Lediga jobb hos SJR in Sweden AB
Vill du arbeta i en roll som kombinerar analys, affärskontroll och processförbättring – i ett av världens mest innovativa teknikbolag? Samsung söker nu en Sales Control Analyst till sitt nordiska huvudkontor. Här får du vara en del av ett internationellt företag med starkt fokus på innovation, resultat och utveckling. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på flera år med start så snart som möjligt och det finns möjlighet till hybridarbete. Till detta uppdrag söker vi efter dig som vill gå som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal. Om tjänsten Som Sales Control Analyst ingår du i teamet för Sales Control, en viktig del av Business Control-avdelningen. Teamets uppdrag är att säkerställa att alla kommersiella villkor och försäljningskampanjer hanteras korrekt, effektivt och i enlighet med avtalade villkor. Du kommer att ansvara för en egen kundportfölj och fungera som både affärsstöd och kontrollinstans – med fokus på att säkerställa korrekt kostnadsföring, analys och dialog med både interna och externa intressenter. Rollen innebär också deltagande i förbättrings- och digitaliseringsinitiativ, där du får bidra till att utveckla processer i takt med Samsungs snabbrörliga affärsverksamhet. Ansvarsområden - Säkerställa korrekt och effektiv validering av försäljningsavdrag (sales deductions) - Ansvara för dialog och avstämning med kund gällande valideringsresultat - Ge stöd till säljorganisationen kring affärsvillkor, kontrakt och dealstruktur - Bidra till risk- och revisionskontroller - Utföra dataanalys och ta fram rapporter och beslutsunderlag - Delta i förbättringsprojekt och bidra till processutveckling Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, finans, redovisning eller motsvarande område, samt några års relevant erfarenhet från en liknande roll. Du har mycket goda kunskaper i Excel och ett stort intresse för data och system. Erfarenhet av SAP eller andra ERP-system är meriterande. Du uttrycker dig obehindrat på engelska i både tal och skrift, och det är en fördel om du även har goda kunskaper i svenska. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i en internationell eller multikulturell miljö ses det som ett extra plus. Personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du har förmågan att arbeta självständigt, men trivs samtidigt i samarbeten och i en miljö där tempot är högt och förändring är en del av vardagen. Vad erbjuder vi På Samsung blir du en del av ett världsledande teknikbolag där utveckling, innovation och tempo står i centrum. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du ges stort ansvar, varierande arbetsuppgifter och möjlighet att växa – både professionellt och personligt. Du arbetar i ett engagerat team med tydlig koppling till affären och stort fokus på förbättring och värdeskapande. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-09. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg
Är du redo att bidra i ett internationellt företag som befinner sig mitt i en spännande förändringsresa? Vi söker nu en Business Controller till ett konsultuppdrag med start i slutet av augusti. Uppdraget pågår inledningsvis till den 31 januari 2026, med goda möjligheter till förlängning. Uppdraget är på heltid och utförs enligt en hybridmodell, där du förväntas vara på plats på kontoret i Södertälje cirka 2–3 dagar i veckan. Kontoret är modernt och lättillgängligt med goda kommunikationer. Vi söker dig som vill vara anställd som konsult genom SJR, med förmånliga villkor och tjänstepension enligt kollektivavtal. Om tjänsten Bolaget har nyligen lanserat ett nytt finansiellt system efter en större omorganisering. Under hösten behövs förstärkning inom bokslut, finansiell rapportering och analys. Du kommer att agera som affärsrepresentant i nära samarbete med redovisning och rapportering, och vara en nyckelperson i att identifiera och lösa kvarstående frågor efter systeminförandet. Rollen kräver god analytisk förmåga, lösningsorienterat arbetssätt samt förmåga att kommentera och bidra till ledningsrapporteringen. Ansvarsområden - Medverka i bokslutsarbete och finansiell rapportering - Ansvara för analys och kommentarer till ledningsrapporter - Driva utredningar av öppna frågeställningar kopplat till nya systemet - Samarbeta nära med redovisning och controlling för att säkerställa kvalitet i finansiell data Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi och flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom Business Controlling. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i system som SAP och/eller Hyperion (HFM). Personliga egenskaper Du är van att arbeta självständigt, tar gärna ansvar och trivs i miljöer där förändring och utveckling är en naturlig del av vardagen. För rollen krävs att du behärskar både svenska och engelska flytande, i såväl tal som skrift. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-09. Till detta uppdrag kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_367745690-scaled.jpg
Har du erfarenhet av både kundreskontra och löneadministration och trivs i en bred roll där du får växla mellan daglig redovisning och koordination av löneprocesser? Nu söker vi en trygg konsult till ett internationellt bolag med placering i Nol, norr om Göteborg. Om tjänsten I denna roll får du arbeta brett inom ekonomi och lön i ett bolag med cirka 60 medarbetare i Sverige och ytterligare 25 i moderbolaget. Du ingår i ett mindre team tillsammans med redovisningsekonom och ekonomichef och arbetar brett med kundreskontra och lön. Arbetet innefattar kundreskontra, hantering av kundinbetalningar, uppföljning av avvikelser och kontakt med andra avdelningar för att säkerställa korrekta underlag. Du arbetar även med fakturering, främst till koncernens dotterbolag inom EU, vilket kräver god förståelse för internationell moms och EU-handel. Vidare följer du upp kundkrav och stänger kundreskontran i samband med bokslut. Utöver detta har du även ansvar för att koordinera löneprocessen. Du arbetar nära outsourcade löneleverantörer både i Sverige och internationellt och ansvarar för att sammanställa löneunderlag, kontrollera lönespecifikationer, rapportera frånvaro till Försäkringskassan samt hantera reseräkningar, traktamenten, förmåner och eventuella tjänstebilar. Detta är initialt ett konsultuppdrag via SJR med start i augusti. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå i sex månader. För dig som är intresserad av en långsiktig anställning kan det även finnas möjlighet till det. Du utgår från företagets kontor i Nol, norr om Göteborg. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av såväl kundreskontra som lön och som kan arbeta självständigt i en ansvarsfull roll. Du känner dig trygg i att arbeta med bokföringsordrar och kontoavstämningar och har dessutom erfarenhet av internationell handel och EU-moms. För att lyckas i rollen har du även arbetat med löneadministration och hela löneflödet tidigare. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta brett på ett medelstort bolag, har god systemvana och behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, självgående och noggrann. Du trivs med att ta ansvar, är prestigelös och har lätt för att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter, både dagliga rutiner och mer komplexa moment. Vidare har du lätt för att ta egna initiativ, är trygg i din kompetens och kan ifrågasätta. Du arbetar lösningsorienterat, kommunicerar tydligt och har en god samarbetsförmåga. Vi ser dessutom gärna att du har lätt för att snabbt sätta sig in i nya system och arbetsrutiner. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Erikson på [email protected] eller Frida Dalevik på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_interim__natur_annons-59-1.png
Är du en trygg och självständig redovisningsekonom som vill bli en del av ett stabilt svenskt bolag med global närvaro? Till PMC Hydraulics i Högsbo söker vi nu en kvalificerad redovisningsekonom. Här får du en roll i ett engagerat och prestigelöst team – där du både får fördjupa dig i redovisning och bidra till att utveckla processer och arbetssätt. Om tjänsten I rollen som redovisningsekonom arbetar du nära både ekonomichef och redovisningsassistent i ett öppet och hjälpsamt klimat och du rapporterar till ekonomichefen. Du får en bred roll där du ansvarar för redovisningen, från ax till limpa och är även delaktig i koncernrapportering. Ansvarsområden • Löpande redovisning och månadsbokslut • Delaktig i koncernrapportering • Momsdeklarationer och skatteredovisning • Avstämningar, analyser och hantering av valutor • Ansvara för anläggningsregister • Hantera in- och utbetalningar • Delaktig i att förbättra och effektivisera rutiner och processer Lämplig bakgrund Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning, inklusive självständiga bokslut och momsredovisning. Du har god förståelse för hela redovisningsflödet och är trygg i redovisningen. Du har tidigare arbetat i företag med lager, har du även erfarenhet från tillverkande bolag är det meriterande. Det ses som positivt om du arbetat i en koncernstruktur med internationella kontakter. Du har eftergymnasialutbildning inom ekonomi och har goda kunskaper i svenska och engelska. Du är en van användare av Excel och har vana av olika affärssystem, om du arbetat i Dynamics 365 är det ett stort plus. Som person är du strukturerad, analytisk och självgående. Du trivs med att ta ansvar, har ett prestigelöst förhållningssätt och uppskattar ett nära samarbete med kollegor. Du är också serviceinriktad och nyfiken på att utveckla både dig själv och arbetssättet. Vill du bli en del av ett långsiktigt bolag med starka ägare och en vänlig företagskultur – då kan detta vara rätt roll för dig! Om företaget PMC Hydraulics Group supplies hydraulic systems and component solutions to international OEMs across Europe and Asia within mobile, marine, energy and industrial applications. PMC Hydraulics is organized in a cross-border organization with around 400 employees with integrated operations in Sweden, Finland, Denmark and Poland and subsidiaries in China, India, Estonia, and Latvia. The consolidated revenue is around 100 MEUR. PMC Hydraulics is since 2016 a part of Nordstjernan. Nordstjernan is a family-controlled investment company whose business concept is to develop companies through active ownership and create long-term value growth. Within Nordstjernan PMC Hydraulics belongs to Dacke Industri, which is a holding company, fully owned by Nordstjernan. Read more www.pmchydraulics.com Ansökan I denna rekrytering samarbetar PMC Hydraulics med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på [email protected] Med tanke på semestertider så kommer urval och intervjuer att påbörjas under vecka 34 och därmed ges återkoppling först därefter, men vänta inte med din ansökan! Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan! #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/02/PMC-2024-Blockassembly-scaled.jpg
Har du minst två års erfarenhet inom leverantörsreskontraflödet? Trivs du med att jobba självständigt samtidigt som du delar arbetsuppgifter med dina kollegor? Då ska du fortsätta att läsa nedan. Om tjänsten Nu söker vi på SJR dig som är en driven Junior Accountant till vår kund med kontor på Kungsholmen i centrala Stockholm. Uppdraget startar 11 augusti och 6 månader framåt. Du erbjuds att arbeta 2 dagar hemifrån. Vår kund står inför ett systembyte där dem behöver en extra resurs för att hantera dem dagliga uppgifterna kopplat till framförallt leverantörsreskontran. Ansvarsområden • Hantera leverantörsfakturor i försystem och fakturahanteringssystem • Samarbeta med kollegor för att säkerställa en effektiv fakturahanteringsprocess • Hantera och följa upp påminnelser • Kommunicera proaktivt med leverantörer • Delta aktivt i projektet för övergång av leverantörsreskontra till shared service-teamet Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har arbetat med ovanstående arbetsuppgifter i minst 2 år. Kunden arbetar idag i ERP- systemet iScala men ska under året byta till SAP S/4 Hana så har du tidigare arbetat i något av dem systemen är det meriterande men inget krav. Personliga egenskaper För att trivas hos kunden bör du vara arbetsam, trygg i dig själv och arbetsuppgifterna och prestigelös. Vidare driver du ditt eget arbete framåt och arbetar flexibelt. Du är samarbetsvillig och sprider härlig energi omkring dig. Viktigt att du trivs i en miljö där både svenska och engelska används i den dagliga kommunikationen. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-07. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-6.jpg
Till försäkringsbolag med kontor i Arenastaden, Solna tillsätter SJR nu en erfaren Business Controller ill ett konsultuppdrag med start i slutet av augusti och inledningsvis 6 månader framåt med chans till förlängning. I denna roll arbetar man enligt ett hybridupplägg där man abetar på plats på kundens kontor minst 3 dagar i veckan. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss. Om tjänsten Vi söker nu en erfaren och trygg Business Controller till ett konsultuppdrag hos en större aktör inom finanssektorn. Uppdraget är placerat i ett centralt team som arbetar med finansiell rapportering, myndighetsrapportering, budget, forecast och verksamhetsanalys. Du kommer in i en viktig fas där flera teammedlemmar lämnar, vilket innebär att du snabbt behöver kunna ta ansvar för helheten. Exakt roll och ansvarsområden anpassas utifrån kvarvarande teamstruktur. Det finns inte en egen teamchef under uppdragets gång, vilket gör att vi söker dig som kan ta ett naturligt ledarskap i gruppen och stötta mindre erfarna kollegor. Ansvarsområden - Ansvar för budget- och prognosarbete - Kostnadskontroll och uppföljning - Verksamhetsanalys och rapportering - Koordinering och dialog med interna intressenter inom ekonomi, redovisning, verksamhet och koncern - Stöd till organisationen i finansiella frågor och processer Lämplig bakgrund Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete och som tidigare har haft en ledande roll, exempelvis som chefscontroller eller teamledare. Du har en stark analytisk förmåga i kombination med ett strukturerat och processorienterat arbetssätt. Du är van att arbeta självständigt, kan prioritera effektivt och skapar tydlighet i ditt arbete. För att lyckas i rollen krävs också mycket god kommunikativ förmåga och ett prestigelöst, samarbetsinriktat förhållningssätt. Du har erfarenhet från större organisationer där central styrning och hantering av koncerngemensamma allokeringar är en naturlig del av arbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet från bank, försäkring eller annan finansiell verksamhet, samt om du har kunskap om kapitalfrågor och relevanta regelverk, såsom kapitaltäckning. Personliga egenskaper Du trivs i en roll där du får ta ansvar och bidra till ett hjälpsamt och professionellt team. Du arbetar strukturerat, är stresstålig och säkerställer att dina rapporter är noggrant avstämda och analyserade. Du är analytisk och drivs av att förstå samband och förbättra processer. Vad erbjuder vi Vår kund erbjuder en dynamisk arbetsmiljö i en organisation som ligger i framkant av den finansiella sektorn. Här får du möjlighet att utvecklas och bidra i en spännande förändringsresa. Låter detta som rätt utmaning för dig? Välkommen att ansöka! Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-06. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg
Om tjänsten SJR tillsätter nu en kredithandläggare till vår kund som är ett av Nordens ledande finansbolag. På den svenska marknaden har vår kund ett brett utbud av tjänster gentemot såväl företag som privatpersoner och kan erbjuda det mesta som efterfrågas på marknaden inom leasing och avbetalning. Kunden sitter centralt i Stockholms City och du kommer ingå i ett team om 15 personer. Start för uppdraget är under augusti och sträcker sig 14 månader framåt. Ansvarsområden Som kredithandläggare inom bilfinansiering kommer du att ha en nyckelroll i att stödja kundens samarbetspartners och kunder genom att säkerställa smidiga och effektiva processer för säljfinansiering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: •Kundstöd och rådgivning: Ge stöd och svar på frågor från samarbetspartners och kunder angående kreditärenden samt vägleda dem genom den digitala ansöknings- och signeringsprocessen. •Hantering av kreditansökningar: Granska och bedöma inkommande kreditansökningar för att säkerställa att de uppfyller kundens riktlinjer och regelverk. I denna roll spelar du en viktig del i att skapa positiva kundupplevelser genom innovativa lösningar inom säljfinansiering. Rollen som kredithandläggare innefattar både administrativt och kundorienterat och bidrar direkt till kundens samarbetspartners försäljningsframgångar. I rollen som kredithandläggare arbetar du nära säljteamen och samarbetspartners för att optimera finansieringsprocesserna och bidra till bästa möjliga kundupplevelse. Lämplig bakgrund Vi söker en person som har ett genuint intresse och som trivs med arr arbeta tillsammans med andra i team och du uppskattar en strukturerad arbetsmiljö där du kan släppa jobbet när arbetsdagen är över. Att ge kundstöd och rådgivning är något du ser som energigivande, och vi söker dig som har erfarenhet från serviceyrken. Vi värderar långsiktighet och stabilitet högre än en specifik karriärinriktning, så du behöver inte ha en bakgrund inom ekonomi. Däremot är det viktigt att du har en grundläggande förståelse för IT-system och hur de samverkar. Personliga egenskaper Vi söker en person som är nyfiken och intresserad av att hitta lösningar som gör det enklare och mer effektivt för både kunder och samarbetspartners. Som person är du självständig och tar gärna egna initiativ, men du uppskattar också att samarbeta och kommunicera med andra. Du möter dina arbetsuppgifter med entusiasm och engagemang, och du drivs av att skapa positiva kundupplevelser genom ditt arbete. Vi ser dig som en lösningsorienterad person med en god balans mellan självständighet och lagkänsla. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-06. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg
Vill du axla en nyckelroll där struktur, framdrift och kvalitet möts – och där din förmåga att skapa ordning gör verklig skillnad? SH Pension söker dig som är både skarp och grundad. Du som gillar att tänka långsiktigt, agera snabbt och bygga tydliga arbetssätt där andra ser komplexitet. Det här är en ny roll – med stort ansvar och möjlighet att påverka. Om tjänsten Det här är en nyckelroll med tydligt mandat och bred påverkan. Som nära samarbetspartner till vd, chefsjurist och ledningsgrupp har du ett centralt uppdrag: att skapa struktur, planering och riktning i ett bolag som befinner sig i stark förändring och tillväxt. Tjänsten är placerad i juridikenheten med rapportering till chefsjuristen, men arbetet är tvärfunktionellt och präglat av dagligt samspel med ledning och kontrollfunktioner. Här finns förväntan på initiativ, proaktivitet och förmåga att få saker att hända – både självständigt och i samverkan. Hos SH Pension värdesätts ett smart och effektfullt arbetssätt. Verksamheten är liten men kraftfull – och i denna roll får du arbeta nära affären, vara operativt aktiv och samtidigt bära ansvar för helhetens funktion och framdrift. Med en kombination av strukturell styrka och kommunikativ förmåga frigör du tid åt vd, driver det löpande ledningsarbetet och håller ihop viktiga processer med precision. Du är närvarande i vardagen, har blicken några steg fram och vet vad som krävs för att få både detaljer och sammanhang på plats. Det här är inte en roll för en ensam problemlösare. Framgång kommer genom samarbete – att kroka arm, bygga förtroende och agera i nära relation till andra. Det handlar om att bidra till en kultur där resultat skapas tillsammans och där struktur blir ett gemensamt verktyg, inte ett ensamarbete. Med trygghet, omdöme och ett skarpt öga för sammanhang vägleder du andra genom tydlighet och engagemang. Kollegor vänder sig gärna till dig – inte bara för att du får saker att hända, utan för att du gör det på ett sätt som skapar stabilitet, framdrift och förtroende. Ansvarsområden • Driva och äga arbetet med det juridiska årshjulet, kontrollfunktionerna och ledningsgruppens planering • Förbereda och följa upp styrelsemöten och utskott – inklusive agendor, dokumentation och koordinering • Koordinera arbetet i Utskottet för risk och internkontroll – inklusive dokumentation och mötesstruktur • Säkerställa att beslutsunderlag och uppföljning levereras till styrelse och ledning i rätt tid och format • Ansvara för sammanställning och uppladdning av styrelsematerial i Admincontrol eller motsvarande portal • Ta fram och anpassa presentationer för olika interna och externa forum • Utveckla och förbättra mallar, strukturer och visualiseringar som stärker styrning, framförhållning och beslutsstöd Lämplig bakgrund Flera års erfarenhet från en likvärdig roll är en förutsättning – gärna i miljöer där du arbetat nära vd och andra beslutsfattare inom exempelvis advokatbyrå, bank, myndighet eller revisionsfirma. Du har god vana av att leda eller hålla ihop processer som styrelsemöten, årshjul och styrdokumentation – med eget ansvar, struktur och kvalitet. Du har en akademisk bakgrund inom juridik, ekonomi, compliance eller revision. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift och är mycket skicklig i Officepaketet, särskilt PowerPoint och Word. Du har lätt för att sätta dig in i nya verktyg som Teams, Admincontrol, Multinet eller andra digitala stödsystem. Juridisk förståelse är meriterande – liksom intresse för ny teknik och smarta verktyg som bidrar till struktur, överblick och effektivitet. Vad erbjuder vi SH Pension befinner sig i ett spännande utvecklingsskede där du får vara med och bygga strukturkapital, stärka governance och bidra till hållbar tillväxt. Du blir en del av ett bolag med högt tempo, tydlig riktning och engagerad kultur – där alla jobbar nära affären och vill göra skillnad. Här söker man inte bara kompetens – utan också rätt engagemang, nyfikenhet och mod att tänka nytt. Du erbjuds trygga och generösa förmåner såsom friskvårdsbidrag, hälsoundersökning, lunchsubvention, möjlighet till löneväxling, sjukvårdsförsäkring – samt självklart kollektivavtalad tjänstepension. Om företaget Vi är det lilla bolaget med samma stora frågor som många av våra branschkollegor. På SH Pension finns utrymme för dig som vill vara delaktig, ta ansvar och bidra – med kundnytta och tillväxt i fokus. Vår kultur bygger på en personlig, enkel och nyfiken dialog – både med våra kunder och mellan kollegor. Vi agerar prestigelöst och omtänksamt, som ett snabbfotat bolag med 75 års historia. Vår djupa kunskap om småföretagare och deras försäkringsbehov gör verklig skillnad i deras vardag. Ansökan I denna rekrytering samarbetar SH Pension med SJR. Med hänsyn till sommar och semestrar kommer vi att börja gå igenom ansökningar och återkoppla på inkomna mejl från vecka 33. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Kraft på [email protected]. Vi tillämpar ett kompetensbaserat urval. Om du uppfyller kvalifikationerna kan det första steget i processen vara att besvara några kompletterande frågor. Därefter gör vi ett urval för intervju. I vissa fall används våra tester: problemlösningstestet Matrigma och personlighetstestet MAP. Alla ansökningar och kontakter hanteras självklart konfidentiellt. Observera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post eller privata meddelanden på LinkedIn. Varmt välkommen med din ansökan! #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/06/Sommar_kvinna_i_hangmatta.jpg
Om tjänsten Vår kund söker en engagerad och snabblärd ekonomiassistent som kan stärka deras lilla men effektiva team under hösten. Du kommer att arbeta brett med administrativa och ekonomiska uppgifter och vara en viktig del i det dagliga arbetet. Ansvarsområden Administrativa uppgifter inom ekonomi Göra avräkningar mot listor och registrera i system Skapa exportdokument Hantera betalningar och återrapportering Avstämningar Leverantörsreskontra och kundreskontra Skicka påminnelser Lämplig bakgrund Gymnasieekonom eller högre utbildning i ekonomi, samt några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Personliga egenskaper Är snabblärd och självgående Har erfarenhet av varierade arbetsuppgifter inom ekonomi Trivs i ett mindre team och är prestigelös Är tillgänglig för arbete tisdagar, torsdagar och fredagar hela dagar Vill du vara med och göra skillnad i ett engagerat team i höst? Skicka in din intresseanmälan så snart som möjligt, vår kund intervjuar kandidater under v.28 Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén eller Sandra Bruveris. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-18. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-6.jpg
För kunds räkning söker vi en strukturerad och serviceinriktad person som trivs med administrativa arbetsuppgifter och många kontaktytor. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid under minst tre månader med start omgående. Vår kund har sitt kontor på Ringön och arbetstiderna är 7-16 på vardagar. Om tjänsten Som administratör kommer du vara spindeln i nätet i den dagliga verksamheten och ha en bred roll med olika uppgifter. I receptionen kommer du att vara första kontakt för både medarbetare och externa besökare och har ansvar för att ge ett professionellt och välkomnande bemötande. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: - Ta emot inkommande samtal - Administration i system kring olika uppdrag - Organisera och hantera dokumentation - Ansvara för hantering och beställning av ID06 och passerkort - Beställa frukost, fika och diverse kontorsmaterial - Vara kontaktperson gentemot externa leverantörer - Ge administrativt stöd till interna avdelningar Lämplig bakgrund Till den här rollen söker vi dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och som har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är noggrann, ansvarstagande och självgående, har ett naturligt servicetänk i det du gör och har god förmåga att ta egna initiativ. Du behöver behärska svenska flytande i tal och skrift samt ha goda kunskaper i Officeprogrammen. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på [email protected] Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_interim__natur_annons-65-1.png
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 37 jobb