Trafikledningen för Öresundståg söker Fordonsansvarig

Om tjänsten Drivs du av arbete med fordonsteknik och vill delta i processer samt projekt inom underhåll och utveckling? Transdev Öresund Trafikledning i Hässleholm söker nu dig som vill ansvara för våra fordon. Som Fordonsansvarig erbjuds du en viktig roll för att i samverkan med övriga inblandade organisationer, säkerställa att våra fordon motsvarar kraven för en bra resenärsupplevelse. Arbetsuppgifter Som Fordonsansvarig är du vår representant gentemot underhållsleverantören och fordonsägaren där du deltar i flertalet forum och driver verkstads- och teknikmöten. - Du är ansvarig från Transdev Öresund för att säkerställa god fordonstillgänglighet - Du är kravställare mot leverantörer och underhållsansvarig organisation i frågor som rör fordonshantering - Du leder ur affärens perspektiv arbete avseende fordonsanpassning, fordons- och fordonsparkoptimering samt funktion - Du ingår i Trafikledningens ledningsgrupp Kvalifikationer - Dokumenterad god teknisk kompetens avseende fordonstyp X31/ X32K - Gedigen branschkunskap med erfarenhet av leverantörsrelationer - God erfarenhet av att arbeta med processer inom teknik - God social kompetens, förmåga att på ett förtroendefullt sätt att bygga relationer såväl i som utanför den egna organisationen - God förhandlingsförmåga - Strukturerad och god analytisk förmåga - Vara en kvalificerad kravställare och inneha förmåga att uppnå efterfrågat resultat - God förmåga i att kommunicera och uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Vi ser gärna att du har en personlighet som tycker om att fatta beslut baserat på din fordonsmässiga kompetens och tekniska kunskap, detta utifrån både det ekonomiska och säkerhetsmässiga perspektivet. Du arbetar systematiskt och tar ansvar för att driva på ditt arbete genom god planering, struktur och uppföljning. Du är lyhörd och skapar god kontakt med dina kollegor och samarbetspartners både internt och externt genom din goda förmåga att kommunicera. Du är en viktig del av arbetet med att säkerställa en bra upplevelse för våra resenärer vilket uppnås genom ett bra samarbete inom Trafikledningen och med externa partners. Vad vi erbjuder Din arbetsplats är vid Transdev Öresunds Trafikledning som är samlokaliserad med vår sidoenhet Dagligt underhåll samt verkstad vid tågdepån i Kärråkra utanför Hässleholm. Du rapporterar till Trafikledningschefen för Öresundståg och ingår i dennes ledningsgrupp. Resor förekommer till viss del i tjänsten, främst till affärens huvudkontor i Malmö men även till Transdev Sveriges kontor i Stockholm. Omfattning: Heltid Placeringsort: Kärråkra Anställningsform: Tillsvidare Startdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2024-04-08 Kompletterande tester kan komma att användas i denna rekryteringsprocess. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare: Diana Nham [email protected] (mailto:[email protected]) Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef: Anders Annemalm Sandén [email protected] Observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Enhetschef Eskilstuna

Om oss Transdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen. På depån i Eskilstuna har Transdev funnits i cirka 20 år. Här arbetar idag runt 300 personer fördelat på Transdev Sverige AB som kör ordinarie kollektivtrafik och Transdev Mälardalen AB som kör särskild kollektivtrafik. En vanlig dag i ditt arbete är väldigt omväxlande och kan dels innebära att möta förare i olika frågor, men också arbeta med olika projekt med allt från trivsel och ständiga förbättringar till mer komplexa projekt rörande trafik- och personalfrågor. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans som ett team för att lösa de utmaningar vi ställs inför. Du erbjuds: Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.transdev.se%2Flar-kanna-oss%2Fvara-varderingar&data=05%7C01%7CHelene.Marsi%40transdev.se%7C5f761ca5b1044e24bb0708db1e509ca5%7Cb4518aa80d3e4d10bc774cd7dede3446%7C0%7C0%7C638137103792826232%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=LlbmwXu0WsMeIvdd7P2nomJyxi9cd80ChL0Z5GW3vmA%3D&reserved=0) styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet samt ett årligt friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter: - Ansvarig för att driften bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer - Ekonomiskt resultatansvar i enlighet med fastställd budget - Delaktig i uppföljning och utveckling av befintligt avtal i samverkan med huvudman - Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete. - Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och platskontorets trafikavtal hos förargruppen. - Rekrytera förare samt arbeta med coachning och utveckling av förarna. - Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor. - Säkerställa fortbildning av förare. - Vidareutveckla enheten utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och huvudmans önskemål. - Delaktigt i lokal ledningsgrupp - Delaktig i fackliga förhandlingar Din bakgrund: Vi söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen ett par års ledarerfarenhet under bältet samt ett genuint intresse att leda och utveckla dina medarbetare. Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet. Vidare är det meriterande om du har vana att arbeta med förändringsledning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat. Mer information och ansökan: Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast den 8:e april 2024. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvir Vehabovic, Affärschef Eskilstuna via telefonnummer +4616150131 eller Jacob Wennberg, HR Business Partner på 076-108 36 13. Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Busstekniker Norrköping

Om tjänsten Som busstekniker/mekaniker på Transdev Norrköping får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller rollen en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är service, underhåll och reparation av våra fordon. Det ingår i din roll att säkerställa att alla arbeten utförs på ett fackmannamässigt sätt genom god service med hög kvalitet. Med varierade arbetsuppgifter på vår verkstad kommer du att arbeta i ett positivt team bestående av en servicechef som du rapporterar till, en produktionsledare som leder det dagliga arbetet samt andra duktiga busstekniker. För oss är det viktigt med gott samarbete, det är därför är viktigt att du är med och bidrar till en god arbetsmiljö. Kvalifikationer - B-körkort - Fordonsteknisk utbildning alternativt yrkeserfarenhet/färdigheter inom fordonsteknik - Behärskar svenska i tal och skrift - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga - Datorkunskaper - Det är meriterande om du har goda kunskaper i el (lågvolt) och ritläsning Vad vi erbjuder Du kommer att arbeta bland kollegor i en yrkesgrupp med stor familjär sammanhållning och varm laganda. Vi strävar efter att ha medarbetarkår med bred spridning i ålder, bakgrunder och en jämn könsfördelning. Mångfald berikar på samma sätt som ett leende. Vi tror på att behandla alla lika och ge alla samma möjligheter, oavsett var du kommer ifrån - eller vart du är på väg. Omfattning: Heltid Placeringsort: Norrköping Anställningsform: Tillsvidareanställning Startdatum: Enligt överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 25 mars. Har du frågor om tjänsten så kontakta: Tomas Nilsson, Servicechef, telefon: +46114739991 Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

1 mars 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Senior Redovisningsekonom

Transdev söker en senior redovisningsekonom Du har ett intresse för siffror och ekonomi. Du är noggrann, analytisk och självgående. Du trivs med att arbeta i team och dela din kunskap med andra. Du är inte rädd för utmaningar och förändringar. Du vill göra skillnad i världen genom att bidra till en hållbar utveckling. Om du känner igen dig i den här beskrivningen, har vi jobbet för dig! Om rollen Vi söker en senior redovisningsekonom med förståelse för system och teknik till vårt finansteam i Stockholm. På Transdev kommer du att ha en central och varierad roll. Du kommer att ansvara för att säkerställa att all ekonomisk information är korrekt och uppdaterad, och att alla redovisningsprocesser följer gällande lagar och regler. Du kommer att hantera löpande bokföring och avstämningar för ett eller flera av våra trafikavtal. Vidare kommer du att ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut, samt upprätta årsredovisningar. Du sköter rapportering till vårt moderbolag i Frankrike och analysera ekonomiska resultat, samt att du kommer att arbeta med moms- och skattedeklarationer, pension och skatter, samt revisionsfrågor. Som senior redovisningsekonom kommer du även vara delaktig i att kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer för redovisnings- rapporterings- och bokslutsarbetet i bolaget. Vidare kommer du vara ansvarig för korrekt rapportering enligt IFRS samt brygga till K3. Du rapporterar till Transdevs Redovisningschef och har din placering på vårt huvudkontor i Bromma Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta med olika redovisningssystem och konsolideringsverktyg, samt en stark analytisk förmåga och noggrannhet. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har kunskap inom olika redovisningsprinciper, såsom IFRS och K3 samt koncernredovisning. Som person är du självgående, initiativrik och teamorienterad med förmåga att arbeta i dynamiska miljöer. Du trivs i en roll där du får kombinera redovisning med tekniklösningar och driva effektivisering. Vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Kontoret ligger i Bromma, nära Sundbybergs centrum. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter. Mer information och ansökan Tjänsten är på heltid som börjar med 6 månaders provanställning. Hos Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela viss del av din arbetstid på distans enligt samråd med närmsta chef. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta, Cecilia Jegander, [email protected]. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transport­slag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik - för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Projektledare Anbud

Projektledare Anbud Vill du vara med och forma framtidens kollektivtrafik. Vill du jobba på ett av de ledande företagen inom persontransporter, där hållbarhet är en central del av verksamheten. Vill du får vara en del av ett globalt nätverk av experter som strävar efter att vara i framkant när det gäller den senaste tekniken och metodiken. Låter det spännande? Då är du kanske den vi söker! Om rollen Vi söker nu en Projektledare till anbud som vill vara med och skapa hållbara lösningar för framtidens kollektivtrafik. Som Projektledare anbud kommer du att leda stora och komplexa projekt där du har ett stort ansvar för Transdevs affärsutveckling genom anbud. Du kommer att arbeta i hela anbudsprocessen, från att ta fram anbudsplaner och vinnande strategier till att delta i förhandlingar med kunder och leverantörer. Du kommer att leda och coacha ditt projektteam och eventuellt inhyrda konsulter, samt redovisa progress och underlag för beslut i styrgrupp och vid interna valideringar. Du kommer också att vara Transdevs representant vid olika typer av samråd och möten med kunder inför upphandlingar. Vem är du För att lyckas i rollen som Projektledare anbud behöver du ha ett kommersiellt tänk, en analytisk förmåga och en förståelse för drivkrafterna för att skapa vinnande och lönsamma affärer. Du behöver också ha en förmåga att motivera, vägleda och coacha dina kollegor och ditt projektteam genom projekt med tydliga deadlines. Du är en person som värdesätter struktur och ordning, och som har en förmåga att bygga relationer med både interna och externa parter. Du har en stark tro på din egen förmåga och en beslutsamhet att lägga fram och försvara de lösningsförslag som tas fram i projekten. Vi tror att du har: högskoleutbildning inom ekonomi/juridik/teknik eller motsvarande erfarenhet förvärvat på annat sätt erfarenhet av att leda projekt och om du har erfarenhet av att arbeta med projektmodeller t.ex. PPS ser vi det som meriterande minst 2-års erfarenhet av arbete i projekt med komplex försäljning eller anbudsprojekt skicklighet i Officepaketet och förmåga att genomföra presentationer för lednings-/styrgrupper i ord och bild en mycket god förmåga att uttrycka dig både i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi välkomnar sökande från olika branscher. Vi sätter stort värde på din förmåga och erfarenhet av att framgångsrikt driva och leda komplexa projekt och/eller anbudsarbeten Du rapporterar till Anbudschefen och du har din placering på Transdevs huvudkontor i Stockholm. Vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du kommer ha din placering på huvudkontoret i Bromma. Då vi har verksamhet i hela Sverige kan resor förekomma i din roll. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage, samt flera andra trivselaktiviteter. På Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela din arbetstid mellan att arbeta på kontoret och arbeta på distans. Mer om tjänsten och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, [email protected], 076- 131 44 58. Välkommen att söka! Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transport­slag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik - för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Applikationsledare IT

Applikationsledare till Transdev Lockas du av att arbeta i en teknikintensiv bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion? Har du erfarenhet av att ta helhetsansvar för en eller flera applikationer i ett företag? Då är detta kanske ditt nästa jobb! Nu söker vi en applikationsledare till några av våra viktigaste system kopplade till fordon och underhåll. Vi erbjuder dig utvecklande arbetsuppgifter i en miljö där du har möjlighet att påverka hur din roll och arbetsvardag ska se ut. Du kommer vara en del i en marknadsledande, internationell koncern där IT och digitalisering är en självklar del. Om rollen och arbetsuppgifter Som applikationsledare arbetar du i gränslandet mellan IT, verksamhet och leverantörer. Du kommer arbeta nära vår verksamhet och processägare för att säkra att våra processer och funktioner har fungerande och ändamålsenliga digitala verktyg, system och applikationer. Du ansvarar för planering, prioritering, leverans och uppföljningar och upprättar utvecklings- och förvaltningsplan för de olika områdena. Dessutom får du möjlighet att leda införande av nya applikationer/system och verktyg. Du kommer även att driva och leda större utredningar, förstudier samt analyser av strategisk och affärskritisk karaktär. Du kommer att bli en viktig del i vårt team som ansvarar för applikationsförvaltning och utveckling och tillhöra vår IT-avdelning som består av cirka 24 medarbetare. Huvudsakliga uppgifter - Leda utvecklings- och förvaltningsuppdrag och initiativ inom tjänsteområdena - Föreslå utvecklings- och förvaltningsplan samt ta fram budgetunderlag - Fånga upp verksamhetsbehov, kravleda, prioritera, planera & implementera - Driva användbarhetsfrågor för att skapa effektiva och användarvänliga hjälpmedel - Säkerställa IT-säkerhetskrav enligt behov i processer - Leda och vara delaktig i utredningar och förstudier inom dina tjänsteområden - Ansvara för uppföljning och styrning av leverantörer och samarbetspartners - Upprätta och underhålla långsiktig roadmap för processtöd och IT-tjänster inom området Vem söker vi? Vi söker dig som har högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du är teknikintresserad och det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och/eller agila metoder eller liknande roll. Du trivs i sammanhang där man jobbar i team och med flera olika delar inom företaget och är van att arbeta nära verksamhet och externa leverantörer. Här har du möjlighet att påverka din roll och utvecklas - utöver ditt ansvar som applikationsledare har du möjlighet att leda utredningar, etableringsprojekt eller upphandlingar. Som person är du initiativ rik, arbetar systematiskt och är drivande. Du är analytisk problemlösare med hög ansvarskänsla som har god förmåga att prioritera och avgränsa dina uppdrag. Det är viktigt att du är öppen och tydlig i din kommunikation med en god pedagogisk förmåga. Som person tycker du det är roligt och stimulerande att arbeta med andra. Du kommer trivas hos oss om du är prestigelös och generös med att dela med dig av kunskap och erfarenheter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Intresserad? Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Ann Sandberg, [email protected] (https://app.teamtailor.com/companies/6IVEZ5rau9c/jobs/3637744/edit/[email protected]) och om processen, rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, [email protected] (https://app.teamtailor.com/companies/6IVEZ5rau9c/jobs/3637744/edit/[email protected]), 076 131 4458. Vi ser fram emot din ansökan ! Vad vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Bromma, med närhet till kollektivtrafik och Sundbybergs Centrum. Här kan du läsa mer om oss och vår verksamhet: https://www.transdev.se/ Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transport­slag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik - för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Trafikledare Umeå

Om tjänsten Trafikledningen i Umeå behöver nu förstärkning med en ersättande trafikledare. Är du studerande, vill arbeta extra på kvällar och helger eller söker du helt enkelt en ny utmaning och anser att du har det som krävs för att stötta dina kollegor och leda busstrafiken i Umeå? Ta chansen och sök nu! Trafikledningen arbetar med att trafikleda, stötta kollegorna bakom ratten, arbeta fram akuta omläggningsplaner, agera vid störningar och avvikelser och sist men inte minst säkerställa en säker och pålitlig leverans. I rollen som Trafikledare ansvarar och arbetar du med att: Hjälpa och stötta våra bussförare i sin vardag Rapportera in störningar och avvikelser i trafikrapporteringssystem Besluta om trafikomläggningar Informera vid störningar Analysera trafiksituationen i realtid och agera efter gällande rutiner Aktivt delta i förbättringsarbete Dina kunskaper och egenskaper: Du har god lokalkännedom i Umeå stad och region Som person är du stresstålig och har en förmåga att behålla lugnet i pressade situationer Du har lätt för att samarbeta, är kommunikativ, positiv och lösningsorienterad Du hanterar svenska i tal och skrift, behärskar Office-paketet och har god datavana Omfattning: Tjänsten är en behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstider kan förekomma under alla tider på dygnet. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Placeringsort: Umeå Anställningsform: Behovsanställning Startdatum: Enligt överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 17/3 Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig chef: Milos Arandjelovic [email protected] (mailto:[email protected])(observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024