Projektledare/utbildare med fokus arbetsmiljö och LEAN

Du bidrar med kunskap inom arbetsmiljö och LEAN samt viljan att inspirera andra. Vi erbjuder en roll där du får fullt ansvar att utveckla, planera och genomföra kundanpassade utbildningar inom dessa områden. Om företaget På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med kontor i Linköping, Norrköping, Tranås, Jönköping, Stockholm, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona och är idag drygt 140 medarbetare. Vi har också omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder och varje år gör vi flera hundra rekryteringar direkt till kund. Vi engagerar oss även i olika projekt, driver flera nätverk och inspirerar människor att välja en yrkesbana inom industri och IT. Du blir en del av Skill Training, vårt affärsområde som bl a erbjuder kortare uppdragsutbildningar inriktade på kompetenser som våra kunder efterfrågar. Vi är ett sammansvetsat team där alla har en blick för vad som behöver göras, stort som smått. Vi har inblick i varandras arbete och vi arbetar gemensamt med utveckling av vår verksamhet. Samarbete och flexibilitet är avgörande för att vi ska lyckas. För att vara relevanta för våra kunder och kursdeltagare utvecklar vi ständigt vårt erbjudande och våra yrkesroller och vi ser fram emot ditt bidrag i det arbetet. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha ansvar för att utveckla, planera och genomföra utbildningar inom arbetsmiljö och LEAN. Du kommer spela en central roll i att öka medvetenheten och kompetensen inom dessa områden hos våra kunder. Dina ansvarsområden; • Utveckla och anpassa utbildningsprogram inom arbetsmiljö och LEAN • Leverera engagerande och interaktiva utbildningar för att öka förståelsen och tillämpningen av arbetsmiljö- och LEAN-principer • Samarbeta med olika avdelningar hos våra kunder för att identifiera utbildningsbehov och anpassa programmen efter deras mål och behov • Utvärdera effekterna av utbildningarna och anpassa dem kontinuerligt för att säkerställa hög kvalitet och relevans Kursdeltagarna är anställda hos våra ägare och kunder, deltagare i våra lärlingsprogram samt deltagare i våra ledarutvecklingsprogram. Utbildningarna hålls både i våra egna utbildningslokaler och på plats hos kund. Din profil Vi letar efter en dynamisk person med erfarenhet inom industri- eller byggsektorn, med fördel som produktionsledare eller motsvarande. För att du ska ha framgång i rollen har du kunskap om/egen erfarenhet av LEAN som ett verktyg för kontinuerlig förbättring och effektivisering samt har erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete. Vad som verkligen sticker ut är din förmåga att inspirera och engagera andra. Vi söker någon som är riktigt vass på att inspirera andra, som gör sina utbildningar levande och intressanta samt skapar en atmosfär som uppmuntrar till deltagande och interaktion. Kreativitet är en nyckelfaktor, och den som lyckas göra sina utbildningar spännande och engagerande kommer att utmärka sig som en idealisk kandidat för denna roll. B-körkort är ett krav. Har du kunskap inom mätteknik, ritningsläsning och/eller automation är det meriterande. Vi erbjuder: Vi är ett företag som är måna om våra medarbetare och att arbete och fritid ska gå ihop. Vi erbjuder därför flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta delar av veckan hemifrån. För oss är det viktigt att vara en ansvarsfull arbetsgivare och att våra medarbetare ska känna att de gör skillnad, därför har vi möjlighet att på arbetstid lägga en dag per halvår på valfri ideell verksamhet. Vi erbjuder också våra medarbetare löpande utvecklingstid för att arbeta med strategiska frågor eller förkovra sig inom ett område som bidrar till den personliga utvecklingen. Självklart har vi också friskvårdsbidrag för våra medarbetare och genomför gemensamma aktiviteter för att främja teamandan. Ansökningsförfarande Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, [email protected] alt 013-32 94 08. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Regionsansvarig säljare Stockholm till Malmstolen

Har du erfarenhet av möbelbranschen och trivs i en roll inom försäljning? Nu har du chansen att bli en del av Malmstolens säljteam i Stockholm! Om företaget Malmstolen designar och tillverkar ergonomiska sittlösningar för det moderna kontoret. Med en kunskap om ergonomi, fokus på produktkvalitet och lång erfarenhet strävar företaget efter att skapa positiva förändringar för människor. Varumärket Malmstolen representerar stolthet och kvalitet, och detta genomsyrar varje produkt som lämnar fabriken och organisationen som står bakom. Malmstolen ägs av möbelkoncernen Flokk och fungerar som ett självständigt aktiebolag. Våra administrativa tjänster utgår ifrån vårt huvudkontor i Göteborg och våra engagerade säljare täcker marknaden i både Sverige och Norge, medan vi täcker andra länder i Europa genom externa partners. Malmstolens kontorsstolar tillverkas i Nässjö, där Flokk AB har sin produktionsanläggning. Malmstolen omsatte 2023 cirka 130 MSEK där ungefär 90% av marknaden bestod av Sverige, Norge och Frankrike. Bolaget har 14 anställda fördelat på 3 orter; Göteborg, Oslo och Stockholm. Företaget har under de senaste fem åren nått stora framgångar. Nu söker vi dig med höga ambitioner och vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Dina arbetsuppgifter Som säljare hos Malmstolen blir du ansiktet utåt för Malmstolen i Stockholmsdistriktet och bygger varumärket genom målinriktat, engagerat och kvalitativt säljarbete. Där stort fokus ligger på att skapa och vårda goda kundrelationer med bland annat inredningsarkitekter och återförsäljare. Du blir en nyckelspelare i Malmstolens resa i att ta fler marknadsandelar i Stockholmsdistriktet, där du förstår värdet av varje bokat möte för att ta försäljningen till nya höjder. Du känner dig trygg i försäljning som utgår från produktens unika egenskaper och fördelar där betoningen ligger på ergonomi. I tjänsten ansvara du för hela säljprocessen från prospektering till avslut och där varje affär är unik och variera i längd och komplexitet. Du får möjlighet att själv styra dina dagar och ditt arbete men har god stöttning och dialog med övriga kollegor i säljteamet. I rollen ingår tjänstebil och du har även kontorsplats i företagets lokaler i centrala Stockholm. Din profil Vi söker dig som är målmedveten och drivs av att uppnå och överträffa mål. Du är redo att utmana marknaden och lyfta Malmstolens försäljning till nya höjder tillsammans med dina kollegor. För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi eller annat relevant område • Branscherfarenhet och förståelse för ergonomiska möbellösningar • Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. För oss är din personlighet viktig och vi vill arbeta med dig som är ambitiös och strukturerad. I ditt dagliga arbete kommer du i kontakt med olika typer av intressenter och din kommunikationsförmåga är därav central. Vidare tror vi att du är en god relationsbyggare och har ett proaktivt arbetssätt. Du har förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål och motiveras av att leverera god kvalitet i ditt arbete. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Malmstolen med Skill Rekrytering. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Jansson på [email protected] alt. 08-120 97 178. Vi tillämpar löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, HR-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

6 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Administratör sökes till Saab i Linköping!

Har du bakgrund inom administration och är nyfiken på Saab? Vill du arbeta brett med administrativa uppgifter i en ständigt utvecklande och lärande organisation? Just nu söker vi administratörer till Saab. Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör kommer du stötta verksamheten på Saab. Du kommer agera ett stöd för många inom organisationen och kommer därför ha ett stort kontaktnät i din tjänst. Du kommer i din roll att jobba väldigt varierande där den ena dagen inte är lik den andra. Denna roll kommer vara utvecklande och en roll där vi gärna ser att du stöttar verksamheten högt och lågt i olika ärenden. Nedan kan du läsa om vilka delar som kan förekomma i tjänsten: • Administrativt stöd till chefer och medarbetare • Koordinering och planering • Mötes- och researrangemang • Systemarbete • Beställningar i Saabs inköpssystem Din profil För rollen som administratör på Saab så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i denna roll ser vi att du är social, drivande och kommunikativ. Du är hjälpsam som person och motiveras av att både stötta verksamheter och människor. Vi ser att du har: • Ett par års erfarenhet av administrativt arbete • Du behärskar svenska och engelska, i både tal och skrift • Goda systemkunskaper och erfarenhet av Office-paketet Det är meriterande om: • Du har erfarenhet i affärssystemen ERP/Sherpa och Agresso • Du har erfarenhet av försvarsindustrin Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Skill men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar som konsult hos vår kund Saab. Detta är ett konsultuppdrag med goda förutsättningar till en anställning direkt på Saab. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gabriella Milsten, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte på att söka tjänsten redan idag eller hör av dig om du har en fråga! Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Projektinköpare/taktisk inköpare till Saab Surveillance

Har du tidigare erfarenhet av inköp och är redo att ta nästa steg i din karriär? Nu letar Saab Surveillance en driven projektinköpare som är redo att ta sig an spännande utvecklingsprojekt inom elektronik! Är detta du? Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter Som projektinköpare kommer du att vara spindeln i nätet när det kommer till elektronikinköp för våra specifika utvecklingsprojekt. Din huvuduppgift blir att koordinera och driva inköpsarbetet samt följa upp våra leverantörer på ett effektivt sätt. Du kommer att tillhöra ett team på 8 personer där öppenhet och samarbete står i fokus. Tillsammans med våra operativa, taktiska och strategiska inköpare kommer du att bidra till att lösa verksamhetens behov på bästa möjliga sätt. Din profil Vi ser att du som söker har ett par års erfarenhet av inköp, gärna från en liknande roll. Det är en fördel om du har relevant utbildning inom till exempel inköp eller logistik. Vi tror att god kommunikationsförmåga och ett strukturerat arbetssätt är avgörande i den här rollen. Då arbetet utförs på både svenska och engelska är det en förutsättning att du behärskar dessa språk i tal och skrift. Befattningen kräver att du?genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan,?i förekommande fall,?medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Olivia Rogö på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Software Developer till Saab Surveillance

Är du i början av din karriär och vill vara med och forma vår framtid? Du är en person som älskar att presentera och förklara tekniska lösningar för omgivningen, trivs i samarbete och har alltid en positiv inställning. Uppskattar att hantera nya frågeställningar, utmaningar och ta egna initiativ till effektiva lösningar. Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter Din roll i utvecklingsorganisationen engineering som systemutvecklare är på avdelningen Core Computer Platforms. Sektionen Runtime Surface Design – som du ska till ansvarar för framtagning av runtime-plattformar till kundprojekt för navala och landbaserade radarsystem. Att vara utvecklare inom Runtime Platform på Saab innebär att du huvudsakligen arbeta med att konstruera runtime-plattformar efter den kravställning som de delsystemansvariga brutit ned från systemnivå. Detta arbete genomför du tillsammans med ditt team som består av utvecklare, delsystemansvariga och delsystemverifierare. Utöver detta så kommer du även att arbeta med att verifiera dessa konstruktioner samt att delta i arkitekturarbetet av delsystemet vid behov. Din profil En positiv, utåtriktad, resultatorienterad och utpräglad lagspelare med en bakgrund eller utbildning inom IT, Programmering, Datavetenskap eller Systemvetenskap. Du är trygg i att presentera och förklara tekniska lösningar för omgivningen. Du gillar att arbeta i team och att samarbeta med andra. Att hantera nya frågeställningar ser du som en naturlig del av jobbet och du väljer enkla och effektiva lösningar. Du är öppen för att prova på nya teknikområden och vill utvecklas både personligt och professionellt. Arbetet genomsyras av våra gemensamma kulturvärderingar ”Trust, Drive, Expertise och Diversity”. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan i förekommande fall medföra krav på visst medborgarskap. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill - People change – everything. Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Systemingenjör till Saab Air Traffic Management

Saab Air Traffic Management expanderar och söker efter en systemingenjör för att ansluta sig till Tower Systems Team i Göteborg. Här kommer du att arbeta med spännande och utmanande uppgifter och samarbeta med erfarna kollegor i en miljö som främjar karriärutveckling och personlig tillväxt. Om företaget Avdelningen Air Traffic Management Tower Systems (ATM TS) utvecklar världsklass luftfartskontrollprodukter. Dessa system effektiviserar luftfartskontrollen för flygplatser i olika storlekar, från små privata flygplatser till globala nav. Saab ATM fortsätter att vara en världsledande aktör inom luftfartskontrollsystem genom att kontinuerligt utveckla innovativa produkter, såsom Integrated Air Traffic Control Suite (I-ATS), som digitalt uppgraderar och konsoliderar luftfartskontrolltorn. Våra lösningar hanterar tusentals inkommande och utgående flygningar över hela världen. Om du är nyfiken på I-ATS, besök gärna (https://www.saab.com/products/integrated-atc-suite-i-ats). Dina arbetsuppgifter I denna position kommer du att arbeta i ett eller flera kundprojekt och leverera vårt luftfartskontrollsystem I-ATS till kunder över hela världen. Du och teamet kommer att vara involverade under hela projektets livscykel, utföra kravanalys, utveckla kravspecifikationer och konfigurera systemet. Du kommer att ha möjlighet att resa till våra kunder över hela världen för att delta i testning och validering av systemet samt installation och driftsättning på kundens plats. Denna position kräver samarbete med systemutvecklare, projektledare, kunder och slutanvändare. Eftersom vi levererar system till flygplatser över hela världen kommer du att vara en nyckelperson för att få systemet installerat på kundens plats. Du kommer att vara involverad i olika aktiviteter såsom kundworkshops och träning på plats. Affärsresor sträcker sig vanligtvis från några dagar till en vecka varannan månad över hela världen. Positionen är placerad i Göteborg på Lindholmen Science Park, med möjlighet till hybridarbete. Din profil För att lyckas i denna roll behöver du vara självmotiverad och uppskatta kontinuerligt lärande. Eftersom vi arbetar i team och interagerar med kunder är det viktigt att du är en kommunikativ person med starka samarbetsförmågor. Du har goda planeringsförmågor och förmågan att prioritera ditt arbete effektivt eftersom du kommer att arbeta mot uppsatta deadlines. Vi tror att du är en flexibel person som uppskattar möjligheten att arbeta i en utvecklande miljö och får möjlighet att utforska olika platser runt om i världen. Du har minst en kandidatexamen inom datavetenskap, mjukvaruutveckling eller motsvarande område. Dessutom har du ett stort intresse för tekniska och komplexa programvarusystem, helst inom Air Traffic Management. Positionen kräver att du behärskar svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Du har erfarenhet inom följande områden: • Test & validering av programvara • Kravhantering • Kundinteraktion • Linux Det är en fördel om du har erfarenhet inom följande områden: • Nätverkskonfiguration • Mjukvaruutveckling • Projektledning • Luftfart i allmänhet Denna position kräver att du genomgår en säkerhetsprövning baserad på gällande regler kring säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsgodkännande kan ytterligare skyldigheter gällande medborgarskap tillämpas. Ansökningsförfarande Saab samarbetar med Skill i denna rekryteringsprocess, och tjänsten innebär anställning som konsult hos Skill med arbete på Saab. För rätt person finns det goda möjligheter till anställning direkt hos Saab efter konsultperioden. Om du känner att detta är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Ben Saeang på [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Ny karriär genom lärlingsprogram tillsammans med Saab

Är du redo att ta steget in i en spännande bransch med viktiga samhällsuppdrag och tekniskt intressanta uppgifter? Nu öppnar vi upp dörrarna till vårt lärlingsprogram som startar den 4/11 där du under fem intensiva veckor kommer att få de nödvändiga färdigheterna och kunskaperna för att bli montör hos Saab Dynamics i Linköping. Det bästa är att det inte krävs någon tidigare erfarenhet och du kommer dessutom att få betalt under din utbildning. Så varför vänta? Ansök nu och ta klivet in till en ny bransch tillsammans med Saab! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Du kommer tillhöra Dynamics, ett affärsområde inom Saab som erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Dina arbetsuppgifter Efter att ha avslutat grundutbildningen kommer du att kliva in i rollen som montör inom missilsystem och undervattensteknik hos Saab i Tannefors. Du kommer få en spännande uppgift som innebär att montera, installera och utföra underhåll på missiler, torpeder och/eller undervattensfarkoster. Ditt arbete kommer att omfatta en mångfald av spännande uppgifter inom el, mekanik, elektronik, kablagemontering, elinstallationer, lödning samt hantering av olika dataprogram. Lärandet fortsätter på Saab där du kommer ha en handledare som guidar dig tills du känner dig tillräckligt trygg för att testa dina egna vingar. Sök idag och ta steget in i en värld av teknisk skicklighet och spännande utmaningar. Vi ser fram emot att erbjuda dig en möjlighet till en långsiktig anställning där du kan bygga och utvidga din kompetens som montör. Din profil Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och trivs med praktiskt arbete. Tidigare arbetslivserfarenhet är inget krav – vi vill istället att du har ett engagemang och en vilja att lära och utvecklas som montör. Självklart innebär det här att dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi tror att du är självgående, tar egna initiativ och uppskattar samarbete. För att trivas i rollen är engagemang och lojalitet viktigt, och vi förväntar oss att du alltid ger ditt bästa. Naturligtvis behöver du ha goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser fram emot att erbjuda dig en möjlighet till en långsiktig anställning där du kan bygga och utvidga din kompetens som montör. Ta chansen att forma en framtid inom detta yrke och ansök redan idag! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Låt oss guida dig genom vår ansökningsprocess! Efter att du har ansökt kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med vår chatrobot Hubert. Intervjun tar cirka 20–30 minuter, och vi ser gärna att du svarar inom 48 timmar för att snabbt gå vidare i processen. Som nästa steg kommer du att få en länk till ett digitalt kapacitetstest att utföra. Var noga med att hålla koll på din mejlkorg för att inte missa några viktiga meddelanden. Om du går vidare efter dessa steg kommer du att bli inbjuden till ett studiebesök hos Saab för att få en första glimt av din framtida arbetsplats. Dessutom kommer du att få en inbjudan till Skill för att genomföra ett arbetsprov och visa upp ditt handlag. Studiebesöket hos Saab äger rum den 10/6, och arbetsprovet på Skill kommer att genomföras under vecka 24. Observera att ovanstående moment är obligatoriska för att vara aktuell för uppdraget. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer att bli anställd av oss på Skill med start den 4/11. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår ansvariga rekryterare, Johanna Sjöström, på mejladress [email protected]. Ta steget mot en spännande framtid genom att skicka in din ansökan idag! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

6 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
El-montör till Lämneå Bruk

Vill du jobba som el-montör? sök här! Om företaget Lämneå Bruk är ett familjeägt företag som har flera generationers erfarenhet av trådbranschen. De tillverkar teknologiskt avancerade tråddragningsmaskiner som uppfyller kundernas unika behov och önskemål. All tillverkning sker i Ljusfallshammar från designfasen till färdiga produkten men kunderna finns över hela världen. De produkter som framställs med hjälp av dessa maskiner är bland annat svetstråd, svetselektroder, fjädrar, rörtråd, spik och skruv. Dina arbetsuppgifter I din roll som el-montör tillhör du ett team med andra el-montörer som du har daglig kommunikation med. Ni samarbetar för att installera elektriska komponenter, inklusive styr- och kraftkablage, på Lämneås maskiner samtidigt som ni genomför mekanisk montering parallellt. I arbetsuppgifterna ingår även att bygga stora och små elskåp. I er arbetsmiljö i verkstaden får ni möjlighet att få överblick över hela produktionsprocessen, där ni aktivt strävar efter att göra kontinuerliga förbättringar för att öka produktiviteten. Du arbetar dagtid, men med möjlighet till flexibilitet. Det förekommer även en del jobb på plats hos våra kunder globalt. * Installation av styr och kraftkablage på våra maskiner * Montage av elskåp * Ritningsläsning * Resor i tjänsten När du börjar på avdelningen kommer du att få en introduktion till dina arbetsuppgifter och det stöd du behöver kommer från både din chef och dina nya kollegor. Din profil Du har en utbildning inom el- och automation/installation. Du är en praktiskt person som är anpassningsbar och har förmågan att fungera väl i olika arbetsmiljöer och i olika arbetsgrupper. Du har självsäkerhet när det gäller att arbeta självständigt och samtidigt har du höga kvalitetsstandarder och är en bra samarbetsförmåga. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper som noggrannhet, förmåga att skapa struktur och förmåga att ta egna initiativ. För rollen krävs: * Relevant utbildning inom el- och automation/installation * Verkstadsvana * Kunnighet i att utläsa kopplings-/kabeltabeller, layouter samt kretsschema * Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: * Erfarenhet av liknande tjänster * Traverskort, mobila arbetsplattformar och/eller heta arbeten Ansökningsförfarande Intervjuer och urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Madeleine Edberg, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Godsmottagare till SAAB i Kallebäck

Är du redo att hitta just din grej och ett arbete där du verkligen behövs? Vi söker en driven godsmottagare till SAAB! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter I rollen som godsmottagare kommer du att ingå i Quality inspection gruppen. Du kommer att hantera inkommande material från leverantörer med att lossa och registrera ankommande material. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är hantering av leverantörsavvikelser, driva utredningar med inköpsavdelningen samt truckkörning med motviktstruck. Du kommer att samarbeta med andra avdelningar för att säkerhetsställa smidig godsmottagning och materialhantering. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av godsmottagning eller materialhantering. Du bör ha stort intresse för att hantera material och god förståelse för kvalitetsprocesser. Du bör vara strukturerad med en förmåga att se möjligheter snarare än problem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en kommunikativ person som trivs med att arbeta i team. Ditt positiva förhållningssätt och din vilja att samarbeta med andra kommer att vara avgörande för din framgång i rollen. Truckkort är ett krav. Meriterande för rollen är om du har erfarenhet av avvikelsehantering samt tidigare arbetat i systemet IFS. Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av tillverkning och hantering av kemikalier. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill med möjlighet till fortsatt anställning på Saab. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att söka! Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterande konsultchef Josefine Thorin via mail [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Godsmottagare till SAAB i Kallebäck

Är du redo att hitta just din grej och ett arbete där du verkligen behövs? Vi söker en driven godsmottagare till SAAB! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter I rollen som godsmottagare kommer du att ingå i Quality inspection gruppen. Du kommer att hantera inkommande material från leverantörer med att lossa och registrera ankommande material. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är hantering av leverantörsavvikelser, driva utredningar med inköpsavdelningen samt truckkörning med motviktstruck. Du kommer att samarbeta med andra avdelningar för att säkerhetsställa smidig godsmottagning och materialhantering. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av godsmottagning eller materialhantering. Du bör ha stort intresse för att hantera material och god förståelse för kvalitetsprocesser. Du bör vara strukturerad med en förmåga att se möjligheter snarare än problem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en kommunikativ person som trivs med att arbeta i team. Ditt positiva förhållningssätt och din vilja att samarbeta med andra kommer att vara avgörande för din framgång i rollen. Truckkort är ett krav. Meriterande för rollen är om du har erfarenhet av avvikelsehantering samt tidigare arbetat i systemet IFS. Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av tillverkning och hantering av kemikalier. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill med möjlighet till fortsatt anställning på Saab. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att söka! Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterande konsultchef Josefine Thorin via mail [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024