Mekatronikingenjör till växande företag!

Om du har ett stort intresse av tekniska system och vill jobba på ett etablerat familjärt företag med internationella kunder, så är det här en tjänst för dig! Vi söker just nu en mekatronikingenjör till företaget Cox Analytical Systems i Mölndal. Här får du möjligheten att lära dig av erfarna ingenjörer på en arbetsplats som främjar samarbete och framåtanda. Du får jobba med avancerad teknik i framkant! OM TJÄNSTEN Cox är ett svenskt företag med egenutvecklad produkt. De levererar till forskningsinstitut över hela världen och ser ett ökat behov från industrin. Produkterna är avancerade analytiska instrument som använder röntgenteknik (X-ray Flourescence), smarta algoritmer och precisionsmekanik. Dessa instrument genererar mätdata med hög kvalitet och snabbhet. Cox har skapat en unik lösning som passar för olika tillämpningar inom områden som geovetenskap, mineralprospektering och klimatforskning. Just nu söker vi på Academic Work en ny medarbetare till Cox för att stärka upp leveranskapacitet och teknisk kundsupport. Du kommer tillhöra ett team som bygger instrument och som i detalj förstår hur instrumenten och dess komponenter fungerar. Du kommer arbeta utifrån ritningar som beskriver elektronik och mekanik, och med styrprogram i Labview. Du kommer jobba med komponenter såsom spänningsaggregat, styrmotorer, kretskort, detektorer och röntgenrör. Genomgående i arbetet är att upprätthålla teknisk dokumentation och att förstå funktionalitet. Du kommer ges möjligheten att utvecklas tekniskt och bidra med idéer till produktutvecklingen. För att lyckas i rollen behöver du ha en övergripande teknisk förståelse av elektronik, mekanik, fysik och dataloggar. Att ha praktisk erfarenhet av komplexa tekniska system är av betydelse för rollen. Du har en praktisk problemlösningsförmåga samt förmågan att vara noggrann i ditt arbete. Att kunna prestera kvalitativt är en självklarhet för dig som person. Kommunikation och samarbetsförmåga är även det något som efterfrågas för att kunna föra dialog med kunder, samt det sammansvetsade team du blir en del av. Du erbjuds - Arbete på ett företag som säljer varor internationellt - Målsättning att få växa internt på företaget efter konsultuppdrag - Möjlighet till internationella resor i tjänsten VI SÖKER DIG SOM - Har obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift - Har studerat minst 3 års ingenjörsstudier med inriktning inom elektronik, fysik eller mekanik och med någon form av erfarenhet inom mekatronik - Har ett stort intresse att jobba hands-on med avancerade tekniska system som innehåller hårdvara, elektronik och styrprogram - Vill jobba på ett familjärt företag med breda ansvarsområden Det är meriterande om du har - Några års arbetslivserfarenhet inom området efter studier - Intresse för fysik, kemi och geologi - Arbetat i LabView - Har en vana av CAD - Vana av att arbeta med teknisk dokumentation För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann och strukturerad - Kommunikativ - Samarbetsförmåga Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Cox här!

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Handläggare inom bakgrundskontroller till Prolegia

Vi söker nu en Handläggare till Prolegia där ditt ansvar blir att genomföra bakgrundskontroller för att hjälpa företag kvalitetssäkra sina rekryteringar. Här ingår du i ett team som respekterar varandra, har roligt på jobbet och bidrar till ett viktigt arbete för deras kunder. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN I rollen som Researcher kommer du för kunds räkning genomföra bakgrundskontroller genom att kontakta bolag & myndigheter över telefon för att inhämta information som sedan sammanställs till ett övergripande dokument om respektive kontrollperson. Som Researcher kommer du att ingå i ett team av duktiga och prestigelösa kollegor. Vi ser det som positivt om du har vana av sociala medier då du även kan komma att utföra mediasökningar. Vid uppdragets start får du lära dig allt du behöver för att kunna arbeta självständigt. Du erbjuds - Friskvårdsbidrag - En lyhörd och prestigelös arbetsplats att trivas på VI SÖKER DIG SOM För att passa in i gruppen och trivas med ditt arbete lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper men för att vara aktuell för rollen har du: - Har några års relevant arbetslivserfarenhet som exempelvis handläggare, VD-assistent eller sekreterare - En gymnasial utbildning - Ett fläckfritt belastningsregister - Flytande i svenska i tal & skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Anpassningsbar - Noggrann - Organiserad - Analytisk Övrigt - Start: Enligt överenskommelse - Arbetsplats: Gustavlundsvägen 151 E, Bromma, arbetet sker på plats på kontoret - Före erbjudande om anställning krävs det att du genomgår en bakgrundskontroll Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Prolegia hjälper olika företag och organisationer att kunna kvalitetssäkra sina rekryteringar. De har skapat en modell för att vikta olika riskfaktorer och kartläggningen ger värdefull information som kan vara avgörande för att undvika kostsamma felrekryteringar. Främst arbetar de med bakgrundskontroller och riskbedömningar.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Administrativ stöd till registraturen på Havs- och Vattenmyndigheten

Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar för hållbar samhällsnytta? Havs- och vattenmyndigheten (HaV) söker nu en driven och erfaren Registrator för att stötta i det dagliga registratorsarbetet under den pågående implementeringen av ett nytt ärendehanteringssystem. OM TJÄNSTEN I rollen som Administrativ stöd till registraturen på den administrativa avdelningen kommer du att delta i det dagliga registratorsarbetet inom myndighetens befintliga ärendehanteringssystem. Som en viktig del av teamet kommer du även att stötta i implementeringsprojektet för det nya ärendehanteringssystemet, där du får introduktion och stöd från dina kollegor. Om HaV: HaV etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som, med cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter, arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. HaV är en dynamisk arbetsplats som strävar efter att genomföra uppdrag i enlighet med den statliga värdegrunden. Dina ansvarsområden inkluderar: - Löpande dagliga arbetsuppgifter i ärendehanteringssystemet. - Aktiv medverkan i implementeringsprojektet för det nya ärendehanteringssystemet. - Samarbeta med kollegor för att säkerställa effektiv registratur och informationshantering. Du erbjuds - En spännande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och bidra till hållbar samhällsutveckling. - Kollegor som välkomnar och stöttar dig i din roll. - En chans att vara med och forma implementeringen av det nya ärendehanteringssystemet. VI SÖKER DIG SOM Är tillgänglig för intervju i mitten på maj och kan starta relativt omgående (inom en månad). * Avslutad godkänd gymnasieexamen * 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete * Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt * Kännedom kring lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion * Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift då det krävs i de dagliga arbetsuppgifterna Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kommunikativ - Samarbetsvillig - Självgående och noggrann Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om HaV här!

1 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Elektronikingenjör med praktiskt intresse

Är du en elektronikingenjör som söker ett arbete med bredd? Här får du arbeta i en riktigt häftig, kreativ miljö med både hårdvarunära utveckling och hands on arbete, för att ta fram simuleringar och forma morgondagens testriggar! OM TJÄNSTEN För kunds räkning söker vi nu en elektronikingenjör som trivs i en praktisk teknisk miljö. Här kommer du tillhöra ett hårdvaruteam som tar fram avancerade testriggar för företagets produkter. Du kommer arbeta projektbaserat där din roll fokuserar på I/O system, simuleringsdatorer och kommunikationen mellan apparater. Du kommer främst programmera i LabVIEW LavVIEW FPGA samt en del Python. Rollen kommer passa in på dig som gillar att arbeta samarbetsinriktat och problemlösande, där du får vara med och ta fram kreativa lösningar på ofta okända och, för teamet, nya problemställningar. Rollen kommer passa in på dig som gillar att arbeta samarbetsinriktat och problemlösande, där du får vara med och hitta lösningar på många okända och nya problemställningar. VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom elektronik/inbyggda system - Är Praktiskt lagd och har god förståelse för hårdvarunära mjukvara - Har goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift, då det krävs för det dagliga arbetet - Har svenskt medborgarskap, detta då tjänsten är placerad i säkerhetsklass och kräver en godkänd säkerhetsprövning utifrån 3 kap 1§ i Säkerhetsskyddslagen. Läs mer om vad en säkerhetsprövning innebär här Det är meriterande om du har - Erfarenhet från arbete med National Instruments Hård/-mjukvara - Har kunskaper i Linux, Python och Git För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Självgående - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

30 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Vill du utveckla banbrytande lösningar i en datadriven framtid?

Vi söker nu en utåtriktad konsult som genom kreativitet och innovation kontinuerligt förbättrar våra erbjudanden. Den idealiska kandidaten har en känsla för att lösa komplexa problem, utveckla nya lösningar som inte bara möter, utan även överträffar våra kunders förväntningar. Ditt engagemang och dina insikter kommer att vara avgörande för att kontinuerligt locka och behålla kunder, och därmed säkerställa att de ständigt vill investera i din expertis. OM TJÄNSTEN I en värld där digital transformation accelererar är data inte bara en resurs – det är fundamentet som moderna affärer byggs på. Utan högkvalitativ data finns det inga framgångsrika AI-algoritmer, ingen effektiv e-handel och inga insiktsfulla affärsstrategier. I framtiden kommer datakvalitet att vara avgörande för framgång och hos oss står datadriven innovation i centrum. Vi på Fiwe arbetar bland annat med områden som PIM och MDM för att säkerställa att våra kunders data är av högsta kvalitet. Våra integrationslösningar förstärker samtidigt varje beröringspunkt – från e-handel och webbplattformar till avancerade sökfunktioner samt vår unika domän ’Guided Selling’. Vår vision är att genom datadrivenhet inte bara följa utvecklingen utan att forma den. Bli en del av vår resa och sätt din prägel på framtiden! Hos oss får du möjligheten att arbeta med omfattande och avancerade lösningar inom ledande områden för datadriven handel som MDM, PIM och e-handel. Vi söker dig med gedigen erfarenhet av programmering i Java och PHP, samt nödvändiga kunskaper i SQL-databaser. Vår ambition är att ständigt ligga i framkant, och vi involverar oss i spännande, innovativa tekniker inom AI, CI/CD samt containerbaserade lösningar med Docker och Kubernetes. Om du är en teknikentusiast med ett stort mått av social kompetens som trivs i en miljö där utveckling står i centrum är du rätt person för oss. Du kommer arbeta med våra kunder i olika konstellationer, team och projekt vilket kan innebära arbete ute hos kund vid tillfälle, men majoriteten av tiden arbetar du utifrån vårt kontor. Våra projekt är av långsiktig karaktär där vi arbetar med kvalité och skärpa i varje moment. Som en del av vårt team erbjuds du: - Spännande arbetsuppgifter som inte bara breddar din befintliga kompetens utan möjliggör en personlig utveckling i roller med ett stort mått av eget ansvar - Ständig kompetensutveckling i en kreativ miljö där du arbetar nära kollegor i liknande roller - En inspirerande arbetsmiljö i våra trevliga och ljusa kontor belägna på Mölndalsvägen - Exklusiva tekniska verktyg som vår egen Stack Overflow-instans för kunskapsdelning, tillgång till modern AI-teknologi inklusive Co-pilot och vår interna AI-kompis Chatty, samt vår unika talande björn Chucky - Avancerad kunskapsanalys med Skills Base för att kontinuerligt utveckla dina färdigheter, samt tillgång till en omfattande digital kurskatalog från LinkedIn Learning - Regelbundna brainstormingsessioner, hackatons och utvecklarforum där du kan dela med dig av- och ta del av kunskap från dina kollegor - Ett välstrukturerat onboarding-program med en personlig mentor för att säkerställa en framgångsrik start hos oss VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleutbildning eller motsvarande inom IT - Har kunskaper i JAVA och PHP - Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat då dokumentation och kontakter internt såväl som externt sker på dessa språk Som vår ideala kandidat tror vi att. du har du följande personliga egenskaper: - En kreativ problemlösare som aktivt söker information, ger konstruktiv feedback och presenterar innovativa lösningar för att säkerställa optimala resultat. - En lagspelare som naturligt samarbetar med kollegor, delar med sig av sina erfarenheter och dra nytta av andras kunskaper för att stärka teamets övergripande prestation. - Strukturerad och effektiv, med en förmåga att prioritera och planera ditt arbete för att effektivt driva projekt framåt. - En entusiastisk utforskare som brinner för att dyka in i nya utmaningar, testa ny teknik och anamma nya arbetsmetoder. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Fiwe's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Läs mer om varför vi arbetar med rekryteringstester här. Rekryteringsprocessen - Steg 1: Tester via vår samarbetspartner Assessio - Steg 2: Telefonavstämning med Academic Work - Steg 3: Intervju med Academic Work - Steg 4: Intervju 1 med Fiwe - Steg 5: Intervju 2 med Fiwe - Steg 6: Referenstagning via Academic Work - Steg 7: Avtalsskrivning INFORMATION OM FÖRETAGET På Fiwe drivs vi av en kultur som kombinerar innovation med samarbete, allt i en miljö som lockar och behåller de bästa talangerna. Vår mission är att förstå och förverkliga kundens behov genom att leverera effektiva och hållbara lösningar som skapar verkligt värde. Vi är baserade i Göteborg och har etablerat oss som en ledande aktör i Norden inom digitala affärslösningar. Vi excellerar i att integrera B2B-handel och digitalisera tjänster, vilket optimerar och utvecklar våra kunders affärsplattformar. Vi tar oss an utmaningar från stora kunder inom olika branscher, inklusive bygg och elektronik. Våra kunder inkluderar framstående namn som Dustin, Beijer Bygg, Elgiganten och Derome för att nämna några. Hos oss arbetar du i en hybrid av konsult- och produktbolag, där vi engagerar oss i långsiktiga projekt som både möter och överträffar kundernas förväntningar. Vi bygger långsiktiga relationer och tar ett helhetsansvar från kravställning till drift och förvaltning, allt för att våra kunder ska lyckas – när de lyckas, mår vi som bäst!

30 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Servicedeskmedarbetare till Tietoevry!

Brinner du för god service och är mån om att ha nöjda kunder? Vi söker dig som är intresserad av IT och vill visa framfötterna hos en attraktiv arbetsgivare. Vi kommer att arbeta skyndsamt i denna process då start är redan 18 Mars, sök redan idag för att inte missa denna chans! OM TJÄNSTEN Som servicedeskmedarbetare kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande alla typer av felsökningar och kontohanteringar. Du kommer även ge support gällande hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. I rollen är telefonen ditt främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. Du erbjuds: - Ett kundfokuserat team som arbetar mot gemensamma mål - Ett meriterande arbete hos ett större företag med många karriärvägar internt ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Felsökning av nätverksutrustning * Kontohantering * Lättare tekniska frågor VI SÖKER DIG SOM - Har god teknisk kompetens förvärvad genom tidigare arbetslivserfarenhet från servicedesk eller som tekniker, alternativt motsvarande teknisk kompetens - Du talar och skriver obehindrat på svenska då det krävs i kontakten med kund, du är även bekväm med att kommunicera på engelska då det är företagets koncernspråk Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. Det är meriterande om du har: - Arbetat kommunalt För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Serviceinriktad - Problemlösande En säkerhetskontroll kommer att krävas för detta uppdrag i form av utdrag ur belastningsregistret på grund av uppdragets kundbas. Övrig information: - Start: Omgående, 6 månaders visstidsanställning med möjligheter till förlängning - Omfattning: 40h/veckan, 8.00-17.00 - Placering: Centralt i Östersund Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

30 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Junior System Engineer to a global company within the electronics industry!

Think of the most advanced electronics products You can imagine. Then open Your mind and go beyond this thought. What technology creates these products?Our clients technology does. They are special and a world-leading production equipment supplier. A spearhead in the electronics industry. Now they are searching for a Junior System Engineer. OM TJÄNSTEN As a System Engineer in the Process, Metrology & Test Center, you will be deeply involved in the system-level integration and verification activities for our pattern generator products. This role combines practical, hands-on work within our cleanroom environments with theoretical analysis to understand system principles thoroughly. You will drive enhancements across our existing product lineup and contribute to the research and development of new innovations. Collaborating not only within R&D but also across other departments, you will ensure that theoretical advances are transformed into practical, market-ready solutions. Your key responsibilities will include: ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Systematic integration of new subsystems to enhance overall product functionality. * Planning and executing verification testing to validate system and subsystem performance. * Performing regression testing to ensure continuous product quality and compliance with industry standards such as ISO 9001. * Advanced troubleshooting and comprehensive analysis across a broad spectrum of challenges. * Proactively identifying and implementing process improvements throughout the product lifecycle. VI SÖKER DIG SOM - A degree in Engineering (physics, mechanical engineering, electronics, or a related field) - Proficiency in English and Swedish, with effective communication skills both in writing and speaking - Practical experience in integration and verification of complex systems, preferably involving a broad range of technologies It is meritorious if you have - Relevant industry experience is beneficial, but we also welcome applications from recent graduates who have a solid academic background and a keen interest in technology. - Experience with Linux/Unix environments - Basic knowledge of lithography processes and cleanroom operations To succeed in the role, your have strong analytical skills, complemented by a practical and proactive approach to problem-solving. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

30 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Energiförvaltare till HSB Värmland!

Har du erfarenhet av fastighetsdrift och har ett intresse för boendemiljöer? Är du även strukturerad, lösningsorienterad och duktig på att skapa långsiktiga relationer? Då väntar nästa utmaning som energiförvaltare hos en av Sveriges ledande boendeaktörer! OM TJÄNSTEN HSB är en av Sveriges största bostadskooperativa organisationer. De arbetar med en stor bredd av uppdrag och bistår kunden med handfast hjälp, rådgivning och utbildning för att de ska kunna uppnå sina energimål. Majoriteten av kunderna är bostadsrättsföreningar men de kan även vara kommersiella samt kommunala fastigheter såsom kontors- och industrilokaler. På kontoret i Karlstad sitter cirka 80 kollegor och 8 av dessa är energiförvaltare. Här välkomnas du till en arbetsplats som arbetar efter värdeorden: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan. Som energiförvaltare kommer du att genomföra energikartläggningar och enklare energianalyser i syfte att optimera energianvändningen i dina kunders fastigheter. Du kommer ha löpande kontakt med dina kunder och vara en rådgivande partner under hela avtalsperioderna och även samarbeta med andra kollegor internt men också externa leverantörer. Då du i denna roll kommer planera och utföra mycket av ditt arbete på egen hand ser vi att du som söker trivs med att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Du kommer tillhöra kontoret i Karlstad men även arbeta med kunder som är lokaliserade i andra städer. Du erbjuds - Förmånsbil - Ett varierande jobb med mycket frihet under ansvar - Del av en stor organisation med goda utvecklingsmöjligheter ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Upprätta energianalyser och energikartläggningar * Utföra enklare förstudier och tekniska utredningar * Löpande kontakt och rådgivning till dina kunder VI SÖKER DIG SOM - Har en utbildning inom energi och miljö alternativt tidigare praktisk erfarenhet från fastighetsdrift, exempelvis som elektriker, drifttekniker, fastighetstekniker mm - Har ett intresse för fastigheter och boendemiljön - B-körkort, då resor förekommer både inom och utanför Värmland - Talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet från liknande roll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Problemlösande - Affärsinriktad - Kommunikativ Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, Tillsvidare - Placering: Karlstad eller enligt överenskommelse Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om HSB på deras hemsida.

30 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Energikonsult till HSB

Har du erfarenhet av projektledning inom byggbranchen med stort intresse för fastigheter? Är du även strukturerad, lösningsorienterad och är duktig på att skapa långsiktiga relationer? Då väntar nästa utmaning som energikonsult hos en av Sveriges ledande boendeaktörer! OM TJÄNSTEN HSB är en av Sveriges största bostadskooperativa organisationer. De arbetar med en stor bredd av uppdrag och bistår kunden med handfast hjälp, rådgivning och utbildning för att de ska kunna uppnå sina energimål. Majoriteten av kunderna är bostadsrättsföreningar men de kan även vara kommersiella samt kommunala fastigheter såsom kontors- och industrilokaler. På kontoret i Karlstad sitter cirka 80 kollegor varav 3 av dessa är energikonsulter. Här välkomnas du till en arbetsplats som arbetar efter värdeorden: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan. Som energikonsult ansvarar du för att identifiera, implementera och projektleda energieffektiva lösningar inom fastigheter. Detta inkluderar bland annat utförande av tekniska utredningar och energianalyser, bedömning av befintliga system och utrustning för energiförbrukning, rådgivning och utbildning. I rollen kommer du att bidra med din kompetens inom projekledning och beräkningsuppdrag och kommer ha tät dialog med kunder, kollegor samt entreprenörer. Dagarna består av mycket möten och besök ute hos olika kunder där flera projekt kan löpa samtidigt. Då du i denna roll kommer planera och utföra mycket av ditt arbete på egen hand ser vi att du som söker trivs med att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Du kommer tillhöra kontoret i Karlstad men även arbeta med kunder som är lokaliserade i andra städer. Du erbjuds - Tjänstebil - Ett varierande jobb med mycket frihet under ansvar - Del av en stor organisation med goda utvecklingsmöjligheter ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Självständigt projektleda dina projekt * Utföra förstudier och upprätta energikartläggningar * Ta fram rambeskrivningar * Upphandla och ställa krav på entreprenörer * Bistå med rådgivning och utbildning till kunder VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet av projektledande roll inom byggsektorn, exempelvis inom el, VVS, ventilation, energi- och fastighetsinstallationer - Har ett intresse för fastigheter och boendemiljön - B-körkort, då resor förekommer både inom och utanför Värmland - Talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du: - Har tidigare erfarenhet av en liknande roll och har arbetat med effektivisering inom energi För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Problemlösande - Affärsinriktad - Kommunikativ Övrig information * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid, Tillsvidare * Placering: Karlstad, eller enligt överenskommelse * Blir du aktuell för denna tjänst kommer det bli aktuellt med bakgrundskontroller Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om HSB på deras hemsida.

30 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Data Analyst till Stora Enso i Falun!

Är du en person med förmåga att förvandla data till värdefull insikt? Vill du vara en del av ett ledande globalt företag som är dedikerat till innovation, hållbarhet och framtidens lösningar? Då kan rollen som Data Analyst hos Stora Enso i Falun vara det perfekta nästa steget i din karriär. OM TJÄNSTEN Stora Enso är en av världens främsta leverantörer av förnybara lösningar inom biomaterial, förpackningar och papper. Med sin starka närvaro i Falun spelar de en viktig roll i att forma en hållbar framtid genom sina innovativa produkter och fokus på miljövänliga processer. Som Data Analyst kommer du att ha en central roll i att samla, analysera och tolka data för att identifiera mönster, trender och möjligheter. Är du utbildad inom data eller har arbetslivserfarenhet inom liknande område och är en noggrann och serviceinriktad person kan detta vara tjänsten för dig. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är bekväma kontorstider. Vid behov har du även möjlighet att arbeta hemifrån. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med SQL. Du har även erfarenhet av att visualisera data i något slags BI-verktyg. Du kanske har en bakgrund inom datavetenskap, statistik, ekonomi eller motsvarande område. Du erbjuds - En heltidstjänst med flexibla arbetstider hos ett av Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag med uppdrag hos spännande Stora Enso. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Skapa och uppdatera rapporter i PowerBI * Ge support till användare kring rapportfrågor * Uppdatera SAP Analyticsrapporter samt ge stöd till användare för användning av programmet * Kontrollera data i SAP * Bygga dashboards i Excel VI SÖKER DIG SOM - Har arbetslivserfarenhet eller utbildning inom data. Exempel på utbildningar vi ser som relevanta är dataingenjör, systemutvecklare, controller eller inom ekonomi - Erfarenhet av SQL - Erfarenhet av att visualisera data i BI-program (till exempel PowerBI, Tableau eller Qlik) - Goda kunskaper i Excel Det är meriterande om du har * Kunskap om skogsbruk * Kunskap om SAP * Kunskap inom GIS * SAC-rapportering * Erfarenhet av kontroll och styrning För att lyckas i rollen tror vi att du har förmåga att hitta, modellera och tolka data. Du är även metodisk och logisk i ditt arbetssätt och drivs av att hitta lösningar på problem. Att kunna planera sitt arbete mot deadlines är också viktigt för att säkerställa effektivitet och framgång i olika projekt och arbetsuppgifter. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

30 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024