Lediga jobb hos Academic Work Sweden AB
Vi söker en kommunikativ, självgående och strategiskt tänkande kommunikatör som vill vara med och stärka kommunikationen i en medlemsstyrd organisation med stor påverkan inom samhälls- och utbildningsfrågor OM TJÄNSTEN Du kommer att ha en central roll i att utveckla och driva Almegas externa och interna kommunikation, från idé till genomförande. Som kommunikatör har du ett brett ansvar och stor frihet att forma arbetssätt, kanaler och innehåll. Samtidigt är du en del av Almegas kommunikationsnätverk där du får stöd och möjlighet till erfarenhetsutbyte. Rollen kombinerar både strategiskt och operativt arbete. Du bygger långsiktiga kommunikationsstrukturer samtidigt som du snabbt kan skapa aktuellt innehåll för webb, nyhetsbrev och sociala medier. Du erbjuds - Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan - En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i din karriär Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta med presstöd, hantera pressmeddelanden * Ansvara för innehåll och uppdatering av webbplatsen * Skapa och skicka ut nyhetsbrev till Almegas medlemmar * Planera, producera och publicera innehåll i sociala medier – främst LinkedIn * Ta fram och implementera en kommunikationsstrategi * Säkerställa att kommunikationen är relevant, korrekt och träffsäker * Sammanfatta och lyfta viktiga nyheter och mediehändelser * Utveckla och strukturera kommunikationskanaler gentemot medlemmarna VI SÖKER DIG SOM - Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, media, marknadsföring eller liknande område - Erfarenhet av att skriva nyhetsbrev och skapa innehåll för digitala kanaler - God kunskap om digital kommunikation och sociala medier - Vana att arbeta med webbpubliceringsverktyg och plattformar för nyhetsbrev - Tidigare erfarenhet från liknande roll, gärna inom ideell, offentlig eller medlemsstyrd organisation - Intresse för friskolor Det är meriterande om du har - Arbetat i en ideell, offentlig eller medlemstyrd organisation - Erfarenhet av att arbeta med friskolor - Arbetat med presstöd och hanterat pressmeddelanden Personliga egenskaper Utöver det ovan nämnda söker vi dig som är trygg och stabil och är van vid att hantera intensiva skeden till och från. Du är serviceorienterad, lojal och ansvarsfull samt har god vana av att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara proaktiv. I denna roll är det viktigt att ha ett gott sinne för organisation och administration och du är duktig på att uttrycka dig skriftligt, bygga relationer och är förtroendegivande som person. Du är receptiv och adaptiv och har ett gott omdöme i ditt arbete, du håller hög kvalitét på det du levererar. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Almega Utbildning är en bransch- och arbetsgivarorganisation för fristående skolor och förskolor. De drygt 800 medlemmarna består av fristående förskolor, grundskolor och gymnasieskolor, sammanlagt med närmare 47 000 medarbetare på ungefär 2000 arbetsplatser. Länk till hemsida: Almega Utbildning
Vill du jobba i en kommunikativ roll med nära kontakt med företagskunder med kortfrågor. Vi söker dig som är en serviceinriktad lagspelare, vågar ta plats och motiveras av att komma med egna initiativ och idéer. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning en driven och serviceinriktad kundservicemedarbetare. Vår kund är en känd aktör inom Drivmedelsbranschen med stationer runt om i Sverige, vars målsättning är att bli det mest CO2-medvetna Drivmedelsföretaget i branschen med fokus på att avveckla fossila bränslen. Vår kund står inför en spännande utvecklingsresa som du kommer ta del av! Du kommer du att ingå i ett härligt och sammansvetsat team om 5 kollegor som hanterar företagskunder. Tillsammans kommer ni sitta i öppet landskap med övriga team på Kundserviceavdelningen. Kontoret har moderna och ljusa lokaler som ligger 1 minut från tvärbanan. Du erbjuds en gedigen introduktion vid start med en dedikerad buddy. På sikt finns utvecklingsmöjligheter för dig som visar framfötterna. Du erbjuds en varierande och utvecklande roll där du kommer ha roligt på jobbet! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera inkommande supportärenden från företagskunder via telefon och mail * Hantera frågor kring fakturor, drivmedel, konton och kort, felanmälningar samt kredithantering * Hantera kortansökningar i vår kunds system * Nära kontakt med angränsande team och avdelningar, bland annat sälj- , reskontra- och kreditteamet VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning - Har relevant arbetslivserfarenhet inom service och administration - Har god system- och datavana och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya system - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är meriterande om du har - Arbetslivserfarenhet av korttransaktioner och betalflöden - Tidigare erfarenhet inom kundtjänst/support med telefonen och mail som arbetsverktyg - Har arbetat/kunskap i CRM-system, ex. Salesforce För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Hjälpsam - Stresstolerant - Ansvarstagande - Energisk Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Want to design smart and seamless user experiences that make a real impact? We're looking for a UX Designer to help shape our Client's global Portal – a platform used by thousands of users every day. OM TJÄNSTEN We are searching for a UX Designer to support the continued development of our Client's Portal, which serves users across all three of our divisions. This role focuses on delivering high-quality user experiences through user research and data-driven design. The designer will work hands-on with UX flows and user insights, contributing to both strategic and day-to-day design work. Close collaboration with the UX Lead, fellow designers, PM and the product team is essential to ensure user needs are met and design solutions align with business goals. The role also includes managing stakeholder expectations. In this role, you will take ownership of UX tasks within ongoing initiatives and feature development You are offered - Opportunity to influence a central digital platform used across all three divisions, where your design expertise will have a direct impact on user experience and business outcomes. - Work in a cross-functional and dedicated team with a high level of collaboration, where you'll have the space to drive both strategic and hands-on UX work – from user insights to finalized solutions. - A dedicated consultant manager from Academic Work who will support and coach you. This is an assignment at our client, with your employment through Academic Work. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Conduct user research, interviews, and usability testing to gather actionable insights * Analyse user behaviour, pain points, and feedback to inform design improvements * Create user flows using the existing Husqvarna design system in Figma * Ensure alignment with the design system and accessibility standards * Translate business and user needs into intuitive, accessible design solutions * Communicate design rationale and manage stakeholder expectations confidently * Work with developers to hand over designs and support implementation * Facilitate workshops, participate in design reviews and sprint planning * Follow up on key user goals and KPIs to measure and iterate designs based on feedback, data, and evolving requirements * Document UX decisions in Confluence and maintain design artifacts for team alignment VI SÖKER DIG SOM - You who have working experience as an UX Designer, preferably with some UI design involvement - Experience working with Figma and Confluence - Experience conducting user interviews, usability testing, and interpreting data - Fluent in Swedish and English To succeed in the role, your personal skills are: - Stable - Responsible - Intellectually curious Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vill du vara med och optimera försäljningen, hitta kostnadseffektivitet och förbättra resultatet? Som Sales Incentive Control Analyst hos Samsung får du en nyckelroll i ett team som präglas av utveckling och framåtanda. OM TJÄNSTEN Som Sales Incentive Control Analyst ansvarar du för att hantera dina tilldelade kunder, säkerställa korrekt och effektiv validering av försäljningsavdrag samt övervaka validerings- och avvecklingsprocessen. Du kommer att utveckla starka kundrelationer samtidigt som du agerar som en kostnadskontrollerande "gatekeeper". Hos Samsung blir du en del av ett globalt och innovativt företag där du får arbeta i ett högt tempo med fokus på framtid, kvalitet och ständiga förbättringar. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag via oss på Academic Work med start på 6 månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda möjligheter till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Säkerställa korrekt och effektiv validering av försäljningsavdrag för kunder * Fungera som en kostnadskontrollerande "gatekeeper" * Kommunicera med kunder angående valideringsresultat och avstämningsprocess * Stödja säljorganisationen med relevanta avtalsvillkor och riktlinjer för avtalsskapande * Ge förslag på faktiska lösningar * Stödja relevant riskkontroll för revision * Utföra dataanalys och ad-hoc rapportering VI SÖKER DIG SOM - Har en kandidatexamen inom ekonomi, finans, företagsekonomi eller likvärdigt - Har tidigare arbetslivserfarenhet inom ex. ekonomi, finans, företagsekonomi eller liknande - Har mycket god systemvana, speciellt inom excel - Kan kommunicera flytande i tal och skrift i svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Är familjär med SAP (eller liknande ERP-system) - Erfarenhet av datahantering - Goda kunskaper i svenska - Erfarenhet av internationell eller multikulturell arbetsmiljö För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Lösningsorienterad - Analytisk - Noggrann - Strukturerad - Ansvarstagande - kommunikativ - Trivs i en snabbföränderlig miljö Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Nu söker vi till vår kund Business Wellness Group en erfaren och affärsdriven Talent Acquisition Specialist till ett snabbväxande kundföretag i tech- och managementkonsultbranschen. En operativ roll med strategiska inslag där du får ansvar, frihet och möjlighet att göra verklig skillnad. Det här är uppdraget för dig som älskar rekrytering, trivs i förändring och vill arbeta nära affären i en kultur präglad av entreprenörsanda, tillit och stark gemenskap. OM TJÄNSTEN Ett snabbväxande konsultbolag med höga ambitioner och stark entreprenörsanda. Du får ett helhetsansvar tillsammans med andra kollegor för Talent Acquisition-området, med fokus på att attrahera och rekrytera kvalificerade management- och IT-konsulter. Rollen är bred och kombinerar operativt rekryteringsarbete med inslag av strategi, processutveckling och samarbete över teamgränser. Du blir en viktig del av bolagets fortsatta tillväxt, och får samtidigt möjlighet att forma och utveckla arbetssätt inom områden som onboarding, kompetensutveckling, employer branding och ledarskapsstöd. Det här är en roll för dig som vill ha både ansvar, frihet och verkligt inflytande. Du erbjuds - En nyckelroll i ett snabbväxande och entreprenörsdrivet konsultbolag * Möjlighet till att utvecklas både inom Talent Acquisition med fokus på tech och IT samt inom andra delar av organisationen * En kultur som präglas av prestigelöshet, tillit och arbetsglädje * Flexibla arbetsformer med hybridupplägg och stark gemenskap när ni ses på kontoret * Tillgång till kompetensutveckling, interna nätverk och kunskapsdelning * Påverkan och frihet att forma ditt arbetssätt och bidra till utvecklingen av TA ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Driva hela rekryteringsprocessen från behovsanalys till signering * Arbeta proaktivt med search, headhunting och cold calling * Ansvara för rekrytering av främst IT- och managementkonsulter * Bidra till kompetensutveckling och ledarskapsstöd inom organisationen VI SÖKER DIG SOM - Har gedigen erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser från start till mål - Är trygg i att arbeta med search, headhunting och cold calling som naturliga delar av ditt arbetssätt - Har rekryterat till komplexa roller, gärna inom tech, affärssystem, AI eller liknande områden - Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift - Erfarenhet av LinkedIn Recruiter Det är meriterande om du har - Utbildning eller certifieringar inom HR, rekrytering, ledarskap eller sälj - Erfarenhet av employer branding och marknadsföringsaktiviteter riktade mot kandidater - Erfarenhet av Teamtailor - Erfarenhet från konsultbranschen och att arbeta med management konsulter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Stresstolerant - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Business Wellness Group (BWG) är en koncern bestående av tre bolag: Business Wellness Group AB, Accigo AB och Centigo AB. BWG förenas av ett gemensamt syfte som drivs av visionen "Sensible growth everywhere" och missionen "Business Wellness." Sedan grundandet år 2002 har BWG vuxit till en koncern med över 400 medarbetare. Genom att kombinera expertis inom digital transformation och affärsutveckling fortsätter BWG att skapa värde för våra kunder och bidra till positiv förändring på marknaden. På BWG finns våra gemensamma koncernfunktioner såsom People, Workplace, IT, Marknad och Sales Support, vilka bidrar till att stärka verksamheten och stötta ledningen för Business Wellness Group. Lönk till hemsida: Business Wellness Group | Business Wellness. | Business Wellness Länk till Accigos hemsida: Start • Accigo Länk till Centigos hemsida: Managementkonsulter i Sverige - Centigo | Vägledning mot framgång
För vår kunds räkning söker vi en driven och serviceinriktad First Line Support. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team som gemensamt jobbar för att skapa bästa möjliga service och kundupplevelse. Vår klient värdesätter sina medarbetare högt! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning en driven och serviceinriktad kundtjänstmedarbetare. Bolaget är en känd aktör inom drivmedelbranschen med stationer runt om i Sverige. Du kommer att ingå i ett härligt och sammansvetsat team på 5 personer som gemensamt jobbar för att skapa bästa möjliga service och kundupplevelse för deras privatkunder. Teamet består av härliga och sociala kollegor som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet. Här kommer du få ta del av ett spännande och tryggt företag med goda värderingar som värdesätter alla sina medarbetare högt! Viktig info - Arbetstider: 07.50 - 16.30 (40 min lunch) - Ej möjligt att jobba på distans Du erbjuds en gedigen introduktion i början av tjänsten för att få bästa möjliga förutsättningar. Du kommer att både få stöttning av teamet samt din närmsta rapporterande chef. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera inkommande ärenden från kunder via samtal, chatt och mejl * Hantera faktura-, saldo- och kvittofrågor * Hantera tekniska frågor om kunds betalapp * Hantera produktfrågor och felanmälningar * Samarbeta internt med ärendeuppföljning VI SÖKER DIG SOM - Avklarad gymnasial utbildning - Tidigare arbetslivserfarenhet inom service - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Goda kunskaper i Outlook och MS Office Det är meriterande om du har - Tidigare arbetslivserfarenhet inom support eller kundtjänst, där de primära arbetsverktygen var telefon, chatt och mejl - Tidigare erfarenhet/kunskap i ärendehanteringsystem - Kunskap i Salesforce För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken - Respektfull Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vill du ta nästa steg i en roll där service möter försäljning? Då är detta något för dig! Vi söker en Customer Service som kombinerar förstklassig kundservice med relationsbyggande säljsamtal. Ta chansen och ansök redan idag - vi jobbar med löpande urval! OM TJÄNSTEN För vår kunds räkning söker vi en Customer Service där du blir en viktig del av ett spännande pilotprojekt och arbetar både proaktivt och kundfokuserat. Du kommer att kombinera att ge förstklassig service till både nya och befintliga kunder, samtidigt som du kontaktar passiva kunder för att stärka relationerna och minska kundbortfall. Avdelningen Customer Support består av två team: Customer Service och Backoffice & Claims. Customer Service består av åtta medarbetare och hanterar kundfrågor och erbjuder professionellt bemötande, medan Backoffice & Claims ansvarar för kundadministration och reklamationer. Tillsammans säkerställer de en högkvalitativ kundupplevelse. Det här är ett konsultuppdrag via Academic Work som sträcker sig till 31/12-2025. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att ringa välkomstsamtal till nya kunder för att hjälpa dem komma igång med sina kort och informera om tilläggstjänster. Du kommer även att kontakta passiva kunder för att stärka relationen och minska kundbortfall. Rollen innefattar dessutom viss hantering av inkommande samtal. VI SÖKER DIG SOM - Har en avklarad gymnasieexamen, gärna inom ekonomi - Har goda kunskaper i MS Office, framför allt Excel - Har erfarenhet av försäljning, after sales eller kundservice - Har god telefonvana - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Goda kunskaper inom drivmedels- eller närliggande bransch, exempelvis åkeri-/transportbranschen - Grundläggande kunskaper i företagsekonomi Som person är du en driven person med en positiv inställning och ett framåtlut. Du har en stark kommunikationsförmåga, vilket är avgörande för att effektivt hantera kundförfrågningar och bygga långsiktiga relationer. Du är lösningsorienterad och trivs både med att arbeta självständigt och i team. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Motiverad och drivs av goda resultat - Positiv inställning - Lösningsorienterad - Lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer - Nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vår kund, är i en spännande utvecklingsfas och söker nu en Elektromekanik-ingenjör för att förstärka deras produktutvecklingsteam. Du kommer spela en viktig roll på ett litet företag med världsledande ventilteknologi. Bli en del av ett starkt team med fokus på innovativa lösningar! Ansök redan idag - urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Vår kund är ett svenskt teknikbolag som utvecklar högprecisionslösningar inom pneumatik och vätskekontroll. Med egen produktutveckling och tillverkning i Sverige, samt en stark portfölj av patent, levererar de innovativa komponenter till kunder inom industriell automation. Företaget är i en expansiv fas och söker nu dig som vill vara med och forma framtidens teknik. Som Elektromekanik-ingenjör kommer du att arbeta i projektform med att förfina, optimera och anpassa en grundläggande konstruktion för serieproduktion. Du kommer att ha ett eget ansvarsområde men också samarbeta med teamet för att nå gemensamma mål. Arbetet innefattar finmekanisk konstruktion, beräkning, simuleringar och kontakt med leverantörer. Du erbjuds Här erbjuds du en hybrid tjänst med möjlighet till distansarbete beroende på arbetsuppgifterna. Du får möjlighet att arbeta med produkter som positionerat sig som några av de bästa på marknaden. Du blir en del av ett kompetent och framåtsträvande team. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen som Elektromekanik-ingenjör kommer du att arbeta med att ta en grundläggande konstruktion till nästa steg, förfina och optimera den samt anpassa den för serieproduktion. Du kommer att arbeta med finmekanisk konstruktion, beräkning, simuleringar, verifiering och test. * Finmekanisk konstruktion * Beräkning och simuleringar * Verifiering och test * Kontakt med underleverantörer och slutkund * Dokumentera krav för serietillverkning VI SÖKER DIG SOM - Har en stark bakgrund inom maskinteknik med inriktning mot mekatronik eller elektromekanik från nuvarande/tidigare arbete - Är teoretisk och praktisk lagd med ett tekniskt djup - Har en förmåga att förstå hur system hänger ihop - Har goda kunskaper inom CAD - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har - Erfarenhet inom Pneumatik, Hydraulik eller ventildesign - Praktiska erfarenheter från liknande system - Erfarenhet av ventildesign För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken - Respektfull Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Är du redo att ta dig an din nästa utmaning i ett spännande bolag som sätter ny teknik på kartan? Teledyne FLIR utvecklar högteknologiska värmekameror med den senaste tekniken inom IR och söker nu flera personer till deras produktionsavdelning. I rollen kommer du att arbeta både praktiskt och analytiskt med montering av IR-produkter, primärt inom gränsövervakning och försvarsapplikationer. OM TJÄNSTEN Teledyne FLIR Systems är världsledande inom sitt område och de växer som bolag. De arbetar med den senaste tekniken genom de högteknologiska värmekamerorna som både utvecklas och produceras på bolaget. I den här rollen passar du som har ett stort intresse för teknik och som vill utvecklas på ett företag i framkant. Du blir en del av ett häftigt bolag där det produceras allt från säkerhetskameror till drönare. I rollen får du chans att lära känna en stor del av Teledyne FLIR då du kommer samarbeta med flera avdelningar. Din närmsta grupp kommer bestå av cirka sex till åtta personer och tillsammans bygger ni, testar och säkerställer kvalitén på Teledyne FLIRs produkter. Läs mer om Teledyne FLIR på deras hemsida. Du erbjuds - Interna utbildningar där du har möjlighet att utvecklas inom din roll. - En långsiktig roll med goda utvecklingsmöjligheter. - Du kommer att bli aktuell för rollen som konsult ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av montering, provning och verifiering av avancerade IR produkter. Du kommer även att medverka vid framtagning av provinstruktioner, provutrustningar, statusuppföljning och felsökning. Du kommer eventuellt också att medverka vid slutkontroller tillsammans med kund. Det finns goda möjligheter till egna initiativ genom ständiga förbättringar som är en central punkt i vår verksamhet VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning inom teknik, eller liknande område. - Har tidigare erfarenhet av att arbeta praktiskt - Har kunskaper inom office-paketet. - Ett stort tekniskt intresse. - Är flytande inom svenska och har goda kunskaper i engelska då språken används dagligen. Du måste vara noggrann och ha analytisk förmåga både vad gäller teknik och administration. Du måste vara praktiskt lagd (inte ha tummen mitt i handen). Att kunna ta stort eget ansvar där planering och arbeta både i grupp och självständigt är viktiga egenskaper. Det är meriterande om du har * Erfarenhet av Linuxmiljö och IR teknologi. * Tidigare erfarenhet av en likande roll * Grundläggande kunskaper inom optik * Tidigare erfarenhet av att arbeta inom produktion. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Hjälpsam * Stresstolerant * Målmedveten * Ansvarstagande Vi ser även att du arbetar bra i grupp då arbetet till viss del utförs i team där ni stöttar varandra. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om Teledyne Flir här!
Har du erfarenhet av B2B-försäljning och trivs i en roll där du får stort ansvar och möjlighet att påverka Octacells expansion i Sverige? Vill du vara med på en spännande tillväxtresa i ett snabbväxande företag med en fysisk produkt som verkligen gör skillnad i moderna arbetsmiljöer på ett bolag i framkant? Då kan detta vara rollen för dig! OM TJÄNSTEN Octacell är ett finskt scale-up-företag med fokus på modulära, ljudisolerade arbets- och mötesutrymmen. Deras produkter används av allt från kontor och sjukhus till apotek och offentliga miljöer – med smarta, skalbara lösningar som sticker ut på marknaden. Nu söker de en självgående och relationsskapande B2B-säljare som ska hjälpa till att etablera Octacell på den svenska marknaden. Du blir en del av ett litet men erfaret team och kommer att spela en central roll i att bygga upp försäljningen, relationerna och varumärket i Sverige. Du utgår från showroomet i Stockholm (The Park Forskaren) och får stöd från en svensk och finska kollegor. Du erbjuds - Konkurrenskraftig lönemodell utan provisionstak där du både får tillgång till en individuell och team-baserad bonus - Flexibla arbetstider och hybridupplägg – showroom/kontor i centrala Stockholm - Tät onboarding med stöd från både svenska och finska kollegor - En platt och snabbfotad organisation där din röst räknas - Möjlighet att påverka företagets tillväxtresa i Sverige från start ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Driva outbound-försäljning – boka möten, prospektera och skapa nya kundrelationer * Hantera inbound-leads från marknadsföring och nätverk * Genomföra kundmöten via Teams och på plats i showroom * Arbeta med beslutsfattare inom kontor, fastighet, design och arkitektur där du identifierar behov, skräddarsyr lösningar och skapar offert * Delta i mässor och branschevenemang * Samarbeta tätt med VD, säljteamet i Finland och marknadsavdelningen VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom fysiska produkter eller lösningsförsäljning - Är självgående, initiativrik och trivs i en entreprenöriell miljö - Har ett starkt driv och ett intresse för att skapa affärer och intresse för design och funktionella arbetsmiljöer - Trivs med att vara ute och träffa kunder och att bygga långsiktiga relationer - Talar flytande svenska och engelska - B-körkort För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Octacell grundades i Finland 2019 och har på kort tid vuxit till att bli en ledande aktör inom ljudisolerade, modulära arbetsrum. Med premiumlösningar för ljudisolering och ventilation, och en produkt som kan skräddarsys efter kundens behov, utmanar Octacell branschens traditionella aktörer. - Huvudkontor: Helsingfors - Ca 12 anställda - Showroom: Helsingfors, Tammerfors och Stockholm - Delägare: Halton Group
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 416 jobb