Är du en trygg och självgående redovisningsekonom med många års erfarenhet i ryggen? Trivs du i en bred roll där du får ta ansvar för allt från löpande bokföring till månadsbokslut och systemadministration? Då kan detta vara nästa steg för dig! SJR tillsätter nu en Redovisningsekonom till ett långt konsultuppdrag på 9 månader hos vår kund inom infrastruktur med kontor i Solna. Uppdraget är start inom en månad och det finns möjlighet till hybridarbete. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss. Om tjänsten Vi söker nu en erfaren redovisningsekonom till ett uppdrag med ansvar för den löpande ekonomihanteringen i två bolag. Du kommer att arbeta med allt från bokföring och bokslut till skatterapportering och internfakturering.. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Löpande bokföring i två bolag - Månadsbokslut enligt K3 - Rapportering av moms, AGI och källskatt till Skatteverket - Internfakturering - Systemadministration i Agresso (UNIT4) Lämplig bakgrund - Minst 10 års erfarenhet av bokslutsarbete - Minst 10 års erfarenhet av skatterapportering till Skatteverket - Minst 5 års erfarenhet av Agresso (UNIT4) - God erfarenhet av fakturering - Meriterande är kunskap inom successiv vinstavräkning och projektredovisning Personliga egenskaper Du är noggrann, strukturerad och trygg i din kompetens. Du trivs med ansvar och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Med din breda erfarenhet är du van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-05-09. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg
Har du gedigen erfarenhet inom HR, en stark arbetsrättslig grund och är van att stötta verksamhet och chefer i komplexa frågor? Då kan detta vara uppdraget för dig. Vår kund är marknadsledande inom sin nisch, och en del av en global koncern. Här händer det mycket – bolaget befinner sig i ett intensivt förändringsskede med högt tempo, stora förändringsinitiativ och ett tydligt affärsfokus. Om tjänsten Vi söker nu en trygg och självgående HR-konsult på senior nivå som kan stötta HR-chefen både operativt och strategiskt. Du kommer att vara ett viktigt stöd i allt från arbetsrätt och fackliga förhandlingar till förändringsarbete och HR-administration. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Tätt samarbete med HR-chefen i både strategiska och operativa HR-frågor • Driva och delta i fackliga förhandlingar, ofta i komplexa och utmanande ärenden • Hantera arbetsrättsliga frågor och agera rådgivare till chefer • Bidra i bolagsförändringar, t.ex. sammanslagningar och omorganisationer • Stötta i implementeringen av SAP som nytt HR-system Lämplig bakgrund • Har flerårig erfarenhet inom HR:s alla delar • Är mycket trygg inom arbetsrätt och van att driva tuffa fackliga förhandlingar • Har erfarenhet från nordisk och globala verksamheter • Erfarenhet från bolag i förändring, gärna vid sammanslagningar eller större omställningar • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Personliga egenskaper Rätt person för rollen prestigelös, lösningsorienterad och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer. Du är van vid att ha många bollar i luften och uppskattar att röra dig i en föränderlig miljö. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-05-10. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-31.png
Vill du jobba på ett av Sveriges största träindustriföretag och har erfarenhet av leverantörsreskontra? Är du noggrann, engagerad och tillgänglig för heltidsarbete mellan den 16 juni och 15 augusti 2025? Då kan detta vara ett perfekt sommaruppdrag som konsult via SJR för dig! Om tjänsten Vi söker en ekonomiassistent till ett sommarvikariat hos vår kund. Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra och spela en viktig roll i att säkerställa att betalningsflödet fungerar smidigt och korrekt. Vår kund är ett ledande träindustriföretag som förädlar skogsråvara till hållbara och klimatsmarta produkter för byggande och boende – både i Sverige och internationellt. Företaget har cirka 800 medarbetare och huvudkontoret är beläget i Solna, där du kommer att utgå från. Du kommer att vara en del av ett prestigelöst och hjälpsamt team där samarbete och eget ansvar går hand i hand. Uppdraget ger dig möjlighet att utvecklas i en professionell miljö samtidigt som du bidrar med din kompetens under sommaren. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Inläsning och tolkning av leverantörsfakturor i Readsoft Online - Utskick av fakturor i Visma DCE - Kontroll av fakturor innan betalning - Skicka betalningsfiler till banken - Hantering av påminnelser - Avstämning och stängning av leverantörsreskontran vid månadsskifte Lämplig bakgrund Detta uppdrag passar dig som är student och som vill bygga på din erfarenhet inom ekonomi under sommaren. Vi har ett krav på att du har någon form av erfarenhet från arbete inom leverantörsreskontra. Till sist ser vi att du är en nyfiken person som är snabblärd och självgående samt har en positiv inställning Du har god systemvana och kunskaper i Excel samt meriterande med erfarenhet av Visma Control, Visma DCE och Readsoft Online. Du pratar flytande svenska i tal och skrift Personliga egenskaper - En noggrann, strukturerad och nyfiken inställning - En prestigelös och hjälpsam attityd - Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Levin. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-05-09 Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-37.png
SJR tillsätter nu en Business Analsyt till ett långt konsultuppdrag på 12 månader hos vår kund Samsung. Uppdraget är start mitten på maj och det finns möjlighet till hybridarbete. Till detta uppdrag söker vi efter dig som vill gå som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal. Om tjänsten Rollen tillhör vårt Management Control-team på Samsung Electronics Nordic AB. Teamets uppdrag är att stötta ledningsgruppen med beslutsunderlag genom affärsanalys, resultatuppföljning och planering. Vi har ett helhetsperspektiv på verksamheten – från affärsplanering till utfall – och arbetar med nyckeltal, ekonomisk uppföljning och affärsstrategiska analyser. Som Business Analyst kommer du att spela en nyckelroll i teamet. Du kommer att fungera som en intern affärskonsult och bidra med analyser, insikter och rapporter till ledningsgruppen. Ditt arbete har direkt påverkan på affärsbeslut och framtida strategier. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Genomföra djupgående lönsamhetsanalyser på olika nivåer - Tillhandahålla ekonomisk omvärldsanalys för Norden - Stötta ledningsgruppen med ad hoc-analyser - Delta i affärsplanering, inklusive månadsprognoser och rullande tremånadersplaner - Följa upp och verifiera resultat i samband med månadsbokslut - Använda dataanalys- och visualiseringsverktyg för att identifiera trender och ge insikter - Bidra till veckovis, månadsvis och kvartalsvis rapportering, samt driva automatisering av rapportflöden - Stödja budget- och kostnadsplanering för verksamhetens olika områden - Simulera lönsamhet i affärscase och arbeta med finansiella modeller - Bidra i rapporteringen mot Europeiskt HQ och Global HQ Lämplig bakgrund - Akademisk examen inom företagsekonomi, finans eller liknande - Minst två års erfarenhet av affärs- eller finansiell analys i en internationell miljö - Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel - Flytande engelska i tal och skrift – svenska är meriterande Personliga egenskaper - Ett stort intresse för att lära, utvecklas och bidra till förbättring - Förmåga att arbeta både självständigt och i team - God kommunikationsförmåga, särskilt i en multikulturell miljö - Strukturerad, flexibel och lösningsorienterad Vad erbjuder vi Samsung är en dynamisk arbetsplats i en snabbföränderlig bransch. Här finns stora möjligheter till utveckling – både professionellt och personligt. För att trivas hos oss bör du uppskatta ett högt tempo, förändring och att ta egna initiativ. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-05-09. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg
Till vår kund inom transportbranschen söker vi en erfaren redovisningsansvarig som kan börja med kort varsel. Tjänsten är på heltid med placering i Mölnlycke och för rätt person finns möjlighet till anställning hos vår kund. Om tjänsten I denna roll har du ett brett ansvar inom redovisning för ett av koncernens bolag. Du arbetar självständigt men är en viktig del av ett engagerat ekonomiteam om fem personer. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat: - Löpande bokföring - Avstämningar - Hantering av moms och skatt - Bokslutsarbete - Lönehantering - Stöd till chefer i resultat- och uppföljningsarbete Lämplig bakgrund Vi söker dig som är en trygg och erfaren redovisningsekonom som har flera års erfarenhet av brett redovisningsarbete. Du är noggrann, ansvarstagande och självgående i ditt arbete och har en god förståelse för helheten inom ekonomiprocesser. Som person tror vi att du trivs i en dynamisk organisation, att du är prestigelös och serviceinriktad med en positiv inställning och förmåga att samarbeta. Det är meriterande om du har arbetat i Business Central och du behöver vara trygg i såväl det svenska som engelska språket. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på [email protected] Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-48.png
Är du en analytisk och nyfiken person med starkt konsumentfokus? Vill du vara med och utveckla kundresan i ett bolag där kundupplevelsen står i centrum? Då kan det här vara rollen för dig! SJR tillsätter nu en Customer Experience Analyst till ett långt konsultuppdrag på flera år hos vår kund Samsung. Uppdraget är start så snart som möjligt och det finns möjlighet till hybridarbete. Till detta uppdrag söker vi efter dig som vill gå som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal. Om tjänsten Som Customer Experience Analyst blir du en nyckelspelare i vårt Customer Service CX-team. Ditt huvudsakliga ansvar är att analysera kundinsikter från bland annat NPS-undersökningar (Net Promoter Score) samt från vår kundservice, och omsätta dessa insikter till konkreta förbättringsåtgärder i kundresan – både via kontaktcenter, servicepartners och onlinekanaler. Du samarbetar tätt med olika intressenter i organisationen, föreslår förbättringsinitiativ och säkerställer att åtgärder genomförs och följs upp. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Vara konsumentens röst inom Customer Service – säkerställ att NPS är vårt viktigaste KPI. - Ansvara för struktur, märkning och klassificering av kundfeedback. - Dagligen analysera NPS-data och annan konsumentfeedback. - Fånga upp och tolka konsumentdata längs hela kundresan – både kvalitativt och kvantitativt. - Identifiera rotorsaker till problem och driva förbättringsåtgärder. - Kommunicera med relevanta intressenter som Kontaktcenter och Servicepartners för att identifiera utvecklingsmöjligheter. - Skapa rapporter till ledning och europeiskt huvudkontor. - Etablera eller vidareutveckla processer för att säkerställa en smidig kundresa. Lämplig bakgrund - Minst 5 års erfarenhet från liknande roll - Gedigen erfarenhet av kundservice - Stark förståelse för NPS och dess betydelse - Tidigare erfarenhet av att arbeta med analys av kunddata Personliga egenskaper Vi söker dig som är: - Strukturerad, analytisk och detaljorienterad - Självständig, men också en stark lagspelare - Drivande, nyfiken och har förmåga att se både helhet och detaljer - Professionell, kommunikativ och trygg i dialog med olika intressenter - Affärsmässig med konsumenten i fokus Vi ser gärna att du också har: - Erfarenhet av analys av kundinsiktsdata Språkkunskaper - Modersmål i ett nordiskt språk (svenska, norska, danska eller finska) - Flytande i engelska, både i tal och skrift Vad erbjuder vi Hos Samsung blir du en del av ett globalt varumärke där innovation, teknik och affärsutveckling går hand i hand. Du kommer in i ett prestigelöst och kompetent team där samarbete och högt tempo är vardag – och där du får möjlighet att göra skillnad från dag ett. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-05-08. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg
Är du i början av din karriär som Financial Controller och letar efter en möjlighet att växa in i en bred och utvecklande roll? Vi söker nu en driven och prestigelös konsult som vill ta nästa steg – gärna med bakgrund från revision! Om tjänsten Vår kund är ett entreprenöriellt och växande bolag där du blir en viktig del av ett mindre team. Du kommer att arbeta nära både ekonomi och ledning, med stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Uppdraget inleds som ett konsultuppdrag med omgående start och ambition om överrekrytering till kund. Kunden sitter i fina lokaler i Solna. Du kommer att arbeta brett inom redovisning och rapportering, med möjlighet att utvecklas inom koncernredovisning och finansiell analys. Kunden ser gärna att du har en grundkompetens inom området och ett stort driv att lära dig mer. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Delaktighet i månadsbokslut • Koncernredovisning och konsolidering • IC- och EK-avstämningar • Analys och säkerställande av legal rapportering • Framtagande av kvartals- och årsbokslutsrapporter • Delaktighet i transfer pricing-dokumentation • Medverkan i skattefrågor • Ad hoc-uppgifter Lämplig bakgrund • Har ekonomisk bakgrund, gärna som högskoleekonom eller civilekonom • Har grundkompetens inom redovisning, gärna med erfarenhet från revision • Trivs i en roll med bredd och variation • Har arbetat i eller har förståelse för affärssystem – Business Central och Tiego är ett plus • Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska Personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk, noggrann och har en stark ansvarskänsla – men också prestigelös, flexibel och redo att kavla upp ärmarna när det behövs. Du trivs i en miljö där man hjälps åt, tar egna initiativ och bidrar till helheten. I ett mindre team som detta är det viktigt att du är hands on, lösningsorienterad och bekväm med att ta dig an både stora och små uppgifter. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-05-08. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_499270765-scaled.jpg
Har du bred erfarenhet inom lön, trivs med ett högt tempo och vill vara en del av ett sammansvetsat och härligt HR-team samt finns tillgänglig omgående? Då kan detta vara nästa steg för dig! Vi söker nu en självgående och erfaren lönekoordinator till ett snabbfotat bolag inom apoteksbranschen. Uppdraget är ett hyrköp, vilket innebär att du inledningsvis går som konsult – med målsättning om övergång i anställning hos kund. Om tjänsten Som lönekoordinator är du navet i löneadministrationen – du ansvarar för att löneunderlag blir korrekt och levererat till den outsourcade lönebyrån i tid. Du besvarar lönefrågor från både medarbetare och kollegor i HR-teamet och stöttar i såväl enklare som mer komplexa frågeställningar. Här kommer du att arbeta nära både HR- och ekonomiavdelningen och är en viktig del i att säkerställa kvalitet, struktur och tydlighet i hela löneprocessen. Rollen inkluderar också vissa HR-administrativa delar som exempelvis hantering av praktikantintag, medarbetarundersökningar samt administration kring avtal och anställningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Förberedelse och kvalitetssäkring av löneunderlag till lönebyrån • Hantera frågor kring lön, OB, frånvaro, föräldraledighet m.m. • Rapportering till ägare i Polen (bl.a. FTE-uppföljning) • Hantering av arbetsgivarintyg, intyg till Försäkringskassan, rapportering till Svenskt Näringsliv • Stöd i praktikanthantering och andra administrativa HR-uppgifter • Kontakt med både medarbetare, chefer och externa parter Lämplig bakgrund • Erfarenhet av självständigt lönearbete • God kunskap om kollektivavtal (starkt meriterande med erfarenhet från vård, handel eller apoteksbransch) • Vana att arbeta med lönebyrå och system såsom HRM Flex • Erfarenhet av arbetsrättsliga frågor kopplade till lön och anställningsformer • Mycket meriterande med bakgrund inom retail, butik eller annan schemabunden verksamhet • Goda kunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av lönearbete och tryggt kan ta ansvar för hela löneprocessen i samarbete med extern lönepartner. Du är strukturerad, noggrann och trivs i en självständig roll där du får ta mycket eget ansvar. Rollen kräver att du är kommunikativ och pedagogisk samt är van vid att anpassa ditt sätt att förklara och skapa förståelse i olika typer av möten. Därtill är du en utpräglad teamplayer som gärna delar med dig, hjälper andra och tar egna initiativ. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-05-07. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/02/3ce93f57-2f90-48aa-a4f4-a3d01418941c.jpg
Till vår kund, ett stort och välkänt byggbolag tillsätter SJR nu en driven Redovisningsekonom (General Ledger Accountant) som kan komma in och stärka upp teamet under en period om minst 6 månader. Uppdraget är med start i april och kunden sitter i fina lokaler i Solna. För rätt person kan det bli aktuellt med en förlängning. Företaget tillämpar ett hybridupplägg där du förväntas arbeta på plats på kundens kontor 3 dagar i veckan, resterande dagar kan man arbeta hemifrån. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss. Om tjänsten Är du en erfaren redovisningsekonom som vill arbeta i en nordisk koncern med stort fokus på kvalitet, struktur och samarbete? Trivs du i en operativ roll där du får arbeta brett med bokföring, moms, avstämningar och rapportering? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig! Rollen omfattar allt från löpande redovisning till bokslutsarbete och stöd vid årsredovisningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Löpande redovisning och avstämningar - Hantering av anläggningstillgångar - Förberedelse och inlämning av momsdeklarationer i Sverige, Norge, Danmark och Finland - Underhåll av masterdata - Internavräkningar och koncerninterna transaktioner - Andra linjens support till interna funktioner och externa parter - Delaktighet i årsredovisningar och rapportpaket Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi, gärna en kandidatexamen, och minst tre års erfarenhet av redovisning inom en större organisation eller koncern. Du har god förståelse för redovisningsprinciper samt gällande regler inom skatt och moms. Det är meriterande om du har arbetat i ett Shared Service Center eller har erfarenhet från en nordisk verksamhet. Du är van vid att arbeta i något större ERP-system och behärskar både svenska och engelska mycket väl, i såväl tal som skrift. Har du dessutom kunskaper i ytterligare nordiska språk är det en extra fördel. Personliga egenskaper Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och självgående. Du har ett analytiskt öga, arbetar proaktivt och trivs i en miljö med högt tempo och ständiga förbättringar. Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att samarbeta över landsgränser. Rollen kräver att du kan prioritera, ta eget ansvar och samtidigt bidra till teamets gemensamma framgång. Vad erbjuder vi Du erbjuds en viktig roll i en stabil och välkänd nordisk koncern, där du får arbeta i en internationell miljö med engagerade kollegor. Här finns möjligheter att växa, utvecklas och bidra i företagets pågående förändringsresa – inte minst då ett nytt ERP-system implementeras under året. Du blir en del av ett kompetent team där samarbete, ansvarstagande och god stämning står i fokus. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Hultberg. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-44.png
SJR tillsätter nu en SAP Specialist till ett långt konsultuppdrag på flera år hos vår kund Samsung. Uppdraget är start så snart som möjligt och det finns möjlighet till hybridarbete. Till detta uppdrag söker vi efter dig som vill gå som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal. Vill du bli en del av ett globalt företag i framkant, där teknik, tempo och teamwork står i centrum? Samsung söker nu en erfaren SAP SD Specialist till vårt nordiska huvudkontor i Kista. Detta är en operativ roll med fokus på att stötta både logistik och e-handelsflöden – perfekt för dig som har gedigen SAP-erfarenhet och trivs i en miljö där du får lösa problem i högt tempo. Om tjänsten Som SAP SD Specialist kommer du att arbeta operativt i vår dagliga verksamhet. Cirka 50 % av arbetet är inriktat på att stötta logistikteamet med SAP-processer kopplade till orderflöden och leveranser, medan resterande del fokuserar på e-handel och de transaktioner som sker där – inklusive orderhantering och ekonomiska flöden. Det här är en driftsnära roll – du kommer inte arbeta med systemutveckling, konfigurering eller förbättringsinitiativ. Istället blir du en nyckelspelare i att säkerställa att våra processer flyter smidigt och effektivt – varje dag. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Stödja operativa SAP SD/LE-processer inom logistik och e-handel - Hantera dagliga ärenden och transaktioner kopplade till order, leveranser och fakturor - Säkerställa datakvalitet och hantera avvikelser tillsammans med interna och externa partners - Samverka med team inom logistik, ekonomi och e-handel för att lösa uppgifter snabbt och korrekt - Arbeta med EDI-flöden och transaktionshantering Lämplig bakgrund - Minst 5 års erfarenhet inom SAP, med fokus på Sales and Distribution (SD) och Logistics Execution (LE) - Stark operativ förmåga och vana att arbeta hands-on i system - God förståelse för EDI, orderflöden och transaktioner i både B2B- och B2C-miljö - Förmåga att hantera många parallella uppgifter i ett högt tempo - Erfarenhet av e-handelsstöd i SAP är meriterande - Flytande engelska i tal och skrift (svenska är ett plus men inget krav) Personliga egenskaper - Serviceinriktad – du gillar att lösa problem och hjälpa andra - Snabb och effektiv – du har lätt för att prioritera och agera - Stresstålig och strukturerad – du håller huvudet kallt även när tempot ökar - Resultatorienterad – du levererar enligt uppsatta mål och deadlines Vad erbjuder vi Hos Samsung blir du en del av ett globalt varumärke där innovation, teknik och affärsutveckling går hand i hand. Du kommer in i ett prestigelöst och kompetent team där samarbete och högt tempo är vardag – och där du får möjlighet att göra skillnad från dag ett. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg
Välj ett jobb för att visa detaljer