigheter för att ge bästa möjliga service samt delar med dig av dina erfarenheter till dina kollegor i teamet * Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra * Har goda kommunikativa egenskaper och uttrycker dig väl i både tal och skrift Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig! Nästa steg Skicka in din ansökan senast den 09/05/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Terje Bigseth via telefon +47 90727174 eller e-post [email protected]. För facklig information, kontakta [email protected] eller [email protected]. På nordeafinans.se kan du läsa mer om oss, vår verksamhet och vårt fokus på att integrera hållbarhet i allt vi gör. I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Lånerådgivare

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 23766  Vi letar efter dig som har personligheten, passionen och modet – vi adderar kunskapen! Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att var en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi.  Till Nordeas Lånecenter i Uppsala söker vi dig som vill vara med och bidra till att uppfylla våra kunders framtidsplaner och drömmar. Passion för att skapa goda kundupplevelser och ge personlig service kommer naturligt för dig. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en dynamisk, trivsam och inkluderande arbetsplats i en bank med höga ambitioner. Hos oss blir du en del av ett team med härliga kollegor i en god arbetsmiljö och engagerade ledare.  Som ny får du kunskap som ger dig förutsättningar att ge våra kunder kvalificerad service. Vi tillhandahåller löpande utbildningar för att du på bästa sätt ska kunna utvecklas i din roll. Du hjälper våra kunder med individanpassade förslag gällande bankens tjänster och produkter. På Lånecenter är vi specialister inom finansieringslösningar avseende bolån, privatlån och andra finansieringsprodukter och vi ser till helheten för att tillgodose våra kunders behov. Vi handlägger låneansökningar och hanterar inkommande telefonsamtal från kunder som har lån eller har ansökt om lån i Nordea.  Vi har kontakt med kunder från hela Sverige och möter dem på distans, i huvudsak genom telefon. Dina fokusområden blir att: * Bidra till vår goda tillgänglighet, där du hjälper kunderna i den kanal de väljer * Attrahera nya kunder, samtidigt som du bibehåller goda relationer med befintliga kunder * Med ett proaktivt arbetssätt främja hög kundnöjdhet och bidra till långsiktiga kundrelationer Samarbete, Ägarskap, Passion och Mod är våra värderingar som du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.  Du: * Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer * Stimuleras av att skapa positiva kundupplevelser  * Deltar aktivt för att bidra till god stämning och utvecklas tillsammans med kollegor * Är strukturerad, anpassningsbar och tar till dig ny teknik som du använder i arbetet och i mötet med kunden Det är meriterande om du har flera års erfarenhet från serviceyrken eller finansbranschen. Med rätt personliga egenskaper kan du ha varierande yrkesbakgrund. Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och göra det möjligt för våra kunder. Stämmer det här in på dig – då är det dig vi vill ha som Lånerådgivare hos oss! Nästa steg Skicka in din ansökan senast den 09/05/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Viktoria Andersson via telefon 0735627126 eller e-post [email protected]. I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är. För facklig information, kontakta Finansförbundet på [email protected] eller SACO på [email protected].

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Senior Cybersecurity Advisor

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID:19610 Would you like to help Nordea manage Cybersecurity? We are looking for a Senior Cybersecurity Advisor to consult on security topics and support large security initiatives in the bank. This is an opportunity for you to work in a fast-paced and complex environment as an internal advisor and gain experience in a wide range of banking and security topics.  At Nordea, we know our customers’ needs are changing – and we are deeply committed to meet them with the financial solutions of tomorrow. We are creating an agile environment where we are harnessing the power of technology – one where you can make an impact. So bring your skills, ideas and unique background. With us, you will find plenty of opportunities to grow and make your mark on something bigger. About this opportunity Welcome to the Cyber Security Advisory Unit where we protect and de-risk the bank. We add value by maturing the banks cyber security posture, continuously safeguarding our customers data and assets against potential threats. As the Senior Cybersecurity Advisor, you will play a valuable role in ensuring new security initiatives are adequate in responding to a growing threat landscape. What you will be doing: * Provide cybersecurity and risk advisory to Cyber Security leaders and IT teams across Nordea  * Help build the security framework for how to collaborate with projects on information security topics and requirements * Assess, identify and implement new information security controls on various projects across the bank * Review coverage and effectiveness of existing information security controls * Perform gap analyses of our adherence to information security control frameworks (NIST as the primary) * Perform risk management activities from the initial identification throughout assessment and identifying mitigating actions * Review existing guidelines and instructions and update/create where gaps exists * Represent Cyber Security in risk assessment tracks * Assist in major vendor assessments and contractual negotiations representing Cyber Security requirements You will join an integrated Nordic and Polish team, passionate cybersecurity. The position can be located in Helsinki, Stockholm, Gdynia, Oslo or Warsaw.  Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us. To succeed in this role, we believe that you: * Have 8+ years of experience working with various Information Security disciplines * Spot risks before they turn into issues and respectfully address them with stakeholders * Appreciate taking part in development of new services/capabilities with a focus on making them secure  * Have practical clarity on varied cybersecurity concepts and is able to connect them to industry standards and regulatory requirements  * Have previous experience from either a similar role or consulting company * Are ambitious and self-driven and fuelled by delivering high quality changes * Are able to lead and drive other stakeholders  * Thrive as a workshop facilitator and enjoy bringing your own expertise to play * Have a positive attitude, take on responsibilities and are an engaged and committed team player * Personally lead by example using Nordea’s vision, values and leadership statement * Fluent in written and spoken English If this sounds like you, get in touch! Time line and process Welcome to apply by submitting your application no later than 25/05/2024. Please be informed that applications will be reviewed continuously and interviews might also be booked during this time.  Kindly also note that a background check might be conducted. For more information, you are welcome to contact hiring leader Ajay Banwari, [email protected].  For union information, please contact [email protected] or [email protected].

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Expert Cybersecurity Advisor

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner. Job ID: 21880 Would you like to help Nordea manage Cybersecurity? We are looking for a Expert Cybersecurity Advisor to consult on security topics and support large security initiatives in the bank. This is an opportunity for you to work in a fast-paced and complex environment as an internal advisor and gain experience in a wide range of banking and security topics.  At Nordea, we know our customers’ needs are changing – and we are deeply committed to meet them with the financial solutions of tomorrow. We are creating an agile environment where we are harnessing the power of technology – one where you can make an impact. So bring your skills, ideas and unique background. With us, you will find plenty of opportunities to grow and make your mark on something bigger. About this opportunity Welcome to the Cyber Security Advisory Unit where we protect and de-risk the bank. We add value by maturing the banks cyber security posture, continuously safeguarding our customers data and assets against potential threats. As the Senior Cybersecurity Advisor, you will play a valuable role in ensuring new security initiatives are adequate in responding to a growing threat landscape. What you will be doing: * Provide cybersecurity and risk advisory to Cyber Security leaders and IT teams across Nordea  * Help build the security framework for how to collaborate with projects on information security topics and requirements * Assess, identify and implement new information security controls on various projects across the bank * Review coverage and effectiveness of existing information security controls * Perform gap analyses of our adherence to information security control frameworks (NIST as the primary) * Perform risk management activities from the initial identification throughout assessment and identifying mitigating actions * Review existing guidelines and instructions and update/create where gaps exists * Represent Cyber Security in risk assessment tracks * Assist in major vendor assessments and contractual negotiations representing Cyber Security requirements You will join an integrated Nordic and Polish team, passionate cybersecurity. The position can be located in Helsinki, Stockholm, Gdynia, Oslo or Warsaw. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us. To succeed in this role, we believe that you: * Have 14+ years of experience working with various Information Security disciplines * Spot risks before they turn into issues and respectfully address them with stakeholders * Appreciate taking part in development of new services/capabilities with a focus on making them secure  * Have previous experience from either a similar role or consulting company   * Are ambitious and self-driven and fuelled by delivering high quality changes * Are able to lead and drive other stakeholders  * Thrive as a workshop facilitator and enjoy bringing your own expertise to play * Have a positive attitude, take on responsibilities and are an engaged and committed team player * Personally lead by example using Nordea’s vision, values and leadership statement * Fluent in written and spoken English If this sounds like you, get in touch! Time line and process Welcome to apply by submitting your application no later than 25/05/2024. Please be informed that applications will be reviewed continuously and interviews might also be booked during this time.  Kindly also note that a background check might be conducted. For more information, you are welcome to contact hiring leader Ajay Banwari, [email protected]. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving our customers and communities. So please come as you are. For union information, please contact [email protected] or [email protected].

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Conversion Rate Optimization Specialist

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 23452  Are you commercially skilled, motivated to drive engagement and improve the customer journey? We are now looking for a Conversion Rate Optimization Specialist. As an Optimisation Specialist, you are an expert within Conversion Rate Optimisation and you act as an adviser for the most complex and sizeable projects with a major impact. At Nordea, we know our customers’ needs are changing – and we’re deeply committed to meeting them with the financial solutions of tomorrow. We’re creating an agile environment where we’re harnessing the power of technology – one where you can make an impact. So bring your skills, ideas and unique background. With us, you’ll find plenty of opportunities to grow and make your mark on something bigger.  About this opportunity Focusing on analysis, optimisation and management of our CRO programme, you’ll engage and build strong connections with key stakeholders to prioritise, plan and drive improvement in line with our business strategy. Through the Web Analytics & Online Optimization team you will help influence and inform business at all stages of CRO process by ensuring insights and strategic recommendations are delivered to key stakeholders. The ideal candidate has an analytical and customer centric mindset, is naturally inquisitive about drivers and friction points impacting conversion. The candidate also demonstrates an understanding of audience segments and journeys using existing data and customer behaviour insight research. What you’ll be doing: * Collaborate closely with other optimization specialists, PO or other stakeholder to plan, execute, and analyse A/B and multivariate tests that drive higher CR, better user engagement, and improved overall UX. * You’ll contribute to pushing the digital customer journey forward together with the team and the local stakeholders. * Act as subject matter expert on A/B testing best practices, keeping up with industry updates to bring change and innovation to our processes. * Leading our internal CRO training programme. The role is based in Helsinki; Stockholm. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.   To succeed in this role, we believe that you: * Are a strong influencer to push forward player insights to key stakeholders. * Have an intrinsic drive to constantly make things better, more efficient or more effective. * Are an internal go-to-person for optimization related questions as well as acting as a mentor to colleagues and junior colleagues. * Aren’t scared to swing and fail, because those learnings are applied to your next big idea. * Are passionate and relentlessly focused on conversion optimization for revenue growth. Your experience and background:  * 3+ years of relevant experience in one or more of the following: conversion rate optimization, digital customer experience analytics, or A/B or multivariate testing program management. * Strong analytics skills and a data-driven approach with solid commercial experience. * Experience with major web analytics tools such as Google Analytics, Adobe Analytics etc. (Familiarity with Adobe Analytics, Adobe Target, Adobe Audience Manager is considered a plus.). * Demonstrated ability to learn new skills and pick up new technologies quickly. * Are fluent in one of the Nordic languages and English, both verbal and written. The perks of working with us: * Fantastic and dedicated colleagues who want to be the best at what they do. * Salary that we believe matches skills and experience. * Pension and other employee benefits * And plenty more… If this sounds like you, get in touch! Next steps Submit your application no later than 17/05/2024. For more information, you’re welcome to contact Anja Lee Pedersen Scholl at [email protected]. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are. For union information, please contact Finansförbundet at [email protected] or SACO at [email protected]. Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered.

24 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Kundservicemedarbetare till Nordea

Nordea is a leading Nordic universal bank. Job ID: 23851 Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Till vår kundserviceenhet i Sundsvall söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar. Om tjänsten För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon. Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea Som nyanställd hos oss får du den utbildning du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområden. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats. Ta del av våra förmåner Som provanställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid. Här är ett urval av Nordeas förmåner: * Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm * Nordeas vinstandelsprogram – alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar * Nordea Learning – Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen * Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående Vem är du Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. För att lyckas i rollen bör du: * Trivas med många kundkontakter per dag via telefon * Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden * Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet * Vara social och kommunikativ samt trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo * Ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift * Ha en fullständig gymnasieexamen Det är meriterande om du har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom serviceyrken. Vi ser det också som ett plus om du har en för tjänsten relevant utbildningsbakgrund. I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17. Rollen är placerad på Kolvägen, men vi kommer under hösten att flytta till nyrenoverade lokaler i city, i samma hus som Ica Esplanad. Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med en 12 månaders provanställning. Anställning och utbildning startar 19/8 2024. If this sounds like you, get in touch! Nästa steg Skicka in din ansökan senast den 06/05/2024, men gärna så snart som möjligt då urval sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]. För facklig information, kontakta Finansförbundet på [email protected] eller SACO på [email protected]. I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

23 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Software Development Capability Leader

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 23751 We are Nordea. We have a 200-year history of supporting and growing the Nordic economies and our values are deeply rooted in these open, progressive and collaborative societies. As one of the biggest employers in the Nordics, Poland and Estonia, you have excellent opportunities to evolve, develop and move forward with us. We enable dreams and aspirations for a greater good. We build relationships. We add a personal touch to everything we do – when advising our customers, collaborating with colleagues and meeting our potential candidates. We learn and develop. We take pride in being experts and thinking ahead. We use our expertise to meet our customers’ needs, from the simplest to the most complex. We bring a growth mindset to our work that enables us to focus on the broader perspective in our daily challenges. We lead change. We are responsible and aware of the impact of our decisions, both for our customers and for our local and global communities. Mindful of our responsibility towards current and future generations, we have made sustainability an integrated part of our business strategy. At Nordea, we know our customers’ needs are changing – and we’re deeply committed to meeting them with the financial solutions of tomorrow. We’re creating an agile environment where we’re harnessing the power of technology – one where you can make an impact. So bring your skills, ideas and unique background. With us, you’ll find plenty of opportunities to grow and make your mark on something bigger. About this opportunity Come and join an exciting position as Capability Leader Software Development in the Enterprise-Wide Master and Reference Data service domain in the largest Nordic bank. This is a chance to head the development team, engaged in building key solutions for the bank, and working together to improve the quality and innovation of our solutions. In this role you will be working with skilled, international teams in a fast-paced and inspiring working environment - playing an important role in making us achieve our goals and objectives. What you’ll be doing: * Leading a multinational team of developers that are working with developing the IT applications belonging to the domain (includes both internal employees and external consultants) * Be part of agile initiatives that are actively designing and developing our systems and applications * Continuously refining and improving the software development standards and practices * Setting targets for the team, as well as for each employee and providing timely and well-documented feedback, coaching and assessments * Handling risk issues and ensuring compliance with regulatory and governance requirements * Building and maintaining key relationships with surrounding teams and stakeholders * Be part of the Service Domain Leadership Team, working together towards our vision and targets The role is based in Stockholm; Gdańsk; Warszawa. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.   To succeed in this role, we believe that you have: * Proven leadership experiences * Relevant background from working with Data Management and/or Master Data Management technologies. * Knowledge in software development standards and best practices * Solution orientation and an ability to execute accordingly * Ability to foresee trends in applicable technologies and required changes of needed developer skill set * Persistency to work with virtual and multi-located teams * Excellent communication skills, written and spoken English If this sounds like you, get in touch! Next steps Submit your application no later than 14/05/2024. For more information, you’re welcome to contact Mats Sundborg at [email protected]. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are.  Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered. For union information, please contact Finansförbundet at [email protected] or SACO at [email protected].

23 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Head of Core Banking Program

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner. Job ID: 24003  Would you like to be part of leading major technology program implementation in Nordea Technology? We are now looking for a senior leader for the role of Leading Leaders to lead the implementation of Nordea’s Core Banking Program. In Nordea, we’re harnessing the power of technology to reinvent the future of banking. A tech revolution is underway – and you can make an impact. Working with international teams in an inspiring working environment, you’ll have lots of opportunities to expand your skills and advance your career.  About this opportunity Welcome to the Mass Market Technology team. We add value by providing first class technology services to our customers across all Nordic countries. As Leading Leader in our team you will carry a pivotal role in implementing new technology to Personal Banking area to enable better customer experience, efficiency and stability of operations.  What you’ll be doing: * Drive end-to-end project implementation of Nordea’s Core Banking Programme as per agreed roadmap with Nordea Board. * Securing the customer and financial benefits of the implementation * Securing both internal and external stakeholder management of the implementation * Secure adequate resourcing of the implementation by collaborating closely with your technology colleagues  You’ll join a dynamic, multicultural team of IT professionals in Nordea. The role is based in Nordics or Poland.  Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.   To succeed in this role, we believe that you: * Are experienced project and people leader with high impact communication and stakeholder management skills * Ability to work across organization both horizontally and vertically to achieve the project key milestones * Collaborative, human centric and goal oriented team player Your experience and background:  * Over 15 years of IT project implementation with minimum of 10 years of experience in Programme management of large scale IT implementations (over 100M Euros) * Previous experiencing in Heading Core Banking implementations for Tier 1 banks. Temenos T24/Transact implementation experience is highly desirable * Demonstrable experience in working with a multi-vendor strategy with geographically dispersed teams * Fluency of working with multiple technologies and adapting them to needed environments * Experience on working in international and multicultural environment with strong focus on customer experience * Experience in working with highly regulated environment If this sounds like you, get in touch! Next steps Submit your application no later than 03/05/2024. For more information, you’re welcome to contact Rajanish Ravindran. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are. Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered. Only for candidates in Sweden - for union information, please contact Finansförbundet at [email protected] or SACO at [email protected].

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Expert IT Architect (Credit Risk/Workflow/Collateral)

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner. Job ID: 11592 Would you like to grab a challenging and exciting opportunity to shape the future of Nordea’s Credit Risk & Collateral Domain in Group Architecture? We are now looking for an Expert IT Architect to provide architectural support and direction across the enterprise. At Nordea, we know our customers’ needs are changing – and we’re deeply committed to meeting them with the financial solutions of tomorrow. We’re creating an agile environment where we’re harnessing the power of technology – one where you can make an impact. So bring your skills, ideas and unique background. With us, you’ll find plenty of opportunities to grow and make your mark on something bigger. About the role The Credit & Collateral Architecture team is expanding and seeking experienced an Expert IT Architect to help define the target architecture vision for the domain and conceptualise the same in transitional steps that can then be delivered through working software across the full SDLC. This manifest itself in the ability to govern, mentor and overseeing the design and implementation work managed through other architecture / engineering resources and developers. You will work as a trusted business advisor and help shaping the strategy, develop technology implementation options, and engineer solutions that achieve the business and technology objectives. Primary Responsibilities: * Lead and manage the credit risk domain projects through all phases of the project lifecycle from defining the strategic roadmap with business, developing the technology blueprint, planning the phased IT implementation, setting up the team and the governance structures related to the production rollout /project activities. * Ability to translate strategic goals through transitional delivery steps, even if that implies justified technical debt to achieve the business outcome. * Lead Credit Risk and Collateral domain project with blended onshore/offshore teams that range in size from 5 to 25 team members. * Collaborate with internal stakeholders across all business touch points in the domain related to channel integration, pricing, analytics, decisioning, debt collection, scoring and risk modelling. * In-depth and experienced understanding of operational credit risk functions and capabilities in context of lending products and services in banking and /or insurance. * Influence the business and technology direction at the divisional or enterprise level based on broad expertise across multiple software platforms and technologies. * Conduct "Whiteboard", knowledge and requirements gathering sessions with clients through the conceptualisation, design and implementation of new systems, middleware/API, and business intelligence solutions/ reporting solutions.​ You’ll join a team of experienced architects. The role is based in Gdańsk; Gdynia; Helsinki; Oslo; Stockholm; Warszawa. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us. To succeed in this role, we believe that you have: * Ability to communicate technical concepts in simple terms; must be comfortable presenting solution design concepts and guiding solution design discussions / sessions. * Ability to work independently, as well as guide and mentor other team members, partners and customers. * Strong executive presence and ability to interact with senior executives. * Candidates should be flexible / willing to work across this delivery landscape which includes, but is not limited to only SAFe. Qualifications: * 10+ years of related work experience in the areas related to the Credit Risk domain i.e. Collateral Management, Debt Collection, Default Management, Risk Modelling, Regulatory Reporting, Decisioning, Scoring, Rating, Data Governance, Business Intelligence and/or Data Warehousing. * A minimum of 5+ years’ experience in a client-facing consulting delivery role managing in an onsite / offshore delivery model with emphasis on collaborative working through use of virtual teams. If this sounds like you, get in touch! Next steps Submit your application no later than 18/05/2024. For more information about the position please contact Hiring Leader Shabbir Contractor at [email protected]. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are. For union information, please contact [email protected] or [email protected].

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Kundservicemedarbetare

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 24040 Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service?  Till vår Kundserviceenhet i Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar. Om tjänsten För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon. Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats. Ta del av våra förmåner Som provanställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid. Här är ett urval av Nordeas förmåner: * Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm. * Nordeas vinstandelsprogram – alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar. * Nordea Learning – Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen. * Epassi lunchförmån. * Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående. Vem du är Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. För att lyckas i rollen bör du: * Trivas med många kundkontakter per dag via telefon. * Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden. * Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet. * Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo. * Ha en avklarad och godkänd gymnasial utbildning samt vara kommunikativ i tal och skrift. Det är meriterande att ha några års erfarenhet av yrkeslivet.  I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17. Rollen är placerad på Kilsgatan 4 som ligger på 10 minuters gångavstånd från centralstationen. Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med en 12 månaders provanställning. Vi erbjuder startdatum i slutet av augusti 2024. Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig! Nästa steg Skicka in din ansökan senast den 02/05/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Linnarsson via telefon +46 702983567 eller e-post [email protected].  I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är. För facklig information, kontakta Finansförbundet på [email protected] eller SACO på [email protected].

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024