Lediga jobb i Vingåker

Sök totalt 18 lediga jobb i Vingåker

Sjuksköterska till Vårnäs Behandling
Vårdförbundet Sörmland
Psykiatrisjuksköterskor

Prestigelös och positiv kollega sökes! Har du förmågan att arbeta självständigt och har en dokumenterat god samarbetsförmåga? Brinner du för alla människors lika värde? Vill du arbeta på en harmonisk arbetsplats där den familjära känslan och tryggheten står i centrum, för såväl personal som patienter? Vill du göra skillnad genom att hjälpa människor tillbaka till ett drogfritt liv? Då är du kanske den vi söker! På Vårnäs Introduktionsavdelning arbetar idag tre sjuksköterskor - alla med lång erfarenhet. När nu en av våra sköterskor väljer nya utmaningar i yrkeslivet behöver vi finna den rätta ersättaren. Arbetet som sjuksköterska är oerhört viktigt då patientens process börjar vid mottagandet. Uppdraget innebär ansvar för och genomförande av medicinsk abstinensbehandling, samtal med patienter, bedömningar av patientens fysiska och psykiska mående samt fortgående hälso- och sjukvårdsinsatser. Vård och behandling sker i samarbete med konsulterande läkare. Arbetet är självständigt men sker i mycket nära samverkan med övrig behandlingspersonal. Ett respektfull bemötande är viktigt i vårt arbete med patienterna, därför är den personliga lämpligheten en central faktor i vår rekrytering. Kvalifikationer Utbildning och erfarenhet · Legitimerad sjuksköterska – gärna med vidareutbildning inom psykiatri eller erfarenhet av arbete med drogrelaterad sjukvård. · Kunskaper eller kännedom om AA:S tolvstegsprogram är meriterande. · Flerspråkighet är meriterande Övrigt Körkort klass B erfordras. Uppvisande av utdrag från belastningsregistret är ett krav vid en anställning. Vårdförbundet Sörmland - är ett kommunalförbund bestående av Eskilstuna, Flen, Katrineholm, Strängnäs och Vingåkers kommuner. Verksamheten leds av en förbundsdirektion bestående av politiker från medlemskommunerna. Verksamheten utgörs av Vårnäs behandlingshem, som behandlar vuxna med beroendeproblematik samt Familjerådgivningen som bedriver rådgivning för familjer och par. Vårdförbundet Sörmland samarbetar med flera olika intressenter som kommuner, regioner, intresseorganisationer och anhörigföreningar. Vårnäs är ett behandlingshem med 34 platser för vuxna män och kvinnor som lider av alkohol, narkotika eller läkemedelsberoende. Behandlingen påbörjas på vår introduktionsavdelning under sju till tio dagar. Där sker även avgiftning/abstinensbehandling i samråd med läkare. Vi ser alkoholismen/drogberoendet som en sjukdom och använder AA:s tolv steg som grund. Vårnäs tar till största delen emot patienter från Sörmland genom vårt unika ”Öppna intag”. Öppet intag innebär att patienterna kommer till behandlingen på eget initiativ vilket vi tror är en förutsättning för att lyckas bli drogfri. Vår verksamhet speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap i en fantastisk lantlig arbetsmiljö. Vill du vara en del av detta? Varmt välkommen med din ansökan! Anställningens omfattning Anställningsform/varaktighet: tillsvidareanställning Omfattning: 100 % Löneform: månadslön Arbetstid: måndag – fredag, dagtid med beredskap i hemmet kvällar, helger och nätter enligt rullande schema. Tillträde: Enligt överenskommelse med individuell introduktion. Ansökan Sista ansökningsdag är: 2024-10-13 Intervjuer sker fortlöpande så vänta inte med din ansökan. Ansökan skickas till [email protected] eller Vårdförbundet Sörmland, Vårnäs behandlingshem, 643 92 Vingåker Ange referens: Sjuksköterska Kontaktpersoner: Ove Larsson, verksamhetschef, 0151- 51 81 90 Carina Löfving Lundin, Förbundschef 0151-51 80 97

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Direktförsäljare av lättsålda tjänster!
Kaminvärme Sverige AB
Företagssäljare

Direktförsäljare av lättsålda tjänster!Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation.Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg.Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV.Vi erbjuder- Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning- Generöst lönesystem- Goda möjligheter att växa inom bolaget- Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision!Vi söker dig som- Har B-körkort- Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar- Trivs med att jobba självständigt- Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå- Är positiv och ser lösningar hellre än problem- Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål- Behärskar svenska flytande i tal och skriftSök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande.

9 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Tekniker med intresse för arbetsledning
A-Staffing Sweden AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Om Kunden Axdos AB, även kallat PLC Sweden, har 16 anställda och vi befinner oss i våra egna lokaler i Vingåker, om ca 4 500 kvadratmeter. Vårt huvudsakliga område är att förse världens industrier med reservdelar för automation som inte längre lagerförs av tillverkarna själva. Vårt lager som rymmer över 150 000 komponenter är beläget i Vingåker och består av PLC:er, operatörspaneler, servostyrningar och servomotorer, frekvensstyrningar, andra elprodukter samt pneumatiska delar. Vi utför även reparationer av industrielektronik samt tillhandahåller andra tjänster som ”på-plats”-installationer och felsökning. Axdos AB servar idag mer än 10 000 kunder, allt från de största internationella bolagen till små lokala företag. Av vår försäljning går ca 60 % utanför Sverige. Utmärkelse: Vi kvalade in som Superföretag 2020, av totalt 709 svenska företag. Arbetsbeskrivning I tjänsten som tekniker står du för funktionstester, service och reparation av reservdelar för automation. Arbetet sker sittande eller stående vid egen arbetsbänk. Till arbetsuppgifterna hör även att skriva manualer på svenska till alla produkter. Tjänsten är på heltid med förläggning vardagar och dagtid. För rätt person kan tjänsten på sikt innefatta en arbetsledande funktion med personalansvar och ansvar för att samordna och planera teknikernas jobb gentemot övrig verksamhet. Utbildning och Intyg Vi söker dig med minst gymnasial teknisk utbildning, utbildning i styr- och reglerteknik eller motsvarande. Erfarenhet Tjänsten kräver ett stort tekniskt intresse samt arbetslivserfarenhet som gett en bred kunskap inom automation och elektronik. Du behöver kunna felsöka och reparera elektronisk utrustning (styr och regler), löda och arbeta med finmekanik. Arbetet kräver noggrannhet och kvalitetskänsla. Är du utbildad och/eller har erfarenhet av att felsöka och reparera servostyrning är det mycket meriterande. Erfarenhet som chef/ledare är även det meriterande. Personliga kvalifikationer Vi söker dig som är socialt utåtriktad, kommunikativ, sätter en ära i att göra ett gott arbete och som står för kvalitet och effektiv leverans i utförandet. Flexibilitet värdesätts! Lön och anställningsvillkor Rekryteringen sköts av A-Staffing men anställning sker direkt hos Axdos AB. Behovet är tillsvidare och inleds med en provanställning på sex månader. Ansökan Ansökan skickar du in via länk i annonsen. Vi har på grund av GDPR ingen möjlighet att ta emot ansökningar som inkommer via mejl. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista dag för annonsering. Om oss A-Staffing (fd. VMP) arbetar framgångsrikt med bemanning och rekrytering sedan mer än femton år tillbaka. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, medlemmar i Almega kompetensföretagen, Byggföretagen och Installatörsföretagen så du kan som anställd vara säker på att du alltid har rätt anställningsvillkor. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. VI erbjuder all vår personal friskvårdsbidrag. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen samt tillverkningsindustrin i södra och mellersta Sverige. Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001.

9 september 2024
Sista ansökan:
8 oktober 2024
Vingåkers kommun söker undersköterskor Ekgårdens äldreboende
Vingåkers kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Vingåkers äldreomsorg är en samlad enhet belägen i södra delarna av Vingåkers centralort. Här är all kompetens samlad under ett och samma tak! Vår samlade kompetens bidrar till hög service, kvalitativ vård och omsorg och närhet till både kollegor och chef. Hos oss är det effektivt att få tag på rätt person om rätt ärende! Äldreomsorgen består av somatisk avdelning, demensavdelning, korttidsboende och 5 hemtjänst grupper. Vår hemtjänst Minnas arbetar med dementa som vill bo kvar hemma och har blivit nationellt uppmärksammade för kvaliteten på sitt arbete. ARBETSUPPGIFTER Vingåkers kommun söker nu undersköterskor till Ekgårdens äldreboende inom Vård och omsorg! • Ekgården består av 3st avdelningar där du kommer jobba med både somatiska och dementa personer. Du kommer tillhöra ett arbetsteam med undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och närmaste chef. I arbetet ingår daglig dokumentation, du kan även komma att vara kontaktperson för någon av våra individer och ha kontakt med anhöriga. Kontakten med anhöriga är viktig för att skapa trygghet och tillit mellan oss som vårdgivare och dem som närstående. Som undersköterska i Vingåkers kommun kommer du att arbeta utifrån ett salutogent förhållningssätt med kvalificerad vård, daglig omsorg och bidra till en bättre vardag för våra boende. Du arbetar personcentrerat vilket innebär att du arbetar utifrån den boendes individuella behov och önskemål. I arbetet ingår daglig dokumentation enligt gällande lagstiftning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorg är det meriterande. Som person har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt, du är hjälpsam och kreativ i ditt arbete och sätter våra boende i främsta rum. Du är positiv till utveckling och vill bidra till att gruppen och verksamheten utvecklas framåt utifrån uppsatta mål. Viktig information till dig som söker till oss inom Vård och omsorg: Vi ställer krav på registerutdrag från belastningsregistret omgående vid anställning, förbered därför detta tidigt och uppvisa på intervju. För att vara aktuell för tjänst inom Vård och omsorg i Vingåkers kommun krävs godkänd nivå i svenska språket. Därför tillämpar vi språktester i denna rekrytering. Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder heltid som norm för de som uppfyller våra kompetenskrav. Vi kommer arbeta med löpande urval, så vänta därför inte med att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

9 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Ställföreträdande apotekschef till Kronans Apotek i Vingåker

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som ställföreträdande apotekschef för Kronans Apotek i Vingåker Hos oss på Kronans Apotek i Vingåker välkomnas du till ett stort och fräscht apotek som präglas av en varm atmosfär! Området kryllar av allt från mataffärer, vårdcentral, bostäder, restauranger och butiker. Bakom apoteket finns dessutom tågstationen och busstationen är enbart fem minuter bort. Med andra ord finns det goda kommunikationsmöjligheter för dig som pendlar. Som ställföreträdande apotekschef hos oss kan vi lova dig att du kommer att ha en rolig och omväxlande vardag, då jobbet innefattar allt från rådgivning och försäljning av läkemedel-och egenvårdsprodukter, lagerhållning, kampanjarbete till kvalitét. Men framförallt kommer du att jobba tillsammans med ett kunnigt och sammansvetsat team som gemensamt strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundrådgivning och en upplevelse i världsklass till våra kunder🌟 Apoteket är öppet 09.00-17.00 på vardagar, stängt på lördagar och på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på antingen heltid eller deltid och du välkomnas till vårt familjära team i Östergötland. Så, what’s in it for you? - Jobba hos Sveriges största apoteksaktör 🧡 Ja, det är faktiskt vi på Kronans Apotek sett till antal apotek! Vi har över 550 apotek från Skåne i syd till Lappland i norr, varav 45 av dessa apotek är entreprenörsdrivna med egna ägare. - Utvecklingsmöjligheter👋 Vi vill, tillsammans med dig, utvecklas. Var med och sätta ramarna för din utveckling i rollen som ställföreträdande apotekschef, och såklart ha roligt längs vägen med oss. - Men vad innebär då rollen som ställföreträdande apotekschef? 🤔 I samråd med klusterchef ha ansvar över att sköta den dagliga driften på apoteket. I den meningen innebär det ett säkerhetsställande av den dagliga driften vad gäller god läkemedelsförsörjning, övrig varuförsäljning, bemanning och prioritera arbetsuppgifter tillsammans med övriga medarbetare. - Konkurrenskraftiga löner 💰 (och en extra peng för att du är vår ställföreträdande) Vi är väl medvetna om att alla försöker vara det bästa valet, men vi tror faktiskt att vi är det, på riktigt. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Som person är du nyfiken, lyhörd och relationsbyggande samt trivs med att samarbeta med dina kollegor. Du vägleder och sprider ditt genuina intresse för farmaci daglig, såväl inom teamet som till våra kunder. Vidare ser vi att du är initiativtagande samt lösningsorienterad. Intresserad? Vill du, precis som oss, arbeta för en värld som mår bra? 🌍 Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta regionchef Mersiha Hoso tel. 070-198 36 09. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

4 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Vingåkers kommun söker lärare i tyska till Slottsskolan 7-9
Vingåkers kommun
Grundskollärare

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Slottskolan 7-9 ligger beläget centralt i Vingåker och är kommunens enda högstadieskola. Här går ungefär 250 elever fördelade på fyra klasser i varje årskurs samt särskilda undervisningsgrupper. Hos oss arbetar engagerade, drivna lärare, speciallärare och elevassistenter i tre arbetslag för att på bästa sätt stimulera eleverna att utvecklas i sitt lärande. Slottsskolan 7-9 invigdes i januari 2020. Skolan är byggd för såväl lärare som elever och ger dig som lärare goda förutsättningar, både när det gäller smarta tekniska lösningar och arbetsmiljö. Varje lokal och ämneslektionssal är anpassad efter lärarnas och ämnets behov. Som lärare på Slottsskolan 7-9 kommer du bidra till det roliga och utmanande arbetet att driva undervisning och skolutveckling. Vi utvecklar hela tiden våra arbetssätt både i det egna ämnet och över ämnesgränserna genom kollegialt lärande. Varje lärare arbetar även med mentorskap för en grupp elever tillsammans med en kollega. Välkommen till Slottsskolan 7-9 i Vingåker! Vi bygger framtidstro tillsammans! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare för undervisning i tyska till Slottsskolan 7-9. Du kommer även att undervisa elever i årskurs 6, språkval tyska, två dagar i veckan. Som en del av lärarkollegiet hos oss kommer du att på ett elevcentrerat sätt arbeta med undervisning av tyska och den tyska kulturen. Ditt mål är att stötta och hjälpa eleverna genom elevcentrerat och idédrivet förhållningssätt, för att tillsammans med dina kollegor i arbetslaget utveckla och anpassa undervisningen. Allt för att våra elever ska nå så långt de kan. Du kommer att leda och ta ansvar för det pedagogiska arbetet i verksamheten utifrån läroplanens uppdrag. Du kommer även att undervisa i annat ämne då undervisning i tyska språket täcker ca 60 % av din tjänst. Vi sätter stort värde vid mentorskapet och det är också något som ingår i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i ämnet tyska i kombination med annat ämne. Du som lärare har hög digital kompetens, det är meriterande om du har erfarenhet av att undervisa elever på högstadiet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att du har kompetens och god förmåga att skapa en trygg och lärandemiljö som är grundad på ömsesidig respekt för våra elever. Vi arbetar elevcentrerat för att ge våra elever möjlighet att utvecklas så långt de kan. Därför är det viktigt att du som lärare vill göra eleverna delaktig i sin undervisning och planering. Du har förmåga att engagera, leda och motivera eleverna att nå våra gemensamma mål samt deras individuella mål och du kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt samt prioritera dina arbetsuppgifter vid behov. Med utgångspunkt i elevernas resultat, forskning och beprövad erfarenhet följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tillsättning kan därför komma att ske innan sista annonseringsdag. För arbete med ungdomar krävs utdrag ur belastningsregistret utan anmärkning. Tjänsten är tillgänglig under förutsättningar att erforderliga beslut fattas. ÖVRIGT Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund. För den som blir tillsvidareanställd på Vingåkers kommun kommer krigsplacering ske. Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

2 september 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Supply Chain Lead
Nammo Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Hos Nammo i Vingåker får du möjligheten att göra skillnad genom att bidra med värdefulla insatser som utvecklar våra produktions-, material- och lagerflöden. Här kan du se fram emot både professionell och personlig utveckling i en framgångsrik verksamhet i kraftig tillväxt med korta beslutsvägar och framtidsoptimism. Om rollen I rollen som Supply Chain Lead har du ett övergripande ansvar för att optimera, upprätta och följa upp processer för material-, produktion- och lagerflöden, främst med hjälp av affärssystemet Microsoft D365. Rollen omfattar även ansvar för översikt av verksamhetens interna och externa förrådshantering vilket innefattar lageroptimering och prognoser av lagerkapacitet samt att se över alternativa lagermöjligheter. Arbetet sker i tätt samarbete med logistik, inköp och produktionsberedning. Tillsammans med enhetens Logistikchef & transportansvarig kommer du som Supply Chain Lead arbeta med effektivisering av transportflöden, lagerhållning samt optimering av logistikkostnader. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att: · Kartlägga och följa upp förråd och materialflöden. · Ta fram prognoser över framtida lagerkapaciteter. · Samordna inleveranser tillsammans med inköp- och logistikavdelning. · Regelbundet rapportera förrådsstatus, prognoser & materialflöden till Logistikchef. · Aktivt driva logistikforum mellan Nammo-siter och funktioner. · Driva och delta i förbättringsprojekt rörande materialflöden och förrådshållning i Microsoft D365. · Fungera som D365 Key User för enheten. Som Supply Chain Lead rapporterar du till Logistikchef för Vingåker-verksamheten och det är i Vingåker du har din placering. Vår kandidat För att trivas i rollen ser vi att du är relationskapande, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du uppskattar struktur och förstår värdet av att bygga goda relationer för att nå gemensamma mål. Vidare ser vi att du har: · Minst tre års erfarenhet liknande arbetsuppgifter, gärna inom tillverknings- eller processindustri. · Utbildning inom logistik eller likvärdig kunskap. · Erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar. · Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. · Du har kunskaper och erfarenhet av att arbeta i ett större affärssystem som Microsoft D365 eller andra ERP system. Som person är du engagerad, initiativtagande och har förmåga att ta eget ansvar och driva ditt arbete framåt. För att trivas i rollen är du en flexibel person som uppskattar ett varierat arbete. Vidare ser vi att du är lyhörd och har förmågan att plocka upp organisationens behov och skapa förtroende. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Jimmy Carneling, på [email protected] Tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 23/9-2024. Varmt välkommen!

2 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Trygghetsambassadör till Fenix Family AB
Fenix Family AB
Kundtjänstpersonal

Trygghetsambassadör till Fenix Family AB Fenix Family AB föddes ur vår redan befintliga digitala begravningsverksamhet där våra kunder ofta ställde frågor om andra delar än själva begravningen. Där vi i livets slutskede ställs ofta ekonomi, juridik och hur man planerat både sitt liv och framtiden för sina närmaste på sin spets. Ett nytt affärsområde kring familjejuridik och livsplanering började snart ta form, där vi hjälper de som vill skapa testamente, äktenskapsförord, avtal och fullmakter. Med en enkel, trygg och digital lösning på de problem som ofta kan upplevas som känsliga och svåra, Fenix Life. Idag erbjuder vi våra kunder ett stort nätverk begravningsrådgivare. Nu tar vi nästa kliv med fokus Fenix Life efter liknande modell. För att uppnå detta söker vi nu proffsiga team av frilansande Trygghetsambassadörer. Vi söker dig som har stort engagemang för att hantera privatpersoner och företag inom familjejuridik och livsplanering. Som ambassadör gillar rollen som konsult, trivs i mötet med människor och är van att leverera till nöjda kunder på ett strukturerat sätt. Som ambassadör förväntas du att bland annat boka och genomföra rådgivningssamtal med potentiella Fenix Life kunder samt att agera support tillsammans med vår kundtjänst vid eventuella frågor och funderingar. Vi arbetar hårt och smart för att leverera ärlig och enastående service mot våra kunder. Rollen som Trygghetsambassadör är för dig OM: - Du önskar trygga din egen ekonomi via förmedling av Fenix tjänster och produkter - Du vill skaffa dig kompetens kring processen som följer ett dödsfall samt viktiga juridiska aspekter - Du vill prova på något nytt, i ett nytt team, med nya kunder, utveckla och utmana dig själv - Du vill bidra till en ökad trygghet bland dina medmänniskor, med kvalitativa tjänster Rollen som Trygghetsambassadör är inte för dig OM: - Du är otålig och ostrukturerad - Du är i behov av en heltidstjänst - Du blir stressad av att arbeta dynamiskt och ta eget initiativ Diplomerade Trygghetsambassadörer får tillgång till: - Möjlighet att tjäna extra inkomster via våra juridiska tjänster och den digitala livsplaneraren Fenix Life - Ökad kompetens inom begravningskunskap och familjejuridik - Ökad kompetens inom sälj, marknadsföring, teambuilding och ledarskap - Konsultavtal med Fenix Family - Egen landningssida/hemsida - Löpande support och kontinuerlig utbildning via Fenix Life Academy - Marknadsföringsmaterial och High Performance strategier - Leads och Best Practice tips Vi erbjuder utbildning med diplomering till självkostnad om du saknar erfarenhet från familjejuridik. Hör av dig redan idag - vi ser fram emot lära känna dig bättre! Fenix är den snabbast växande digitala uppstickaren i Sverige inom begravning- och juridik som finns i både Storbritannien och Sverige. Vi utvecklar tekniken, marknadsför tjänsterna och hanterar kundvården. Genom att använda en outsourcad modell med partners och frilansare som levererar de faktiska tjänsterna med hjälp av vår teknik är vi ett modernt och kundvänligt varumärke.

29 augusti 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Timvikarier sökes till kvinnlig kund i Vingåker
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna som är bosatt i Vingåker. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Vår kund är en kvinna i 50-årsåldern, hon bor i en lägenhet i Vingåker. Hon har MS vilket bland annat lett till försämrad syn, försämrad gångförmåga, balans och värk. Hon har även autism. På grund av detta har hon minskad ork och behöver sin värdefulla vila. Det är då viktigt att du som assistent är initiativtagande, förstående och lyhörd. Kunden är väldigt familjkär och daglig kontakt med barn och barnbarn. Utöver familjen gillar hon att hålla sig aktiv genom att gå ut och köpa kläder, äta mat ute eller gå på bio men detta är efter kroppens tillåtelse och går därför i vågor. En aktivitet som står fast på schemat är onsdagens japanska broderi! Om tjänsten I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att arbeta med: - vara behjälplig med personlig omvårdnad - hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor  - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader - stötta och träna kunden kring kommunikation Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarie vid behov, arbetstiderna är förlagda 08:00-17:10. Helgarbete kan förekomma. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.  Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. För denna tjänst krävs det att du har: - mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - tolerans för cigarettrök - ett lugnt, varmt och respektfullt bemötande Det är även meriterande om du har: - erfarenhet av en liknande roll - utbildning inom vård och omsorg - intresse för matlagning En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

28 augusti 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Utbilda dig till Signaltekniker med garanterad anställning!
Professionals Nord Rekrytering AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du redo att bli en nyckelperson i utvecklingen av morgondagens infrastruktur? Vår utbildning ger dig både teoretisk kunskap och praktisk erfarenhet, och säkerställer att du är fullt förberedd för att ta steget ut i en spännande och säker karriär. Sök idag och säkra din plats i en bransch med stora möjligheter! Nu lanserar Professionals Nord en intensivutbildning inom Signalteknik för att utbilda nästa generations Signaltekniker, du kan bli en av dem! Efter utbildningen garanteras du en anställning hos oss och ett uppdrag som konsult hos vår kund Strukton Rail under 18 månader med intentionen och målsättningen av en fortsatt anställning hos Strukton Rail förutsatt att samarbetet har fungerat väl. Vi vet av erfarenhet att dina personliga egenskaper är avgörande för din framgång. Därför välkomnar vi dig, oavsett tidigare kunskap, bakgrund eller utbildning, att bli Strukton Rails nästa signaltekniker! Information om programmet Utbildningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Du kommer att utbildas inom en rad tekniska och säkerhetsrelaterade områden för att arbeta med järnvägssystemens signalsystem. Utbildningen innefattar bland annat: • Grundläggande el • Säkerhet, standarder och reglerverk för arbete på järnvägen • Signalteknik • Växlar och spårspärrar • Kabeldragning • Grundläggande termer och symboler Du genomgår en kostnadsfri intensivutbildning på 12 veckor där du även erhåller en månadsvis utbildningsersättning under studieperioden, för att få möjligheten till en raketstart på din nya karriär som signaltekniker! Programinnehåll: Uppstartsevent: 18 december 2024 Utbildningsperiod: 6 januari – 28 mars 2025 Utbildningsort: Stockholm & Ängelholm Datum för praktik: 10 mars – 18 mars 2025 Första dag hos Strukton Rail Mitt: 31 mars 2025 Omfattning: Heltid Arbetsort efter avslutad utbildning: Västra Södra stambanan med placering i Vingåker  Utbildningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och Strukton Rail. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar du som konsult hos vår kund Strukton Rail. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos Strukton Rail. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Strukton Rails önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Information om tjänsten Strukton Rail är en ledande aktör inom järnvägsinfrastruktur, med fokus på drift, underhåll och modernisering, som skapar hållbara och säkra transportlösningar, med starkt fokus på säkerhet och kvalitet. Du kommer att arbeta med Strukton Rails drift- och underhållskontrakt för Västra-Södrastambanan med placering i Vingåker. Arbetet innefattar både förebyggande och felavhjälpande underhåll på perronger och spårområden. Du säkerställer att signaler, växlar och andra säkerhetssystem fungerar korrekt för att garantera säkra och effektiva tågförflyttningar. Tjänsten innebär utomhusarbete och du kommer att ha varierande arbetstider, främst dagtid och nätter, men även helger och beredskap kan förekomma. Du kommer att arbeta med ett härligt yrkeskunnigt gäng med fokus på att upprätthålla högsta standard i en kritisk del av järnvägsinfrastrukturen. Du kommer bland annat att: • Felavhjälpning och felsökning vid problem på järnvägen • Reparation av felaktiga eller slitna komponenter • Utföra förebyggande underhåll i proaktivt syfte • Dokumentation och avrapportering av de arbeten du utfört Vi söker dig som • Är tekniskt lagd och trivs med att arbeta både utomhus och med kroppen! • Har godkända tester (MAP & Matrigma) • Godkänd Hälsoundersökning (Bokas av PN för slutkandidater) • Har ett tekniskt intresse och har möjlighet att arbeta i skift • Har fyllt 18 år • Innehar B-körkort • Talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas under utbildningen men även i tjänsten Signaltekniker hos Strukton Rail. Vi tror därför att du är nyfiken och tar dig an uppgifter med ett högt säkerhetstänk och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Det är även viktigt att du som person är problemlösande och vill utveckla din kompetens i arbetet. I rollen som Signaltekniker kommer du ha tajt dialog både med kollegor, beställare och arbetsledare och ställer därför höga krav på kommunikation och samarbetsförmåga. Utöver det ser vi att du som person är stresstålig och flexibel då arbetet kan variera från dag till dag. Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. START: Januari 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Vingåker URVAL: Sker löpande KONTAKT: FIlippa Furugren & Louise Adrianzon Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

23 augusti 2024
Sista ansökan:
21 september 2024