Academic Work Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Academic Work Sweden AB

Senior ekonomi- och systemadministratör till spännande bolag!

Drömmer du om en karriär där du inte bara utvecklas professionellt utan också får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad? Då är det dig vi letar efter! Vi söker en passionerad och driven ekonomi- och systemadministratör för att bli en viktig del av vårt team. Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN I rollen som ekonomi- och systemadministratör kommer du att vara superuser och administratör för vårt systemstöd för tidsredovisning och interndebitering. I din roll förväntas du arbeta systematiskt med förbättringar som gör att vi tar tillvara på de möjligheter som finns i systemet för ett effektivt flöde. I ditt dagliga arbete bedriver du verksamhetsorienterad support, utför registervård så som upplägg av nya projekt samt deltar i acceptanstester vid uppgradering. Månadsvis genomförs fakturering där du ansvarar för att läsa in faktureringsunderlag och säkerställa leverans till vårt ekonomisystem inom utsatt deadline. Resterande del av din tid stöttar du dina kollegor i leverantörs- och kundreskontra. Rollen har breda kontaktytor både internt och externt. Du kommer arbeta tvärfunktionellt både inom Ekonomi & Finans och med vår IT-förvaltning där du b.la. samarbetar med förvaltningsansvarig, avtalsansvarig, business controller och redovisningsassistenter. Du erbjuds - Var en del av ett nära, högkvalificerat och ambitiöst team. - Trivsamt arbetsklimat med fokus på samarbete och positiv energi ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Superuser för systemstödet tidredovisning och interndebitering * Driva utveckling och effektivisering av nämnt systemstöd * Verksamhetsorienterad support system-, register- och faktureringsfrågor. * Framtagande av rapporter och statistik samt avstämningar * Löpande bokföring. och fakturering * AT-tester VI SÖKER DIG SOM - Har utbildning inom ekonomi, systemvetenskap eller likvärdigt område. - Har minst 4-8 års erfarenhet av ekonomiarbete med god systemvana. - God erfarenhet av att arbeta med kund och leverantörsreskontra från ax till limpa - Du uttrycker dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du har * Tidigare arbetat som superuser/systemförvaltare i ett system För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: För att lyckas i rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt, ett noggrant öga för detaljer och kan prioritera samt fokusera på de i stunden viktigaste arbetsuppgifterna. Du har mycket god kommunikativ förmåga. Du har ett eget driv och en förmåga att leda dig själv och att stötta dina kollegor. Du tycker om att ta eget ansvar och kan effektivt driva ditt arbete framåt. På jobbet bidrar du med positiv energi, god samarbetsförmåga och ser möjligheter snarare än problem. Rollen har breda kontaktytor för support både internt och externt och därför ser vi att du som söker är lösningsorienterad med hög känsla för service. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 mars 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Senior Mechanical Engineer to Excillum!

Do you want to work with the company behind the world´s brightest X-ray tube? Great, then you´ve come to the right place! Excillum is a leading company in the field of high-end microfocus and nano focus X-ray sources and was founded in 2007 by researchers from the Royal Institute of Technology (KTH). As a Mechanical Engineer at Excillum, you will be a part of a company with a friendly and helpful work environment with humble and motivated colleagues and contribute to enable new science, improve medicine and enhance manufacturing by continuous development of state-of-the-art X-ray sources. Read on! OM TJÄNSTEN Currently, Excillum offer the MetalJet source, based on the company-founding metal-jet-anode technology, and the NanoTube source powered by their refined e-beam technology. The metal-jet technology was invented by the company´s founders in 1999 and today, they offer a growing range of the MetalJet and NanoTube X-ray sources based on the key technologies to customers all over the world. The X-ray sources are used in a wide range of areas including quality assurance in semiconductors, electronics, and battery manufacturing as well as development of new medicine and research for example in biology, medicine, and material science. Since the start in 2007, Excillum has grown and today they are around 80 employees in Stockholm. Here, you will be part of a growing international company and play an important part in discussions and technical decisions, choice of tools and work processes - great responsibility but also great influence! You will become a part of a company with a strong innovation culture, where sharing knowledge, teamwork and personal growth are valued highly. Except from your closest team, you will also collaborate with software engineers, system engineers, researchers, production, and sales. Excillum are headquartered in Kista with both lab and production in-house, which means you will work close to the products you develop. Work tasks As a senior mechanical engineer, you belong to a team of five people, three mechanical engineers and two electronic engineers. This is a role where you are expected to take lead in technical decisions and it´s important that you understand the connections between different disciplines. In addition to working operationally with the mechanical design, you are a leader in design reviews, you collaborate with purchasers to find suitable suppliers and contribute to the work of developing processes and working methods. You will also gather requirements from different departments and be the link between different functions internally. You will also visit suppliers and customers to ensure cooperation with the right partners and create a better understanding of customer requirements. This is a role where you will work with development of advanced products, unusual materials and unique constructions, which we believe could be both challenging and developmental for you! VI SÖKER DIG SOM In this recruitment process, we will place great emphasis on your personal skills and your interest in the position and Excillum as a company. You are a person who is motivated by working with the development of complex products and who is self-motivated in your way of working. You are happy to share knowledge with your team and contribute to develop new and more efficient ways of working. Furthermore, you have… * A BSc or MSc degree within for example mechanics * Several years of work experience in mechanical design and experience from leading development projects * Strong knowledge in 3D CAD programs, Excillum uses Creo * Strong knowledge in English We see it as a merit if you have… * Experience with Creo Suite * Experience with high vacuum systems * Knowledge in simulation * Experience with Teamcenter * Knowledge of Swedish Other information - Start: According to agreement - Extent: Fulltime - Location: Kista, Stockholm - This recruitment process is handled by Academic Work and Excillum's wish is that all questions go to Academic Work - Contact details: Recruitment Consultant Johanna Sörell, [email protected] Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET Read more about Excillum on their website: https://www.excillum.com/

2 mars 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Entreprenadingenjör till Sandahls i Jönköping!

Är du en driven entreprenadingenjör med god administrativ förmåga och passion för kundrelationer? Sandahls söker nu en kollega som trivs i rollen som administrativt stöd samtidigt som du är redo att möta och stötta deras kunder. Som administrativ entreprenadingenjör kommer du spela en central roll i att hålla deras projekt effektiva och samtidigt skapa långvariga kundrelationer. OM TJÄNSTEN Academic Work söker nu för Sandahls räkning en entreprenadingenjör till deras kontor i Jönköping! I rollen som entreprenadingenjör kommer du att vara spindeln i nätet för samordning av plastchefernas administrativa uppgifter. Du kommer att vara den som säkerställer att processerna flyter smidigt, rapporterar korrekt och dokumenterar på ett noggrant sätt. Ditt dagliga arbete kommer att involvera kalkylarbete, uppföljning av pågående projekt samt att räkna på och analysera nya jobb. Din stöttande roll sträcker sig över olika områden, där du bistår med den administrativa sidan av projekten. Genom att rapportera och dokumentera säkerställer du att Sandahls projekt håller sig inom de uppsatta riktlinjerna och att alla detaljer är tydligt dokumenterade. Du kommer också att vara delaktig i att stötta plastcheferna med att läsa och tyda kundkrav samt kontrakt, vilket kräver noggrannhet och teknisk förståelse. Eftersom arbetet till stor del inkluderar kalkylarbete, kommer du vara den som säkerställer att de ekonomiska aspekterna av projekten är väl genomarbetade och att projekten håller sig inom budget. Rollen inkluderar även att du kommer vara ute på olika projekt och möta Sandahls kunder fysiskt. Genom att vara närvarande på plats ger det dig en större förståelse för kundernas behov och önskemål, och du blir en viktig länk för att säkerställa att de administrativa aspekterna integreras i deras projekt. Du erbjuds - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kalkylarbete av nya och pågående projekt * Dokumentation av pågående och nya projekt * Samordning av platschefernas administrativa uppgifter * Läsa kundkrav och kontrakt inför nya projekt * Jobba nära kunder och vara stöttande i nya projekt eller affärsmöjligheter * Åka ut på olika projekt och kundbesök VI SÖKER DIG SOM - Har en högskole- eller universitetsexamen inom bygg eller samhällsplanering - Har goda kunskaper i svenska, både i tal som i skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor - Har tidigare erfarenhet av kalkylering, prognoser eller avstämningar - Har goda kunskaper i MS Office 365 - Har B-körkort Vidare är det meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet från bygg- eller asfaltbranschen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Serviceinriktad - Affärsinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Sandahls Grus och Asfalt har i över 30 års tid varit en ledande aktör i branschen inom asfaltbeläggningar med egen tillverkning. Dessa 30 år har gemensamt att man varje dag har haft hög kvalitet i fokus – de var bl.a. först i branschen att bli godkända av RISE enligt deras nya kvalitetssystem – och de fortsätter kommande 30 år med samma noggranna kvalitetsfokus.

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Ekonomiadministratör till Arnessons Betongborrning!

Är du en erfaren ekonomiadministratör som vill bli en del av ett stabilt företag med familjär stämning och högt i tak? Arnessons betongborrning söker nu dig som är serviceinriktad och har lite skinn på näsan för uppdrag på heltid. Varmt välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Arnessons Betongborrning är ett etablerat företag belägna i Skåre i Karlstad som specialiserat sig på betongborrningstjänster för både privat- och företagskunder. Med en gedigen erfarenhet och en passion för kvalitet och professionalism har Arnessons Betongborrning byggt upp ett starkt rykte inom branschen och söker nu en erfaren och positiv ekonomiadministratör till teamet. I rollen kommer du att ansvara för såväl ekonomiska och administrativa uppgifter samt ha regelbunden kontakt med Arnessons kunder. För att trivas och lyckas i denna position ser vi att du har en gedigen erfarenhet inom ekonomiadministration och en stark förståelse för administrativa processer. Dessutom är det viktigt att du har kunskaper i Fotnox. Som en del av teamet är det avgörande att du är serviceinriktad och har förmågan att hantera kundkontakter på ett professionellt sätt. Självklart är du en samarbetsvillig person som inte tvekar att stötta dina kollegor när det behövs. Att vara flexibel och öppen för att ta initiativ är också viktigt, liksom förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och ta reda på information som du inte redan har kunskap om. Du erbjuds - En heltidstjänst som startar som ett bemanningsuppdrag genom Academic Work hos Arnessons betongsborrning med stora chanser till överrekrytering vid gott samarbete - Bekväma kontorstider - Uppdrag hos ett etablerat företag med familjär stämning ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Löpande bokföring * Leverantörreskontra * Lönearbete * Kontakt med samarbetspartners och kunder VI SÖKER DIG SOM - Talar och skriver flytande på svenska - Har god erfarenhet inom ekonomiadministration - Har goda kunskaper i Fortnox och Visma Det är meriterande om du har - Kunskaper i Hogia - Relevant eftergymnasial utbildning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Affärsinriktad - Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
First Line Support till Trafikverket i Göteborg

Är du personen vi söker med utbildning eller tidigare erfarenhet inom IT? Vill du få in en fot hos Sveriges största beställare av infrastruktur? Trafikverket växer och söker dig som är lösningsorienterad, serviceinriktad och som besitter god social kompetens. Känner du igen dig? Tveka inte på att söka redan idag! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning nya kollegor till rollen som First line support. Du blir en del av IT-avdelningen med fokus på att stötta och hjälpa organisationen med enklare IT/telefoni-relaterade ärenden. Trafikverket utvecklar och förvaltar smart infrastruktur i samverkan med andra aktörer för att underlätta livet för befolkningen i hela Sverige. Trafikverket erbjuder en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället genom att skapa bästa möjliga förutsättningar för dina kollegor att fokusera på det dem gör bäst. Detta genom att du delar med dig av din kompetens inom IT och skapar en fungerande vardag för användarna. Du erbjuds * En varierande roll där du får arbeta med problemlösning och support av olika karaktär * En modern arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor * Att varje dag få vara med och bidra till samhällets utveckling Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Rollen inrymmer arbetsuppgifter högt som lågt och din vardag kommer präglas av problemlösning samt flera kontaktytor med organisationens användare. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Vara första linjens support och vara mottagare av telefonsamtal * Ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa IT/telefoni-relaterade ärenden * Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter VI SÖKER DIG SOM - Har en gymnasial IT-utbildning alternativt minst 6 månaders arbetserfarenhet inom IT-support - Har dokumenterad IT-kunskap inom Microsoft Windows och Microsoft Office - Har ett stort IT-intresse - Har obehindrade kunskaper i svenska i såväl tal som skrift I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Framförallt har du ett stort intresse för att ge god service och agera problemlösare i både små samt mer komplexa ärenden. Du är lyhörd för din omgivning och har god social samt kommunikativ förmåga för att säkerställa att informationen når användaren på ett tydligt sätt. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Projektledare till globalt bolag i Göteborg!

Som Projektledare inom detta bolag är du motorn för förändring, driver företagets fordonsprogram och strategiska initiativ. Guida och coacha enheter för smidiga processer och skapa tydlighet för utvecklingsteamet. Välkommen till en värld av enkel, personlig och hållbar bilanvändning. Var en del av något stort! Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN I din roll som Projektledare inom Car Service Business-teamet kommer du att vara motorn som driver förändringen för att skapa enklare och bättre bilar. Ditt uppdrag är tydligt: accelerera bolagets fordonsprogram och strategiska initiativ för att leverera överlägsen service. Du kommer att vara en ledare som guidar och coachar bolagets enheter och produktteam för att säkerställa smidiga och effektiva processer. Genom att tydligt kommunicera och förmedla behoven och kraven från Car Service Business på fordonsprogramnivå, kommer du att skapa klarhet för deras utvecklingsteam. Ditt mål är att säkerställa att varje team har en kristallklar bild av vad som behöver levereras för att uppfylla specifika programkrav. Konsolidera och anpassa bolagets programstatus mot Car Service Business, deras värdekedja och Engineering (FoU) för att garantera att alla arbetar mot gemensamma mål för en överlägsen bilanvändnings- och serviceupplevelse. Välkommen till en värld där bilanvändning och service är enkelt, personligt och hållbart. Tillsammans skapar vi framtidens mobilitet - för människor, av människor. Gör dig redo att vara en del av något stort! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Öka hastigheten i bolagets bilprogram och deras strategiska transformativa uppgifter * Vara en integrationsledare för att leda, stötta och coacha bolagets enheter och deras produktteam * Skapa tydlighet till bolagets utvecklingsteam så att de har en tydlig bild av vad som behöver levereras för det specifika programet * Anpassa och konsolidera bolagets programstatus både mot Car Service Business, deras värdekedja och Engineering (FoU) VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd eftergymnasial kandidatexamen inom inom företagsekonomi, IT eller projektledning - Har arbetslivserfarenhet från en likvärdig projektledarroll - Är obehindrad i engelska då det är koncernspråket och används därför dagligen Det är meriterande om du har - Om du har erfarenhet från automotivebranschen Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Kommunikativ - då kommunikation sker på olika nivåer i företaget * Nyfiken och vill lära dig mer * Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Systemutvecklare med fokus på paraplyverktyg till Compose IT

Vill du använda dina systemutvecklingskunskaper för att bli specialist inom ett viktigt specialistområde för Fault- & Performance Management? KUL! Då har du kommit helt rätt. Hos Compose IT är visionen att kunderna ska ha en felfri digital infrastruktur med hjälp av marknadens bästa verktyg inom Fault- & Performance Management. Här brinner medarbetarna för sitt arbete samtidigt som de har ambitionen att alltid bli bättre. Har du ett intresse för avancerade system och problemlösning så kan Compose IT erbjuda dig möjligheten att blir en del av ett specialistbolag där du får arbeta tillsammans med erfarna och kunniga kollegor. Välkommen med din ansökan, urval görs löpande! OM TJÄNSTEN Compose IT hjälper sina kunder genom att bidra med spetskompetens inom paraplyverktyg för Fault-, Performance- & Automation Management samt IT Service Management. Det gör de genom att bygga kundanpassade systemlösningar för att förbättra kontrollen över kundens system, applikationer och IT-drift. Kunderna finns inom privat och offentlig sektor, där den gemensamma nämnaren är stor IT-miljö med höga krav på tillgänglighet och informationshantering. Med ökad efterfrågan söker de fler medarbetare till Stockholmskontoret i Sollentuna. Här får du genomgå en gedigen introduktion som varvar självstudier med klassrumsutbildning och deltagande i skarpa uppdrag. Så här beskriver Niklas, som jobbar hos Compose IT, vad han tycker är det bästa med sitt jobb: "Vi gör det här för att vi tycker att det är roligt. Vi är ett litet företag men ligger i absoluta framkanten och är störst i Norden på det vi gör. Vår ambition är att alltid sträva efter att bli bättre. Sammanhållningen och den glada stämningen i företaget är definitivt en av våra framgångsfaktorer. Det är ett engagerat och glatt gäng som alltid stöttar varandra när det behövs". Du erbjuds - Att jobba tillsammans med arkitekter, projektledare och riktigt vassa systemspecialister - Att arbeta på ett värderingsstyrt bolag: Compose brinner för det dom gör. De gör det med huvudet på skaft och med glädje tillsammans! - En långsiktig utvecklingsplan så att du kan växa. Compose IT vill att alla skall vara specialister inom sitt område - Att jobba med kreativ problemlösning tillsammans med spännande kunder - Att ingår i ett eller flera kundteam så du har alltid kollegor att bolla med Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att anställas direkt av Compose IT. I rollen kommer du att arbeta tillsammans med ett leveransteam mot större kunder inom privat och offentlig sektor. I uppdragen jobbar ni med Compose IT's egen produkt Compose Operation Platform, COP, som är en paraply-lösning för centraliserad eventhantering. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Integrationer och anpassningar för system gällande övervakning och larmdata * Felsökning och utveckling av befintliga funktioner och systemlösningar * Att utveckla visualiseringslösningar i form av rapporter och dashboards * Kundspecifik utveckling VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning, gärna Yrkesutbildning, inom IT-teknik eller systemutveckling - Har tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-området, tex programmering eller IT-infrastruktur - Är bekväm i att arbeta med Linux och databaser - Kan hantera kod - Kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift, då du använder dig av båda språken i ditt dagliga arbete Det är meriterande om du har - Erfarenhet av systemutveckling inom Telecom - Erfarenhet av övervakningssystem eller automation För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Social, positiv och serviceinriktad - Problemlösande Information om rekryteringsprocessen: - Telefonintervju med Academic Work - Personlighets- och problemlösningstester - Djupintervju med Academic Work - Intervjuer och tekniskt case med Compose IT - Referenstagning och beslut Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work och ansvarig rekryterare Jessica Billquist, [email protected] samt rekryteringskoordinator Minna Loosaar, [email protected] . Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Compose IT har funnits på den nordiska marknaden i 25 år och har idag kontor i Gävle, Östersund, Stockholm och Örebro. Läs mer om Compose IT här!

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Laboratory assistant in environmental DNA to IVL

Are you a student with experience of working in a lab, possibly including laboratory analysis of DNA or environmental DNA (eDNA)? We are looking for a structured team player who is passionate about quality and service. If this sounds like you, apply today as selections are ongoing! OM TJÄNSTEN For our clients environmental chemistry group, located in Stockholm, we are now looking to expand their team with a part time student in molecular biology to support the work with the analysis of eDNA from a wide range of environmental samples. The interest of authorities and companies in using environmental DNA when analysing biodiversity has increased recently and now they need to expand the group to meet this need. Your working hours will therefore be based on the needs of the customer. IVL's laboratory has many accredited methods, and high quality is the basis of their business, but they also have a flexibility that allows them to carry out more customer-tailored and research oriented assignments. You are offered - A workplace in central Stockholm with committed and competent colleagues - A dedicated consultant manager and career partner ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Soil, water and air sample processing * DNA-extraction and purification * PCR quantification by cubit * Participating in the quality work * Preparing equipment for analysis (e.g. washing and burning of glassware, thawing samples, sending out sampling equipment to customers, preparing stock solutions and gels, clean-up ..) * Supporting in other types of analyses such as IVLs effect tests using modified cell cultures VI SÖKER DIG SOM - An ongoing education in molecular biology / biomedical analysis or similar, graduation earliest in 2025 - Practical experience of working in a lab - Basic understanding of DNA sequencing and molecular methods for biodiversity analysis - Good communication skills in English - Experience in independent work It is meritorious if you have - Communication skills in Swedish - Practical experience of working with eDNA or qPCR - Practical experience of working with cell cultures To succeed in the role, your personal skills are: - Structure - Organized - Communication skills Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase.

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Laboratory assistant i analytical chemistry to IVL

Are you a student with experience of working in a lab, possibly in analytical chemistry? We are looking for a structured team player who is quality-conscious and service-oriented. If this sounds like you, apply today as selections are ongoing! OM TJÄNSTEN For IVL's environmental chemistry group, located in Stockholm, we are now looking to expand their team with a part time student in (analytical) chemistry to support their work with the analysis of environmental pollutants in a wide range of environmental samples. The chemical analysis activities are closely linked to IVL's other activities, for example environmental monitoring, measurements of biodiversity, technology solutions to prevent the spread of dangerous substances and research into the effects of chemicals in products or the environment. Your working hours will therefore be based on the needs of the customer. IVL's laboratory has many accredited methods, and a high quality is the basis of their business, but we also have a flexibility that allows them to carry out more customer-tailored and research-oriented assignments. You are offered - A workplace in central Stockholm with committed and competent colleagues - A dedicated consultant manager and career partner ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Receiving and registering samples * Preparing equipment for analysis (e.g. washing and burning of glassware, thawing samples, clean-up, ..) * Sample extraction * Running the samples on instruments VI SÖKER DIG SOM - An ongoing education in analytical chemistry or similar, graduation earliest in 2025 - Practical experience of working in a lab - Good communication skills in English It is meritorious if you have - Communication skills in Swedish - Experience in analytical chemistry and sample processing and clean up - Practical experience with solid phase extractions (SPE) - Practical experience with running GC or LC MS/ MS instruments To succeed in the role, your personal skills are: - Structure - Organized - Communication skills Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase.

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Lönespecialist till RASTA

Har du tidigare erfarenhet inom löneadministration och söker en ny möjlighet inom detta område? Då kan rollen som lönespecialist på RASTA vara nästa steg för dig. Här erbjuds du att bli en viktig del av ett växande företag med en positiv företagskultur. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN I positionen som lönespecialist kommer du att arbeta med alla delar av lönehanteringen, till exempel löneberäkningar, arbetsgivarintyg, och hantering av försäkringsärenden. Du kommer att samarbeta nära med tre kollegor på löneavdelningen. Tillsammans kommer ni att säkerställa all drift inom löneavdelningen samtidigt som ni erbjuder stöd till medarbetare som har frågor, både via telefon och e-post. På RASTAs huvudkontor i Sisjön arbetar omkring 25 medarbetare som är engagerade inom olika områden såsom marknadsföring, administration, regionsansvar och ekonomi. RASTA är en del av Burgsvik Group, en dynamisk, framåtsträvande och familjeägd organisation som grundades på 1970-talet. Sedan dess har de utvecklats inom flera olika affärsområden: Arenarestauranger, Serviceanläggningar, Kulturrestauranger, Gastropubar, Live Entertainment, Fastigheter, Boulebar och Wisby hotel Group. Du erbjuds * Att få bli en del utav ett spännande och växande företag där det är högt i tak och härlig arbetskultur VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant utbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Har erfarenhet från en likvärdig roll - Har en god systemvana och har arbetat i ekonomisystem - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av Hogia För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - Självgående - Serviceinriktad - Samarbetsvillig Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Rasta!

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024