Transportkoordinator sökes i Göteborg!
Perido AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du arbeta i en global logistikkedja där din insats har direkt påverkan på att material levereras i tid till mottagare världen över? I denna roll blir du en viktig del av ett internationellt team som säkerställer smidiga och effektiva transporter – varje dag. Vi söker dig som vill arbeta operativt med koordinering, uppföljning och ständiga förbättringar inom transport och logistik. Läs vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en transportkoordinator för vår kunds räkning, ett välkänt företag inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg. Dina arbetsuppgifter I denna roll ansvarar du för att samordna och övervaka materialtransporter till mottagare världen över. Arbetet sker i nära samarbete med transportörer, terminaloperatörer och mottagande enheter. Du hanterar operativa flöden och dokumentation, följer upp avvikelser samt bidrar till ett effektivt och tillförlitligt logistikflöde. Rollen innebär kontinuerlig interaktion med både interna och externa aktörer och omfattar även deltagande i förbättringsaktiviteter kopplade till leveranskedjan. Exempel på arbetsuppgifter: Boka transportkapacitet för sjö- och vägtransporter Utfärda och hantera transportdokumentation Uppdatera affärssystem med transport- och leveransdata Koordinera flöden via cross dock-terminal Identifiera och hantera avvikelser i materialflödet Informera mottagare om eventuella förändringar eller störningar i leveranser Fungera som kontaktpunkt för operativa frågor kopplade till materialtransporter Delta i uppföljningsmöten kring transportprestanda Representera logistikfunktionen i operativa samverkansmöten Medverka i förbättringsarbete för att effektivisera processer och flöden Dina egenskaper Rollen som transportkoordinator passar dig som är uppmärksam på detaljer och har ett proaktivt arbetssätt. Du trivs i en samarbetsinriktad miljö där du har mycket kontakt med både interna och externa parter. God kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, är viktig för att kunna hantera dagliga frågor och avvikelser. Erfarenhet eller förståelse för lean-principer är en fördel, särskilt i arbetet med ständiga förbättringar. Du har lätt för att ta initiativ och bidra till att driva arbetet framåt i en dynamisk och global kontext. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Kandidatexamen i logistik, teknik eller ekonomi, alternativt avancerad yrkesutbildning inom logistikområdet Erfarenhet av shipping och/eller spedition Goda kunskaper i Office 365 och analytiska verktyg som Power BI, Power Automate och Qlik Erfarenhet av transportdokumentadministration Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-02-28. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35323 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Project Officer needed at EU-agency!
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Are you looking for a job in an international organization with an important mission? Do you have excellent skills in coordinating projects? Please continue reading to find out more about the position! About the position We are looking for a Project Officer to our client, an independent and important agency of the European Union. You will be a part of the Surveillance, Preparedness and Support Unit. The position is based at the client’s office just north of Stockholm. Your daily tasks: Prepare, coordinate, and monitor project work as per Project Management Plan and Contribution Agreement Monitor implementation of the project workplan, project priorities, and coordinate the tasks of the assigned project team members Identify project risks and report any deviations in the progress of project execution and modification requests to the Business Owner Draft project reports and other key project documents, including those relevant to project management meetings Organize Project Steering Committee meetings and all meetings relevant to the management of project plans, deliverables, project closure, and lessons learned. Regularly meet and continuously communicate with the Business Owner, Work Package Leads, and the project core team Review and validate project deliverables (internally or externally produced), in agreement with the Business Owner, and with input from project team members or other experts as appropriate Plan and manage the execution of procurements directly relating to the project, and manage procurement contracts, including delivery by external contractors and financial aspects Ensure that all project information and documentation is updated and stored appropriately Your characteristics To thrive in this position, a strong service-oriented approach is essential. Your ability to handle diverse responsibilities and proactively take initiative is key. Your work is characterized by a commitment to quality, demonstrating both a solution-focused mindset and active listening skills. Additionally, you excel in managing tasks under pressure, drawing from significant experience in organizing and prioritizing work effectively. Your true team-player spirit, coupled with adept skills in team building and collaboration, shines through, even as you demonstrate the capacity to work independently with minimal supervision. If this resonates with your ambitions, we eagerly anticipate reviewing your application! Note! For this position you need to provide us with a curriculum vitae in English and in the Europass CV template (https://europa.eu/europass/sv). We also need a letter of motivation, explaining which job specific expertise and personal characteristics you can bring to the job (of maximum 1 page). Qualifications: Education at university level or relevant post-secondary education and relevant professional experience of at least 2 years Proven professional experience as an administrative and/or project officer Previous work experience in project management role, ideally EU-funded projects Proven experience managing a large budget Experience working in an international and multicultural environment Ability to work under pressure, with short deadlines Excellent skills in managing documentation, preparing correspondence and other documentation Thorough knowledge of MS Office Some experience in monitoring projects Strong communication and presentation skills Excellent command of English, both written and spoken Contract type and hours Full-time, consulting assignment until 2025-12-31. Start 2025-07-14. Application Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need. The recruiter responsible for this position is Charlotte Crowley, you can reach her via [email protected]. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our recruitment communicators will answer you. Always enter the reference number 35324 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1500 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Mötesbokare till Perido HQ!
Perido AB
Kundtjänstpersonal

Jobbar du idag med försäljning, mötesbokning eller telemarketing och söker nästa steg? Då har du hittat rätt! Vi söker dig som är en fena på att skapa kontakt, bygga relationer och öppna dörrar till nya affärsmöjligheter. Som mötesbokare lägger du grunden för framtida samarbeten genom att boka relevanta och välmatchade möten. Med din energi, ditt driv och våra verktyg får du alla möjligheter att lyckas och utvecklas i rollen. Om tjänsten Vi på Perido är ett framgångsrikt konsult- och rekryteringsföretag som gör det möjligt för rätt person och verksamhet att hitta varandra. Vi strävar ständigt efter att överträffa förväntningar, utvecklas och det viktigaste av allt, att vi ska trivas tillsammans! Vi har många kunder vars behov ser helt olika ut men vi sätter alltid ett stort värde i att göra en kund nöjd och såklart hitta nya! Våra kunder är allt ifrån stora välkända internationella företag till mindre mer lokala. Vi hittar även bemanningslösningar åt olika aktörer inom den offentliga verksamheten. Perido sitter i Batteriets nyrenoverade lokaler vid Mariatorget och har tillgång till lummig innergård, stort och välutrustat gym, pingisbord, game center samt närhet till restauranger. Vi på Perido tror att det ger bäst resultat att arbeta tillsammans på kontoret för att bygga en stark gemenskap, och letar efter dig som också trivs att jobba på det sättet. Dina arbetsuppgifter Hos Perido möts du av en stämning präglad av engagemang, affärsmässighet och stark teamkänsla. I rollen som mötesbokare är ditt huvuduppdrag att skapa möjligheter – du identifierar potentiella kunder och bokar in relevanta möten. Med andra ord: Fyll kalendern med kvalitativa mötesbokningar hos potentiella beställare. Nätverka – bygg relationer, skapa förtroende och håll koll på marknadens behov. Du är en viktig första kontakt i våra affärer och en nyckelperson i säljprocessens inledning. Hur du väljer att arbeta är upp till dig – kanske genom att ringa samtal, använda ditt nätverk eller hitta nya sätt att nå ut. Dina egenskaper Din sociala förmåga kommer alltså att ta dig långt, medan ditt intresse för att göra affärer kommer ta dig hela vägen i hamn. Genom att vara självständig och orädd kommer du snabbt växa hos oss. Du kan känna dig lugn med att du, under din första tid, kommer få en gedigen introduktion i form av stöttning och coachning från nära kollegor. Du kommer ha tillgång till bra och välarbetade underlag som hjälper dig att snabbt komma på banan. Det viktigaste är att du inte räds för nya utmaningar, är en doer av rang och trivs med att jobba på ett resultatinriktat sätt. Känner du igen dig i beskrivning? I så fall vill vi att du blir vår nya kollega! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning/telemarketing/mötesbokning Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig för rekryteringen för denna tjänst är Lovisa Hedlund och du kan nå henne via mail på [email protected] eller på nummer 070 740 79 33. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Account Manager sökes till Perido!
Perido AB
Företagssäljare

Ett av Sveriges största bemanningsföretag letar efter dig som är nyfiken på en roll med mycket kundkontakt! Du kan vara nyexaminerad eller ha viss arbetslivserfarenhet, det viktigaste är att du är ambitiös och handlingskraftig! Vill du även arbeta på ett kontor med mycket energi och härlig sammanhållning? Då har du kommit helt rätt! Perido söker dig som är en fena på att bygga relationer och har ett inre driv som gör dig både självgående och initiativtagande – vi ger dig verktygen för att lyckas i rollen! Om tjänsten Som Account Manager hos oss kommer du vara en central figur i Peridos fortsatta framgångssaga. I din roll kommer fokus ligga på att hitta nya kunder och boka in möten. Du bygger själv upp din kundkrets och ansvarar för hela processen: från prospektering till slutgiltig affär. Nyckeln för att lyckas i rollen är att du är skicklig på att skapa nya och goda relationer. Tillsammans med rekryterare och konsultchefer bygger ni starka team som växer tillsammans med kunden. Perido sitter i Batteriets nyrenoverade lokaler vid Mariatorget och har tillgång till lummig innergård, stort och välutrustat gym, pingisbord, game center samt närhet till restauranger. Vi på Perido tror att det ger bäst resultat att arbeta tillsammans på kontoret för att bygga en stark gemenskap, och letar efter dig som också trivs att jobba på det sättet. Dina egenskaper Din sociala förmåga kommer att ta dig långt, medan ditt intresse för att göra affärer kommer ta dig hela vägen i hamn. Genom att vara självständig och orädd kommer du snabbt växa i din roll hos oss. Du kan känna dig lugn med att du, under din första tid, kommer få en gedigen introduktion i form av stöttning och coachning från nära kollegor. Du kommer ha tillgång till välarbetade underlag som hjälper dig att snabbt komma på banan. Det viktigaste är att du är en doer av rang, trivs med att jobba på ett resultatinriktat sätt och inte räds nya utmaningar. Stämmer detta in på dig? I så fall vill vi att du blir vår nya kollega! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är nyexaminerad eller har viss arbetslivserfarenhet inom relevanta områden så som försäljning/telemarketing/mötesbokning, etc. Har god initiativförmåga och viljan att utvecklas Har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig över rekryteringen för denna tjänst är Lovisa Hedlund och du kan nå henne via mail på [email protected] eller på nummer 070 740 79 33. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Introtekniker till välkänt namn inom fordonsbranschen!
Perido AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du tekniskt kunnig och vill vara med och skapa förutsättningar för framtidens produktion? Just nu söker vi nämligen en introtekniker till vår kund som är verksam inom fordonsindustrin. Om du är en engagerad lagspelare med relevant utbildning och/eller några års erfarenhet i bagaget kan det vara dig vi söker! Om tjänsten Perido söker en introtekniker till en av våra kunder, ett framgångsrikt namn inom fordonsindustrin. Denna tjänst är placerad i Borås, där de vill att sina medarbetare arbetar på plats på kontoret. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att skapa rätt förutsättningar för fabrikerna att producera enligt senaste produktkrav. Du bereder förändringar från produktutvecklingen i beredningssystemet, sätter materialstrukturer, skapar illustrationer, analyserar tidsåtgång och tar fram specialverktyg eller fixturer vid behov. Du kommer att arbeta både med större vagnsprojekt och löpande produktändringar samt ge tekniskt stöd till produktionen i produktrelaterade frågor. Exempel på vanliga arbetsuppgifter i rollen: Supportera produktionen vid uppkomna problem Ha nära kontakt med produktutveckling Korrigera fel och uppdatera information i system Utveckla illustrationer till montörer Utveckla verktyg till monteringen Delta i så kallade packmöten där nya lösningar diskuteras och produktutvecklingen får återkoppling Fungera som teknisk speaking partner gentemot produktutvecklingsavdelningen Dina egenskaper Vi söker nu en person som vill växa tillsammans med teamet och bidra med engagemang, driv och laganda. Du har en vilja att utvecklas professionellt, ser möjligheter där andra ser hinder och vågar säga vad du tycker för att påverka i en positiv riktning. Du ska helst ha några års erfarenhet i arbetslivet, men det viktigaste är att du har rätt inställning, ett tydligt engagemang – och att du verkligen gillar teknik. Du trivs med att samarbeta och gillar känslan av att vara en del av ett team. Avslutningsvis har du god förmåga att organisera och prioritera även i komplexa situationer, och du känner dig trygg i att arbeta med IT-system. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: En utbildning, allra helst inom inom maskinteknik eller industriell ekonomi, alternativt eller motsvarande erfarenhet som kan supportera den kommande rollen Tekniskt intresse Förmåga att organisera och prioritera bland komplexa problem IT-kompetens Kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i tal såväl som i skrift Meriterande: Några års erfarenhet av liknande roll Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med stor chans till förlängning. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35320 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Registrator till Arbetsmiljöverket
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du registratorutbildning alternativt minst ett års erfarenhet av yrket och söker ditt nästa uppdrag? Vill du bidra till ett viktigt samhällsuppdrag och arbeta i en roll där struktur, noggrannhet och service står i fokus? Här erbjuds du chansen att bli en del av en meningsfull verksamhet med tydligt syfte. Läs mer för att se om detta är ditt nästa uppdrag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en registrator till vår kund Arbetsmiljöverket, en statlig myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Arbetsmiljöverket verkar för att alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Ingen ska behöva skada sig, bli sjuk eller dö på grund av sitt arbete. Denna tjänst är placerad på myndighetens kontor i Solna, Stockholm. Dina arbetsuppgifter Vi hjälper nu Arbetsmiljöverket att hitta en ny registrator. Erfarenhet av arbete i registratorsfunktion där arbetet huvudsakligen sker digitalt är viktigt för att lyckas i denna roll. Arbetsuppgifter: Daglig postöppning, diarieföring av inkommande handlingar Bevakning av officiell e-postlåda Sortering av inkommande mail Kontakter med medarbetare och allmänhet om myndighetens handlingar Dina egenskaper För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, är trygg i din roll och har en stark känsla för service. Du arbetar strukturerat, har ordning och reda, och kan hantera flera uppgifter parallellt. Du tar gärna eget ansvar och driver ditt arbete självständigt framåt – samtidigt som du är bekväm med att samarbeta och bidra till gruppen. Vid högt inflöde av handlingar kan det förekomma att samma arbetsmoment upprepas under större delen av arbetsdagen. Därför är det viktigt att du är noggrann, uthållig och trivs med att arbeta strukturerat även i ett högt tempo. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Diplomerad registrator, registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.) Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar Mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska Goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska Meriterande: Erfarenhet av arbete i registratorsfunktion där arbetet huvudsakligen sker digitalt Erfarenhet från registratorsfunktion i offentlig sektor, minst 2 uppdrag om minst 6 månader de senaste 3 åren Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 5 månader, med chans till förlängning ytterligare 5 månader. Start mitten av augusti. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35321 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Test Engineer? Vi behöver dig!
Perido AB
Systemtestare och testledare

Har du en ingenjörsutbildning eller liknande bakgrund? Letar du efter en roll där du får använda din planeringsförmåga och ditt sinne för detaljer? Tycker du dessutom att det låter spännande att vara en del av ett globalt företag? Då kan det här vara jobbet för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Test Engineer till vår kund, en världsledande leverantör av transportlösningar som tillsammans med sina kunder och partners driver på omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på företagets huvudkontor i Södertälje. Eftersom testningen sker i fordonen är det obligatoriskt att alla testingenjörer är på plats varje dag. Dina arbetsuppgifter I rollen som Test Engineer ansvarar du tillsammans med ditt team för att säkerställa kvaliteten på motorns styrsystem och efterbehandling systemprogramvara för drivlinans styrsystem. Gruppen består av testutvecklare som skriver testfallen för systemtestning av programvaran och testingenjörer som utför testfallen i lastbilarna, bussarna och industrimotorerna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra säkerhetstester, funktionstester och manuella tester av motorprogramvaran i lastbilar, bussar och industrimotor Dokumentera testresultat och avvikelser som konstaterats vid testning Arbeta med granskning av specifikationer och analys Testa OBD-lagliga krav för den amerikanska marknaden Arbeta med ständiga förbättringar Dina egenskaper För att lyckas i den här rollen söker vi dig som trivs med att arbeta i team och samtidigt tar egna initiativ för att söka information – och gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra. Vi tror också att du är strukturerad, noggrann och har god kommunikationsförmåga. Du är serviceinriktad, självgående och drivs av eget engagemang. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Civilingenjör, högskoleingenjör eller liknande C,CE Körkort Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande: Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Kunskap om inbyggda system i fordon D/DE körkort och lång erfarenhet av att köra lastbil och buss Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år med möjlighet till förlängning. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley, du når henne via [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35318 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
IT Infrastructure Engineer sökes!
Perido AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du ta nästa steg i din IT-karriär och arbeta med avancerade infrastrukturlösningar i en tekniskt utmanande miljö? Vi söker en driven IT Infrastructure Engineer med fokus på lagringsteknologier som vill vara med och skapa stabila, säkra och framtidssäkra lösningar – tillsammans med ett kompetent och engagerat team i Stockholm. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en IT Infrastructure Engineer till vår kund, ett svenskt, familjeägt techbolag som levererar säkra IT-lösningar med lokal förankring. Med sin expertis inom IT-drift, moln, säkerhet och support hjälper de verksamheter att växa – alltid med förståelse för lokala behov och hög tillgänglighet. Du utgår från kontoret i Stockholm, med möjlighet till distansarbete. Dina arbetsuppgifter I rollen som IT Infrastructure Engineer med fokus på lagring arbetar du med att säkerställa att lagringsmiljöerna är stabila, tillgängliga och anpassade efter verksamhetens krav. Tillsammans med ett erfaret team ansvarar du för både drift och vidareutveckling av lagringslösningar – både internt och för kunderna. Arbetsuppgifter: Ansvara för drift, underhåll och vidareutveckling av lagringsinfrastruktur Säkerställa hög tillgänglighet, prestanda och säkerhet i lagringssystem Arbeta proaktivt med förbättringar och optimering av miljöer Delta i design och implementation av nya lösningar Felsöka och hantera incidenter kopplade till lagringssystem Samarbeta nära andra tekniska specialister inom infrastrukturteamet Stötta vid planering och genomförande av tekniska förändringar hos kunder och internt Dina egenskaper För att trivas i rollen som IT Infrastructure Engineer behöver du vara lösningsorienterad, analytisk och ha ett stort tekniskt intresse. Du är nyfiken på ny teknik, gillar att ta dig an komplexa utmaningar och drivs av att utvecklas i en dynamisk miljö. Samarbetsförmåga och ett prestigelöst förhållningssätt är viktigt – du blir en del av ett kompetent och engagerat team där kunskapsdelning och gemensam utveckling står i fokus. Här får du chansen att arbeta med avancerade infrastrukturlösningar, spännande projekt och kontinuerlig kompetensutveckling, i en miljö som uppmuntrar initiativ och belönar tekniskt engagemang. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Minst tre års erfarenhet inom IT-infrastruktur God kunskap om disklagringssystem och storage-teknologier Praktisk erfarenhet av Fibre Channel (FC) Förståelse för och erfarenhet av att arbeta med VTL (Virtual Tape Library) Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start efter sommaren. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35316 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Administratör till Bravida!
Perido AB
Systemadministratörer

Är du en noggrann och strukturerad person som trivs i en stödjande roll? Nu söker Bravida en administratör till sin centrala biladministration i Stockholm. Här får du möjlighet att arbeta i en bred och varierad roll med fokus på administration, systemuppdateringar och dokumenthantering – i en miljö där din insats verkligen gör skillnad. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund Bravida, ett service- och installationsföretag med anställda på fler än 150 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor i södra Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör hos Bravidas ansvarar du för att stödja verksamheten med olika administrativa uppgifter kopplade till bolagets fordonsflotta och dokumenthantering. Du arbetar med att effektivisera rutiner och säkerställa att information hanteras korrekt i både interna system och i kontakt med externa parter. Arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden via en gemensam inkorg Administrera fordonsändringar, exempelvis byte av bil eller förare Hantera leasingavtal och ha kontakt med leasingbolag Uppdatera och underhålla interna system, såsom ekonomisystem och Excel Skapa, strukturera och underhålla blanketter, manualer och stöddokument i Word Ge administrativt stöd till chefer och medarbetare i organisationen Dina egenskaper I rollen som administratör är det viktigt att du är strukturerad och noggrann, då du hanterar detaljerad information och ansvarar för att dokument och processer är korrekta och uppdaterade. Du har ett prestigelöst och enkelt sätt, vilket gör det lätt för kollegor att samarbeta med dig och be om stöd. Eftersom rollen innebär att ge service och stöd till andra, trivs du med att arbeta i team och bidra till att skapa en välfungerande arbetsmiljö där alla kan göra sitt jobb på bästa sätt. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Erfarenhet av administration och service God datorvana, särskilt Excel och Word Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35302 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Handläggare sökes till myndighet!
Perido AB
Planerare och utredare m.fl.

Är du en strukturerad och initiativrik person med erfarenhet av administration, mötesorganisation och utredningsarbete? Vill du använda din kompetens för att bidra till internationella projekt inom en betydelsefull myndighet? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker en handläggare med högskoleutbildning och gedigen erfarenhet som är redo att ta sig an en varierad roll med fokus på organisation, analys och kommunikation – allt i en miljö där din insats verkligen gör skillnad. Om tjänsten Perido söker nu en organiserad handläggare för ett uppdrag hos vår kund, en myndighet som verkar för att främja digitalisering och innovation inom hälso- och sjukvården. Tjänsten är placerad på myndighetens kontor i centrala Stockholm, där arbetet sker på plats. Dina arbetsuppgifter I rollen som handläggare på myndigheten är ditt huvudsakliga ansvar att erbjuda administrativt stöd och agera mötesorganisatör inom internationella projekt. Därutöver kan det handla om liknande stöd i annat arbete med fokus på primäranvändning av hälsodata. Du kommer även att delta på överenskomna projektmöten och ibland kunna representera myndigheten i sådant sammanhang. Alla uppgifter utförs i nära samarbete med och under ledning av myndighetens ansvariga. Dina egenskaper För att trivas och lyckas i rollen är du strukturerad och noggrann med en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du är självgående och tar initiativ när det behövs, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Din kommunikativa förmåga är stark, både muntligt och skriftligt, och du är trygg med att arbeta i en internationell miljö där engelska används frekvent. Dessutom har du en analytisk ådra och är van vid att arbeta med utredningar och rapporter, där du kan hantera komplex information och presentera den på ett tydligt sätt. Flexibilitet och anpassningsförmåga är också viktiga egenskaper då rollen kan innebära varierande arbetsuppgifter och krav på att snabbt sätta dig in i nya sammanhang. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Minst två (2) års erfarenhet av mötesorganisation Minst två (2) års erfarenhet av administration Minst ett (1) års erfarenhet av utredning Minst ett (1) års erfarenhet av rapportskrivning Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Meriterande: Kunskaper om hälsodata och det svenska sjukvårdssystemet i relation till forskning/innovation Erfarenhet av liknande uppgifter i internationella projekt och sammanhang Erfarenhet av att medverka aktivt på internationella möten med engelska som språk i tal och skrift Erfarenhet av medverkan i skriftlig rapportskrivning på engelska Omfattning och tillträde Deltid omfattning 50%, konsultuppdrag till och med 2026-02-13. Start 2025-08-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35317 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025