Lediga jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB
Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu engagerade planerare för olika uppdrag på Saab i Linköping. Som planerare på Saab jobbar du med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö med högt tempo. Du hanterar flera arbetsprocesser parallellt med varandra där förändringar i arbetet och nya förutsättningar tillhör vardagen.Dina arbetsuppgifter kan bland annat innebära kapacitetsplanering, materialplanering och produktionsplanering och arbetet kommer innebära många gränssnitt och samarbete till närliggande sektioner och funktioner. Din profil För att trivas och lyckas i dessa roller tror vi att du är en person som är självgående och initiativrik samtidigt som du gillar att vara spindeln i nätet som har ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Du har god förmåga att arbeta strukturerat, är lösningsorienterad och kan effektivt prioritera mellan olika uppgifter. Vidare ser vi att du har: Akademisk examen eller slutfört YH-utbildning inom logistik och planering eller motsvarande erfarenhet. God datavana och hanterar Officepaketet Goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift Det är även meriterande om du har: Arbetslivserfarenhet inom planering och logistik Erfarenhet i affärssystemet IFS/ERP Intresse för teknik Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassificering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Anställningen är initialt ett konsultuppdrag, men med goda förutsättningar till en anställning direkt på Saab. Detta innebär att du blir anställd på Skill men utför ditt uppdrag och arbete hos vår kund Saab. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson [email protected]. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte på att söka tjänsten redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Dina arbetsuppgifter Du blir en del av Fighter Production inom Saabs affärsområde Aeronautics, och mer specifikt området Production Management Office som ansvarar för produktionens behov av kalkylering, kundorderhantering samt strategiskt, taktiskt och operativ planering för tillverkade artiklar. Account Manager Du kommer hantera kontakten mellan Saabs beställande Business Units och vara navet att säkra förutsättningarna för den producerande enheten Fighter Production. Uppdraget består av att fortsätta ta sig framåt på deras resa att optimera flödena mellan prognostisering, planering, beställning och utförande av leverans. Du kommer även jobba internt i gränssnitten med övriga planeringsavdelning för att sätta upp Customer Agreement med säkrade ledtider där kapacitet och resurs möter behovet mot beställares önskemål. Production PlanningDitt ansvar är att följa upp leverans och planering mot olika verkstadsområden utifrån övergripande huvudplaneringen. Du kommer att arbeta mot verkstadschefer och områdeschefer och säkerställer resurs och beläggning utifrån åtagande. Du kommer ha ansvar för produktionsplaneringen i form av att skapa planeringsförutsättningar. Din profil För att trivas i rollen ser vi att du har: Utbildning på högskolenivå inom teknik, logistik eller ekonomi Erfarenhet av produktion och/eller materialplanering God kunskap inom affärssystem som IFS/ERP samt Officepaketet God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du är en självgående, driven och strukturerad person som har en god analytisk förmåga för att se effekter och samband. Vidare är du en person som gillar att lösa problem och trivs med ständiga förbättringar och effektiviseringar av verksamheten och dina uppgifter. Du har en bra samarbetsförmåga både i grupp och mot externa samt interna gränssnitt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassificering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Anställningen är initialt ett konsultuppdrag, men med goda förutsättningar till en anställning direkt på Saab. Detta innebär att du blir anställd på Skill men utför ditt uppdrag och arbete hos vår kund Saab. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson [email protected]. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte på att söka tjänsten redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en erfaren Projektledare som tillsammans med oss vill fortsätta bygga framtidens hållbara och tekniskt avancerade infrastruktur. Välkommen med din ansökan! Om företaget På Melloff Bygg AB jobbar vi inom bygg- och anläggning med inriktning om- och nybyggnation av transformator- och ställverksanläggningar. Vi jobbar även med underhåll och reparationer av ställverksanläggningar. Vår styrka är helhetslösningar och kundspecifika tjänster. Våra kunder är oftast energiföretag av olika storlekar och i huvudsak utförs uppdragen i västra Sverige. Vi ser bolagets personal som vår viktigaste framgångsfaktor och våra kunder uppskattar den pålitlighet i leverans och prissättning som vi kan erbjuda. Läs mer om Melloff Bygg här: www.melloff.se/ Dina arbetsuppgifter Som projektledare hos oss ansvarar du för att planera, leda och genomföra bygg- och anläggningsprojekt från start till mål. Du kommer att arbeta nära våra kunder och säkerställa att projekten levereras i tid, inom budget och med högsta kvalitet. Med vår expertis inom helhetslösningar och kundspecifika tjänster erbjuder vi en unik möjlighet att vara med och utveckla kritisk infrastruktur för energiförsörjning. Rollen i korthet: • Leda och koordinera om- och nybyggnationer av transformator- och ställverksanläggningar • Ansvara för underhålls- och reparationsarbeten av ställverksanläggningar • Säkerställa att projekten följer gällande tidsplaner och budgetar • Arbeta nära kunder för att skräddarsy lösningar utifrån deras behov • Samarbeta med olika entreprenörer, leverantörer och interna team Tjänsten innebär regelbundna resor till våra olika projekt för att leda och följa upp arbetet på plats. Du utgår från vårt kontor i Trollhättan och rapporterar direkt till VD. Din profil Din profil • Erfarenhet som projektledare inom anläggning och bygg • Erfarenhet av anläggningsarbete och betongarbete • Förmåga att leda och motivera vår personal ute på plats hos kund • God förståelse för ekonomisk uppföljning och tidsplanering • Svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort • Kunskaper inom gällande regelverk och säkerhetsföreskrifter • Erfarenhet från energisektorn och infrastrukturprojekt är meriterande Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får arbeta med kvalificerade projekt och bidra till samhällsviktig infrastruktur. Om du är lösningsorienterad, ansvarstagande och har ett starkt engagemang för kundnöjdhet vill vi gärna höra från dig! Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Melloff Bygg med Skill. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med att söka! Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johan Zizala på tel. 031-380 33 22 / [email protected]. Övrig information: Tjänsten är en direktanställning på Melloff Bygg AB Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Lön: Enligt överenskommelse Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.
Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 22 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Dina arbetsuppgifter I din roll som ingenjör på SAAB blir du en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där din professionella och personliga utveckling står i fokus. Här får du möjlighet att arbeta i en spännande miljö och vara en aktiv del av företagets utvecklingsresa. Erfarenhet är en fördel, men inte ett krav, då personliga egenskaper och andra faktorer kan kompensera för det. Vi har ett stort behov av tekniskt kunniga individer som är drivna och har en stark känsla av engagemang.Vi har uppdrag till dig som vill arbeta som:- Mjukvaruingenjör- Systemingenjör- Hårdvaruingenjör- Andra roller som kräver en ingenjörsbakgrund Din profil Vi söker dig som är högskoleingenjör eller civilingenjör inom exempelvis Datateknik, Teknisk fysik, Informationsteknologi, Elektronikdesign, Mjukvaruteknik, Innovativ programmering, Medieteknik eller motsvarande. Du är nyexaminerad eller har arbetat i något år inom relevant område. Som person är du ambitiös och ivrig att utvecklas och lära dig nya saker. Du har ett starkt intresse för teknik och trivs med tekniska utmaningar. Du är strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt.Det är också viktigt att du har förmågan att arbeta effektivt i grupp, är positivt inställd och visar ett stort engagemang gentemot de uppgifter du får. Kommunikationsförmåga och serviceinriktning är nödvändiga egenskaper då arbetsuppgifterna innebär kontakt med både interna och externa parter. För att passa in på företaget är det viktigt att du kan kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är en generell annons och vi får löpande in nya behov på SAAB så skicka in din ansökan på redan idag. Skicka in ditt CV till oss, skriv några rader om vad du har för preferenser och vad du vill framåt så tar vi kontakt med dig när vi har något som kan matcha ditt intresseområde! Uppdraget kommer initialt vara ett konsultuppdrag med anställning hos oss på Skill, med möjlighet att senare bli anställd direkt av Saab.Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Filip Andersson på [email protected]! Är du intresserad av en specifik tjänst som är utannonserad på https://skill.se/lediga-jobb/ ? Ansök via den aktuella annonsen för att vara säker på att bli del av den specifika rekryteringsprocessen.
Om företaget Samhället behöver energi för att vardagen ska fungera. GEVEA bidrari omställningen till ökad elektrifiering, en effektiv och stabil eldistribution samt en utveckling mot förnyelsebar elproduktion och hållbara kommunikationer. GEVEA levererar lösningar, kompetens och kunskap inom frånskiljar- och säkringsteknik, eldistribution och spårbundet material för en säker och stabil infrastruktur. GEVEA har en lång tradition och historia inom produkter för eldistribution. Företaget är grundat 1919 och har under åren skapat sig en stark ställning både på den svenska och internationella marknaden.Produkterna är installerade i mer än trettio länder över hela världen. Dina arbetsuppgifter GEVEA söker en engagerad och nyfiken medarbetare som trivs i en varierad och dynamisk roll inom en mindre organisation. I denna tjänst blir du en nyckelperson som spelar en central rolli deras verksamhet. Du kommer att arbeta nära både kunder och produktion samtha en viktig roll i att säkerställa att processerna löper smidigt – från kundförfrågan till färdig leverans. Arbetet erbjuder en unik kombination av kundkontakt, inköp, orderplanering och operativt stöd, med möjligheten att bidra direkt till deras framgång på en global marknad. Det är ett flexibelt, varierat och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik. Din profil Vi söker en organiserad och lösningsorienterad person som besitter erfarenhet av arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Excel.Du har tidigare erfarenhet av inköp, planering och kundkontakt, gärna i en roll nära produktion.Ett teknikintresse eller teknisk förståelse är en klar fördel då du kommer att arbeta med produkter och processer som kräver viss teknisk insikt. Ansökningsförfarande GEVEA samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen för den här tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Sandra Backelin, [email protected] 011-199468.Välkommen med din ansökan!
Om företagetFöretaget utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På företaget arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året. Dina arbetsuppgifterUppdraget som inköpsberedare innebär att säkerställa en effektiv och högkvalitativ försörjning med fokus på spårbarhet. Du kommer att utveckla inköpsprocesser och arbeta aktivt med problemlösning både på kort och lång sikt.Som inköpsberedare tar du ett större ansvar för spårbarhetsarbete inom inköp och vissa uppgifter kräver en djup förståelse för hela flödet från konstruktion, produktion till leverantör och godsmottagning.Du ska vara drivande i förändringsresan mot effektivare arbetsprocesser och digitalisering, samt fungera som en naturlig kontaktpunkt i interna flöden och processer.Du är inköpsrepresentant för MGTs standardtidplan som orderprojekten baseras på, vilket inkluderar att ta in information från resten av inköp och förstå materialens logistiska flöde.Du ansvarar också för att standard och orderprojektens BOM:ar sätts upp korrekt, så att köp läggs på rätt nivå och av rätt inköpare. Ett urval av arbetsuppgifter som förekommer i rollen är: - Fördela material och anmodan till rätt operativ inköpare och andra fördelningsköer inom inköp.- Synliggöra spårbarhet och eventuella problem till berörda.- Analysera spårbarhet av artiklar- Realisera spårbarhet av artiklar i SAP- Skapa leveranser av material till underleverantörer- För inköps del, analysera överblivet gods och initiera byte mellan order- Kommunikation och återföring till interna kunder och leverantörer- Medverka i spårbarhetsforum och kvalitetsdrivna forumi Finspång förerfarenhetsutbyteI rollen som inköpsberedarekommer du även att vara Key User för PLM2020, SAP och Collaboration Platform (interface mellan Collab och PLM2020/SAP) samtför de robotar som arbetar inom packe-inköp. Din profil Vi söker dig som har en tvåårig högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet inom områden som inköp, konstruktion eller produktion. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Erfarenhet av SAP, PLM2020 och Collaboration Platform är meriterande och ses som en stor tillgång i denna roll. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är flexibel, engagerad och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där arbetsbelastningen kan variera. I perioder kan arbetet vara intensivt, och därför är förmågan att prioritera och hålla fokus avgörande. AnsökningsförfarandeTjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos vår gastrubintillverkande kund i Finspång.Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64.Vi ser fram emot din ansökan!
Om företaget Företaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och erfaren Projektplanerare för att förstärka vår kunds avdelning Order Management, med huvudsakligt fokus på att stötta deras supportteam. Är du en analytisk och strukturerad person som brinner för att skapa effektiva projektplaner och säkerställa att mål uppnås? Har du dessutom erfarenhet av verktyg som Primavera P6, SAP och Qlik? Då kan du vara den vi söker!Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla och hantera projektplaner för att säkerställa tydliga och aktuella tidslinjer. Driva framgång i projektgenomförande genom att följa upp milstolpar och leverera framstegsuppdateringar. Använda Primavera P6, SAP och Qlik för projektplanering och rapportering. Samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa att projekt levereras enligt plan. Delta i resursplanering och hantera löpande personalbehov inom projekten. Din profil Vi söker dig som: Har en magister- eller kandidatexamen i planering, projektledningeller liknande område eller ärcivilingenjör Har erfarenhet av projektplanering och schemaläggning. Har kunskap iPrimavera P6, SAP och Qlik. Har en stark analytisk och problemlösningsförmåga samt är van vid att arbeta strukturerat och proaktivt. Kan hantera flera projekt samtidigt och trivs i en dynamisk miljö där prioriteringar kan skifta. Har goda kommunikations- och samarbetsfärdigheter och kan interagera med olika nivåer internt och externt. Talar och skriver svenska ochengelska flytande. Vad du erbjuds: En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med spännande projekt. Möjlighet att påverka och utveckla processer inom projektplanering. Stöttande kollegor och en kultur som värdesätter engagemang och professionalism. Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, [email protected] eller ring Tel: 011- 19 94 70.
Om företagetSaab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. Placeringsort för denna tjänst är i Järfälla. Dina arbetsuppgifterDin roll blir att attrahera de bästa personerna inom teknikbranschen, bibehålla ett starkt arbetsgivarvarumärke och säkerställa goda relationer med både kandidater och interna intressenter. I tjänsten erbjuds du frihet och ansvar i att planera ditt eget arbete men även möjligheten till att lära och utvecklas av och tillsammans med dina kollegor. Ansvarsområden: Stötta, vägleda och agera rådgivare till chefer i deras rekryteringsbehov Identifiera kvalificerade kandidater genom aktiv search, proaktivt skapa och upprätthålla ett nätverk av kandidater Leda och genomföra rekryteringsprocesser från början till slut tillsammans med rekryterande chefer, för att attrahera och matcha de mest kritiska kompetenserna Säkerställa att vi levererar en professionell och kvalitativ rekryteringsprocess med en god kandidatupplevelse. Du blir en del av Saabs Talent Acquisition team som arbetar för att bygga långsiktiga relationer och för att attrahera och rekrytera kandidater till företaget. Teamet riktar in sig på olika yrkesgrupper och arbetar proaktivt för att säkra Saabs mest kritiska kompetenser. I nära samarbete med rekryterande chefer, employer branding och affärsverksamheten arbetar Talent Acquisition-teamet metodiskt för att öka medvetenheten om Saab hos kandidater. Din profilVi söker dig med en kandidatexamen inom HR eller motsvarande utbildning. Du har erfarenhet av nära samarbete med rekryterande chefer och har förmågan att bygga framgångsrika relationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering på en konkurrensutsatt marknad. Du har god förmåga i att läsa, tala och skriva på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av LinkedIn Recruiter och/eller HR-systemet Workday. För att passa i rollen ser vi att du är strukturerad i ditt arbetssätt, flexibel och tålmodig. Du behöver vara en självgående person, ha förmågan att ta initiativ och ägarskap för ditt eget arbete. Det är också mycket betydelsefullt att du har starka kommunikativa färdigheter samt förmågan att vägleda, påverka och driva framåt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. AnsökningsförfarandeDetta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning eller övertagande av Saab. Urvalet bearbetas löpande, därför rekommenderar vi att inkomma med ett ansökningsförfarande redan idag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Clara Kindahl, på mejladress [email protected]. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du ta en ledande roll i ett företag som aktivt bidrar till hållbarhet och resurseffektivitet? Hos Svensk Glasåtervinning får du möjlighet att kombinera tekniskt ansvar med strategisk utveckling i en organisation som värnar om miljön och en cirkulär ekonomi. Om rollen Som teknisk chef kommer du att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa effektiv drift och underhåll av våra produktionsanläggningar. Du arbetar både operativt och strategiskt med teknikutveckling och leder initiativ för att förbättra våra processer och optimera verksamheten. Hållbarhet och innovation genomsyrar allt vi gör, och du kommer att ha en nyckelroll i att driva framsteg inom teknik och miljöarbete. I rollen ansvarar du för avdelningens budget och säkerställer att produktionen bedrivs på ett kostnadseffektivt sätt samtidigt som höga standarder för säkerhet och arbetsmiljö upprätthålls. Dina ansvarsområden omfattar även miljöfrågor, där du säkerställer att lagkrav och interna rutiner efterlevs. Du är en del av ledningsgruppen och arbetar nära andra avdelningschefer för att forma bolagets strategiska riktning. En central del av uppdraget är ditt ledarskap. Du är en närvarande och engagerad ledare för vårt underhållsteam om 4 medarbetare, som består av erfarna mekaniker och elektriker. Du arbetar för att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö där teamet trivs och utvecklas. Genom att inspirera och stötta dina medarbetare ser du till att både teamets och företagets mål nås. Placeringsort för tjänsten är Hammar och du rapporterar till VD. Om dig För att lyckas i rollen har du en teknisk bakgrund, gärna som civilingenjör eller maskiningenjör, och gedigen erfarenhet inom teknik, tillverkning, underhåll eller processindustri. Du är van vid att driva tekniska projekt, både operativt och strategiskt, och har en naturlig förmåga att kombinera problemlösning med långsiktig planering. Erfarenhet av LEAN eller liknande förbättringsmetoder är en fördel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, och om du dessutom talar tyska är det meriterande. Vi söker dig som är en jordnära och ödmjuk ledare som med närvaro och stöd stärker ett självständigt och erfaret team, både i medgång och motgång. Du är självgående, initiativrik och har en stark analytisk förmåga. Din kommunikativa skicklighet och ditt lyhörda sätt gör att du bygger starka relationer, både inom teamet och med andra intressenter. Om företaget Svensk Glasåtervinning, beläget i Hammar, är Sveriges enda anläggning för återvinning av glasförpackningar. Företaget hanterar cirka 900 ton glas varje vardag och förädlar det till en högkvalitativ råvara som återanvänds i glasindustrin. Genom att använda återvunnet glas minskas både energiförbrukningen och utsläppen av koldioxid, vilket bidrar till att spara naturresurser och främja en cirkulär ekonomi. Företaget grundades 1986 och har sedan dess spelat en central roll i att skapa effektiva system för glasåtervinning i Sverige. Deras arbete är en viktig del av den svenska strävan efter en mer hållbar framtid. Bolaget har cirka 40 anställda och omsätter cirka 150 MSEK. Vi erbjuder Hos Svensk Glasåtervinning får du en bred roll i en organisation med korta beslutsvägar, där du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. Kulturen präglas av ett starkt tillsammans-fokus, där samarbete och gemensamma framgångar står i centrum. Som en del av vårt arbete bidrar du aktivt till en hållbar framtid genom att förädla glas och minska vår gemensamma miljöpåverkan. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Skill Executive som arbetar med rekrytering av ledande befattningar. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lydia Karlsson på 070-280 24 24 eller Anna-Stina Pantzare på 070-081 85 87. Du söker tjänsten via www.jobb.skillexecutive.se snarast. Vi ser fram emot din ansökan.
Om företaget Hardford Linköping är en ledande kontraktstillverkare inom hudvård, hårvård och kemiska produkter. Med över 30 års erfarenhet har vi utvecklat och producerat högkvalitativa varumärken för både nationella och internationella kunder. Vi på Hardford bygger nu upp en ny intern underhållsorganisation och söker därför en erfaren och strukturerad Underhållskoordinator som vill vara med på denna spännande resa. Du kommer att vara en central del i ett team som även inkluderar en mekaniker och en mekatroniker, där ni tillsammans ersätter tidigare externa resurser. Dina arbetsuppgifter Som Underhållskoordinator hos oss får du en dynamisk roll som är uppdelad 50/50 mellan praktiskt arbete och strategiskt ansvar. Du kommer att arbeta både direkt i produktionen, där du hanterar underhållsarbetet hands-on, och med att analysera och planera långsiktiga underhållsstrategier. Denna kombination gör att du får en unik möjlighet att vara involverad i både den operativa driften och den övergripande utvecklingen av våra processer. Dina ansvarsområden: Planera och samordna förebyggande underhållsinsatser Arbeta praktiskt i produktionen för att lösa tekniska problem Samarbeta med externa aktörer för att säkerställa en effektiv underhållsstrategi Skapa och upprätthålla strukturen för vår underhållsfunktion Delta aktivt i analyser och förbättringsarbeten för att optimera produktionen Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och samordna underhållsarbete, gärna inom en industriell miljö. Du trivs med att kombinera praktiskt arbete med analys och planering. Du är lösningsorienterad, noggrann och tycker om att arbeta i ett team där ni tillsammans säkerställer en smidig och produktiv drift. Erfarenhet av arbete med mekanik eller mekatronik är meriterande. Ett krav för tjänsten är att du talar och skriver obehindrat på svenska. Vi erbjuder: Möjlighet att vara del av en växande organisation med stor potential att påverka En varierad och utmanande roll där du får både teknisk och strategisk utveckling En dynamisk arbetsmiljö med teknik i fokus Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling Ansökningsförfarande Hardford samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen för den här tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvariga rekryterare Andreas Schmidt, [email protected], alt. 0738-54 71 35 Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 89 jobb