Transdev Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Transdev Sverige AB

Enhetschef till Mälartåg - Stockholm

Om tjänsten: Som enhetschef kommer du att bli en del av ett sammansvetsat team där ni tillsammans står inför att lösa spännande utmaningar i syfte att utveckla ett hållbart samhälle med kunden i fokus. I rollen kommer du utgå från Stockholm.Den närmaste chefen du kommer att rapportera till är chefen för Ombord-Service (Operativ chef) och ingå i ledningsgruppen för den operativa ledningen. I din roll kommer du att arbeta primärt operativt och ha det huvudsakliga ansvaret för ditt team, som arbetar som lokförare och tågvärdar, där du ska vara tillgänglig för att motivera och stötta dina medarbetare i det dagliga arbetet. Som ledare har du en stor påverkan på ditt teams resultat och tillsammans arbetar ni för att utveckla nya metoder för att kunna överträffa resenärernas förväntningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara och följa upp leveransen din grupp av lokförare och tågvärdar, där du kommer stötta och motivera i deras dagliga arbetsuppgifter. I rollen ingår ett delegerat arbetsmiljöansvar, där du har fullt rehabiliteringsansvar för dina medarbetare samt ansvara för att säkra att medarbetarna har korrekta behörigheter enligt gällande regelverk. Följa upp avvikelser, säkerställa nyckeltal och driva förbättringsarbete tvärfunktionellt och utifrån ett helhetsperspektiv. Kvalifikationer: Vi söker dig som har ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella yrkesroll. Vi ser att du har några års chefsvana och det är meriterande om du har arbetat i liknande verksamhet. Du är en duktig kommunikatör och resultatorienterad, vilket innebär att du strävar tillsammans med ditt team mot att nå era gemensamma mål. Du har även ett affärsmässigt tänkande, då du kommer att sitta med beställaren och fatta beslut.Som ledare är du trygg, motiverande och tar alltid fullt ansvar för dina processer. Du har förmågan att vara rak och ärlig vid svåra samtal och situationer och du drivs av utmaningar där du kan utveckla nya arbetssätt. Vidare ser vi att du har:•Minst en gymnasial utbildning•Minst tre års erfarenhet från en liknande roll med fullt personalansvar•Vana av att ha hanterat budget•Goda kunskaper i Officepaketet• Meriterande om du har eftergymnasial utbildning Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected] & [email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Enhetschef till Mälartåg - Eskilstuna

Om tjänsten: Som enhetschef kommer du att bli en del av ett sammansvetsat team där ni tillsammans står inför att lösa spännande utmaningar i syfte att utveckla ett hållbart samhälle med kunden i fokus. I rollen kommer du utgå från Eskilstuna.Den närmaste chefen du kommer att rapportera till är chefen för Ombord-Service (Operativ chef) och ingå i ledningsgruppen för den operativa ledningen. I din roll kommer du att arbeta primärt operativt och ha det huvudsakliga ansvaret för ditt team, som arbetar som lokförare och tågvärdar, där du ska vara tillgänglig för att motivera och stötta dina medarbetare i det dagliga arbetet. Som ledare har du en stor påverkan på ditt teams resultat och tillsammans arbetar ni för att utveckla nya metoder för att kunna överträffa resenärernas förväntningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara och följa upp leveransen din grupp av lokförare och tågvärdar, där du kommer stötta och motivera i deras dagliga arbetsuppgifter. I rollen ingår ett delegerat arbetsmiljöansvar, där du har fullt rehabiliteringsansvar för dina medarbetare samt ansvara för att säkra att medarbetarna har korrekta behörigheter enligt gällande regelverk. Följa upp avvikelser, säkerställa nyckeltal och driva förbättringsarbete tvärfunktionellt och utifrån ett helhetsperspektiv. Kvalifikationer: Vi söker dig som har ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella yrkesroll. Vi ser att du har några års chefsvana och det är meriterande om du har arbetat i liknande verksamhet. Du är en duktig kommunikatör och resultatorienterad, vilket innebär att du strävar tillsammans med ditt team mot att nå era gemensamma mål. Du har även ett affärsmässigt tänkande, då du kommer att sitta med beställaren och fatta beslut.Som ledare är du trygg, motiverande och tar alltid fullt ansvar för dina processer. Du har förmågan att vara rak och ärlig vid svåra samtal och situationer och du drivs av utmaningar där du kan utveckla nya arbetssätt. Vidare ser vi att du har:•Minst en gymnasial utbildning•Minst tre års erfarenhet från en liknande roll med fullt personalansvar•Vana av att ha hanterat budget•Goda kunskaper i Officepaketet• Meriterande om du har eftergymnasial utbildning Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected] & [email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Enhetschef till Mälartåg - Uppsala

Om tjänsten: Som enhetschef kommer du att bli en del av ett sammansvetsat team där ni tillsammans står inför att lösa spännande utmaningar i syfte att utveckla ett hållbart samhälle med kunden i fokus. I rollen kommer du utgå från Uppsala. Den närmaste chefen du kommer att rapportera till är chefen för Ombord-Service (Operativ chef) och ingå i ledningsgruppen för den operativa ledningen. I din roll kommer du att arbeta primärt operativt och ha det huvudsakliga ansvaret för ditt team, som arbetar som lokförare och tågvärdar, där du ska vara tillgänglig för att motivera och stötta dina medarbetare i det dagliga arbetet. Som ledare har du en stor påverkan på ditt teams resultat och tillsammans arbetar ni för att utveckla nya metoder för att kunna överträffa resenärernas förväntningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara och följa upp leveransen din grupp avlokförare och tågvärdar, där du kommer stötta och motivera i deras dagliga arbetsuppgifter. I rollen ingår ett delegerat arbetsmiljöansvar, där du har fullt rehabiliteringsansvar för dina medarbetaresamt ansvara för att säkra att medarbetarna har korrekta behörigheter enligt gällande regelverk. Följa upp avvikelser, säkerställa nyckeltal och driva förbättringsarbete tvärfunktionellt och utifrån ett helhetsperspektiv. Kvalifikationer: Vi söker dig som har ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella yrkesroll. Vi ser att du har några års chefsvana och det är meriterande om du har arbetat i liknande verksamhet. Du är en duktig kommunikatör och resultatorienterad, vilket innebär att du strävar tillsammans med ditt team mot att nå era gemensamma mål. Du har även ett affärsmässigt tänkande, då du kommer att sitta med beställaren och fatta beslut. Som ledare är du trygg, motiverande och tar alltid fullt ansvar för dina processer. Du har förmågan att vara rak och ärlig vid svåra samtal och situationer och du drivs av utmaningar där du kan utveckla nya arbetssätt. Vidare ser vi att du har: •Minst en gymnasial utbildning •Minst tre års erfarenhet från en liknande roll med fullt personalansvar •Vana av att ha hanterat budget •Goda kunskaper i Officepaketet • Meriterande om du har eftergymnasial utbildning Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected] & [email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Affärschef Mälartåg

Transdev söker enAffärschef till Uppdrag Mälartåg Om tjänsten Till Mälartåg söker vi vår permanenta Affärschef efter trafikuppstarten. I rollen kommer du arbeta med att utveckla och säkerställa trafikleverans i enlighet med vårt avtal med Mälardalstrafik. Du är ansvarig för att affären bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer samt att du säkerställer affären och att dess medarbetare följer avtal, lagar och föreskrifter I rollen kommer du ha ett resultat- och verksamhetsansvar, vilket innebär att verksamheten ska bedrivas i enlighet med affärsområdets uppsatta mål i affärsplanen och enligt Transdevs övergripande strategi, Long Term Plan (LTP) och Transdevs värdegrund. I rollen ingår det att arbeta såväl med operativa driftnära frågor samt strategiskt med stort fokus på att förbättra trafiken till Mälardalens resenärer. En god relation med Mälardalstrafik är central och i rollen som Affärschef är det viktigt att bibehålla och utveckla denna relation på såväl taktiskt som strategisk nivå. Du rapporterar till Affärsområdeschefen och ingår i affärsområdet Rails ledningsgrupp. I rollen kommer du bland annat ansvara för: Målstyrning och verksamhetsplanering Lönsamhet och tillväxt inom affären Resultatansvar Upprättandet av budget och prognos inom affären Medverka och bidra i arbetet med framtagande av en årlig LTP Utveckling och uppföljning av kundavtal Contract management, följa upp, optimera och utveckla affären på kort och lång sikt Marknadsanalys och affärsanalys Managementrapportering Kommunikation mot marknaden Vara talesperson gentemot media rörande frågor om affärens verksamhetsområde Vi söker dig Som har en akademisk examen alternativt har tillförskansat dig relevant erfarenhet genom arbetslivserfarenhet. Vi ställer höga krav på att vara en god förebild som chef och ledare vilket innebär att du ska ha goda kunskaper och erfarenhet att leda och utveckla personal. För att bli framgångsrik i rollen har du har goda kunskaper inom ekonomi och är van vid budgetarbete, en god förhandlare samt kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Vi ser att du har god erfarenhet att driva en egen affär med ett produktionstänk. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och dina ledaregenskaper samt att det är viktigt att du som person är en prestigelös och lyhörd ledare och chef, som brinner för att se andra utvecklas och växa. Du har förmåga att arbeta både på strategisk, taktisk och på en operativ nivå och är en person som gärna delar med dig av erfarenhet och kunskap. Att skapa relationer och ha förmåga att kommunicera på ett tydligt och lättsamt sätt är en självklarhet för dig oavsett vem målgruppen är. Vidare är du strukturerad och noggrann och sätter ett stort värde att leverera efter verksamhetens mål och våra huvudmäns krav och önskemål. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag. Du har din placering i uppdrag Mälartågs lokal i centrala Stockholm. I rollen kommer det att ingå resor både inom Sverige såväl som utomlands. Då rollen kommer kräva närvaro ser vi att du till största del av din arbetstid är fysiskt på plats. Mer om tjänsten och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som mångfald skapar och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi kommer att använda oss av personlighetstest och problemlösningstest som en del av vårt urval Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig; [email protected], tel. 08-629 50 22. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Komfortoperatörer till Öresundståg

Om tjänsten Som komfortoperatör kommer du att utföra en rad olika typer av städuppdrag, allt från daglig rengöring av fordon men också utökad rengöring där vi gör punktinsatser vid olika tidsintervaller. Det förekommer lättare klottersanering invändigt i fordonen samt mindre reparationer. Vi hanterar även fekalietömning och vattentryckning av fordonen. Du kommer att ingå i ett arbetslag som leds av arbetsledare. Arbetet som komfortoperatör är stundtals fysiskt krävande. Första intrycket hos våra kunder när de går ombord på Öresundstågen är viktigt för oss och därför är du som komfortoperatör en av våra viktiga medarbetare i denna upplevelse. Du är med och bidrar till att fordonen är rena och redo för nya resor inom vårt trafikeringsområde. Om dig För tjänsten som komfortoperatör kräver vi ingen erfarenhet sedan tidigare, då vi utbildar på plats. Vi ser gärna att du har ett brinnande intresse för service och gärna vill göra det lilla extra för att öka den positiva kundupplevelsen. För att lyckas i rollen ser vi att du är stresstålig, lösningsorienterad och flexibel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Tjänsten kräver att du kan arbeta skift då vi bedriver verksamhet dygnet runt/365 dagar om året. Kvalifikationer B-körkort Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Arbetstider Vår verksamhet är öppen alla dagar om året. Arbetet som komfortoperatör inkluderar skifttjänstgöring och helgarbete. Det ställer krav på flexibilitet under tidvis högt arbetstempo.Placeringsort: Hässleholm Anställningsform: Behovsanställning, främst under sommarenStartdatum: Omgående Om rekryteringsprocessenLåter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Eftersomvi arbetar med löpande urval, kan tjänsterna komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.Sista ansökningsdag är den 31 maj. Vid frågor om tjänsten kontakta:Emma [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Driftledare Personal

Om tjänsten: Vi på Transdev strävar efter att forma framtidens tågtrafik i Mälardalen. Vi söker dig som vill vara med och driva trafiken framåt samtidigt som du får en unik möjlighet att vara en central del av en spännande och komplex verksamhet som sträcker från Gävle i norr till Linköping i söder, du kommer vara stationerad i Stockholm. Som Driftledare inom Personal på Mälartåg kommer du att ha en nyckelroll i att ansvarar du för att planera och samordna trafiken utefter olika kompetenser hos tillgänglig personal. Det sker genom kostnadseffektiva lösningar för att minimera störningar i trafik samt vid avlösningar av personal på tågen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Säkra en kostnadseffektiv bemanning och styrning av den åkande personalen i det operativa läget i nära samverkan med övriga funktioner på Driftledningscentralen. Rapportera avvikelser och säkerställa korrekta, kvalitativa och rättidiga rapporter i ärenderapporteringssystemet samt hantera beställningar vid ledsagning och rampservice. Kortsiktig operativ personalledning för tågvärdar och lokförare. Kvalifikationer: Har minst en gymnasial utbildning eller motsvarande Har erfarenhet av att jobba i bemanningssystem eller liknande arbetsuppgifter Har mycket goda kunskaper i svenska och som behärskar engelska i tal och skrift Är en van IT-användare, inklusive Officepaketet Minst 5 års arbetslivserfarenhet, av personalplanering och schemaläggning Är strukturerad, lösningsorienterad och har ett starkt service-mind Trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga Observera att detta är ett skiftarbete. Under början av din anställning kommer du att få den utbildning som krävs för rollen. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju" samt en säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 10/06, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected]&[email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Driftledare Trafik

Om tjänsten: Vi på Transdev strävar efter att forma framtidens tågtrafik i Mälardalen. Vi söker dig som vill vara med och driva trafiken framåt samtidigt som du får en unik möjlighet att vara en central del av en spännande och komplex verksamhet som sträcker från Gävle i norr till Linköping i söder, du kommer vara stationerad i Stockholm. Som Driftledare inom Trafik på Mälartåg kommer du att ha en nyckelroll i att övervaka och leda driften av trafiken för att säkerställa en säker och punktlig resa för våra resenärer. Denna position innebär en möjlighet att vara en del av ett dedikerat team och bidra till utvecklingen av kollektivtrafiken i Mälardalen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övervaka och leda driften av trafiken Agera skiftledare under passet Initiera snabba lösningar för att korrigera eventuella störningar Hantera kritiska situationer genom att effektivt styra tillgängliga resurser Aktivera och hantera larm samt samordna internt och externt Kvalifikationer: Har minst en gymnasial utbildning eller motsvarande Minst 5 års arbetslivserfarenhet, meriterande inom logistik och flöden Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med fokus på operativt ledarskap eller driftledning Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med HASTUS och är en van IT-användare Har goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att hantera flera händelser samtidigt Är strukturerad, lösningsorienterad och har ett starkt service-mind Trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga Observera att detta är ett skiftarbete. Under början av din anställning kommer du att få den utbildning som krävs för rollen. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju" samt en säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 10/06, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected]&[email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Manager Client & Supplier invoices

Transdev söker en Manager Client & Supplier invoices Du har ett intresse för siffror, struktur och att redovisa rätt. Du är noggrann, analytisk och självgående. Du trivs med att arbeta och leda team samt dela din kunskap med andra. Du är inte rädd för utmaningar eller förändringar och vill göra skillnad i världen genom att bidra till en hållbar utveckling. Om du känner igen dig i den här beskrivningen, har vi jobbet för dig! Om rollen Vi söker en Manager Client & Supplier invoices/Reskontrachef med förståelse för system och teknik till vårt finansteam i Stockholm. På Transdev kommer du att ha en central och varierad roll. Du kommer ha personalansvar för 6 personer med ansvar för rekrytering, utbildning och utveckling av reskontrapersonal. Planera och fördela arbetsuppgifter inom teamet för att säkerställa en effektiv arbetsprocess. Du kommer att vara processägare för kund- och leverantörsfakturaflödena. Ansvar för att säkerställa att all information för bolaget reskontror är korrekt och uppdaterad samt följer gällande lagar och regler. Hantering av företagets reskontror, kreditvärdering och inkassoprocesser samt effektivisering av rutiner och processer. Du rapporterar till Ekonomichef och din placering är på vårt huvudkontor i Bromma, nära Sundbybergs centrum, med delar av teamet placerat i Västerås. Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta med reskontrahantering, god förståelse för ekonomiska principer och processer, samt en stark analytisk förmåga och noggrannhet. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har kunskap inom gällande lagar och regler inom ekonomi och inkasso. Som person är du självgående, initiativrik och teamorienterad med förmåga att leda i dynamiska miljöer. Du har förmåga att fatta strategiska beslut och hantera risker effektivt. Vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag. På Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela din arbetstid mellan att arbeta på kontoret och arbeta på distans. Mer information och ansökan Tjänsten är på heltid som börjar med 6 månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsanvarigCecilia Jegander, [email protected], 076-131 44 58. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Varmt välkommen med din ansökan! Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Taxi/Servicetrafikförare till Mora

Är det här du? Du är en serviceinriktad person som trivs med att möta och samarbeta med nya människor. Du sätter en stor heder i punktlighet och är stolt över att vara en duktig förare. Säkerheten för dina passagerare och dina medtrafikanter är en självklarhet när du planerar och genomför dina körningar. Både dina kollegor och de du möter i yrket skulle beskriva dig som en utåtriktad och lösningsorienterad person som inte tvekar att hjälpa till. Det här erbjuder vi! Vi är ett stort företag med över 7000 anställda i Sverige. Vi erbjuder avtalsenlig lön, friskvårdsbidrag och härliga kollegor! Här har du chans att göra skillnad - att arbeta i servicetrafiken är meningsfullt. Som förare möter du kunder med stora behov av hjälp och stöd i samband med resan. Ditt bemötande och service gör stor skillnad i deras liv och vardag. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Din uppgift är att se till att alla som reser med oss får en trygg och trevlig resa, i enlighet med rutiner och trafik- och säkerhetsregler. Bland körningarna ingår skolskjuts och servicetrafik. Du får ibland hjälpa till att bära och lasta bagage eller hjälpmedel, till exempel rullstol. I servicetrafiken kör vi ofta människor med särskilda behov eller funktionsvariationer. Du har ansvar att ge extra stöd och service till resenärer som åker färdtjänst, gör en sjukresa eller andra samhällsupphandlade resor. Du bör därför ha kunskap om gällande regelverk för denna typ av resor. Eftersom du har yttersta ansvaret för alla i fordonet bör du ha god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ inom ramen för din befattning, även under stress. Du är den som håller trafikledning och kunder informerade vid trafikstörningar samt avvikelser. Du rapporterar till din närmsta chef. Bland arbetsuppgifterna ingår också att hjälpa till så att fordonet är helt och rent samt rapportera fordonsfel och skador. Utrymme att växa - våra medarbetare vidareutbildas fortlöpande, i takt med ny teknik och branschens utveckling och möjlighet att gå vidare till nya roller eller byta arbetsplats inom verksamheten. Kvalifikationer - Du känner en stolthet i att ge resenärerna en bra reseupplevelse - en trivsam, serviceinriktad och trygg resa där allt fungerar. - Du har god körförmåga och tycker att det är viktigt att köra miljövänligt. - Du är ansvarsfull och kan behålla lugnet även i stressade trafik- och kundsituationer. - Du är kommunikativ, social och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är om -Du har erfarenhet från sjuk- eller äldrevård. -Du har certifikat för bakgavelhiss. Grundkrav B-körkort Taxilegitimation 24 år

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Taxi/Servicetrafikförare till Rättvik

Är det här du? Du är en serviceinriktad person som trivs med att möta och samarbeta med nya människor. Du sätter en stor heder i punktlighet och är stolt över att vara en duktig förare. Säkerheten för dina passagerare och dina medtrafikanter är en självklarhet när du planerar och genomför dina körningar. Både dina kollegor och de du möter i yrket skulle beskriva dig som en utåtriktad och lösningsorienterad person som inte tvekar att hjälpa till. Det här erbjuder vi! Vi är ett stort företag med över 7000 anställda i Sverige. Vi erbjuder avtalsenlig lön, friskvårdsbidrag och härliga kollegor! Här har du chans att göra skillnad - att arbeta i servicetrafiken är meningsfullt. Som förare möter du kunder med stora behov av hjälp och stöd i samband med resan. Ditt bemötande och service gör stor skillnad i deras liv och vardag. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Din uppgift är att se till att alla som reser med oss får en trygg och trevlig resa, i enlighet med rutiner och trafik- och säkerhetsregler. Bland körningarna ingår skolskjuts och servicetrafik. Du får ibland hjälpa till att bära och lasta bagage eller hjälpmedel, till exempel rullstol. I servicetrafiken kör vi ofta människor med särskilda behov eller funktionsvariationer. Du har ansvar att ge extra stöd och service till resenärer som åker färdtjänst, gör en sjukresa eller andra samhällsupphandlade resor. Du bör därför ha kunskap om gällande regelverk för denna typ av resor. Eftersom du har yttersta ansvaret för alla i fordonet bör du ha god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ inom ramen för din befattning, även under stress. Du är den som håller trafikledning och kunder informerade vid trafikstörningar samt avvikelser. Du rapporterar till din närmsta chef. Bland arbetsuppgifterna ingår också att hjälpa till så att fordonet är helt och rent samt rapportera fordonsfel och skador. Utrymme att växa - våra medarbetare vidareutbildas fortlöpande, i takt med ny teknik och branschens utveckling och möjlighet att gå vidare till nya roller eller byta arbetsplats inom verksamheten. Kvalifikationer - Du känner en stolthet i att ge resenärerna en bra reseupplevelse - en trivsam, serviceinriktad och trygg resa där allt fungerar. - Du har god körförmåga och tycker att det är viktigt att köra miljövänligt. - Du är ansvarsfull och kan behålla lugnet även i stressade trafik- och kundsituationer. - Du är kommunikativ, social och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är om -Du har erfarenhet från sjuk- eller äldrevård. -Du har certifikat för bakgavelhiss. Grundkrav B-körkort Taxilegitimation 24 år

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024