Financial Controller med revisionsbakgrund till kommersiellt bolag

Är du en erfaren revisor som tagit steget mot controlling och söker nästa utmaning i en kommersiell miljö? Vi söker nu en Financial Controller till ett spännande uppdrag där rätt person har möjlighet att bli anställd direkt hos kund. Önskad start efter sommaren - med hänsyn till uppsägningstid. Bolaget sitter i fina lokaler i Solna. Om tjänsten I rollen som Financial Controller kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att företagets finansiella rapportering håller högsta kvalitet. Du kommer att arbeta nära både ekonomi- och ledningsteamet samt andra affärsfunktioner. Uppdraget är ett konsultuppdrag med omedelbar start, och för rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering. Vår kund är ett internationellt bolag med starkt kommersiellt fokus och en kultur som präglas av samarbete, innovation och globalt perspektiv. Du blir en del av ett engagerat team där din kompetens värdesätts och där du får möjlighet att påverka. Ansvarsområden • Säkerställa korrekt och tidsenlig finansiell rapportering enligt IFRS • Upprätthålla hög standard i redovisning och interna kontroller • Hantera kassaflödesprognoser och likviditetsplanering • Ansvara för skattedeklarationer (bolagsskatt, moms, arbetsgivaravgifter) • Delta i kostnads- och marginalanalyser samt affärsplanering • Koordinera externa revisioner och bistå med nödvändig dokumentation • Stötta CFO och Head of Finance i koncernrapportering och ad hoc-projekt Lämplig bakgrund • Cirka 5 års erfarenhet från revision, gärna från en av de större byråerna • 3-6 års erfarenhet som Financial Controller, gärna i ett kommersiellt bolag • Goda kunskaper i IFRS och svenska redovisningsregler • Erfarenhet av större ERP-system, gärna SAP • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Meriterande: • Erfarenhet från fordonsindustrin eller annan tillverkande verksamhet • Tidigare ledarskapserfarenhet eller ansvar för team Personliga egenskaper • Analytisk och lösningsorienterad • Strukturerad och noggrann • Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera deadlines • Samarbetsvillig och kommunikativ Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg

8 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Verksamhetscontroller med fokus på ekonomi, system och processutveckling

Är du ekonom med systemvana och ett öga för processer? Vi söker dig som vill kombinera din kunskap inom ekonomi med ett intresse för system, utveckling och flöden. Här får du en viktig roll i gränslandet mellan ekonomi och IT, där du bidrar till stabila processer och smartare arbetssätt – allt i en verksamhet som skapar samhällsnytta. Om tjänsten I den här rollen får du arbeta brett inom ekonomiområdet, med särskilt fokus på redovisningsnära frågor kopplat till system, processer och utbetalningsflöden. Du har en nyckelposition där du säkerställer att affärssystemen stödjer verksamheten på ett effektivt och kvalitetssäkrat sätt. Du kommer att samarbeta nära både ekonomi- och IT-teamet, och delta i olika utvecklings- och förbättringsinitiativ kopplat till ekonomiska flöden, betalprocesser och integrationer. Ansvarsområden • Stöd i löpande bokföring och reskontrahantering • Ansvara för och vidareutveckla processer kopplade till utbetalningar och bankflöden • Arbeta med affärssystem och integrationer, kartlägga processer och bidra i förbättringsarbeten • Samarbeta med IT och ekonomi kring förändringar i system och rutiner • Bidra till att verksamheten har effektiva, kvalitetssäkrade ekonomiprocesser Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Goda kunskaper i ekonomi och förståelse för redovisningspraxis • Erfarenhet av betalflöden, betalfiler och bankkontakt • Intresse för och erfarenhet av IT-utveckling kopplat till affärssystem • Förmåga att arbeta med processkartläggning och systemintegrationer • Mycket god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift Det är meriterande om du har: • Arbetat i affärssystemet Unit4 ERP • Erfarenhet av agilt arbetssätt, gärna enligt SAFe • Förståelse för eller erfarenhet av kooperativ verksamhet Personliga egenskaper Du är en prestigelös och nyfiken person som trivs med att samarbeta och bidra till ett gemensamt resultat. Du har en god analytisk förmåga, gillar att lösa problem och har lätt för att sätta dig in i nya system och processer. Du drivs av att skapa kund- och verksamhetsvärde – och tycker om att förbättra det som kan göras bättre. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-26. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg

11 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Ekonomiassistent inom AP till bolag i norrort
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra till ett ledande bolag med kontor i Norrort. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start i början av september och inledningsvis 5 månader med goda chanser till förlängning. Kunden tillämpar viss flexibilitet med hemarbete. Om tjänsten Rollen som ekonomiassistent hos vår kund är varierad, men med huvudsakligt fokus på leverantörsreskontran. Du blir en del av ett sammansvetsat team där man arbetar nära varandra och gemensamt löser de utmaningar och frågor som uppstår i det dagliga arbetet. Ansvarsområden Rollen innefattar kontering och hantering av leverantörsfakturor, inklusive bedömning av representationskostnader och korrekt periodisering av utgifter. Du ansvarar även för löpande administration i systemet, såsom hantering av användare, flöden och andra inställningar. Bokslutsarbete i form av reserveringar ingår också i tjänsten. En viktig del av rollen är att ge god service och support till interna kunder. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi, och som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god vana av kontering och periodisering samt har varit delaktig i bokslutsarbete. Du har även arbetat med inkassohantering av leverantörsfakturor och har god kunskap om momsregler. Det är viktigt att du är van vid att hantera inkommande frågor, både internt och externt, och att du har ett genuint intresse för att ge service av hög kvalitet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, initiativtagande och har en god samarbetsförmåga, vilket gör att du bidrar till en god teamkänsla. Du trivs att arbeta med många kontaktytor och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare tar är du van vid att ta ansvar, vara stresstålig och uppskattar att arbeta organiserat, prioriterar aktiviteter effektivt samtidigt som du fokusera på detaljer såväl som helheten. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-25. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-36.png

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Financial Controller till bolag i tillväxt!

Är du en strukturerad och nyfiken ekonom med redovisning som bas och ett intresse för analys och utveckling? Vill du vara med på en tillväxtresa i ett bolag där du får möjlighet att påverka och bidra brett? Då kan detta vara rollen för dig! Detta är initialt ett konsultuppdrag där rätt person har möjlighet att bli anställd direkt hos vår kund. Önskad start är i mitten av augusti. Kunden har sina lokaler i Sollentuna. Om tjänsten Vi söker dig som har en stabil grund inom redovisning och som även har erfarenhet och intresse för controlling. Det här är en bred och varierad roll för dig som trivs med både redovisning och analys, och som vill vara med och forma arbetssätt och processer tillsammans med ett engagerat team. Ekonomiteamet består idag av en Redovisningsansvarig, Kund- och leverantörsreskontraansvarig samt CFO. Ansvarsområden • Delaktig i avstämningar kopplat till bokslut • Delta i rapportering till koncern • Uppdatering och analys av KPI:er • Rapportera projektuppföljning till regionerna • Bidra till utvecklingen av nyligen implementerat Power BI • Driva förbättrings- och effektiviseringsinitiativ inom ekonomifunktionen • Vara behjälplig i det löpande ekonomiarbetet, exempelvis kund- och leverantörsreskontra samt bankavstämningar • Ha kontakt med regionkontor • Göra ad hoc-analyser och stötta verksamheten med ekonomisk insikt Lämplig bakgrund • Minst 3–5 års erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning • Mycket goda kunskaper i redovisning • Erfarenhet av avstämningar i balansräkning • Hög nivå i Excel och vana att arbeta med analys och data • Flytande i svenska, samt god engelska i tal och skrift Personliga egenskaper • Analytisk och noggrann med god känsla för siffror • Effektiv, strukturerad och lösningsorienterad • Social, prestigelös och samarbetsinriktad • Trygg i dig själv och din kompetens • Nyfiken och utvecklingsorienterad Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-25. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_interim__natur_annons-60-1.png

13 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Pensionsadministratör till FörsäkringsGirot
SJR in Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

SJR tillsätter nu en Pensionsadministratör till FörsäkringsGirot. Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti/september med anställning hos SJR där du kommer arbeta som uthyrd konsult till FörsäkringsGirot under en period om 6 månader inledningsvis. Därefter finns fina möjligheter att bli erbjuden en direktanställning hos FörsäkringsGirot alternativt bli förlängd på uppdraget. På kontoret på Wallingatan mitt i centrala Stockholm möts man av en familjär och varm atmosfär där kvalitet och professionalitet genomsyrar såväl bolagets kultur som arbetsresultat. Om tjänsten Som Pensionsadministratör ansvarar du för on-boarding samt en smidig och effektiv administration av försäkringar och pensioner för våra kundföretag. Du hanterar en bred variation av kundärenden och ger support både via telefon och ärendehanteringssystem. I denna roll arbetar du med administration och support kopplat till tjänstepensioner och andra kollektivavtalade försäkringar, där du säkerställer en korrekt och effektiv hantering för våra kunder. Ansvarsområden - Hantering av kundärenden kopplade till betalningar, premier, kollektivavtal, pensioner och löner. - On-boarding av nya kunder och säkerställande av en smidig försäkrings- och pensionsadministration. - Support och vägledning till kunder via telefon och ärendehanteringssystem. - Utveckling och effektivisering av administrativa processer för att förbättra kvalitet och användarupplevelse. - FörsäkringsGirot befinner sig i en spännande fas av utveckling och digitalisering, där målet är att skapa smartare och mer kostnadseffektiva lösningar för kunderna. Därför är det viktigt att du har ett stort systemintresse och drivs av att utveckla processer som förenklar och kvalitetssäkrar administrationen. I denna roll spelar ditt trevliga bemötande och din sociala kompetens en central roll i att öka kundnöjdheten. Du blir en del av ett engagerat team inom Pensionsservice, där specialister och generalister arbetar tillsammans för att skapa en trivsam arbetsmiljö och leverera hög kundservice. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom pensions- eller försäkringsadministration och du har bred systemvana samt ett teknik/systemintresse och goda erfarenheter som Excel-användare. Du har en kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person har du har hög social kompetens och ett nyfiket och tillmötesgående förhållningssätt. Vidare är du driven och nyfiken person med skinn på näsan och du är van att leda dig själv. Tack vare ditt trevliga sätt och din kommunikativa förmåga har du lätt att bygga goda relationer och du gillar verkligen att utveckla och hjälpa såväl kunder som kollegor. Vad erbjuder vi Trivs du i en miljö där verksamheten fokuserar på högsta möjliga kundvärde och ständigt säkerställer kundens, medarbetarens och företagets utveckling? Vill du ha en arbetsgivare som värdesätter samarbete, är proaktiv och professionell? Vill du vara en viktig del av en familjär atmosfär och en prestigelös kultur? Var då med och bidra till FörsäkringsGirots högkvalitativa leveranser som säkerställer en av de viktigaste uppgifter en arbetsgivare har, att medarbetarnas pensioner ska bli rätt. Vi som jobbar på FörsäkringsGirot trivs verkligen här. Hos oss ges ständigt möjlighet till utveckling och att få vara med och påverka. Om företaget FörsäkringsGirot ägs gemensamt av Länsförsäkringar, SEB Pension och Försäkring, Skandia och SPP och är en av Sveriges största aktörer på området pensionsadministration. Vi har fått förtroendet att hjälpa många stora arbetsgivare att säkerställa rätt försäkringsförmåner för sina anställda. Idag har vi över 800 nöjda kunder med drygt 300 000 anställda totalt. Det är vi mycket stolta över, och nu tar vi nästa steg i vår tillväxt! Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi inte4vjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

13 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
AP-specialist till fastighetsbolag i City
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en engagerad och noggrann ekonomiassistent som är trygg i hela leverantörsreskontraflödet? Trivs du i en positiv miljö där du får ett härligt samarbete med dina kollegor? Då ska du fortsätta att läsa här nedan, Om tjänsten SJR söker nu en erfaren AP-specialist för ett konsultuppdrag hos ett fastighetsbolag med kontor i centrala Stockholm. Uppdraget har start i mitten eller slutet av augusti och pågår initialt i 8 månader, med god möjlighet till förlängning. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss. Ansvarsområden I rollen som AP-specialist kommer du att arbeta i affärssystemet Oracle och ha ansvar för flera centrala delar inom leverantörsreskontra. Du rapporterar till Head of Finance och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: - Hantering av leverantörsfakturor för verksamheten i Sverige, Norge och Finland - Kontering och genomförande av betalningar - Avstämning av bankkonton - Utförande av enklare balansavstämningar Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och erfarenhet av att arbeta med hela processen inom leverantörsreskontra. Du är van att arbeta i olika affärssystem och har du dessutom arbetat i Oracle ses det som ett plus, men det är inget krav. Du arbetar noggrant, tar ansvar och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i den här rollen ser vi att du är noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du har ett tydligt servicetänk. Du är en pålitlig och hjälpsam lagspelare som värdesätter goda samarbeten. Eftersom du kommer ha kontakt med bland annat leverantörer är det viktigt att du är kommunikativ och har en positiv attityd. Du har dessutom ett prestigelöst förhållningssätt och är flexibel i ditt arbetssätt. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-18. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-14.png

19 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Redovisningsekonom med erfarenhet av SAP – start omgående
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vi söker nu en självständig och erfaren redovisningsekonom till ett långt uppdrag hos ett större internationellt bolag med placering i Solna. Uppdraget är på heltid och sträcker sig över 12 månader, med start omgående och möjlighet till semester under sommaren. Ansvarsområden Du kommer att arbeta inom en central redovisningsfunktion med fokus på kvalitet, noggrannhet och förbättringsarbete. Rollen innebär ansvar för redovisning enligt IFRS och lokal GAAP, bokslutsarbete, extern revision och finansiell rapportering. Du måste ha tidigare erfarenhet av SAP. • Minst 3–5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i större organisation eller koncern • Obligatorisk erfarenhet av SAP • Goda kunskaper i IFRS och minst en uppsättning lokala redovisningsregler • Relevant akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • God förståelse för IT-baserade rapporteringssystem Personliga egenskaper För att passa i rollen är du proaktiv, lösningsorienterad och trivs i förändring. Du har ett genuint intresse för redovisning, arbetar strukturerat och har lätt för att samarbeta – men är också trygg i att arbeta självständigt. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-09. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-61.png

19 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Hyresadministratör till fastighetsbolag i City
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Till fastighetsbolag med kontor i centrala Stockholm tillsätter SJR nu en Hyresadministratör till ett långt konsultuppdrag på 12 månader med start omgående. Om tjänsten Du blir en del av ekonomiavdelningen och arbetar nära såväl kollegor som hyresgäster i en bred och viktig roll. Ansvarsområden I rollen kommer du att ha ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter kopplade till hyresadministration och ekonomi. Du kommer bland annat att arbeta med fakturering av bostadshyresgäster samt vidarefakturering till lokalhyresgäster. Hyresavisering, hantering av inbetalningar samt påminnelse- och inkassohantering ingår också i det dagliga arbetet. Du ansvarar för registrering av e-faktura- och autogiroanmälningar, följer upp hyror och tillägg, samt hanterar både depositioner och hyreshöjningar. Rollen innefattar även kvartalsvisa avstämningar, bokföring och framtagning av rapporter, liksom upplägg av nya fastigheter i systemet. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av hyresadministration och som har en avslutad eftergymnasial utbildning. Du har god systemvana och en förståelse för ekonomiska flöden, samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i fastighetssystem som Momentum eller Visma. Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och självgående. Vill du vara med och bidra till ett mer hållbart boende i en organisation med höga ambitioner inom miljö och klimat? Då ser vi fram emot din ansökan! Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-17. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

21 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Redovisningsekonom till bolag i Malmö
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en noggrann och engagerad redovisningsekonom för ett konsultuppdrag till en av våra kunder i Malmö. Om tjänsten Uppdraget passar dig som trivs med att arbeta med breda ekonomirelaterade arbetsuppgifter och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter samt bidra med din kompetens inom redovisning och bokslut. Du kommer att arbeta med löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut samt moms- och skattedeklarationer och intrastatrapportering. I rollen ingår även viss hantering av leverantörs- och kundreskontra samt att delta i förbättringsarbete av rutiner och processer. Avdelningen stöttar varandra vid behov och du blir en del av ett härligt gäng. Vi ser gärna att du har möjlighet att starta så snart som möjligt under sommaren men med viss möjlighet till ledighet vissa perioder. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning och känner dig trygg i att arbeta enligt K2 eller K3. Du har god systemvana och har gärna arbetat i flertalet ekonomisystem, gärna D365. Dessutom har du goda kunskaper i Excel och är van vid att arbeta med siffror på ett strukturerat och analytiskt sätt. Personliga egenskaper Du är noggrann och har ett öga för detaljer, samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter och driver dem i mål. Du trivs med att samarbeta med andra och är en lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Din analytiska förmåga gör att du kan tolka siffror och se samband i ekonomisk data, och du är flexibel nog att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Vad erbjuder vi - Ett spännande konsultuppdrag hos ett välkänt företag - Möjlighet att bredda din erfarenhet och bygga ditt nätverk - Stöd från engagerad konsultchef under hela uppdraget - Konkurrenskraftig ersättning och förmåner Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Lindgren på [email protected] eller Sandra Bruveris på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/iStock-1160193557-scaled.jpg

21 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Financial Tender & Project Controlling Specialist till Västerås

SJR söker nu en erfaren controller till rollen som Financial Tender & Project Controlling Controller Specialist Professional för ett konsultuppdrag hos vår globala kund i Västerås. Uppdraget startar den 7 juli 2025 och pågår till och med den 30 juni 2026, med möjlighet till förlängning. Detta är ett heltidsuppdrag på plats (onsite) och syftar till att täcka upp för en föräldraledighet. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult med månadslön samt tjänstepension enligt kollektivavtal. Om tjänsten I denna roll kommer du att agera affärspartner med ansvar för finansiella och kommersiella frågor inom pågående projekt. Du ansvarar för att aktivt driva projekten mot lönsamhet och kvalitet, och du kommer att hantera ett eller flera projekt samtidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med marknad och försäljning, där du stödjer verksamheten i att uppnå sina mål genom analys, uppföljning, förbättringsarbete och kostnadskontroll. Du arbetar också aktivt med kassaflödesoptimering och säkerställer hög kvalitet i finansiell rapportering och data. Ansvarsområden - Finansiellt stöd till marknad och försäljning samt förbättringsarbete kopplat till affärsmål, intäkter och kostnader. - Stöd till lokala marknads- och försäljningschefer i kund- och marknadsstrategier. - Koordinering med affärsområden, divisioner och supportfunktioner för att säkerställa tillförlitlig finansiell information. - Uppföljning och analys av affärsresultat samt förslag på åtgärder för att stärka verksamheten. - Ansvar för kassaflödesanalys, kapitaloptimering och att säkerställa god intern kontroll. - Efterlevnad av interna och externa finansiella regelverk och riktlinjer. Lämplig bakgrund För att vara aktuell för uppdraget ser vi att du har: - Mellan 5 och 10 års erfarenhet av Business Control, rapportering och månadsbokslut. -Kandidatexamen inom ekonomi eller liknande. - Tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP. - Avancerade kunskaper i Excel. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. - Erfarenhet av att arbeta självständigt i komplexa miljöer. - Förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt inom organisationen. Personliga egenskaper Vi tror att du är självgående, analytisk och lösningsorienterad med en god förståelse för affären. Du trivs med att ta ansvar och har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt. Din kommunikativa förmåga är stark, och du samarbetar gärna med olika intressenter i organisationen. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-06. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-10-2.png

22 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025