Lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB
Har du en kommande högskole- eller civilingenjörsexamen inom Automation? Vill du kickstarta din karriär hösten 2025 som Automationsingenjör hos en av Sveriges bästa arbetsgivare kombinerat med utbildning framtaget för din personliga utveckling? Nu har du chansen att jobba med spännande projekt samtidigt som du är en del av vårt talangprogram! Sök tjänsten som Automationsingenjör till AFRY och vårt talangprogram redan idag! Om rollen För AFRYs räkning gör vi nu en satsning, där vi vill ge dig som nyutexaminerad Automationsingenjör möjligheten att ingå i vårt Talangprogram! Detta är en god möjlighet för dig som vill ges kunskaperna som krävs för att arbeta som ingenjör - för att i förlängningen kunna bli en kvalificerad Automationsingenjör! I din roll som Automationsingenjör är arbetet främst inriktat mot energibranschen såsom kärnkraftsverksamhet och vattenkraft. Ofta sitter du hos kund men inhouse-projekt förekommer också där du arbetar tvärfunktionellt med andra avdelningar på AFRY i uppdrag mot exempelvis pappers- och massaindustrin. Arbetsuppgifter för denna roll är att ansvara för DCS-system, från början till slut. Det innebär konfiguration, programmering och driftsättning av DCS-system från grunden (system som används är ABB 800xA samt Siemens PCS7). På sikt är målet att ha ett helhetsansvar för hela systemet, från första konfigureringen till färdig leverans mot kund. Resor förekommer i tjänsten, främst i närheten av Varberg. I vissa fall kan längre resor inom Sverige förekomma för idrifttagning av automationssystem. Det är utifrån ditt intresse och gäller cirka två resor per år, 3-4 veckor åt gången. Talangprogrammet Framtidens talangprogram med AFRY syftar till att du som nyexaminerad ska få en bra start på din karriär hos AFRY. Programmet kommer att pågå under ett års tid där du får möjlighet att kombinera dina spännande konsultuppdrag ute hos kund med utbildning. Allt för att du ska få växa som person och utveckla din tekniska kompetens. Du kommer att gå programmet tillsammans med personer från andra orter och på så vis kunna bygga dig ett internt nätverk med personer i samma fas. Du kommer få möjlighet att få utveckla både dina hard skills (ex. teknisk kunskap) och soft skills (ex. självledarskap). Under programmet kommer det även att ingå gemensamma aktiviteter och digitala fikastunder med de andra deltagarna samt tillfälle att utbyta erfarenheter med mer seniora kollegor inom företaget. Din profil Som person har du ett stort intresse för tekniska system och programmering inom automation. Du är analytisk och gillar att lösa tekniska problem genom både teori och praktik. Du är nyfiken, snabb på att lära dig och har ett driv att utvecklas inom ditt område. Du behöver ha en ödmjukhet och vilja komma in i gruppen för att bli en del av teamet. Även om du är junior i yrket behöver du vara ansvarstagande och känna dig trygg med att göra ditt arbete korrekt och utifrån önskemål från kund och chef. Skallkrav •Högskole- eller civilingenjörsexamen inom automation, elektro, mekatronik, datateknik eller liknande. •Svenska och engelska, flytande i tal & skrift. •Körkort B. •Svenskt medborgarskap. Om AFRY AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och grön omställning. När 22.000 svenska studenter röstar fram sina drömarbetsgivare placerar sig de i topp bland de mest attraktiva arbetsgivarna.' Att vara en lagspelare, visa nyfikenhet och våga vara modig representerar bolagets anställda. Här trivs du som vill vara med och skapa, bidra och bygga ett smartare samhälle. Här är det en självklarhet att du från och med din första arbetsdag kommer att bli omhändertagen och stöttad på din resa mot att bli ditt bästa jag. Det som krävs av dig är driv och engagemang! Om Framtiden AB Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en konsultansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: [email protected]. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos AFRY. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan! Villkor Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning kommer du därför att genomgå en säkerhetsprövning, vilket här innebär krav på svenskt medborgarskap. Start: 18e augusti 2025 Omfattning: Heltid, tillsv. Arbetstid: Kontorstider 8-17, flex. Ort: Varberg och Göteborg. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du en utbildning inom inbyggda system och vill jobba hårdvarunära i C++? Är du en självgående person med tekniskt intresse som vill jobba med utveckling framåt för Minalyze produkter som analyserar mineraler- och stenprover? Sök tjänsten som utvecklare redan idag! Om rollen som utvecklare: I rollen som utvecklare kommer du förbättra och förnya Minalyze scanners genom att jobba med programmering hårdvarunära. Minalyze, som numera är en del av företaget Veracio, analyserar mineral- och stenprover från borrkärnor. De använder en avancerad teknik där de scannar mineraler och sten för att identifiera dess innehåll. Du som utvecklare ska förstå och vara med i framtagande av drivrutiner, utvecklingsprojekt samt support för att bidra till Minalyze genomslag i industrin. På kontoret i Sävedalen är ni ett team på 7 personer med varierande roller. Det finns andra utvecklare, data scientist och geologer. Ni arbetar nära varandra för att tillsammans hitta lösningar i projekten. Minalyze har hög kompetens hos sina medarbetare och arbetet de gör har gjort dem revolutionerande branschen. Utöver ditt team på kontoret har du även daglig kontakt med resterande team i USA och Australien. Det kan förekomma resor till Alingsås där tillverkningen sker. Arbetsuppgifter: •Support för scanners ute på fält. •Förbättringsprojekt. •Utvecklingsprojekt för nuvarande scanners. •Utvecklingsprojekt för framtida scanners. Denna position erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas inom ett tekniskt avancerat område. Din passion för teknik, din förmåga att arbeta självständigt och utforska nya idéer kommer att vara avgörande för din framgång i rollen. I rollen som utvecklare söker vi dig som har: Vi söker dig som är en driven utvecklare med minst 1 års erfarenhet och kunskap inom ROS (Robot Operating System). I rollen kommer du att arbeta med att utveckla programvara för inbyggda system och närliggande hårdvara, med fokus på optimering av prestanda och effektivitet. Du kommer vara en del av ett team som arbetar med att säkerställa en sömlös integration mellan mjukvara och maskinvara. Denna position erbjuder en spännande möjlighet att växa och utvecklas inom en tekniskt avancerad miljö med inriktning på robotik och automatisering. Skallkrav •YH/högskoleexamen inom programmering, elektronik, mekatronik eller inom annat relevant område. •Minst 1 års arbetsfarenhet inom C++ utveckling, eller C++ utveckling i annan professionell miljö. •Kunskap inom ROS. •Svenska & engelska, tal & skrift. •Intresse för elektronik så som Arduino, Rasberry Pi eller liknande. Meriterande •Kunskap inom gruvindustrin eller geologiska områden. •Erfarenhet av egna projekt med Arduino eller Raspberry Pi. •Erfarenhet av webutveckling. •Körkort B. Som personen söker vi dig som är självgående men trivs att arbeta i team. Du ser lösningar på problem och tycker det är roligt med varierande arbetsuppgifter. Du bör ha ett intresse för elektronik och vara en nyfiken person som inte är rädd för att fråga dina kollegor om hjälp. Om Minalyze och Veracio: Minalyze, som numera är en del av Veracio, är ett internationellt teknikföretag i framkant av digitalisering, analys och visualisering av geologiska prover. Detta företag är banbrytande inom gruvindustrin genom att forma morgondagens prospekteringsprocess som utvecklar och producerar avancerade analytiska instrument för geologisk datainsamling och relaterad programvara för datavisualisering. Veracio tillhandahåller snabba och tillförlitliga elementaranalyser av stora volymer borrprover till prospekterings- och gruvföretag. Detta möjliggörs genom mobila analysinstrument utvecklade för att klara tuffa miljöer. Veracio ökar tillgängligheten till proverna med hjälp av en molnplattform som förbättrar arbetsflöden samt minskar påverkan på miljön. Om Framtiden AB: Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Veracio. Rekryteringsprocess: Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju samt kodtest på plats hos Veracio. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan! Villkor Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsv. Arbetstid: Mån-fre, kl.9-18, flex. Ort: Göteborg. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Nu söker vi en lokalvårdare med det lilla extra – någon som är noggrann, engagerad och har en passion för att hålla ordning och skapa rena, inbjudande miljöer. Läs vidare för att få veta mer om tjänsten och vad vi söker i dig! OM ROLLEN Här får du möjlighet att arbeta i en ansvarsfull och viktig roll där ditt arbete gör en konkret skillnad, både för våra kunder och för arbetsmiljön. Om du trivs med att arbeta självständigt men också gillar att vara en del av ett team, då är det här en möjlighet för dig! OM DIG Vi söker dig som har ett öga för detaljer och alltid strävar efter att göra det lilla extra. Du är noggrann, ansvarsfull och trivs i en roll där du får vara med och skapa en fräsch och inbjudande miljö. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och tar stolthet i att leverera hög kvalitet, oavsett om det gäller kontor, lägenheter eller större byggnader. Du är självgående och kan planera din arbetsdag på ett effektivt sätt, men du är också en lagspelare som gärna samarbetar med andra för att nå gemensamma mål. För dig är det viktigt att bidra till en positiv arbetsmiljö och skapa trivsel för både kollegor och kunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lokalvård eller liknande arbete, men det viktigaste för oss är att du har rätt inställning och vill vara en del av vårt team. Har du dessutom en passion för att göra världen lite renare och trivs med att arbeta i en ansvarsfull roll, då kan du vara den vi söker! Krav: • B-körkort • Svenska i tal & skrift Meriterande: • Tidigare erfarenhet av lokalvård OM FÖRETAGET Vår kund finns för dem som vill förhöja sin vardag. En ren, stilren och inbjudande miljö gör människor gladare, mer produktiva och kreativa – både på arbetsplatsen och hemma. Det är en miljö de gärna hjälper till att skapa. De erbjuder städtjänster för allt från lägenheter och kontor till större byggprojekt. För dem är en välbevarad och frisk natur också en viktig del av en trivsam tillvaro. De älskar naturen och vill kunna fortsätta njuta av den. Därför är det självklart för dem att ta ansvar för miljön! Mer info om kundföretaget fås vid intervjutillfälle! OM FRAMTIDEN Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha god möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Rekryteringsprocessen För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Ehlin Wåhlén via epost [email protected] Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Jag ser fram emot din ansökan! VILLKOR Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Placeringsort: Karlstad Arbetstider: 07:00-16:00 Omfattning: 80% med chans till heltid framåt
Vill du vara en del av ett världsledande företag inom försvars- och flygteknik som utvecklar morgondagens lösningar? Vår storkund i Linköping söker nu en duktig skärtekniker i utvecklingen av framtidens flygsystem. I vår kunds produktion utförs dagligen tusentals borrningar, främst manuellt. Därför söker vi en engagerad och kunnig ingenjör inom skärteknik, som vill vara med och stärka kompetensen inom skärtekniska processer och verktyg. Som skärteknisk ingenjör hos vår kund blir du en nyckelperson i utvecklingen av våra produktionsmetoder. Dina arbetsuppgifter inkluderar kvalitetssäkring, kostnadsoptimering och felanalys av skärande processer i produktionen. Uppdragen omfattar manuella, semi-automatiska och automatiska processer, med fokus på borrning i olika materialkombinationer. Om rollen •Kvalitetssäkra, optimera kostnader och analysera fel i skärande processer för manuella, semi-automatiska och automatiska processer, med särskilt fokus på borrning i olika materialkombinationer •Definiera skärverktyg baserat på kravspecifikationer • Delta i och genomföra kvalificering av skärverktyg. •Säkerställa att de valda skärverktygen uppfyller både produktkrav och kvalitets- och prestandakrav •Fungera som skärtekniskt kompetensstöd för verkstäder, produktionsteknik och inköp •Utvärdera och implementera nya verktygskoncept och metoder •Genomföra omvärldsanalyser och hålla dig uppdaterad om de senaste tekniska framstegen inom området. I rollen kommer du att samarbeta nära med både produktions- och inköpsavdelningarna samt kundens leverantörer, för att implementera ny teknik och stötta befintliga produktionsavsnitt. Du kommer även att ansvara för att skapa och underhålla standarder och verksamhetsdokument. Krav för tjänsten •Minst fyra års arbetserfarenhet från industrin med erfarenhet av skärteknik och/eller produktionsteknik. •God svenska och engelska i både tal och skrift •Svenskt medborgarskap Meriterande En relevant eftergymnasial utbildning inom till exempel maskinteknik Erfarenhet av ledarskap och projektledning samt yrkeserfarenhet från en internationell miljö Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande säkerhetsskyddsföreskrifter. För vissa tjänster kan detta även innebära krav på visst medborgarskap. Vem är du? Som person är du driven, innovativ och engagerad, med ett starkt intresse för att utvecklas och lära dig nya saker. Eftersom arbetet ofta sker i team är det viktigt att du kan kommunicera tydligt och strukturerat. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt, vilket kräver god samarbetsförmåga och en stark social kompetens. Då kunden samarbetar med internationella leverantörer är det en förutsättning att du har goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Om oss Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Startdatum: Enligt överenskommelse Placeringsort: Linköping Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan!
Vill du vara en del av ett världsledande företag inom försvars- och flygteknik som utvecklar morgondagens lösningar? Vårt storkund söker nu en driven och teknisk produktionstekniker i utvecklingen av framtidens flygsystem. Om rollen Som produktionstekniker kommer du att arbeta i gränssnittet mellan konstruktion och produktion där ditt ansvar blir att säkerställa att produktionen optimeras för att nå högsta effektivitet. Du kommer att ingå i ett dynamiskt team på totalt 18 personer som arbetar tätt tillsammans för att förbättra produktionsflöden och säkerställa en effektiv och smidig produktion. I din roll kommer du att •Identifiera och analysera nuvarande arbetsprocesser för att skapa ett mer effektivt arbetsflöde •Planera hur verkstaden ska vara organiserad, med fokus på att optimera materialflödet och arbetsstationernas placering •Granska konstruktionsunderlag och säkerställa att de uppfyller produktionskraven •Fungera som länken mellan konstruktion och produktion, och ser till att eventuella problem identifieras och löses tidigt i processen. Krav för tjänsten •Minst två års arbetslivserfarenhet från tillverkande industri, gärna som produktionstekniker eller montör •En relevant eftergymnasial utbildning, t .ex maskinteknik, produktionsteknik eller liknande •Flytande svenska och engelska i både tal och skrift •Svenskt medborgarskap Det är en fördel om du har erfarenhet av •Arbete i system som DELMIA och IFS ERP9 •LEAN-metodiken och flödessimulering •Implementering av nya produkter i produktion •Erfarenhet av arbete med balansering och flödessimulering Om oss Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Startdatum: Omgående/ enligt överenskommelse Placeringsort: Linköping Omfattning: Heltid Välkommen in med din ansökan!
IT-tekniker sökes till vår kund vars slutkund är inom offentlig verksamhet! Rollen: I denna roll kommer du åka runt mycket och göra ominstalleringar och även stöta på en hel del problemlösning. Du behöver ha en generell teknisk kunskap och förståelse. Du kommer även jobba proaktivt och behöver ha ett driv och se vad som behöver göras utan att bli stressad. Förutom detta kommer du behöva va självgående och initiativtagande och anpassa sig efter slutkunden. Exempel på arbetsuppgifter: -Installera och konfigurera hårdvaruunderhåll -Supportärenden -Lämna in/hämta ut datorer -Hårdvaru- och garantiservice -Utrullningsjobb -Resa till olika platser inom kommunens verksamhet och lösa tekniska problem Vi söker dig som är: •Driven •Snabblärd •Initiativtagande •Kommunikativ •Tekniskt intresserad och har tekniska kunskaper Skallkrav •Allmän IT-kunskap/erfarenhet av installationer och hårdvaruunderhåll •Tekniskt bevandrad •B-körkort Meriterande •Erfarenhet som IT-support eller tekniker eller ha jobbat med utrullningsprojekt. •Allmän kunskap om felinstallationer •Allmän nätkunskap •Jobbat proaktivt Detta är en tidsbestämd konsultlösning där du under 3-6 mån är anställd via oss på Framtiden och därefter finns möjlighet till förlängning. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. Rekryteringsprocessen: Urval sker löpande Intervju (Framtiden) Referenstagning Intervju (Kund) Beslut Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Villkor: Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: må-fre kl. 8-17 Ort: Nyköpingsområdet Omfattning: 100% heltid
Är du en driven Salesforce-konsult som söker nya utmaningar? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du får möjlighet att växa och utvecklas? Då har vi den perfekta rollen för dig!Om rollenSom Salesforce-konsult kommer du att spela en nyckelroll i att designa, implementera och optimera Salesforce-lösningar för våra kunder. Du kommer att arbeta nära kunderna för att förstå deras affärsbehov och skapa skräddarsydda lösningar som förbättrar deras processer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: •Designa, implementera och optimera Salesforce-lösningar. •Analysera affärsbehov i samarbete med kunderna. •Felsökning och problemlösning kopplade till Salesforce-applikationer. •Utföra underhållsarbete. •Arbeta enligt agilt arbetssätt. •Ge expertråd om Salesforce bästa praxis och branschstandarder. •Samarbeta med andra team för att samla in krav och leverera rätt lösningar. Vi söker dig medFör att lyckas i rollen som Salesforce-konsult behöver du uppfylla följande krav: •Minst 1 års erfarenhet som Salesforce-applikationskonsult. Flytande engelska i tal och skrift.Meriterande kvalifikationer som vi värdesätter: •Erfarenhet av att arbeta agilt och gärna med SAFe-ramverket. •Kunskap inom Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud och Manufacturing Cloud. Personliga egenskaper och beteenden som vi uppskattar: •Starka problemlösningsförmågor och stor uppmärksamhet på detaljer. •Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team i leveranser. •Utmärkta kommunikationsfärdigheter för effektivt samarbete med kunder och teammedlemmar. •Konsultmannamässig och förtroendeingivande. Du erbjuds Som Salesforce-konsult hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö. Vi erbjuder: •Stor trovärdighet hos kunder. •Bra kommunikation med kollegor. •Pension och försäkringar. •Möjlighet att arbeta remote, inklusive två veckor om året utomlands med flyg och boende betalt. •Frukost på måndagar. •Friskvårdsbidrag på 3500 kr. •Karriärnivåer med struktur, inklusive tre samtal med chefen för planering av mål, generös budget för certifikat och utbildningar, lönesamtal och avslut med mål. Om vår kundVår kund är ett framstående företag inom sin bransch som ständigt strävar efter att ligga i framkant. De värdesätter innovation, kvalitet och kundnöjdhet. Hos vår kund får du möjlighet att arbeta med spännande projekt och utvecklas i din yrkesroll. Om Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. Detta är en direktrekrytering till vår kund som vi stöttar i att hitta rätt kompetens till rätt plats. RekryteringsprocessRekryteringsprocessen består av följande steg: •Första träff med HR. •Test - case inom CRM. •Träffa Business Owner tillsammans med Scrum Master. •Träff med VD. VillkorAnställningen är på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Är du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team!
Har du en kombination av mekaniska färdigheter, erfarenhet av bearbetning och ett genuint intresse för att mecka? Då är det här tjänsten för dig! Om tjänsten Vi söker en erfaren industrimekaniker som vill arbeta i en varierande och utmanande roll. Tanken är att du ska jobba med bearbetning av våra manuella maskiner och tiden som blir över spenderar du i vår verkstad med sedvanliga meck uppgifter som att skruva, renovera pumpar eller växellådor mm. Som person bör du trivas med att arbeta praktiskt och ha en genuin känsla för hantverket. Du gillar att lösa problem med händerna och uppskattar frihet under ansvar – hos oss får du möjlighet att själv planera och genomföra ditt arbete, samtidigt som du bidrar till ett starkt team och höga kvalitetskrav. Arbetsuppgifter: • Underhåll och reparation: Felsöka och åtgärda mekaniska problem i maskiner och utrustning som pumpar, ventiler och transportband. • Bearbetning: Utföra fräsning och svarvning som en del av reparationer och anpassningar. • Installation och renovering: Montera, justera och renovera mekaniska delar som pumpar och växellådor. • Förebyggande underhåll: Säkerställa maskinernas tillförlitlighet genom regelbundna kontroller. • Samarbete: Arbeta nära andra yrkesgrupper för att lösa tekniska utmaningar och säkerställa hög driftssäkerhet. Kvalifikationer: • Minst 3 års erfarenhet av bearbetning (fräsning och svarvning). • Flytande svenska i tal och skrift. • B-körkort. Meriterande kompetenser: • Fallskydd • Säkra lyft • Heta arbeten: • Truck och travers Vi erbjuder: • Frihet under ansvar: Möjlighet att påverka ditt eget arbetssätt och tid. • Flexibla halvdagar: Fyra gånger om året kan du välja att arbeta halvdag. • Fredagsfrukost: En härlig frukostbuffé varje fredag. Om företaget Med mer än 3600 engagerade och skickliga medarbetare på 70 olika platser i Norden, levererar Bilfinger Nordics underhåll, ingenjörsarbete, projekt och drifttjänster under hela industrianläggningens livscykel. Bilfinger Nordics mångfald och mångsidiga erfarenhet används genom ett aktivt förbättringsarbete med kunderna. De är måna om att leta efter och rapportera om möjliga förbättringsmöjligheter i kunders anläggningar och att vara en lönsam partner. I Helsingborg är dem 56 anställda och är en mix av både tjänstemän och blue collar. Framtiden Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att vara anställd på Framtiden en inledande period för att sedan gå över i anställning hos kund. Rekryteringsprocess -Intervju med Framtiden -Intervju med kund -Eventuellt intervju med högsta chef Villkor Startdatum: Enligt överenskommelse Placeringsort: Helsingborg Arbetstider: 07.10 – 15:45, flex Omfattning: Heltid Vill du vara med och stärka vår kunds team? Välkommen med din ansökan då urval sker löpande.
Om rollenHar du ett tekniskt intresse och vill arbeta med avancerade tekniska lösningar som säkerställer kontinuerlig strömförsörjning till kritiska system? Vi söker nu en UPS-tekniker som kan hantera både montering, installation, felsökning och programmering av UPS-enheter (Uninterruptible Power Supply) för att säkerställa att viktiga verksamheter, som sjukhus, industri och datahallar, har en oavbruten strömförsörjning. Som UPS-tekniker kommer du att vara en nyckelperson som säkerställer att UPS-systemen fungerar optimalt. Du kommer att ha ansvar för att installera, underhålla och felsöka system som används för att förhindra avbrott vid strömavbrott. Eftersom detta är en roll där du kommer att arbeta självständigt, är det viktigt att du har god teknisk förståelse och kan hantera både praktiskt och teoretiskt arbete. Dina arbetsuppgifter inkluderar: •Montering och inställning av UPS-enheter – Du kommer att ansvara för att sätta upp enheter som säkerställer kontinuerlig strömförsörjning vid eventuella avbrott. •Underhåll och service – Genomför regelbundet underhåll för att säkerställa att enheterna fungerar när de behövs som mest. •Felsökning – Diagnostisera och åtgärda tekniska problem med batterier, kommunikation eller mjukvara för att säkerställa systemets funktion. •Reparationsarbete – Om några trasiga komponenter upptäcks, genomför reparation eller byte av delar. •Proaktiv analys – Analysera systemets data för att upptäcka potentiella problem innan de uppstår och optimera systemets prestanda. •Programmering – Stor del av ditt arbete handlar om programmering och justering av systeminställningar, där du bland annat ställer in parametrar och kopplar upp batterier för att säkerställa korrekt funktion. Du kommer att arbeta självständigt och utgår hemifrån, men har också tillgång till närmsta kontor för support. I rollen kommer du att ha löpande kundkontakt för att säkerställa att varje installation uppfyller de krav som ställs. Du kommer att vara en del av ett team men kan ibland vara den enda tekniken på din ort. Vi söker dig med För att lyckas i denna roll söker vi dig som har en stark teknisk kompetens, är självgående och har ett praktiskt och lösningsorienterat arbetssätt. Du trivs med att arbeta självständigt och har en förmåga att snabbt sätta dig in i tekniska problem för att hitta rätt lösningar. Det är även viktigt att du har en god förståelse för programmering och systeminställningar, då det kommer vara en stor del av ditt arbete. Du kommer även behöva klara en bakgrundskontroll för att kunna gå vidare. Skallkrav: •Gymnasieutbildning inom teknik, helst elprogrammet eller motsvarande. •Minst 1-2 års erfarenhet inom teknikerarbetet, gärna som servicetekniker. •Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. •Körkort B. •Stort tekniskt intresse och praktiskt lagd. •Förmåga att resa i arbetet. Meriterande erfarenheter: •Längre erfarenhet •Bakgrund som elektriker Du erbjuds •En självständig roll med stort ansvar, där du får använda din tekniska kompetens och bidra till att hålla kritiska system igång. •Flexibla arbetstider – Du utgår hemifrån och har möjlighet att planera din arbetsdag och resa effektivt. •Utvecklingsmöjligheter – Stora chanser att vidareutbilda dig inom UPS-teknik och andra relevanta områden. •Friskvårdsbidrag och andra förmåner för att du ska må bra både på och utanför jobbet. •Ett innovativt arbetsklimat – Du får arbeta med ny teknik och vara en del av ett företag som ständigt utvecklas. Om vår kundVår kund är en av de ledande aktörerna inom tekniska lösningar för kritisk strömförsörjning och installation av UPS-enheter. Företaget är känt för att leverera högkvalitativa och pålitliga system till sina kunder som är verksamma inom bland annat datahallar, sjukhus och industrier. Företaget erbjuder ett professionellt och utvecklande arbetsklimat där medarbetarna ges stor frihet under ansvar och möjlighet att växa inom sitt område. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och strävar efter att göra skillnad i människors liv. Vi vill hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega, och gör detta genom att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Rekryteringsprocess Rekryteringsprocessen består av följande steg: •Urval och telefonintervjuer. •Intervju med oss på Framtiden. •Slutintervju med kunden. •Referenstagning. •Anställning och introduktion. Villkor •Heltidstjänst med möjlighet att arbeta hemifrån eller från kontor. •Arbetstid: 8-17 med flexibel planering. •Lön: Enligt överenskommelse, baserat på erfarenhet och kvalifikationer. •Friskvårdsbidrag och förmåner ingår. Vill du vara med och säkerställa att samhällets viktigaste verksamheter får kontinuerlig strömförsörjning? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av vårt team!
Vill du vara med och skydda kritiska system och information hos ett av Sveriges mest innovativa företag? Hos Saab får du möjlighet att arbeta som PAM-konsult och bidra till att stärka deras cybersäkerhet. Vi söker dig som brinner för att hantera privilegierad åtkomst och vill vara en del av ett dynamiskt team som jobbar med avancerad teknik. Läs vidare för att ta reda på mer om denna spännande möjlighet! Om rollenSom PAM-konsult på Saab kommer du att spela en central roll i hanteringen och skyddet av privilegierad åtkomst till deras system. Du kommer att arbeta med att säkerställa att endast behöriga personer får åtkomst till de mest känsliga systemen och data, vilket är avgörande för att minimera risker för organisationens cybersäkerhet. Din roll kommer att innebära både praktiskt och strategiskt arbete, där du aktivt bidrar till att optimera och utveckla PAM-strukturen inom Saab. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: •Implementera och hantera PAM-lösningar, inklusive CyberArk eller liknande system. •Felsöka och underhålla PAM-servrar och relaterad kod. •Säkerställa korrekt konfiguration och uppdatering av PAM-system för att uppfylla säkerhetskrav. •Kommunicera och utbilda icke-tekniska användare om PAM-system och säkerhetsprocesser. •Arbeta nära andra avdelningar för att upprätthålla en hög nivå av säkerhet i hela organisationen. Som PAM-konsult hos Saab får du möjlighet att arbeta i en tekniskt utmanande och utvecklande miljö där ditt arbete är avgörande för att skydda företagets digitala tillgångar. Vi söker dig med För att lyckas i denna roll ser vi att du har följande kvalifikationer: Skallkrav: •Minst 2 års erfarenhet av PAM och Privileged Access Management. •Flytande svenska och engelska i tal och skrift. •Svenska medborgare eller enligt gällande säkerhetskrav. •Erfarenhet av PAM (Privileged Access Management) •Felsökning av PAM-servrar och kod •CyberArk eller liknande PAM-system •PowerShell Meriterande kvalifikationer: •Kunskap om Azure •Erfarenhet av hemligstämplade uppgifter •YH-utbildning som IAM-specialist •Högskoleutbildning inom systemutveckling eller motsvarande Personliga egenskaper: •Pedagogisk: Förmåga att förklara och lära ut komplexa ämnen på ett enkelt och begripligt sätt. •Självständig: Förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och sätta tydliga gränser. •Prestationsorienterad: Stark drivkraft att prestera och leverera hög kvalitet även under press. Du erbjuds Hos Saab får du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med den senaste teknologin inom cybersäkerhet. Du erbjuds konkurrensmässiga villkor, inklusive: •Friskvårdsbidrag •Flexibel arbetstid •Möjlighet till att växa och utvecklas inom cybersäkerhetsområdet •Ett stöttande och engagerat team Om vår kundSaab är en världsledande aktör inom försvars- och säkerhetslösningar med en lång tradition av innovation och teknisk expertis. Företaget arbetar med att utveckla avancerade produkter och system som spelar en avgörande roll för att stärka säkerheten på global nivå. Saab värdesätter en säker och hållbar framtid, och ditt arbete som PAM-konsult kommer att vara en viktig del av att skydda de mest känsliga och kritiska delarna av deras verksamhet. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Saab. Rekryteringsprocess Rekryteringsprocessen består av följande steg: •Intervjuer •Referenstagning •Slutintervju med kunden Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och diskutera hur du kan bidra till Saabs cybersäkerhetsarbete! Villkor •Anställningsform: Tillsvidare med möjlighet att gå över till fast anställning hos Saab •Placeringsort: Stockholm •Förmåner: Friskvårdsbidrag och flexibel arbetstid Ansök idag och ta nästa steg i din karriär som PAM-konsult hos Saab!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 185 jobb