Chef Produktionssupport till Transdev Uppdrag Mälartåg
Transdev Sverige AB
Produktionschefer inom tillverkning

Om rollen Vill du vara med och bidra till att skapa framtidens hållbara kollektivtrafik? Som Chef för Produktionsstöd på Transdev för Uppdrag Mälartåg får du en central roll i att säkerställa smidig och effektiv drift av vår tågtrafik i Mälardalen. Du kommer att leda ett team inom supportfunktioner som finns till för att stötta produktionen och bidra till vår framgång. Arbetsuppgifter I den här rollen ansvarar du för att leda och strukturera teamet som arbetar med att stödja den dagliga operativa produktionen av tågtrafiken. Ditt fokus kommer att vara på att utveckla tydliga strukturer och processer för vem som gör vad och hur arbetsflöden optimeras. Detta är en strategiskt viktig roll där du arbetar nära både interna och externa parter för att upprätthålla en hög nivå av service och punktlighet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Stötta och motivera teamet. Sätta och implementera tydliga strukturer för arbetsfördelning och ansvar inom teamet för produktionsstöd. Ständigt utveckla och förbättra arbetsprocesser för ökad effektivitet och minskade störningar. Leda teamet, som består av cirka 10 medarbetare, i att stödja den dagliga produktionen, särskilt inom områden som materialförsörjning och planering. Följa upp och analysera nyckeltal (KPI) för att säkerställa att produktionen ständigt förbättras och att vi når våra mål för effektivitet och kvalitet. Samarbeta med interna avdelningar såsom trafikledning, underhåll och kundservice, samt externa aktörer som Trafikverket. Hantera akuta händelser och säkerställa att åtgärder snabbt kan vidtas för att minimera påverkan på tågtrafiken. Utveckla och motivera teamet för att säkerställa hög kompetens och kontinuerlig förbättring. Ingår i den lokala ledningsgruppen och jobba tillsammans med övriga chefer med fokus på att uppnå resultat i helhet. Kvalifikationer För att lyckas i rollen tror vi att du har starka ledaregenskaper och erfarenhet av att bygga struktur och driva förändringar inom större organisationer, gärna inom transport, produktion eller liknande områden. Du har en stark analytisk förmåga och en tydlig metodisk arbetsstil som gör dig till en naturlig ledare och problemlösare. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av att leda i en operativ miljö, gärna inom producerande verksamhet. Förmåga att bygga och implementera processer för effektiv drift och kvalitetsuppföljning. Stark analytisk förmåga och vana att arbeta med KPI och data för att driva förbättringar. God kommunikativ förmåga och vana att ge tydliga instruktioner och driva utvecklingsarbete. Erfarenhet av att ha lett team eller haft en liknande roll i en större organisation. Vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom teknik, logistik eller produktion. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 30/11, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:[email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

68 dagar sedan
Sista ansökan:
13 mars 2025
Produktionstekniker till Transdev Uppdrag Mälartåg
Transdev Sverige AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Om rollen Vill du vara med och säkerställa att framtidens kollektivtrafik fungerar smidigt och effektivt? Har du en teknisk bakgrund och en passion för att förbättra produktionsprocesser? Nu söker vi på Transdev en driven och lösningsorienterad Produktionstekniker till vårt uppdrag Mälartåg till vår depå i Gredby, Eskilstuna! Arbetsuppgifter Som Produktionstekniker hos oss kommer du ha ett stort ansvar för att säkerställa att våra produktionsprocesser och utrustning fungerar optimalt. Du kommer att vara en viktig länk i att förbättra kvalitet och effektivitet, samtidigt som du arbetar proaktivt för att minimera driftstopp och optimera våra resurser. Detta innebär ett nära samarbete med både tekniska och operativa team för att säkerställa att vi levererar på högsta nivå. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Arbeta med att optimera och förbättra produktionsprocesser för att öka effektiviteten och minska kostnader. Utföra kvalitetskontroller och säkerställa att produktionen uppfyller höga kvalitetskrav. Utveckla och genomföra strategier för förebyggande underhåll, för att säkerställa minimala avbrott i produktionen. Dokumentera produktionsprocesser och underhållsaktiviteter på ett noggrant och strukturerat sätt. Samarbeta med olika avdelningar för att lösa tekniska problem och förbättra processer. Delta i projekt för att förbättra produktionslinjer och implementera ny teknologi. Förmåga att leda förändringsarbete i produktionsmiljö. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är en tekniskt kunnig och har en analytisk och lösningsorienterad inställning, kombinerat med ett starkt fokus på kvalitet och effektivitet. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika intressenter. Vi tror att du har: Erfarenhet av produktionsteknik. Tidigare erfarenhet av att utveckla produktionseffektivitet. Goda kunskaper inom kvalitetskontroll och noggrann dokumentation. Meriterande är om du har relevant teknisk utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet. Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 30/11, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:[email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

68 dagar sedan
Sista ansökan:
13 mars 2025
Serviceinriktad Tågvärd till Mälartåg i Stockholm
Transdev Sverige AB
Tågvärdar och ombordansvariga m.fl.

Om tjänstenMälartåg utökar nu sin trafik mellan Stockholm och Uppsala. Nu söker vi fler serviceinriktade kollegor som vill arbeta somTågvärd på Transdev Mälartåg stationerade i Stockholm. Som Tågvärd hos oss på Transdev uppdrag Mälartåg ansvarar du för service och säkerhet ombord. Du delger våra resenärer relevant information via högtalarutrop i samband med trafikstörningar etc. Tågvärden ansvarar även för manövrering av vagnsdörrar i samband med resenärernas av- och påstigning och säkerställer tillsammans med föraren att resenärerna får en trygg och säker resa. I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för kundmiljön ombord. Anställningen inleds 28 oktober 2024med en obligatorisk utbildning som pågår under ca 1,5 månad. Semester under utbildningstiden kan ej beviljas.ArbetsuppgifterDina huvudsakliga uppgifter: • Bidra till en positiv och trygg reseupplevelse för resenärerna • Ge utmärkt service och övrig information till resenärer • Skapa en säker och trygg resenärsmiljö genom att följa instruktioner och rutiner Kvalifikationer För att trivas i rollen som Tågvärd är du serviceinriktad och trivs med att möta människor i din vardag. Som person är du ansvarsfull, noggrann och har förmågan att behålla lugnet i stressade situationer. Vidare uppfyller du nedan kriterier: • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Detta eftersom tjänsten innehåller arbetsuppgifter där du gör högtalarutrop och informerar våra resenärer • Fullgod syn med eller utan glasögon/linser, felfritt färgseende, normal hörsel och du får inte ha några sjukdomar som påverkar trafiksäkerheten då Tågvärdstjänsten klassas som en säkerhetstjänst • Möjlighet att ta dig till arbetet oavsett tid på dygnet Mediterande • Arbetat tidigare som tågvärd inom järnvägVarför Transdev?Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 80 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team Omfattning: HeltidPlaceringsort: StockholmAnställningsform: ProvanställningStartdatum: 28/10-2024Vi hoppas att du vill följa med oss på resan och utveckla Mälardalen. Välkommen med din ansökan i form av ett CV.Rekryteringen sker löpande och annonsen kan tas bort innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor om tjänsten kontakta någon av oss på Transdev:EnhetscheferEfrem [email protected] Rahm Allgå[email protected] Bingefors [email protected] Sofia Evelö[email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

93 dagar sedan
Sista ansökan:
16 februari 2025
Serviceinriktad Tågvärd till Mälartåg i Uppsala
Transdev Sverige AB
Tågvärdar och ombordansvariga m.fl.

Om tjänstenMälartåg utökar nu sin trafik mellan Stockholm och Uppsala. Nu söker vi fler serviceinriktade kollegor som vill arbeta som Tågvärd på Transdev Mälartåg stationerade i Uppsala. Som Tågvärd hos oss på Transdev uppdrag Mälartåg ansvarar du för service och säkerhet ombord. Du delger våra resenärer relevant information via högtalarutrop i samband med trafikstörningar etc. Tågvärden ansvarar även för manövrering av vagnsdörrar i samband med resenärernas av- och påstigning och säkerställer tillsammans med föraren att resenärerna får en trygg och säker resa. I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för kundmiljön ombord.Anställningen inleds 28 oktober 2024 med en obligatorisk utbildning som pågår under ca 1,5 månad. Semester under utbildningstiden kan ej beviljas.ArbetsuppgifterDina huvudsakliga uppgifter:• Bidra till en positiv och trygg reseupplevelse för resenärerna• Ge utmärkt service och övrig information till resenärer• Skapa en säker och trygg resenärsmiljö genom att följa instruktioner och rutiner KvalifikationerFör att trivas i rollen som Tågvärd är du serviceinriktad och trivs med att möta människor i din vardag. Som person är du ansvarsfull, noggrann och har förmågan att behålla lugnet i stressade situationer.Vidare uppfyller du nedan kriterier:• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Detta eftersom tjänsten innehåller arbetsuppgifter där du gör högtalarutrop och informerar våra resenärer• Fullgod syn med eller utan glasögon/linser, felfritt färgseende, normal hörsel och du får inte ha några sjukdomar som påverkar trafiksäkerheten då Tågvärdstjänsten klassas som en säkerhetstjänst• Möjlighet att ta dig till arbetet oavsett tid på dygnetMediterande• Arbetat tidigare som tågvärd inom järnvägVarför Transdev?Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 80 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt teamOmfattning: Heltid Placeringsort: StockholmAnställningsform: ProvanställningStartdatum: 28/10-2024Vi hoppas att du vill följa med oss på resan och utveckla Mälardalen. Välkommen med din ansökan i form av ett CV. Rekryteringen sker löpande och annonsen kan tas bort innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot din ansökan!Vid frågor om tjänsten kontakta någon av oss på Transdev:EnhetschefFrida [email protected] Rekryterare Sofia Evelö[email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

93 dagar sedan
Sista ansökan:
16 februari 2025
Planeringschef till Transdev Uppdrag Mälartåg
Transdev Sverige AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Om tjänsten Vi på Transdev söker nu en planeringschef till vårt kontor i centrala Stockholm! Trivs du i din roll som chef och är bekväm med att leda och utveckla en större personalgrupp? Har du erfarenhet av att hantera omfattande planeringar och koordinera team? Då kan du vara rätt person vi söker! Som planeringschef kommer din roll vara central inom företaget och du kommer ansvara för en grupp på cirka 15 personer som har hand om Mälartåg, vilket sträcker sig från Linköping upp till Gävle. Arbetsuppgifter I din roll som planeringschef kommer du ha det huvudsakliga ansvaret över både trafikplanerare och personalplanerare, vilket innebär att du kommer vara ansvarig för hela processen från omlopp till scheman och korttidsplanering. Du leder en grupp på cirka 15 personer och rapporterar direkt till Trafikchefen. I ditt dagliga arbete kommer du att utveckla mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsområdet. Du kommer vara en aktiv del av affärsområdets ledningsgrupp genom att stötta och supportera vid behov av åtgärder och förbättringsförslag samt även driva förändringsarbete inom ditt ansvarsområde. Genom ditt ledarskap ser du till att dina medarbetare utvecklas och levererar resultat, samtidigt som du säkerställer att arbetet genomförs på korrekt sätt i enlighet med riktlinjer, avtal, lagar och föreskrifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och stödja planeringsgruppen genom att säkerställa fungerande kommunikation och en kontinuerlig dialog med Mälardalstrafik Driva planeringsteamet för att säkerställa effektiva trafiklösningar och därigenom direkt bidra till affärsområdets lönsamhet Stärka teamkänslan och engagemanget bland medarbetarna Delegera viktig information till medarbetarna på ett tydligt och effektivt sätt Säkerställa att tilldelade uppgifter levereras på rätt sätt och vid rätt tidpunkt Stärka konkurrenskraften genom att följa upp och föreslå förbättringar utifrån gällande lagar och avtal Aktivt arbeta med att leda utveckling av mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsarbetet Kvalifikationer För att trivas i rollen som Planeringschef tror vi att du har ett genuint intresse för ledarskap och personalutveckling. Du har en naturlig ledarskapsprofil och minst 5 års erfarenhet av att leda team inom planering och schemaläggning, gärna i en komplex verksamhet. Du är också en person som gillar att nätverka både internt och externt. Vidare har du ett stort intresse för hur stora mängder data hanteras, särskilt inom kollektivtrafik och tidtabeller, för att uppnå bästa resultat. För att lyckas i rollen som planeringschef är det viktigt att du är bra på att kommunicera och förhandla. Vi tror du haft en roll som chef eller teamledare i en verksamhet där planering av mer komplex verksamhet varit central. Du pratar och skriver svenska och engelska flytande. Du har en akademisk examen eller motsvarande yrkeserfarenhet. Du behärskar Microsoft Office paketet. Vi ser det som meriterande om du har: Goda kunskaper inom kollektivavtalsfrågor och erfarenheter från transportbolag eller personalintensiva branscher. Tidigare erfarenhet av planerings- och tidsrapporteringssystem. Tidigare erfarenhet av planering av spårtrafik. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 31/10, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

93 dagar sedan
Sista ansökan:
16 februari 2025
Compliance Officer
Transdev Sverige AB
IT-säkerhetsspecialister

Transdev söker en Compliance officer Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Vi är ledande i omställningen mot grönare trafik där fokus ligger på våra viktigast miljöområden; drivmedelsförbrukning, förnyelsebara bränslen och energiförbrukning samt att vi arbetar med hållbara affärsmodeller och vi utbildar och informerar kontinuerligt alla medarbetare så att de har den miljökunskap som krävs. Transdev är ett bolag som satsar på sin personal och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt. Vill du arbeta för ett bolag i tillväxt, ha mycket internationell kontakt och ansvara för Transdevs compliance-funktionen ska du söka den här befattningen. Du kommer arbeta både strategiskt och verksamhetsnära och du kommer ansvara för att hjälpa organisationen att följa de lagar och regler som gäller verksamheten. Den här befattningen är en nyckelfunktion och du kommer vara ansvarig att utveckla både funktion och förmåga i Transdev. Om befattningen Som Compliance Officer har du en nyckelroll med ett stort eget ansvar. Du kommer projektleda och, riskbaserat, driva frågor inom compliance som regelefterlevnad, konkurrens, whistelblowing, Transdevs uppförandekod samt frågor inom hållbarhet och dataskydd/ GDPR. I din roll som Compliance Officer kommer du vid behov att delta vid interna och externa revisioner i syfte att upptäcka bristande efterlevnad och därmed förbättringsåtgärder. Du arbetar med funktionsstyrt ledarskap i syfte att upplysa och säkerställa att medarbetare har erforderlig information och kunskap om regulatoriska frågor och krav för att kunna utföra sina arbetsuppgifter på ett lagligt och etiskt korrekt sätt. I rollen kommer du ha ansvar för compliance-frågor i Sverige och du kommer ha ett nära samarbete med våra franska ägare, Transdev Groups compliance-funktion. Vem är Du? Vi söker dig som är driven, motiverad, ambitiös och som vill utvecklas i befattningen med kompetenta kollegor. Du har akademisk examen och/ eller har arbetat minst tre år med compliance frågor i koncernstruktur. Personliga egenskaper såsom ordningssinne, målmedvetenhet, prestigelöshet, ansvarstänkande, drivkraft och social-/ kommunikativ-/ pedagogisk förmåga värderas högt. Du är självgående, har lätt för att ta in information och omvandla den till praktik, du har god förmåga att prioritera och arbeta målstyrt och det är naturligt för dig att etablera och underhålla kontakter och nätverk. Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska. Du erbjuds Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Bromma med närhet till Sundbybergs centrum och kollektivtrafik och rapporterar till Head of Risk, Security & Compliance. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage, fri parkering vid kontoret samt flera andra trivselaktiviteter. Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi genomför personlighetstest och kapacitetstest för denna tjänst. Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, [email protected], tel 073-973 83 01. Välkommen med din ansökan !Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

97 dagar sedan
Sista ansökan:
12 februari 2025
Applikationsledare
Transdev Sverige AB
Systemadministratörer

Applikationsledare till Transdev Lockas du av att arbeta i en teknikintensiv bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion? Har du erfarenhet av att ta helhetsansvar för en eller flera applikationer i ett företag? Då är detta kanske ditt nästa jobb! Nu söker vi en applikationsledare till några av våra viktigaste system kopplade till underhåll av våra fordon. Vi erbjuder dig utvecklande arbetsuppgifter i en miljö där du har möjlighet att påverka hur din roll och arbetsvardag ska se ut. Du kommer vara en del i en marknadsledande, internationell koncern där IT och digitalisering är en självklar del. Om rollen och arbetsuppgifter Som applikationsledare arbetar du i gränslandet mellan IT, verksamhet och leverantörer. Du kommer arbeta nära vår verksamhet och processägare för att säkra att våra processer och funktioner har fungerande och ändamålsenliga digitala verktyg, system och applikationer. Du ansvarar för planering, prioritering, leverans och uppföljningar och upprättar utvecklings- och förvaltningsplan för de olika områdena. Dessutom får du möjlighet att leda införande av nya applikationer/system och verktyg. Du kommer även att driva och leda större utredningar, förstudier samt analyser av strategisk och affärskritisk karaktär. Du kommer att bli en viktig del i vårt team som ansvarar för applikationsförvaltning och utveckling och tillhöra vår IT-avdelning som består av cirka 30 medarbetare. Huvudsakliga uppgifter Leda utvecklings- och förvaltningsuppdrag och initiativ inom tjänsteområdena Föreslå utvecklings- och förvaltningsplan samt ta fram budgetunderlag Fånga upp verksamhetsbehov, kravleda, prioritera, planera & implementera Driva användbarhetsfrågor för att skapa effektiva och användarvänliga hjälpmedel Säkerställa IT-säkerhetskrav enligt behov i processer Leda och vara delaktig i utredningar och förstudier inom dina tjänsteområden Ansvara för uppföljning och styrning av leverantörer och samarbetspartners Upprätta och underhålla långsiktig roadmap för processtöd och IT-tjänster inom området Vem söker vi? Vi söker dig som har högskoleutbildning inom IT eller relevant område, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har ett intresse för IT och det är mediterande om du har/haft liknande roller. Du trivs i sammanhang där man jobbar i team och med flera olika delar inom företaget och är van att arbeta nära verksamhet och externa leverantörer. Här har du möjlighet att påverka din roll och utvecklas – utöver ditt ansvar som applikationsledare har du möjlighet att leda utredningar, etableringsprojekt eller upphandlingar. Som person är du initiativrik, arbetar systematiskt och är drivande. Du är analytisk problemlösare med hög ansvarskänsla som har god förmåga att prioritera och avgränsa dina uppdrag. Det är viktigt att du är öppen och tydlig i din kommunikation med en god pedagogisk förmåga. Som person tycker du det är roligt och stimulerande att arbeta med andra. Du kommer trivas hos oss om du är prestigelös och generös med att dela med dig av kunskap och erfarenheter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi genomför personlighetstest och kapacitetstest för denna tjänst. Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, [email protected],tel 073-973 83 01. Välkommen med din ansökan! Om oss Transdev Sverige med cirka 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group, som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 19 länder. Varje dag möjliggör våra 100 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar ”handling, ansvar, nytänkande och samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Bromma, med närhet till kollektivtrafik och Sundbybergs Centrum. Här kan du läsa mer om oss och vår verksamhet: https://www.transdev.se/

97 dagar sedan
Sista ansökan:
12 februari 2025
Verksamhetsanalytiker
Transdev Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om tjänsten Är du en analytisk och noggrann person med starka kunskaper inom Excel och en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt? Vill du bidra till att förbättra och effektivisera vår verksamhet genom data och insikter? Då kan rollen som Verksamhetsanalytiker på Transdev för vårt uppdrag Mälartåg vara något för dig! Vi letar nämligen efter ännu enVerksamhetsanalytiker som ska tillsammans med det befintliga teamet arbeta för attstödja vår operativa verksamhet och ledningsgrupp med värdefulla analyser och beslutsunderlag. Rollen innebär att du kommer vara ansvarig för att leverera avtalad rapportering till Mälardalstrafik och andra intressenter, följa upp och utvärdera våra KPIer och nyckeltal samt säkerställa korrekt rapportering i vårt avvikelsesystem mot Trafikverket. Huvudsakliga Arbetsuppgifter Ansvara för framtagning och leverans av avtalad rapportering till Mälardalstrafik och andra intressenter för att säkerställa korrekt och transparent kommunikation. Kontinuerligt följa upp och utvärdera Transdevs KPIer och nyckeltal för att identifiera möjligheter till effektiviseringar och förbättringar av resultat inom verksamheten. Bistå chefer inom den operativa verksamheten samt ledningsgruppen genom att tillhandahålla analyser, beslutsunderlag och presentationsmaterial vid behov för att underlätta strategiska beslut och måluppfyllnad. Delta aktivt i arbetet mot uppsatta mål avseende säkerhet, kostnadseffektivitet, operationell prestation, samt kund- och medarbetarnöjdhet genom att bidra med relevant analys och insikter. Säkerställa korrekt rapportering i avvikelsesystem och i rapportering mot Trafikverket för att säkerställa överensstämmelse med avtal och regelverk inom verksamheten. Utföra arbete i Excel för att effektivt hantera och analysera data. Utöver det underlätta koordinering och planering genom att använda andra delar av Office 365 som Sharepoint, Outlook etc. Kvalifikationer Du har noggrannhet, analytisk förmåga och kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att bli överväldigad. Erfarenheter av administrativt arbete Eftergymnasial utbildning, t.ex. högskoleingenjör, IT, logistik eller transport Starka kunskaper inom Excel, och goda kunskaper om resten av Office 365 Goda kunskaper inom Svenska och Engelska Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en längre intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju".Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 31/10, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

101 dagar sedan
Sista ansökan:
8 februari 2025
Fastighetstekniker
Transdev Sverige AB
Fastighetsförvaltare

Vi söker en Fastighetstekniker till Märsta! Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar efter att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Om Tjänsten Säkerställa och uppfylla krav på tillförlitlighet och tillgänglighet på bussdepåer. Utföra planerat eller avhjälpande fastighetsunderhåll på tillgångar som bussramper, verkstads- och kontorslokaler samt tankstationer. Proaktivt identifiera och åtgärda underhållsbehov innan skador uppstår, genom tillsyn och rondering. Arbeta med energieffektivisering av depåer och installationer, inklusive optimering av bussramper. Ha viss kontakt med beställaren, Trafikförvaltningen. Följa budget för respektive förvaltningsobjekt. Koordinera underleverantörer vid behov. Beställa besiktningar och genomförande av tekniska åtgärder på uppdrag av fastighetschef. Rapportera och följa upp skadegörelse och andra relevanta händelser till fastighetsadministratören. Din bakgrund Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning teknik och fastighetsdrift, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. God förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift God kunskap om gällande relevant lagstiftning inklusive aktuella myndighetsföreskrifter Det är meriterande om du har behörighet inom El-behörighet Anläggningsskötare Brandlarm Erfarenhet av Systematiskt Brandskyddsarbeten Erfarenhet av verkstads/depåområden gärna inom buss eller liknande Vem söker vi? Du har förmåga att ta egna beslut och självständigt lösa uppgifter samtidigt kunna samarbeta med övriga tekniker. För att trivas i rollen som fastighetstekniker behöver du vara flexible och ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Ghousuddin [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail)

109 dagar sedan
Sista ansökan:
31 januari 2025
Servicechef
Transdev Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Om tjänsten Vill du vara med och göra skillnad i Transdevs bussverksamhet i Stockholm Nord? Vi letar efter en ny Servicechef för vårt trafikkontrakt i Norrtälje, som är redo att ta sig an spännande utmaningar och bidra till regionens tillväxt! Som Servicechef i Norrtälje har du ettpersonalansvar över våra mekaniker, ombordtekniker, produktionsledare, lager- och inköpsansvarig samt en fordonsvårdsgrupp som leds av vårfordonsvårdschef. Utöver detta ansvarar du även för en bussflotta på cirka 100 bussar. Arbetsuppgifter Som Servicechef har du ett stort och brett ansvar. Du har ett budget- och resultatansvar där du driver styrande, optimerande och utvecklande åtgärder och ett ben i verkstadens genomförande för att säkerställa daglig leverans till trafiken. Din primära dagliga huvuduppgift är att säkerställa att underhållet sker enligt uppsatta processer, system och arbetssätt och att dagliga utmaningar löses samt att den operativa verksamheten aktivt styrs, leds och planeras med hjälp av framför allt din Produktionsledare. Din andra uppgift är att övervaka och utveckla verksamheten med stort fokus på genomförandet i verkstaden och dess kvalitet, kostnad och säkerhet. Till stöd finns system och processer för underhåll, nyckeltal och ekonomi och följs månadsvis upp genom Transdev modell för Underhållsstyrning i affärsforum. Vidare är du ansvarig för att kontinuerligt utveckla din verksamhet och dina fordon, samverka med beställare, region, stödfunktioner och leverantörer för att lösningsorienterat ta tag i problem och utmaningar som verksamheten ställs inför. Du har ansvar för arbetsmiljö, reklamationer, säkerhet, anläggning och inköp av utrustning. Ditt ledarskap och din personliga profil: Du har ett aktivt, tryggt, direkt och kommunikativt ledarskap som stödjer och motiverar andra att göra sitt bästa och du är inte rädd för att driva förändringsarbete. Du har hög förmåga att skapa engagemang och delaktighet och arbetar mål- och resultatinriktat och med utveckling och förbättring i fokus. Du är uthållig och effektiv även under arbetstoppar och under tidspress och motiveras av att vara synlig och närvarande i verksamheten. Du har god förmåga att planera, prioritera och organisera arbetet och dina resurser och tänker kostnadseffektivt. Din bakgrund För att lyckas i rollen bör du ha en fordonsteknisk utbildning och erfarenhet från arbete i ledande position, gärna från en liknande roll. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet av fordons- eller verkstadsbranschen och att du är van att arbeta i underhållssystem och med upphandlat trafik där rapportering och affärsdialogen är viktig. Du har förmodligen kunskap om miljö- och arbetsmiljöfrågor inom fordonsverkstad och har erfarenhet från förändringsarbete samt av LEAN och/eller 5S. Du känner dig hemma i persontrafikbranschen eller andra personalintensiva och serviceorienterade branscher. Du behärskar MS Office och är med fördel en van användare av Excel. För att kunna läsa våra tekniska manualer bör du även ha goda kunskaper i engelska. Vad vi erbjuderDu erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter. Omfattning: HeltidPlaceringsort: NorrtäljeAnställningsform: Tillsvidare Om rekryteringsprocessenLåter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2024-09-20 Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Ghousuddin [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

111 dagar sedan
Sista ansökan:
29 januari 2025