Lediga jobb hos Transdev Sverige AB
Om tjänsten Trivs du i en operativ miljö nära produktionen och brinner för att se människor växa? Nu söker Mälartåg en engagerad Produktionsledare för EM/kvällsskift till vår depå i Gredby. Schemat är upplagt att du arbetar varannan vecka, arbetar sju dagar arbete och därefter sju lediga dagar. Arbete är ojämn vecka och ledigt är jämna veckor. Arbetsuppgifter Som Produktionsledare på Mälartåg i Gredbydepån ansvarar du för att den dagliga driften fungerar effektivt och att underhåll på våra fordon utförs korrekt och i tid. Du stöttar arbetsledare, tekniker och externa samarbetspartners i det dagliga arbetet och säkerställer att dokumentation och rapportering håller hög kvalitet. I tjänsten är det stor vikt med bra samarbetsförmåga. Du hanterar planering, inköp och uppföljning av produktionen, deltar i kvalitetsmätningar och ser till att saneringar genomförs enligt plan. Du rapporterar avvikelser och följer upp dessa tillsammans med berörda funktioner. Som ledare ansvarar du för bemanning, kompetensutveckling och arbetsmiljö inom ditt team. Du håller coachande samtal, leder skiftöverlämningar och bidrar aktivt till förbättringsarbete och projekt inom Uppdrag Mälartåg. Kvalifikationer • 2 års erfarenhet av arbetsledning & personalansvarigt ansvar • B – Körkort • Kunskaper i miljö- arbetsmiljö samt säkerhetsfrågor • Tydlig, strukturerat och ordningsamt arbetssätt: Förmåga att leda, planera och prioritera Nice to have • God datorvana, MS Office, Excel • Goda kunskaper i engelska • God förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift Varför Transdev Att arbeta på Transdev innebär mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att vara en del av något större. Här får du ett omväxlande och meningsfullt arbete där du varje dag bidrar till att människor kommer fram tryggt, hållbart och i tid. Vi erbjuder en heltidstjänst på 100 %, med trygga anställningsvillkor genom kollektivavtal. Din hälsa och utveckling är viktig för oss – därför får du ett generöst friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år, samt vi hjälper dig att växa i din roll och i din karriär. Säkerhetsintervju En anställning hos oss kan innebära krav på godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning om befattningen är en del av säkerhetskänslig verksamhet. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Omfattning: Heltid Placeringsort: Eskilstuna Gredbyvägen 7 Anställningsform: 100% em/kväll skift Startdatum: Enligt överenskommelse Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 31/7-25 Obs att svarstiden kan vara något längre än vanligt på grund av semestertider. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot din ansökan! Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Rekryterande chef: Robin Winqvist [email protected] Rekryterande chef: Emil Svennes [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.
Transdev Uppdrag Mälartåg söker en enhetschef Transdev söker en enhetschef till vårt uppdrag inom Mälartåg, med ansvar för att leda och utveckla våra lokförare och tågvärdar i det dagliga arbetet. Rollen är som mest optimal för dig som tidigare arbetat i en ledande position och haft ett ansvar över en större grupp, gärna inom persontrafik- eller fordonsbranschen. Som person är du en strukturerad person med en stark administrativ förmåga och, viktigast av allt, ett genuint intresse och en naturlig fallenhet för att leda andra! Vad gör en enhetschef hos oss? Som enhetschef är din främsta uppgift att vara nära din personal och skapa förutsättningar för att de ska lyckas i sitt arbete. Det innebär att du är synlig och tillgänglig i vardagen. Du möter medarbetare ute i verksamheten, genomför medåkning på tåget för att coacha och ge feedback, hanterar personal- och rehabiliteringsärenden och arbetar aktivt med både operativa frågor och långsiktig utveckling. Du är en naturlig del av arbetsmiljön. Någon som vågar ta samtalet i korridoren, lyssnar i fikarummet och bygger relationer som stärker både trivsel och arbetskultur. Det vi kallar korridorsledarskap på Transdev är en viktig del av våra ledares vardag. Vidare är arbetsdagarna varierade och kan innehålla allt från att driva förbättringsinitiativ och trivselprojekt till att arbeta med mer komplexa frågor kopplade till trafik, bemanning och verksamhetsutveckling. Vi som blir dina närmsta kollegor Som enhetschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för cirka 80 lokförare och tågvärdar, fördelade på orterna Stockholm och Hallsberg. Rollen innebär därför resande mellan orterna, vilket såklart kan kombineras med medåkning på våra tåg under arbetstid - ett effektivt sätt att både vara närvarande i driften och hålla en nära kontakt med personalen. Du ingår i ett team av åtta andra engagerade och kompetenta enhetschefer, alla utspridda på våra olika stationeringsorter. Din närmsta chef kommer vara Operativa chefen. Kvalifikationer som vi gärna ser att du har Dokumenterad erfarenhet av personalansvar och ledarskap Minst en gymnasial utbildning Erfarenhet av att ha arbetat med större personalgrupper Vana att arbeta med förändringsledning Dina förmåner Hos oss på Transdev är kollektivavtal en självklarhet till våra medarbetare. Vi erbjuder även: Trygga anställningsvillkor Avtalsenlig lön Tjänstepension Rätt semester och försäkringar Förmånligt friskvårdsbidrag Praktisk information Omfattning: Heltid, 100 % Placeringsort: Stockholm, Vasagatan 12 Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Startdatum: Snarast möjligt Lön: Enligt kollektivavtal Semester: 30 dagar Fångade vi ditt intresse? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan. Sista ansökningsdag är 2025-06-25. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din redan idag! Vår rekryteringsprocess: Genomgång av din ansökan Telefonavstämning 1a intervju Personlighets- och kompetenstester 2a intervju Referenstagning Kontakt Har du frågor om tjänsten, kontakta: Madelene Eriksson, Operativ chef, [email protected] Magdalena Campese, HR Business Partner, [email protected] Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.
Om tjänsten Vi söker nu en Operativ inköpare till vår verksamhet i Gredby depån i Eskilstuna. I rollen blir du en viktig del av verksamheten och du kommer att ha en ledande roll i att förfina och utveckla våra inköp av framför allt komponenter och förbrukningsmaterial till tågen. Du har ett nära samarbete med alla kollegor i den lokala organisationen för att säkerställa leveranser, men också med kollegor från vår centrala och strategiska inköpsavdelning som sitter i Bromma. En viktig del i ditt uppdrag blir att optimera och planera flödet av leveranser till lagret och vidare ut till produktionen. Du ansvarar för inköpsavrop och dialog med våra leverantörer.Du bidrar också med support till verksamheten vid specialinköp och ansvarar för att nå en hög grad av standardiserade och kostnadseffektiva inköp. Hos oss blir du en del av ett engagerat team i ett företag som satsar på framtiden – både din och kollektivtrafikens. Arbetsuppgifter Löpande sköta om inköpen till förråd / verkstad Ta emot och administrera beställningar av komponenter och förnödenheter till förråd / verkstad och tåg Attestera och administrera inköp som görs via vårt inköps- och faktureringssystem Jobba aktivt med att säkra rätt leverantörer och sortiment i samverkan med Transdevs inköpsorganisation och den lokala verksamheten i Gredby Följa upp alla inköpsordrar och säkerställa att dessa genomförs och avslutas på korrekt sätt Övervaka och proaktivt arbeta för att identifiera och avhjälpa eventuella leveransproblem samt kontinuerligt uppdatera övriga funktioner om eventuella framtida materialbrister Aktivt delta på daglig basis i att lösa eventuella identifierade materialbrister Hantera specialinköp Support till organisationen vid inköpsfrågor Delta i forum som rör operativt inköp Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med framförallt tekniska inköp på en operativ nivå. En lämplig bakgrund är inom inköp och/eller logistik på varv, transport eller industri. Det är viktigt att du är självständig, ansvarstagande och har ett starkt sinne för ordning och reda. Du arbetar obehindrat med datorer och har lätt för att ta till dig nya typer av systemlösningar och gillar att implementera ny teknik. Då arbetet innebär mycket kontakt med leverantörer och interna medarbetare, sätter vi stort värde på sociala förmågor. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Arbetet kan bitvis vara intensivt så du behöver kunna hantera en varierande arbetsbelastning och självständigt prioritera utifrån aktuella förutsättningar. Utbildningskrav Eftergymnasial utbildning inom ett område som ger dig rätt verktyg för att lyckas i rollen – exempelvis inköp, logistik, teknik eller ekonomi. Meriterande med utbildning eller erfarenhet inom operativt inköp eller supply chain management God datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem Nice to have God förståelse för teknisk dokumentation är mediterande Varför Transdev Att arbeta på Transdev innebär mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att vara en del av något större. Här får du ett omväxlande och meningsfullt arbete där du varje dag bidrar till att människor kommer fram tryggt, hållbart och i tid. Vi erbjuder en heltidstjänst på 100 %, med trygga anställningsvillkor genom kollektivavtal. Din hälsa och utveckling är viktig för oss – därför får du ett generöst friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år, samt vi hjälper dig att växa i din roll och i din karriär. Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära krav på godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning om befattningen är en del av säkerhetskänslig verksamhet. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Placering: Gredbyvägen 7, 632 21 Eskilstuna Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 mån provanställning Sista ansökningsdag: 29/6-2025. Rekryteringen sker löpande kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten välkommen att kontakta ansvariga Rekryterande chef Marcus Lindqvist: [email protected] HR Busniess Partner Sofia Evelönn: [email protected] Obs att svarstiden kan vara något längre än vanligt på grund av semestertider. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot din ansökan! Om oss Transdev Sverige har cirka 7 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.
Vill du köra tåg på Roslagsbanan? Ansök redan idag! Roslagsbanan expanderar och vi söker nya Tågförare som vill vara med och utveckla vår verksamhet. Du får en betald utbildning hos oss och en trygg anställning med bra villkor. Nästa utbildning startar i augusti 2025, men vi kommer troligen att även ha utbildningsstarter i oktober och januari. Låter det intressant? Skicka in din ansökan idag! Mer om tjänsten En Tågförare på Roslagsbanan har ett viktigt uppdrag att köra tågen tryggt, bekvämt och punktligt för våra resenärer. Du håller löpande kontakt med trafikledare och andra kollegor, informerar dem om din körning och får stöd i olika situationer, så att allt flyter på och tågen går enligt tidtabell. Tjänsterna är på heltid och har ett schema som varierar mellan dag, natt och helg. Blir du antagen som Tågförare så erbjuds du en provanställning i samband med starten av vår fyra månader långa förarutbildning. Efter godkänd utbildning påbörjar du din roll som Tågförare på Roslagsbanan. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal och ytterligare förmåner såsom friskvårdsbidrag. Om Roslagsbanan Roslagsbanan har ca 300 medarbetare och är en del av Transdev Sverige AB. Vi trafikerar tre järnvägslinjer från Östra Station ut mot Norra Stockholm och Roslagen med slutstationer i Kårsta, Österskär och Näsbypark. Vi arbetar dygnets alla timmar och transporterar ca 55 000 resenärer varje dag. Vem söker vi? Vi söker dig som: har fyllt 20 år (Krav enligt Lag 2011:725 om behörighet för lokförare) behärskar svenska språket mycket bra i både tal och skrift Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper: Ansvarstagande: det är viktigt att tågförare är pålitliga och noggranna eftersom de har ett stort ansvar för passagerarnas säkerhet och punktlighet. Högt säkerhetstänkande: Ett högt säkerhetstänkande säkerställer att arbetet utförs professionellt och med säkerheten i fokus i alla lägen. Koncentrationsförmåga och stresstålighet: Arbetet kan innebära oväntade situationer men du behåller koncentrationen, är uppmärksam, och agerar korrekt. Självständighet: Tågförare arbetar ensamma och behöver kunna fatta beslut självständigt och ansvarsfullt, även om det är tät kommunikation med trafikledningen. God kommunikationsförmåga: Du samarbetar effektivt med kollegor och kan kommunicera tydligt med passagerare och trafikledningen. Det är ett stort plus (men inget måste) om du har: godkänd examen från lokförarutbildning och giltigt lokförarbevis tidigare erfarenhet som lokförare eller tågförare ett intresse för teknik och mekanik eftersom arbetet innebär att hantera och förstå teknisk utrustning Urvalsprocessen Vi ser fram emot din ansökan och använder olika metoder för att lära känna dig och förstå dina personliga egenskaper bättre. Utvalda kandidater får göra ett första urvalstest online. Därefter följer personliga intervjuer och yrkespsykologiska tester utformade enligt Transportstyrelsens krav. Du måste också uppfylla Transportstyrelsens hälsokrav, som innebär att du ska göra en trafikmedicinsk undersökning samt visa att du inte har några problem med alkohol eller droger. Läs mer om det här!. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som mångfald skapar och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Varför välja Roslagsbanan?Roslagsbanan är en lokalbana som får beröm av kunder för trafikhantering och bemötande. Vi satsar på framtiden med nya tåg och depåer. Som tågförare får du ett omväxlande jobb och kan uppleva den fantastiska naturen längs banan. Efter fyra månaders förarutbildning är du redo för rollen som tågförare. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal och ytterligare förmåner såsom friskvårdsbidrag på 3000kr per år. Under utbildningstiden erhålls en utbildningslön, som efter godkänd utbildning höjs till ordinarie lönenivå. Våra tågförare har möjligheter till fortsatt utveckling, som att bli handledare eller arbeta med trafikledning. Din ansökan Vi driver rekryteringsprocessen löpande och det innebär att vi tillsätter rollen efter hand som vi kan erbjuda platser på vår förarutbildning. Gör därför din ansökan redan i dag, så håller vi dig informerad om fortsättningen. Har du frågor om tjänsten eller anställningsprocessen, skicka oss gärna ett mail på: [email protected] Vänligen notera att av GDPR-skäl tar vi inte emot ansökningar via mail. Ansök enkelt genom att klicka på knappen "Skicka Ansökan" i denna annons. Om Transdev Transdev Sverige har cirka 7500 medarbetare i Sverige, från norr till söder. Vi är en av landets största operatörer och har ett erbjudande med flera färdslag som tåg, buss och båt. Vår ambition är att vara ett trafikföretag som driver utveckling i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group med över 100 000 anställda och driver persontrafik med transportlösningar i 19 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som fyller en viktig samhällsfunktion.
Följ med på äventyret: Underhållschef sökes Är du redo att styra din karriär i en spännande riktning och besitter en passion för ledarskap och en talang för affärsutveckling? Hoppa ombord - vi har den perfekta platsen för dig! Om oss: Transdev är ett företag som är stolt över att leverera tjänster av högsta kvalitet till våra kunder. Vi söker en dynamisk och strategisk underhållschef som vill leda vår underhållsverksamhet till nya höjder. Som en nyckelspelare i vår organisation kommer du att driva process- och affärsutveckling och se till att vi upprätthåller en hög standard för excellens och effektivitet i vår underhållsverksamhet. Vi finns över hela Sverige men denna roll avser en regional roll i Stockholm Nord med ansvar över områdena Norrort, Märsta och Norrtälje. Utöver fordon kommer du även ha ansvar för Fastighet och hållplatsunderhåll, vilket gör denna roll bred och strategisk. Rollen: Du kommer stå vid rodret för en dynamisk underhållsverksamhet med över 100 engagerade anställda. Du kommer att leda och inspirera en grupp på 6 personer, som rapporterar direkt till dig. Underhållschefen ska driva underhållsverksamheten framåt och omvandla den till en modell för effektivitet och excellens. Du är hjärnan, strategigurun och den drivande kraften bakom vår underhållsverksamhets tillväxt. Huvudsakliga ansvarområden: Process- och affärsutveckling: Leda utvecklingen och förbättringen av processer för underhållsverksamheten Garanti- och felhantering: Övervaka garantier och uppföljning av systemfel, och se till att dessa frågor hanteras effektivt i samarbete med våra leverantörer. Standardisering och effektivitet: Implementera standardisering, främja hög effektivitet och söka nya lösningar för att uppfylla de kvalitets-, kostnads- och trafikmål som anges i våra avtal. Strategiskt beslutsfattande: Fatta kritiska affärsbeslut för att ständigt utveckla och styra underhållsverksamheten i rätt riktning. Regionalt ansvar – Säkerställa hög standard och långsiktig hållbarhet för fordon, fastighet och hållplatsunderhåll inom regionen. Kvalifikationer: Utbildning som civilingenjör eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Starkt affärsmannaskap med fokus på kvalitet som en drivkraft för effektiv verksamhet. Förmåga att känna av situationer och prioritera effektivt. Strukturerad, analytisk och skicklig på att skapa hållbara planer. Självgående, målinriktad och erfarenhet av att leda större team. Goda kunskaper i ekonomistyrning med kunskap om budgetering och ekonomisk uppföljning. Utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. Vad vi erbjuder: Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du är placerad på någon av våra depåer som finns i Täby, Vallentuna, Åkersberga, Märsta och Norrtälje men du förväntas att resa mellan hela vår underhållsverksamhet i regionen. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP, gruppförsäkringspaket och Rikskortet. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage, fri parkering vid kontoret samt flera andra trivselaktiviteter ------------------ Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du är en strategisk tänkare, en underhållsexpert och en ledare som letar efter en roll där du kan göra en betydande inverkan, uppmuntrar vi dig att söka tjänsten som underhållschef. Följ med oss på denna spännande resa för att lyfta vår underhållsverksamhet till nya höjder! Vi sköter processen löpande och kan komma att stänga annonsen innan sista ansökningsdag som är den 2025-06-30 Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Joshua Pineda, HR Business Partner, [email protected] Läs mer om oss på: https://transdev.se/ Välkommen att söka!
Personalplanerare till Norrtälje trafikområde! Om oss Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar efter att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Inom Transdev Sverige AB ryms även andra varumärken såsom Snälltåget, Bussakuten, Styrsöbolaget och Blidösundsbolaget. Transdev är ett bolag som satsar på sin personal och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt. Våra värderingar – Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel – styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Transdev i Norrtälje har drygt 100 bussar och vi är totalt 281 trafiknära medarbetare, inklusive servicepersonal och tjänstemän är vi 319 anställda. Du kommer att arbeta i ett team tjänstemän på totalt 7 personer + tre ersättande roller. Om tjänsten Som personalplanerare är din uppgift att leda, fördela och kontrollera den löpande personalbemanningen i produktionen Du arbetar med schemaläggning, bemanningsplanering, semester- och ledighetsplanering Du tillser att vår bemanning följer gällande lagar och avtal Du följer upp och rapporterar utförd planering; korrigerar och säkerställer underlag för resultat och uppföljning Planerar och genomför en schemasökning åt trafikpersonalen inför varje tidtabellsskifte Planerar bemanningen och ledigheter inför semesterperioder Tidföring av alla avtalskategorier samt regelbunden framtagning av underlag för lönerapportering Säkerställa korrekt lönehantering inför samt efter lönekörning Du skall också Stödja enhetschefer med verktyg som behövs i deras personalledning angående lönefrågor, lagar och avtal Vem är du? Vi söker dig som trivs med att vara "spindeln i nätet" och har en serviceinriktad personlighet med goda ledaregenskaper. Du tycker om att samarbeta och anser att långsiktighet, öppenhet, delaktighet och ansvarstagande är nyckelord för att få medarbetarna att trivas. Arbetet har tidvis hög belastning och det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar samt att du kan behålla lugnet och arbeta ihärdigt och effektivt även under press. Du är en kreativ problemlösare som vågar fatta beslut. Rollen kräver fallenhet för noggrann administration och planering. Kvalifikationer Avslutad gymnasial utbildning Erfarenhet av arbetsledning, personalplanering och logistik/transport är meriterande Trivs med datorn som arbetsredskap och har lätt för att lära dig nya system (kunskap inom HASTUS är högt meriterande) Körkort med behörighet B är krav och D samt YKB är meriterande Ansökan Passar du in på den här beskrivningen? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi jobbar med löpande urval, så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens utgång. Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef: Susanna Svedberg, Depåchef Norrtälje Mail: [email protected] (Observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Rekrytering sker löpnade. Varmt välkommen med din ansökan!
Strategisk Anbudsledare Du kliver rakt in i några av Transdevs mest komplexa och affärskritiska projekt – där din analys, kreativitet och förmåga att se helhet får direkt genomslag. Det här är inte en roll där man gömmer sig bakom en PowerPoint. Det är en roll där du syns, påverkar och växer. Från dag ett möts du av en onboarding utöver det vanliga. Du får sitta med i våra styrgrupper för strategiska projekt, följa hur vår ledningsgrupp tänker och fattar beslut, och snabbt få en helhetsförståelse för vår verksamhet – från trafik till transformation. Du får en mentor från koncernledningen eller en senior chef inom Transdev Group, kanske i något av våra andra länder. För du kommer inte bara att bygga nätverk i Sverige , du blir en del av ett internationellt sammanhang. Under din första tid kommer du även att resa till vårt globala huvudkontor i Paris, och möta kollegor från andra delar av världen. Med tiden finns stora möjligheter att ta uppdrag utomlands – både korta och längre uppdrag – och därmed fortsätta utvecklas i en koncern som finns i 5 världsdelar men som alltid har lokal förankring. Du driver ett eget delprojekt inom våra strategiska anbud – och du gör det i nära samarbete med specialister från hela organisationen. Rollen är utmanande. Men det är just därför den är utvecklande. Här får du testa dina idéer, utmana befintliga arbetssätt och vara med och skapa lösningar som både håller affärsmässigt och driver samhället framåt. Det här får du med dig En synlig och affärskritisk roll i några av våra mest strategiska och komplexa projekt Dagligt samarbete med experter inom hela koncernen – och stort utrymme att påverka En dedikerad mentor från koncernledningen eller en senior ledare inom Transdev internationellt En gedigen onboarding med inblick i ledningsgruppens och styrgruppers arbete Möjlighet att bygga ett internationellt nätverk inom Transdev Group Besök till vårt huvudkontor i Paris samt andra länder inom koncernen Möjlighet till internationella uppdrag, både kortsiktiga insatser och längre placeringar Vi tror att du är Nyexaminerad från en civilingenjörs-, ekonomi- eller samhällsvetenskaplig utbildning – kanske med erfarenhet från caseföreningar, studentkonsultbolag eller praktik inom strategi/analys Eller har jobbat något år som managementkonsult och är nyfiken på att ta steget in i en verksamhet där du får vara med och genomföra det du analyserar Lockas av komplexa frågor, samhällsnytta och att arbeta i skärningspunkten mellan strategi och verklighet Van att ta ansvar, gillar att driva egna delar av ett projekt och trivs i en miljö med högt tempo och höga ambitioner En nyfiken och analytisk person som gärna samarbetar och bygger relationer – både i Sverige och internationell Vad vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du kommer ha din placering på huvudkontoret i Bromma. Då vi har verksamhet i hela Sverige kan resor förekomma i din roll. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, lunchförmån via Edenred, ett årligt friskvårdsbidrag, subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter. Mer om tjänsten och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning på 6 mån. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. I vår rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del i vårt urval. Vi sköter processen löpande och kan komma att stänga annonsen innan sista ansökningsdag. Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig, [email protected]. Välkommen att söka! Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.
Om tjänsten Gredbydepån i Eskilstuna är navet för vår underhållsverksamhet och här utför vi reparationer, felsökning, akut och förebyggande underhåll av våra ER1/x50 fordon. Vi behöver bli fler kollegor i depån och söker dig som har en teknisk bakgrund och vill fortsätta att utvecklas tillsammans med oss. Här får du ingå i ett härligt gäng med hög teamkänsla! Arbetstiden för denna tjänst är 07-15.30 Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Reparationer av ER1/x50 fordon • Löpande underhåll enligt underhållsplanen • Felsökning av vagnar och system • Följa upp och dokumentera arbete, åtgärder och åtgånget material på arbetsordern i underhållssystemet Hexagon-EAM Kvalifikationer Vi söker dig som har mycket god teknisk kompetens och erfarenhet av tekniskt underhåll av tåg. Vidare har du ett stort intresse av el, teknik och felsökning. • Minst gymnasieutbildning gärna med teknisk inriktning. • Kunskaper i ellära motsvarande gymnasienivå. • Erfarenhet från mekanisk, elektrisk eller digitaltekniskt arbete från tågteknik • God datorvana • Mycket god förståelse i svenska i tal och skrift. Vad vi erbjuder Hos oss välkomnas du av professionella kollegor i en omtänksam och varm arbetsmiljö. Vi satsar på löpande kompetensutveckling, erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag på 3000kr, kollektivavtalad tjänstepension med mera. Omfattning: Heltid 100% Placeringsort: Gredbydepå - Eskilstuna Anställningsform: 6 månaders provanställning, tillsvidareanställning Startdatum: enligt överenskommelse Lön: enligt kollektivavtal Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 14 juli och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Övrig information: Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en intervju, följt av referenstagning, hälsoundersökning & säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. ” En anställning hos oss kan innebära krav på godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning om befattningen är en del av säkerhetskänslig verksamhet. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Sebastian Samuelsson: [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via e-mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 7 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjudande som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.
Fastighetstekniker till Norrtälje! Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar efter att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Inom Transdev Sverige AB ryms även andra varumärken såsom Snälltåget, Bussakuten, Styrsöbolaget och Blidösundsbolaget. Vi är ledande i omställningen mot grönare trafik där fokus ligger på våra viktigast miljöområden; drivmedelsförbrukning, förnyelsebara bränslen och energiförbrukning samt att vi arbetar med hållbara affärsmodeller. Transdev är ett bolag som satsar på sin personal och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt. Om Tjänsten Fastighetsteknikers huvudsakliga arbetsuppgifter består i att säkerställa och uppfylla kraven på tillförlitlighet och tillgänglighet på bussdepåerna. Arbetsuppgifterna består framför allt i att genomföra planerat eller avhjälpande fastighetsunderhåll på våra tillgångar. Dessa består av allt från bussramper, verkstads- och kontorslokaler till tankstationer. Du arbetar däremellan med att proaktivt själv identifiera och åtgärda underhållsbehov helst innan det skadan uppstått som du upptäcker under tillsyn eller rondering. I Fastighetsteknikens ansvarsområde ingår även att aktivt jobba med energieffektivisering av depåerna och depåns installationer så som optimering av bussramperna. Fastighetstekniker kommer även att ha en viss kontakt med Beställaren, Trafikförvaltning. Fastighetstekniker följer budget för respektive förvaltningsobjekt samt koordinerar underleverantörer vid behov. På uppdrag av fastighetschef ska Fastighetstekniker beställa besiktningar och genomförande av tekniska åtgärder. Fastighetstekniker rapportera och följer upp skadegörelse och andra relevanta händelser till fastighetsadministratören. Placeringsort: Norrtälje Vem söker vi? Du har förmåga att ta egna beslut och självständigt lösa uppgifter samtidigt kunna samarbeta med övriga tekniker. För att trivas i rollen som fastighetstekniker behöver du vara flexible och ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vidare gar du kvalifikationer: Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning teknik och fastighetsdrift, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. God förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift God kunskap om gällande relevant lagstiftning inklusive aktuella myndighetsföreskrifter. Goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har behörighet inom El-behörighet Anläggnings skötare Brandlarm Erfarenhet av Systematiskt Brandskyddsarbeten Erfarenhet av verkstads/depåområden gärna inom buss eller liknande Vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Har Du frågor om tjänsten och rekryteringen är du välkommen att kontakta Produktionsledare Cenita khajebahri. Om Transdev Transdev Sverige med ca 6 500 medarbetare ingår i koncernenTransdev Group, som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 19 länder. Varje dag möjliggör våra 100 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Varmt välkommen med din ansökan! Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2025-05-15 Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: förnamn efternamn [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Rekrytering sker löpnade!
Vill du bli bussförare? Kanske vill du karriärväxla men inte sett möjligheter till det förrän nu? Vi är stolta över att kunna erbjuda ett fantastiskt tillfälle för dig då Transdev betalar din bussförarutbildning och du får dessutom lön under utbildningstiden! Efter avslutad utbildning förväntas det att du arbetar hos oss minst 2 år i Norrtälje. Om utbildningen Vi har ett samarbete med en trafikskola där du på dagtid får dina teori- & körlektioner. Utbildningen är på ca 10 veckor under dagtid kl. 8-17. Utbildningen kommer främst att hållas i Järfälla i Stockholm, där du som elev förväntas kunna ta dig till Järfälla under utbildningstiden. Under utbildningen, som är på heltid, får du en timanställning. När du är klar med hela utbildningen kommer du att erbjudas en tillsvidareanställning på heltid vid vår depå i Norrtälje. Det är därför optimalt om du bori närheten av Norrtälje. Utbildningen är intensiv så du behöver vara engagerad, motiverad och beredd att lägga ner mycket studietid under dessa veckor. Innan utbildningen startar behöver du själv ansöka om körkortstillstånd för buss. Här kan du ansöka om körkortstillståndet: E-tjänster inom vägtrafik - Transportstyrelsen Grundkrav & Kvalifikationer Körkort med (lägst) B-behörighet Du ska ha fyllt 24 år (Detta är ett krav från Transportstyrelsen för att man ska kunna få ett D-körkort utan begränsningar) Körkortstillstånd från Transportstyrelsen God svenska i tal och skrift Har arbetstillstånd i Sverige Du gillar att jobba med service och har som mål att kunden alltid ska bli nöjd. Som bussförare ansvarar du för våra resenärers säkerhet och trygghet så du är en lugn person med gott omdöme. Ett positivt bemötande mot såväl kunder som kollegor är en självklarhet för dig. Ansökningsprocessen Rekryteringsprocessen innehåller olika steg eftersom det är viktigt för oss att vi får rätt person på rätt plats. Vi gör urvalet efter varje steg i rekryteringsprocessen. Stegen består av telefonintervju, personlig intervju, körtest och referenstagning. Klarar du alla stegen i processen görs slutligen en läkarundersökning och drog- och alkoholtest innan utbildningen startar. Din kommande arbetsplats Hos oss välkomnas du av professionella kollegor i en omtänksam och varm arbetsmiljö. Vi satsar på löpande kompetensutveckling, erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, kollektivavtalad tjänstepensionoch mycket mer. Transdev Sverige har cirka 6 600 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har en bred erfarenhet som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group. Annonsen löper ut 30 mars. Placeringsort efter utbildningen: Norrtälje Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om utbildningen/tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare Ida Arvedal på mail: [email protected] (Obs! Vi tar inte emot ansökningar via mail). Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 25 jobb