Driftledare Personal

Om tjänsten: Vi på Transdev strävar efter att forma framtidens tågtrafik i Mälardalen. Vi söker dig som vill vara med och driva trafiken framåt samtidigt som du får en unik möjlighet att vara en central del av en spännande och komplex verksamhet som sträcker från Gävle i norr till Linköping i söder, du kommer vara stationerad i Stockholm. Som Driftledare inom Personal på Mälartåg kommer du att ha en nyckelroll i att ansvarar du för att planera och samordna trafiken utefter olika kompetenser hos tillgänglig personal. Det sker genom kostnadseffektiva lösningar för att minimera störningar i trafik samt vid avlösningar av personal på tågen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Säkra en kostnadseffektiv bemanning och styrning av den åkande personalen i det operativa läget i nära samverkan med övriga funktioner på Driftledningscentralen. Rapportera avvikelser och säkerställa korrekta, kvalitativa och rättidiga rapporter i ärenderapporteringssystemet samt hantera beställningar vid ledsagning och rampservice. Kortsiktig operativ personalledning för tågvärdar och lokförare. Kvalifikationer: Har minst en gymnasial utbildning eller motsvarande Har erfarenhet av att jobba i bemanningssystem eller liknande arbetsuppgifter Har mycket goda kunskaper i svenska och som behärskar engelska i tal och skrift Är en van IT-användare, inklusive Officepaketet Minst 5 års arbetslivserfarenhet, av personalplanering och schemaläggning Är strukturerad, lösningsorienterad och har ett starkt service-mind Trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga Observera att detta är ett skiftarbete. Under början av din anställning kommer du att få den utbildning som krävs för rollen. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju" samt en säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 10/06, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected]&[email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Driftledare Trafik

Om tjänsten: Vi på Transdev strävar efter att forma framtidens tågtrafik i Mälardalen. Vi söker dig som vill vara med och driva trafiken framåt samtidigt som du får en unik möjlighet att vara en central del av en spännande och komplex verksamhet som sträcker från Gävle i norr till Linköping i söder, du kommer vara stationerad i Stockholm. Som Driftledare inom Trafik på Mälartåg kommer du att ha en nyckelroll i att övervaka och leda driften av trafiken för att säkerställa en säker och punktlig resa för våra resenärer. Denna position innebär en möjlighet att vara en del av ett dedikerat team och bidra till utvecklingen av kollektivtrafiken i Mälardalen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övervaka och leda driften av trafiken Agera skiftledare under passet Initiera snabba lösningar för att korrigera eventuella störningar Hantera kritiska situationer genom att effektivt styra tillgängliga resurser Aktivera och hantera larm samt samordna internt och externt Kvalifikationer: Har minst en gymnasial utbildning eller motsvarande Minst 5 års arbetslivserfarenhet, meriterande inom logistik och flöden Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med fokus på operativt ledarskap eller driftledning Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med HASTUS och är en van IT-användare Har goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att hantera flera händelser samtidigt Är strukturerad, lösningsorienterad och har ett starkt service-mind Trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga Observera att detta är ett skiftarbete. Under början av din anställning kommer du att få den utbildning som krävs för rollen. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju" samt en säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 10/06, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected]&[email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Manager Client & Supplier invoices

Transdev söker en Manager Client & Supplier invoices Du har ett intresse för siffror, struktur och att redovisa rätt. Du är noggrann, analytisk och självgående. Du trivs med att arbeta och leda team samt dela din kunskap med andra. Du är inte rädd för utmaningar eller förändringar och vill göra skillnad i världen genom att bidra till en hållbar utveckling. Om du känner igen dig i den här beskrivningen, har vi jobbet för dig! Om rollen Vi söker en Manager Client & Supplier invoices/Reskontrachef med förståelse för system och teknik till vårt finansteam i Stockholm. På Transdev kommer du att ha en central och varierad roll. Du kommer ha personalansvar för 6 personer med ansvar för rekrytering, utbildning och utveckling av reskontrapersonal. Planera och fördela arbetsuppgifter inom teamet för att säkerställa en effektiv arbetsprocess. Du kommer att vara processägare för kund- och leverantörsfakturaflödena. Ansvar för att säkerställa att all information för bolaget reskontror är korrekt och uppdaterad samt följer gällande lagar och regler. Hantering av företagets reskontror, kreditvärdering och inkassoprocesser samt effektivisering av rutiner och processer. Du rapporterar till Ekonomichef och din placering är på vårt huvudkontor i Bromma, nära Sundbybergs centrum, med delar av teamet placerat i Västerås. Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta med reskontrahantering, god förståelse för ekonomiska principer och processer, samt en stark analytisk förmåga och noggrannhet. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har kunskap inom gällande lagar och regler inom ekonomi och inkasso. Som person är du självgående, initiativrik och teamorienterad med förmåga att leda i dynamiska miljöer. Du har förmåga att fatta strategiska beslut och hantera risker effektivt. Vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag. På Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela din arbetstid mellan att arbeta på kontoret och arbeta på distans. Mer information och ansökan Tjänsten är på heltid som börjar med 6 månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsanvarigCecilia Jegander, [email protected], 076-131 44 58. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Varmt välkommen med din ansökan! Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Trafikledare

Nu utlyser vi en tjänst som trafikledare till buss och servicetrafikverksamheten i Dalarna. Vi behöver förstärka vårt team inom trafikledning. Vi finns bl.a. på orterna Mora, Leksand och Ludvika och bedriver både buss och servicetrafik (taxi). Som trafikledare arbetar du med den dagliga driften i företaget. Det innebär bland annat att du ska arbetsleda de bussförare och serviceförare som är i tjänst, lösa akuta problem som kan uppstå samt hantera viss sjukfrånvaro och ledigheter. I tjänsten ansvarar du även för viss schemaläggning och granskning av tidrapporter. Transdev i Dalarna har drygt 100 bussar och 350 trafiknära medarbetare som består av bussförare eller servicetrafikförare på våra 5 depåer i Dalarna. Vi har också drygt 50 servicetrafikbilar och 95 servicetrafikförare. Du rapporterar till driftchefen i affärsområde Dalarna och kommer ha ett nära samarbete med övriga trafik- och driftledare . Vi söker dig som trivs med att vara "spindeln i nätet" och har en serviceinriktad personlighet med goda ledaregenskaper. Att samarbeta är viktigt för dig, och du tycker liksom vi att långsiktighet, öppenhet, delaktighet och ansvarstagande är nyckelord för att få medarbetarna att trivas. Arbetet är tidvis under högt tempo och det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar, samt att du kan behålla lugnet och arbeta ihärdigt och effektivt även under press. Du är en kreativ problemlösare som vågar fatta beslut samtidigt som du hela tiden arbetar proaktivt med att bevaka trafikläget. Det behövs också att du är ständigt uppmärksam och uppdaterad gällande olika händelser och säkerställer att information delges till berörda parter. Du behöver har en starkt fallenhet för administration och planering. Du har avslutad gymnasial utbildning och det är meriterande om du har erfarenhet av tex arbetsledning, trafikledning och logistik/transport. Du trivs med datorn som arbetsredskap och har lätt för att lära dig nya system. Vi arbetar med webbaserade arbetsprocesser utifrån vårt intranät där vi når våra system för bland annat trafikledning, rapportering och register. Passar du in på den här beskrivningen bör du skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan mycket väl komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Körkort med behörighet B är krav och D samt YKB är starkt meriterande. Som trafikledare på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.

9 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fordonschef till Mälartåg

Om tjänsten Transdev söker nu en engagerad ledare med en förmåga att inspirera och leda andra mot gemensamma mål. I rollen som Fordonschef är du ansvarig för underhållet av Mälartågs fordon som sker i Gredbydepån i Eskilstuna. Du ansvarar för fordonsfrågor i vår ledningsgrupp för Mälartåg och gentemot vår kund Mälardalstrafik. Du har ett viktigt uppdrag med ansvar för att driva en förändringsresa för att stabilisera och förbättra underhållets bidrag till Mälartågstrafiken. I rollen kommer du både hantera affärsfrågor och att leda, utveckla och motivera personalen till att prestera sitt bästa varje dag. Din förmåga att lyssna, förstå och stödja kommer att vara avgörande för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö där alla trivs och utvecklas. Känner du igen dig? Läs då vidare om den här tjänsten som Fordonschef för Transdevs uppdrag Mälartåg! Arbetsuppgifter • Aktivt leda arbetet i depån genom dina underställda chefer, för att säkerställa att underhåll på Mälartågs samtliga fordon utförs i rätt tid enligt gällande instruktioner och på ett fackmannamässigt sätt. • Säkerställa rätt organisation för underhållet och vid behov samråda/förhandla med fackliga organisationer. • Följa upp och justera produktionen kontinuerligt. • Förhandling och kravställning gentemot underleverantörer. • Ytterst ansvarig för arbetet med förvaltning av fordonen, som utförs av teknikspecialister. • Leda, följa upp och utveckla medarbetares kompetens men även trivsel på arbetsplatsen, genom att skapa teamkänsla och se över medarbetarnas behov. • I arbetsmiljöansvaret ingår även lokaler, arbetsutrustning på arbetsplatsen ochfordonsrelaterade arbetsmiljöfrågor. Kvalifikationer: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande. • Minst 2–3 års erfarenhet av en liknande befattning • 3–5 års dokumenterad och gedigen erfarenhet av personalansvar och arbetsledning • Goda kunskaper inom ledarskap, arbetsmiljö, förhandling och arbetsrätt • Tidigare erfarenhet av budgetarbete och ekonomi, rapportering och analys samtavvikelsehantering och kvalitetsuppföljning • Strukturerat och självgående arbetssätt; förmåga, att planera, organisera och prioritera • MS Office, van användare av Excel • God samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta strategiskt och målinriktat • God förmåga att uttrycka sig väl på svenska och engelska i tal och skrift • B – Körkort Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 26/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Bussförare till Täby

Om tjänsten Transdev i Norrort (Täby, Åkersberga, Vallentuna) söker flera bussförare att anställa. Som bussförare i Norrort utgår du främst från vår depå i Täby men även Åkersberga och Vallentuna. Vi söker både tillsvidareanställda och behovsanställda. Arbetsuppgifter Framföra bussen i linjetrafik Ge våra resenärer en enkel, trygg och trevlig resa Framföra fordonet enligt lagen Hälsa och välkomna passagerare ombord på bussen Rapportera in trafikstörningar och avvikelser till trafikledningen Rapportera fordonsfel och skador på bussen Kvalifikationer Har ett giltigt D-körkort Har ett giltigt Yrkeskompetensbevis (YKB) Har ett förarkort till digital färdskrivare enligt Transportstyrelsen Behärskar svenska i tal och skrift Viktigt för rollen som bussförare är också din körförmåga! Du är en duktig förare som för fram fordonet på ett tryggt och säkert sätt med miljötänk i grunden. Du är ansvarsfull och kan behålla lugnet även i stressiga trafik- och kundsituationer. Vad vi erbjuder Hos oss välkomnas du av professionella kollegor i en omtänksam och varm arbetsmiljö. Vi satsar på löpande kompetensutveckling, erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, kollektivavtalad tjänstepension och mycket mer. Omfattning: Heltid/deltid/behovPlaceringsort: TäbyAnställningsform: 6 månaders provanställning, tillsvidareanställningStartdatum: Omgående el datumLön: enligt BBA Du är viktig för oss och därför erbjuder vi dig: Ett så bra schema som möjligt, utifrån den trafik vi kör. Utbildning och vidareutveckling Årligt friskvårdsbidrag på 3000kr Förmån hos 24seven årskort rabatterat med 1000kr Förmånlig sjukvårdsförsäkring Vi strävar efter en bred spridning i ålder, bakgrunder och jämn könsfördelning. Vi tror på att behandla alla lika och ge alla samma möjligheter, oavsett var du kommer ifrån – eller vart du är på väg!Om rekryteringsprocessenLåter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag!Sista ansökningsdag är den 2024-05-31Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Vilson [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss: Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Operativ Chef till Mälartåg

Om tjänsten: Som Operativ chef på Trandev har du en central roll i affären för att säkerställa att tågen framförs på ett korrekt och säkert sätt, att kundmötet alltid upprätthålls på bästa sätt samt att kundens resa alltid är affärens fokus. Befattningen innebär att vara enhetschefernas närmsta chef samt bistå och stötta i ledarskap så att verksamhetens mål och att Transdevs policys och riktlinjer följs. Ansvarsområden: Ansvarar för att enhetscheferna har rätt förutsättningar och information för att leda och coacha all åkande personal inom Mälartåg. Ansvarar för att affären har rätt antal anställda utifrån fastställt behov Ansvarar för att bistå med material till utbildningsansvarig för att säkerställa utbildningsnivå vid grundutbildning samt fortbildning. Ansvarar för att Transdevs uppdrag Mälartåg bedriver säkerhets- och arbetsmiljöarbetet enligt gällande lagstiftning och enligt Transdevs policys och riktlinjer Som anställd inom Transdev ingår att befattningsinnehavaren alltid ska följa gällande lagar och förordningar samt ha kunskap om och följa företagets vid var tid gällande regler och policys samt att vår värdegrund är styrande för vårt agerande inom företaget och gentemot våra kunder/huvudmän och andra aktörer på marknaden. Arbetsuppgifter: Strategiskt och operativt förbättringsarbete med fokus att utveckla affären Delaktighet i affärens budgetarbete Löpande följa verksamheten och driva långsiktig förändring/förbättring Framtagande och implementering av rutiner, riktlinjer och policys för lokförare och tågvärdar Aktivt arbete i kundrelationer med kollektivtrafikmyndigheter, leverantörer och andra intressenter Bedriva ett aktivt, kommunikativt och tillgängligt ledarskap i enlighet med Transdevs värderingar, riktlinjer och policys Aktivt deltagande i ledningsgruppen för Transdevs uppdrag Mälartåg Beredning av beslutsunderlag till ledningsgruppen för affären Leda avdelning Service ledningsgrupp med enhetschefer och utbildningsansvarig och säkerställa att möten planeras in med övriga funktioner Boka in månatliga möten med säkerhetsinspektör/TSS i affären tillsammans med enhetschefer som har säkerhetsansvar Kvalifikationer: Erfarenhet från kollektivtrafik i ledande befattning Mer än 5 års erfarenhet i att arbeta med kollektivtrafik eller annan tågtrafik Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med att vara chef över chefer God social förmåga, resultatinriktad och coachande samt utvecklings och förändringsbenägen Stor erfarenhet av att leda verksamhet och personal Goda kunskaper inom förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö Tidigare erfarenhet av budgetarbete och ekonomi MS Office, van använder av Excel Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju".  Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Trafikchef till Mälartåg

Om tjänsten: Transdev söker nu en Trafikchef stationerad i Stockholm för Mälartåg! I rollen som Trafikchef så kommer du att ansvara för två avdelningar inom verksamheten, Trafikledning och Planering. - Trafikledning ansvarar för trafikledningen inom området som Mälartåg befinner sig inom, från Linköping till Gävle. Trafikledning är en verksamhet som är placerad i affärens lokaler i Stockholm och som är i gång dygnets alla timmar. - Planering ansvarar för såväl strategiskt, långsiktig samt kortsiktig planering inklusive framtagande tidtabell, omlopp, schema tjänster m.m. Rollen innefattar personalansvar för cheferna för de ovanstående ovanstående avdelningarna. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Leda verksamheten mot våra uppsatta och trafikabla mål - Samverka med vår beställare Mälardalstrafik. Samverkan sker primärt genom temaforum där du med kollegor representerar Transdev. Flerpartssamverkan i branschen med exempelvs Trafikverket och andra operatörer leds av dig i rollen som Trafikchef - Uppföljning av mål och KPI:er är ett naturligt sätt för dig att arbeta och är en viktig del i såväl ditt arbete som ditt ledarskap - Vara en del i affärens ledningsgrupp. Du kommer in i ett härligt gäng och kommer kunna erbjudas en roll med goda utvecklingsmöjligheter! Vi söker dig som: - Har eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Har flera års dokumenterad erfarenhet av att driva en operativ dygnet runt-verksamhet - Har dokumenterad erfarenhet från att arbeta med tåg i ledande position, antingen från operatörs-, beställare- eller trafikverketsidan - Har ett kommunikativt och tydligt ledarskap och sätter mål och skapar förutsättningar för ditt område att bli framgångsrikt - Har ett kundfokus och fokus på slutkund/resenär. För att lyckas i rollen ser vi att: - Du är en trygg ledare med stort engagemang och som besitter en god empatisk förmåga gentemot dina medarbetare inom verksamhet. - Du är relationsskapande med god samarbets- och kommunikationsförmåga. - Ditt arbetssätt kännetecknas av god struktur, noggrannhet med ett öga för detaljer samtidigt som du har mycket god förmåga att lyfta blicken för ett helhetsperspektiv. - God analytisk förmåga och att självständigt fatta beslut och lösa komplexa frågeställningar krävs i denna roll. - Har du tidigare erfarenhet från att leda i en organisation i förändring/etablering ses detta som en fördel. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju".  Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 22/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Bussförare till Kville depå

Om tjänsten Är du vår nya vardagshjälte? Som bussförare hos oss på Kville depå är du en viktig person - en riktig hjälte som dagligen tar våra resenärer med på en resa vart än den bär av. Vi söker dig som vil ha en tillsvidaretjänst men också dig som vill ha en behovsanställning Sedan 2020 har Transdev bedrivit linjetrafik i Göteborg, Mölndal och Partille och idag består förarkåren totalt av fler än 750 förare. Som bussförare på vår depå, kommer du att arbeta bland kollegor med en stor familjär sammanhållning och varm laganda. Varje dag strävar vi efter att skapa en attraktiv kollektivtrafik med kunden i fokus. Arbetsuppgifter - Framföra bussen i linjetrafik - Ge våra resenärer en enkel, trygg och trevlig resa - Framföra fordonet enligt lagen - Hälsa och välkomna passagerare ombord på bussen - Rapportera in trafikstörningar och avvikelser till trafikledningen - Rapportera fordonsfel och skador på bussen Kvalifikationer - Har ett giltigt D-körkort - Har ett giltigt Yrkeskompetensbevis (YKB) - Har ett förarkort till digital färdskrivare enligt Transportstyrelsen - Behärskar svenska i tal och skrift Viktigt för rollen som bussförare är också din körförmåga! Du är en duktig förare som för fram fordonet på ett tryggt och säkert sätt med miljötänk i grunden. Du är ansvarsfull och kan behålla lugnet även i stressiga trafik- och kundsituationer. Vad vi erbjuder Hos oss välkomnas du av professionella kollegor i en omtänksam och varm arbetsmiljö. Vi satsar på löpande kompetensutveckling, erbjuder branschens högsta friskvårdsbidrag, kollektivavtalad tjänstepension och mycket mer. Omfattning: Heltid/deltid/behov Placeringsort: Anställningsform: 6 månaders provanställning, tillsvidareanställning eller behovsanställning Startdatum: Omgående el datum Lön: enligt BBA Vi strävar efter en bred spridning i ålder, bakgrunder och jämn könsfördelning. Vi tror på att behandla alla lika och ge alla samma möjligheter, oavsett var du kommer ifrån - eller vart du är på väg! Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 5 april. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: förnamn efternamn [email protected] observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss: Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Planeringschef till Mälartåg

Om tjänsten Vi på Transdev söker nu en planeringschef till vårt kontor i Stockholm! Trivs du i din roll som chef och är bekväm med att leda och utveckla personal? Har du erfarenhet av att hantera stora flöden och planeringar? Då kan du vara rätt person vi söker! Som planeringschef kommer din roll vara central inom företaget och du kommer sitta med den grupp som har hand om Mälartåg, vilket sträcker sig från Linköping upp till Gävle. Arbetsuppgifter I din roll som planeringschef kommer du ha det huvudsakliga ansvaret över trafikplanerna och arbeta med att planera nya och existerande tidtabeller för tågtrafiken. Du ansvarar för ett antal planerare och rapporterar direkt till Trafikchefen. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med att utveckla mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsområdet. Du kommer vara en aktiv del av affärsområdets ledningsgrupp genom att stötta och supportera vid behov av åtgärder och förbättringsförslag samt även vara involverad i att driva förändringsarbete inom ansvarsområdet. Genom ditt ledarskap ser du till att dina medarbetare utvecklas och levererar resultat samt att du i samband med det säkerställer att arbetet genomförs på korrekt sätt i enlighet med riktlinjer, avtal, lagar och föreskrifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Stötta och supportera planeringsgruppen genom att se till att kommunikationen fungerar, kontinuerlig dialog med Mälardalstrafik - Driva planeringsteamet för att säkerställa effektiva trafiklösningar och därigenom direkt bidra till lönsamheten inom affärsområdet - Se till att stärka medarbetarnas teamkänsla - Kunna delegera ut viktig information till medarbetarna - Säkerställa att tilldelade uppgifter levereras på rätt sätt och vid rätt tidpunkt - Stärka konkurrenskraften genom att följa upp och föreslå förbättringar utifrån nuvarande lagar och avtal - Aktivt arbeta med att leda utveckling av mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsarbetet Kvalifikationer För att trivas i rollen som Planeringschef tror vi att du har ett genuint intresse för personal och är en person som gillar att nätverka både internt och externt. Du har goda ledaregenskaper och kan motivera personal även på distans. Du har ett stort intresse för hur stora mängder data så som runt kollektivtrafik och tidtabeller hanteras för att uppnå bästa resultat. Vidare gillar du att att leda strategiska projekt mellan olika delar i företaget för att nå högre lönsamhet. - För att lyckas i rollen som planeringschef är det viktigt att du är bra på att kommunicera och förhandla. - Vi tror du haft en roll som chef eller teamledare i en verksamhet där planering av mer komplex verksamhet varit central. - Du pratar och skriver svenska och engelska flytande. - Du har en akademisk examen eller motsvarande yrkeserfarenhet. - Du behärskar Microsoft Office paketet. Vi ser det som meriterande om du har: - Goda kunskaper inom kollektivavtalsfrågor och erfarenheter från transportbolag eller personalintensiva branscher. - Tidigare erfarenhet av planerings- och tidsrapporteringssystem. - Tidigare erfarenhet av planering av spårtrafik. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 80 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju".  Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 13/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024