Sommarjobba som labmedarbetare hos Hydro!
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget Hydro är en global leverantör av aluminiumoxid, aluminium och aluminiumbaserade produkter. Vi har ca 35 000 anställda i mer än 40 länder, och vårt huvudkontor finns i Oslo. Affärsområdet Extruded Solutions levererar aluminiumprofiler och profilbaserade lösningar till applikationer från fönster och dörrar till bilar och kryssningsfartyg. Innovation & Technology är Extruded Solutions forskningsorganisation. Vi arbetar med utveckling av material, tillverkningsprocesser och produktutformning. Vi har cirka 80 högutbildade och erfarna medarbetare över hela världen inklusive fysiker, metallurger, kemister, metallografer, mekaniska ingenjörer och tekniker, alla specialister inom aluminium. Dina arbetsuppgifter Som en värdefull medlem i teamet kommer du att spela en aktiv roll i laboratoriet. Ditt arbete kommer att innebära bland annat provberedning, polering och mätningar med optiska mikroskop. Allt kommer att läras upp på plats av våra erfarna medarbetare. Din profil Vi söker nu en engagerad individ för sommarjobb där vi gärna ser att: Du är noggrann, självständig, flexibel och tar ansvar i ditt arbete. Du är intresserad av att lära dig praktiskt laboratoriearbete. Du har god samarbetsförmåga. Du behärskar svenska & engelska i tal och skrift.  Vi tror att du är gymnasie- eller högskoleingenjör som letar efter ett lärorikt sommarjobb där du får vara en del av ett erfaret team i labbmiljö. Har du tidigare utbildning eller erfarenhet inom labb/kemi är det meriterande.  Ansökningsförfarande Hydro samarbetar med Skill i uppdraget och frågor besvaras Anna-Stina Pantzare, rekryteringskonsult på Skill, [email protected] eller Sandra Backelin, [email protected]. Urval sker löpande så ansök direkt!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Projektledare inom R&D till Siemens Energy
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Övriga civilingenjörsyrken

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Som projektledare inom R&D ansvarar du för att driva utvecklingsprojekt från start till mål – med fokus på tid, kostnad och teknisk omfattning. Du arbetar med allt från planering till leverans, och du säkerställer att projekten genomförs effektivt och strukturerat. Ditt arbete bidrar direkt till framtidens gasturbinlösningar, ofta med koppling till elektriska system men även mekanik och styrsystem kan förekomma. Du blir en del av ett sammansvetsat team med 11 erfarna projektledare. Här finns djup teknisk kunskap inom gasturbiner, certifierad projektledarkompetens och en kultur där vi hjälper varandra att lyckas. Vi tror att varje utmaning har en lösning – och vi hittar dem tillsammans. Dessutom har vi kul på vägen! Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för projektets mål, tidsplan, budget och teknisk innehåll  Upprätta detaljerade projektplaner och strategier  Löpande följa upp projektstatus och rapportera framsteg och risker  Hantera förändringar i projektets omfattning  Motivera och leda projektteamet i det dagliga arbetet Samarbeta med andra projektledare för att säkerställa effektiv resursanvändning  Säkerställa att projektleveranser uppfyller affärsmål och kvalitetskrav  Din profil Du har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet av projektledning, gärna inom teknisk produktutveckling Erfarenhet inom gasturbinpaket är meriterande, särskilt inom el, mekanik eller styrsystem  Du har god förståelse för traditionell och agil projektledning Du trivs med att arbeta på plats på kontoret - tjänsten kräver närvaro i Finspång majoriteten av arbetstiden  Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska  Ansökningsförfarande Tjänsten är ett konsultuppdrag via Skill. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV till oss. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emelie Svedstam på 011-470 53 00 eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Indirect Purchaser till globalt teknikföretag
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Inköpare och upphandlare

Hos vår kund får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du ges möjlighet att utveckla branschledande teknologier. Företaget investerar i sina medarbetare genom att erbjuda stöd, resurser och utvecklingsmöjligheter inom organisationen globalt. Här får du varierade arbetsuppgifter och en chans att påverka framtidens mobilitetslösningar. Om företaget Företaget är en ledande leverantör till den globala fordonsindustrin med full kapacitet inom design, utveckling, testning och tillverkning av komplexa elektroniska system. Med fokus på innovation, kvalitet, miljömedvetenhet och säkerhet skapar de produkter som är smartare, renare, säkrare och lättare. Här drivs man av visionen att omvandla mobilitet – och att skapa framtidens teknik redan idag. Dina arbetsuppgifter Som Indirect Purchaser ansvarar du för hela den kommersiella relationen inom tilldelade indirekta kategorier såsom IT, logistik, lokaler, teknisk utrustning och MRO. Du arbetar med leverantörskvalificering, avtalsförhandling, kostnadsbesparingar och relationsbyggande – både med leverantörer och interna intressenter. Exempel på arbetsuppgifter: Förhandla avtal och analysera offerter samt villkor. Stötta intressenter i leverantörsval och identifiera besparingsmöjligheter. Utveckla leverantörsrelationer och utvärdera deras prestation. Driva och följa upp KPI:er samt strategiska mål för avdelningen. Samarbeta med Legal-avdelningen vid avtalshantering. #LI-DNI Din profil Vi söker dig som är initiativtagande, strukturerad och kommunikativ. Du trivs i en internationell miljö med högt tempo och många kontaktytor. Du är affärsmässig och har förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi tror att du har: Erfarenhet av inköp, gärna inom indirekta kategorier. Goda förhandlings- och analysförmågor. Kunskap inom avtalsrätt, sourcingstrategier och leverantörshantering. Relevant universitetsutbildning inom t.ex. inköp, ekonomi eller logistik. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från global eller matrisorganisation är meriterande. Placering: Vårgårda eller Linköping Resor: Kan förekomma både nationellt och internationellt. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kund efter konsultperioden. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Logistikmedarbetare till kund i Karlshamn

Om företaget Vi söker dig som vill arbeta inom lager och logistik hos vår kund i Karlshamn. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta operativt med lageruppgifter, så som in- och utleverans av artiklar i lagersystem, hantering av ankommande och avgående gods samt kontroll av eventuella transportskador. Även inventering och emballering av gods förekommer i arbetsuppgifterna. Truckkörning och daglig tillsyn av fordon är en naturlig del av arbetet. Utöver detta ingår även administrativa uppgifter samt att ta del av och följa skriftliga anvisningar och dokumentation. Din profil Till tjänsten som timanställd medarbetare söker vi dig som är arbetsvillig och trivs med ett praktiskt arbete. Du har  truckerfarenhet samt tidigare erfarenhet från industrin.  För att vara aktuell för den här timanställningen krävs det att du; - Studerar på 100% eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på 70% - Truckkort, behörighet A1-4 b1-3 - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Är tillgänglig för att jobba dagtid 1-2 gånger/vecka. Arbetstiden är kl. 07:00-16:00. Ansökningsförfarande Låter detta som en spännande utmaning för dig? Vänta inte med att skicka in din ansökan, urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten innebär att du är konsult hos oss på Skill men med uppdragsplacering hos kund. Kontakta ansvarig rekryterare Maria Ericson, [email protected] för frågor om tjänsten. Vi arbetar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så skicka in din ansökan redan idag!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Labbansvarig till Veolia PET i Norrköping
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Om företaget Veolia PET i Norrköping är en återvinningsanläggning specialiserad på hantering och bearbetning av PET-flaskor. Som en del av den franska Veolia-koncernen spelar anläggningen en viktig roll i återvinningskedjan genom att omvandla använda PET-flaskor till ny råvara, redo att användas i produktionen av nya flaskor. PET-flaskorna samlas in genom nationella pantsystem i Sverige och Finland, och Veolia PET samarbetar med aktörer som Returpack för att säkerställa en effektiv process. Anläggningen bidrar till ökad återvinning och reducerad miljöpåverkan samt stödjer den lokala ekonomin genom att skapa arbetstillfällen. Dina arbetsuppgifter Som Labbansvarig har du det övergripande ansvaret för vårt materiallabb. Rollen är operativ och innebär att du genomför och kvalitetssäkrar analyser som IV-mätning, färgmätning, gas-kromatografi och storlekssortering. Du arbetar nära produktion, kvalitet och teknik och har även kontakt med externa leverantörer. Rollen kräver att du kan analysera resultat, kalibrera utrustning och dokumentera enligt våra processer. Du ingår i företagets kvalitetsledningsgrupp och bidrar till att vi uppfyller högt ställda krav från kunder, myndigheter och standarder. En viktig del av arbetet är att säkerställa att rutiner och arbetssätt följer våra certifierade ledningssystem enligt ISO 9001 och ISO 14001. I rollen arbetar du praktiskt med teknik och siffror, och bidrar till att vidareutveckla en stabil labbverksamhet. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av kvalitetskontroller, gärna från livsmedels-, plast- eller tillverkande industri. Du har eftergymnasial utbildning inom exempelvis livsmedel, miljö, processteknik eller kemi – det centrala är att du har en god teknisk förståelse för materialanalys och kvalitetskontroller kopplade till produktion. Du är analytisk, strukturerad och har god förmåga att ta initiativ och skapa ordning i ditt arbete. Du trivs i en samordnande roll där du får samarbeta över avdelningsgränser och vara med och leda det dagliga arbetet i labbet. Du uttrycker dig väl i både svenska och engelska och är trygg i att kommunicera både internt och externt. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Veolia PET med Skill. Urvalsprocessen kommer att påbörjas löpande. Sista ansökningsdag är den 30 Juni 2025. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt på [email protected] eller 0738-54 71 35. #LI-DNI

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Erfaren processoperatör till Epishine
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Om företaget Epishine är ett svenskt impactbolag inom energisektorn som producerar världsledande tryckta organiska solceller. Vår teknologi omvandlar inomhusljus till energi och gör elektronik självförsörjande – vilket eliminerar behovet av kablar, engångsbatterier och onödigt underhåll. På Epishine värnar vi om en kultur präglad av samarbete, kreativitet och innovation, där vi uppmuntrar våra medarbetare att utmana det konventionella och driva utvecklingen framåt. Vår verksamhet växer snabbt och vi söker fler drivna talanger som vill växa och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker nu en processoperatör till vår anläggning i Linköping. Besök gärna www.epishine.com för att läsa mer om vår vision och vårt arbete. I videon nedan får du en inblick i hur vår produktionsprocess ser ut. https://www.youtube.com/watch?v=5v0Ytd9dhFU Dina arbetsuppgifter Som Processoperatör på Epishine har du en nyckelroll i tillverkningen av våra innovativa, tryckta solceller. Du blir expert på att köra vår högteknologiska roll-to-roll-process (R2R) i renrumsmiljö, där du arbetar tätt ihop med våra produktions- och utvecklingsingenjörer. Även om många av arbetsmomenten är rutinmässiga så kommer du ofta använda ditt tekniska omdöme och dina problemlösningsförmågor, då allt ännu inte är fullt definierat i vår innovativa och ständigt utvecklande produktionsprocess. Som ett företag i tillväxt använder vi vår innovativa tillverkningsmetod både för kundbeställningar och produktutveckling, och du kommer spela en viktig roll i att driva processutvecklingen framåt. Med din insats tar vi ytterligare steg mot vår vision – en värld där energi inte är ett problem. I rollen ingår bland annat att: Förbereda och köra våra R2R-maskiner i renrumsmiljö, både för kundordrar och intern produktutveckling Bidra till att utveckla och implementera effektiva, användarvänliga rutiner och processförbättringar som är avgörande för vår tillväxt Medverka i implementeringen och dokumentationen av nya produkter Utföra proaktivt och löpande underhåll Utföra kvalitetskontroller och dokumentation för att säkerställa hög produktkvalitet Blanda bläck som en del av tillverkningsprocessen Vår nya produktionsanläggning ligger i Linköping, där vi även har vårt huvudkontor och våra labb. Vårt produktionsteam, som leds av vår produktionschef Maria, arbetar idag på dagtid (måndag–fredag), men fler skift planeras i takt med att vi växer. Din profil Till tjänsten som Processoperatör söker vi dig som är tekniskt lagd och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du förstår snabbt tekniska samband och trivs med att hantera oväntade situationer i en föränderlig miljö. Vi ser att du har flera års erfarenhet av att arbeta med komplexa processer och maskiner, och du har en god förmåga att självständigt felsöka och agera när problem uppstår.  Eftersom du blir en del av ett internationellt team (och ett bolag vars officiella språk är engelska) är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på engelska. Du har god datorvana och är en trygg användare i Microsoft Office och andra administrativa system. Meriterande: Erfarenhet av roll-to-roll-produktion såsom tryckning, beläggning eller konvertering Erfarenhet av implementering av nya processer eller produkter (gärna i ett tillväxtbolag) Relevant utbildning, t.ex. till produktionstekniker, processtekniker eller som ingenjör Personliga egenskaper vi värdesätter: Kvalitetsmedveten – du följer instruktioner noggrant, är detaljorienterad och håller din arbetsplats organiserad Anpassningsbar – du trivs i en dynamisk miljö och är flexibel när arbetsuppgifter förändras Lagspelare – du samarbetar och kommunicerar effektivt med både operatörer och ingenjörer Vad erbjuder vi? Hos Epishine får du chansen att vara en del av en spännande resa och bidra till en mer hållbar framtid. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor med pension och försäkringar, friskvårdsbidrag, och en vänlig företagskultur där samarbete, innovation och kundfokus är centrala värden. Ansökningsförfarande I den här processen samarbetar Epishine med Skill. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag, där du anställs som konsult hos Skill de första 6 månaderna. Ambitionen är att anställningen därefter ska övergå till Epishine. Låter det här som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi kommer att bearbeta urvalet löpande och du kommer att få en första återkoppling via mail. Rekryteringsprocessen inkluderar kapacitets- och personlighetstester tidigt i processen. Startdatum sker enligt överenskommelse – men vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. #LI-DNI

9 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Affärsdriven HR-strateg till Skill Executive
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

Är du en erfaren HR-profil med känsla för både strategi och leverans, i kombination med relationsbyggande och projektledning? Som HR-strateg har du möjligheten att ta en ledande roll i etableringen av ett nytt tjänsteområde inom HR – där du blir en del av Skill Executive’s tillväxtresa från dag ett. Om tjänsten Skill Executive expanderar. Vi har identifierat ett växande behov bland våra kunder av flexibla, kvalificerade HR-lösningar – och vi står nu redo att lansera ett helt nytt tjänsteerbjudande inom HR-stöd och HR-kompetens. Efter ett framgångsrikt pilotår är det dags att gå från test till etablerad tjänsteportfölj. Vi söker därför en HR-strateg med stark affärsförståelse och god vana av såväl operativt som strategiskt HR-arbete. Du blir en avgörande del i att utveckla, förädla och skala upp vårt erbjudande – i nära samarbete med kund, kollegor och marknad. Din roll - bygg från grunden, skapa på höjdenSom HR-strateg är du en nyckelperson inom Skill Executive. I din roll kommer du att: Utveckla och positionera tjänsteområdet, lansera vårt HR-erbjudande – fortsätt där pilotprojektet avslutades genom att paketera och formulera tjänsteområdet i samarbete med sälj och marknad.  Genomföra HR-uppdrag hos kund - exempelvis inom arbetsrätt, rehabilitering, ledarskap, lönebildning, kompetenskartläggning och organisationsutveckling, förändringsledning och employer branding. Rådgivning på ledningsnivå – identifiera behov, formulera strategier och implementera lösningar som stärker kundens affär och organisation. Bygga långsiktiga kundrelationer – du är med och bidrar till affären genom att träffa potentiella kunder, lyssna in behov och matcha dem med rätt HR-lösning. Samverkan – Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor på Skill – med gemensamt mål att leverera värde utöver förväntan. Bidra till tillväxt och utveckling – du spelar en aktiv roll i affärsutvecklingen, formar hur tjänsteområdet ska växa på kort och lång sikt i struktur och vision. Din profilVi söker en HR-strateg som trivs med att arbeta nära verksamheten i en bred och dynamisk roll. Du är van att snabbt sätta dig in i nya sammanhang och har förmågan att ta ansvar för varierande uppdrag med trygghet och engagemang. Med en solid bakgrund inom brett HR-arbete förstår du hur olika verksamheter fungerar och hur du kan bidra med värdeskapande insatser. I rollen har du många kontaktytor, vilket ställer krav på stark relationskompetens. Du bygger förtroende genom tydlig kommunikation och ett lyhört förhållningssätt – både internt och externt. Du har en naturlig rådgivande stil, är prestigelös och arbetar lösningsfokuserat för att möta verksamheters behov. Din servicekänsla och ditt engagemang genomsyrar allt du gör. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en konsultativ roll – oavsett om det har varit med externa kunder eller som internkonsult inom en större organisation. Det viktigaste är din förmåga att snabbt förstå nya kontexter, analysera behov och leverera insatser som gör skillnad i praktiken. För att lyckas i rollen ser vi att du: Är trygg i din HR-kompetens och van att arbeta konsultativt och självständigt Ser samverkan som en naturlig och viktig del i ditt arbete Trivs i en dynamisk miljö och motiveras av utveckling Är en stark relationsbyggare med god kommunikativ förmåga och ett tydligt rådgivande förhållningssätt Tidigare erfarenhet av att arbeta som konsult eller inom ledarskapsutveckling är meriterande. Hos oss får du mer än ett jobbPå Skill tror vi att en god balans mellan arbete och fritid är nyckeln till hållbar framgång. Därför erbjuder vi: Flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån delar av veckan 30 dagars semester – vi värdesätter tid för återhämtning Kompetensutveckling – vi vill att du ska växa tillsammans med oss Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet att arbeta ideellt på arbetstid En stark kultur präglad av laganda, glädje och professionalism Välkommen till en arbetsplats där vi tror på varandra, firar våra framgångar och aldrig glömmer bort att ha kul längs vägen! Om Skill ExecutiveSkill Executive är ett affärsområde inom Skillkoncernen, specialiserat på chefsrekrytering, executive search och interim management. Vi samarbetar med verksamheter som värdesätter kompetens i varje led och söker långsiktiga lösningar som skapar verklig effekt. Nu tar vi nästa steg – och vi vill göra det tillsammans med dig. Hos Skill Executive får du möjlighet att påverka, skapa och växa – i en kultur där tillit, professionalism och arbetsglädje är självklara byggstenar. Praktisk information Placering: Linköping (resor förekommer) Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Sista ansökningsdag är 30/6. Urval sker efter sista ansökningsdatum. För att säkerställa en fördomsfri rekryteringsprocess använder vi tester tidigt i urvalet. De kandidater som går vidare efter ett första urvalssteg kommer att bli inbjudna till tester på mejl. Kontakt: Johanna Palmgren, HR – 013-495 88 21 / [email protected] Jeanette Boström, rekryterande chef – 0140-300 25 / [email protected] Välkommen till Skill – där människor gör verklig skillnad, varje dag.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Produktionsmedarbetare till Borghamn
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Maskinoperatörer, ytbehandling

Om företaget Borghamns Stenförädling är ett familjeföretag med lång tradition inom stenbearbetning och högkvalitativ produktion. Vi är stolta över att leverera förstklassiga stenprodukter till både nationella och internationella kunder. Vårt team består av engagerade och skickliga medarbetare som tillsammans skapar en dynamisk och trivsam arbetsmiljö. På Borghamns Stenförädling värderar vi personlighet högt och strävar efter att bygga långsiktiga relationer med både våra medarbetare och kunder. Företaget står nu inför en spännande framtid med ett pågående generationsskifte. Som en del av denna utveckling satsar vi på att stärka arbetslaget ytterligare och välkomnar nya medarbetare som vill vara med och forma nästa kapitel i vår historia. Läs mer på: www.borghamns-stenforadling.se Dina arbetsuppgifter Vår produktion är vackert belägen på Östgötaslätten nära Vättern, vilket ger en inspirerande arbetsmiljö med närhet till naturen. Som produktionsmedarbetare hos oss kommer du att vara en viktig del av vår produktionsprocess. Du kommer att ingå i ett mindre team där dagliga ansvarsområden kan komma att variera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Bearbetning och förädling av stenmaterial. - Övervakning och hantering av maskiner och utrustning. - Kvalitetskontroll och säkerställande av att produkterna uppfyller våra höga standarder. - Rapportering i vårt affärssystem Monitor ERP G5. Din profil Vi söker dig som är praktiskt lagd, noggrann och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Erfarenhet från stenbearbetning eller annan tillverkningsindustri är meriterande, men vi välkomnar även ansökningar från dig som är nyfiken och vill lära dig ett nytt yrke. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och tror att dina personliga egenskaper kan bidra till vår positiva arbetsmiljö. För att trivas och bidra hos oss tror vi att du delar våra värdeord: respekt för dig själv, framåtanda och glädje. Arbetstider: kl. 07.00 - 16.10. Frukost kl. 09.00-09.25. Lunch kl. 12.00-12.30 (12.45). Eftermiddagspaus kl. 14.50-15.05. Krav: - Grundläggande teknisk förståelse - Praktisk erfarenhet eller intresse för produktion och tillverkning - Datavana för enklare rapportering - Goda kunskaper i svenska Meriterande: - Erfarenhet av arbete inom stenförädling eller byggnadsindustri - Truckkort eller annan maskinförarutbildning Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Borghamns Stenförädling AB med Skill. Urval påbörjas löpande. Sista ansökningsdag 29/6. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt på [email protected] eller 0738-54 71 35. #LI-DNI Varmt välkommen med din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Ekonom till Siemens Energy

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Är du en driven ekonom som vill ta nästa steg i karriären? Nu söker vi dig till ett spännande bemanningsuppdrag via Siemens Energy där du får möjlighet att arbeta i en internationell och tekniskt avancerad miljö. Här får du vara med i ett engagerat team som tillsammans driver ekonomiprocesser och digitalisering framåt. Om Teamet Du kommer att ingå i ett team bestående av 8 personer med olika åldrar och bakgrunder. Teamet präglas av god sammanhållning och ett positivt tankesätt när det gäller att ta sig an nya utmaningar och möjligheter. Arbetsmiljön kan stundtals ha ett högt tempo där samarbete och effektivitet är nyckeln till framgång. I rollen som ekonom kommer du att ha ett brett och varierat ansvar som bland annat innefattar: Budget- och prognosarbete Bokslutsarbete Ansvar för KPI:er, framtagning av mål samt löpande uppföljning av prognoser och utfall Utveckling av ekonomiprocesser tillsammans med kollegor inom ekonomifunktionen Aktivt deltagande i förbättringsprojekt och stödja nästa steg i digitaliseringen Din profil Vi söker dig som: Är civilekonom eller civilingenjör med kommersiell påbyggnad eller inriktning, alternativt har motsvarande kompetens genom utbildning och arbetslivserfarenhet Har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet Har goda kunskaper i SAP och Excel, vilket är viktiga verktyg i rollen Är analytisk, noggrann, strukturerad och drivande i ditt arbetssätt Har god social kompetens, helhetssyn och en stark samarbetsförmåga Behärskar engelska väl i både tal och skrift då rollen har internationell anknytning Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, [email protected] eller ring Tel: 011- 19 94 70.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Business controller

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Som Business Controller på Siemens Energy kommer du att ingå i ett erfaret team med ett brett arbetsfält. Du får arbeta självständigt men i nära samarbete med det globala Business Controlling-teamet inom Gas Services. Din roll är central för att säkerställa korrekt och transparent finansiell rapportering samt för att stötta affärsbeslut genom analys och rapportering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Analysera affärsresultat och identifiera förbättringsområden Säkerställa korrekthet, konsistens och transparens i finansiell rapportering Bidra till och samordna den månatliga prognosprocessen Administrera och utveckla våra rapporteringssystem Ansvara för uppgifter kopplade till månadsbokslut Ta fram finansiella presentationer till ledningen Samarbeta och koordinera finansiella data med globala team Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Skill och arbetar på plats hos Siemens Energy i Finspång. Uppdraget erbjuder spännande utvecklingsmöjligheter i en internationell och teknikdriven organisation. Din profil Universitetsutbildning inom ekonomi, företagsekonomi eller motsvarande Några års erfarenhet av arbete inom finans eller controlling Goda kunskaper i MS Excel, PowerPoint och BI-verktyg Strukturerad, analytisk och kommunikativ – du trivs med att arbeta både självständigt och i team Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö är meriterande Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, [email protected] eller ring Tel: 011- 19 94 70.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025