Mättekniker inom R&D till Siemens Energy
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta inom gruppen för Mätningar och Komponenttestning av motorer, som är en del av R&D-avdelningen. Gruppen fokuserar på mätsystem som används vid prototyptester och validering. Du kommer att arbeta med system som mäter exempelvis tryck, temperatur och spaltmått.  Arbetet innebär nära samarbete med innovativa kollegor som har djup erfarenhet av mätsystem utvecklade för prototyptestning av gasturbiner. Teamet består av erfarna och kompetenta medarbetare som kommer att stötta dig i din kontinuerliga utveckling. Exempel på arbetsuppgifter: - Utveckla, implementera och ge support kring mätsystemslösningar inom gasturbinteknologi. - Självständigt driva problemlösningsuppgifter och genomföra lösningar. - Ge teknisk rådgivning och support till kollegor inom produktutveckling, tillverkning och montering. - Medverka vid installation, drift och demontering av de mätsystem du ansvarar för. Din profil - Högskoleutbildning (kandidat eller högre) inom relevant område, såsom elektronik, mätteknik eller datainsamling.  - Erfarenhet av elektronik, mätteknik och/eller datainsamling är meriterande.  - Erfarenhet av att arbeta med mätsystem inom industriella tillämpningar är också meriterande. - Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.  - Goda kunskaper i svenska, för att kunna kommunicera med verkstadspersonal. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64

15 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Teknisk projektledare till Andritz Norrköping
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget ANDRITZ är en global marknadsledare inom våra fyra affärsområden Pulp & Paper, Hydro, Environment & Energy och Metals. Våra dryga 29 000 medarbetare på mer än 280 platser och i mer än 40 länder världen över är grunden till vår framgång. Inom ANDRITZ AB är vi ca 400 medarbetare med verksamhet i Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Norrköping, Linköping, Varberg, Växjö och Stockholm. Vi levererar service-, system och processlösningar med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap inom våra affärsområden Pulp & Paper till bland annat massa- och pappersindustrin och Environment & Energy där vi levererar hållbar processteknik för att tillgodose föränderliga behov hos miljömedvetna industrier och gröna energisektorer. ANDRITZ står för passion, partnerskap, mångsidighet och perspektiv- våra värderingar som är grunden till hur vi agerar gentemot varandra och våra partners. Utöver våra värderingar är hälsa och säkerhet en central och viktig aspekt i allt vårt arbete och vi lever efter mantrat ”safety first”. För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för en balans i livet, att våra medarbetare har energi och motivation både på jobbet och när de inte är på jobbet. Vårt mål är att erbjuda en positiv och balanserad arbetsmiljö där alla behandlas med respekt och rättvisa. Är du nyfiken på att veta ännu mer? Ta gärna del av berättelser från några av våra medarbetare världen över: Careers: Where passion meets career (andritz.com) Dina arbetsuppgifter Som projektledare hos ANDRITZ får du en nyckelroll i vår verksamhet. Du leder tekniskt komplexa projekt från försäljningsfas till slutleverans – med fokus på den skandinaviska marknaden. Du har en aktiv och närvarande roll, och det är vanligt att du är ute på montageplatser för att följa upp arbetet på plats, säkerställa framdrift och bygga starka relationer med både kunder och medarbetare. Du fungerar som den centrala kontaktpunkten mellan montage, verkstad och konstruktionsgrupp, och håller ihop helheten för att säkerställa att projekten levereras enligt plan – både tekniskt och ekonomiskt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Projektledning, planering och samordning av konstruktion, tillverkning i verkstad och montageaktiviteter - Driva säljprocesser från prospektering till offertarbete och kontraktsskrivning - Löpande kunddialog och teknisk konceptutveckling i nära samarbete med interna specialister - Operativ närvaro i projekten – du följer upp arbetet ute på fältet och stöttar där det behövs #LI-DNI Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av att leda tekniskt komplexa projekt. Du har en teknisk högskoleutbildning i grunden, exempelvis som högskoleingenjör, eller motsvarande kompetens förvärvad genom lång och relevant yrkeserfarenhet, till exempel inom service av pannor eller industriella montageprojekt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som mekanik- eller processingenjör och har arbetat med tryckkärl, rörsystem eller pannor i någon form. Du har vana av teknisk försäljning och är trygg i att hantera anbud, kontrakt och förhandlingar med kunder. Rollen kräver att du kombinerar tekniskt djup med affärsmässighet och att du är van att ta helhetsansvar för projekt – från första kunddialog till leverans och uppföljning. Du samarbetar obehindrat med både kunder, leverantörer, kollegor och internationella kontaktytor och är bekväm i att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Som person krävs det att du är lyhörd, öppen och prestigelös. Du ska kunna arbeta självständigt men även kunna leda andra och arbeta i team. Vi vill att du som projektledare engagerar och inspirerar dina kollegor med tydliga mål och bidrar till ett engagerat arbetsklimat. Det är också viktigt att du kan hantera att arbeta i en dynamisk organisation som växer och att du kan ta vara på de möjligheter det erbjuder och de utmaningar du ställs inför. Du måste ha förmågan att leverera enligt fastställda krav, både tekniskt och finansiellt, enligt tidplan. Du samarbetar väl med interna och externa parter och trivs med det då våra kontaktytor är kunder, material- och underleverantörer samt interna funktioner i både Sverige, Österrike och i Finland. Du har även erfarenhet av att arbeta i affärssystem som SAP, vilket är en fördel i rollen. Resor kan förekomma i samband med projekt och kundmöten. Information om ansökningsprocessen Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra arbetspsykologiska tester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Ansökningsförfarande ANDRITZ samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen för den här tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig Anna-Stina Pantzare, [email protected], 011-470 53 03. Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Teknisk säljare till Siemens Energy

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en erfaren teknisk säljare för ett spännande uppdrag hos Siemens Energy. Uppdraget fokuserar på försäljning av moderniserings- och uppgraderingslösningar (Mods & Ups) för gasturbiner – främst modellerna SGT-700 och SGT-800 – samt uppgraderingar av tillhörande styrsystem. Rollen har ett globalt fokus och innebär både nykundsbearbetning och utveckling av befintliga affärsmöjligheter. Du arbetar i nära samarbete med Siemens Energys produktkommersialiseringsteam och regionala försäljningsorganisationer, med syfte att identifiera tekniskt och kommersiellt konkurrenskraftiga lösningar som möter kundernas behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva hela försäljningsprocessen – från leadhantering till projektöverlämning. Koordinera med interna funktioner (t.ex. Customer Service Management, Application Engineering) för att säkerställa tekniskt korrekta och kommersiellt gångbara offerter. Bidra till att nå uppsatta mål för orderingång. Säkerställa att alla processer följer Siemens Energys interna rutiner och riktlinjer (PM@Siemens, LOA-processer etc.), inklusive etiska och legala krav. Hantera intressentdialoger med tydlig, strukturerad och professionell kommunikation Räkna med upp till 60 resdagar per år globalt. Om teamet:  I denna roll blir du en del av ett globalt, teknikdrivet företag som arbetar för en mer hållbar energiframtid. Du kommer att tillhöra ett engagerat säljteam bestående av 11 kollegor med fokus på innovation, kundnytta och långsiktiga relationer. Gas Services-divisionen ansvarar för utsläppssnål kraftgenerering genom service, modernisering och digitalisering av turbinflottan. Läs mer här: Gas Services – Siemens Energy #LI-DNI Din profil Du har god teknisk förståelse för gasturbiner – särskilt SGT-800 är meriterande. Du är van vid att möta kund och har en ingenjörsutbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet (3–5 år) inom internationell olje-, gas- eller kraftindustrin. Du är affärsorienterad med erfarenhet av teknisk försäljning, avtalshantering och kommersiella förhandlingar. Du har vana att arbeta med olika kulturer och i internationella team. Du är kommunikativ, initiativtagande och trivs med att samverka tvärfunktionellt. Du har god kommunikationsförmåga i engelska, svenska är meriterande.  Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, [email protected] eller ring Tel: 011- 19 94 70.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Projektledare till Siemens Energy
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Vi söker två projektledare till Siemens Energy som i ett sent skede av ett projekt behövs för att knyta ihop säcken och färdigställa leveransen. I takt med att Siemens Energys affärsenhet genomgår förändringar, har vi identifierat ett behov av att förstärka vårt team med externa experter som kan bidra med sin kompetens och erfarenhet. Vi letar efter individer med teknisk bakgrund inom el och styr respektive mekanik och process, som kan driva konstruktionsarbete både internt och externt. I denna roll kommer du att arbeta med stora projekt över längre perioder, hantera tekniskt innehåll som ofta saknar standardisering och därför kräver ett annat tillvägagångssätt. Som projektledare ansvarar du för den tekniska projektledningen av våra komplexa projekt, som omfattar både gasturbin- och värmepumpslösningar. Du arbetar i nära samarbete med kunder, leverantörer och interna avdelningar för att säkerställa att kontraktskraven implementeras effektivt. Du leder ett team av ingenjörer inom mekanik, el och styrkonstruktion och representerar Siemens Energy i interaktioner med externa intressenter. Din profil Vi söker dig som har: • Ingenjörsexamen från en teknisk högskola eller universitet. • Minst 4 års relevant arbetslivserfarenhet. • Förmåga att bygga nätverk och kommunicera effektivt på olika organisatoriska nivåer. • Flexibilitet och anpassningsförmåga till förändrade förhållanden. • Gillar att arbeta med människor från olika kulturer och bakgrunder, samt främja kommunikation och samarbete i en teknisk miljö. • Djup förståelse för tekniska koncept, krav och trender inom energibranschen. • Goda kunskaper i både svenska och engelska – både i tal och skrift. Som person ser vi att du:  • Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. • Både ett tekniskt och affärsmässigt tänkesätt. • Förmåga att se möjligheter och ta ansvar. • Starka färdigheter i att hålla deadlines. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, [email protected] eller 011-19 94 69.  #LI-DNI

17 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Process engineer – chemical processes till GKN Aerospace
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. De har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. De har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Denna globala roll är avgörande för att stödja vår konstruktionsorganisation med kunskap om beläggningars funktion och möjligheten att uppnå önskade egenskaper när de används på komponenter i flygmotorer. Detta inkluderar att utveckla processpecifikationer för tillverkning och motorunderhåll samt konstruktionspraxis. Rollen innefattar även revision och godkännande av processleverantörer. Vi är ett härligt gäng med en bra mix av personer med olika kompetens och bakgrunder som trivs bra tillsammans och har ett stort engagemang och ägarskap och vi behöver en spelare till i laget för att bli kompletta. Dina ansvarsområden inkluderar även: Att tillhandahålla specialistkunskap inom pläteringsmetoder till konstruktionsteam för att säkerställa "Design for Manufacturing" (DfM). Ansvarig ingenjör för att upprätthålla och utveckla standarder för pläteringsmetoder och konstruktionspraxis. Bidra till granskning och godkännande av interna reparationsprocedurer för nyproduktion baserat på GKN-design. Bidra till underlag för pläteringsprocedurer i reparationsmanualer för GKN-design samt delegerat konstruktionsansvar från kunder. Hantera metodfrågor och godkännandeförfrågningar från tillverkningsanläggningar. Delta i interna och externa revisioner. Förbereda tekniska rapporter, instruktioner och presentationer. #LI-DNI Din profil Vi tror att du som söker har ett tekniskt intresse och motiveras av att ta fram de bästa lösningarna. Är du dessutom kommunikativ, metodisk och utvecklingsinriktad? Perfekt! Hos oss får du stora möjligheter att utvecklas både personligt och professionellt i en inspirerande miljö. Vi ser gärna att du också är en lagspelare med ett ödmjukt förhållningssätt och har en naturlig förmåga att påverka och samarbeta även utanför det egna teamet. Vi vill ha med dig som trivs med att anta utmaningar, är noggrann samt har en god prioriteringsförmåga. Krav för tjänsten: Civilingenjörsexamen inom materialvetenskap, kemi eller liknande område. Erfarenhet av kemiska processer, särskilt teknisk kunskap inom processer för plätering Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande kvalifikationer: Erfarenhet från flyg- och rymdindustrin. Kompetens inom icke-metalliska material, såsom polymerer, gummi, smörjmedel, fett, oljor och beläggningar, samt bedömning av deras potentiella påverkan på metalliska underlag. Förmåga att analysera och tolka tekniska data. Kunskap om statistisk processtyrning (SPC), tester och analyser för att kontrollera processer är en förutsättning för att kunna fastställa processkrav. Kunskap om rengöring, värmebehandling, blästring och kemiska förbehandlingar. Kunskap om anodisering av aluminium och konverteringsbeläggningar. Kompetens inom oxidation-/korrosionsmekanismer och testmetoder. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där GKN:s kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, detta medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med chanser till övergång till GKN. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Linda Algeskog, [email protected]

17 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Installationsmontör till Saab
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Dina arbetsuppgifter Du kommer att bli en del av et produktionsteam som ansvarar för slutmontering, kontroll av leveransprodukter för Saabs olika radarsystem. På Saab Surveillance produceras och servas världsledande radarsystem för avancerad radar. Arbetet är slutfasen på en längre förädling där de monterar, delprovar och slutligen installerar produkterna inför överlämning till kundprojekt. I tjänsten ingår det att på kort varsel kunna resa ut i världen för att lösa Saabs åtaganden i form av reparation, modifiering och underhåll av radarsystem. Produktionsenheten System Assembly ansvarar för: Montering, installation, tillverkning och en del elektrisk mätning av antenner, delsystem och radarsystem Reparationer/uppgraderingar och slutinstallation hos kunder över hela världen Kundreparationer av delsystem och antenner Din profil Vi söker dig som har stor erfarenhet av montering och förbindning. Du behärskar engelska i tal och skrift. Du kan komma att företräda Saab hos kund och därmed är du gediget lösningsorienterad och tar ett mycket stort ansvar för att driva uppdraget i mål. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi ställer stora krav på samarbetsförmåga då arbetet bedrivs i teamform, där vi alla tar ansvar för kvalité och leverans. Du har förmåga att hantera ständiga förändringar i flödet och har lätt att kommunicera. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning eller lång erfarenhet av avancerad montering/förbindning. Erfarenhet av komposit-tillverkning/bearbetning är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande SAAB samarbetar med Skill i denna rekrytering och tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med goda möjligheter för övergång. Planerad start för tjänsten är enligt överenskommelse. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Andrea Dalen via mail [email protected]

18 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Ekonomiassistent med ansvar för redovisning
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om företaget Quatra är Europas ledande aktör inom insamling och förädling av använt frityrfett – en viktig del i omställningen mot ett mer hållbart samhälle. Genom att omvandla avfall till råvara för förnybart biodrivmedel minskar deras verksamhet koldioxidutsläppen med över 90% jämfört med traditionell diesel. Med över 700 medarbetare i 10 länder är Quatra en snabbväxande organisation med starkt miljöfokus. I Sverige drivs verksamheten av ett engagerat team med korta beslutsvägar, där det nu finns möjlighet att bli en del av ekonomiavdelningen i en bred och varierad roll. Dina arbetsuppgifter Det här är en roll för dig som trivs med att arbeta brett inom redovisning och som vill fortsätta utvecklas i en stabil och växande verksamhet. Du kommer att ha en viktig funktion i det dagliga ekonomiarbetet. Arbetsuppgifterna innefattar framför allt löpande bokföring, fakturahantering och enklare månadsavstämningar. Du hjälper till med att hantera inkommande och utgående fakturor, gör kontroller av bokförda underlag och deltar i det praktiska arbetet inför månadsbokslut – exempelvis genom att boka kostnader, hantera banktransaktioner och följa upp saldon på balanskonton. Vid behov bistår du även med att ta fram enklare rapporter eller sammanställningar, och du kommer att arbeta i nära dialog med kollegor inom både ekonomi och verksamheten. Har du tidigare arbetat med momsredovisning och periodiseringar är det meriterande, men inget krav – här finns goda möjligheter att utvecklas inom området. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av löpande redovisning och som känner dig bekväm med de vanligaste arbetsmomenten inom ekonomi. Du arbetar strukturerat och noggrant, och har en god känsla för siffror. Framför allt är du nyfiken, ansvarstagande och tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt. Vi tror att du har: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Några års erfarenhet av arbete med löpande bokföring, fakturahantering och avstämningar. God datorvana och trygghet i Excel. Erfarenhet av affärssystem, gärna Odoo, är ett plus. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person har du ett analytiskt öga, gillar att förstå sammanhang och ser det som en självklarhet att bidra till förbättringar där det behövs. Du är van vid att arbeta i en föränderlig miljö och motiveras av att få vara med och bygga upp fungerande strukturer. Varför Quatra? Här erbjuds du en roll med god inblick i både siffror och verksamhet – i en miljö där du får vara med och bidra från dag ett. Det är en direktrekrytering till Quatra, vilket innebär att du blir en del av teamet från start och får ett helhetsgrepp om ekonomin i ett bolag som gör konkret skillnad för miljön varje dag. Friskvårdsbidrag på 5 000 kr/år Årlig bonus för alla anställda Möjlighet till en roll med stor insyn och varierade arbetsuppgifter En stabil arbetsgivare med starkt hållbarhetsfokus och korta beslutsvägar Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Quatra tillsammans med Skill. Vi jobbar löpande med urval och tillsättning. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot svarar du på våra inledande urvalsfrågor.  Har du frågor kring vår rekryteringsprocess? Kontakta ansvarig rekryterare [email protected].

21 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Commercial Project Manager till Siemens Energy

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter I rollen som Commercial Project Manager ansvarar du för de finansiella och avtalsmässiga delarna i Siemens Energys projekt inom Gas & Power. Du har en viktig roll i att skydda Siemens Energy’s intressen samtidigt som du bidrar till goda kundrelationer och en lönsam projektleverans. Du kommer att: - Vara kommersiell kontaktperson gentemot kunder, partners, interna och externa intressenter såsom banker, försäkringsbolag, skattemyndigheter, finans- och juridikavdelning. - Ansvara för att hantera projektets risker och möjligheter samt driva kravhantering i nära samarbete med teknisk projektledare. - Säkerställa att avtal och villkor efterlevs, inklusive kassaflödeshantering, finansiella garantier, skatter, försäkringar, valutasäkring, samt löpande budgetering, uppföljning och rapportering. - Representera Siemens Energy i projektets alla faser med hög integritet och professionalitet. Din profil Vi söker dig som är driven, noggrann och har en naturlig förmåga att leda och skapa struktur. Du trivs i en internationell och komplex miljö där du får ta stort ansvar och agera affärspartner i projektets alla delar. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: - En examen inom företagsekonomi eller motsvarande erfarenhet inom affärsadministration. - 3–5 års erfarenhet som Commercial Project Manager inom industri eller infrastruktur – alternativt inom projektfinansiering, inköp, juridik eller trade finance. - Förmåga att prioritera, arbeta självständigt och ta ansvar för leverans med rätt kvalitet och i tid. - Goda kunskaper i MS Office. Erfarenhet av SAP är meriterande. - Mycket god kommunikativ förmåga i engelska, både i tal och skrift. Andra språk är meriterande. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64

21 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Rekryteringskonsult
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

Om företaget Skill Executive är ett nischat och integrerat affärsområde inom kompetenskoncernen Skill med inriktning på strategisk chefsrekrytering, executive search och interim management. Vi rekryterar chefer, seniora stabsfunktioner och nyckelpersoner som gör avgörande skillnad – för våra kunder idag och imorgon. Dina arbetsuppgifter Vi som jobbar med Rekrytering på Skill Executive tycker det är stimulerande och utvecklande med alla de kund – och kandidatmöten som äger rum dagligen. Som senior konsult hos Skill Executive driver du kvalificerade rekryteringsuppdrag av ledare inom en bredd av branscher och verksamheter. Hos oss är rekrytering ett hantverk – där strukturerade, evidensbaserade metoder kombineras med ett genuint lyssnande och ett nära samarbete med både kund och kandidat. I rollen kommer du att: Projektleda och genomföra chefsrekryteringar från start till mål Arbeta aktivt med search för att identifiera och attrahera rätt kandidater Konsultera kunder kring en evidensbaserad rekryteringsprocess som stärker kundens varumärke Skapa och vårda långsiktiga kundrelationer Skapa och utveckla affärer genom nära dialog befintliga och nya kunder Identifiera affärsmöjligheter och omvandla behov till kunduppdrag Samarbeta kring utveckling av affärsområdet Skill Executive Du utgår från vårt centrala kontor i Jönköping och rapporterar till affärsområdeschefen. Rollen innebär stor frihet och du har möjlighet att arbeta hemifrån eller där du trivs bäst ett par dagar i veckan. Din profil På Skill Executive får du arbeta i en dynamisk och professionell miljö med stort fokus på affärsnytta, kvalitet och långsiktiga relationer. Vi letar efter dig som vill bidra till att stärka våra kunders konkurrenskraft genom att rekrytera rätt ledare till rätt plats. Du har erfarenhet av chefs- och/eller specialistrekrytering, och en god förståelse för hur olika bolag, koncerner är strukturerade och styrs. Kunden och kandidaten är alltid i centrum för ditt arbete. Därför är din kommunikativa förmåga central – du har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer på alla nivåer. Tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning, executive search och headhunting är starkt meriterande. Ett etablerat nätverk inom näringslivet är en tydlig fördel – vi ser det som meriterande om du redan idag har goda kontakter att bygga vidare på. Du trivs i det rådgivande samtalet och är van att ta ansvar för både kundrelationer, kandidatupplevelse och resultat. När du får arbeta förtroendeingivande med att bygga relationer och ha ett affärsfokus trivs du som bäst. Du ser möjligheter i varje kundmöte, gillar att ta initiativ och drivs av att förstå och lösa komplexa rekryteringsutmaningar. På Skill Executive arbetar vi teamorienterat och du är aldrig ensam i dina uppdrag. Dock så behöver du vara trygg i rollen som konsult, arbetar självständigt men värdesätter teamets styrka. Du drivs av att skapa resultat, har uthållighet och ett tydligt självledarskap. I rollen som rekryteringskonsult arbetar du nära både kunder och kandidater och är med och skapar lösningar som gör verklig skillnad – för individen, för organisationen och för affären. Hur kul låter inte det? Ansökningsförfarande Vi ser fram emot att höra från dig! För en fördomsfri rekrytering använder vi tester tidigt i processen. De kandidater som går vidare efter ett första urvalssteg kommer att bli inbjudna till tester via mejl. Har du frågor? Kontakta HR – Petra Pyk [email protected] 011-199466 alternativt rekryterande chef Jeanette Biström [email protected] eller 0140-300 25. Välkommen till Skill – där människor gör skillnad, varje dag!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Ingenjör inom värmeöverföring till Siemens Energy
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Siemens Energy söker nu en ingenjör inom värmeöverföring för högtemperaturapplikationer för att behålla och utveckla företagets position som världsledande leverantör av gasturbiner. Du kommer att ingå i ett team med 18 personer, 3 kollegor i Indien och 9 konsulter. Teamet är uppdelat i tre – aerodynamics, heat transfer och secondary air. De har även två programmerare i teamet som utvecklar och underhåller beräkningsverktyg. Som en del i teamet får du möjlighet att vara en del av en spännande vardag. Arbetsuppgifterna är varierande och tekniskt utmanande. Gruppen arbetar bland mycket annat med metodutveckling, utveckling av nya och befintliga produkter, provning av komponenter, felutredningar, support till verkstad, inköp och försäljning. Hur du kommer att påverka: Beräkningar och analyser av komponenttemperaturer i gasturbiners turbin. Modellering och beräkningar görs både med intern och kommersiell CFD-mjukvara Ge support gällande frågor inom värmeöverföring och flödesteknik Delta i planering och utvärdering av gasturbin- och labbtester Delta i utvecklingsprojekt, medverka och leda felanmälningar samt orsaka utredningar Programmering, underhåll och utveckling av interna beräkningsverktyg Din profil Relevant högskoleutbildning med eller utan forskarutbildning inom området Du har goda kunskaper inom och stort intresse för strömningsmekanik och värmeöverföring i allmänhet, gärna med fokus på teori och analytiska lösningar En önskan om att aktivt öka din kompetens inom dessa områden Goda färdigheter i problemlösning och ett strukturerat arbetssätt Mycket goda kunskaper i engelska (skrift och tal) Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Emelie Svedstam, [email protected] eller 011-47 05 300. Varmt välkommen med din ansökan!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025