SJR in Sweden AB jobb

Lediga jobb hos SJR in Sweden AB

IT-support till bolag i city
SJR in Sweden AB
Supporttekniker, IT

SJR IT söker dig som är ute efter en ny utmaning inom IT-support och kan starta din nya anställning inom snar framtid. Som konsult hos oss på SJR IT kommer du att arbeta med support på plats hos en våra kunder i centrala Uppsala. Uppdraget beräknas pågå ca 8 månader med avsikt att löpa vidare i en anställning hos vår kund. Om tjänsten Vi tror att du har arbetat ca 1-2 år i en IT-support tidigare och har ett stort intresse för både teknik och service.Du kommer att utgå från vår kunds kontor i Uppsala centrum och du blir en del av ett trevligt team om ca 10 medarbetare som gillar att hitta på saker tillsammans även utanför arbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer tillhöra en supportfunktion där du tillsammans med dina kollegor supporterar kunder med diverse tekniska problem. Ditt arbete kommer främst att vara i Windowsmiljö och du hjälper användare via Active Directory. Du hanterar ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du kommer även att arbeta med felsökning av såväl hårdvara som mjukvara som utförs till stor del via fjärrverktyg. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen, gärna inom IT eller en teknisk inriktning. Du har arbetat i en liknande roll ca 1-2 år och trivs med att supportera andra. Du har erfarenhet och kunskaper inom Windows och Active Directory. Vidare är du flytande i svenska och engelska språket både i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person är du serviceminded, social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är en god problemlösare och flexibel i ditt arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete och trivs med att arbeta strukturerat. Ansökan Har du frågor? Tveka inte att kontakta Isabell Bengtsson på [email protected] alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-24

6 september 2024
Sista ansökan:
24 september 2024
Redovisningschef
SJR in Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du vara med och forma framtidens samhälle? Sandberg Development, ett innovationsdrivet bolag som arbetar för tillväxt och samhällsnytta, söker nu en Redovisningschef till huvudkontoret i Malmö. Om tjänsten Som Redovisningschef leder du ett team av tre kunniga och engagerade ekonomer som alla ansvarar för redovisningen i sina respektive bolag och hanterar redovisningen för ett par egna bolag inom koncernen. Hos oss får du möjlighet att ta stort förtroende, möjlighet att ta egna initiativ och utvecklingsmöjligheter i koncernen. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda, fördela och följa upp arbetet inom redovisningsteamet, samt följa upp arbetet. • Fungera som bollplank och stöd till redovisningsekonomerna för att säkerställa att de kan leverera i sina roller. • Ansvara för bokslut, årsredovisningar och deklarationer för ett par egna bolag, samt rapportering till koncernmodern. • Driva effektivisering och förbättring av rutiner och processer för att optimera verksamhetsstödet. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en universitetsutbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning. Du har erfarenhet av att självständigt hantera månads- och årsbokslut, gärna inom en koncernstruktur. Erfarenhet av ledarskap och att framgångsrikt ha styrt ett team mot gemensamma mål är ett krav. Erfarenhet från fastighetsbolag eller företag inom service- och tjänstesektorn är meriterande men inte nödvändigt. Det viktigaste är att du är en motiverande ledare som kan vägleda ditt team genom förändringar och mot uppsatta mål, samtidigt som du trivs med att arbeta hands-on med redovisning. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Erfarenhet av D365, Medius, Cognos Controller, Hogia Skatt, Kontek och Trimma är meriterande. Personliga egenskaper Du är en inspirerande och självgående ledare med en stark drivkraft att få saker gjorda. Du trivs med att ta ansvar och leda i förändring. Du är nyfiken, öppen för nya arbetssätt och har modet att ta ansvar när förutsättningar ändras. Du arbetar ständigt med att förbättra och effektivisera processer och trivs med att ta egna initiativ. Som person är du prestigelös och ödmjuk, med ett vänligt förhållningssätt. Du har förmågan att se helheten och tvekar inte att kavla upp ärmarna när det behövs. Du är bra på att samarbeta och bygga goda relationer, och du förstår att arbetsbelastningen varierar beroende på affärsmässiga händelser och bokslutsperioder. Vad erbjuder vi På Sandberg Development står medarbetarna i centrum. Vi strävar efter att utveckla förtroendefulla relationer inom koncernen och med omvärlden, där tillit och entreprenörskap är nyckeln till framgång. Hos oss är alla medarbetare viktiga för att nå våra mål, och beslutsvägarna är därför korta. Som ledare för ett team får du stora möjligheter att forma och påverka din egen vardag och utveckling. Sandberg Development finns tillsammans med dotterbolag i ett eget innovationskvarter på Jägersro i Malmö. I Sandberg Valley stärker vi möjligheterna att skapa innovativa lösningar på framtidens problem inom vattenteknik, trygghet och livskvalitet samtidigt som vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsplats med en egen restaurang där hundratals medarbetare äter lunch tillsammans varje dag. Om företaget Sandberg Development är ett familjeägt investeringsbolag som genom aktivt ägande i innovationsdrivna bolag bidrar till tillväxt och samhällsnytta - med fokus på vattenteknik, livskvalitet och trygghet. Sandberg Development är hel- eller delägare i Aimpoint, GAIM Immersive Technology, Nor:disk Clean Solutions, RESCUE Intellitech, SWATAB, ISEC Monitoring Systems, Orbital Systems, Clean Oil Technology, Drupps, Silanos, Watersprint, Xocchiali, PluvioFlow, Reccan samt börsnoterade Camurus. Omsättningen för koncernen uppgick till 2 miljarder kronor för 2023. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Sandberg Development med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut, så vänta inte med din ansökan om du är intresserad. Observera att din ansökan inte ska innehålla uppgifter om hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller fackligt medlemskap. Vi kan tyvärr inte ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

4 september 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Ekonomiassistent till bred roll
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Nu söker vi en nyfiken, driven och engagerad ekonomiassistent till vår internationella kund i en spännande bransch. Tjänsten startar som ett konsultuppdrag och det finns goda möjligheter till anställning hos vår kund framöver. Kontoret ligger i Sisjön/Högsbo och vi söker dig som vill jobba på plats och har möjlighet att starta så snart som möjligt. Om tjänsten Som ekonomiassistent blir du en del av ett team om tre personer. Här arbetar ni tätt tillsammans och har ett gott samarbete, dina kollegor är prestigelösa och drivna. Företaget är börsnoterat vilket gör att det ställs höga krav på både noggrannhet och förmåga att hantera deadlines. Du har en bred roll och dina arbetsuppgifter innebär bland annat: - Hantering av kund- och leverantörsreskontra - In- och utbetalningar - Bokningar och påminnelser av kundfakturor - Avstämningar vid bokslut - Periodiseringar - Bokning av löner och samordning med löneadministratör - Interna och externa kontakter med såväl kunder som leverantörer Lämplig bakgrund Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarigt och som har erfarenhet från en bred roll inom ekonomi sedan tidigare. Det är meriterande om du har arbetat internationellt tidigare och ett krav att du behärskar både svenska och engelska. Som person ser vi att du är en lagspelare som bidrar till ett gott samarbete och en god stämning, du är nyfiken och lösningsorienterad. Ditt arbete präglas av noggrannhet och struktur och du har en god förmåga att analysera och se detaljer. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

4 september 2024
Sista ansökan:
18 september 2024
Business Controller till Fresenius Kabi, marknadsavdelningen

Fresenius Kabi söker nu en person för en utvecklande roll som Business Controller till vårt marknadskontor i centrala Uppsala. För rätt person kommer det finnas goda möjligheter att växa i en global internationell miljö! Om tjänsten Som Business Controller kommer en stor del av din tid ägnas åt rapporteringsarbete i form av månadsbokslut, resultatanalyser samt budget och prognosprocesser. Du rapporterar till och arbetar nära vår Finance Director i frågor som rör resultatuppföljning samt budget- och prognosprocesser, men även upprättandet samt uppföljning av till exempel projektkalkyler. Då vi arbetar i en internationell miljö kommer du ha daglig kontakt med motsvarande funktioner i många andra europeiska länder inom företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Bistå verksamhetens chefer med uppföljning och analyser, såväl löpande som ad hoc • Arbeta med nyckeltal • Månadsvis rapportering till ledning och regionkontor • Vara delaktig i budget- och prognosprocesser, inklusive rapportering till vårt sub-regionkontor i Frankrike. • Driva arbetet internt med löpande, regelbundna månadsprognoser • Delta i diverse utvecklingsprojekt • Månadsuppföljning samt analys av kostnader för de olika avdelningarna. Ditt arbete kommer till stor del att utföras i SAP samt Excel och din kommunikation kommer till stor del att vara på engelska. Lämplig bakgrund Vi söker dig som är i början av din karriär med en stor drivkraft och vilja att lära dig mer inom Business Control området. Du har en civilekonomexamen eller liknande utbildning inom ekonomi samt ca 1-3 års erfarenhet av controllerinriktade uppgifter. Vidare har du god förståelse för det ekonomiska flödet, inklusive balansräkning samt mycket goda kunskaper i Excel. Du känner dig bekväm i rollen som presentatör av finansiella siffror och strategier såväl internt uppåt i organisationen som externt till myndigheter och företag. Du har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska i både tal och skrift. Det är meriterande men inget krav om du har • tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP • ett intresse för system och förståelse för databaser Personliga egenskaper Som person är du analytisk och strukturerad som har lätt för att ta till dig ny information. För att trivas i denna roll är det även viktigt att du tycker om att ha kontakt med olika typer av människor i olika miljöer samt har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper där vi letar efter en initiativtagande, driven, ambitiös person som levererar med hög kvalitet. Då vi samarbetar inom vissa frågor, främst med våra kollegor i Norden, kommer rollen att innebära vissa resor. Om företaget Fresenius Kabi har cirka 1000 medarbetare i Sverige. De flesta av våra anställda arbetar inom Global Operations Parenteral Nutrition & Generic Drugs. Vi har också avdelningar för Marknad och IT. Vår moderna produktionsanläggning för intravenösa näringslösningar finns i Uppsala. Produktionsanläggningen för råvarutillverkning av bland annat äggfosfolipider finns i Brunna/Kungsängen. Ansökan I den här rekrytering samarbetar Fresenius Kabi med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström på 0766 471 657. Sista ansökningsdag är 2024-09-27, varmt välkommen med din ansökan!

3 september 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Junior Redovisningsansvarig till världsledande bolag i Södertälje
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vill du utvecklas i din roll som redovisningsekonom? Vill du arbeta på ett av Sveriges finaste bolag där du får alla förutsättningar att samla på dig värdefulla meriter för din kommande karriär? Om tjänsten Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Junior Redovisningsansvarig till en av vår kunds redovisningsenheter. Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader med start i oktober månad. För rätt person finns möjligheten därefter att bli anställd hos vår kund. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult med tjänstepension enligt kollektivavtal. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Löpande bokföring - Avstämningar och bokslutsarbete - Koncernrapportering månadsvis - Bank och kontoavstämningar - Effektiviseringsarbete och processutveckling Lämplig bakgrund För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det. Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och ca 2-3 års erfarenhet av liknande uppgifter. Du talar och skriver flytande på svenska & engelska samt är duktig på Excel. Har du erfarenhet av affärssystemet Oracle är det starkt meriterande. Personliga egenskaper Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-10-02. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

3 september 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Redovisningsansvarig till världsledande bolag i Södertälje
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vill du utvecklas i din roll som redovisningsekonom? Vill du arbeta på ett av Sveriges finaste bolag där du får alla förutsättningar att samla på dig värdefulla meriter för din kommande karriär? Om tjänsten Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Redovisningsansvarig till en av vår kunds redovisningsenheter. Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 12 månader med start i oktober månad. För rätt person finns möjligheten därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult med tjänstepension enligt kollektivavtal. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Löpande bokföring - Avstämningar och bokslutsarbete - Koncernrapportering månadsvis - Bank och kontoavstämningar - Effektiviseringsarbete och processutveckling Lämplig bakgrund För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det. Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och 3-5 års erfarenhet av liknande uppgifter. Du talar och skriver flytande på svenska & engelska samt är duktig på Excel. Har du erfarenhet av affärssystemet Oracle är det starkt meriterande. Personliga egenskaper Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-10-02. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

3 september 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Teamledare Demand Planning
SJR in Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Har du god erfarenhet inom lagerstyrning och vill arbeta som teamleader över ett härligt team? Vill du arbeta på ett stabilt bolag som tar väl hand om sina anställda och som kombinerar det familjära med det globala? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten I rollen har du ansvar för att försörjning av Hellermanntytons produkter, fungerar så optimalt som möjligt, inom affärsområdet och marknaderna i Norden. Ditt uppdrag är att säkerställa varuförsörjningen genom att uppnå kostnadseffektivitet i kombination med hög servicenivå. Därför är en vital del i arbetet att verka för att kundens behov och förväntningar tillgodoses genom väl fungerade inköps-och logistikprocesser. I rollen har du övergripande ansvar för arbetsprocesser och ansvarsområden inom Demand Planning/Inköpsteamet. Du driver avdelningen framåt genom att leda utvecklingen av nya processer och system för att förbättra företagets konkurrenskraft och effektivitet. Avdelningen består av totalt 4 personer inklusive denna Teamledarroll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Analysera prognoser, lagernivåer och försäljning för framtida inköpsbehov • Ansvara för dagliga flödet från inköpsorder till leverans • Ansvara för lagerstyrning och parametersättning mot uppsatta KPI:er som lageromsättning och servicenivå • Att säkerställa produktdata Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen gillar du analysarbete och trivs både med helhet och detaljer. Du är ansvarstagande trivs med att bygga goda relationer såväl inom företaget som med leverantörer. I rollen kommer du arbeta med analys och databehandling. Du behöver därför ha en hög IT mognad, systematisk och en stor analytisk arbetsförmåga. Du kommer även delta i olika utvecklingsprojekt. I din roll har du många kontaktytor både internt och externt, därför behöver du ha en god kommunikativ förmåga och ett flexibelt förhållningssätt. Du kommer att ingå i ett samarbetsriktat team bestående av fyra personer och ingå i operativa avdelningen med totalt 20 medarbetare. Givetvis delar du några av HellermannTytons värderingar - Resultatorientering, Harmoni, Trovärdighet & Integritet. • Minst 3–5 års erfarenhet inom lagerstyrning. • Hög analytisk förmåga med goda kunskaper i MS Excel och hantering av Masterdata. • Du talar och skriver obehindrat både svenska och engelska. • Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet INFOR M3. • Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik. • Det är meriterande om du har ledarerfarenhet. Om företaget HellermannTyton är ledande på att organisera kabel och ledning med produkter och system inom områdena - skydda, fästa, märka, bunta och koppla. HellermannTyton har en bred bas av kunder som verkar inom flera olika branscher så som Elinstallatörer, Fordonsindustri, Energiverk, Infrastruktur, Drift & Underhåll samt övrig tillverkande industri. HellermannTyton AB är ett helägt dotterbolag till HellermannTyton Group med bas i London. Gruppen har en total omsättning på ca 20 mdkr med verksamma bolag i 40 länder och fler än 7000 medarbetare över hela världen. Största delen av produkterna produceras i egna fabriker med 18 produktionsenheter i 13 länder. HellermannTyton AB har filialer i Finland och Danmark, samt dotterbolag i Norge med en sammanlagd omsättning på ca 600 miljoner SEK. Från Sverige distribueras produkterna via lager direkt till slutkunderna i Norden. Ansökan I denna rekrytering samarbetar HellermannTyton med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom SJR men att man kommer anställas direkt hos HellermannTyton. Varmt välkommen med din ansökan!

3 september 2024
Sista ansökan:
31 december 2024
Redovisningsekonom med erfarenhet av lagerredovisning
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom med inriktning mot lagerredovisning. Uppdraget är med start i oktober och förväntas pågå ca sex månader. Kunden sitter på Kungsholmen. Om tjänsten Tillsammans med övrigt team kommer du att ansvara för att kunden har korrekt värderat lager samt att lagerbok och huvudbok stämmer överens. Du kommer att säkerställa så att kundens enheter får rätt ersättning och att deras mellanhavanden är reglerade. Där till ingår även uppföljning av anläggningsregister. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Daglig avräkning mot vår kunds stationer • Göra försäljningskontroller och utredningar • Kontoavstämningar Lämplig bakgrund Vi söker sig som har avslutat eftergymnasial utbildning i ekonomi från yrkeshögskola eller universitet samt har relevant arbetslivserfarenhet. Gärna tidigare erfarenhet av lagerredovisning. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Därtill har du god systemvana och det är meriterande om du har arbetat i ERP-systemet M3. Personliga egenskaper Som person är du social och ordningsam med en stark ansvarskänsla. Du uppskattar att arbeta i team samtidigt som du trivs med driva ditt eget arbete framåt. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-10-02. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

2 september 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Ekonomiassistent
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om tjänsten Just nu får vi in många spännande uppdrag där våra kunder har behov av en erfaren ekonomiassistent: Är du en noggrann och erfaren ekonomiassistent på jakt efter ditt nästa uppdrag? Har du erfarenhet av att arbeta både med leverantörsreskontra och kundreskontra? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Skicka in din ansökan redan idag! Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ekonomiassistent hos SJR kommer du att arbeta ute hos någon av våra kunder som ofta är av välkänt varumärke. Ofta förekommande arbetsuppgifter: *Hantera kund- och leverantörsreskontra *Fakturering *Stämma av huvudbokskonton och säkerställa korrekt redovisning. *Vara delaktig i månads- och årsbokslut *Följa upp och analysera betalningsflöden. Lämplig bakgrund För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har en universistet- eller högskoleutbildning inom ekonomi. Ett krav är att du har 1-2 års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan excell och är allmänt systemkunnig. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du noggrann, analytisk, och prestigelös. Du är en person med god samarbetsförmåga, är kommunikativ och har lätt för att interagera med många delar inom bolaget. Vi ser att du har ett stort engagemang i ditt arbete, ett inre driv och har lätt för att jobba med täta deadlines. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-10-01. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

2 september 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Jurist till medelstort bolag i centrala Uppsala
SJR in Sweden AB
Affärs- och företagsjurister

Om tjänsten Är du en engagerad och prestigelös jurist som brinner för avtalsfrågor och har erfarenhet av arbete inom compliance? Vi söker dig som är intresserad av ett uppdrag som förväntas pågå under ett år. Du kommer till en familjär och dynamisk organisation i centrala Uppsala som innefattar ca 80 medarbetare, verksam inom life science-sektorn. Vi ser gärna att du är tillgänglig för uppdraget inom kort. Uppdragets omfattning är 50-100 %. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Upprättande, granskning och förhandling av lika former av kontrakt med kunder, samarbetspartners, leverantörer m.m. • Löpande frågor och rådgivning kopplade till avtalsrätt eller övriga legala frågor som uppstår inom verksamheten. • Arbete inom compliance där vår kunds verksamhet är styrd av flertalet lagar och regler med tyngdpunkt på GDPR-regelverket. Rådgivning i processer och implementeringar av system, hantering av personuppgiftsbiträden m.m. Lämplig bakgrund Vi söker dig som är i början av din karriär som jurist och har något eller ett par års erfarenhet inom kommersiell avtalsrätt och GDPR gärna inom life science-sektorn. Personliga egenskaper Du är en positiv, kommunikativ och affärsmässig person. Du har en god analytisk förmåga, är noggrann, strukturerad och resultatinriktad. Vidare är du ansvarsfull, initiativtagande och prestigelös i ditt förhållningsätt. Du är van vid att arbeta självständigt och lösningsorienterat. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Christine Stamfeldt via [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-22. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

29 augusti 2024
Sista ansökan:
22 september 2024