Lediga jobb hos Sodexo AB
Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Som arbetsledare på Sodexo är du en mångsysslare och möjliggörare. Du kommer att leda medarbetare som är experter på lokalvård, samt säkerställa en säker arbetsmiljö och produktivitet i ditt team. Ditt ledarskap och din känsla för hög servicenivå sprider glädje och bidrar till en bättre vardag. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. Vårt uppdrag hos vår kund i Stockholm omfattar all daglig lokalvård i kontorsmiljö, men även periodiskt återkommande insatser såsom golvvård, fönsterputs och storstädning. Arbetet sker i ett komplex FM-uppdrag där hög kvalitet, god planering och ett tätt samarbete med teamet är avgörande. Som arbetsledare har du en central roll o att samordna teamet, säkerställa rätt bemanning över dagens olika pass och se till att alla ytor håller rätt städkvalitet. Vad du kommer att jobba med: • Leda, planera och följa upp det dagliga arbetet inom lokalvård • Säkerställa att tjänsten utförs enligt avtalade kvalitetsnivåer • Introducera och utbilda nya medarbetare • Arbeta med bemanningsplanering, schemaläggning och resursoptimering • Följa upp kvalitet, genomföra kunddialoger och dokumentera avvikelser • Vara ett stöd för lokalvårdarna i deras arbete, både operativt och administrativt • Du kommer själv att vara operativ och delta i städarbetet vid behov - t.ex. vid sjukfrånvaro, hög arbetsbelastning eller särskilda insatser Vad du bidrar med: • Mångårig och bred erfarenhet från servicebranschen • Ett närarande ledarskap som skapar trygghet och förtroende • Ett starkt kund- och verksamhetsfokus • Vana av att arbeta administrativt och i system • Driv och målmedvetenhet • Vilja och förmåga att utveckla dig själv och dina medarbetare tillika verksamheten Vi söker dig som: • Har erfarenhet av arbetsledning inom lokalvård • Har god kunskap om proffessionell lokalvård med dokumenterade utbildningar inom ex. golvvård, SRY, INSTA 800 osv. • Är strukturerad, ansvarstagande och har en hög servicekänsla • Är en trygg ledare som kan motivera, coacha och följa upp • Är van att samarbeta med kund och arbeta i en verksamhet där krav på kvalitet, bemötande och säkerhet är höga • Har god datorvana och färstår vikten av dokumentation och uppföljning Om tjänsten Tjänsten är heltid och en tillsvidare anställning. Teamet på plats jobbar från 06:00-21:00 så du behöver även kunna jobba kvällar. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Karin Sundelin, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 11/7. För denna tjänst kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med en extern leverantör. Slutkandidaten kommer att informeras och efterfrågas om samtycke innan det att bakgrundskontrollen genomförs. Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning. Vad vi erbjuder Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat: • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet • Volontärarbete på betald arbetstid Mer om Sodexo och vilka vi är • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo Redo att vara en del av något större? Ansök idag!
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi en Logistic Manager som vill vara med och forma framtidens arbetsmiljö tillsammans med oss och vår kund Scania – där logistik och service är nycklar till innovation, flexibilitet och gemenskap. Din roll – operativ ledare inom logistik med utvecklingsfokus Som Logistic Manager har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften inom vår logistikverksamhet, som omfattar post- och godshantering, intern logistik samt personaltransportsystemet Scania Go. Du leder och kvalitetssäkrar leveranserna inom dessa områden och har personalansvar för både gruppledare och operativa medarbetare. I nära samarbete med Operations Manager arbetar du aktivt med att utveckla teamets arbetssätt, förbättra leveranser och driva förändringsinitiativ – alltid med målet att höja effektivitet, kvalitet och kundvärde. Du är en närvarande ledare som får människor att växa, leveranser att fungera och förbättringar att hända. Ditt arbete har direkt påverkan på arbetsmiljön för tusentals medarbetare hos Scania. Du kommer bland annat att: • Ansvara för drift och kvalitet i våra logistik- och serviceleveranser • Leda, coacha och bemanna dina team – med fokus på arbetsmiljö, engagemang och prestation • Säkerställa effektivitet och efterlevnad av QHSE-standarder (Quality, Health, Safety & Environment) • Arbeta datadrivet – följa upp KPI:er och använda insikter för att utveckla arbetssätt och processer • Identifiera förbättringsmöjligheter och driva förändringsarbete i samverkan med Operations Manager och kund Vad du bidrar med För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en handlingskraftig ledare med känsla för service, affär och människa. Du är inte en förvaltare – du vill utveckla, förbättra och bidra till något större. Vi söker dig som har: • Erfarenhet från logistik- och servicebranschen • Tidigare ledarerfarenhet med ansvar för operativa team • Förmåga att skapa engagemang, struktur och resultat i vardagen • Dokumenterad erfarenhet av förbättringsarbete och förändringsledning • Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och dataanalys • Systemvana inom t.ex. post- och godsregistrering samt ärendehantering • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö där du får göra skillnad • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 3 augusti – men vänta inte! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Per Karlsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Som restaurangbiträde på Sodexo är du en lagspelare och matsvinnsbekämpare. I rollen ingår beredning av mat och att se till att alla arbetsområden hålls rena och snygga. Med din höga servicenivå påverkar du våra gästers vardag på ett positivt sätt. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. Nu söker vi en ny härlig medarbetare till vårt gäng på Alströmergymnasiet i Alingsås. Vi söker dig som är glad, positiv och bidrar till en god stämmning på jobbet. Du kommer främst jobba med vår fantastiska salladsbuffé och med måltidsservering till våra ungdomar. Vi ser gärna att du har ett brinnande intresse för sallad och grönsaker. Du kommer vara drivande i utvecklingen av vårt salladsutbud och vi ser gärna att du bidrar med ett säsongsbetonat, ekonomiskt och modernt tänkande. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Vad du kommer att jobba med: • Driva och utveckla vår salladsbuffé • Måltidsservering • Övriga, i ett storkök förekommande arbetsuppgifter Vad du bidrar med: • Goda kunskaper om matlagning • Hög servicenivå • God samarbetsförmåga • Ett brinnande intresse för grönsaker Vad vi erbjuder: • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet • Volontärarbete på betald arbetstid Om tjänsten Tjänsten är en 26 veckorsanställning, tills vidareanställning, på 78,72%. Detta innebär att du arbetar 40 timmar per vecka under terminstid med betald ledighet på alla lov. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Linus Fagerberg på [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 31/7. Rekrytering sker löpande. Mer om Sodexo och vilka vi är • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo • Besök gärna vår Facebook-sida där vi som medarbetare bl.a. delar stories med varandra, Sodexo Sverige | Facebook. Observera att alla medarbetare behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning. Redo att vara en del av något större? Ansök idag! About Sodexo Founded in Marseille in 1966 by Pierre Bellon, Sodexo is the global leader in sustainable food and valued experiences at every moment in life: learn, work, heal and play. The Group stands out for its independence, its founding family shareholding and its responsible business model. Thanks to its two activities of Food and Facilities Management Services, Sodexo meets all the challenges of everyday life with a dual goal: to improve the quality of life of our employees and those we serve, and contribute to the economic, social and environmental progress in the communities where we operate. For Sodexo, growth and social commitment go hand in hand. Our purpose is to create a better everyday for everyone to build a better life for all.
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Som Operations Manager hos oss får du en nyckelroll i att forma framtidens arbetsmiljö – genom att leda, utveckla och kvalitetssäkra viktiga servicetjänster i nära samarbete med kund och kollegor. Tillsammans med Scania skapar vi framtidens arbetsplatser Vår kund Scania befinner sig i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen är ett strategiskt verktyg för innovation, flexibilitet och gemenskap. Som Operations Manager är du med och driver den utvecklingen framåt – med ansvar för våra team och leveranser inom logistik, utemiljö och Front End Services. Dina team möter människor varje dag, levererar service i världsklass och bidrar till en arbetsmiljö där både människor och idéer får växa. Genom ett nära och förtroendefullt ledarskap stöttar du både medarbetare och kund i att skapa hållbara, effektiva och välkomnande arbetsplatser. Din roll – operativ ledare med affärsdriv och förändringsfokus Som Operations Manager leder du både verksamhet och människor. Du har personalansvar för arbetsledare och ett indirekt ansvar för medarbetare inom dina tjänsteområden. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar, med fokus på kvalitet, kostnadseffektivitet och utveckling. Du kommer bland annat att: • Ansvara för budget, resursplanering och uppföljning inom dina områden • Coacha, utveckla och bemanna dina team – med fokus på engagemang, arbetsmiljö och prestation • Säkerställa leverans enligt avtal, servicenivåer och QHSE-standarder (Quality, Health, Safety & Environment) • Arbeta datadrivet – följa upp KPI:er och omsätta insikter till förbättringar • Identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter i samarbete med platschef och kund • Driva förändring och implementera nya, digitala arbetssätt Vad du bidrar med För att lyckas i den här rollen ser vi att du har ett utvecklingsorienterat synsätt, en trygg ledarstil och en stark känsla för affär och service. Vi söker dig som har: • Tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna med ansvar för andra chefer eller arbetsledare • Erfarenhet av Facility Management eller annan tjänsteverksamhet med komplex leverans • Förmåga att bygga relationer, skapa förtroende och arbeta lösningsorienterat i nära dialog med kund • Dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och att driva förbättringsarbete • Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och PowerPoint • Vana att arbeta med nyckeltal, uppföljning och systemstöd inom FM • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 3 augusti men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Per Karlsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vill du leda i en miljö där naturen, människorna och verksamheten förändras från dag till dag? Där högsäsong möter högt tempo – och där du får vara med och skapa trygga, välfungerande och välkomnande fjällmiljöer för tusentals gäster varje vecka? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad platschef till vår verksamhet i Åre. Nu startar vi upp en spännande satsning där vi tar ansvar för lokalvården i fjällstugor, fjällhotell och andra lokaler inom SkiStars anläggningar. Detta är en möjlighet för dig som vill leda med stort ansvar, bygga starka team och göra en verklig skillnad varje dag. För att lyckas i rollen behöver du vara flexibel, stresstålig och vara riktigt bra på att hitta lösningar i en föränderlig miljö Din roll - helhetsansvar för Sodexos leverans på site Som platschef har du det övergripande ansvaret för vår leverans till kund – med fokus på både operativ drift och strategisk utveckling. Du leder ett team på cirka 60–70 medarbetare, med stöd av gruppledare på plats, och rapporterar till vår Key Account Manager. Här får du chansen att driva och utveckla verksamheten tillsammans med SkiStar – Skandinaviens ledande semesterarrangör. Du kommer bland annat att: • Leda, coacha och utveckla gruppledare och lokalvårdspersonal • Ansvara för bemanningsplanering och schemaläggning i en komplex, varierad organisation • Säkerställa leverans enligt kundavtal och kvalitetskrav – även i högt tempo under säsong • Bygga och vårda relationen med SkiStar lokalt, och identifiera nya möjligheter för utveckling • Följa upp resultat, budget och nyckeltal – och driva förbättringsarbete Vem vi söker - en trygg ledare med hjärta för service Vi söker dig som har mångårig erfarenhet från servicebranschen, gärna inom lokalvård, handel eller annan personalintensiv verksamhet. Du har dokumenterad ledarerfarenhet, är lösningsorienterad och trivs i en miljö som förändras snabbt – där du får vara nära både medarbetare och kund. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Erfarenhet av att leda större team och hantera säsongsvariationer • God förmåga att arbeta administrativt och systematiskt, inkl. bemanning och schemaläggning • Kommersiellt driv och förmåga att förstå och följa upp avtal och budget • Flexibilitet och förmåga att fatta beslut i stundvis högt tempo • Intresse för att bygga kultur, trygghet och engagemang i teamet Meriterande: • Erfarenhet av schemaplanering i stordrift • Erfarenhet från hotell-, städ- eller turismverksamhet i fjällmiljö Vårt erbjudande • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, säkerhet och hållbarhet Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på site i Åre, och kräver ett närvarande ledarskap på plats. Frågor om tjänsten hänvisas till Annika Kronholm, Head of Cleaning, via [email protected]. Observera att alla ansökningar ska gå via vårt rekryteringssystem. Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2025-06-29. Vi reserverar oss för att tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum. För denna tjänst kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med en extern leverantör. Slutkandidaten informeras och tillfrågas om samtycke innan kontrollen genomförs. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Till vår fina anläggning Kämpasten i Sigtuna alldeles nere vid Mälarens strand söker vi extra servitriser/servitörer. Kämpasten är en konferensanläggning med 116 hotellrum och möteslokaler för upp till 75 personer. Vi erbjuder en professionell och personlig service med högsta kvalitet på mat och dryck samt ett gott och hållbart värdskap. Vi har två matsalar som tillsammans kan välkomna 160 gäster och ett modernt, välutrustat kök. Handelshögskolan i Stockholm, en av Europas största och ledande aktörer för verksamhets –och ledarutveckling, äger anläggningen som invigdes 1982 och som drivs av Sodexo AB sedan 2008. Vem vi söker Vi söker dig vars mål är att varje gäst skall få en unik upplevelse. Din förmåga att se varje gästs speciella förväntningar är nyckeln till vårt goda värdskap. Ditt intresse för helheten av mat, dryck samt service och att kommunicera denna är en viktig faktor. Vi söker dig som: - vill jobba på en hög servicenivå - alltid sätter gästen i fokus - har ett genuint mat- & dryckesintresse - tycker om att arbeta i team - är tillgänglig för morgon, lunch och kvällstjänstgöring - är flexibel och är van att arbeta i ett tidvis högt tempo - är lyhörd och har god kommunikationsförmåga Krav på dig som söker: - att du har körkort och bil - att du har goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande om du: - har kunskaper i dryck, kanske en dryckesutbildning, vinkällan eller RA - har utbildning inom hotell & restaurang - har språkkunskaper utöver svenska och engelska Vårt erbjudande - möjligheten att utvecklas i ett professionellt och passionerat team - att vi alltid sätter gästen som nummer 1 - en fantastisk arbetsmiljö - branschens bästa arbetstider (mestadels mån-fre) Om tjänsten Som sagt, kanske branschens bästa arbetstider. Vi tillsätter tjänster löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontaktuppgifter: Maya Wahab Adolfsson, restaurangchef 073–7460620, [email protected] Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska genomgå en identitetsvalidering innan anställning påböras. Välkommen att söka! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi medarbetare till vårt uppdrag på Scania i Södertälje. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans. Bli en del av Scania Go – kör framtidens mobilitet på Scania Campus På Scania Go förändrar vi sättet människor reser mellan byggnader på Scanias område – med smarta, hållbara och effektiva lösningar som shuttlebuss, elcyklar, komfortbilar och Scania Job Express. Med vår reseapp blir resan smidig, snabb och miljövänlig. Nu söker vi kollegor som vill vara med och utveckla detta banbrytande mobilitetskoncept. Är du trygg, serviceinriktad och engagerad i säkerhet och hållbarhet? Då vill vi gärna träffa dig! Din roll – mer än bara körning Som chaufför inom Scania Go är du en viktig ambassadör för vår mobilitetstjänst och ansvarar för att varje resa blir säker, bekväm och kundanpassad. Ditt uppdrag innefattar bland annat: • Transportera passagerare inom Södertäljeområdet på ett säkert och kostnadseffektivt sätt • Genomföra daglig tillsyn av fordon och rapportera eventuella fel till bilansvarig • Månadsvis kontrollera och rapportera fordonens mätarställningar • Vara positiv, serviceinriktad och anpassa kommunikationen efter kundens behov • Aktivt delta i förbättringsarbete för att utveckla tjänsten • Hantera förarstödet via vår Driver-app • Köra rundtursbuss vid behov • Utföra andra förekommande arbetsuppgifter inom HASSU enligt arbetsledningens instruktioner Vi söker dig som – är en trygg och serviceinriktad person Du har ett naturligt driv att göra varje resa så bra som möjligt och ett stort fokus på säkerhet och kundnöjdhet. Du är flexibel, lyhörd och trivs i en roll där du möter människor dagligen. Tjänsten förutsätter att du har: • B-körkort • Erfarenhet av körning och kundkontakt • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska • Digital vana och bekväm med appar och teknik • Engagemang för att skapa en positiv och trygg upplevelse för våra resenärer Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 3 augusti men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Lina Larsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. Nu söker vi dig som vill arbeta som Housekeeping-medarbetare hos oss på Sodexo. Vill du ha ett varierat arbete där kundbemötande och öga för det lilla extra uppskattas? Har du dessutom erfarenhet av servicearbete och självständigt ansvar? Då kan vi vara rätt för varandra! Vad du kommer att jobba med: Du fungerar som en serviceambassadör – någon som med ett öga för detaljer och en naturlig känsla för kundbemötande, ser till att lokalerna håller hög standard och att våra kunder känner sig sedda och väl omhändertagna. Arbetsuppgifterna omfattar både städning och praktiskt stöd i den dagliga driften, men också att finnas till hands för att svara på frågor och vara ett ansikte utåt för vår servicefunktion. Vad du bidrar med: • Har erfarenhet av servicearbete, gärna från städ, hotell, kontorsservice eller liknande • Har ett genuint servicefokus och tycker om att arbeta med människor • Är initiativtagande och uppmärksam på detaljer • Är flexibel, ansvarstagande och van vid att arbeta självständigt • Talar svenska och engelska Vad vi erbjuder: • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet • Volontärarbete på betald arbetstid Om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning med start i början av augusti och sträcker sig till och med december 2025, med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är dagtid. Placering: Lund. Sista ansökningsdag är den 14 juli. Urval sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen besvaras av: Mais Istanbelli [email protected] 076-502 50 63 Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning. Mer om Sodexo och vilka vi är • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo Redo att vara en del av något större? Ansök idag! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Som kökschef på Sodexo är du en lagspelare och matsvinnsbekämpare som sätter maten i fokus. Ditt ledarskap och din höga servicenivå sätter ett leende på människors läppar och påverkar deras vardag. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. Vårt uppdrag hos vår kund i Gällivare består av att servera lunchmat, cateringar, mat till restaurangen som är belägen i gruvan. Vi är ett team på ca 8 personer i restaurangen. Vad du kommer att jobba med: • Övergripande ansvar köket • Resultat och personalansvar kök • Upprätthålla goda relationer med kund samt säkerställa att kunden erhåller överenskommen kvalitet • Vara synlig och prata med gäster • Menyplanering • Inköp Vad du bidrar med: • Ledarerfarenhet samt intresse och förmåga att utveckla både dig själv, dina medarbetare och verksamheten • Målmedvetenhet, driftighet och ett strukturerat arbetssätt • Kockutbildning minst 3 år Vad vi erbjuder: • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet • Volontärarbete på betald arbetstid Om tjänsten Provanställning heltid Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Therese Lindmark, [email protected] Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 2025-07-09 Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning. Mer om Sodexo och vilka vi är • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo Redo att vara en del av något större? Ansök idag! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vi söker nu en affärsdriven och strukturerad Key Account Manager som vill vara med och bygga upp och vidareutveckla vår leverans till SkiStar – Skandinaviens ledande semesterarrangör. Du får en nyckelroll i en växande affär med stort ansvar, starka kundrelationer och potential att påverka både innehåll och resultat. Det här är en roll för dig som aldrig nöjer dig – som ser möjligheter, skapar struktur och får affärer att växa. Din roll - helhetsansvar för affären och relationen Som Key Account Manager har du det övergripande ansvaret för Sodexos leverans på SkiStars anläggningar i Åre, Vemdalen och Sälen. På varje ort finns en platschef, ett antal gruppledare och totalt ca 60–70 lokalvårdare per site. Du är chef över platscheferna och leder arbetet genom dem. Du är också vår främsta kontaktperson gentemot kunden – med ansvar för relation, uppföljning och affärsutveckling. Du kommer bland annat att: • Leda och coacha platschefer i både operativa och strategiska frågor för att säkerställa en stabil och kvalitativ leverans • Utveckla kontraktet i samverkan med kund • Identifiera affärsmöjligheter och bygga långsiktiga relationer med SkiStar • Driva förbättringsarbete, säkerställa struktur och skapa effektiva arbetssätt • Ansvara för resultat och måluppfyllelse – med fullt ansvar för budget, kvalitet och kundnöjdhet • Säkerställa en stabil och flexibel leverans i en dynamisk verksamhet som påverkas av säsongsvariation och höga krav på anpassningsförmåga Vem vi söker - en affärsdriven ledare med struktur och fingertoppskänsla Vi söker dig som har stark kommersiell förmåga och erfarenhet av att driva, utveckla och följa upp verksamheter i stor skala. Du är van att leda genom andra, har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att skapa både nöjda kunder och tydliga resultat. Du är trygg i kontakten med beslutsfattare, har god ekonomisk förståelse och ett naturligt affärsdriv. Och du trivs i en roll där du får kombinera strategi med operativ närvaro. För att lyckas i rollen tror vi att du har: • Tidigare erfarenhet från kommersiell roll, till exempel KAM, distriktschef, affärsområdeschef eller liknande • Erfarenhet av att leda chefer i personalintensiva miljöer • Starkt kundfokus och vana att bygga affärer och relationer • Ekonomisk förståelse och vana att arbeta med budget och resultat • Erfarenhet av städ-, hotell-, service- eller FM-branschen är meriterande Vårt erbjudande • En roll med stort ansvar och stora möjligheter att påverka • En miljö där både du och affären kan växa – på riktigt • Tillgång till interna utbildningar och utvecklingsvägar • Ett företag med starkt fokus på hälsa, säkerhet och hållbarhet • Möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Önskat tillträde senast 1 september. Du utgår från vårt kontor i Åre men har regelbundna tjänsteresor till Sälen och Vemdalen. Frågor om tjänsten hänvisas till Annika Kronholm, Head of Cleaning, via [email protected]. Observera att alla ansökningar ska gå via vårt rekryteringssystem. Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2025-06-29. Vi reserverar oss för att tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum. För denna tjänst kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med en extern leverantör. Slutkandidaten informeras och tillfrågas om samtycke innan kontrollen genomförs. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 41 jobb