Academic Work Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Academic Work Sweden AB

Skilled administrator to world leading company

Are you a tenured administrator skilled in the Google suite and on the hunt for your next assignment? Then this could be the perfekt opportunity for you. Scroll down to read more about the role and apply! OM TJÄNSTEN We are looking for a skilled Administrator that will join the Partner Propositions team in the wider Distribution Partnerships team at our client. You will manage both day-to-day and long standing administrative duties to support the teams efficiency and core processes. Above all, your work will impact the way the world experiences music. VI SÖKER DIG SOM You know how to manage multiple work items all with cross functional dependencies. Have excellent Google suite skills (slides, docs, sheets). Are exceptionally organized and structured. You are experienced with highly cross functional work items and have some prior exposure to Finance or working with numbers. You care about being thorough but optimizing for pace. * Language: English fluent in speech and written * Swedish working permit A background check will be done on the final candidate. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

12 juli 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Ekonomiassistent till Lunds Universitet

Tillsammans med Lunds Universitets avdelnings för uppdragsutbildning - LUCE, söker vi nu en samarbetsinriktad ekonomiassistent! I rollen kommer du att bistå din avdelning i deras löpande ekonomiarbete i nära samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners. Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Som ekonomiassistent kommer du ingå i staben på avdelningen för Lund University Comissioned Education (LUCE). LUCE arbetar primärt med uppdragsutbildningar och kompetensutveckling av yrkesverksamma, där avdelningen ansvarar för att utveckla och sälja utbildningar till såväl nationella som internationella organisationer. I nuläget genomgår LUCE ett förändringsarbete som syftar till att omfördela denna funktion till samtliga fakulteter, varav de nu söker en ekonomiassistent för att bistå i deras arbete under övergångsperioden. Uppdraget förväntas pågå fram till december, där det även finns möjlighet till viss förlängning. I rollen som ekonomiassistent kommer dina primära ansvarsområden bland annat inkludera såväl intern och extern fakturering, bevakning av utestående kundfordringar, granskning av leverantörsfakturor samt löpande redovisning. Rollen kommer således inkludera ett brett ansvar för avdelningens ekonomifunktioner med särskilt fokus på att säkerställa att in- och utbetalningar korrekt genomförda. Vi ser således att du är en person med god erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Med hänsyn till LUCEs pågående förändringsarbete ser vi även att det är viktigt att du är en flexibel person som uppskattar och är orädd inför att ta sig an nya och omväxlande arbetsuppgifter. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Intern och extern fakturering * Löpande redovisning * Beavkning av utestående kundfordringar * Hantering av utredningskonto * Granskning av leverantörsfakturor VI SÖKER DIG SOM - Har fullbordat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller ett likvärdigt område - Har åtminstone 3 års arbetslivserfarenhet ifrån en likvärdig roll - Har minst 3 års erfarenhet av fakturering och goda kunskaper kring fakturering till länder både inom och utanför EU - Har god vana inom MS Office och ekonomisystem - Kan kommunicera obehindrat på svenska Det är meriterande om du har - God vana inom Raindance - Har god vana av att arbeta inom statlig och offentlig verksamhet Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Stabil - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

12 juli 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Serviceinriktad student

Vår kund Grundfos söker nu en serviceinriktad medarbetare till jobbet på deras frontline på deras kundcenter i Mölndal. Detta är möjligheten för dig som är vänlig och lösningsorienterat när du möter kunder och kollegor. Kan du hålla dig lugn och stabil även i en hektisk vardag? Är du dessutom effektiv, strukturerad och intresserad av att lära dig mer? Då är det dig vi letar efter! OM TJÄNSTEN Utbildning kommer att ges utifrån din erfarenhet och kompetens. Du blir en del av ett väl sammansvetsat team som alltid står upp för kunderna och hjälper varandra. Du kommer att arbeta nära deras kunder, säljare och andra avdelningar med erbjudanden, försäljning samt support. Om du motiveras av att nå goda resultat tillsammans kunder och i samspel med kollegor kommer du trivas i miljön på Grundfors. Du bör även trivas med kundkontakt och ha förmågan att hitta bra lösningar för kunden, även när dagarna kan vara hektiska. Du erbjuds - Möjlighet till ett utvecklande extrajobb vid sidan av studierna - Chans att få erfarenhet från ett spännande tekniskt företag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Orderhantering och annan typ av kunduppföljning * Hjälpa våra kunder, främst via mejl, men också chatt och telefon. * Assistera med teknisk försäljning och offertkalkyl. * Marknadsföra och sälja in samt stötta kunder i användningen av de digitala kundplattformerna. VI SÖKER DIG SOM - Studerar en relevant eftergymnasial utbildning och har minst 2 år kvar på dina studier - Har erfarenhet från kundfokuserade roller med orderhantering - Är van vid att arbeta digitalt och virtuellt på ett snabbt och effektivt sätt - Talar och skriver svenska & engelska flytande då det krävs i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Arbetslivserfarenhet från en teknisk bransch För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Stresstolerant - Ansvarstagande - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Grundfos är ett av världens ledande företag inom vattenteknik med mer än 19 000 anställda i över 60 länder världen över. Våra färdigheter förbinder oss att hitta banbrytande lösningar på världens vatten- och klimatutmaningar och förbättra människors livskvalitet. Vi vågar göra saker som andra inte kan eller vågar göra, eftersom vi tror att innovation inte bara är en affärsmöjlighet utan en skyldighet. För oss är det som verkligen betyder något inte kortsiktig vinst, utan den påverkan vi har. Genom att bli en del av vårt starka team kan även du driva denna förändring oavsett din roll.

12 juli 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Student till administrativt uppdrag på Axis Communications i Lund

Vill du få en fot in på ett globalt ledande bolag inom sin bransch? Då ska du se hit! Vi söker nu en student som är på jakt efter sitt nästa deltidsjobb vid sidan av studierna till hösten. Vi önskar att du kan börja v. 34. Sedan pågår uppdraget initialt 6 månader. Vi ser framemot din ansökan! OM TJÄNSTEN Axis Academy-team utvecklar utbildningsprogram för sina partners och söker nu en engagerad person med passion för koordinering och administration som kan ansluta sig som administrativt stöd på deltid under sina studier. Rollen omfattar cirka 20%, vilket motsvarar ungefär en dag i veckan, men under vissa perioder kan det bli fler timmar. Som administrativt stöd kommer du att hantera en rad olika administrativa uppgifter där du bland annat kommer få sköta ändringar och justeringar av utbildningar. Hantera certifieringar och arbeta i deras CRM-system. I rollen kommer du att få lära dig många nya saker och uppleva en varierande arbetsdag med olika typer av uppgifter och utmaningar. Du kommer att vara en viktig del av teamet och hjälpa till att säkerställa att utbildningsprogrammen löper smidigt och effektivt. Din roll kommer att vara avgörande för att stödja teamet i deras arbete. Du erbjuds - En fot in på Axis som är en innovativ och global organisation som tar stort ansvar för att leverera världsklassiga och högkvalitativa produkter till sina kunder. Att arbeta hos Axis ger dig möjlighet att utvecklas i en organisation som främjar professionell och individuell utveckling. - Ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med chans till förlängning - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. VI SÖKER DIG SOM - Har pågående högskole- eller universitetsstudier på minst 50% - Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete - Har erfarenhet av outlook och MS Office - Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska - detta då båda språken förekommer i arbetet För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Hjälpsam - Målmedveten - Stabil - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

12 juli 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Signalprojektör till Sweco!

Vill du vara med och utveckla framtidens infrastruktur? Nu har du möjligheten att fortsätta din karriär hos Sweco som nu förstärker sin grupp i Gävle eller Borlänge med en signalprojektör. Detta är för dig som är en nyfiken person som motiveras och engageras av att arbeta med eltekniska järnvägslösningar. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Sweco har Nordens bredaste kunskapsbas inom järnväg, spårväg och tunnelbana, nu söker vi efter en signalprojektör som kan stärka upp deras team i Gävle och/eller Borlänge. Gruppen arbetar med tjänster inom hela kedjan från utredning och analys till projektering, design samt drift och underhåll av anläggningar för spårburen trafik. Som signalprojektör arbetar du i första hand med projektering och är delaktig i framtagning av system-, bygg- och förvaltningshandlingar samt förfrågningsunderlag och utredningsmaterial i tidiga skeden. Du kommer att ingå i ett nätverk av professionella ingenjörer och specialister där erfarenhetsutbyte och samarbete mellan kollegor och kontor över hela världen är en naturlig del. Vill du vara med på resan att bidra till utvecklingen och upprustningen av Sveriges järnväg och arbeta med hållbara infrastrukturlösningar så är detta rollen för dig. Du erbjuds - Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor som är måna om gemenskap - Vara en del av en attraktiv arbetsplats med stora möjligheter till personlig och teknisk utveckling - Att arbeta med varierade och spännande projekt VI SÖKER DIG SOM - Har en ingenjörsutbildning på universitets- eller högskolenivå inom elektroteknik, el/automation alternativt en examen som järnvägsprojektör - Har minst tre års arbetslivserfarenhet inom signalteknik eller liknande - Har ett stort intresse och förståelse för teknik och är nyfiken och driven för att lära dig mer som signalteknik och järnväg - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift då kommunikation kommer att ske på båda språken Det är meriterande om du har - Erfarenhet av projektering, granskning eller besiktning av järnvägens signalsystem För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Självutvecklande - Relationsskapande Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du har ett genuint intresse av att själv utvecklas och som person är du öppen och nyfiken med ett stort engagemang och eget ansvarstagande. Det viktigaste är inte vad du har gjort utan vem du är. Vi tänker oss att du är entusiastisk och driver saker från idé till målgång – du tar hjälp och söker lösningar för att komma framåt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Sweco via deras hemsida.

12 juli 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Serviceingenjör till Schneider Electric i Falun!

Har du intresse för teknik i kombination med automation eller nätverkskunskap? Har du dessutom ett stort driv och viljan att påbörja en långsiktig resa inom ett innovativt företag? Då kan detta vara jobbet för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Schneider Electric leder den digitala omvandlingen av energihantering och automation och de är redo att välkomna en viktig nyckelspelare till kontoret i Falun. Med rätt ambition och professionalism kommer de göra allt för att boosta din karriär inom företaget. Rollen som serviceingenjör är i modern tappning där du arbetar kundnära med digitala servicelösningar för att optimera energiförbrukning i fastigheter. Schneiders kunder finns inom allt från kommuner och landsting till privata aktörer samt små och stora industrier. Du blir en del av ett kontor med många olika affärsområden och fin sammanhållning och stämning. Det finns ett stort kunskap- och erfarenhetsutbyte då det är en bra mix mellan såväl juniora som seniora kollegor inom företaget och branschen. För att komma in i rollen på bästa sätt kommer du få en introduktion och interna utbildningar där du får lära dig mer om Schneiders egenutvecklade program. Du blir en del av ett litet och härligt team med högt till tak, stort driv och en vilja av att ständigt utvecklas. Till en början ser vi att du utgår från kontoret till största del, men när du blivit varm i kläderna finns det möjlighet till distansarbete. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Konstruera, programmera och driftsätta fastighetsautomation * Arbeta löpande med felsökningar och energianalyser/optimeringar * Nära och serviceinriktat samarbete med kund för att navigera och driftsätta bästa möjliga lösning * Större delen av ditt arbete utförs vid datorn på kontoret, men också ute hos kund * Testköra system för att kontrollera att det fungerar i enlighet med kunds önskemål och behov VI SÖKER DIG SOM - Har ett genuint teknikintresse i kombination med utbildning eller erfarenhet inom det breda området; automation, el, nätverk eller industri för att ge några exempel. Kanske har du precis avslutat dina eftergymnasiala studier med relevant inriktning? Eller kanske har du erfarenhet några år i en liknande tjänst eller bransch och söker nästa utmaning? Det viktigaste är att intresset och motivationen finns hos dig! - Har god datavana samt goda kunskaper i Officepaketet - Pratar och skriver flytande på svenska samt har goda kunskaper i engelska - Har B-körkort samt tillgång till egen bil då du vid enstaka tillfällen kommer behöva nyttja din egen bil i tjänst (självklart mot milersättning) Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen tror vi att du är: * Relationsskapande * Självgående * Flexibel För att trivas i rollen tror vi också att du är en serviceinriktad problemlösare som ser möjligheter och trivs med att arbeta självständigt med dagliga kundkontakter. Vidare tror vi att din sociala kompetens, förmåga att upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som kunder och ditt genuina intresse för service och teknik är de viktigaste framgångsfaktorerna i denna roll. Eftersom Schneider Electric är ett säkerhetsföretag kommer utdrag ur belastningsregistret begäras innan anställning. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om hur Schneider presenterar sig på sin hemsida.

12 juli 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Global Product Safety Manager till globalt bolag utanför Malmö

Är du en inkluderande ledare som alltid strävar efter att utveckla och förbättra människor, processer och produkter? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! I denna roll kommer du spela en nyckelroll i att säkerställa säkerheten och efterlevnaden av produkter som är designade och tillverkade för kunder inom gruv- och infrastrukturindustrin. Vi ser fram emot att höra från dig! OM TJÄNSTEN I denna roll kommer du vara ansvarig för att utveckla och implementera strategier, policyer och procedurer för produktsäkerhet. Detta för att supporta verksamheten i att säkerställa efterlevnad av de högsta säkerhetsstandarderna och regulatoriska kraven på de globala marknaderna. Rollen innebär också att du håller dig uppdaterad om globala säkerhets- och hållbarhetsföreskrifter och standarder – samt integrerar dessa krav i produktutvecklingscykeln. Genom att även säkerställ riskhanteringsplaner och processer för nya och befintliga produkter, stödjer du relevanta team vid behov för att identifiera och hantera potentiella säkerhetsrisker och hållbarhetskrav. Denna position är baserad precis utanför Malmö och vi erbjuder möjlighet att kombinera arbete på plats och på distans. Rollen inkluderar anpassning till olika tidszoner över tid och resor till bolagets anläggningar globalt. Du erbjuds - ett initialt konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering till bolaget ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Samarbeta med tvärfunktionella team för att utveckla och implementera effektiva strategier för att minska produktsäkerhetsrisker. * Leda och delta i riskbedömningar för produktsäkerhet och efterlevnad. * Utveckla och implementera produkttestningsprocesser för att säkerställa att säkerhetsstandarder följs. * Stödja och delta i utredningar och analyser av produktsäkerhetsincidenter, identifiera rotorsaker och implementera korrigerande åtgärder. * Säkerställa löpande efterlevnad av regionala och internationella produktsäkerhets- och hållbarhetsföreskrifter. * Utveckla och leverera utbildningsprogram för interna team om produktsäkerhets- och hållbarhetsprotokoll och -procedurer. * Identifiera förbättringsmöjligheter inom produktsäkerhet och hållbarhet. VI SÖKER DIG SOM - Har en ingenjörsutbildning gärna inom safety management eller annat relevant område - Har gedigen erfarenhet inom produktsäkerhet - Kan kommunicera obehindrat på engelska, detta då det är språket som kommuniceras med närmsta chef och kollegor - Har tidigare arbetat i en liknande roll där du kunnat påverka och influera intressenter samt är en stark kommunikatör För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Stabil - Ansvarstagande - Socialt självsäker - Intellektuellt nyfiken Som ledare är du kapabel att driva förändring, påverka säkerhetsmedvetet beteende över organisationen och fatta välgrundade beslut under press. Med dina utmärkta kommunikationsfärdigheter kan du effektivt förmedla komplexa produktsäkerhetskoncept till en varierad publik och samarbeta med tvärfunktionella team och intressenter. Dina analytiska och problemlösningsförmågor gör att du effektivt kan bedöma och mildra säkerhetsrisker. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

12 juli 2024
Sista ansökan:
12 augusti 2024
Vill du påverka framtidens samhälle? Projektingenjör till Underhåll!

Har du en teknisk examen inom bygg, el eller liknande och vill bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur, växer och söker dig som har talang för koordinering, vana att jobba administrativt och har ambitionen att utvecklas som projektingenjör! Är du den vi söker? Läs mer och sök tjänsten redan idag, vi ser fram emot att höra från dig! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör där du stöttar projektledare inom komplexa väg och järnvägsprojekt. Vi söker en projektingenjör till avdelning Underhåll, Teknik Signal & Spår där du kommer agera stöd i olika utvecklingsprojekt med inledning på tekniska spårväxelprojekt. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att få lära dig om projekt och därför krävs ingen tidigare arbetslivserfarenhet för att komma in i tjänsten. Resor i tjänsten kan förekomma. Du erbjuds * Ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och du kommer bland annat ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap, excel och entreprenadjuridik. Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt. * Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande och om våra konsulters upplevelse av att arbeta på Trafikverket här. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Du kommer att arbeta nära och direkt under en projektledare med en stor bredd och variation i dina arbetsuppgifter där du snabbt får möjligheten att ta eget ansvar. Detta gör att din vardag kommer präglas av frihet under ansvar. Du kommer till exempel att: * Stödja i administration, ekonomi, planering, genomförande och uppföljning avseende tid, kostnad, innehåll, riskhantering, kvalitet för ett eller flera projekt. * Andra arbetsuppgifter är att stötta projektledaren i interna och externa kontakter till exempel med konsulter, entreprenörer, kommuner, allmänheten och projektets andra intressenter. VI SÖKER DIG SOM - Har minst en högskoleutbildning om 180hp inom bygg, el alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som relevant för uppdraget - Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter - Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet - Har goda kunskaper i både engelska och svenska, då kommunikation kommer att ske på båda språken - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har * Kunskap eller erfarenhet av växlingssystem * Tidigare erfarenhet av arbete som projektingenjör För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

12 juli 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Redovisningsekonom till GE HealthCare!

Just nu söker vi en redovisningsekonom till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som har erfarenhet av redovisning och trivs i en dynamisk och internationell miljö där ingen dag är den andra lik. Här får du möjligheten att fortsätta utvecklas på en spännande arbetsplats samtidigt som du bidrar till ett företag som kämpar i kriget mot cancer. OM TJÄNSTEN GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som redovisningsekonom hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete på ett företag som gör skillnad i kriget mot cancer. I rollen kommer du att tillhöra ett sammansvetsat ekonomiteam om fyra personer med hög kompetens och vara bidragande till redovisningens alla delar vilket innebär en stor variation arbetsuppgifter. GE HealthCare är även en amerikansk och global koncern vilket ger dig som vill utvecklas inom internationell redovisning en ypperlig möjlighet att ta nästa steg i karriären. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter. Du erbjuds - Att vara en del av ett ledande globalt företag - Goda utvecklingsmöjligheter och varierade uppgifter - Bidra till arbetet av en meningsfull och livräddande produkt ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbete med leverantör- och kundreskontra * Arbete med löpande bokföring * Förändring- och förbättringsarbeten * Arbete med legal redovisning * Åldersanalys och bevakning av obetalda fakturor * Övriga ekonomirelaterade uppgifter VI SÖKER DIG SOM - Har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Har arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter, med fördel mot olika funktioner inom ett företag - Har goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet - Har erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Pyramid - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Målmedveten - Ordningsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om GE HealthCare här!

12 juli 2024
Sista ansökan:
12 augusti 2024
Processingenjör till Perstorp AB

Our core values Care, Responsibility, Reliability and Focused Innovation are a living part of our company culture. We believe in leading with our hearts and show concern for each other and for the world around us. We want to take responsibility and keep what we promise. We constantly strive to work smarter and better. Om du, liksom vi på Academic Work, delar Perstorps värdeord så kanske du är deras nästa processingenjör och vår nästa konsult? Vi söker dig som vill arbeta med ständig förbättring och hållbarhetsarbete inom processindustrin. OM TJÄNSTEN Perstorp AB är ledande inom kemisektorn och arbetar med innovativa lösningsförslag ur ett hållbarhetsperspektiv. Nu söker de en processingenjör med syfte att säkerställa främsta säkerhet och pålitlighet i sina produktionsanläggningar. Du erbjuds - En god introduktion samt skuggning av mer seniora kollegor - På Perstorp får du möjligheten att växa och utvecklas - Från Academic Work får du en konsultchef som löpande kommer följa upp hur det går på ditt uppdrag VI SÖKER DIG SOM - Har civilingenjörsexamen inom kemiteknik, processkemi eller motsvarande - Har goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på båda dessa språk - Vill arbeta i en global organisation och som på sikt är intresserad av att resa till bolagets olika siter runt om i världen - Har intresse för processdesign och beräkningsverktyg såsom ASPEN plus och ASPEN Exchanger Design and Rating Det är meriterande om du har - Erfarenhet från processindustrin - Kunskaper kring Lean/Six Sigma Under rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna och vi tror att du som söker är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Vi tror också att du kommer trivas och lyckas i rollen om du är analytisk och strukturerad. Tjänsten är placerad i Perstorp och det initiala projektet kommer utföras där, men eftersom Perstorp är ett globalt bolag så kommer denna tjänst innebära en del resande framåt och vi söker därmed en person som tycker det är spännande och som har möjlighet till resande i tjänst. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Perstorp AB är ett världsledande specialkemikalieföretag och deras innovativa produkter och lösningar bygger på mer än 140 års erfarenhet och representerar en komplett kedja av lösningar inom organisk kemi, processteknik och applikationsutveckling. Perstorp arbetar för att göra bra produkter ännu bättre, med en tydlig hållbarhetsagenda.

12 juli 2024
Sista ansökan:
12 augusti 2024