Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led jobb

Lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

CFO till Västervik Miljö & Energi AB

Brinner du också för en hållbar framtid? Då har du kommit rätt. Miljö- och hållbarhetsfrågor ligger oss varmt om hjärtat. CFO TILL VÄSTERVIK MILJÖ & ENERGI AB Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur. Vi erbjuder tjänster och produkter inom elnät, stadsnät, vatten, fjärrvärme, avfall & återvinning samt entreprenad. Vårt ledningssystem är certifierat enligt ISO 9001, 14001 och 45001. Vårt arbete styrs av vår vision som är: "Energi till Västervik. Med engagemang och innovation leder och utvecklar vi miljö- och energitjänster för framtida generationer", och vår affärsidé som lyder: ”För en hållbar framtid. Vi utvecklar och levererar lokala och hållbara energitjänster för kundens behov”. Uppdraget Som CFO hos oss bidrar du, och gör skillnad, i ett arbete av stort värde för framtida generationer. Det är ett brett och variationsrikt arbete som präglas av ett öppet, prestigelöst och framtidsorienterat arbetsklimat. Du kommer jobba nära våra olika verksamheter och rapportera till VD. Naturligtvis ingår du i vår ledningsgrupp. Du får ansvar över flera viktiga områden. Främst gäller det ekonomistyrning med redovisning och rapportering, du har även övergripande ansvar för andra områden så som inköp, HR och kvalitet. Till din hjälp har du ditt team med tiotalet kvalificerade medarbetare, alla experter inom sina respektive områden. Förutom att vara en ledare som säkerställer teamets leverans, arbetsmiljö och kompetensutveckling, kommer du: Engageras i våra investeringsprojekt. Ta initiativ och genomföra olika förbättrings- och utvecklingsprojekt. Representera oss vid samverkan kring olika frågor med kommunkoncernen och med externa partners, myndigheter och organisationer. Vara en viktig del av företagets ledningsgrupp och dess arbete med strategiska frågor. Våra olika verksamhetsgrenar medför att vi har både komplexa och varierande krav på vår redovisning. Detta gör att du kommer ägna huvuddelen av din arbetstid till frågor inom ekonomistyrning och redovisning.   Om dig Vi söker dig med ett genuint intresse för samhälls- och hållbarhetsfrågor, och som med hög kompetens kan ta ansvar för olika stabsfunktioner hos oss. För att lyckas tror vi att du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi och flera års arbetslivserfarenhet från kvalificerat arbete inom ekonomi eller controlling. Ditt ledarskap kännetecknas av öppenhet, respekt och tilltro till andra. Du stöttar och utmanar din omgivning till att utvecklas som grupp, som individer och inom sina olika kompetensområden. Du kommer ha många olika kontakter och samarbeten i en rad olika frågor, därför är det viktigt att du trivs i sådana sammanhang. Du behöver också ett stort intresse för ekonomi och verksamhetsutveckling, samt för vårt arbete inom energifrågor och hållbar samhällsutveckling. Välkommen till oss! Om du känner igen dig i beskrivningen och dessutom, likt oss som redan jobbar här, är en glad och hjälpsam lagspelare, då kommer du passa perfekt i vårt team. Är du nyfiken på lite mer information? Kolla gärna på Västervik Miljö & Energi och vår hemsida https://www.vmeab.se Läs vår årsredovisning https://vme-annual-report-2022.vercel.app/ Om du vill veta mera om att flytta till kommunen kan du få hjälp av Inflyttarservice. De hjälper dig gärna med tips, information och kontakter för bostad, skola, barnomsorg med mera. De ordnar även träffar och aktiviteter för dig som är ny i kommunen. Vi samarbetar med AS&B Executive, för mer information kontakta Mikael Jacobsson 0725-130 690, [email protected]. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt dock senast den 15/5 via www.asb-executive.se. Välkommen!

26 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Upphandlingschef till Nässjö kommun

Om arbetsplatsen Kommunledningskontoret lyder direkt under Kommunstyrelsen och har majoriteten av sina enheter och avdelningar placerade i Nässjö Stadshus. Här bereds och fattas kommunens politiska beslut. Kommunledningskontoret är den förvaltning där övergripande funktioner så som ekonomi, kommunikation, personal, e-utveckling etc. verkar. Här sker även det koncernövergripande utvecklingsarbetet med tillväxt och hållbar utveckling. Arbetsuppgifter Upphandlingsenheten, som är en enhet under Nässjö kommuns centrala ekonomiavdelning, leder, effektiviserar och utvecklar kommunens upphandlingsarbete. Enheten har till uppdrag att genomföra upphandlingar, informera om avtal, ge stöd och råd i inköps- och upphandlingsfrågor. Dessutom är enheten beställare i frågor gällande e-handel. Den operativa e-handelsverksamheten är placerad i Höglandsförbundet, ett kommunalförbund som Nässjö kommun och övriga fyra höglandskommuner är medlemmar i. En annan viktig uppgift är att samordna upphandlingsfrågorna inom kommunkoncernen och tillsammans med övriga höglandskommuner. Upphandlingschefen leder arbetet på enheten, vilket innebär både operativt och strategiskt arbete tillsammans med ekonomi- och personalansvar. Det strategiska arbetet innebär bl.a. att tillsammans med näringsliv och politik arbeta för upphandling som ett verktyg för samhällsutveckling utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Det strategiska uppdraget inbegriper också att fortsatt utveckla enhetens arbete med kategoristyrning, strategisk materialförsörjning och utveckling av upphandlingsprocesserna. Inom det operativa uppdraget agerar upphandlingschefen som kommunkoncernens knytpunkt i upphandlingsfrågor. Förutom upphandlingschefen består enheten av fem upphandlare. Upphandlingschefen rapporterar till ekonomichef. I rollen som upphandlingschef erbjuds du ett utvecklande och varierande arbete tillsammans med engagerade medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet och en akademisk utbildning inom juridik, ekonomi och/eller inköp eller annan lämplig utbildning. Du är initiativrik, intresserad av utvecklingsfrågor, mål- och kvalitetsinriktad och professionell i mötet med leverantörer. Du bör ha lätt att kommunicera i både tal och skrift. Du förväntas även att fortsätta vårt arbete med att effektivisera vår upphandlings- och inköpsverksamhet. God samarbetsförmåga, hög servicekänsla och driv är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Vidare kräver rollen att du har en analytisk förmåga, är noggrann och strukturerad och klarar av att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Med utgångspunkt från att rollen är mångfacetterad är det nödvändigt att du på ett effektivt sätt kan ställa om mellan olika frågor och att du har god förmåga att göra prioriteringar och fatta snabba beslut. Det är viktigt att du har erfarenhet av offentliga upphandlingar och därmed har skaffat dig goda kunskaper om gällande regelverk, dess praktiska tillämpning samt trender inom upphandlingsområdet. Du måste även vara utåtriktad och har förmåga att skapa goda relationer, såväl internt som externt. Du är självgående och kan ta en ledarroll både som chef och i upphandlingsprojekt. Som ledare förväntas du vara lyhörd och fortsatt utveckla enheten som ett team samt medarbetarna i sina roller som offentliga upphandlare. Erfarenhet av digitala upphandlingssystem, korrespondens med myndigheter och utförande av utbildningar är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Frågor om tjänsten besvaras främst av vår rekryteringskonsult Conny Besterman tfn 0706 -18 11 62, men det går även bra att kontakta Kommundirektör Malena Tovesson, tfn 0380 - 51 84 30. Fackliga företrädare nås via Medborgarkontoret tfn 0380 - 51 80 00. Välkommen med din ansökan senast den 12 maj!

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Kommunikationschef till serviceförvaltningen, Malmö stad

Eftersom Serviceförvaltningens nuvarande kommunikationschef lämnar för nya utmaningar står vi redo att välkomna en ny kommunikationschef som är beredd att ta rodret och styra det strategiska kommunikationsarbetet inom förvaltningen. Arbetsuppgifter Serviceförvaltningen erbjuder ett kvalificerat chefsuppdrag inom kommunikationsområdet där du får möjlighet att verka i dynamiska sammanhang och där förvaltningens samlade verksamheter står i centrum. På Serviceförvaltningen arbetar lite mer än 2000 medarbetare för att skapa det bästa Malmö. I nära 100 olika befattningar arbetar vi dagligen med service i olika former till Malmöborna genom avdelningarna kommunteknik, stadsfastigheter, skolrestauranger, kommuntjänster och IT- och digitalisering. Som kommunikationschef leder och vidareutvecklar du tillsammans med 10 erfarna kommunikatörer på avdelningen förvaltningens kvalificerade och verksamhetsorienterade kommunikationsstöd. Tillsammans med dina medarbetare arbetar du nära och proaktivt med att ge ett kvalificerat stöd till verksamheterna inom kommunikationsområdet bland annat vid verksamhetsplanering. Du ansvarar för avdelningens mål samt ekonomi och du skapar en god arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter för avdelningens medarbetare. Du har det samlade ansvaret för kommunikationsverksamheten inom förvaltningen. I uppdraget ingår interna och externa kommunikationsprocesser, varumärkesarbete, press- och mediekontakter samt kris- och ledningskommunikation. Du är ansvarig för det samlade strategiska kommunikationsarbetet på Serviceförvaltningen. Du rapporterar direkt till förvaltningsdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Som en del av förvaltningens ledningsgrupp är du delaktig i att driva det strategiska utvecklingsarbetet för hela förvaltningen framåt. Du utgör även ett viktigt stöd till förvaltningens ledningsgrupp i kommunikationsfrågor och bidrar med perspektiv i samband med händelser som kräver specifika kommunikationsinsatser, som till exempel vid kris. Du värnar samarbete och du verkar utifrån ett helhetsperspektiv sett till förvaltningens samtliga verksamheter. Som kommunikationschef har du ett viktigt uppdrag i stadens centrala kommunikationsforum som leds från stadskontoret av Malmö stads kommunikationsdirektör. Tillsammans med övriga kommunikationschefer i stadens förvaltningar bidrar du till det samlade strategiska kommunikationsarbetet för hela Malmö stad. Kvalifikationer Vi söker dig som arbetar prestigelöst i samverkan med olika intressenter och verksamheter med fokus på att nå uppsatta mål och resultat. För att lyckas behöver du kunna utöva ett strukturerat arbetssätt. Du ska tillsammans med din avdelning leda, planera och organisera en verksamhet där du prioriterar och arbetar med flera parallella projekt och arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för hur man kombinerar både strategisk och operativ kommunikation. Som chef har du ett tillitsbaserat ledarskap där du engagerar, stöttar och motiverar medarbetarna. En god kommunikativ förmåga är avgörande liksom förmågan att se till helheten och kunna följa upp effekten av kommunikationsinsatser i en mångfacetterad verksamhet. Vi söker dig som har: * Akademisk examen inom kommunikation, eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer som relevant (minst 180hp). * Erfarenhet av att arbeta som chef i en politiskt styrd organisation. * Erfarenhet av att som chef leda en verksamhet i förändring. * Uppdraget förutsätter mycket god erfarenhet inom kommunikationsområdets samtliga huvudområden; interna och externa kommunikationsprocesser, varumärkesarbete, press- och mediekontakter samt kriskommunikation och ledningskommunikation. * Erfarenhet av att arbeta strategiskt med kommunikationsfrågor. * Erfarenhet av ledningsgruppsarbete. * Erfarenhet systematiskt arbetsmiljöarbete. * En mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du även har: * Ledarskapsutbildning till exempel Utvecklande ledarskap, UGL eller liknande. * Erfarenhet att arbeta med employer branding/arbetsgivarvarumärke. * Erfarenhet av samverkan med fackliga organisationer. * God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift. Välkommen med din ansökan senast den 7 maj. Om arbetsplatsen Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar Serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT-service och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare. Omfattning: Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Mer information För mer information om tjänsten, vänligen kontakta förvaltningsdirektör Louise Strand via [email protected] alt. 0723-596 018. För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Anders Stegersjö, AS&B Executive, 0704 - 28 02 65 alt. [email protected], eller Louise Edenklint, AS&B Executive AB, 0702 - 87 12 55 alt. [email protected]. För fackliga kontakter vänligen kontakta Lars Kristensson, SACO, [email protected] alt. 0708-123 687, respektive Linda Tilly, Vision, [email protected].

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Lärare/utbildningsledare Arbetsmiljöingenjör till ESBS

East Sweden Business School (ESBS) är den ledande yrkeshögskoleaktören i Norrköping med yrkeshögskoleutbildningar inom arbetsmiljö, bygg/anläggning och driftteknik inom kraft- och processindustrin. Vår verksamhetsvision är att kunna bidra med kompetens och skapa förutsättningar för våra studerande, samt att få det anställande näringslivet att växa. Genom åren har vi byggt upp ett starkt nätverk och en bra samverkan med arbetslivet. Våra utbildare har en gedigen erfarenhet från arbetslivet för att vi ska kunna leverera utbildningar som är verklighetsförankrade och håller hög kvalitet.  Väx tillsammans med oss! Vill du utveckla andra och arbeta i en ansvarsfull roll? Är du arbetsmiljöingenjör med intresse för undervisning? Då har vi ett jobbförslag till dig! Vi söker nu en lärare och tillika utbildningsledare som vill ta ansvar för vår nya YH-utbildning Arbetsmiljöingenjör. Om tjänsten Som lärare är du tillika utbildningsledare och har som ansvar att undervisa i de flesta av kurserna inom arbetsmiljö, hålla samman utbildningen Arbetsmiljöingenjör och nätverka. Tjänsten innebär att ansvara för undervisning och examinering vilket innebär cirka 15 h i veckan planerad undervisningstid. Rollen som utbildningsledare innebär att du samordnar utbildningen och har det övergripande ansvaret för utbildningen. Du är uppdragsgivare och kontaktperson till våra konsulter som håller de kurser som du själv inte undervisar i. Du ansvarar för studerandekontakterna. Du är även sammankallande i ledningsgruppen för utbildningen. Tjänsten innebär att nätverka i syfte för att knyta kontakter inom näringslivet som kan leda till LIA-platser, studiebesök och gästföreläsningar. I förlängningen innebär det att studerande får goda förutsättningar till relevanta jobb efter examen vilket är ett gemensamt mål att sträva efter. Du är delaktig i utvecklingen av kursplaner, driva kvalitetsarbete och utvärdering tillsammans med övriga utbildningsledare vilket är ett extra viktigt uppdrag nu när utbildningen är ny. Dessutom har du en viktig nyckelposition inom ESBS och bidrar till bolagets fortsatta utveckling. Vårt erbjudande Vi erbjuder en verksamhet under tillväxt och en miljö med ambitiösa och engagerade kollegor i ett tajt team. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga utbildningsledare, administratör och ledning där alla bidrar till ett gott arbetsklimat och leverans av utbildningar med hög kvalitet. I den här tjänsten får du stor frihet att verka inom givna ramar och du har ett gott administrativt stöd som hanterar de flesta frågor med myndighetskontakter, rapportering av betyg, tenta administration etc. Här får du goda förutsättningar till att vara med och bygga vår nya utbildning och möter en stark laganda. Kvalifikationer Vi söker dig som delar vår passion för kompetensutveckling och att få andra att växa. Du har en relevant eftergymnasial utbildning samt goda kunskaper inom arbetsmiljö som kan tillämpas inom bygg, anläggning och industri. Detta har du förvärvat genom tidigare arbetslivserfarenheter och/eller utbildning. Vi tror också att du har viss utbildningsvana. Som person tycker du om sociala sammanhang och har god förmåga att hantera olika typer av människor, bygga relationer och arbeta nätverkande. Du har starka inre drivkrafter att ta ansvar för helheten i utbildningen och lösa de situationer som uppstår. Detta gör du med en hög grad av professionalism och uthållighet, även om det kräver tid och energi. Din förmåga att kommunicera tydligt och klart är god i såväl tal som skrift. Du kan utan problem kommunicera med olika studerande, konsulter, externa samverkansparter och myndigheter och kan göra dig förstådd tack vare en god pedagogisk förmåga. Din planeringsförmåga och struktur gör att du med god framförhållning kan hålla deadlines och planera såväl dina utbildningar som ditt eget arbete. Samtidigt är du flexibel och kan anpassa dig inför nya omständigheter. Och, så vill vi såklart att du ska vara en person som tycker om att ha kul på jobbet och dela den starka laganda som vi har här på ESBS! B-körkort, goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god dator-/systemvana krävs för tjänsten. Vissa tjänsteresor ingår i närområdet såsom LIA-besök. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta någon av våra rekryteringskonsulter på AS&B Executive. Du når Rickard Jonsson på 070-558 70 01 och Emelie Törnvall på 070-618 11 58. Läs gärna mer om oss och våra utbildningar här.

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Manager Project Management

Vi söker nu dig som vill leda vår projektavdelning in i framtiden och ta gruppen såväl verksamheten till nya höjder. Du kommer få ansvar för en grupp projektledare som är företagets medelpunkt för att realisera företagets produkter hela vägen – från design, till produktion och som färdiginstallerad hos kund. Swisslog’s produkter levereras till hela världen och de håller hög klass och hög kvalitet, det finns flera exempel på installationer där våra produkter fortsätter att fungera utan större problem 25 år efter första drifttagning - vilket gör att vi har ett arv och en stolthet i att fortsätta producera och leverera enligt samma höga standard. Samtidigt förändras vår omvärld, och sättet vi gör affärer och hur vi jobbar med projektleverans behöver också förändras. Således finns det flera initiativ internt som syftar att göra vårt arbete effektivare, smidigare och enklare men till fortsatt hög kvalitet. Du som kommer till oss kommer mötas av människor med hög kompetens och djupt tekniskt kunnande, en stark gemenskap och stolthet över det vi gör och en öppenhet för att ständigt förbättra sig men också en prestigelös stämning där vi hjälps åt och delar med oss av vår kunskap. För att lyckas i denna roll ser vi att du har några år som chef i bagaget. Du är en öppen, kommunikativ och prestigelös person som älskar att jobba med människor och att få medarbetare att utvecklas och nå sina mål. Förändringsledning och coachande ledarskap är exempel på meriterande kompetenser som vi önskar att du har. Ett stort tekniskt intresse behöver du också ha, då du snabbt behöver kunna sätta dig in i tekniska frågor och förstå våra produkter. Att vara projektledare hos oss är en utmanade roll. Att i den här rollen leda våra projektledare kommer givetvis också att vara det. Du kommer mötas av frågor och problem som du inte kunde förutse när du åkte till jobbet på morgonen. Samtidigt är det den typen av arbete du älskar, du gillar att lösa problem, att driva saker framåt och att känna tillfredställelsen när saker blir klara. Resor förekommer i tjänsten, inom Sverige såväl som utomlands och ett krav är förstås att du kan göra dig förstådd på engelska på ett obehindrat sätt, i både tal och skrift. Dina uppgifter Leda och vidareutveckla gruppen mot uppsatta mål Coacha och stötta dina medarbetare (Projektledaren) i deras vardag som projektledare. Leda och fördela det dagliga arbetet Eskaleringspunkt när saker och ting inte går som planerat Tillsammans med övriga chefer säkerställa att processen för projektledning fungerar och utvecklas Driva förändringsarbete som syftar till att förenkla och effektivisera rollen som Projektledare Ekonomisk uppföljning av alla projekt och en hel del mera… du blir inte arbetslös… Din profil En tydlig, öppen och kommunikativ ledarpersonlighet, gärna flertalet år som ledare. En uppriktig önskan om att förbättra, förändra och utveckla det du ansvarar för Prestigelöshet men med ett jäkla driv Långsiktighet, tålamod och uthållighet – våra projekt tar tid och kräver dessa egenskaper. Således tar förändringar också tid och man behöver se ”lite bortom horisonten” för att, både för sig själv men också för dina medarbetare, hålla humöret uppe. Vi kommer att erbjuda en mycket stimulerande tjänst som kommer att ge dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen med din ansökan senast den 5 maj!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
VD till Bixia

Bixia är ett av Sveriges största elhandelsbolag och har byggt upp unik kompetens för att driva såväl effektiv som framgångsrik elhandel. Vi är ett företag som tar ställning, och med de medel vi har försöker vi förändra världen till det bättre. Hos oss får du chansen att jobba i en konkurrensutsatt verksamhet där vi ständigt utmanas. Vi verkar i en utmanande bransch där vi har stor möjlighet att göra skillnad – för både människor och klimat. Våra öppna kontorslandskap präglas av en stark laganda och smittsamma skratt. Vår vision är ”En helt förnybar elmarknad”. Att jobba mot detta tillsammans med andra är något alldeles speciellt och nu söker vi en engagerad VD som delar vår passion och vision. Som VD för Bixia kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att omfatta utveckling och genomförandet av strategier som säkerställer bolagets tillväxt och konkurrenskraft. Du kommer också att leda och motivera organisationen för att främja en kultur av samarbete och innovation för att möta framtidens elmarknad. För att kunna möta framtidens elmarknad är det viktigt att förstå de olika branschregleringar och omvärldsfaktorer som påverkar elhandelsföretag, du som VD måste ha insikt för vad som kan påverka Bixia och därmed kunna arbeta med riskhantering inom bolaget. Bixia ägs av Tekniska verken i Linköping AB (publ) och utgör i koncernen affärsområde elhandel. I rollen som affärsområdeschef elhandel ingår du i Tekniska verken koncernens ledningsgrupp och där har du ett viktigt uppdrag i att på en strategisk nivå verka för goda samarbeten och för koncernens bästa. Vem vi söker För att lyckas i rollen som VD hos oss är det viktigt att du har gedigen erfarenhet av ledarskap på hög nivå. Vi söker en affärsmässig och analytiskt skicklig ledare med förmåga att skapa värde och förutse konsekvenser av beslut. Du bör ha en stark förståelse för hållbarhetsfrågor och de affärsmässiga möjligheter som finns inom förnybar energi. Kommunikationsfärdigheter är avgörande, liksom förmågan att bygga och upprätthålla relationer. Vi söker en ledare som kan driva förändring och leda organisationen genom både tillväxt och utmaningar. Vi letar efter dig med akademisk bakgrund inom t.ex civilingenjör eller civilekonom och har erfarenhet av att leda verksamheter med hög ekonomisk omsättning samt hantering av finansiella risker. Erfarenhet från energibranschen är meriterande för att förstå dess komplexitet och att du besitter insikt om samhällsnyttig infrastruktur. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda en verksamhet som är en del av en koncernstruktur. Viktigt är också dokumenterad framgång som chef och ledare och du har erfarenhet av att leda genom chefer. Läs gärna mer om Bixia på vår hemsida Välkommen med din ansökan senast 5 maj. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Veronika Otterborg, 070- 568 82 66 alt [email protected]

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Projektledare inhyrning till Lejonfastigheter

Vill du ta ansvar för Linköpings viktigaste hus? Nu söker vi en driven och relationsskapande projektledare för våra inhyrda lokaler. Har du fokus på att möta kundens behov och gillar att samverka med andra? Då kanske det är dig vi söker!  Samhällsfastigheter är vår specialitet. Våra fastigheter är kärnan i vårt uppdrag men viktigast är människorna som vistas i dem varje dag. Det är för deras skull vi tar ansvar för Linköpings viktigaste hus. Hos oss blir du del av ett framåtdrivande fastighetsbolag som gör samhällsnytta varje dag. Vill du vara med och utveckla Linköping? Du behövs när Linköping utvecklas Lejonfastigheter har det övergripande ansvaret för lokalförsörjning till offentlig verksamhet i Linköpings kommun. Utöver våra egenägda fastigheter hyr vi även in lokaler från andra fastighetsägare för att tillgodose kommunens lokalbehov. Som projektledare inhyrning hos Lejonfastigheter får du en nyckelroll i arbetet som rör våra inhyrda lokaler. I din roll har du ansvar för att undersöka lokalmöjligheter hos externa hyresvärdar vid beställning av lokalbehov från Linköpings kommun. Du ansvarar för att projektleda inhyrning av ny lokal från beställning till uppfyllt lokalbehov med tecknat avtal. Rollen innebär många kontaktytor, bland annat med vår hyresgäst samt fastighetsägare för befintliga och potentiella inhyrda lokaler. I din roll kommer du att: Samverka med kundförvaltarna i förhandling och teckning av nya och befintliga hyreskontrakt för inhyrda lokaler. Ansvara och driva beställning av anpassningar i inhyrd lokal om behov av intern projektledning finns. Leda operativt arbete vid försäljning av fastigheter och vara delaktig i köp av fastigheter. Här får du möjlighet och utrymme att vara innovativ och nytänkande inom ramarna för vårt uppdrag och våra mål. Du får stort eget ansvar och driver ditt arbete framåt. Du blir del av en driven och kompetent grupp med fastighetsförvaltare samt kund- och avtalsförvaltare. Gruppen består av 13 kollegor och du kommer även i hög utsträckning att samverka med övriga kollegor på Lejonfastigheter. Vårt erbjudande På Lejonfastigheter får du möjlighet att arbeta i en modern, aktivitetsbaserad miljö. Du blir del av en kultur som uppmuntrar utveckling och präglas av gemenskap och glädje. Hos oss möts du av ett välkomnande och öppet klimat där vi skapar förutsättningar för framgång tillsammans. Långsiktighet och hållbarhet präglar våra byggprojekt, och givetvis även vår arbetsmiljö. Våra medarbetare ska kunna ha en balanserad vardag och hälsa både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi flexibla arbetstider, hälsofrämjande förmåner och möjlighet att arbeta delvis på distans. Vi arbetar med självledarskap utifrån Lejonfastigheters värderingar, vilket ger möjlighet att leda och utveckla oss själva. Läs mer om hur det är att jobba på Lejonfastigheter här. Vad har du med dig till oss? För tjänsten som projektledare inhyrning har du minst fem års yrkeserfarenhet av arbete med fastighets- och hyresfrågor eller liknande. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsekonomi och hyresjuridik, alternativt relevant arbetslivserfarenhet inom området. För att trivas i rollen tror vi att du är van vid att arbeta kundnära och drivs av att möta kundens behov. I din arbetsroll är du affärsmässig, kvalitetsmedveten och strukturerad. Du har god samarbetsförmåga, gillar att ta ansvar och är lösningsorienterad. Du är dessutom noggrann och tycker att det är viktigt med detaljer samtidigt som du har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Rollen projektledare inhyrning innebär många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter. Det är därför viktigt att du är flexibel, har goda kommunikativa kunskaper samt har lätt för att skapa och bibehålla relationer. B-körkort är ett krav då resor inom Linköpings kommun förekommer i tjänsten. Mycket god förmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt på svenska är ett krav då den innebär hantering av komplexa juridiska frågor. Ta ansvar med oss Vi ser fram emot din ansökan senast 28 april 2024. Välkommen att ta ansvar för Linköpings viktigaste hus tillsammans med oss! Lejonfastigheter samarbetar med AS&B Executive i denna rekrytering. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Emelie Törnvall på 070-618 11 58. Om Lejonfastigheter Lejonfastigheter äger, utvecklar och förvaltar samhällsfastigheter där tiotusentals Linköpingsbor vistas och arbetar varje dag. Vårt uppdrag är att förse Linköpings kommun med ändamålsenliga lokaler. Vi ägs av Linköpings Stadshus AB och vårt uppdrag fokuserar på fastigheter för skola, omsorg, sport, kultur och andra former av samhällsservice – till exempel räddningstjänst och bibliotek. Sammanlagt äger vi nästan 250 fastigheter som innefattar ungefär 1000 hus, vilka skapar värde för de kommunala verksamheterna och invånarna runt om i Linköping. När verksamheternas behov förändras anpassar vi våra fastigheter, hyr in lösningar från andra fastighetsägare eller ser till att det byggs nytt. Med lyhördhet, nytänkande och långsiktighet arbetar vi för att uppnå vår vision: att bidra till ett attraktivt Linköping där människor trivs och utvecklas – genom hela livet.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024