SJR in Sweden AB jobb

Lediga jobb hos SJR in Sweden AB

Projektsamordnare till AMF Fonder, Stockholm
SJR in Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

Är du en strukturerad och driven person med ett öga för detaljer och en stark samarbetsförmåga? Vill du arbeta i en central roll på ett prestigelöst och engagerat Fondbolag där hög avkastning, låga avgifter och hållbarhet står i fokus? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Som Projektsamordnare på AMF Fonder blir du en nyckelperson i bolaget som arbetar nära alla projektägare och Stabschefen för att säkerställa en välfungerande process för utvecklings- och förändringsarbete. Du kommer att ha en koordinerande och administrativ roll där du stöttar beställare av utvecklingsinitiativ och upprätthåller bolagets processer för prioritering och uppföljning. Utvecklingsinitiativen rör exempelvis regelverksimplementeringar, process eller systemstödsförändringar. Rollen innebär även att ha en GRC-funktion (Governance, Risk & Compliance) dvs hantera internkontrollfrågor och proaktivt utveckla desamma. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Administrera och kvalitetssäkra beställningar av utvecklingsinitiativ • Förbereda underlag och kalla till prioriteringsmöten • Sammanställa och rapportera kring projekt, tex kostnader, status och tidsomfattning • Säkerställa en smidig överlämning av utvecklingsinitiativ till löpande förvaltning • Koordinera, stötta och utbilda projektägare och beställare i processens olika faser och i genomförandet av initiativen • Följa upp verksamhetens behov och bidra till utvecklingen av processerna • Administrera årshjulet för internkontrolluppgifter samt samordna och sammanställa viss rapportering Lämplig bakgrund Vi söker dig som har eftergymnasialekonomutbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har flera års erfarenhet av en koordinerande roll med många kontaktytor samt att vi gärna ser att du har gedigen erfarenhet av att samordna och styra upp flera projekt samtidigt. Har du kännedom om hur verksamheten inom finansiella institut fungerar och den reglering de verkar inom är det meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att bli framgångsrik i rollen behöver du ha ett prestigelöst och proaktivt arbetssätt och är lyhörd för verksamhetens behov. Samtidigt som du är noggrann och strukturerad kan du lyfta blicken och fokusera på det som behöver prioriteras och du trivs med att arbeta både självständigt som i team. Du är kommunikativ med förmågan att samarbeta och bygga relationer i verksamheten. Du hanterar det svenska språket mycket bra i både tal och skrift, samt har förmågan att på ett övergripande sätt förstå juridisk text. Vill du arbeta på ett bolag där man vill ge sina kunder så hög pension som möjligt men samtidigt investerar för en hållbar framtid? Välkommen med din ansökan! Om företaget AMF Fonder är kapitalförvaltningsenheten inom AMF-koncernen och kontoret ligger mitt i centrala Stockholm. Vi är idag cirka 450 medarbetare i koncernen, varav ungefär 65 inom AMF Fonder. AMF är tjänstepensionsbolaget som erbjuder enkla och trygga tjänstepensionslösningar. Vi ägs av LO och Svenskt Näringsliv och drivs enligt ömsesidiga principer. Det innebär att den vinst vi skapar oavkortat går tillbaka till våra kunder. Vår vision är att vara bäst i Sverige på pensionen från jobbet. Våra kunder ska få den bästa pensionsprodukten, med god avkastning till en låg avgift. Vi drivs av ett stort engagemang för våra kunder och en stolthet för vårt uppdrag. Vi lever enligt våra värdeord; enkel, trygg och mänsklig. Därför tycker vi att det är viktigt att visa varandra respekt och öppenhet på jobbet. Vi jobbar också för ett tydligt ledarskap, jämlikhet och mångfald genom rätten att få vara sig själv. Vi vill att alla ska känna arbetsglädje och trivas hos oss. Dotterbolaget AMF Fonder förvaltar 14 fonder samt ansvarar för portföljförvaltningen av AMF Tjänstepensions placeringstillgångar. Det förvaltade kapitalet uppgår till över 800 Mdr SEK. Placeringar sker i aktier, fastigheter, alternativa placeringar och räntebärande tillgångar. AMF är en av de största ägarna på Stockholmsbörsen, och en av Sveriges största investerare i fastigheter och reala tillgångar. AMF gör även investeringar i onoterade aktier och alternativa krediter. Ansökan I denna rekrytering samarbetar AMF Fonder med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
13 april 2025
Compliance coordinator till advokatbyrå
SJR in Sweden AB
Affärs- och företagsjurister

Om tjänsten Nu söker vi på SJR dig som är jurist och är tillgänglig för ett konsultuppdrag med start under april. Uppdraget är 6 månader med chans till förlängning och du kommer att arbeta som Compliance coordinator. Kunden är en affärsjuridisk advokatbyrå och du välkomnas till ett ambitiöst och engagerat team. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som compliance coordinator kommer du att arbeta brett med frågor som rör regelefterlevnad tillsammans med övriga i compliance-teamet i syfte att säkerställa efterlevnad av regelverk som byrån omfattas av. Vidare kommer arbetet att innebära ett fokus på klient- och ärendeantagningsprocessen. Arbetet kommer även till stor del att innefatta arbete med advokatbyrås policys och interna dokument samt även vissa utbildningsrelaterade insatser inom compliance-området • Assistera vid implementering av nya rutiner och system inom compliance-området. • Stödja regelefterlevnad genom att assistera i framtagande och uppdatering av relevanta riktlinjer, rutiner och policyer. • Stödja initiativ och aktiviteter avseende compliance-frågor som bedöms vara relevanta. • Arbeta fram, koordinera, administrera samt hantera vissa utbildningsinsatser kring compliance för byråns anställda samt säkerställa att dessa utbildningar hålls uppdaterade. Lämplig bakgrund Du har en juristexamen och tidigare erfarenhet av arbete med penningtvättslagstiftningen och KYC helst från en advokatbyrå men även erfarenhet från finansinstitut fungerar. Din förståelse för regelverk och juridiska processer gör att du kan analysera komplexa frågor och bidra till att säkerställa efterlevnad av lagstiftning och interna riktlinjer. Du är flytande i tal och skrift i engelska. Personliga egenskaper Som person är du serviceinriktad, strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du trivs med att ta initiativ, arbeta lösningsorienterat och hantera varierande arbetsuppgifter. Att arbeta i team mot gemensamma mål motiverar dig, och du har en god kommunikationsförmåga. Du uppskattar att arbeta i en dynamisk miljö där noggrannhet och kvalitet är avgörande. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-03-20. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Redovisningsekonom till stort bolag utanför Ludvika
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Nu söker vi på SJR dig som är redovisningsekonom och tillgänglig för uppdrag med start inom kort. Vår kund har behov under tiden för en rekrytering och uppdraget beräknas inledningsvis till ca 6 månader. Huvudsakliga arbetsuppgifter I denna roll arbetar du tillsammans i ett mindre team med bland annat; • Löpande bokföring • Hantera kund- och leverantörsreskontra • Avstämningar • Säkerställa att interna processer efterlevs och upprätta intern kontroll • Bokslutsarbete • Förbereda och deklarera skattedeklarationer, momsredovisning och andra skatterelaterade uppgifter Lämplig bakgrund Du behöver erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och vana att arbeta i större affärssystem. Vi ser också att du är duktig i Excel. Personliga egenskaper Som person är du kommunikativ, noggrann och lösningsorienterad. Du är teamorienterad och har en hög arbetsmoral. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Persson på [email protected]. Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-31. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 april 2025
Leverantörsreskontra
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Ekonomiassistent till leverantörsreskontra Om tjänsten Vi söker en engagerad och strukturerad ekonomiassistent till vår kund i Markaryd. Fint gediget bolag som letar efter en ekonomiassistent som trivs i leverantörsreskontrarollen. För att stärka upp deras team under sommaren med start redan under maj månad! Har du ett öga för detaljer, älskar siffror, att hålla ordning och att kommunicera både inom gruppen men också med leverantörer? Då kan du vara den vi söker. Huvudsakliga arbetsuppgifter -Säkerställa att leverantörsfakturor blir korrekt attesterade, inlagda i systemet, bokförda och betalade i tid. -Hantera och stämma av leverantörsreskontran för att säkerställa korrekt redovisning. -Hantera fakturafrågor, lösa eventuella avvikelser och kommunicera med leverantörer vid behov. -Följa upp obetalda fakturor och säkerställa att betalningar följer avtalade villkor. -Ordersläpp samt löpande kontakt och samarbete med kollegor från andra avdelningar, leverantörer och kunder. Lämplig bakgrund -Har 1–2 års erfarenhet inom ekonomi eller liknande roll. -Är nyfiken, noggrann och kommunikativ. -Trivs med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Bruveris på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-03-31 Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Controllerchef till Dafgårds

Vill du hjälpa till att skapa förutsättningar för våra medarbetare att fatta rätt beslut som leder oss till att nå våra mål? Vill du vara en del i att leda controllerteamet i företagets förändringsresa i implementeringen av ett integrerat arbetssätt? Brinner du för att driva förbättringar och att eliminera förluster? Vill du dessutom arbeta tillsammans med ett team av engagerade och drivna kollegor? Då är det dig vi söker! Om tjänsten Rollen är en utökning av organisationen, vilket innebär att du kommer att ha personalansvar för, samt arbeta tillsammans med, ett team av totalt fem controllers och två Business Intelligence-utvecklare. Tillsammans stöttar ni verksamheten i att ta fram beslutsunderlag, analysera och fatta datadrivna beslut. Organisatoriskt tillhör du Ekonomiavdelningen och rapporterar till Ekonomichefen. Tjänsten är placerad i Källby. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Stödja, vägleda och utveckla controllers och BI-utvecklare inom avdelningen. • Säkerställa tillgänglighet och visualisering av data i rapporter för att ge rätt beslutsstöd i verksamheten. • Fungera som stöd till verksamheten vid analys, uppföljning och budgetering. • Säkerställa analys och uppföljning av trender samt signalera förbättringsmöjligheter och förluster i realtid. • Säkerställa analys av måluppfyllelse. • Vara sammanhållande för budgetprocessen inom företaget. • Rollen innefattar även operativt controllerarbete. Lämplig bakgrund Du är utbildad ekonom på högskole- eller universitetsnivå. Du har god ledarerfarenhet och erfarenhet av controllerarbete från en större verksamhet. Vi ser även att du har en hög systemförståelse. Personliga egenskaper Vi söker en person som drivs av att leda, stötta och utveckla individer. Som person tar du stort ägandeskap över din och gruppens uppgift i att stödja arbetet mot de övergripande målen. För oss är det viktigt att du är affärsdriven, att du har ett intresse för kunden och affären. Du är proaktiv och drivs av ständiga förbättringar. Du har även en vilja att sätta dig in i och förstå hur vår mat lagas, hur varubehoven uppstår och flödar genom företaget. Arbetet kräver att du är analytisk och kan arbeta med detaljer, men även se helheten och guida teamet till den bästa vägen för att nå de långsiktiga målen. Du har även förmågan att förmedla ekonomiska insikter på ett enkelt och begripligt sätt för verksamheten. Vad erbjuder vi Hos oss får du: • Vara delaktig i att förbättra arbetssätten för controllerteamet och verksamheten samt säkerställa stöd kring datavisualisering, analys, uppföljning, nyckeltal och målarbete. • Möjlighet att påverka – Genom att visualisera data möjliggör du datadrivna beslut och har därmed en viktig roll i företagets måluppfyllelse. • Arbeta tillsammans – Dels i en Ekonomiledningsgrupp, som utöver din roll består av Redovisningschef och Ekonomichef, dels inom Controllerteamet och BI-utvecklingsteamet. • Verksamhetsnära arbete – All mat lagas i Källby och alla beslut tas i Källby, vilket ger stor möjlighet att arbeta nära verksamheten. • En utvecklande arbetsmiljö – Köket i Källby står aldrig stilla, och möjligheten till utveckling inom området är stor. Genom myrstegsmetoden gör vi kontinuerligt små framsteg varje dag. • Långsiktigt arbete – Familjeföretaget Dafgårds vill fortsätta sin verksamhet i Källby i ytterligare 85 år. Beslut tas med långsiktighet i fokus. • Arbeta i världsledande system i framkant – Med SAP som vårt affärssystem och SAP Analytics Cloud som Business Intelligence-system strävar vi alltid efter att ligga i framkant för att säkerställa rätt affärsbeslut. Om företaget Vi är ett familjeföretag som har lagat mat sedan 1937. I köket i Källby är det full fart. Här steker vi pannkakor, lagar lasagne, bakar bröd – ja, mat är det bästa vi vet. Vi är alltid på jakt efter nya trender, ny teknik och nya smaker så vi kan fortsätta laga mat i minst 80 år till. Och för att det ska bli riktigt bra, behöver vi engagerade medarbetare som vill satsa med oss! Ansökan Låter detta som rätt utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Tomas Vinnersten, på 0766–471614, eller [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
9 april 2025
Senior Business Controller till PRI Pensionsgaranti

Om tjänsten Arbetar du som Business Controller och är redo för en ny utmaning? Är du en självgående och proaktiv Business Controller som trivs i roller där du får vara med och påverka samt driva utvecklings- och förbättringsarbete? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! PRI Pensionsgaranti förstärker nu ekonomiavdelningen med en Senior Business Controller. Tjänsten är under uppbyggnad och du kommer bli delaktig i att utforma och utveckla tjänstens innehåll. Du ingår i ett trivsamt och prestigelöst team om 10 medarbetare där du blir en viktig kugge. Du rapporterar direkt till CFO. Som Senior Business Controller stöttar du ledningen med analyser och uppföljningar av resultat, affärer och projekt. Du sammanställer finansiella rapporter och analyser som stöd för att säkerställa att företagets ekonomiska strategier och mål är i linje med övergripande affärsstrategier. I rollen som Senior Business Controller samarbetar du med andra avdelningar, för att stödja affärsutveckling och kostnadseffektivitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter -underhålla och utveckla rapporteringsstrukturer för att möjliggöra effektiv och korrekt rapportering till ledningen och andra intressenter. -ansvara för ekonomistyrning, uppföljning och kalkyler samt verksamhetsanalyser. -stödja verksamhet och ledning med beslutsunderlag. -planera och genomföra budget- och prognosprocess. -analyserar intäkts- och kostnadsavvikelser, säljdata, nyckeltal samt annan data. -utveckla samt implementera finansiella strategier och riktlinjer. -löpande bidra till utvecklingsarbete av rutiner och processer. -självständigt söka relevant information för att utföra arbete på bästa sätt. -kontinuerligt öka möjliga förbättringar, effektiviseringar och ökad kvalitet. -backa upp kollegor inom finance-avdelningen vid behov. Tjänsten är placerad i moderna lokaler på Regeringsgatan i centrala Stockholm. Lämplig bakgrund Du har relevant akademisk examen och minst fem års erfarenhet som Business Controller. Du är en van systemanvändare och har mycket goda kunskaper i Excel och Power Point samt talar och skriver svenska obehindrat. Vidare har du goda kunskaper inom redovisning och regelverksfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av redovisning av finansiella instrument, försäkringsredovisning samt om du har tidigare erfarenhet av systembyten. Har du tidigare arbetat i MS Dynamics 365 BC och/eller Mercur är det en fördel. Personliga egenskaper Vi söker en självgående och driven person som tar sig an arbetsuppgifter med ett stort engagemang. Du är van att arbeta självständigt och trivs när du får vara med och skapa struktur och processer snarare än att allt finns på plats. Troligen har du tidigare erfarenhet från mindre bolag och förstår vilka fördelar och utmaningar det innebär. Du är analytisk, trygg i din kompetens och arbetar gärna både strategiskt och operativt. Eftersom rollen innebär många olika kontaktytor på olika nivåer inom organisationen så är det viktigt att du är kommunikativ, gillar att presentera och förklara ditt arbetet för andra samt har lätt för att samarbeta. Om företaget PRI Pensionsgaranti är ett ömsesidigt kreditförsäkringsbolag som ägs av de försäkrade kundföretagen, vilka utgörs av stora och medelstora bolag, däribland flera av Sveriges största företag. I PRI-koncernen ingår också dotterbolaget PRI Pensions- och stiftelsetjänst AB. Vi arbetar med näringslivets pensioner, bland annat ITP-planen. Våra tjänster omfattar kreditförsäkring, aktuariella tjänster, stiftelseadministration och pensionsadministration samt information och utbildning inom pension i egen regi. Totalt uppgår PRI Pensionsgarantis försäkringsansvar till 340 miljarder kronor. Företagskulturen kännetecknas av det lilla företaget med stora ambitioner, utrymme för påverkan och goda möjligheter till utveckling. Engagemang, kompetens och hjälpsamhet är värderingar som genomsyrar vår verksamhet, liksom ett aktivt hållbarhetsarbete. Vi är drygt 130 medarbetare, med kontor centralt i Stockholm och Göteborg. Ansökan I denna rekrytering samarbetar PRI Pensionsgaranti med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 alt [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-04-15 men urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
15 april 2025
Ekonomiansvarig för hyrköp till förvaltningsbolag i city
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vill du arbeta i en bred och ansvarsfull roll med attraktiva arbetstider? För kunds räkning söker vi nu en Ekonomiansvarig för start i maj månad till varmt och familjärt bolag med placering i centrala Stockholm. Bolaget är ett mindre förvaltningsbolag med ett nära samarbete både internt och med externa uppdragsgivare. Bolaget erbjuder en dynamisk arbetsmiljö, flexibla arbetsdagar och en heltidsanställning på 34 timmar per vecka. Du kommer initialt att börja som konsult hos SJR för att sedan övergå i en direktanställning hos kund efter 6 månader. Om tjänsten Som Ekonomiansvarig hos vår kund har du en central roll i företagets ekonomiarbete. Du ansvarar för hela redovisningsprocessen och fungerar som stöd till två ekonomiassistenter. Du rapporterar till VD. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Löpande redovisning och periodavstämningar - Kvartals- och månadsbokslut - Årsbokslut och årsredovisningar - Redovisning och deklaration av skatter, inklusive moms - Löpande kontakt med uppdragsgivare - Arbetsledning av 2 st ekonomiassistenter - Attestering av vissa fakturor - Medverkan vid revisioner - Viss hantering av värdepapper - Vid behov besvara telefonsamtal (främst felanmälningar från hyresgäster) Lämplig bakgrund Vi söker dig som har: - Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete - Goda kunskaper inom skatter och moms - Erfarenhet av att leda och stötta ekonomiassistenter - Ett strukturerat och självgående arbetssätt - God kommunikationsförmåga och servicekänsla Meriterande: - Erfarenhet av fastighetsförvaltning eller liknande bransch - Erfarenhet av lönehantering (vi använder Flex Payroll) - Kunskap i våra system: - Vitec 3L Pro - Vitec Hyra - Vitec Ekonomi - Wolters Kluwer Skatt & Bokslut - Microsoft Office Personliga egenskaper Vi söker dig som uppskattar att arbeta i ett mindre team med en familjär känsla. Du är van vid en bred roll där du arbetar både högt och lågt. Vad erbjuder vi • En flexibel arbetsmiljö med kortare arbetsveckor (34 timmar per vecka) • Ett mindre bolag med snabba beslutsvägar och en familjär arbetskultur • En central arbetsplats med goda kommunikationer Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-19. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
19 april 2025
Auktoriserad revisor till Feiff Revision – Samarbetsupplägg
SJR in Sweden AB
Revisorer m.fl.

Om tjänsten Är du auktoriserad revisor med egna kunder och funderar över något nytt? Vill du hitta en anställning eller drömmer du om att driva eget? Här finns en spännande möjlighet att verka i ett personligt och professionellt sammanhang där du får frihet att styra ditt arbete, samtidigt som du har tryggheten i en etablerad partner. Lämplig bakgrund • Du är auktoriserad revisor • Har egna kunder och ser fram emot att fortsätta utveckla din kundstock. • Vill vara en del av ett professionellt sammanhang med en etablerad partner. • Är driven, självständig och har en stark affärsmässig förståelse. • Trivs med att bygga relationer och skapa långsiktigt värde för dina kunder. Vad erbjuder vi Flexibelt upplägg – Anställning eller Samarbete Vi erbjuder en flexibel lösning beroende på vad som passar dig bäst: • Anställning – Bli en del av Feiff Revision och bidra till vår fortsatta tillväxt. • Samarbete – För dig som vill starta eget men söker ett sammanhang där du får stöd, trygghet och gemenskap. Varför Feiff Revision? • Möjlighet att arbeta med stor frihet och självständighet. • Ett etablerat varumärke med gott rykte i Uppsala. • Ett nätverk och stöd för att utveckla din kundbas och affär. • En flexibel lösning som passar dina karriärambitioner. Om företaget Feiff Revision är en välrenommerad revisionsbyrå i Uppsala som erbjuder tjänster inom revision och rådgivning. Idag består Feiff av 5 revisorer som hjälper företag och föreningar i Uppsala och Åre med revison. Våra kunder är främst aktiebolag och bostadsrättsföreningar. Hos Feiff finns fördelarna med den lilla byrån där kunder får den tid och det engagemang de förtjänar och en arbetsplats där medarbetare har stor möjlighet att påverka sin arbetssituation och med det balansen i livet. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Feiff Revision med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström på [email protected] eller 076-647 16 57. Varmt välkommen med din intresseanmälan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
8 april 2025
Redovisningsekonom till internationell koncern i Sollentuna
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningsekonom som trivs i en självständig roll och vill vara en del av ett engagerat team? Vi söker en strukturerad och analytisk person till vår ekonomiavdelning i Sollentuna för ett konsultuppdrag på 12 månader med start den 22e april. Här får du möjlighet att bidra med din expertis i en organisation där noggrannhet och proaktivitet värdesätts! Om tjänsten Som redovisningsekonom hos oss blir du en viktig del av vårt ekonomiteam och får en bred roll med fokus på löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra samt månadsbokslut. Du arbetar nära övriga ekonomifunktioner och säkerställer att processerna fungerar smidigt och effektivt. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Stötta ekonomiavdelningen i det dagliga arbetet - Löpande redovisning och avstämningar - Hantering av leverantörsreskontra: ankomstregistrering och kontering - Hantering av kundreskontra: fakturering, påminnelsehantering och inbetalningar - Säkerställa periodiseringar och dokumentation - Självständigt utföra månadsbokslut - Ansvara för Intrastat-rapportering - Delta i förbättringsarbete och administrativa uppgifter vid behov Lämplig bakgrund - Erfarenhet av redovisning, gärna inom tillverkande bolag - God systemvana och erfarenhet av ERP-system & Excel - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid Personliga egenskaper Vi söker dig som är snabblärd, analytisk och noggrann. Du har en god förståelse för ekonomiska flöden och trivs i en dynamisk miljö där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Vad erbjuder vi - En utvecklande roll i en spännande bransch - En arbetsplats där du får möjlighet att påverka och effektivisera processer - Ett engagerat team med kompetenta och hjälpsamma kollegor Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Levin. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-18. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
18 april 2025
Redovisningsansvarig - bred roll och föränderlig miljö i Göteborg
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Den här tjänsten passar dig som är trygg inom redovisning och att hantera helheten, vill fortsätta göra det men tycker även att det låter roligt med nya arbetsuppgifter! Om tjänsten I den här rollen hos vår kund är du del av ett team på huvudkontoret, där du huvudsakligen ansvarar för moderbolagets redovisning. I takt med att bolaget växer och förändringar görs kommer rollen att kunna omfatta andra delar kopplat till ekonomi, varför vi tror att du som gärna breddar dig och är öppen för nya delar är rätt person här! Tjänsten hos vår kund är långsiktig, och påbörjas som ett konsultuppdrag via SJR med avsikt att fortsätta i anställning hos företaget. För att få till en bra överlämning från nuvarande redovisningsansvarig behöver du kunna starta under maj. Uppdraget kommer att sättas till cirka 6 månader. Arbetstiden är heltid och arbetet sker på plats på kontoret, som ligger centralt inne i Göteborg. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter omfattar arbetsuppgifter som löpande redovisning, kontoavstämningar, intercompanyavstämningar, valutahantering, skatt, moms, månadsbokslut, årsbokslut, årsredovisning och rapportering. Du kommer successivt även få arbeta med delar kopplade till budget, prognos och kassaflödesanalys samt bli delaktig i projekt, systembyte osv. Du har kontakter inom koncernen främst på svenska men även på engelska. Lämplig bakgrund Du har flerårig erfarenhet av redovisning inklusive skatt, moms, månads- och årsbokslut samt årsredovisning. Du är självgående och kan utifrån din erfarenhet avgöra vad som behöver göras i arbetet framåt och ta nödvändiga initiativ inom redovisningen. Du har arbetat i affärssystem samt givetvis i Excel. Personliga egenskaper Du är självgående, driver ditt eget arbete och arbetar strukturerat. Du planerar väl och håller deadlines. Du är också intiativtagande inom ditt område. Öppen för att anta nya arbetsuppgifter och trivs i en miljö där sidoprojekt och förändringar sker och öppnar upp nya arbetsuppgifter. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025