Academic Work Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Academic Work Sweden AB

Junior gruppchef till ledande bolag inom bygg
Academic Work Sweden AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du vara med och forma framtidens byggbransch? Vi söker en driven och engagerad junior gruppchef som vill ta sig an en spännande instegsroll med personalansvar. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i en dynamisk miljö där du leder och coachar ditt team mot gemensamma mål. Om du har Ta chansen att bidra till att bygga hållbara samhällen för framtiden. OM TJÄNSTEN Som junior gruppchef inom bygg och logistik ansvarar du för två huvudsakliga områden: personalansvar och projektledning på byggarbetsplatser. Personalansvar Du kommer att leda och coacha ditt team av logistikmedarbetare. Detta inkluderar planering, utförande och uppföljning av deras arbetspass. Projekt och byggarbetsplatser Du ansvarar för att intransport av byggmaterial sker enligt våra prioriteringar: arbetsmiljö, kvalitet, tid och kostnad. Du säkerställer att projekten och byggarbetsplatserna är nöjda med intransporten och ser till att arbetssätt, standarder, avvikelser och processer kontinuerligt utvärderas och förbättras. Du är en del av chefsteamet som består av flera regionansvariga chefer samt VD. Du och dina kollegor arbetar tätt tillsammans och det finns alltid möjlighet att få stöd från kollegor i samma roll. Du kommer att behöva resa till Göteborg två gånger i veckan för att följa upp och säkerställa att projekten där fortlöper enligt plan. Du erbjuds - En meriterande instegsroll - Möjlighet att utvecklas och växa i din karriär - Stöttning av erfarna chefer och kollegor - Chansen att bidra till hållbara samhällen och vara med och förändra branschen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Rekrytera, introducera och stödja utvecklingen av nyanställda * Coacha, träna och leda medarbetare * Följ upp arbetet med logistiksamordnare och säkerställ att ni når era mål * Schemalägga personal och sammanställa resultat och ekonomi för projekten VI SÖKER DIG SOM - Eftergymnasial utbildning inom bygg eller logistik. En ingenjörsutbildning är att föredra (YH eller universitet) - Några års erfarenhet av att arbeta inom byggproduktion eller logistik - Kan åka till göteborg 1-2 dagar/veckan - Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att ha jobbat i en chefsroll med personalansvar För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Strukturerad - En naturlig ledare Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025
Ventilationsekniker inom ventilation till ISS Facility Services
Academic Work Sweden AB
VVS-montörer m.fl.

ISS Facility Services söker nu en engagerad tekniker till ett långsiktigt och spännande drift- och underhållsuppdrag hos deras kund inom fordonsindustrin. Här får du möjlighet att arbeta med varierande uppgifter i en dynamisk arbetsmiljö tillsammans med ett kompetent och motiverat team. OM TJÄNSTEN ISS Facility Services har som mål att skapa en säker, attraktiv och hållbar arbetsplats för kundens medarbetare och besökare. Som tekniker spelar du en nyckelroll i att säkerställa detta. I denna roll ansvarar du för att säkerställa driften av fastigheternas tekniska system. Detta innebär ett brett spann av arbetsuppgifter som sträcker sig från tillsyn och skötsel av driftsystem till felavhjälpande underhåll och optimering av fastighetens system. Rollen innebär även arbete med långsiktigt planerat underhåll, dokumentation och deltagande i olika kundprojekt. I tjänsten ingår att arbeta såväl självständigt som i nära samarbete med kollegorna i teamet. Beredskap och skiftarbete kan förekomma. Du kommer initialt vara anställd som konsult via oss på Academic Work men på lång sikt finns möjlighet att bli anställd av ISS själva. Du erbjuds - Att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då ISS värnar om att hjälpa och utveckla varandra. - Goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för tillsyn och skötsel av fastigheternas driftsystem sett till ventilationen. * Utföra felavhjälpande och planerat underhåll. * Arbeta med drift, utveckling och optimering av tekniska system. * Medverka i kundprojekt och utföra uppdragsbaserade arbeten utöver avtalet. * Dokumentera och föreslå förbättringar som bidrar till utveckling av leveransen, både internt och mot kund. VI SÖKER DIG SOM - Godkänd gymnasial utbildning - Erfarenhet av att arbeta inom ventilation - Har erfarenhet av en teknisk roll inom fastighet eller industri - B-Körkort - God kommunikativ förmåga i svenska & engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet. - Har grundläggande IT-kunskaper inom t.ex. Microsoft Office och ärendehanteringssystem. Det är meriterande om du har - Utbildningar/certifikat inom, travers-, lift- och truckkort, Heta arbeten och Fallskyddsutbildning. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET ISS värderingar är Kvalitet, Ansvar, Ärlighet och Entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Läs mer om ISS här!

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025
Projektingenjör inom Underhåll Väg till Trafikverket
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur, växer och söker en projektingenjör för vägunderhållsprojekt. Vi söker dig med en administrativ talang och utbildning inom bygg och anläggning. Du erbjuds goda möjligheter att växa inom rollen och inom Trafikverket. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör. Som projektingenjör stöttar du två projektledare med administrativa och koordinerande arbetsuppgifter inom vägunderhållsprojekt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för rollen och Trafikverket som organisation. Som konsult på Trafikverket får du möjlighet att utvecklas i en miljö med högt tempo och spännande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att utvecklas i rollen som projektingenjör samt i framtiden kunna klättra i organisationen. Du erbjuds - En perfekt instegsroll där du får en god branschkunskap hos en rikstäckande organisation med goda utvecklingsmöjligheter. - En anställning som varvas med teori och praktik löpande för att uppnå den optimala kombinationen för dig som junior i branschen. - En dedikerad konsultchef som under hela din anställning kommer stötta dig i din utveckling. För att ge dig de bästa förutsättningar att lyckas i din nya roll kommer vi erbjuda dig ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och är anpassat för dig som nyligen tagit ut din examen. Läs mer om vårt konsulterbjudande och om våra konsulters upplevelse av att arbeta på Trafikverket här. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter ​​Du kommer att arbeta nära två projektledare i projekt rörande vägunderhåll. Du kommer att ha en stor bredd och variation i arbetsuppgifterna där du snabbt får möjlighet att ta ett stort eget ansvar. Du kommer till exempel att: - Biträda projektledarna i alla förekommande projektledaruppgifter i form av genomförande och dokumentation - Biträda projektledarna med projektuppföljning avseende tid, kostnad, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö, samt prognostisering av slutkostnader - Medverka och protokollföra vid möten och kontakter inom projekten och med myndigheter - Etablera förtroendefulla relationer med entreprenörer, allmänheten och andra intressenter i projekten - Granska och följa upp exempelvis remisser och ledningsärenden och kontrollprogram VI SÖKER DIG SOM - ​​Har en högskoleutbildning om minst 180 hp inom sektor bygg och anläggning, alternativt utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer som relevant för uppdraget (examensbevis behöver uppvisas) - Har tidigare arbetat med administrativa uppgifter - Har ett stort tekniskt kunnande samt intresse för att jobba med samhällsutveckling - Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter - Har mycket god datorvana och kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel - Har goda kunskaper i både engelska och svenska eftersom kommunikation kommer att ske på båda språken För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Lösningsorienterad - Ordningsam - Ansvarstagande - Optimistisk med en positiv inställning - Relationsskapande eftersom du i rollen kommer att ha många kontaktytor Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET ​Resor och transporter är en stor del av Trafikverkets vardag. Myndigheten arbetar varje dag, dygnet runt, för att det ska fungera. De bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Trafikverket utvecklar och förvaltar smart infrastruktur i samverkan med andra aktörer för att underlätta livet i hela Sverige. Trafikverket erbjuder en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället.

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025
Student till rollen som säljassistent till Stadsutvecklingsbolag
Academic Work Sweden AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vi söker dig som är student och säker ett utvecklande och roligt deltidsjobb till vår kund som är ett Stadsutvecklingsbolag. Är du en driven, social och kommunikativ person med säljerfarenhet är du rätt person för rollen. Välkommen att söka idag! OM TJÄNSTEN Vi söker en driven och social student till vår kund som är ett Stadsutvecklingsbolag som förvaltar hyreslägenheter och kommersiella byggnader. Företaget har ett unikt utbud av fastigheter i centrala Gävle. I rollen kommer du jobba nära Vice VD och stötta i arbetet att prospektera och sälja in fastighetslösningar i Gävle. Du kommer utgå från Stockholmskontoret och resor till Gävle för visning av lokaler och möten tillsammans med kollegor kommer förekomma i rollen. Du erbjuds ett utvecklande och spännande deltidsjobb där du kommer axla stort ansvar och vara drivande i expanderingen av bolagets tillväx i Gävle ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Prospektering, sourcing och kontakt med potentiella hyresgäster * Kontakta kunder via telefon och mejl * Administrativa uppgifter av arbetet VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som i skrift - Studerar en eftergymnasial utbildning med relevant inriktning på universitet eller Yrkeshögskola - Har arbetslivserfarenhet av uppsökande försäljning via telefon eller liknande som bedöms relevant Det är meriterande om du har - En pågående utbildning på eftergymnasial nivå inriktning fastigheter eller likvärdigt - Gedigen erfarenhet av säljrollen Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. Vi söker dig som är prestigelös, driven och har en can-do-attityd. Det är viktigt att du trivs att prata med människor och räds inte för att prata mycket i telefon och hålla hög energi. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Målmedveten - Ansvarstagande - Socialt självsäker - Respektfull Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Mer information om bolaget delges i samtal

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025
Orderhanterare med SAP-kompetens
Academic Work Sweden AB
Ordersamordnare m.fl.

Sök redan idag! Vi söker efter en orderhanterare för ett uppdrag omgående och fram till augusti. OM TJÄNSTEN Vi söker efter en orderhanterare till ett uppdrag hos vår kund i Solna. Du kommer att arbeta mot olika typer av säljkontor, centrallager och externa leverantörer för att säkerställa en högsta möjliga orderkvalité och service för interna och externa parter. Bolaget är ett högteknologiskt företag i Solna som värnar om att bidra med bästa möjliga produkt till sina kunder runt om i världen. Du erbjuds - Värdefull erfarenhet på ett internationellt ledande företag - En kvalitativ onboarding och stöttning av mer seniora kollegor - En möjlighet att arbeta på ett företag som verkligen gör skillnad ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera hela orderprocessen, inklusive orderregistrering, spårning, uppfyllande och finansiella villkor * Ta emot, undersöka och besvara kundfrågor relaterade till order, såsom ledtid, leveransdatum, transportmetod, transportspårning och transportanspråk * Samarbeta med tredjeparts logistikleverantörer och utgående processer * Aktivt samarbeta med Supply Planners och Production Planners för att säkerställa material för att kunna leverera till kund i tid VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av orderhantering - Har erfarenhet av ERP-system, gärna SAP eller Oracle - Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska, både skriftligt och muntligt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025
Montörer inom produktion i Täby
Academic Work Sweden AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Hos vår kund blir du en del av ett härligt gäng som arbetar med montering av högteknologiska värmekameror. Här får du chansen att utvecklas och få kunskap inom den senaste tekniken för IR-kameror samtidigt som du får arbeta praktiskt i en varierande roll. Vi söker dig med ett stort intresse för teknik som vill utvecklas på ett företag i framkant. OM TJÄNSTEN Vår kund är världsledande inom sitt område och de växer som bolag. De arbetar med den senaste tekniken i de högteknologiska värmekamerorna som både utvecklas och produceras på bolaget. Du behöver inte någon tidigare erfarenhet från produktion utan ett stort intresse för teknik och ett engagemang att lära dig mer. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult i 6 månader med god möjlighet till förlängning till dig som visar framfötterna. Gör du ett bra jobb och det lilla extra finns även goda utvecklingsmöjligheter i rollen. Som Montör arbetar du på plats hos vår kund i deras produktion. Du tar del av olika produktionsflöden längs med produktionslinorna där IR-kameror av olika modeller tillverkas. Kamerorna anpassas utifrån kundernas önskemål och monteras sedan till en färdig kamera. Du är med och monterar kamerorna från början till slut. Du erbjuds - En närmare inblick i produktionsflöden där du lär dig avancerad teknik och montering - Trevlig arbetsmiljö i moderna lokaler och härlig stämning bland kollegorna - En plats hos ett företag som är världsledande inom sitt fält ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Längs produktionslinan finns teststationer där du säkerställer att hårdvara och mjukvara blivit korrekt monterade och installerade * Med hjälp av programmet SAP ta fram specifika kundordrar och montera kameran utifrån dem * Packa ihop färdigmonterad kamera och göra den klar för leverans till kunden * På sikt är du även med och kalibrerar värmefunktion och bildkvalité hos kameran * Till en början får du introduktion samt skugga en kollega tills du på egen hand kan utföra monteringen av de olika kamerorna * På sikt finns det goda utvecklingsmöjligheter att lära dig mer om den avancerade tekniken och ta dig an svårare arbetsuppgifter * Det finns även möjlighet att arbeta med förbättringsarbetet av både teknik och produktionsplanering VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik, elektronik eller liknande - Har ett teknikintresse och vill arbeta praktiskt - Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då språken används dagligen i arbetet Det är meriterande om du har - Har tidigare erfarenhet som montör - Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom produktion För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Stresstolerant - Målmedveten - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025
Account Manager med säljerfarenhet till Academic Work, Malmö
Academic Work Sweden AB
Företagssäljare

Bli en del av vår magiska kultur! Hos oss hittar du inte bara fantastiska kollegor, utan även stor frihet att forma din arbetsdag, grymma stödfunktioner och en trygg lönemodell utan provisionstak. OM TJÄNSTEN Account Manager hos oss innebär att du har en social roll med många kontaktytor, här blir du snabbt en del av gänget och arbetar tillsammans med fantastiska kollegor och engagerade ledare på olika avdelningar internt. Men det absolut viktigaste kommer vara att bygga relationer med dina härliga kunder. Hur du utvecklar dina kunder och affärer är upp till dig, men du kan lita på att vi ger dig verktygen du behöver för att lyckas. Ditt team och din utveckling Ditt team består av flera andra Account Managers och en engagerad Team Manager. Våra Team Managers är inte bara ledare, de är också mentorer och coacher och gör allt för att ge dig bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll. Vi tror på din potential och vilja att lyckas och erbjuder dig en omfattande onboarding samt ett career steps program som hjälper dig att nå din fulla potential och utvecklas som Account Manager. Självklart har du hela tiden en hejaklack i ryggen som stöttar dig! Vi erbjuder 💰Lönemodell med potential att tjäna mycket: Vi tror på att belöna din prestation. Vi erbjuder en garantilön som ger dig stabilitet. Därefter är det bara din ambition som sätter gränserna. Vår lönemodell ger dig möjlighet att tjäna mer i takt med din framgång. Vi har stor andel individuell provision och inget tak för hur mycket du kan tjäna. 🧘🏽Förmånspaket som belönar ditt hårda arbete: Utöver en förmånlig lönemodell erbjuder vi ett omfattande förmånspaket, inklusive extra semesterdagar, generösa friskvårdsförmåner, flexibilitet kring arbetsplats och tid, tjänstepension och sjukförsäkring 🚀Möjlighet att bli delägare: Vi tror på att skapa en stark gemenskap och engagemang där alla har en del i företagets framgång. Därför erbjuder vi dig möjligheten att köpa andelar i bolaget. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Account Manager hos oss bygger och utvecklar du dina egna kundrelationer. En vanlig dag för dig i rollen innebär: * Prospektering: Sökandet efter nya kundkontakter hos potentiella bolag som inte samarbetat med oss tidigare, men också bland kunder i vårt befintliga nätverk. Det är här som du verkligen kommer bidra med ditt krut, ”beat yesterday” anda och nyttja ditt pannben för att nå resultat. * Säljmöten: Här sker införsäljningen av våra tjänster. Detta inkluderar ”cold calls” där du får visa upp dina säljkunskaper och etablera nya relationer med potentiella kunder. Du bygger goda kundrelation, gör behovsanalyser och lämnar ett starkt avtryck. * Omvärldsbevakning: För att på ett strategiskt sätt kunna kartlägga våra etablerade kunders framtida behov. Vi kan erbjuda som mest värde när vi förutser kundernas behov och arbetar proaktivt i våra kundrelationer. * Hantering av komplexa affärsmöjligheter: När du blir mer erfaren, hantera prospekt och kunder med mer komplexa affärsmöjligheter - till exempel Talent Advisory, Ramavtal, Upskilling och Reskilling. VI SÖKER DIG SOM För att bli framgångsrik och trivas i rollen är du en person som motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål i en kultur som präglas av en hög energinivå, där vi lyfter varandra och firar framgångar tillsammans. Du har en stark tilltro till din kapacitet att hantera motgångar, en hög ansvarskänsla, förmågan att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och säkerställer att du levererar enligt deadline. Att hantera flera uppgifter av varierad karaktär i ett högt tempo är något du föredrar och känner dig bekväm med. Du agerar med eftertänksamhet i dina beslut och tar hänsyn till olika konsekvenser. Att skapa nya relationer kommer naturligt för dig och du agerar självsäkert i sociala sammanhang och står gärna i händelsernas i centrum. Du trivs i situationer där saker står på spel och där dina beslut är avgörande för utfallet. Förändringar och utmaningar har du en optimistisk inställning till och du utstrålar trygghet till din omgivning. Vi ser att du har * Eftergymnasial utbildning, till exempel universitet eller högre yrkesutbildningsprogram, helst inom försäljning, affärer, marknadsföring eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * Erfarenhet av B2B-försäljning med framgångsrika resultat. * Erfarenhet av att arbeta mot KPI:er och utmanande mål. * Erfarenhet av kontinuerligt arbete med kundnöjdhet och förståelse för kundens behov. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då det krävs i ditt dagliga arbete. * B-körkort Det är meriterande om du har - Arbetat med försäljning inom bemannings- eller konsultbranschen. - Praktisk erfarenhet och/eller utbildning i förhandlingsteknik samt är bekväm i att hålla dialoger med senior management hos potentiella beställare hos kund. Därför är Academic Work en bra arbetsgivare Vårt mål är att erbjuda den bästa arbetsplatsen och vår företagskultur präglas av värme, energi, engagemang, öppenhet och kamratskap. Här finns en genuin vilja att hjälpa varandra, både när vi arbetar mot gemensamma och individuella mål. Vi ser vikten av att skapa starka band och ha roligt tillsammans och har en bred palett av sociala aktiviteter. Från spännande resor och stora fester till spontana After Works, gemensamma frukostar och träning. Övrig information om rollen som Account Manager * Start: Enligt överenskommelse / augusti 2025 * Omfattning: Heltid, kontorstider * Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel utan tak * Placering: Östergatan 18, Malmö Vår rekryteringsprocess Det första steget i rekryteringsprocessen är två urvalstest, ett personlighetstest och ett problemlösningstest, som vardera tar ca 15 min att slutföra. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Hur är det att jobba på Academic Work? * Vår kultur på Academic Work * CSR och miljö på Academic Work * Rollen som Account Manager * Instagram @Academic Work * Facebook @Academic Work * LinkedIn @Academic Work

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025
IT-supporttekniker till Myndighet i Norrköping
Academic Work Sweden AB
Supporttekniker, IT

Vi söker en engagerade IT-supporttekniker till vår kund som är en myndighet stationerad i Norrköping. Tjänsten innebär att arbeta med first line support och leverera förstklassig service till dina medarbetare. Ansök NU då sista dag vi kan behandla din ansökan är måndag 28/4. OM TJÄNSTEN Företaget är en ledande aktör inom sin bransch och har ett starkt fokus på att erbjuda högkvalitativ IT-support till sina anställda. Vi strävar efter att utveckla vår IT-självserviceportal och förbättra vår FAQ för att underlätta för våra användare. Du kommer ingå i ett team med 12 kollegor där ni arbetar tillsammans med all IT på myndigheten. Du erbjuds - En långsiktig tjänst i en viktig myndighet - En dedikerad konsultchef under hela din tid som anställd hos oss på Academic Work för coaching och vägledning i din karriär ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Erbjuda support via telefon, ärendehanteringssystem och personlig kontakt. * Hantera IT-relaterade ärenden, inklusive fel, frågor och beställningar. * Administrera IT-miljöer, såsom användarkonton, behörigheter och utskriftsköer. * Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program. * Hantera returer och karantän av återlämnade datorer. * Utföra administrativa uppgifter, inklusive hantering av IT-utrustning och uppföljning av ärenden. VI SÖKER DIG SOM - Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning. - Minst 12 månaders arbetslivserfarenhet inom IT-support eller liknande roll. - Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet. - Grundkunskaper i MS Office - Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk). - Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift. För att säkerställa att du har erfarenhet inom en liknande tjänst ska ett referensuppdrag från tidigare uppdrag lämnas. Du behöver alltså förbereda en referens från tidigare liknande uppdrag som vi kan kontakta för att vidimera din kompetens. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Igår
Sista ansökan:
29 april 2025
Juniora ingenjörer, se hit!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Är du en junior ingenjör och vill ta första steget ut på arbetsmarknaden eller är redo för nästa steg i karriären? Tveka då inte med att skicka in din spontanansökan! Vi söker kontinuerligt efter ambitiösa ingenjörer och öppnar nu upp för spontanansökningar för kommande behov under 2025. Vi kommer löpande stämma av ansökningar med våra kunders behov och återkoppla till dig om vi hittar ett spännande uppdrag som matchar dina erfarenheter och önskemål. Observera att detta är för uppdrag i Östersund med omnejd! OM TJÄNSTEN Hur gör jag för att skicka en spontan ansökan? Klicka på Ansök för att komma till ansökningsformuläret, därefter skapar du ett konto för att sedan fylla i din profil med information från ditt CV. Där har du även möjlighet att bifoga fler valfria filer och dokument. Du kan när som helst uppdatera din spontanansökan genom att logga in i din profil. Våra kunder efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i ditt CV. VI SÖKER DIG SOM * Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen * Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet * Finns tillgänglig för arbete i Jämtland med omnejd Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av att arbeta i en teknisk roll och/eller har stort tekniskt intresse För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025
Förrådstekniker
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Har du truckkort och erfarenhet av strategiskt och operativt inköp? För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som Förrådstekniker! OM TJÄNSTEN För vår samarbetspartners räkning, som är Stocholms största energibolag söker vi dig som vill arbeta som förrådstekniker. I tjänsten kommer kombinera ansvar för lager- och inköpshantering med operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du kommer att hantera godsmottagning, truckkörning och leverans av reservdelar och material, samtidigt som du ansvarar för inköp, offertförfrågningar och leverantörskontakter. Arbetet innefattar även löpande lagerinventering, saldohantering i systemet IFS, samt fokus på optimering av kostnader och leveransvillkor, utveckling av leverantörsrelationer och hållbarhetsfrågor. För rollen krävs truckkort, B-körkort, erfarenhet av inköp och förhandlingar, samt goda datorkunskaper. Du ska vara flexibel, noggrann, självgående och trivas med ett högt arbetstempo och fysiskt arbete. Tjänsten är ett långsiktigt bemanningsuppdrag via Academic Work, vilket innebär att du kommer bli anställd som konsult och arbeta hos vår samarbetspartner. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Godsmottagning * Truckkörning * Leverans och utlämning av reservdelar/material * Inköp av reservdelar/material * Leverantörskontakt * Offertförfrågningar * Löpande inventering av lagret/förrådet * Saldohantering i kundens befintliga underhållsdatasystem IFS Fokusområden inom inköp: - Optimering av kostnader och leveransvillkor - Utveckling av leverantörsrelationer och förhandlingsstrategier - Säkerställande av leverantörskvalitet och riskhantering - Lagerstyrning och materialförsörjning i linje med verksamhetens behov - Hållbarhetsfokus vid val av leverantörer och material - Kontinuerlig marknadsanalys för att identifiera besparingsmöjligheter - Efterlevnad av interna riktlinjer och policyer för inköp och leverantörshantering VI SÖKER DIG SOM - Har truckkort A och B - Har B-körkort alternativt AM-behörighet - Har goda datakunskaper då du dagligen kommer att arbeta i underhållssystemet IFS. - Har erfarenhet av strategiskt och operativt inköp - Har erfarenhet av leverantörsförhandlingar - Har erfarenhet av förhandling med internationella leverantörer - Har erfarenhet av att leda och driva inköpsprojekt från start till slutförande - Har erfarenhet av inköp inom produktions- eller industriverksamhet - Har kunskap om lageroptimering och behovsplanering - Har kunskap om kostnadsbesparingsinitiativ och leverantörsutveckling För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: För att trivas i rollen krävs det att du är ambitiös, flexibel, noggrann och trivs bra med ett högt arbetstempo. Du behöver ha en viss känsla för service och kunna bemöta och hantera kunder, kollegor och leverantörer på ett bra sätt då du dagligen kommer att arbeta med att bemöta människor i arbetet. Du är glad, lättlärd och självgående. Därtill behöver du även trivas med fysiskt arbete och inte vara rädd att ta i då det krävs. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Igår
Sista ansökan:
26 maj 2025