Lediga jobb i Nässjö
Sök totalt 169 lediga jobb i Nässjö
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om gruppbostaden Gruppboende för vuxna som omfattas av LSS personkrets 1, med individuellt anpassat stöd utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Boendet ligger i lugnt villaområde med närhet till både natur och Nässjö centrum. Om tjänsten Vi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. I rollen arbetar du med att: Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser Planerar och genomför aktiviteter med klienten Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Anställningsvillkor Vi söker nu en till två medarbetare för en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsterna är på 80-90%. Arbetstider: Vakennatt Vi tillämpar individuell lönesättning och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde för tjänsten sker enligt överenskommelse. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, lösningsfokuserad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du har: Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare Erfarenhet från liknande verksamhet Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogi Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet B-körkort Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag, handledning samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter: Josefine Wirebrand [email protected]
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om gruppbostaden Gruppboende för vuxna som omfattas av LSS personkrets 1, med individuellt anpassat stöd utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Boendet ligger i lugnt villaområde med närhet till både natur och Nässjö centrum. Om tjänsten Vi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. I rollen arbetar du med att: Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser Planerar och genomför aktiviteter med klienten Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Anställningsvillkor Vi söker nu en till två medarbetare för en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsterna är på 80-100%. Arbetstiderna är varierande dag, kväll och helg och sovande jour. Vi tillämpar individuell lönesättning och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde för tjänsten sker enligt överenskommelse. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, lösningsfokuserad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du har: Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare Erfarenhet från liknande verksamhet Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogi Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet B-körkort Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag, handledning samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter: Josefine Wirebrand [email protected]
Vill du arbeta i det mest högpresterande, moderna och högautomatiserade distributionscentret i Nässjö? Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där personlig utveckling, engagemang och laganda står i fokus. Vi distribuerar till 250 butiker och online kunder i Sverige och Finland. Distributionscentret har en total yta på 88 000 m² med plats för 230 000 pallar. Vill du bli en del av vårt team med över 250 kollegor? Då kanske du är den Team Leader vi söker! VAD VI ERBJUDER DIG En skandinavisk företagskultur som måste upplevas! Du förväntas säga din mening och påverka din arbetsmiljö. Ledarskapsutbildning och potential för personlig utveckling och karriärmöjligheter. En informell atmosfär där du som chef ansvarar för att utveckla ditt eget team som består av ca 30 medarbetare, förbättra deras prestationer och höja kvalitetsribban varje dag. En varierad arbetsdag där ingen dag är den andra lik och där du kommer att behöva din problemlösningsförmåga och förmåga att fatta snabba beslut. Ett välorganiserat arbetsflöde med bra strukturer och rutiner där vi hjälper varandra att utvecklas och skapa värde varje dag. En säker atmosfär där "Safety First" är en självklarhet och där arbetsmiljön är i fokus. Möjlighet till hälsosam lunch till ett bra pris i vår matsal. En konkurrenskraftig lön och ett bra kompensations- och förmånspaket. Möjlighet att träna i vårt gym. 20% rabatt på dina inköp i alla JYSK-butiker. VAD DITT NYA JOBB KOMMER ATT HANDLA OM Som team leader spelar du en viktig roll i att säkerställa att ditt team arbetar bra tillsammans och levererar högkvalitativt arbete så att alla varor lämnar distributionscentret i tid. Din roll är att: Motivera och utveckla ditt team för att säkerställa att de är kompetenta i processerna, engagerade i att nå mål, lojala mot JYSK och effektiva i sina uppgifter. Säkerställa optimalt flöde genom tydliga strukturer och rutiner och hantera potentiella utmaningar. Hantera lösningar på operativa störningar och ge input om hur flödet kan optimeras för att undvika samma fel i framtiden. Samarbeta över avdelningar genom konstruktiv kommunikation och feedback. Leva upp till våra JYSK-värderingar: Köpman, Kollega och Kåranda samt Ledarskap: Ledare, Coach och Kommunikatör. Daglig uppföljning av KPI:er och rutiner för arbetsuppgifter. Sammanställning och efterlevnad av mål. Säkerställa att alla dagliga uppgifter utförs på rätt sätt. Säkerställa optimala och effektiva inlagringsrutiner. VAD DU BEHÖVER TA MED DIG Motivation att arbeta med människor och säkerställa deras utveckling för att skapa ett bättre team. Drivkraft att leverera bra resultat och ständigt sträva efter att höja ribban för både kvalitet och prestation. Du gillar att ständigt förbättra rutiner och processer. Erfarenhet från en liknande position, helst som chef inom lager & logistikområdet. Förmåga att fatta självständiga beslut under en hektisk arbetsdag och agera i komplexa situationer. Du kan snabbt anpassa dig till nya situationer och du trivs med en varierad arbetsdag. Goda samarbetsförmågor och förmåga att kommunicera på flera nivåer och bygga goda relationer över avdelningar. Tillgänglig för att arbeta dagtid. Goda kunskaper i engelska är en fördel. Dina personliga egenskaper och din motivation är avgörande i denna rekrytering. ÄR DETTA DIN NÄSTA MÖJLIGHET? Ansök idag! För råd eller stöd, mejla oss på [email protected] så hjälper vi dig gärna! Rekryteringsprocess: Vi behandlar ansökningar löpande och avslutar rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. Vi håller alltid intervjuer – och för utvalda positioner kan du förvänta dig att genomgå bedömningar och intervjuer, där ser vi fram emot att höra om din motivation för jobbet. Om oss Vi tror att våra anställda är nyckeln till vår framgång. Därför strävar vi efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa och hitta nya utmaningar inom JYSK. Sedan vår grundare, Lars Larsen, öppnade sin första butik i Danmark 1979, har JYSK utökat vår globala närvaro med butiker och webbshoppar i länder runt om i världen. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, Kollega och Kåranda – uttrycker det beteende och attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet med ansvar. Vi är också stolta över att belöna engagemang och en stor insats bland våra medarbetare. Med rätt inställning finns det många möjligheter i JYSK. JYSK vill inkludera alla, oavsett ålder, könsidentitet, ras, sexuell läggning, fysisk eller mental förmåga, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans säkrar vi vår inkluderande kultur som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra anställdas olika röster. För en fantastisk blandning av sinnen, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team.
We believe our employees are key to our success. That is why we strive to offer development and possibilities of growing and finding new challenges within JYSK. Since our founder, Lars Larsen, opened his first store in Denmark in 1979, JYSK has expanded our global presence with stores and web shops in countries around the world. Our three fundamental JYSK Values – Tradesman, Colleague and Corporate Spirit – express the behavior and attitude that we can expect from each other. We trust each other, and we believe in Empowerment and freedom with responsibility. We also take pride in rewarding engagement and a great effort among our employees. With the right attitude, opportunities abound in JYSK. For more information, please visit our career page. Om rollen Logistik planerare - sommarvikariat VI ERBJUDER DIG • Ett strukturerat introduktionsprogram lär dig arbetsuppgifterna och som får dig att känna dig välkommen • Möjlighet att äta god lunch till bra pris när du tar en paus i vår gemensamma matsal • Ett välorganiserat arbete med bra rutiner där vi hjälper varandra för att skapa resultat varje dag • Fasta arbetstider så att du kan uppnå en bra balans mellan arbete och privatliv, dagtid VAD DITT JOBB KOMMER INNEBÄRA I rollen som Logistikplanerare utgör du och dina teamkollegor en viktig roll för planeringen av både inkommande och utgående gods samt det interna produktionsflödet. Planering av ankommande gods med nära samarbete med transportörer och leverantörer Planering av vårt utgående gods med nära samarbete med interna avdelningar samt support för butiker. Ansvarig för att rutiner och arbetssätt inom området följs • Att leva efter våra JYSK-värderingar; Köpman Kollega och Kåranda Har du redan erfarenhet av logistik? Bra! VAD DU SKA BIDRA MED Vi letar efter dig som är intresserad av ett arbete inom logistik och support. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Du är en samarbetsvillig lagspelare som trivs med att arbeta effektivt med människor i din omgivning. Har en god kunskap i Officepaket samt van vid olika datasystem. Serviceinriktad Flexibel Hög samarbetsförmåga Fokuserad och ser vad som behöver prioriteras ÄR DETTA DIN MÖJLIGHET? Ansök idag! Senast den 1 april 2025 För råd eller support, mejla rekryterande chef, Daniel Bolander, [email protected] REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi hittat rätt kandidat. Vi håller alltid personliga intervjuer vi ser fram emot att höra om din motivation för jobbet.
Beslag & Metall är ett familjeföretag beläget i Ekenässjön med mer än 85 års erfarenhet inom pressning, svetsning och montering där vi ständigt utökar och förnyar maskinparken med automatpressar och automationsceller. Vi tillverkar och levererar komponenter främst till fordonsindustrin och våra största kunder är Volvo Trucks och Scania. Vi är 230 anställda, omsätter ca 950 miljoner och behöver förstärka organisationen med en automationstekniker. Läs mer om oss på www.beslagometall.se Arbetsbeskrivning Som automationstekniker är arbetet i huvudsak självständigt där du får möjlighet att ta eget ansvar för ditt arbete och planera din arbetsdag. Du kommer tillhöra teknikgruppen och rapportera till Teknisk chef. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. inkludera: Ingå i projektgrupp vid nyinvesteringar, ombyggnation och förändringar. Driftsätta automationsanläggningar. Programmering av robotar och andra styrsystem. Samarbeta med produktions- och underhållsteam för att optimera processerna och förbättra effektivitet och kvalité. Med tiden som du växer i rollen hos oss finns det utrymme för dig och dina arbetsuppgifter att utvecklas och få mer ansvar. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som automationstekniker hos oss, ser vi att du har några års erfarenhet som exempelvis tekniker eller automationselektriker och som nu vill ta nästa steg i din karriär. Du har arbetat med robotprogrammering tidigare och är bekant RobotStudio. Meriterande är erfarenhet av robotsvetsning. Vi tror att du som söker tjänsten är driven och flexibel och gillar att vara ”hands on” i projekt. Teknikintresset är stort och du gillar att lära dig nya färdigheter likväl som att dela med dig av din kunskap till andra. Ibland finns inte alla svar framför dig men du tycker det är kul och motiverande att få tänka annorlunda och hitta nya lösningar. Vi erbjuder Beslag & Metall strävar efter att erbjuda en stimulerande och hållbar arbetsmiljö där alla anställda trivs och vill prestera. Vi erbjuder möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag där du får vara med och påverka på riktigt! Låter det intressant? Om du är redo att ta dig an rollen som automationstekniker på Beslag & Metall, ser vi fram emot att höra från dig. Skicka din ansökan och CV senast 31/5 2025. Urval och intervjuer kommer ske löpande. Beslag & Metall välkomnar mångfald och strävar efter en inkluderande rekryteringsprocess. För information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Alice Friberg, HR-specialist 0383-75 67 46. Rekryterande chef är Björn Sigurdh, Teknisk chef. Tillsvidareanställning 100% med start enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag. Placering Ekenässjön. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
Beslag & Metall är ett familjeföretag beläget i Ekenässjön med mer än 85 års erfarenhet inom pressning, svetsning och montering där vi ständigt utökar och förnyar maskinparken med automatpressar och automationsceller. Vi tillverkar och levererar komponenter främst till fordonsindustrin och våra största kunder är Volvo Trucks och Scania. Vi är 230 anställda, omsätter ca 950 miljoner och behöver förstärka organisationen med en mättekniker. Läs mer om oss på www.beslagometall.se Arbetsbeskrivning Du kommer ingå i kvalitetsgruppen och arbeta nära produktionen och vara stöd vid kvalitetsfrågor. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. inkludera: Mätning i mätmaskin Skapa mätprogram för nya produkter utifrån kunders krav Uppmätning och dokumentation av nya artiklar till produktionen (UP, VK och FP körningar) Kommunikation med kunder och leverantörer vid kvalitetsfrågor Godkänna samt övervaka justeringar vid interna och externa kvalitetsavvikelser Som mättekniker är du en stödfunktion till projekt och produktion. Arbetet är i huvudsak självständigt där du får möjlighet att ta eget ansvar för ditt arbete och planera din arbetsdag. Din profil Med rätt personliga egenskaper kan man komma långt. Vi vill att du som söker tjänsten har ett självständigt och proaktivt arbetssätt, har förmågan att våga ta beslut och har god kommunikativ förmåga. Du är tekniskt intresserad och vill arbeta med ritningshantering och att analysera mätresultat. Idag arbetar du kanske inom industrin i en roll som är tekniskt lagd men vill utvecklas vidare. Det är meriterande om du har kunskap inom mätteknik och ritningsförståelse samt arbetat inom fordonsindustrin. Vi erbjuder Beslag & Metall strävar efter att erbjuda en stimulerande och hållbar arbetsmiljö där alla anställda trivs och vill prestera. Fasta arbetstider så att du kan uppnå en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi erbjuder en möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag där du får utmanande och varierande arbetsuppgifter. Organisationen är platt och här får du vara med och påverka på riktigt! Låter det intressant? Om du är redo att ta dig an rollen som kvalitetstekniker hos Beslag & Metall, ser vi fram emot att höra från dig. Skicka din ansökan och CV senast 31/5 2025. Urval och intervjuer kommer ske löpande. Beslag & Metall välkomnar mångfald och strävar efter en inkluderande rekryteringsprocess. För information om rekryteringen är du välkommen att kontakta Alice Friberg, HR-specialist 0383-75 67 46. Rekryterande chef är Jan Strandesjö, kvalitets-, miljö- & hållbarhetschef Tillsvidareanställning 100% med start enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag. Placering Ekenässjön. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
Avdelningen för ortodonti Nässjö Avdelningen för ortodonti i Nässjö är en del av Odontologiska Institutionen, en ledande nationell resurs för specialisttandvård inom klinisk behandling, forskning och utbildning. Här finns samtliga nio specialiteter representerade, vilket skapar förutsättningar för tvärvetenskaplig samverkan där vi ser hela patienten. Ortodonti är en av Odontologiska Institutionens grundpelare, och efterfrågan på specialistvård inom ortodonti är stor. För att säkerställa god och tillgänglig vård finns vi på kliniker i Jönköping, Nässjö och Värnamo. Våra tre avdelningar samarbetar nära kring verksamhet, arbetssätt och kollegial gemenskap och tar tillsammans emot 30 500 patientbesök varje år. Rollen som övertandläkare inom ortodonti Som övertandläkare inom ortodonti är ditt uppdrag att på bästa sätt möta patientens behov av högkvalitativ och kostnadseffektiv tandvård, med god tillgång och hög patientsäkerhet. Du kommer arbeta med kliniskt omhändertagande av remisspatienter. Du konsulterar och konsulteras av kollegor och handleder ST-tandläkare och tandvårdspersonal i allmäntandvården, både genom klinisk handledning samt teoretiska seminarier. Allt efter de senaste forskningsrönen på en klinik i framkant avseende nya tekniker och material. Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats Avdelningen för ortodonti i Nässjö är en väletablerad klinik och gemytlig arbetsplats. Vi behandlar främst barn och ungdomar, men erbjuder även behandling till vuxna med ortodontiskt behandlingsbehov. Vi har förmånen att följa våra patienter under en längre tid, och genom att erbjuda den behandling som efterfrågas bidrar detta till en positiv atmosfär att arbeta i. Vi befinner oss i nya, moderna lokaler på Nässjö Vårdcentrum, tillsammans med Nässjö Folktandvården och Odontologiskt centrum Nässjö – en hybrid där allmän- och specialisttandvården möts för att kunna ge patienter som besöker oss rätt vård i rätt tid på rätt plats. Din profil Vi söker dig som är legitimerad tandläkare med godkänd specialistutbildning inom ortodonti. Tjänsten är också aktuell för dig som är i slutet av din ST-utbildning och planerar att bli klar inom snar framtid. Det är meriterande om du har erfarenhet eller intresse av klinisk forskning. Rollen kräver god datorvana och god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska. Vi tror att du som söker är trygg i dig själv och i din profession, vilket gör dig presterande – men prestigelös. Du tänker gärna nytt och tar initiativ till förändrings, - och förbättringsarbeten. Vi värnar en god arbetsmiljö, där alla får utrymme att växa och bli hörda. Din person bidrar till detta, genom givande dialoger och många skratt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig en arbetsplats i en meningsfull organisation, där ingen dag är den andra lik. Vi är lyhörda för dina intressen och önskemål vad gäller utformning och innehåll i tjänsten. Tjänsten du erbjuds är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Vi erbjuder exempelvis flyttbidrag upp till 20 000 kr för dig som flyttar till länet och friskvårdsbidrag upp till 3000 kr/ år. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta klinikchef och övertandläkare Erika Ekered, [email protected] eller 010 243 36 61. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 9 april. Intervjuer planeras till slutet av v. 16 samt v. 17. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Vi söker Familjehem i Nässjökommun Som familjehem i Nässjö, tar du hand om ett barn eller en ungdom i ditt hem. Ibland händer det att vi söker plats för syskonpar. För att vara familjehem krävs det inga specialkunskaper, utan det som behövs är trygghet, struktur, men framförallt mycket glädje och hjärta. Ett familjehem kan se olika ut, hemmet kan vara en eller två vuxna med eller utan barn. Bor ni på landet eller mitt i stan, i villa eller lägenhet- alla behövs. Att komma från olika kulturer och sammanhang är bara berikande. För att bli godkänd som familjehem kommer ni att genomgå en familjehemsutredning. Kraven för att påbörja en familjehemsutredning är bland annat: • Att ni har känslomässigt utrymme för att ta emot en ny familjemedlem. • Att ni har utdrag ur polisens brott-och misstankeregister, Kronofogden, Socialregistret och Försäkringskassan. • Att det finns ett ledigt rum. • Att ni behärskar det svenska språket. Personlig lämplighet är avgörande för uppdraget och det är meriterande om det finns erfarenhet av liknande uppdrag. När du är familjehem, så tar du emot ett barn som är i behov av extra stöd och omsorg i ert hem. Vi handleder regelbundet och håller utbildningar för våra familjehem. Vi finns tillgängliga på telefon dygnet runt. Er nya familjemedlem kommer att delta i hemmets vardag, där familjehemmet ska fungera som en god förebild för den placerade och stå för omvårdnad, engagemang och trygghet. Den placerade ska ha möjlighet att delta i familjens egna aktiviteter och familjeliv. En del barn eller ungdomar behöver bo i familjehem under kortare tid, samtidigt som andra barn växer upp i sitt familjehem, tills de är redo för ett eget boende. Ersättningen består två delar, en i form av arvode, samt en skattefri omkostnadsersättning. Vi rekryterar löpande, så avvakta inte med att ta kontakt med oss. #jobbjustnu. Mer om Viljan. Vi på Viljan tror att alla människor har möjlighet till förändring. Vi som jobbar tillsammans med dig som familjehem är utbildade socionomer och vi har lång erfarenhet av psykosocialt arbete med barn/unga och vuxna från kommunal och privat verksamhet. Vi är ambitiösa, engagerade, tillgängliga. Vi har långvarig erfarenhet av att handleda har egna erfarenheter av att vara familjehem. många års erfarenhet av familjebehandling och barn och ungdomar med speciella behov. tillståndsbevis från IVO (inspektionen för vård och omsorg). Blir du intresserad, eller kanske bara nyfiken och vill veta mer? Tveka inte, skicka ett mail eller ring oss, så berättar vi gärna mer. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om tjänsten Vi erbjuder ett extrajobb på lager under dagtid. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med plock och pack av varor, hantering av leveranser och andra praktiska uppgifter på lagret. Tjänsten passar dig som vill ha ett flexibelt och varierande jobb med möjlighet att arbeta några dagar i veckan och stor chans till heltid under sommaren. Tjänsten kräver truckkort så har du det är det ett plus men annars så hjälper vi dig att skaffa det! Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifter: Plocka och packa varor enligt orderlistor. Kontrollera och emballera produkter för leverans. Etikettering och säkerställa rätt varor skickas. Hålla ordning på lagret och se till att leveranser sker i tid. Vad vi söker Vi söker dig som vill jobba extra några dagar i veckan! Det kanske är ditt första jobb, eller så har du erfarenhet från en annan bransch men är nyfiken på att arbeta inom lager? Vi hjälper dig att komma in i rollen och ger dig möjlighet att börja en ny karriär eller bara få ett fantastiskt extrajobb. Start omgående eller enligt överenskommelse Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
Om uppdraget: Vi söker en erfaren Resurskonsult inom projektledning för att stärka vårt team. Uppdraget omfattar att operativt leda projekt inom fastighetsområdet, säkerställa leverans enligt budget, tidplan och kvalitetskrav samt överföring av kunskap till andra anställda. Arbetsuppgifter och ansvar: Säkerställa genomförandet av projekt inom givna ramar för budget, resurser och tid. Ansvara för att projektet levererar enligt tidsplan, kostnad och kvalitetskrav. Operativt leda projektgruppen och fördela arbetsuppgifter. Rapportera status, progress och risker till styrgrupp och andra intressenter. Skapa och upprätthålla goda relationer med kund, beställare, projektgrupp och styrgrupp. Arbeta fram tidsestimat tillsammans med projektgruppen. Säkerställa att projektet har tydliga och genomförbara krav. Besluta om åtgärder, handlingsalternativ och resursanvändning inom projektets ram. Hantera och eskalera eventuella förändringar som kan påverka projektets leverans. Ansvara för den sociala och fysiska arbetsmiljön inom projektets arbete. Kompetenskrav: Högskoleutbildning inom teknisk inriktning, minst 180 hp (120 p) eller motsvarande kunskaper. Minst 10 års yrkeserfarenhet av projektledning inom likvärdiga fastighetsprojekt. Dokumenterad erfarenhet av budget, prognoser och ekonomisk uppföljning. God förhandlingsvana och erfarenhet inom entreprenadbranschen. Referenskrav: Minst ett relevant och godkänt referensuppdrag som verifierar erfarenhetskraven. Övrigt: Uppdragets längd är två år med start enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan med CV och referenser så snart som möjligt till [email protected] och skriv "Erfaren projektledare i Nässjö" i ämnesraden. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 169 jobb