Redovisningsekonom till uppdrag i Gånghester

Om tjänsten Till vår kund i Gånghester, utanför Borås söker vi nu dig som är tillgänglig omgående för ett uppdrag på 4–5 månader. Det finns möjlighet att antingen arbeta deltid eller heltid. Vår kund ska uppgradera sitt affärssystem Pyramid och behöver då avlastning i form av en redovisningsekonom som kan upprätthålla det löpande arbetet. Du tillhör ett ekonomiteam på 4 personer och i rollen som ekonom kommer du att arbeta med leverantörsreskontra, löpande bokföring samt avstämningsarbete vid månadsbokslut. Lämplig bakgrund Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har några års erfarenhet av liknande roll. Personliga egenskaper För att passa i gruppen bör du vara en analytisk, lösningsorienterad och kommunikativ. Som person är du noggrann i ditt arbete samtidigt som du är van att arbeta mot korta deadlines. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acqusition Manager, Frida Dalevik, på 0702–071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Senior Redovisningsekonom med erfarenhet från försäkringsbranschen!

Vill du bli en del av ett härligt team på ett bolag med finansiell inriktning där du får arbeta med redovisning? Har du dessutom tidigare arbetat på ett försäkringsbolag, och nu är redo att hitta din nästa jobbutmaning, då är detta ett uppdrag för dig! Om tjänsten Som redovisningsekonom ingår du i ett team och har det övergripande ansvaret för dina tilldelade enheter. Huvudsakligen arbetar du med löpande redovisning, bokslut, rapportering på månads- och kvartalsbasis och uppföljning. Vi ser att du som person har en fallenhet för kommunikation, då du i din roll kommer att hantera kontakter med kunder, revisorer, banker, HR och Treasury. Lämplig bakgrund Till den här tjänsten söker vi dig som tidigare har erfarenhet från försäkringsbranschen och som känner dig trygg i rollen som redovisningsekonom. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har god systemvana och är en van Excelanvändare. Personliga egenskaper Som person är du lugn, prestigelös och hängiven ditt arbete och dina kunder. Du är en kommunikativ lagspelare som självständigt kan ta fullt ansvar för dina uppgifter och driva ditt arbete framåt. Vidare har du ett stort engagemang, är trygg i dina kunskaper och tycker om att ha det roligt på jobbet. Vi söker även dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du har en förmåga att kunna prioritera och trivs med att arbeta i en organisation i utveckling. Vad erbjuder vi Detta är initialt ett konsultuppdrag via SJR hos en av våra kunder som sitter i trevliga lokaler mitt i centrala Göteborg. Uppdraget som ska tillsättas är på 100%, med start omgående och pågår fram till årsskiftet 24/25. För rätt person kan det därefter finnas goda möjligheter till en anställning hos kunden. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-20. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Ekonomiassistent till bolag i centrala Stockholm

Har du erfarenhet av att ha jobbat i en bred roll som ekonomiassistent och har ett intresse av system samt en önskan att utvecklas inom bokslutsarbete? Då är det här den perfekta rollen för dig! Om tjänsten SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent till ett föräldravikariat på 9 månader. Du välkomnas till ett härligt gäng på fyra personer inom ekonomigruppen och en flexibel arbetsplats samt arbeta på distans några dagar i veckan. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start mitten av augusti/början av september. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med kundreskontran för en av kundens mindre bolag och ibland stötta din kollega med leverantörsreskontra. Du kommer registrering och boka in inbetalningar, utredningar av oklara / öppna poster , svara på frågor via telefon/mejl (kundreskontra), avstämningar och bokslut. Vid stöttning på leverantörsreskontra delen kommer du utföra betalningar, kontroller, kontering och påminnelser. Lämplig bakgrund För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du en examen inom ekonomi och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare samt har god förståelse för det ekonomiska flödet. Vidare är du van att arbeta i Excel. Du kommunicerar väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att drivs av att ta stort ansvar över dina arbetsuppgifter och driver ditt dagliga arbete självständigt framåt. Som person är du proaktiv, kommunikativ och har lätt att ta dig an uppgifter både högt och lågt. Du känner dig bekväm att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ där det behövs, samtidigt som du trivs i grupp. Du trivs bra som en del av ett team och ett brett kontaktnät, såväl internt som externt. Du har ett öga för förbättringsmöjligheter och effektivisering och trivs i en föränderlig miljö. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-02. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Credit Coordinator till konsultuppdrag

Till vår kund i en spännande bransch söker vi en Credit Coordinator – en bred roll med många kontaktytor som passar dig med analytiskt tänk och effektivt arbetssätt. Rollen är ett konsultuppdrag på minst sex månader och vi söker dig som kan börja omgående. Vår kund sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg. Om tjänsten Dina arbetsuppgifter innebär bland annat: - Ta emot och hantera försäkringsbetalningar - Övervaka medlemskonton och se över obetalda fakturor och skulder - Ge snabb respons på både interna och externa förfrågningar - Stötta kreditkontrollavdelningen med diverse administrativa uppgifter - Underlätta och säkerställa att betalningar görs på ett effektivt sätt Lämplig bakgrund Då du rollen innebär daglig kommunikation med kollegor och kunder från olika länder behöver du behärska både svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Du behöver ha ett gott siffersinne och vara trygg i Excel. Det är meriterande om du är van vid att arbeta i internationell miljö. Som person tror vi att du är noggrann, metodisk och analytisk med ett öga för detaljer. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra, har en god kommunikativ förmåga och sätter dig snabbt in i nya rutiner och system. Vidare ser vi att du är självgående och proaktiv i ditt arbete och trivs i en roll där du får förbättra och effektivisera. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Redovisningsansvarig till bolag i internationell miljö, Mölndal

Vi söker en trygg och erfaren redovisningsansvarig med flerårig erfarenhet från arbete i en internationell miljö. Vår kund är ett trevligt företag beläget i Mölndal, känt för sin dynamiska och samarbetsvilliga arbetsmiljö. Med fokus på kvalitet och kontinuerlig utveckling strävar vår kund efter att vara branschledande. Om tjänsten Som redovisningsansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för avstämningar och bokslut för fyra olika bolag. Du hanterar momsrapportering och agerar kontaktperson gentemot Skatteverket. Utöver detta är du involverad i bland annat lönerapportering samt tar dig an ad hoc-uppgifter inom redovisning och ekonomi. Vidare är du ansvarig för rapportering i konsolideringsverktyget Aaro. Du blir en del av ett härligt ekonomiteam på fem personer och rapporterar till redovisningschef. Lämplig bakgrund Vi söker en erfaren och självgående kandidat med flerårig erfarenhet som redovisningsansvarig, speciellt inom en internationell kontext. Du bör behärska svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Troligen är du även civilekonom eller har annan relevant eftergymnasial utbildning samt har en generellt god systemvana. Rollen kräver att du är trygg och stabil i din yrkesroll, samtidigt som du är öppen för att ta dig an nya utmaningar. Personliga egenskaper En positiv attityd och vilja att bidra till teamets framgång är också av stor vikt. För att lyckas i denna roll är du en noggrann, prestigelös och handlingskraftig person som är kunnig inom ditt område. Du är flexibel och van vid att arbeta självständigt, effektivt och strukturerat samt trivs i en föränderlig miljö. Vad erbjuder vi Vår kund har ett långsiktigt behov av den här rollen varför vi i första hand söker dig som är intresserad av en långsiktig anställning. Det kan däremot bli aktuellt att ta in en konsult i väntan på rätt kandidat att anställa. Oavsett söker dig som har möjlighet att påbörja en ny anställning inom 1 månad och vill arbeta 100%. Vår kund sitter i trevliga lokaler i Mölndal. Du har flexibla arbetstider och om du så önskar möjlighet att arbeta hemifrån ca 2–3 dagar/vecka. Möjlighet till ett par veckors semester i sommar finns. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 0704-715925. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-23. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

3 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Projektcontroller

Vi söker nu en projektcontroller för start snarast möjligt. För att passa för tjänsten behöver du ha erfarenhet från en liknande tjänst i en internationell miljö. Har du dessutom arbetat i SAP tidigare är det ytterligare ett plus. Om tjänsten Som projektcontroller är du behjälplig de löpande projekten, bidrar vid uppstart av nya projekt och stöttar upp vid förändringar/tillägg i pågående projekt. Du genomför månatliga möten med bolagets projektledare och följer löpande upp hur man ligger till i de olika projekten. Detta kan innebära att kontrollera och se över både förfallna och kommande fakturor, resultatavräkning i projekten och administration i SAP. Som projektcontroller har du mycket kontakt med både försäljningsavdelningen, inköp och projektledare. Du följer upp projektkostnader och ser till att de hamnar på rätt kostnadsställe. Vidare är fakturering, att se över kontraktsvillkor samt uppföljning och administration av det ekonomiska utfallet en stor del av dina arbetsuppgifter. Du kommer att få en rolig och omväxlande roll i en stor internationell organisation. Du bör trivas med att lära dig nya saker och att kastas ut på lite okänt vatten. Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du efter sex månader som konsult hos SJR går över som anställd hos vår kund. Det är viktigt att du finns tillgänglig att påbörja uppdraget med max någon månads varsel. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har arbetat med projekt och som har god förståelse för det ekonomiska flödet i ett större bolag. Du som söker behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i Excel. Vidare är det viktigt att du har viss erfarenhet av redovisning och har en förståelse för helheten. Har du arbetat i SAP är det starkt meriterande. Personliga egenskaper För att passa för tjänsten bör du vara en driftig och självgående person med en gnutta ödmjukhet. Du är van vid att lösa problem när helst de uppstår och är duktig på att ta reda på hur du ska gå till väga för att hitta nya lösningar. Arbetet ställer krav på noggrannhet och konsekvenstänk. Vidare är du positiv, serviceinriktad och driven att bidra till att leverera med högsta kvalitet. Vi värdesätter delaktighet, ansvar och kommunikation. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-4715925. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

3 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
AML & Fraud specialist till mellanstor bank i Solna

SJR tillsätter nu en AML & Fraud specialist till mellanstor bank i Solna. Vår kund sitter i fina moderna lokaler, nära Mall of Scandinavia med bra kommunikationer som tunnelbana, buss och pendeltåg. Uppdraget är med start så snart som möjligt och inledningsvis 6 månader, därefter finns stora möjligheter till direktanställning. Vår kund är en svensk bankkoncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet är vi ett naturligt val för många företagare när de behöver en finansieringspartner. Vår vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Huvudsakliga arbetsuppgifter Här får du en spännande möjlighet att arbeta på en bank som värdesätter gemenskap, långsiktighet och engagemang. Ungefär hälften av din arbetstid kommer att dedikeras till bedrägerifrågor och resterande tid kommer att vara inom AML. Du kommer bl.a.: - Hantera transaktionsmonitorering manuellt på större kunder - Utföra bedrägeriutredningar, bankförfrågningar gällande bedrägerier - Interna kontroller (stickprov) inom AML - Bidra till den allmänna riskbedömningen - Hantera kundklagomål - Rapportering till Compliance - Kvalitetskontrollera offboardingrapporter - PEP/RCA och sanktionskontroll Personliga egenskaper Vi ser gärna att du har en högskoleexamen med ekonomisk eller juridisk inriktning eller annan relevant utbildning och du kommunicerar obehindrat i tal och skrift, på svenska och engelska. Vidare är du noggrann och analytisk i ditt arbete. Du är stresstålig och fokuserar på att leverera med kvalitet. Vidare bör du vara kommunikativ, samarbetsvillig och engagerad. Du har minst 4 års av liknande relavanta arbetsuppgifter från bank och du har erfarenhet av att ha arbetat med transaktionsmonitorering och bedrägerier och har du arbetat i flera olika roller inom AML är det starkt meriterande. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-02. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
KYC & AML analytiker till mellanstor bank i Solna

SJR tillsätter nu en KYC & AML analytiker till mellanstor bank i Solna. Vår kund sitter i fina moderna lokaler, nära Mall of Scandinavia med bra kommunikationer som tunnelbana, buss och pendeltåg. Uppdraget är med start så snart som möjligt och inledningsvis 6 månader, därefter finns stora möjligheter till direktanställning. Vår kund är en svensk bankkoncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet är vi ett naturligt val för många företagare när de behöver en finansieringspartner. Vår vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som KYC & AML analytiker förväntas du vara ett stöd för organisationen vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet genom att granska och analysera kundkännedomsinformation för nya och befintliga kunder. Du tillhör avdelningen Customer Due Dilingence inom banken som idag består av 12 personer. Gruppen arbetar med både företags- och privatkunder. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a: - Hantera ODD (periodisk och händelsestyrd uppföljning) på befintliga kunder. - Vid behov inhämta kompletterade underlag från kund för att kunna uppnå kundkännedom. - Hantera generella frågor som inkommer till funktionens mailbox. Personliga egenskaper Vi söker efter dig som har tidigare relevant erfarenhet från bank i minst 3 års tid. Vi ser gärna att du har en högskoleexamen med ekonomisk eller juridisk inriktning eller motsvarande och du kommunicerar flytande på svenska och engelska, i tal och skrift. Du ska ha erfarenhet av ODD (periodisk och händelsestyrd uppföljning) och vi söker dig som är driven och vill vara del av att bygga upp något, samt är orädd att ta dig an nya uppgifter. Du har en god förmåga att ta till dig nya kunskaper och kommer gärna med initiativ och idéer samt bidrar till teamet med din positiva och arbetsamma attityd. Vidare är du analytiskt lagd och kan bearbeta och analysera information för att identifiera avvikande uppgifter eller riskdrivande faktorer. I den här rollen behöver du kunna fatta snabba beslut och agera om du upptäcker ett avvikande eller misstänkt kundbeteende. Du har hög integritet och bra förståelse på vad som innebär att arbeta med sekretessbelagd information. Det är mycket viktigt att du är kommunikativ och kan förmedla information till olika delar av organisationen på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Vidare är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande, och trivs i en organisation med högt tempo där mycket händer. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-04-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Redovisningsekonom till spännande bolag

Är du en lagspelande redovisare och tillgänglig för nytt uppdrag inom kort? Om tjänsten Nu söker vi dig som är självständig inom redovisning för ett kortare uppdrag. Du kommer att arbeta i ett mindre tight team, där laganda är centralt och du kommer att stötta teamet under tiden de rekryterar en ny långsiktig kollega. Kunden arbetar till stor del på plats, men visst distansarbete förekommer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Till arbetsuppgifterna kan nämnas; Löpande redovisning Momsredovisning Månadsbokslut Avstämningar och rapportering Övrigt förekommande inom ekonomiavdelningen Lämplig bakgrund För att lyckas i detta uppdrag ser vi att du har erfarenhet från liknande roller tidigare och känner dig trygg i din roll inom redovisning. Du har erfarenhet av att arbeta med olika ERP-system och kan lätt sätta dig in i processer och rutiner. Du känner dig trygg i kommunikationen både på svenska och englska. Personliga egenskaper Som person är du analytisk, lösningsorienterad och prestigelös. Vidare är du driven, engagerad och strukturerad. Samarbete står i centrum för teamet och man stöttar och hjälper varandra för att nå resultat. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Persson på [email protected]. Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

3 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Finansadministratör till sommaruppdrag hos Alectas Kapitalförvaltning

Vill du arbeta med administration av spännande investeringar hos en av Sveriges största kapitalförvaltare? Vill du bidra till att trygga framtiden för våra 2,8 miljoner pensionskunder. Alecta har en vision om att bli världens mest effektiva tjänstepensionsbolag så att vi kan ge en så bra pension som möjligt till våra kunder. Tjänsten är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Uppdraget är på heltid och startar i början och juni och pågår till slutet augusti med placering på Alectas kontor mitt i centrala Stockholm. Till detta uppdrag söker vi efter dig som studerar till en högskoleexamen med inriktning redovisning eller finans och som kan jobba heltid juni, juli och augusti. För rätt person kan man därefter bli förlängd så man kan jobba vid behov framöver. Om tjänsten Som finansadministratör arbetar du med administration av Alectas finansiella tillgångar och betalningsflöden till och från Alecta. Business Support består av 10 personer och vi önskar nu förstärka gruppen med en ny medarbetare för sommarmånaderna juni, juli och august. Business Support 's uppdrag är att stödja: • Kapitalförvaltning; värdepappersadministration, säkerhets- och likvidhantering, myndighetsrapportering samt daglig pris- och limitkontroll. • Ekonomiavdelningen; bokslut och underlag till årsredovisning avseende finansiella tillgångar. • Ekonomi, Kund och HR; leverantörsbetalningar, pensioner till kunder och löner till anställda. I rollen som finansadministratör kommer du även att arbeta med matchning av aktier, räntebärande och derivat. Du har daglig kontakt med Alectas depåbank och tjänsten innefattar även Collateral Management. Arbetet görs huvudsakligen i finanssystemet SimCorp Dimension och kontakter på engelska förekommer dagligen, såväl muntligt som skriftligt. Lämplig bakgrund Till detta uppdrag söker vi efter dig som studerar till en högskoleexamen inom redovisning eller finans. För att lyckas i rollen som finansadministratör har du ett strukturerat och noggrant arbetssätt och du gillar att arbeta mot uppsatta leveranstider. Du är driven, målmedveten och du tar gärna egna initiativ samt har en hög servicenivå. Vad erbjuder vi Alecta erbjuder dig en dynamisk och flexibel arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter i ett professionellt och yrkesskickligt team med modernt ledarskap. Vi värdesätter ett positivt, kreativt och decentraliserat arbetsklimat. Om företaget Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan starten 1917 och är ett av Europas största pensionsbolag med 2,8 miljoner privatkunder och 1200 miljarder i förvaltat kapital som vi investerar i aktier, räntor och alternativa investeringar. Vi arbetar för att leverera god avkastning och låga kostnader till våra kunder på ett ansvarsfullt och hållbart sätt. Vi investerar våra kunders pengar så att människor, miljö och samhälle mår bra på lång sikt. Kulturen hos oss präglas av enkelhet, kundfokus och ansvar och stor vikt läggs vid att vara en attraktiv arbetsgivare där vi strävar efter att arbeta smartare och effektivare än våra konkurrenter. Vi är ca 350 medarbetare och sitter centralt i Stockholm på Regeringsgatan. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-01. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024