Administratör med erfarenhet av CRM-system? Ansök nu!
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du erfarenhet av CRM-system och letar efter nästa uppdrag? Passar det din vardag perfekt att arbeta 50-100%? Kan du beskrivas som ordningsam, ambitiös och positiv? Då låter det som att det är precis dig vi söker efter! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en serviceinriktad administratör till vår kund Svensk Handel. Svensk Handel är bransch- och arbetsgivarorganisation som driver handelns frågor för parti-, detalj- och e-handeln och förbättrar villkoren för drygt 9 000 handlare i Sverige. Du kommer arbeta från deras fina lokaler på Regeringsgatan i Stockholm. Nu letar vi efter en noggrann och strukturerad person som vill bli en del av Svensk Handels marknadsteam. I rollen kommer du främst att arbeta med CRM-system och kundregister, med fokus på att hålla informationen uppdaterad, korrekt och användbar. Dina egenskaper För att trivas i rollen som administratör finns det några egenskaper som vi tycker är extra viktiga. Du bör vara flexibel och prestigelös samt ha förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Att vara positiv, hjälpsam och kommunikativ kommer också vara egenskaper du har stor användning för! Avslutningsvis tror vi att du utför alla uppgifter med ytterst noggrannhet och låter dig inte stressas upp av deadlines. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Erfarenhet av CRM-system God kommunikationsförmåga i tal och skrift Omfattning och tillträde Omfattning för rollen är 50-100%, konsultuppdrag i 3 månader, med chans till förlängning. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35277 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Administratör till Bravida!
Perido AB
Systemadministratörer

Är du en noggrann och strukturerad person som trivs i en stödjande roll? Nu söker Bravida en administratör till sin centrala biladministration i Stockholm. Här får du möjlighet att arbeta i en bred och varierad roll med fokus på administration, systemuppdateringar och dokumenthantering – i en miljö där din insats verkligen gör skillnad. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund Bravida, ett service- och installationsföretag med anställda på fler än 150 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor i södra Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör hos Bravidas ansvarar du för att stödja verksamheten med olika administrativa uppgifter kopplade till bolagets fordonsflotta och dokumenthantering. Du arbetar med att effektivisera rutiner och säkerställa att information hanteras korrekt i både interna system och i kontakt med externa parter. Arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden via en gemensam inkorg Administrera fordonsändringar, exempelvis byte av bil eller förare Hantera leasingavtal och ha kontakt med leasingbolag Uppdatera och underhålla interna system, såsom ekonomisystem och Excel Skapa, strukturera och underhålla blanketter, manualer och stöddokument i Word Ge administrativt stöd till chefer och medarbetare i organisationen Dina egenskaper I rollen som administratör är det viktigt att du är strukturerad och noggrann, då du hanterar detaljerad information och ansvarar för att dokument och processer är korrekta och uppdaterade. Du har ett prestigelöst och enkelt sätt, vilket gör det lätt för kollegor att samarbeta med dig och be om stöd. Eftersom rollen innebär att ge service och stöd till andra, trivs du med att arbeta i team och bidra till att skapa en välfungerande arbetsmiljö där alla kan göra sitt jobb på bästa sätt. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Erfarenhet av administration och service God datorvana, särskilt Excel och Word Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35302 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Erfaren kommunikatör sökes till Trafikverket! - Norrköping
Perido AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du arbeta brett med kommunikation i en roll där du både får tänka strategiskt och agera operativt? Här erbjuds du en möjlighet att driva kommunikationsinsatser från analys och planering till genomförande och uppföljning – med fokus på att skapa verklig effekt. Kort sagt: Trafikverket söker en kommunikationsspecialist med huvudfokus projektkommunikation! Är det dig de söker? Om tjänsten En av Peridos många kunder är Trafikverket, en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en erfaren kommunikatör, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete kan ske från kontoret i Norrköping eller Göteborg, med möjlighet att arbeta några dagar i veckan på distans. Eftersom resor ingår i tjänsten krävs även B-körkort. Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du framför allt arbeta med kommunikation i något av myndighetens större projekt, men också med andra investerings- och underhållsåtgärder. Exempel på arbetsuppgifter: Arbete med såväl strategisk som operativ kommunikation, proaktivt och reaktivt Analys, planering, samordning, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter utifrån önskad effekt Budskapsutformning, produktion, kanalval, publicering i olika kanaler Planera och bidra i genomförande av evenemang som t.ex. samråd Identifiera, bedöma och prioritera kommunikationsbehov, kommunikativa risker och möjligheter Arbeta integrerat med intern och extern kommunikation Bidra till utvecklingen av Trafikverkets kommunikativa förmåga genom exempelvis rådgivning Samverkan med både interna och externa intressenter Dina egenskaper Vi söker en självständig person med initiativförmåga som har lätt för att samarbeta, skapa relationer och vinna förtroende med en stark egen drivkraft att söka information, är trygg i rollen som kommunikationsspecialist och har förståelse för kommunikationsuppdraget. Du är vass både på att genomföra självständigt arbete och genomföra leveranser tillsammans med andra. Du har goda kunskaper inom digital kommunikation och sociala medier, liksom förståelse för varumärkesbyggande. Du har arbetat rådgivande i kommunikationsfrågor och har förmågan att omsätta dina insikter i konkreta leveranser. Dessutom har du erfarenhet av att skapa och anpassa innehåll för olika målgrupper och kanaler, med mycket god språklig förmåga på svenska. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Högskoleutbildning om minst 120 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Minst tre (3) års erfarenhet under de senaste fem (5) åren av strategiskt och operativt kommunikationsarbete Minst ett (1) års erfarenhet av press- och mediefrågor Minst ett (1) års erfarenhet av webbpublicering i Optimizely (tidigare episerver) Minst ett (1) års erfarenhet av att producera rörligt material för webb och sociala kanaler Goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier Kunskaper om varumärkesbyggande Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) Kunskap om klarspråk Erfarenhet av analys, planering, produktion, genomförande och uppföljning av kommunikation Erfarenhet av att arbeta rådgivande i kommunikationsfrågor, med förmåga att omsätta det till leverans och i handling Erfarenhet av att arbeta med, skriva och målgruppsanpassa innehåll i olika kanaler, med god språkbehandling på svenska B-körkort, då det ingår resor i arbetet Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Meriterande: Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta i en offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete i samverkan med andra aktörer Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning upp till totalt 17 månader. Start 2025-08-06. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35306 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Erfaren kommunikatör sökes till Trafikverket! - Gbg
Perido AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du arbeta brett med kommunikation i en roll där du både får tänka strategiskt och agera operativt? Här erbjuds du en möjlighet att driva kommunikationsinsatser från analys och planering till genomförande och uppföljning – med fokus på att skapa verklig effekt. Kort sagt: Trafikverket söker en kommunikationsspecialist med huvudfokus projektkommunikation! Är det dig de söker? Om tjänsten En av Peridos många kunder är Trafikverket, en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en erfaren kommunikatör, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete kan ske från kontoret i Norrköping eller Göteborg, med möjlighet att arbeta några dagar i veckan på distans. Eftersom resor ingår i tjänsten krävs även B-körkort. Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du framför allt arbeta med kommunikation i något av myndighetens större projekt, men också med andra investerings- och underhållsåtgärder. Exempel på arbetsuppgifter: Arbete med såväl strategisk som operativ kommunikation, proaktivt och reaktivt Analys, planering, samordning, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter utifrån önskad effekt Budskapsutformning, produktion, kanalval, publicering i olika kanaler Planera och bidra i genomförande av evenemang som t.ex. samråd Identifiera, bedöma och prioritera kommunikationsbehov, kommunikativa risker och möjligheter Arbeta integrerat med intern och extern kommunikation Bidra till utvecklingen av Trafikverkets kommunikativa förmåga genom exempelvis rådgivning Samverkan med både interna och externa intressenter Dina egenskaper Vi söker en självständig person med initiativförmåga som har lätt för att samarbeta, skapa relationer och vinna förtroende med en stark egen drivkraft att söka information, är trygg i rollen som kommunikationsspecialist och har förståelse för kommunikationsuppdraget. Du är vass både på att genomföra självständigt arbete och genomföra leveranser tillsammans med andra. Du har goda kunskaper inom digital kommunikation och sociala medier, liksom förståelse för varumärkesbyggande. Du har arbetat rådgivande i kommunikationsfrågor och har förmågan att omsätta dina insikter i konkreta leveranser. Dessutom har du erfarenhet av att skapa och anpassa innehåll för olika målgrupper och kanaler, med mycket god språklig förmåga på svenska. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Högskoleutbildning om minst 120 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Minst tre (3) års erfarenhet under de senaste fem (5) åren av strategiskt och operativt kommunikationsarbete Minst ett (1) års erfarenhet av press- och mediefrågor Minst ett (1) års erfarenhet av webbpublicering i Optimizely (tidigare episerver) Minst ett (1) års erfarenhet av att producera rörligt material för webb och sociala kanaler Goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier Kunskaper om varumärkesbyggande Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) Kunskap om klarspråk Erfarenhet av analys, planering, produktion, genomförande och uppföljning av kommunikation Erfarenhet av att arbeta rådgivande i kommunikationsfrågor, med förmåga att omsätta det till leverans och i handling Erfarenhet av att arbeta med, skriva och målgruppsanpassa innehåll i olika kanaler, med god språkbehandling på svenska B-körkort, då det ingår resor i arbetet Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Meriterande: Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta i en offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete i samverkan med andra aktörer Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning upp till totalt 17 månader. Start 2025-08-06. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35306 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Redovisningsekonom till Linköpings Universitet
Perido AB
Redovisningsekonomer

Vill du vara med och skapa förutsättningar för framgångsrik forskning? Hos Linköpings Universitet får du en central roll där du kombinerar ekonomisk expertis med rådgivning och stöd till forskare och ledning i en dynamisk och utvecklingsfokuserad miljö. Låter det som något för dig? Om tjänsten Vi på Perido söker nu en redovisningsekonom till vår kund Linköpings Universitet. I rollen arbetar du nära kollegor och fungerar som ett stöd och en rådgivande part till institutionens ledning, avdelnings- och enhetschefer, forskare samt projektansvariga. Fokus ligger på den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt. I detta arbete ingår exempelvis arbete med genomlysning av befintliga projekt, starta upp nya projekt, fullkostnadskalkyler, uppföljning av förbrukning av projektmedel, avstämningar med projektledare, dokumentation av gamla och nya projekt och ekonomisk rapportering till finansiärer för såväl nationella projekt som EU-projekt. Även budget- och prognosarbete ingår. Du förväntas även: verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa Dina egenskaper Som person är du ansvarstagande och trivs med att ta eget initiativ för att driva arbetet framåt. Du har ett professionellt förhållningssätt och är serviceinriktad, med en vilja att stötta och underlätta för andra i organisationen. Din goda samarbetsförmåga gör att du bygger förtroendefulla relationer och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Examen från 3-årigt gymnasium och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete ELLER 3-årig universitets-/högskoleutbildning med inriktning ekonomi ELLER 2-årig YH utbildning med inriktning ekonomi och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete God förmåga att arbete i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet av ekonomiarbete, budget, prognos, månads- och årsbokslut Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i nio månader. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35305 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Controller till Linköpings Universitet
Perido AB
Controller

Vill du arbeta nära verksamheten och bidra med din ekonomiska kompetens i en rådgivande och stödjande roll? Nu söker vi en controller som vill vara med och driva budget- och bokslutsprocesser, stötta forskningsprojekt och utveckla ekonomiska rutiner i en dynamisk och kunskapsintensiv miljö. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Controller till vår kund, närmare bestämt Linköpings Universitet. Dina arbetsuppgifter Som Controller spelar du en nyckelroll i att stötta institutionens ekonomiarbete och vara en rådgivande funktion för ledning, chefer och forskningsverksamheten. Rollen innebär ett brett ansvar inom budget- och bokslutsarbete, ekonomisk analys samt utveckling och förbättring av rutiner och processer. Du kommer att samordna centrala ekonomiska processer och bidra till ett effektivt och kvalitativt ekonomistöd. Exempel på arbetsuppgifter: Stödja institutionens ledning, chefer och forskare i ekonomiska frågor Samordna och leda budgetprocessen för 2025 Samordna och leda bokslutsprocessen för 2025/2026 Utveckla arbetssätt för framtida budget- och bokslutsprocesser Utföra ekonomiska analyser och ta fram beslutsunderlag Granska och stödja forskningsprojekt och projektkalkyler Visualisera och förklara ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt Se över och förbättra befintliga ekonomiska rutiner och processer Säkerställa att det ekonomiska regelverket efterlevs Dina egenskaper I rollen som controller är det viktigt att du är ansvarstagande och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en person som trivs med att ta egna initiativ och har ett professionellt förhållningssätt i kontakten med både kollegor och verksamhetsrepresentanter. Din goda samarbetsförmåga gör att du kan arbeta effektivt i team och bidra till ett konstruktivt arbetsklimat, samtidigt som du har integritet och kan stå för dina analyser och bedömningar. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Examen från 3-årigt gymnasium alternativ YH-utbildning och minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- analys- och uppföljningsarbete alternativt 3-årig universitets/högskoleutbildning med inriktning redovisning och minst 5 ås erfarenhet av kvalificerat redovisning- analys- och uppföljningsarbete Erfarenheten som konsult av liknande uppdrag med syfte att genom lysa, bygga och styra upp rutiner inom ekonomiområdet Ansvarig för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning Erfarenhet av processförbättring och processutveckling. Utveckla, effektivisera och förbättra arbetsprocesser God förmåga att arbeta i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Erfarenhet av större organisationer Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i nio månader. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35304 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Management Assistant sökes!
Perido AB
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.

Har du gedigen erfarenhet som chefsassistent alternativt flera års erfarenhet i en liknande stödjande roll? Har du utmärkta analytiska färdigheter och en förmåga att planera och prioritera med ett flexibelt sinne och hög integritet? Då kan det vara precis dig vi söker! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Management Assistant till vår kund, ett välkänt företag inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Din huvudsakliga uppgift är att arbeta som chefsstöd. Du jobbar med andra ord nära din chef och du kommer vara involverad i allt som rör den dagliga verksamheten. Ditt stöd omfattar alla affärsrelaterade uppgifter för att säkerställa ett så smidigt och effektivt arbetsflöde som möjligt. Du kommer att vara en möjliggörare för att dagarna ska planeras så effektivt som möjligt och fungera som en länk mellan interna och externa affärsrelationer genom att hantera chefens e-post, kalenderkoordinering, agendor, townhalls och presentationsmaterial. Du kommer även att planera och koordinera möten, besök och evenemang, resor, tidrapportering och andra administrativa uppgifter som ingår i det administrativa grunduppdraget. Dina egenskaper Proaktivitet och en serviceinriktad inställning är nyckelfaktorer för att lyckas i denna roll. Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt såväl som i team. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i din yrkesroll och tydlig i din kommunikation. Dina utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftliga och muntliga, hjälper dig att arbeta effektivt och tryggt samt samarbeta med olika intressenter på olika nivåer. Vi uppmuntrar ett nyfiket och positivt förhållningssätt samt en stark vilja att lära! Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan på engelska, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Du har gedigen erfarenhet som chefsassistent eller åtminstone flera års erfarenhet i en liknande stödjande roll Du har förmågan att planera och prioritera med ett flexibelt sinne och hög integritet Utmärkta analytiska färdigheter Du behärskar alla Microsoft Office-program Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både i skrift och muntligt på svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-11-30. Start 2025-06-23. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35303 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Receptionist till myndighet!
Perido AB
Kontorsreceptionister

Vill du arbeta i en serviceinriktad roll där du är ansiktet utåt och får vara navet i en viktig verksamhet? Vi söker nu en receptionist som trivs i en omväxlande vardag med många kontaktytor. Här får du en central roll med stort ansvar för att skapa en välkomnande och professionell miljö för både besökare och medarbetare. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en receptionist till vår kund, en myndighet i Uppsala. Där bedrivs forskning, utbildning och analyser med fokus på att förebygga och hantera smittsamma sjukdomar. Arbetet bidrar till att skydda både människors och djurs hälsa, samt främja en hållbar livsmedelsproduktion. Genom expertkunskap och laboratorieanalyser ges stöd till samhällets beredskap och smittskyddsarbete. Arbetstiden är förlagd 07:50 – 15:30, vilket innebär att omfattning för tjänsten är 94%. Dina arbetsuppgifter Som receptionist har du en central och viktig roll i att skapa ett professionellt och välkomnande intryck för både besökare och medarbetare. Du är ofta den första kontakten med myndigheten och ansvarar för att ge god service, hantera praktiska uppgifter och se till att den dagliga driften flyter på smidigt. Arbetsuppgifter: Ta emot besökare och bud samt ge informationsservice Hantera myndighetens växel och telefonservice, inklusive att koppla samtal, ordna telefonkonferenser och uppdatera anknytningar Vara behjälplig med bokningar, kopiering, inköp och andra servicebehov Ansvara för att inkommande och utgående samtal besvaras och förmedlas korrekt Dina egenskaper För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du vara serviceinriktad och ha en positiv inställning i mötet med både kollegor och externa besökare. Du är strukturerad, noggrann och har lätt för att hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus. Din kommunikativa förmåga är god, och du uttrycker dig tydligt och vänligt, både i tal och skrift. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och tar gärna egna initiativ för att förbättra rutiner och arbetssätt i det dagliga arbetet. Samarbete är viktigt för dig, och du bidrar till en god arbetsmiljö genom ett professionellt och hjälpsamt bemötande. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-08-30, med chans till förlängning t.o.m. 2025-10-30. Start 2025-06-27. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35301 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Administratör sökes till projektstöd inom offentlig sektor!
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du sinne för struktur, gillar att ha ordning och reda, och trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet? Du som är en noggrann och driven administratör sökes till ett uppdrag med fokus på projektsupport inom offentlig sektor. Låter det som något för dig? Läs gärna vidare! Om tjänsten Perido söker nu en administratör för vår kunds räkning, en organisation som har en stöttande funktion i nära samarbete med svenska myndigheter, med fokus på teknisk innovation och säkerhet. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Stockholm. Dina arbetsuppgifter Det här uppdraget innebär att vara administrativt stöd i flera pågående projekt inom en offentlig verksamhet. Du kommer att ha en viktig roll i att hålla ihop dokumentation, följa upp leveranser och delta i möten för att säkerställa att allt är på plats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera inkommande och utgående dokument kopplade till myndighetens projekt Ansvara för diarieföring, arkivering och registratur Följa upp dokumentleveranser och säkerställa att rätt material är på rätt plats i tid Delta i uppföljnings- och redovisningsmöten Föra anteckningar och skriva protokoll Samarbeta med projektledare och andra intressenter inom verksamheten Dina egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad och noggrann i ditt arbete. Du har ett öga för detaljer, men förstår samtidigt vikten av att se till helheten och bidra till framdriften i projekten. Du trivs med att samarbeta, är lösningsorienterad och har ett professionellt förhållningssätt i din kommunikation – både internt och externt. Känner du igen dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Kvalifikationer: Gymnasieutbildning eller motsvarande Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör eller assistent Minst tre (3) månaders erfarenhet av arbete inom offentlig sektor Mycket goda kunskaper i MS Office eller motsvarande Mycket goda kunskaper i MS Project eller motsvarande Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem inom myndighet Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start i augusti enligt ök. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35299 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Nordic Financial Controller till Warner Bros - 70%
Perido AB
Controller

Vill du ha en nyckelroll i ett internationellt bolag där du får kombinera redovisning, lön och processutveckling i en nordisk kontext? Har du erfarenhet av arbete med dansk redovisning och lön? Gillar du att jobba självständigt med frihet under ansvar – samtidigt som du är en del av ett glatt och samarbetsinriktat team? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om tjänsten Perido söker nu en Nordic Financial Controller för vår kunds räkning – ett globalt, välkänt och kreativt mediabolag med kontor i centrala Stockholm. Här blir du en del av ett mindre lokalt team som arbetar nära både den nordiska organisationen och det globala huvudkontoret. Tjänsten är på 70%. Dina arbetsuppgifter Du får ett helhetsansvar för den danska och norska redovisningen, där det danska bolaget är aktivt med anställda och produktion, medan det norska för närvarande är vilande. Rollen passar dig som vill ha variation, tydligt ansvar och stor möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt och processer. Ansvara för månadsbokslut och balansavstämningar Hantera löner för Danmark; agera kontaktperson mot lönekonsulter samt stötta internt Ta fram underlag för årsredovisningar och deklarationer i samarbete med extern revisionsbyrå Lokalt ansvar för momsrapportering för båda bolagen Utföra löpande bokföring samt annan intern och extern rapportering Effektivisera och dokumentera processer, främst i det danska bolaget Delta i kommande byte av lönesystem i Danmark Arbeta i SAP, Microsoft Dynamics och i stor utsträckning Excel Dina egenskaper Vi söker dig som är självgående, lösningsorienterad och trivs med att ta ansvar i en bred roll. Du har ett intresse för digitalisering och processutveckling, är nyfiken och tycker om att fördjupa dig i detaljer utan att tappa helheten. Du samarbetar gärna, men är också trygg i att arbeta självständigt. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer: Flerårig erfarenhet av dansk redovisning och lön Minst 10 års erfarenhet inom redovisning, gärna i en bred roll Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomisystem (gärna SAP och Microsoft Dynamics) God vana av Excel, inklusive pivottabeller, formler och arbete med stora datamängder Mycket goda kunskaper i engelska Meriterande: Erfarenhet av digitaliseringsprojekt och processförbättringar inom ekonomi Omfattning och tillträde Deltid, konsultuppdrag på 70% i 12 månader med chans till förlängning. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sofia Nilsson som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35298 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025