Lediga jobb i Vingåker
Sök totalt 27 lediga jobb i Vingåker
Nammo-koncernen finns representerade i 11 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på fyra orter i Sverige och har ca 500 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Industrielektriker Lockas du av att arbeta i ett spännande företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där teknisk problemlösning och förbättringar är en del av din vardag? Nu söker vi en Industrielektriker! I rollen som Industrielektriker hos oss får du möjligheten att göra skillnad genom att bidra med värdefulla insatser som utvecklar siten i Vingåker. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen I rollen ansvarar för att både planera och utföra avhjälpande underhåll och reparationer inom siten i Vingåker. Du ingår i Teknik – och underhållsavdelningen där du kommer möta kollegor som gärna hjälps åt och som drivs av förbättringar. För oss är säkerheten alltid högsta prioritet. Då du i rollen som Industrielektriker blir sitens spetskompetens inom ditt område kommer du att ha flera olika kontaktytor. Internt handlar det om samarbete med andra avdelningar, så som produktion, inköp och kvalitet. Även kontakt med externa leverantörer och inhyrd personal kommer vara förekommande i rollen. Ansvar och arbetsuppgifter innefattar bland annat: · Planera och utföra förebyggande och avhjälpande underhåll och reparationer · Utföra löpande inspektioner och kontroller av utrustning enligt gällande arbetsinstruktion. · Leda och/eller delta i projekt och utredningar för att lösa tekniska problemställningar · Vid behov instruera inhyrd personal vid underhållsarbeten · Förbättringsarbete · Arbeta och rapportera i underhållssystemet Efecto Rollen är placerad i Vingåker och rapporterar till Teknik – och underhållschef. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att lösa tekniska problem och som uppskattar att hjälpa andra. Du har en god teknisk förståelse och tidigare erfarenhet av att arbeta inom tillverkade – eller processindustri. Vidare ser vi att du har: - Relevant teknisk utbildning inom el – och automation - El auktorisation B/AL/A är meriterande - Erfarenhet av automationsarbete och goda kunskaper i felsökning i styrsystem - Kunskaper inom ellära, mätteknik och ritningsläsning - Erfarenhet av underhållssystem - Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt förståelse i engelska För att trivas i rollen som Industrielektriker har du en utpräglad känsla för service och har lätt för att arbeta tillsammans med andra samt har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort tekniskt intresse, vara energisk och lösningsfokuserad samt ha förmågan att ta eget ansvar, planera och driva ditt eget arbete. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Aleksander Esko, på [email protected] Då vi går in i semesterperioden kan återkoppling dröja något längre än vanligt. Urval och kontakt kommer att påbörjas när ansökningstiden gått åt. Vi ser fram emot din ansökan, dock senast den 3/8-25. Varmt välkommen!
Jobbeskrivning Vi söker ytterligare en redovisningskonsult som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens, engagemang och gemenskap. Om jobbet och LR Vi är en kombibyrå med en härlig mix av auktoriserade lönekonsulter, revisorer och redovisningsekonomer.LR Revision & Redovisning är ett nätverk av lokalt ägda byråer, med ca 70 kontor över hela Sverige. Vi ansvarar över kontoren i Örebro, Lindesberg och Vingåker. Denna tjänst är tänkt att vara en förstärkning till kontoret i Vingåker. Vi söker en självgående redovisningskonsult som vill ha eget kundansvar och utvecklas tillsammans med oss och kunderna. Du kommer ingå i vårt redovisningsteam som idag består av 5 kompetenta medarbetare. Totalt sett i organisationen ingår du i ett team av ekonomer om ca 50 medarbetare och arbetar framför allt med små och medelstora ägarledda företag. Goda relationer är kärnan i företagets affärer och arbetet är därför inriktat på helhetsansvar och långsiktigt arbete. Som medarbetare får du därför ett större ansvar och en större roll, men också ett stort utrymme att skapa och styra din vardag. I denna roll arbetar du med hantering av våra kunders ekonomi där redovisning utgör en stor del av arbetet, exempelvis genom upprättande av löpande bokföring, avstämningar, bokslutsarbete samt rådgivning. I din vardag får du arbeta både enskilt och i team, vilket ger dig en stor variation och ett brett nätverk. Du arbetar nära dina kollegor och har alltid någon att rådfråga och diskutera med. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med ekonomi. Du bör ha grundläggande kunskaper i Excel och erfarenhet av att jobba i affärssystem, exempelvis Fortnox eller Capego. Vi värdesätter att du är kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Att ha jobbat på redovisningsbyrå är meriterande men inget krav, personer från ekonomiavdelningar som vill prova på att jobba varierat och utvecklas i ekonomyrket är också välkomna att söka! Övrig information Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande under sommaren. Om du har några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta vår verksamhetschef på [email protected] Ansökan Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] Sista ansökningsdag: 1 sep – men vänta inte, vi gör urval löpande. Vi ser fram emot att träffa dig!
Dammsdalskolan i Vingåker Om oss Dammsdalskolan i Vingåker är en riksupptagande internatskola som specialiserat sig på barn och ungdomar inom NPF-området. Vi erbjuder en helhetslösning med skola och boende inom ramen för fyra skolformer, anpassad grundskola-/grundskola och anpassad gymnasieskola-/gymnasieskola. Dina arbetsuppgifter Dammsdalskolan erbjuder dig en spännande vardag där du får möjlighet att möta varje enskild elev utifrån individuella behov. Vi vill att du har stort engagemang för dina elever och är duktig på att bygga relationer med andra människor. Dina arbetsuppgifter är varierande och i dina arbetsuppgifter ingår förberedelse, genomförande och uppföljning av undervisning, praktik, dokumentation och utvecklingsarbete. Din ambition är att alltid ha eleven i fokus och du är övertygad om att alla kan lära mer utifrån sina egna individuella förutsättningar. Du har en djup förståelse för elevers olikheter i sitt lärande och du bemöter eleverna med tydlighet och höga positiva förväntningar. Du är en aktiv person som arbetar för att skapa en stimulerande och utvecklande verksamhet med elevens behov i centrum. Du är fysiskt aktiv och tycker om att röra på dig tillsammans med eleverna. Din kompetens Vi söker dig med minst avslutat gymnasieprogram. Du har ett inre driv och ett intresse för digitala verktyg är meriterande. Du är intresserad och nyfiken på skolan som verksamhetsområde och ett stort intresse för ungdomar. Du har intresse och erfarenhet av ungdomar som ibland kan uppfattas hamna i utmanande beteenden. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. B-körkort är ett krav. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placering i skolverksamheten på Dammsdalskolan Information om tjänsten lämnas av Rektor Marie Nyberg, 0151-52 43 50, 070-682 76 00. Facklig företrädare söks via kontaktcenter 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Dammsdalskolan! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-15 Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Tekniska ligger organisatoriskt under Samhällsbyggnadsförvaltningen. Här arbetar drivna och engagerade medarbetare för att bygga och utveckla Vingåker för och med våra medborgare. Våra uppdrag innebär kontakter med både näringsliv och privatpersoner vilket skapar en dynamisk miljö att utvecklas och trivas i. Vi arbetar för en levande landsbygd där våra medborgare kan trivas och växa hela livet. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en ny kollega som vill axla rollen som vaktmästare hos oss på tekniska i Vingåker kommun. Hos oss finns stort engagemang och vi lägger stolthet i vårt arbete. Som vaktmästare här kommer du att arbeta med inre vaktmästerisysslor i vårt ärendehanteringssystem, du kommer arbeta med att hjälpa och serva våra verksamheter med att se över inre inventarier, tex byta lysrör, montera hyllor, transport av post, omplacering av möbler och inventarier. Vi ansvarar även för utkörning av matkantiner till kommunens förskolor och skolor. Vi på Tekniska är en liten enhet och vi är beroende av varandra. Du kan därför behöva stötta övriga medarbetare i deras arbetsuppgifter vid ex. sjukdom eller ledighet eller när arbetsbelastningen är hög beroende på årstider. Det innebär att du kan komma hjälpa gata/park med yttre skötsel så som renhållning, plantering av växter, snöskottning, sopning av gator och skötsel av våra grönytor. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdatum passerat, så sök redan idag! KVALIFIKATIONER Vi söker dig med praktiska färdigheter inom fastighetsskötsel. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete. Har du tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel inom kommunal verksamhet är det meriterande. Du kommer arbeta med Vingåkers kommun som din arbetsplats. Det innebär att du kommer möta mycket människor, både anställda i kommunen och besöka till kommunens verksamheter samt medborgare. Du trivs i mötet med människor och vill ge god service inom ditt område men är även beredd att stötta kollegor när arbetet kräver. Provanställning kan komma att tillämpas. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Fotsjukvården Vårdcentralen Vingåker & Kullbergska sjukhus Katrineholm Om oss Rehabiliteringskliniken Sörmland är en verksamhet som präglas av arbetsglädje, samarbete och ett starkt engagemang. Vårt fokus är att främja hälsa och livskvalitet hos dem vi möter – med respektfullt bemötande, delaktighet och hög kompetens. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjligheter till professionell utveckling – både genom utbildning och kollegialt erfarenhetsutbyte. Vi värnar om balansen mellan arbete och fritid och erbjuder därför flexibla arbetstider, fria läkarbesök och ett friskvårdsbidrag på 5 000 kronor per år. I dag arbetar 20 fotvårdsspecialister inom kliniken. Vi är ett sammansvetsat team som värdesätter gott samarbete och mycket skratt. Nu söker vi dig som vill vara med och vidareutveckla fotsjukvården i Region Sörmland! Om tjänsten Tjänsten är fördelad mellan två mottagningar – Fotsjukvården på Kullbergska sjukhuset i Katrineholm och Vårdcentralen Vingåker. Fördelningen är ungefär 60?% i Vingåker och 40?% på Kullbergska, men viss flexibilitet finns utifrån verksamhetens behov. Som fotvårdsspecialist arbetar du med medicinsk fotsjukvård: bedömning, behandling, uppföljning och utbildning. Din huvudsakliga patientgrupp är personer med diabetes. Du blir också en viktig del av vårt multidisciplinära fotsårsteam på Kullbergska, där vi arbetar med svårläkta sår i nära samarbete med andra professioner. Remisser kommer från läkare, diabetessjuksköterskor och sjuksköterskor. I arbetet ingår även dokumentation och bokning i vår datajournal. Tjänsten innebär resor mellan mottagningarna, vilket gör att körkort är en fördel. Din kompetens • Utbildning i medicinsk fotvård samt undersköterskeutbildning är ett krav • Erfarenhet av arbete med personer med diabetes och sår • Genomgången diabetes- och sårutbildning är meriterande • God datorvana är ett krav • Körkort B är meriterande. Vi söker dig som • Är trygg, engagerad och professionell i din roll • Arbetar självständigt, strukturerat och med hög noggrannhet • Har god samarbetsförmåga och tycker om att bidra till ett gott arbetsklimat • Är positiv till utveckling och förändring – vi är en verksamhet i ständig rörelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef fotsjukvården, Niclas Asp-Collin, 072-144 11 69. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på fotsjukvården! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-03. Intervjuer sker efter ansökningstiden löp ut. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult på Vingåker under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult på Vingåker under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Vingåkers funktionshinderomsorg är organisatorisk placerad under socialförvaltningen. Här arbetar drivna och engagerade medarbetare med att skapa en meningsfull vardag för våra brukare. Funktionshinderomsorgen består av daglig verksamhet, gruppbostäder, socialpsykiatri, personlig assistans och barnverksamhet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en trygg och ansvarsfull kvinnlig personlig assistent som vill göra skillnad för en person i den enskildes vardag. Du kommer ingå i en personalgrupp på 6 personer. Det är dubbel bemanning vissa timmar, enskilt arbete förekommer. Du behöver vara trygg i din roll som personlig assistent och kan planera en vardag tillsammans med den assistansberättigade. Du kommer vara anställd inom personlig assistans där du arbetar enligt lagt schema med oregelbundna arbetstider, dag, kväll, vaken natt enligt bilaga J och med varannan helg. "Jag är en kvinna i 40 års åldern. Mina intressen är musik, foto, djur och natur så min assistent måste tåla pälsdjur. Jag bor på en mindre ort ca. 1 mil utanför Vingåker. Mitt boende är en lägenhet på 2 rok med egen uteplats. Jag äger en egen individanpassad bil, så körkort är ett plus då jag uppskattar att kunna åka ut på utflykter för att kunna sätta guldkant på min tillvaro. Du kommer arbeta för att ge mig ett individanpassat stöd i vardagssituationer men även i andra sociala sammanhang. Jag är rörelsehindrad och mitt stöd-och omvårdnadsbehov är omfattande. Jag kommunicerar genom olika hjälpmedel och du som assistent behöver vara lyhörd och fokuserad. Ser fram emot att träffa dig för att skapa ett bra team där vi samarbetar i min vardag." I vårt gemensamma arbete inom kommunen utgår vi från vår värdegrund med våra ledord. Våga, Ansvar, Respekt och Stolt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad inom vård-och omsorg, barn- och fritids eller stödassistent eller motsvarande inom funktionshinderomsorgen och som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård/omsorg/LSS. Som person är du ordningsam, strukturerad och ditt arbete präglas av ödmjukhet och respekt. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan därför komma att tillsätta innan sista ansökningsdag. Längre ansökningstid pga semestertider, därför kan återkoppling även ske efter att ansökningstiden har gått ut. Tjänsten kan komma att inledas med en provanställning på 6 månader. B-körkort är ett krav. Viktig information till dig som söker till oss inom Vård och omsorg: Vi ställer krav på registerutdrag från belastningsregistret omgående vid anställning, förbered därför detta tidigt och uppvisa på intervju. Om du beställer ett fysiskt utdrag kan det ta upp till två veckor att få hem det. Det går även bra att beställa ett digitalt belastningsregister. Observera att du ska beställa belastningsregistret som heter "Arbete med barn med funktionsnedsättning (LSS)", även om du kommer arbeta med vuxna individer. För att vara aktuell för tjänst inom Vård och omsorg i Vingåkers kommun krävs godkänd nivå i svenska språket. Därför tillämpar vi språktest i denna rekrytering. ÖVRIGT Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Socialförvaltningen i Vingåkers kommun ansvarar för hela socialtjänstområdet och omfattar individ- och familjeomsorg, funktionshinderomsorg och äldreomsorg. Till socialförvaltningens ledningsstab söker vi nu en person som vill arbeta som systemförvaltare. Staben består idag av ledningsstöd, medicinskt ansvarig sjuksköterska och processledare. Vi är en liten grupp på fyra medarbetare i kommunens största förvaltning, och med tätt samarbete och stort engagemang arbetar vi för medborgarnas bästa. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och forma framtidens välfärd i en kommun som vågar tänka nytt? Som systemförvaltare i ledningsstödet på Vingåkers socialförvaltning får du en nyckelroll i vår digitala och kvalitativa utveckling både lokalt och i samverkan med regionen och andra kommuner i Sörmland. I Vingåker går utvecklingen snabbt. Vi har korta beslutsvägar, ett öppet klimat och ett gott samarbete mellan verksamheter, politisk ledning, IT och externa aktörer. Det pågår flera spännande och omskrivna satsningar, inte minst inom landsbygdsutveckling och digitalisering. Även nationellt sker en snabb förändring inom välfärdsteknik och digitala arbetssätt här får du möjlighet att både följa och påverka den utvecklingen. Som en del av socialförvaltningens ledningsstöd, direkt under socialchefen, blir du en viktig kugge i både det operativa och strategiska arbetet. Exempel på arbetsuppgifter: • Systemförvaltning för befintliga och kommande verksamhetssystem • Kvalitetsarbete, inklusive hantering av avvikelser, rutiner, uppföljningar och kontroller • Driva och delta i utvecklingsprojekt, med särskilt fokus på införande av ny teknik och samspelet mellan teknik, medborgare och personal • Fungera som en länk mellan verksamheten och kommunens IT-avdelning, även mellan organisationen och systemleverantörer. • Stötta förvaltningen i olika uppdrag och projekt både kortare insatser och långsiktiga processer Det här är en roll för dig som vill ha både ansvar och möjlighet att påverka. Du får vara med och säkerställa att våra system och arbetssätt fungerar i praktiken för både medborgare och medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med digitala system inom vård och omsorg gärna i en roll där du kombinerat teknik, verksamhetsförståelse och utvecklingsarbete. Du har ett starkt intresse för digitalisering inom det sociala området och känner dig trygg i att ta ansvar för systemförvaltning och kvalitetsprocesser. Du har sannolikt en bakgrund som kombinerar kunskap inom IT med erfarenhet från socialförvaltningens områden: äldreomsorg, funktionsstöd, hälso- och sjukvården eller individ- och familjeomsorg. Erfarenhet av att arbeta nära verksamheten och chefer i förändrings- och utvecklingsprojekt är meriterande. Vi ser gärna att du: • Har erfarenhet av att arbeta projektbaserat och trivs med att leda eller samordna processer inom tydliga tidsramar • Är van att arbeta självständigt och samtidigt samarbeta tätt med både interna och externa aktörer • Har en kommunikativ förmåga som gör att du kan förankra nya arbetssätt och driva implementering av teknik i verksamheten • Har förståelse för samspelet mellan teknik, användare och organisation • Gillar att växla mellan operativa uppgifter och strategiska frågor Eftersom en del samverkan sker regionalt behöver du ha B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med provanställning. ÖVRIGT Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Vi söker dig som vill arbeta som sommarvikarie i Vingåker. Är du noggrann, flexibel och social? Då är du den vi söker! Du jobbar på timmar Körkort med behörigheten B är ett krav.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 27 jobb