Ekonomiassistent sökes till myndighet
Perido AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Har du minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Samt en ekonomiutbildning i bagaget? Vi hoppas att detta kan vara ditt nästa steg i karriären! Läs gärna vidare! Om tjänsten Perido letar efter en ekonomiassistent till vår kund, en statlig myndighet belägen centralt i Stockholm. Notera att tjänstgöringsgraden är på 94%. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta brett med ekonomiadministration avseendes ett flertal områden. Tjänsten kretsar kring följande: Leverantörsreskontra samt fakturering Hantering av inbetalningar samt krav-och påminnelsehantering Avstämningar, löpande redovisning och delta i arbetet med månadsrapportering Ha många kontaktytor, nära samarbete med den affärsadministrativa funktionen och kunder, både via telefon och e-post. Samtliga arbetsuppgifter innehar en stor bredd av elektronisk hantering Dina egenskaper För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är en engagerad och självständig individ. Du har en god flexibel förmåga att prioritera dina uppgifter och är bekväm med att hantera flera kontaktytor samtidigt. Vi ser även att du är social, har utmärkta administrativa färdigheter, och en självklar noggrannhet i ditt arbete! Är detta rollen för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan – skicka in den redan idag!! Kvalifikationer: Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent Minst gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning inom ekonomi Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.) Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Omfattning och tillträde Deltid på 94%, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Start 11 augusti, eller senare i augusti. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35315 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Rekryteringskonsult sökes!
Perido AB
Personal- och HR-specialister

Brinner du för att hitta rätt person till rätt plats och vill arbeta i en miljö där tempot är högt, samarbetet starkt och kvaliteten alltid i fokus? Nu söker vi en engagerad och driven rekryteringskonsult som vill vara med och bygga framtidens team hos kundföretaget. Här får du chansen att kombinera din erfarenhet av rekrytering med ett proaktivt arbetssätt och ett kompetensbaserat fokus – i ett team där ni hjälps åt, utvecklas tillsammans och har kul på vägen. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en rekryteringskonsult med fokus på finansroller för vår kunds räkning, ett väletablerat företag inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Södertälje med möjlighet att jobba på distans ett par dagar i veckan. Dina arbetsuppgifter Som rekryteringskonsult (TA Specialist) arbetar du nära rekryterande chefer för att säkerställa att rätt person anställs vid rätt tidpunkt. Du driver ett 20-tal rekryteringsprocesser parallellt och arbetar strukturerat och kompetensbaserat genom hela processen. Rollen innebär även proaktivt kandidatletande via LinkedIn och att bygga en stark pipeline, särskilt för finansroller. Du ingår i ett team där samarbete, kvalitet och efterlevnad av globala rutiner i SuccessFactors är centrala delar. Arbetsuppgifter: Driva hela rekryteringsprocessen från behovsanalys till anställning Säkerställa kvalitet genom kompetensbaserad rekrytering Hantera cirka 20 parallella rekryteringar i högt tempo Söka efter relevanta kandidater via LinkedIn Recruiter Bygga och underhålla kandidatpipelines, särskilt för ekonomiroller Arbeta i SuccessFactors enligt globala processer och riktlinjer Samarbeta tätt med kollegor för att dela kandidater och balansera arbetsbelastning Dina egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som rekryteringskonsult behöver du vara en positiv lagspelare som trivs i en snabb och dynamisk miljö. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och bidrar aktivt till teamets gemensamma mål genom att stötta kollegor och dela med dig av kunskap och kandidater. Du är självgående, har hög arbetskapacitet och motiveras av att leverera kvalitet även när tempot är högt. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Universitetsexamen med inriktning personalfrågor eller motsvarande Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande: Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering, arbete med hela rekryteringscykeln från uppstartsmöte med rekryterande chef tills slutkandidat har identifierats Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-07-12. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35314 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Projektledare med lager- och logistikansvar till Stokab
Perido AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med ett skarpt öga för logistik? Vill du vara med och leda ett större förändringsarbete där du får sätta din prägel på framtidens lagerverksamhet? Då kan det här vara uppdraget för dig! Om tjänsten Nu söker vi på Perido en projektledare till vår kund Stokab, ett bolag som ägs av Stockholms stad och hyr ut fiberförbindelser till företag, såsom operatörer, myndigheter och andra verksamheter. Stokab bygger och äger världens största öppna stadsnät av fiber – en samhällsviktig infrastruktur som skapar förutsättningar för framtida tekniska utveckling, tillväxt och hållbar utveckling. Hos Stokab får du vara med och bidra till något större, samtidigt som du blir en del av en modern och trevlig arbetsplats där teknik, samhällsnytta och framtid går hand i hand. Arbetsplatsen kommer att vara till största delen på lagret i Älvsjö men du kommer även arbeta från Stokabs huvudkontor i Johanneshov. Dina arbetsuppgifter I rollen som lager- och logistikansvar kliver du in i en verksamhetskritisk funktion där du kommer ansvara för den dagliga driften av lagret och parallellt driva ett större förändringsprojekt i samarbete med den nuvarande lager- och logistikansvarige som går i pension. Under projekttiden kommer du vara en viktig nyckelspelare under genomförandet av flytt av lagret, införande av nytt lagersystem samt digitalisering och effektivisering av befintliga processer. Dina arbetsuppgifter kretsar kring: Ansvara för och samordna det dagliga arbetet inom lager och logistik Planera inköp, hantera beställningar och säkra in- och utleveranser Driva utveckling av rutiner, processer och digitala stödsystem Delta i implementering av nytt lagersystem Medverka i flytt av lagerverksamheten till ny ort Optimera materialflöden mellan lager, leverantörer och arbetsplatser, inklusive återbruk Samarbeta med medarbetare, leverantörer, konsulter och entreprenörer Bidra till budgetarbete och uppföljning av logistikrelaterade kostnader Vara delaktig i analys av framtida bemanningsbehov efter avslutat projekt Dina egenskaper: För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, strukturerad och lösningsfokuserad. Du har ett stort intresse för logistik och trivs i en verksamhet där utveckling och förbättring står i fokus. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra, och är inte rädd för att ta initiativ eller fatta beslut. Du har ett naturligt helhetstänk och är duktig på att planera, prioritera och hålla ihop flera processer samtidigt. Dessutom har du en god kommunikativ förmåga och skapar lätt goda relationer med olika typer av intressenter. Kvalifikationer: Minst tre till fem års aktuell erfarenhet som ansvarig inom logistik, lager, produktion eller liknande område Relevant högskoleutbildning, eller motsvande kompetens Erfarenhet av operativt och strategiskt material- och logistikarbete, gärna inom bygg, entreprenad eller anläggning God kännedom om logistiksystem, affärssystem och digitala arbetssätt B-körkort Grundläggande kunskap och intresse för miljö- och arbetsmiljöfrågor Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande: God kännedom om byggvarubedömningen- BVB eller likande system Goda kunskaper inom fiberinstallationsmaterial Deltagit vid modernisering eller nybyggnation av lagerverksamhet Goda kunskaper i engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år med chans till förlängning. Start enligt ök. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35310 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Brottsförebyggande samordnare/koordinator sökes!
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du en strukturerad och noggrann person redo för ett nytt uppdrag? Vi på Perido söker dig som har en akademisk utbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen. Kan det vara dig vi söker? Skicka in en ansökan redan idag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu dig som jobba som brottsförebyggande samordnare/koordinator hos vår kund som ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill kundföretaget vara det självklara valet när du reser. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg. Dina egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann och serviceinriktad person som inte har något emot att ta egna initiativ. Du är strukturerad och har lätt för att planera, följa upp och driva processer framåt – ofta med flera parallella arbetsuppgifter. Eftersom rollen innebär att arbeta med komplexa frågor inom förebyggande arbete, krävs att du är analytisk, lösningsorienterad och har ett strategiskt helhetsperspektiv. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Akademisk utbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen gärna med inriktning kriminologi eller motsvarande erfarenhet God systemvana Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Meriterande: Tidigare erfarenhet av socialt arbete, arbete inom politiskt styrda organisationer eller arbete inom infrastruktur och kollektivtrafik Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2027-08-30. Start 2025-09-15. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35313 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Administratör sökes till myndighet!
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du ta dig an uppdraget som administratör med start inom kort? Skulle du beskriva dig själv som en strukturerad och initiativtagande person? Om du även är en kommunikativ och serviceinriktad person, så kan det här vara något för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund, en myndighet belägen i Söderhamn. Arbetsdagen kommer att starta vid 07:00 alternativt 07:30 enligt överenskommelse. I den här rollen består dina arbetsuppgifter av att registrera vaccinationer mot en vanligt förekommande sjukdom som drabbar idisslare som nötkreatur, får och getter. Detta görs på ett smidigt sätt i kundens system. Dina egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann person som besitter förmågan att även ha god struktur i arbetet. Du förväntas vara en kommunikativ, serviceinriktad och ha en god problemlösningsförmåga. För det här uppdraget är det starkt meriterande om du är bosatt i Söderhamns kommun. Är du rätt person för uppdraget? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Kunskaper i MS Office eller likvärdigt Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-08-18. Start 2025-06-18. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35312 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Administratör sökes till myndighet i Söderhamn
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du en noggrann och strukturerad administratör med minst ett års erfarenhet av liknande arbete? Nu har du chansen att ta dig an ett viktigt uppdrag hos en statlig myndighet där din känsla för detaljer och ordning behövs. Läs vidare och se om uppdraget passar dig! Om tjänsten Perido söker en administratör för ett viktigt uppdrag hos en av våra kunder, en statlig myndighet med stort fokus på miljö- och naturfrågor. Tjänsten är placerad på myndighetens kontor i Söderhamn. Dina arbetsuppgifter I rollen arbetar du med att registrera och kvalitetssäkra information i myndighetens interna system. Arbetet består huvudsakligen av att hantera och registrera uppgifter kopplade till ett specifikt nationellt program inom hälsa. Du kommer att ha en viktig roll i att säkerställa att informationen är korrekt och uppdaterad, vilket kräver ett öga för detaljer, struktur och integritet i hanteringen av data. Uppdraget passar dig som trivs med administrativa arbetsuppgifter, har god systemvana och en hög känsla för kvalitet i det du gör. Är det dig vi söker efter? Skicka in en ansökan redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i två månader med stor chans till förlängning. Start 2025-06-18. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35311 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Delivery Lead sökes!
Perido AB
Personal- och HR-specialister

Trivs du i en dynamisk miljö där du får ta ansvar, leda processer och samarbeta tätt med olika intressenter? Är du strukturerad, analytisk och har ett öga för både helhet och detaljer? Då kan det här vara uppdraget för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Delivery Lead inom Talent Acqusition (TA) till vår kund, ett väletablerat företag inom fordonsindustrin. Detta är en heltidstjänst belägen i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Som Delivery Lead ansvarar du för att leda rekryteringsleveransen inom ett specifikt affärsområde. Du är huvudkontakt mot verksamheten, säkerställer resursplanering, bygger kandidatpipelines och följer upp statistik och KPI:er. Du skapar och implementerar rekryteringsstrategier, driver datadrivna beslut och samarbetar nära TA-ledning, HR och affärsstakeholders. Rollen innebär också att du bidrar till gemensamma TA-projekt och säkerställer att arbetet är i linje med företagets employer branding-strategi. Dina egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som Delivery Lead inom Talent Acquisition tror vi att du är en person som kombinerar stark drivkraft med ett genuint engagemang för människor och affär. Du är strukturerad, analytisk och har ett öga för både helhet och detaljer. Du gillar att arbeta datadrivet och kan omsätta insikter till konkreta åtgärder. Samtidigt har du en hög grad av flexibilitet, trivs i förändring och är inte rädd för att testa nytt. Sist men inte minst: din positiva inställning, nyfikna attityd och starka servicementalitet kommer att ta dig långt i det här teamet! Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning Erfarenhet av rekrytering inom FoU (Forskning och Utveckling) och teknik är avgörande, tillsammans med en förmåga att bygga pipelines och omvandla data, mätvärden och insikter till effektiva TA-strategier Gedigen förståelse för aktuella rekryteringsmetoder och trender men som ändå har en nyfikenhet att lära sig och växa inom detta område Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Meriterande: Tidigare erfarenhet av ledarroller Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start hösten 2025. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35293 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Senior tech-rekryterare sökes!
Perido AB
Personal- och HR-specialister

Brinner du för att hitta topptalanger inom tech? Har du flera års erfarenhet av att rekrytera till tekniska roller – gärna inom fordonsindustrin? Då väntar en spännande möjlighet som kan bli nästa viktiga steg i din karriärresa! Om tjänsten Perido söker en senior tech-rekryterare för en tjänst hos en av våra kunder, ett företag inom fordonsindustrin. Tjänsten är en heltidstjänst belägen i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Som senior teknisk rekryterare blir du en viktig del av Talent Acquisition-teamet, där du bidrar till att hitta toppkompetens världen över och stödjer företagets fortsatta tillväxt. Vi söker dig som har erfarenhet av att rekrytera både mjukvaru- och hårdvaruingenjörer, är van vid att bygga upp starka talangpipelines och har förmågan att kommunicera väl inom tekniska områden. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Samarbeta med seniora intressenter och leda teknisk rekrytering Implementera rekryteringsstrategier i linje med affärsmålen Leda globala projekt och vara mentor åt juniora teammedlemmar Samarbeta med PX och ekonomiavdelningen för att förbättra processer Stötta rekryteringar på direktörsnivå Dina egenskaper Vi tror att du har en stark personlig drivkraft för att leverera resultat, en innovativ inställning och bra kommunikativa färdigheter, även på engelska. En annan viktig egenskap är din förmåga att känna och förstå människor, samt att givetvis ha en uppenbar känsla för hur de kan kopplas till en specifik tjänst. Vi tror att du är skicklig på att utveckla andra genom att ge ärlig och empatisk feedback. Slutligen ser du fram emot ett verka i en internationell miljö där processerna kan vara snabba och krävande, vilket ställer krav på att du effektivt tar dig an uppgifterna. Är det dig som vi söker efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning Minst 3+ års erfarenhet av rekrytering/sökning inom teknikroller Erfarenhet av rekrytering inom fordonsindustrin Utmärkta kommunikativa färdigheter i både tal och skrift på engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35292 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Receptionist sökes till läroverk
Perido AB
Kontorsreceptionister

Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som receptionist råder vid dig varmt att läsa vidare för att se om detta är ditt nästa steg... Om tjänsten Vi på Perido letar efter en duktig receptionist till vår kund, ett lärosäte placerat i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som receptionist fungerar du som den primära kontaktpunkten i receptionen/växeln och kan se fram emot varierande arbetsdagar! Tjänsten kommer kretsa kring: Utlämning av passerkort Hjälp med lättare IT-ärenden Utlämning av IT-produkter Påfyllnad av kaffemaskiner Hänvisning av besökare Koppla samtal till rätt funktion Felanmälningar Fler liknande arbetsuppgifter Dina egenskaper Som receptionist är ett glatt och trevligt bemötande avgörande, och därför är du en person som trivs med att arbeta med människor. Du är kommunikativ och strävar alltid efter att ge bästa möjliga service, samtidigt som du njuter av varierande arbetsuppgifter. Med din noggranna natur arbetar du strukturerat och med god ordning. En spännande och omväxlande tjänst väntar på dig. Vi ser fram emot att läsa din ansökan – skicka in den redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2025-11-17. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35309 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Administratör med erfarenhet av CRM-system? Ansök nu!
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du erfarenhet av CRM-system och letar efter nästa uppdrag? Passar det din vardag perfekt att arbeta 50-100%? Kan du beskrivas som ordningsam, ambitiös och positiv? Då låter det som att det är precis dig vi söker efter! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en serviceinriktad administratör till vår kund Svensk Handel. Svensk Handel är bransch- och arbetsgivarorganisation som driver handelns frågor för parti-, detalj- och e-handeln och förbättrar villkoren för drygt 9 000 handlare i Sverige. Du kommer arbeta från deras fina lokaler på Regeringsgatan i Stockholm. Nu letar vi efter en noggrann och strukturerad person som vill bli en del av Svensk Handels marknadsteam. I rollen kommer du främst att arbeta med CRM-system och kundregister, med fokus på att hålla informationen uppdaterad, korrekt och användbar. Dina egenskaper För att trivas i rollen som administratör finns det några egenskaper som vi tycker är extra viktiga. Du bör vara flexibel och prestigelös samt ha förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Att vara positiv, hjälpsam och kommunikativ kommer också vara egenskaper du har stor användning för! Avslutningsvis tror vi att du utför alla uppgifter med ytterst noggrannhet och låter dig inte stressas upp av deadlines. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Erfarenhet av CRM-system God kommunikationsförmåga i tal och skrift Omfattning och tillträde Omfattning för rollen är 50-100%, konsultuppdrag i 3 månader, med chans till förlängning. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35277 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025