Academic Work Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Academic Work Sweden AB

Studerande ekonomiadministratör till långsiktigt uppdrag!
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en student som söker ett flexibelt och långsiktigt deltidsarbete? Har du ett intresse för byggbranschen och vill utvecklas inom administration och fakturahantering? Vi söker nu en noggrann och initiativrik administratör till ett spännande uppdrag hos vår kund! OM TJÄNSTEN I rollen som ekonomiadministratör kommer du få ta ett stort ansvar och möjlighet till att arbeta med varierande arbetsuppgifter med allt från fakturahantering till administrativa uppgifter. Företaget verkar inom byggbranschen, och vi ser därför att du gärna har en bakgrund eller intresse för detta sedan tidigare. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Administrera systemet Cloudwork, inklusive kontakt med support. * Stödja projektledare med drift-, offertförfrågningar och underhållsdokumentation. * Uppdatera sociala medier och hemsida. * Hantering av fakturor och förkontering. * Övriga administrativa uppgifter kopplade till byggprojekt. VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på eftergymnasial nivå inom exempelvis företagsekonomi eller likvärdigt och har 1,5 år kvar av dina studier - Har grundläggande kunskaper inom office paketet - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Har möjlighet att arbeta minst 2 dagar/vecka Vi ser gärna att du har ett intresse för byggbranchen, och trivs med att ta egna initiativ. Det är meriterande om du har - Goda kunskaper i Excel - Har erfarenhet av KMA (Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö) från arbete eller studier För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - Strukturerad - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025
Serviceplanerare till leverantör inom fordonstvätt
Academic Work Sweden AB
Arbetsledare inom tillverkning

Är du en strukturerad och lösningsorienterad person som älskar att planera och skapa ordning i en dynamisk vardag? Vi söker nu en engagerad Serviceplanerare som vill vara med och leverera service i världsklass! OM TJÄNSTEN För vår kunds räkning söker en Serviceplanerare som brinner för att planera, koordinera och skapa en optimal arbetsmiljö för vår kunds tekniker och montörer. Som Serviceplanerare ansvarar du för att hantera och prioritera kundärenden, planera service och montageresurser samt säkerställa att vår kunds dagliga arbete utförs på bästa sätt. Du blir en del av en dynamisk organisation där kvalitet och kundnöjdhet alltid står i fokus. Din insats blir avgörande för att vår kund ska nå våra mål och långsiktiga utvecklingsambitioner. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work som förväntas pågå 6 månader initialt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera och koordinera dagliga service- och montageuppdrag. * Hantera och prioritera inkommande ärenden, såsom felanmälningar och kundklagomål. * Ansvara för fakturering och granskning av leverantörsfakturor. * Säkerställa kvalitativ och tydlig kommunikation med kunder. * Rapportera i leverantörers ärendehanteringssystem. * Underhålla och kvalitetssäkra objektsregister i Jeeves. * Planera beredskap och semester i samråd med övriga ansvariga. VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av serviceplanering eller arbetsledning - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - God geografisk kännedom - Mycket god kunskap av att och arbeta med system som Outlook, Excel och Word. - Har en strukturerad arbetsstil och ett starkt ordningssinne - Har god kommunikationsförmåga och en serviceinriktad attityd. Det är meriterande om du har - Arbetat i affärssystemet Jeeves För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du är en ansvarstagande, målinriktad och drivande person som motiveras av att skapa struktur och effektivitet. Din förmåga att kommunicera och lösa problem gör dig till en uppskattad kollega och en trygg kontakt. Vidare är du serviceinriktad och en har en mycket god förmåga att prioritera mellan flera arbetsuppgifter samtidigt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025
Insurance Operation Specialist till svensk storbank!
Academic Work Sweden AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vill du arbeta med vår kunds spännande tjänstepensionslösning TryggPlan och bidra i bygget av det ledande pensionsbolaget i Sverige? Vi söker nu dig med kompetens eller intresse för företags – och privattecknade försäkringar. Skicka in din ansökan redan idag då behovet är omgående! OM TJÄNSTEN Kunder och långsiktiga relationer har varit en viktig grund för vår kunds framgång sedan bolaget grundades 1856. De finns till för att positivt forma framtiden med ansvarsfull rådgivning och kapital. Idag och i generationer framöver. De vill därigenom hjälpa alla att nå sina mål och accelerera mot en hållbar framtid. Pension & Försäkring hos vår kund är ett av marknadens största pensionsbolag i Sverige och hjälper både företag och privatpersoner. Deras erbjudande består av produkter och tjänster för viktiga livshändelser och har ambitionen att skapa trygghet i en oviss framtid. Genom att vara del av en stor finansiell koncern har de det lilla bolagets fördelar med det stora bolagets resurser, vilket ger dig som anställd möjligheten att påverka samt få möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Teamet hanterar administrationen tillsammans med kollegor i Solna, Sundsvall och i Vilnius. Då Tjänstepensionen är en mångfacetterad produkt innehållande många villkor och beroenden till många regelverk, kommer man stegvis lära sig olika processer kring produkten. För att möta omvärldens krav på deras verksamhet arbetar de ständigt med utveckling av processer och arbetssätt. De bidrar även aktivt i arbetet med att utveckla och digitalisera produkten och i det arbetet blir man en viktig spelare. VI SÖKER DIG SOM - Vi ser gärna att du har arbetat ett par år med försäkringsprodukten Tjänstepension. - Eftersom den digitala världen förändras snabbt och vi kontinuerligt arbetar med att automatisera våra processer är det viktigt att du är flexibel och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Vi tror också att du är nyfiken på att ständigt lära dig nytt genom att agera med proaktivitet och mod. - Du ser förändring som en möjlighet och vill vara med i den digitala omställning som vår kund är i Som person drivs av att ge service till kunder och kollegor, du är kommunikativ och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål. Du är en prestigelös lagspelare och samarbete är för dig en självklarhet. Struktur, noggrannhet i detaljer och en lösningsorienterad inställning behövs för att vara lyckosam hos oss. Du tycker om att agera ambassadör för gruppen och du är nyfiken på att kontinuerligt lära dig nya uppgifter. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025
Social Media Content Creator – Skapa innehåll som räddar liv!
Academic Work Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du använda din kommunikationsförmåga som student för ett livsviktigt syfte? Som Content Creator hos Heartrunner skapar du strategiskt innehåll som räddar liv – informera, engagera och bidra till att fler hjärtan får slå längre. Gör skillnad med oss! OM TJÄNSTEN Vår kund Heartrunner tillhandahåller en tjänst som bidrar till att rädda fler liv vid hjärtstopp utanför sjukhus genom att snabbt larma frivilliga livräddare i närheten. Tjänsten, som har sitt ursprung som ett forskningsprojekt vid Karolinska Institutet, har nu funnits i 15 år och har över 300 000 aktiva användare. Du kommer bland annat att jobba med Sms-livräddare som drivs av Heartrunner. Som Social Media Content Creator assistent på deltid kommer du att ansvara för att stärka den digitala närvaron och sprida budskap om att rädda liv. Tjänsten är placerad i Stockholm med viss flexibilitet för distansarbete. Du arbetar cirka 6 timmar per vecka, uppdelat på två halvdagar. Du erbjuds - Ett givande och meningsfullt deltidsjobb. - Möjligheten att vara kreativ och komma med nya ideer. - Möjlighet att koppla arbetet till din C- eller D-uppsats. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Skapa engagerande innehåll (bilder, filmer och texter) som är utbildande, motiverande och informerande. * Hantera och utveckla sociala kanaler: LinkedIn, Facebook, Instagram och potentiellt TikTok. * Fotografera, filma och redigera inslag. * Anpassa innehållet för olika målgrupper, t.ex. frivilliga i Sverige och beslutsfattare i Europa. * Hålla koll på vad som trendar och anpassa innehållet efter det. VI SÖKER DIG SOM - Studerar kommunikation på universitet eller högskola. - Har minst 1 år kvar av dina studier. - Erfarenhet eller intresse för sociala medier, inklusive Instagram, TikTok, LinkedIn och Facebook . - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift . - Goda kunskaper i Office 365. Det är meriterande om du har - Tidigare engagemang i studentföreningar eller liknande. - Erfarenhet av grafisk design och/eller videoredigering - Tillgång till Photoshop, Illustrator, Canva eller liknande. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kommunikativ - Lösningsorienterad - Flexibel - Pålitlig Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025
Analysingenjör till fordonsindustrin!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Vill du arbeta med teknisk analys av avancerade färgsystem inom fordonsindustrin? Vi söker nu en engagerad och noggrann analysingenjör som brinner för innovation och kvalitet. I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen av framtidens ytbehandlingslösningar. Din insats kommer att bidra till att säkerställa att bolagets produkter håller högsta standard och uppfyller branschens krav. OM TJÄNSTEN Företaget är en ledande aktör inom fordonsindustrin med fokus på att utveckla innovativa lösningar för framtidens fordon. Specialiserade på avancerade ytbehandlings- och färgsystem, erbjuder de produkter av högsta kvalitet som uppfyller strikta branschkrav. Organisationen har en stark kultur som präglas av samarbete och en ständig strävan efter förbättring, där feedback används som ett verktyg för utveckling. Här uppmuntras medarbetare att växa både professionellt och personligt i en dynamisk och framåtblickande miljö. Som analysingenjör inom ytbehandling och färgsystem kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa kvaliteten på fordonets karossfärger och målade exteriördelar. Du ansvarar för att planera och utföra tester som analyserar hur material reagerar i olika miljöer, samt att verifiera att produkterna uppfyller högt ställda krav. Rollen innebär att du arbetar både praktiskt och teoretiskt, där du utför mekaniska tester samtidigt som du hanterar koordinering och rapportering inom verifieringsprocessen. Du kommer att samarbeta tätt med tvärfunktionella team, leverantörer och projektintressenter där ditt ansvar är i genomförandefasen där testerna genomförs. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och kommunikativ samt ha en stark lösningsorientering. Din förmåga att arbeta i grupp och bidra till en positiv teamkultur kommer att vara avgörande för att driva projekt framåt med hög kvalitet och i tid. Du erbjuds - En utvecklande roll där du tillsammans med ditt team arbetar för att säkerställa efterlevnad av krav - Möjligheten att bli del av ett globalt bolag - En dedikerad konsultchef som ser till ditt välmående och karriärsutveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planering och utförande av provning för att testa materialens reaktioner mot olika påfrestningar och miljöer * Rapportering till chef samt group design leaders, både i tal och skrift * Koordinering och dialog med intressenter, både internt och externt VI SÖKER DIG SOM - Har genomförd masterutbildning inom kemi - Har god vana av dokumentationshantering - Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då dessa språk används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av ytbehandling och processmålning Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Kommunikativ - Målinriktad - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025
Driven person sökes till roll som junior konsultchef!
Academic Work Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och rekrytera till ett bolag som är ledande inom sin bransch? Vi söker dig som vill vara en del av ett företag vars kultur präglas av höga ambitioner, professionalitet och driv. Om du brinner för att nätverka på lång sikt med potentiella konsulter och drivs av kontakt med människor är detta rätt tjänst för dig! OM TJÄNSTEN Vår kund erbjuder dig chansen att jobba på en arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter då de är inne i en stark tillväxtfas och behöver nya kollegor. Deras VD och Vice VD har tidigare arbetat i just denna roll. Du kommer ingå i ett av de olika rekryteringsteamen där alla team är nischade inom ett specifikt område. Du får använda dig av dina säljkunskaper för att locka rätt person till rätt tjänst och nyttja dina kommunikativa, sociala och strukturerade egenskaper när du roddar hela rekryteringsprocessen från början till slut. En fantastisk möjlighet att utvecklas inom konsult- och rekryteringsbranschen hos ett företag som värnar om såväl en härlig, varm arbetsmiljö som din personliga utveckling. Du erbjuds även en fast grundlön ihop med en rörlig del som utgår från en generös provisionsmodell, för att själv kunna påverka löneutvecklingen och belönas för det driv vi tror att du besitter. Du erbjuds - En otrolig utvecklingsmöjlighet - En härlig kultur där alla har roligt på arbetsplatsen tillsammans - En generös provisionsmodell med stora möjligheter att påverka din egen löneutveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Genom kalla samtal och befintliga urval rekrytera nya konsulter (annonsering, urval, intervjuer etc.) * Fördjupa relationen till befintliga kunder samt initiera kontakt med nya * Hantera konsulter ute på uppdrag (gällande arbetsrätt, rehab, karriärcoachning etc.) * Löpande hantera frågor från såväl konsulter som kunder (såsom lönefrågor, fakturafrågor och avtalsfrågor) VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet av kundservice - Är ambitiös och drivs av att jobba mot uppsatta mål - Älskar att bygga långsiktiga relationer - Är flytande i svenska tal och skrift då det kommer att användas i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har någon form av utbildning inom HR/personalvetare För denna tjänst är dina personliga egenskaper mycket viktiga. Vi ser att du är ambitiös, driven och alltid vill göra ditt bästa. Du trivs av att arbeta mot högt uppsatta mål och att skapa goda relationer med kunder och konsulter. Du tar stort ansvar för ditt eget arbete och trivs att arbeta i team. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025
Elkonstruktör till Granitor Electro!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du redo för nästa steg? Hos Granitor Electro får du inte bara chansen att växa proffesionellt inom elkonstruktion och säkerhetslösningar, utan också möjligheten att vara en del av ett väletablerat företag med en trivsam och utvecklande arbetsmiljö. Sök tjänsten redan idag! OM TJÄNSTEN Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. De arbetar med högkvalitativa entreprenad- och servicetjänster inom infrastruktur, fastigheter och industri. Företaget specialiserar sig på elinstallation och service, säkerhetslösningar samt fastighetsautomation. På Granitor Electro prioriteras både personlig och professionell utveckling, samtidigt som man värnar om en sammanhållen och familjär arbetskultur som främjar trivsel. I rollen som elkonstruktör kommer du att fokusera på säkerhetslösningar inom infrastruktursektorn och arbeta i området Security. Detta innefattar en rad områden såsom kameraövervakning, passagesystem och olika typer av larmfunktioner. Ditt arbete kommer att omfatta elkonstruktion i AutoCAD, skapande av elscheman, arbete med apparatskåp, upprätthållning av system- och funktionsbeskrivningar samt dokumentation i Officepaketet. Du kommer samarbeta med erfarna kollegor i olika roller, så som tekniker och projektingenjörer. Arbetet sker i huvudsak från kontoret i Arendal, men även platsbesök kan förekomma där du får se projekten i sin helhet. Du erbjuds - En spännande roll med varierande arbetsuppgifter - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter - En familjär arbetsplats med stort fokus på sammanhållning och trivsel bland sina medarbetare Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Detta uppdrag är en säkerhetsklassad tjänst och säkerhetsprövning kommer genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. VI SÖKER DIG SOM - Kan tala och skriva obehindrat på svenska och kommunicera på engelska - Har gått en eftergymnasial utbildning inom el/konstruktion - Har minst 1,5 år av praktisk erfarenhet av konstruktion och uppdatering av elritningar - Besitter kunskap inom apparatskåp, styrskåp och installationer från tidigare utbildning/tidigare tjänster - Har körkort B - Har goda kunskaper i Office paketet Det är meriterande om du har - Tidigare arbetat med teletekniska ritningar, så som brandlarm och inbrottslarm För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Granitor Electro här!

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025
Projektledare inom försvarsindustrin
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en driven och teknisk projektledare som vill bidra till Sveriges försvarsförmåga? Då kan denna tjänst vara rätt för dig. Här får du leda spännande projekt inom taktisk datalänk och markinfrastruktur. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag! OM TJÄNSTEN I rollen som projektledare hos vår kund blir du en del av projektledningsgruppen för taktisk datalänk. Arbetet fokuserar på kommunikationssystem som möjliggör överföring av data mellan olika enheter som till exempel flygplan, markenheter och fartyg under militära operationer. Som projektledare blir din uppgift att hålla kontakt och rapportera regelbundet till kunden och projektteamet, samtidigt som du samarbetar med närliggande projekt. I rollen ingår det övergripande ansvaret för att projektet levereras med rätt kvalitet, inom den bestämda tidsramen och enligt budget. Du ansvarar för att planera och säkerställa att projektteamet har de resurser och förutsättningar som krävs för att framgångsrikt genomföra sina uppgifter, såsom systemutveckling, systemsäkerhet, informationssäkerhet, Integrated Logistic Support (ILS) samt test och validering. Du erbjuds - En nyckelroll i spännande och långsiktiga projekt inom försvarsindustrin. - Möjlighet att arbeta i ett engagerat team där du bidrar till utvecklingen av framtidens försvarslösningar ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leda och driva projekt från planering till genomförande inom taktisk datalänk * Säkerställa att projektleveranser sker enligt uppsatta krav på kvalitet, tid och budget * Samordna och planera för systemutveckling, säkerhet, tester och validering * Samarbeta med olika intressenter och säkerställa att projektmedlemmarna har de resurser och förutsättningar de behöver * Rapportera till slutkund, projektteam och interna intressenter om projektets status och framsteg VI SÖKER DIG SOM - Har några års erfarenhet av att leda och driva tekniska projekt - Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då detta används i daglig kommunikation - Har B-körkort Det är meriterande om du - Har erfarenhet från försvarssektorn, t.ex. från Försvarsmakten eller FMV - Har en relevant teknisk utbildning, t.ex. som ingenjör För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Kommunikativ - Strukturerad För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i att driva hela projektprocessen, från planering till genomförande, samtidigt som du kommunicerar effektivt med både teamet och kunden. Du bör kunna balansera projektmedlemmarnas behov med projektets mål. Du är också bekväm med att tala inför grupper och skapa tydlig struktur, vilket hjälper projektet att nå sina mål och säkerställer att alla har rätt förutsättningar att leverera. Övrig information - Denna roll är placerad i säkerhetsklass och innebär att du behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning som en del av rekryteringsprocessen. För att kunna genomgå denna process krävs svenskt medborgarskap. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025
Office Coordinator på heltid
Academic Work Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

Vill du vara en del av en innovativ miljö med utmärkt kommunikation och obegränsade möjligheter? Detta bolag präglas av förtroende, utforskning och viktiga bidrag till fordonsindustrins elektrifiering. Läs mer nedan och välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Vi söker för vår kunds räkning en Office Coordinator. Uppdraget är på heltid med start 7 januari och sträcker sig till och med maj. Här får du bli en del av det dynamiska teamet hos vår kund, en banbrytande aktör inom fordonsindustrin. Du kommer bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen som Office Coordinator kommer du att spela en central roll i att stötta och säkerställa effektiva processer i en kontinuerligt föränderlig teknologisk miljö. Du kommer att arbeta i en spännande och högt tempo miljö med affärs- och digitala proffs. Du kommer arbeta för och ansvara för ordinära kontorsfaciliteter med mål att upprätthålla en trivsam och välkomnande arbetsmiljö. Rollen innefattar även att stötta seniora ledare genom planering och arrangemang av möten och evenemang samt hjälpa till med teamaktiviteter och kommunikation. Vidare kommer du att ansvara för ett antal uppgifter relaterade till att hålla vår sajt välorganiserad såsom att arrangera externa och interna evenemang, anordna sociala sammankomster och hjälpa till att hålla ordning på kontoret. VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet - Har god data- och systemvana - Har arbetslivserfarenhet av service Det är meriterande om du: - Har arbetslivserfarenhet av en liknande arbetsuppgifter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Flexibel - Serviceinriktad Övrig information - Start: 7 januari - Uppdragslängd: 7 januari - 31 maj - Omfattning: Heltid, 40h/v - Placering: Centralt, Stockholm Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025
Konstruktör mot motorkomponenter
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du vara med och skapa framtidens innovativa produkter hos en global ledare inom mekanisk konstruktion? Som konstruktör hos Husqvarna får du möjligheten att arbeta med avancerade material och teknik, från idé till färdig produkt - i ett nära samarbete med experter världen över. Här väntar en utvecklande roll i en unik miljö med tillgång till toppmoderna resurser! OM TJÄNSTEN Hos Husqvarna får du möjligheten att arbeta med hela processen, från idé till färdig produkt, där du ansvarar för både detaljkonstruktioner och systemintegration i deras produkter. De arbetar med avancerade plast-, gummi-, lättmetalls- och tunnplåtskonstruktioner och strävar alltid efter att optimera konstruktioner för att skapa konkurrenskraftiga produkter för serieproduktion. I rollen som konstruktör kommer du att arbeta i projektform och ha tät kontakt med olika avdelningar, tillverkningsenheter och underleverantörer över hela världen. Du blir en viktig kunskapsresurs i tvärfunktionella diskussioner och bidrar till att samla in krav för att skapa hållbara och effektiva lösningar. Hos Husqvarna får du tillgång till unika resurser som materiallabb, verifieringslabb, prototypverkstad och en CAE-avdelning – allt för att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Husqvarna erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du både kan växa och utvecklas inom mekanisk konstruktion. VI SÖKER DIG SOM - Har en färdig civil- eller högskoleingenjörsexamen med inriktning maskinteknik - Har erfarenhet av att arbeta i CATIA V5 - Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor, kunder och leverantörer Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att jobba med formbundna detaljer - Kunskaper inom geometrisäkring - Erfarenhet från produktutveckling inom mekanik - Ett fordons- eller mekanikintresse på fritiden För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Idag
Sista ansökan:
5 januari 2025