Godsmottagare till SAAB i Kallebäck

Är du redo att hitta just din grej och ett arbete där du verkligen behövs? Vi söker en driven godsmottagare till SAAB! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter I rollen som godsmottagare kommer du att ingå i Quality inspection gruppen. Du kommer att hantera inkommande material från leverantörer med att lossa och registrera ankommande material. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är hantering av leverantörsavvikelser, driva utredningar med inköpsavdelningen samt truckkörning med motviktstruck. Du kommer att samarbeta med andra avdelningar för att säkerhetsställa smidig godsmottagning och materialhantering. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av godsmottagning eller materialhantering. Du bör ha stort intresse för att hantera material och god förståelse för kvalitetsprocesser. Du bör vara strukturerad med en förmåga att se möjligheter snarare än problem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en kommunikativ person som trivs med att arbeta i team. Ditt positiva förhållningssätt och din vilja att samarbeta med andra kommer att vara avgörande för din framgång i rollen. Truckkort är ett krav. Meriterande för rollen är om du har erfarenhet av avvikelsehantering samt tidigare arbetat i systemet IFS. Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av tillverkning och hantering av kemikalier. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill med möjlighet till fortsatt anställning på Saab. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att söka! Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterande konsultchef Josefine Thorin via mail [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Godsmottagare till SAAB i Kallebäck

Är du redo att hitta just din grej och ett arbete där du verkligen behövs? Vi söker en driven godsmottagare till SAAB! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter I rollen som godsmottagare kommer du att ingå i Quality inspection gruppen. Du kommer att hantera inkommande material från leverantörer med att lossa och registrera ankommande material. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är hantering av leverantörsavvikelser, driva utredningar med inköpsavdelningen samt truckkörning med motviktstruck. Du kommer att samarbeta med andra avdelningar för att säkerhetsställa smidig godsmottagning och materialhantering. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av godsmottagning eller materialhantering. Du bör ha stort intresse för att hantera material och god förståelse för kvalitetsprocesser. Du bör vara strukturerad med en förmåga att se möjligheter snarare än problem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en kommunikativ person som trivs med att arbeta i team. Ditt positiva förhållningssätt och din vilja att samarbeta med andra kommer att vara avgörande för din framgång i rollen. Truckkort är ett krav. Meriterande för rollen är om du har erfarenhet av avvikelsehantering samt tidigare arbetat i systemet IFS. Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av tillverkning och hantering av kemikalier. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill med möjlighet till fortsatt anställning på Saab. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att söka! Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterande konsultchef Josefine Thorin via mail [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Är du Saabs nya rekryteringsspecialist?

Om du anser att rekrytering kan och bör gå bortom de traditionella metoderna, om du trivs med att skapa affärsrelationer inom rekrytering och besitter färdigheter att vara en ledande kraft för en proaktiv rekryteringsprocess – då är det här din perfekta möjlighet! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i en miljö med mycket duktiga rekryterare och tillhöra ett team som finns utplacerat på olika orter i Sverige. Som rekryterare på Career Center kommer du att ansvara för rekryteringsprocessen på Saab. Det inkluderar bland annat kravprofil, skriva samt publicera jobbannonser, urval, möten med rekryterande chefer, utföra intervjuer, personbedömning efter kapacitets- och personlighetstest, säkerhetsbedömningsintervjuer och referenstagning. Du kommer ha närhet till världsledande teknik och rekrytera till många spännande tjänster t.ex. projektledare, ingenjörer, mjukvaruutvecklare, chefstjänster på olika nivåer, tekniker, piloter m.m. Du utgör ett konsultativt stöd till Saabs chefer och HRBP där du med din expertis i personbedömning hjälper Saab att hitta rätt person till rätt plats. Eftersom Saab är ett företag inom försvarsindustrin kommer du komma i kontakt med kandidater ur ett säkerhetsperspektiv, vilket innebär en ytterligare dimension av personbedömningen. Saab använder sig av personlighets- och förmågstester genom leverantören Aon i rekryteringsprocesserna. Du kommer också ha möjlighet att fördjupa dig inom något område som du brinner lite extra för, exempelvis systemfrågor, Employer Branding, förbättringsarbete, säkerhetsfrågor m.m. Din profil Vi söker dig som har en kandidatexamen inom HR eller liknande samt flerårig arbetslivserfarenhet inom rekrytering, gärna från rekrytering av kvalificerade tjänster på olika nivåer i organisationen. Du har en mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är även om du är certifierad i Aons testverktyg. Du kommer ingå i ett team av flera härliga rekryterare så vi ser gärna att du bidrar med härlig energi, flexibilitet och god samarbetsförmåga. I rollen kommer du ha mycket eget ansvar då du driver dina egna rekryteringsprocesser självständigt vilket gör att du också behöver ha en stark beslutsförmåga. Precis som på många andra företag ingår även en del administrativt arbete vilket du med fördel tar dig an på ett strukturerat och ordningsamt sätt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning eller direkt anställning på Saab. Vi kommer att göra ett löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson på mejladress [email protected]. Låter det som något för dig eller vill veta mer? Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Junior systemingenjör inom informationssäkerhet till Saab Surveillance

Är du i början av din karriär och vill vara med och forma vår framtid kopplat till informationssäkerhet? Nu söker Saab Surveillance en junior systemingenjör till sitt team inom informationssäkerhet! Är detta du? Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter Vi letar efter en junior talang som vill ta plats som en nyckelspelare i vårt Informationssäkerhetsteam! Som en del av vårt team får du möjlighet att göra verklig skillnad genom att analysera våra kunders behov och identifiera de säkerhetsrisker som våra produkter möter. Du kommer i din roll att fokusera på att skapa ramar och krav för våra utvecklare. Dina ansvarsområden inkluderar att analysera kundernas krav och säkerhetsrisker, omvandla dessa krav till tekniska specifikationer, samarbeta nära med projektteam, kunder och andra intressenter samt säkerställa att vår design lever upp till de givna kraven. Din profil Vi söker dig som älskar att lösa komplexa problem med en analytisk tankegång och trivs med att kommunicera och ta egna initiativ. Du är en person som uppskattar samarbete och har alltid en positiv inställning till utmaningar samt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare ser vi att du har en bakgrund inom datateknik, systemvetenskap, datavetenskap eller liknande, gärna med fokus på informationssäkerhet. Befattningen kräver att du?genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan,?i förekommande fall,?medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Olivia Rogö på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Product Support Engineer till GKN Aerospace

För dig med ingenjörsbakgrund och intresse för flygindustrin erbjuder vi nu en spännande karriärmöjlighet! GKN Aerospace söker en Product Support Engineer som kommer att arbeta med tekniska utredningar av komponenter inom motorsystem och nästa generations flygmotorer! Vill du arbeta i en tekniskt stimulerande miljö och samtidig bidra till att utveckla och förbättra våra produkter? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan! Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan. Avdelningen Tekniska utredningar har ansvar för teknisk produktsupport på modulerna Fläkt, Kompressor, Brännkammare, Låg- och högtrycksmodul, samt Efterbrännkammare. Vi utför analyser och utredningar på hårdvara och funktion på modulernas komponenter. Avdelningen har en ledande roll i att utveckla och förbättra modulerna med avseende på till exempel livslängder, kostnad och funktion. Vi besitter djupa kunskaper och erfarenheter inom motorkunskap. Hos oss har du möjlighet att lära dig om flygmotorer! Dina arbetsuppgifter Som del i vårt team kommer det finnas uppdrag både kring certifierade motorer och nästa generations flygmotorer. Du kommer att: -Delta och driva tekniska utredningar på modulnivå från start till slut -Utföra grundorsaksutredningar på skador och dess påverkan på motorsystemet -Identifiera och uppdatera Design data såsom ritningar och manualer -Definiera verifikationskrav på komponenter för produktions- och reparationsuppstarter. Din profil För att bli framgångsrik I denna roll förväntas: -Kandidatexamen som maskiningenjör, alternativt likvärdig kunskap uppnådd genom erfarenhet -Svenska och Engelska i tal och skrift -Att du är proaktiv, flexibel, lösningsorienterad -Att du är en lagspelare som är kommunikativ och tar stort eget ansvar -Industriell erfarenhet av produktutveckling eller produktsupport -God teknisk och analytisk kompetens och ett intresse att lära sig om flygmotorers funktion Meriterande: -Tidigare erfarenhet av produktutveckling/support inom flygindustrin -Erfarenhet av hel eller delsystem av motorer Vi arbetar med försvarssekretess vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Befattningen kan därför kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN med Skill. Du kommer initialt bli anställd av oss på Skill med goda möjligheter till fortsatt anställning på GKN. Om denna tjänst låter som något för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor eller funderingar får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Nicolina Hansson, [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
CNC-operatör till Lämneå Bruk

CNC-operatör Om företaget Lämneå Bruk är ett familjeägt företag som har flera generationers erfarenhet av trådbranschen. De tillverkar teknologiskt avancerade tråddragningsmaskiner som uppfyller kundernas unika behov och önskemål. All tillverkning sker i Ljusfallshammar från designfasen till färdiga produkten men kunderna finns över hela världen. De produkter som framställs med hjälp av dessa maskiner är bland annat svetstråd, svetselektroder, fjädrar, rörtråd, spik och skruv. Dina arbetsuppgifter Vår kund söker CNC-operatör. Du kommer att få kvalitetssäkra produktionsflödet från början till slut, programmera maskiner utifrån ritningar för att sedan kontrollera maskinens arbete. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - mätning - ritningsläsning - skärande bearbetning - förebyggande underhåll - verktygsbyten - omställningar av maskinen Din profil Är du praktiskt lagd och har erfarenhet från industri eller verkstad? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi söker dig med yrkesutbildning eller arbetslivserfarenhet inom området. Du bör vara självgående, kunnig i att tolka ritningar och instruktioner samt ha en positiv inställning till att lära nytt. - Meriterande med truck och traverskort. Ansökningsförfarande Intervjuer och urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Madeleine Edberg, [email protected], 011-199467 Välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Produktionstekniker till GKN Aerospace

Vi söker nu produktionstekniker till GKN Aerospace i Trollhättan. Har du produktionsteknisk erfarenhet inom tillverkningsindustrin och vill vara del i en global bransch med världsledande teknologiutveckling? Välkommen med din ansökan! Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan. Dina arbetsuppgifter Som produktionstekniker (PME) på GKN jobbar du i ett team inom värdeflöde där ditt uppdrag är att, tillsammans med ditt team, säkerställa att vi levererar till rätt kvalitet, rätt kostnad och i rätt tid. Du arbetar dagligen med att säkerställa kvalitet och leverans samt mer långsiktigt med att genomföra planerade förbättringsuppdrag. Vidare koordinerar du aktiviteter kopplat till verktygstillverkning, verktygskonstruktion, produktionsberedning, metodteknik och CAM/NC. Rollen i korthet: • Fokus är robusthet och noll fel (Zero Defect) vilket vi når genom ett mindset med 100% fokus på kvalitet och medhjälp av kvalitetsverktyg såsom PFMEA, SPC, Problemlösning • Starka team är fundamentalt för att nå våra mål och inom teamet bidrar du både med din kompetens, nyfikenhet samt teamkänsla för att skapa ett arbetsklimat med vinnande kultur • Du har en tät dialog med operatörer och övriga tekniker i det dagliga arbetet och du deltar i dialog med kund avseende produktionstekniska frågor. • Du deltar i teknologiutvecklingen och industrialiserar nya metoder, processer och arbetssätt för att möta strategier inom området och på produkten. Din profil Vi tror att du som söker har en teknisk utbildning i grunden såsom högskoleingenjör, YH-utbildad produktionstekniker eller motsvarande. Alternativt har du uppnått likvärdiga kunskaper genom arbetserfarenhet. Vidare har du erfarenhet av tillverkande industri, gärna skärande bearbetning, samt kunskap om kvalitetsverktyg såsom PFMEA, SPC, Problemlösning. Som person är du självgående och har lätt för att ta egna initiativ. Då tjänsten innefattar kontakter både inom teamet och till andra interna och externa parter så behöver du ha god samarbetsförmåga och kunna kommunicera både på svenska och engelska. Du bidrar också med nyfikenhet, engagemang och eget driv! Kunskap om AM samt andra tillverkningsmetoder och plattformar för tillverkningsberedning är meriterande. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd på Skill med goda möjligheter till fortsatt anställning på GKN. Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Nicolina Hansson på [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

2 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Supplier quality engineer till Lumibird

Är du en analytiskt lagd individ som har en stark drivkraft för att driva kvalitetsförbättringar och säkerställa leverantörskvalitet? Då är det dig vi söker! Om företaget LUMIBIRD är en av världens ledande specialister när det kommer till laser. Med 50 års erfarenhet och expertis inom 3 nyckelteknologier - solid state laser, laserdioder och fiberlaser. Företaget designar, tillverkar och marknadsför högpresterande laser för vetenskapliga (laboratorier och universitet), industriella (tillverkning, försvar och LIDAR sensorer) och medicintekniska (oftalmologi, ultraljud) marknader. LUMIBIRD skapades genom företagsförvärv mellan Keopsys- och Quantel-grupperna i oktober 2017 och är ett medelstort företag med mer än 800 anställda, intäkter på över 126 miljoner euro och kontor i Europa, Nordamerika, Kina, Japan och Australien. Dina arbetsuppgifter I rollen som Supplier Quality Engineer (SQE) kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa och förbättra kvaliteten hos våra leverantörer. Utöver att utveckla och förbättra leverantörers kvalitetsprestanda kommer du också att vara den primära kontaktpersonen för det dagliga kommunikationen med leverantörerna. Din roll innebär att hantera reklamationer och lösa leverantörsrelaterade kvalitetsproblem för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Aktiv hantering av avvikelser och reklamationer • Kontroll av hårdvara • Uppföljning och analys av nyckeltal (KPI) • Inköp av indirekta material • Aktivt deltagande i processutveckling och implementering av åtgärdsplaner Denna position innebär ett nära samarbete med olika avdelningar inom Lumibird, särskilt inköpsavdelningen. Genom att samarbeta med andra avdelningar kommer du att säkerställa att leverantörerna levererar högkvalitativa produkter och tjänster i linje med uppsatta krav och förväntningar. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom leverantörskvalitet och har bra kännedom kring de olika aspekterna av att arbeta med kravställandet på leverantörer. Du behöver ha en naturlig fallenhet för att analysera data och kunna identifiera mönster och trender. En förutsättning för att trivas i rollen är om du gillar att arbeta självgående och samtidigt kunna ta egna initiativ för att lösa problem. Du bör ha goda kommunikationsfärdigheter då arbetet kräver bra samarbete med både leverantörer och kollegor. Att kunna etablera och underhålla goda arbetsrelationer är avgörande för att effektivt kunna hantera arbetet. Vi prioriterar relevant arbetslivserfarenhet över formell utbildning. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Lumibird har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Lumibird med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Lumibird. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka! Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Josefine Thorin på mejl [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Supplier quality engineer sökes till Lumibird

Är du en analytiskt lagd individ som har en stark drivkraft för att driva kvalitetsförbättringar och säkerställa leverantörskvalitet? Då är det dig vi söker! Om företaget LUMIBIRD är en av världens ledande specialister när det kommer till laser. Med 50 års erfarenhet och expertis inom 3 nyckelteknologier - solid state laser, laserdioder och fiberlaser. Företaget designar, tillverkar och marknadsför högpresterande laser för vetenskapliga (laboratorier och universitet), industriella (tillverkning, försvar och LIDAR sensorer) och medicintekniska (oftalmologi, ultraljud) marknader. LUMIBIRD skapades genom företagsförvärv mellan Keopsys- och Quantel-grupperna i oktober 2017 och är ett medelstort företag med mer än 800 anställda, intäkter på över 126 miljoner euro och kontor i Europa, Nordamerika, Kina, Japan och Australien. Dina arbetsuppgifter I rollen som Supplier Quality Engineer (SQE) kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa och förbättra kvaliteten hos våra leverantörer. Utöver att utveckla och förbättra leverantörers kvalitetsprestanda kommer du också att vara den primära kontaktpersonen för det dagliga kommunikationen med leverantörerna. Din roll innebär att hantera reklamationer och lösa leverantörsrelaterade kvalitetsproblem för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Aktiv hantering av avvikelser och reklamationer • Kontroll av hårdvara • Uppföljning och analys av nyckeltal (KPI) • Inköp av indirekta material • Aktivt deltagande i processutveckling och implementering av åtgärdsplaner Denna position innebär ett nära samarbete med olika avdelningar inom Lumibird, särskilt inköpsavdelningen. Genom att samarbeta med andra avdelningar kommer du att säkerställa att leverantörerna levererar högkvalitativa produkter och tjänster i linje med uppsatta krav och förväntningar. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom leverantörskvalitet och har bra kännedom kring de olika aspekterna av att arbeta med kravställandet på leverantörer. Du behöver ha en naturlig fallenhet för att analysera data och kunna identifiera mönster och trender. En förutsättning för att trivas i rollen är om du gillar att arbeta självgående och samtidigt kunna ta egna initiativ för att lösa problem. Du bör ha goda kommunikationsfärdigheter då arbetet kräver bra samarbete med både leverantörer och kollegor. Att kunna etablera och underhålla goda arbetsrelationer är avgörande för att effektivt kunna hantera arbetet. Vi prioriterar relevant arbetslivserfarenhet över formell utbildning. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Lumibird har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Lumibird med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Lumibird. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka! Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Josefine Thorin på mejl [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Supplier quality engineer sökes till Lumibird

Är du en analytiskt lagd individ som har en stark drivkraft för att driva kvalitetsförbättringar och säkerställa leverantörskvalitet? Då är det dig vi söker! Om företaget LUMIBIRD är en av världens ledande specialister när det kommer till laser. Med 50 års erfarenhet och expertis inom 3 nyckelteknologier - solid state laser, laserdioder och fiberlaser. Företaget designar, tillverkar och marknadsför högpresterande laser för vetenskapliga (laboratorier och universitet), industriella (tillverkning, försvar och LIDAR sensorer) och medicintekniska (oftalmologi, ultraljud) marknader. LUMIBIRD skapades genom företagsförvärv mellan Keopsys- och Quantel-grupperna i oktober 2017 och är ett medelstort företag med mer än 800 anställda, intäkter på över 126 miljoner euro och kontor i Europa, Nordamerika, Kina, Japan och Australien. Dina arbetsuppgifter I rollen som Supplier Quality Engineer (SQE) kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa och förbättra kvaliteten hos våra leverantörer. Utöver att utveckla och förbättra leverantörers kvalitetsprestanda kommer du också att vara den primära kontaktpersonen för det dagliga kommunikationen med leverantörerna. Din roll innebär att hantera reklamationer och lösa leverantörsrelaterade kvalitetsproblem för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Aktiv hantering av avvikelser och reklamationer • Kontroll av hårdvara • Uppföljning och analys av nyckeltal (KPI) • Inköp av indirekta material • Aktivt deltagande i processutveckling och implementering av åtgärdsplaner Denna position innebär ett nära samarbete med olika avdelningar inom Lumibird, särskilt inköpsavdelningen. Genom att samarbeta med andra avdelningar kommer du att säkerställa att leverantörerna levererar högkvalitativa produkter och tjänster i linje med uppsatta krav och förväntningar. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom leverantörskvalitet och har bra kännedom kring de olika aspekterna av att arbeta med kravställandet på leverantörer. Du behöver ha en naturlig fallenhet för att analysera data och kunna identifiera mönster och trender. En förutsättning för att trivas i rollen är om du gillar att arbeta självgående och samtidigt kunna ta egna initiativ för att lösa problem. Du bör ha goda kommunikationsfärdigheter då arbetet kräver bra samarbete med både leverantörer och kollegor. Att kunna etablera och underhålla goda arbetsrelationer är avgörande för att effektivt kunna hantera arbetet. Vi prioriterar relevant arbetslivserfarenhet över formell utbildning. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Lumibird har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Lumibird med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Lumibird. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka! Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Josefine Thorin på mejl [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024