Kundtjänstmedarbetare till välkänt internationellt livsmedelsföretag

Tycker du kundservice är roligt? Då är denna roll perfekt för dig! Nu får du nämligen det bästa av två världar, B2B och B2C inkluderat i en och samma roll. Vi söker efter dig som har arbetat med kundservice tidigare och som inte räds av att plocka upp luren. Sök idag då vi behöver dig på plats så snart som möjligt! OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu sin nästa stjärna inom kundservice. Du får ta plats i ett team om ca 10 personer där du kommer få arbeta med stora välkända varumärken inom livsmedel. I rollen som Customer Service kommer du att hantera både konsumentkontakt och kundservice, som tar upp 50% vardera av din tid. Ett varierande arbete där du hanterar dialoger med slutkunder (dvs privatkunder, B2C) men också kundservice och dialoger med olika livsmedelsbutiker (B2B) runtom i Norden. Kontakten sker främst över telefon och mejl vilket kräver att du har en god kommunikativ förmåga ihop med ett högt servicetänk. Arbetet sker i högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik, därför tror vi också att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter, för att på bästa sätt axla rollen som Customer Service. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på Academic Work för att sedan arbeta ute hos vår kund. Behovet sträcker sig på minst 6 månader där du blir erbjuden en visstidsanställning hos oss. För rätt person kan det finnas möjligheter att på lång sikt avancera och fortsätta bygga på din karriär inom företaget. Du erbjuds - Foten in på ett väletablerat och internationellt livsmedelsföretag känt för deras smakrika och högkvalitativa produkter - Ett arbete med välkända varumärken - Ett omväxlande och aktivt arbete där din sociala förmåga kommer väl till användning ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kundservice - hantera orders och reklamationer, svara på mejl och telefonsamtal från B2B kunder * Konsumentkontakt - kontakt med slutkund, hantera reklamationer och ge rådgivning om kundens produkter (B2C) VI SÖKER DIG SOM - Har arbetat i en kundserviceorienterad roll tidigare - du skall trivas med att kommunicera och hjälpa kunder över telefon och mejl - Har en avslutad gymnasial utbildning - Har goda digitala kunskaper - du kommer arbeta i ERP system - Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - detta då det krävs i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Arbetat som kundtjänstmedarbetare tidigare och således är van vid att prata med kunder över telefon och mejl - Förståelse för danska och norska språket - detta då du kommer kommunicera med kunder runt om i Norden - Arbetat i ERP system i tidigare arbeten För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Lagspelare - Serviceinriktad - Snabblärd Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Vi ser att du är en person med rätt attityd och vilja. Någon som värdesätter vikten av samarbete och samtidigt tycker att kundservice är roligt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Brinner du för kundservice? Titta hit!

Vi på Academic Work söker nu i samarbete med Tele2 en engagerad och serviceinriktad individ för att ansluta sig till teamet av nätverksoperatörer i Umeå! Läs mer och ansök redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN I rollen som Nätverksoperatör kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta med att avhjälpa signalfel i bredbandsnätet hos Tele2:s kunder. Din huvudsakliga uppgift blir att samordna och stödja Tele2:s fälttekniker vid incidentrapporteringar samt underhållsarbete, samt vara den primära kontaktpersonen för Tele2:s kunder och samarbetspartners. Tjänsten är heltid, initialt med en anställning på 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs främst på kontoret i Umeå med möjlighet till distansarbete. Du kommer i denna tjänst att bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kontakt med kunder via telefon och mejl * Boka in besök av tekniker hos kund * Planera och koordinera rutt för tekniker * Samarbete med andra enheter inom Tele2 * Fakturering på skador till fastighetsägare * Delta i utveckling av arbetssätt och rutiner VI SÖKER DIG SOM - Erfarenhet av kundservice. - Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter. - Förmåga att hantera flera system och processer samtidigt. - God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. - Positiv attityd och villighet att lära sig nytt. - Förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Serviceinriktad - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Tele2 Här!

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
IT Analyst till ledande bank i Stockholm!

Nu söker vi en IT analyst med fokus på kreditriskmodellering till en ledande bank i centrala Stockholm. Detta är en möjlighet att ta ditt nästa steg i karriären som IT Analyst och få chansen att utvecklas med seniora kollegor i en dynamisk miljö. Startdatum är omgående och därför arbetar vi med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Som en IT-analytiker kommer du att vara en central del av bankens kreditriskteam, där du kommer att vara involverad i att skapa och hantera stora datamängder som hjälper till med modellutveckling och validering. Du kommer att arbeta nära affärsverksamheten för att förstå och översätta krav till IT-lösningar, och presentera dina lösningar med hjälp av verktyg som PowerPoint, SQL och Confluence. Du kommer arbeta med UDM vilket är en komplex Unified Data Modell applikation som innefattar enorma mängder data med omkring 400 jobb och tabeller. Datan används för modellutveckling, validering, prestanda och modellanvändning. I rollen kommer du få insikt i dataflöden för att visualisera och designa en passande lösning och få god förståelse för affärsfunktionaliteten. I organisationen har de ett agilt arbetssätt och du kommer således löpande kommunicerar med utvecklingsteamet och business-teamet för att översätta kraven, förändra och förbättra lösningen och utför dataanalys. Du erbjuds - Bli en del av ett stort internationellt företag i framkant av teknologi - Möjligheten att utvecklas internt och öka din expertis inom bank och finans - En dedikerad konsultchef från Academic Work som kommer att stödja och coacha dig i din framtida karriär ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utföra dataanalys och datamodellering med hjälp av SQL. * Samla och översätta krav från affärspartners och designa IT-lösningar. * Presentera lösningar för olika avdelningar och team VI SÖKER DIG SOM - Talar flytande engelska då det används som arbetsspråk - Har en akademisk examen inom IT eller finans - Erfarenhet av att arbeta med data analys och modellering i SQL. - Har erfarenhet av att presentera och designa it-lösningar - Har svenskt medborgarskap eller giltigt arbetstillstånd för att kunna påbörja tjänsten omgående. - Goda kunskaper i PowerPoint Din motivation för rollen är viktigt, därför önskar vi att du skickar in ett personligt brev med din ansökan där du motiverar ditt intresse för positionen. I rekryteringsprocessen kommer vi använda oss av både personlighet- och logiktester, det är även obligatoriskt med ett utdrag ur belastningsregistret. Vi ser att du redan nu är bosatt i Stockholm för att kunna påbörja tjänsten omgående, och kommer således att arbeta med löpande urval i processen. Det är meriterande om du har - Kunskap om SAS (Statistical Analysis System) - Arbetat på bank tidigare - Erfarenhet av att arbeta agilt - Talar och skriver på något av de nordiska språken; svenska, norska eller danska. - Goda kunskaper i Confluence För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Kommunikativ - Problemlösande - Lagspelare Vi ser att du som person är ivrig att utvecklas och ta dig an nya utmaningar. Du trivs med att samarbeta i flera kontaktytor och är inte rädd för att vara länken mellan IT och affären. Du är nyfiken, kommunikativ och självgående och ser möjligheter och lösningar framför problem. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Redaktör till forskning.se!

Har du ett intresse för kommunikation, journalistik och forskning och letar efter din nya utmaning i karriären? Vi söker nu för forskning.se:s räkning en redaktör till deras journalisttjänst. Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Forskning.se presenterar forskningsresultat från svenska lärosäten och forskningsinstitut, med uppdraget att göra forskning lätt att nå och lätt att förstå. En del av Forskning.se utgörs av en tjänst för journalister som behöver komma i kontakt med forskare. Forskning.se drivs av en självständig redaktion utan kommersiella intressen. Verksamheten finansieras med statliga medel och redaktionen har sin placering på Vetenskapsrådet, Sveriges största statliga forskningsfinansiär. I din roll som redaktör kommer du att ansvara för den dagliga driften av journalisttjänsten, med arbetsuppgifter så som mejlutskick, uppdatera sociala medier, kontakt med intressenter mm. När du har kommit in i din roll och dina arbetsuppgifter finns även möjlighet att delta i ett projekt kring redaktionellt innehåll på Forskning.se. Du erbjuds - En tjänst med varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor - En dedikerad konsultchef som stöttar och guidar dig i din karriär ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * • Administrera journalisttjänsten: vara kontaktperson för journalister och kommunikatörer för att underlätta utbyte av information dem emellan * Förbereda och skicka mejlutskick * Publicera inlägg på sociala medier * Skriva enklare informationstexter * Publicering och redigering i Wordpress * Ansvara för att tjänstens startsidor är uppdaterade med relevant information VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom journalistik eller kommunikation - · Har erfarenhet av redaktionellt arbete, t ex från en tidning eller webbplats - Har erfarenhet av att redigera och publicera textinnehåll i olika format, inklusive webb - Har erfarenhet av digital kommunikation, inklusive sociala medier, och god förmåga att hantera den digitala kommunikatörens alla verktyg - Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då arbetsuppgifterna kräver detta Det är meriterande om du har * Erfarenhet av arbete som redaktör, t.ex. på en tidning eller webbplats * Erfarenhet av forskningskommunikation För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Serviceinriktad - Kvalitetsmedveten - Kommunikativ - Strukturerad och Planerande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om forskning.se här.

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Business Analyst till storbank i Stockholm!

Vi söker en individ som har erfarenhet inom finansbranschen som är redo att axla denna spännande tjänst! I denna roll kommer du spela en nyckelroll i att analysera data för att förbättra övervakningen och identifieringen av misstänkt beteende på finansmarknaden. OM TJÄNSTEN Banken arbetar ständigt med att förbättra integritet och överensstämmelse med regler inom finansinstitutsbranschen genom att identifiera och förebygga olika former av finansiell brottslighet, inklusive kringgående av sanktioner, penningtvätt och finansiering av terrorism. I denna roll kommer du att arbeta i projekt som syftar till att analysera och förbereda big data i syfte att förhindra finansiella brott. Du kommer att vara en del av ett erfaret team och ha möjlighet att lära dig och utvecklas genom att arbeta med kollegor både lokalt och internationellt. Detta är en långsiktig uppdrag genom Academic Work med möjlighet till direktrekrytering av banken om alla parter är nöjda med samarbetet. Du erbjuds - Bli en del av ett stort internationellt företag i framkant av teknologi - Möjligheten att utvecklas internt och öka din expertis inom bank och finans - En dedikerad konsultchef från Academic Work som kommer att stödja och coacha dig i din framtida karriär ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Skapa högkvalitativa analyser och presentationsmaterial för högre ledning * Identifiera potentiella förbättringar/optimeringar/automatiseringar och implementera nya lösningar * Analysera big data och applicera den i ett brottsförebyggande syfte * Arbeta som länken mellan tech och business med syfte att översätta krav för att skapa nya lösningar VI SÖKER DIG SOM - Akademisk utbildning inom kvantitativa ämnen, exempelvis finans, datavetenskap eller matematik. - Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. - Minst 1 år tidigare erfarenhet inom data analys i big data miljö. - Goda färdigheter inom kommunikation och stakeholder management. - Förståelse för att arbeta agilt. - Goda kunskaper inom Hadoop. - Goda kunskaper inom Excel. - Goda kunskaper inom Python. - Goda kunskaper inom SQL. - Cloud erfarenhet (AWS/Snowflake etc.) - Har svenskt medborgarskap eller giltigt arbetstillstånd för att kunna påbörja tjänsten omgående. Det är meriterande om du har - Erfarenhet inom finansbranschen. - Erfarenhet av eller kunskap inom finansiellt brottsförebyggande. - Erfarenhet av att jobba i storskaliga förändringsprogram. - Erfarenhet av projektledning. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Analytisk - Strukturerad - Samarbetsinriktad - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
HR-partner till välkänd myndighet!

Just nu söker vår kund, som är en myndighet, sin nästa HR-partner till deras huvudkontor i Borlänge. Här får du möjligheten att arbeta inom HR i en roll med stor handlingsfrihet och möjlighet till inflytande i verksamheten. Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Som HR-partner arbetar man i kärnverksamheten - som medlem i ledningsgrupperna och som ett viktigt stöd till cheferna i verksamheten, i grupp och individuellt. Arbetet är både strategiskt och operativt med olika uppdrag och projekt, där man driver implementering och genomförande HR-processer i ledningsgrupper. I din roll kommer du även ha stor handlingsfrihet och befogenheter att driva och slutföra uppdrag, mestadels inom givna riktlinjer och rutiner. Arbetet innefattar många parallella uppdrag med stor variation, därför tror vi att du som söker har prioritering och struktur varmt om hjärtat. Du erbjuds - Utveckling i en bred roll och spännande arbetsuppgifter. - Hög gemenskap och trevligt klimat på arbetsplatsen. - Möjligheten att delta i beslutsfattanden som påverkar verksamhetens och funktionens mål på lång och kort sikt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Delta i utveckling, genomförande och uppföljning av verksamhetens strategier och planer. * Utifrån verksamhetens behov stödja chefer att ständigt förbättra och utveckla organisationens och medarbetarnas prestation. * Driva utveckling, genomförande och uppföljning av verksamhetens strategiska HR-arbete. * Initiera, delta och stötta i verksamhetsdrivna projekt och aktiviteter som utvecklar verksamheten. * Proaktivt stötta och styra verksamheten avseende HR-aspekter och HR-konsekvenser av verksamhetsbeslut. VI SÖKER DIG SOM * Högskoleexamen från PA-programmet eller med beteendevetenskaplig inriktning. * Minst 3 år inom yrkesområdet HR. * Har erfarenhet av ledningsgruppsarbete under minst 1 år. * Erfarenhet av att hantera intressekonflikter och förhandlingar. * God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska, då det krävs för arbetsuppgifterna. För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Problemlösande - Anpassningsbar Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
IT Analyst to big bank in Stockholm!

We are looking for an IT analyst with a focus on credit risk modeling for a leading bank in central Stockholm. This is an opportunity to take your next step in your career as an IT Analyst and to have the chance to develop alongside senior colleagues in a dynamic environment. The start date is immediate, and therefore, we are conducting ongoing selection, so please submit your application today! OM TJÄNSTEN As an IT analyst, you will be a central part of the bank's Credit Risk team, where you will be involved in setting up and handling huge data sets that help for model development, validation. You will work closely with business to understand and translate requirements to design IT solutions, and present your solutions using tools such as PowerPoint, SQL, and Confluence. You will work with UDM, which is a complex Unified Data Model application that involves huge amounts of data with approximately 400 jobs and subsequent tables. The data is used for model development, validation, performance, and model development. In this role, you will gain insight into data flows to visualize and design a suitable solution and gain a good understanding of business functionality. The organization operates with an agile approach, so you will continuously communicate with the development team and business team to translate requirements, change and improve the solution, and perform data analysis. You are offered - An exciting role where you get the chance to grow and work with modern technologies as well as working at the largest financial group in the Nordic region and one of Europe's largest banks. - You'll get the opportunity to join a team of experts and learn from senior colleagues, as well as increase your skills as a IT analyst. - The opportunity to develop internally and advance in your career. As well as working at a global company which value a sustainable workplace, work-life balance and a diverse workplace. - A dedicated consultant manager from Academic Work who will support and coach you in your future career and during your assignment at the client. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Perform data analysis and data modeling using SQL. * Gather and translate requirements from business partners and design IT solutions. * Present solutions to various departments and teams, using PowerPoint and Confluence. VI SÖKER DIG SOM - Fluent in English as it is used as a working language. - Has an academic degree in IT or finance. - Experience working with data analysis and modeling in SQL. - Has experience in presenting and designing IT solutions. - Has a Swedish citizenship or a valid work permit to start the position immediately. - Proficient in PowerPoint. Your motivation for the role is important, therefore we kindly request that you submit a personal letter with your application, where you explain your interest in the position as IT Analyst. In the recruitment process, we will assess both personality and logic tests, and it is also mandatory to provide a background check. We prefer that you are already residing in Stockholm, enabling you to start the position immediately, and therefore, we will conduct ongoing selection in the process. It is meritorious if you have - Knowledge of SAS (Statistical Analysis System) - Previous experience working in a bank - Experience working in an agile environment - Proficiency in speaking and writing one of the Nordic languages: Swedish, Norwegian, or Danish. - Good knowledge of Confluence To succeed in the role, your personal skills are: - Self-driven - Communicative - Problem-solving - Team player We are looking for you who is someone who is eager to grow and take on new challenges. You thrive on collaborating across various interfaces and are not afraid to bridge the gap between IT and business. You are curious, communicative, and self-driven, focusing on opportunities and solutions rather than problems. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Business Analyst to big bank in Stockholm!

We are looking for an individual with experience in the finance industry who is ready to take on this exciting position! In this role, you will play a key role in analyzing data to improve the monitoring and identification of suspicious behavior in the financial market in order to prevent financial crimes. OM TJÄNSTEN The bank is constantly working to improve integrity and compliance with regulations in financial institutions industry by identifying and preventing various forms of financial crime, including sanctions circumvention, money laundering and terrorist financing. In this role, you will work on projects aimed at analyzing and preparing big data with the goal of preventing financial crimes. You will be part of an experienced team and have the opportunity to learn and develop by working with colleagues both locally and internationally. This is a long-term assignment through Academic Work with the possibility of direct recruitment by the bank if all parties are satisfied with the cooperation. You are offered: - The opportunity to become part of a large international company at the forefront of technology. - The chance to develop internally and increase your expertise in banking and finance. - A dedicated consultant manager from Academic Work who will support and coach you in your future career. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Create high-quality analyses and presentation materials for senior management * Identify potential improvements/optimizations/automations and implement new solutions * Analyze big data and apply it for the purpose of crime prevention * Work as the link between tech and business with the aim of translating requirements to create new solutions VI SÖKER DIG SOM * Academic background in quantitative fields such as finance, computer science, or mathematics. * Proficiency in English excellent knowledge of both spoken and written English. * At least 1 year of prior experience in data analysis within a big data environment. * Strong skills in communication and stakeholder management. * Understanding of agile working practices. * Good knowledge of Hadoop. * Proficient in Excel. * Skilled in Python. * Competent in SQL. * Experience with cloud platforms (e.g., AWS/Snowflake). * Swedish citizenship or a valid work permit enabling immediate start in the position. It will be seen as a merit if you have... - Experience in the financial sector. - Knowledge or experience in financial crime prevention. - Experience working in large-scale transformation programs. - Project management experience. To succeed in this role we se that you possess the following personal characteristics: - Analytical - Structured - Collaborative - Communicative Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Dataskyddshandläggare till internationellt bolag i Malmö

Är du en kommunikativ, strukturerad och analytisk person med juristexamen som vill bli en del av ett internationellt bolag i energibranschen? Då har vi det perfekta uppdraget för dig! Vi söker nu för kunds räkning en dataskyddshandläggare för ett spännande uppdrag på ett av regionens ledande bolag. Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Vår kund arbetar ständigt för att vara ledande i arbetet för en bättre och mer hållbar miljö. I rollen som dataskyddshandläggar erbjuds du möjligheten att ingå i ett dynamiskt team där du genom samverkan med kollegor inom olika delar av organisationen bidrar till en effektiv och säker hantering av information och personuppgifter. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Stödja verksamheter med dokumentation av personuppgiftsbehandlingar inklusive risk- och konsekvensbedömningar vid behandling av personuppgifter * Samverka med verksamheten och kollegor inom olika delar av organisationen i arbetet med effektiv, säker och systematisk hantering av information och personuppgifter * Delta i arbetet med begäran om registerutdrag och övriga rättigheter * Hantera registerförteckning för personuppgifter * Utredning av personuppgiftsincidenter * Delta i implementeringen av framtagna rutiner och processer gällande dataskyddslagstiftning VI SÖKER DIG SOM - Har en juridisk kandidatexamen - Har tidigare erfarenhet av juridiskt arbete - Har goda kunskaper inom personuppgiftslagen - Arbetslivserfarenhet inom dataskyddsområdet som ger dig en trygghet i att navigera i de komplexa frågorna - Erfarenhet av arbete med behandlings- och riskanalyser - God förmåga att uttrycka sig både tal och skrift samt att inhämta kunskap på svenska och engelska Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av att arbeta i energibranschen Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Analytisk - Självgående - Kommunikativ - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Maintenance Reliability Engineer to Nynas!

Are you an experienced Maintenance Reliability Engineer looking for a challenging and rewarding role? Then this could be the right opportunity for you! We are looking for a driven and motivated individual to help Nynas improve the reliability of their refinery. You will play a key part in this position and also have the opportunity to work with a team of talented professionals and make a real difference. If you are ready to take on a new challenge and make a positive impact, we encourage you to apply for this role today! OM TJÄNSTEN Nynas is a different kind of oil company. Working together with their customers, they tap into the full potential of oil to help create valuable applications for end-users and society. Wherever you look, you will see products and services made – or made possible by – using Nynas’ naphthenic oils and bitumen. They have made it their business to unlock oil’s potential and provide value to our customers around the world. As a Maintenance Reliability Engineer, you will be a member of their maintenance reliability team at the NHN Refinery. You will be responsible for driving and supporting maintenance reliability initiatives, which include establishing a reliability-centric maintenance program, continuously improving refinery reliability and reducing maintenance-related production losses and maintenance costs. You will report to the Maintenance Reliability Manager. This is a consultant assignment, where you will be employed at Academic Work and work as a consultant at Nynas full-time. The ambition is for the collaboration to be long-term. Read more about what it means to be a consultant here. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Prepare for meetings by analyzing data and extracting relevant information. * Present data and findings to team members during routine and weekly meetings. * Facilitate root cause analysis. * Work with maintenance personnel such as maintenance-, operations-, process-, and engineering team to implement corrective actions. * Track progress and maintain records. VI SÖKER DIG SOM - Bachelor’s degree in mechanical or electrical instrumentation or reliability engineering. - 2-3 years experience in Reliability maintenance from process industry, where you have a good understanding of facility maintenance and manufacturing. - Has good knowledge of Excel - where you can produce tables and graphs to be able to present it further. - Communicate fluently in English in both speech and writing as daily documentation and communication is in English. - Is a Swedish citizen or has a valid work permit, and has the opportunity to work from the refinery in Nynäshamn full-time, Monday - Friday. It is meritorious if you have: - Experience with BI tools. To succeed in the role, your personal skills are: - Structured - Self-sufficient - Quality-oriented - Communicative We see that you who are applying for the position also describe yourself as a strong problem solver, where you work proactively and have excellent communication skills. You have great motivation while being patient and supportive. We also see that you take initiative to drive the work forward where you have the ability to come up with your own suggestions and ideas. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

2 maj 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024